• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Aune Selland Heggebø

Started by Kagain, August 15, 2019, 09:28:49 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: esp123 on May 06, 2024, 18:31:05 PM
Quote from: Pete05 on May 06, 2024, 18:20:19 PMSpørsmålet om Heggebø eller Finne kan fort være litt mer komplisert enn det fremstilles her. Ukas Fotballpreik anbefales for ett par nye perspektiver. Dette er ikke så lett.
Grønner har mistet all kredibilitet i denne saken. At han foretrekker kompisen Bård Finne er ingen bombe.

Enig at han foretrekker «gamle kjente» men han har noen flere poeng enn det som har blitt tatt opp i forumet. Mest det jeg ville få frem. Det er mao ikke så straight forward som ihvertfall jeg ville trodd med Heggebø inn og at Finne må jobbe seg tilbake.

krakra

Tja. Et av poengene hans er jo at Brann på sitt beste ikke skal være så farlige på innlegg, men heller drive med det småspillet inne i 16-meteren som de gjør med Finne. Det høres ikke ikke helt reelt ut og virker mer tilpasset ønsket om at Finne skal spille. Det gjør jo signeringen av Soltvedt enda merkeligere hvis innlegg ikke er så viktig.

Ellers så vektlegger han fotrapphet og kjapphet i bevegelsene mest, som tilfeldigvis er Finnes største egenskaper. Jeg er ikke overbevist om at Horneland tenker likt.

esp123

Det blir enkelt for motstanderen hvis Brann skal gå ballen i mål hele tiden, og det er det eneste de må forholde seg til. Heggebø gir mer for motstanderen å tenke på. Å bruke Heggebø betyr ikke at småspillet forsvinner. Det kan bli enklere.

Corran

Brann spilte da mye inne i 16 meteren med Heggebø også (selv om det var i Obos) så det blir litt platt. Heggebø er også i form ekstremt god på å flikke videre og finne medspiller med en mann og to i ryggen.
Grønner er dessverre litt tydelig på at han har favoritter noe som er greit så lenge han ikke er journalist men kun en meningsytrer.
Og han er ikke så veldig fotball ekspert som han selv liker å framstå som
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Som tidligere forumhelt med for lite (etter noen sin mening) spilletid burde Grønner absolutt ha mer forståelse for dagens forumhelt Heggebøs situasjon...
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Nixon on May 07, 2024, 06:38:16 AMSom tidligere forumhelt med for lite (etter noen sin mening) spilletid burde Grønner absolutt ha mer forståelse for dagens forumhelt Heggebøs situasjon...

Det blir omtrent som å høre på Huseklepp forklare at talentene må gjøre seg fortjent til å spille gjennom å danke ut de eldre spillerne (fritt etter hukommelsen fra en ballspark-podcast i vinter).

Selv var Huseklepp på vei til Stabæk inntil han ble lovet spilletid i Brann, uten at han i Mjeldes øyne holdt nivået til Vaagan Moen.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Nixon on May 07, 2024, 06:38:16 AMSom tidligere forumhelt med for lite (etter noen sin mening) spilletid burde Grønner absolutt ha mer forståelse for dagens forumhelt Heggebøs situasjon...
Grønners forståelse for Heggebø strekker seg vel bare til å anbefale at han forlater Brann så fort som mulig.

ACHTUNG

Det bemerkelseverdige med Heggebø i år er at han ser enda større og mer ubevegelig ut enn før, men så er han samtidig kvikkere i vendingen, mer rappfotet og med merkbart bedre teknikk. Det blir et fryktelig dilemma når Finne kommer tilbake, for så lenge Hornis ikke kjører begge i tospann fremme, så må en av dem spille flanke, om begge skal spille samtidig. Jeg var mer pro Finne før enn jeg er nå, men samtidig vet vi hva vi får når Finne er tilbake der han skal være og det er en grunn til at han har vært innom landslaget. Men, men, vi får heller se på det som et lukusproblem....

fortune

Quote from: krakra on May 07, 2024, 08:34:26 AM
Grønners forståelse for Heggebø strekker seg vel bare til å anbefale at han forlater Brann så fort som mulig.

Noe som forsåvidt er en god anbefaling dersom spilletiden ikke tar seg opp. Grønner hadde talent nok til å spille eliteserie før han fylte 20 og var kaptein på u-landslagene. Men han var såpass tålmodig at karrieren omtrent var over før han innså at Brann ikke var et blivende sted.

esp123

Grønner hadde for store svakheter til å bli en Eliteserie-stopper. Talent, ja, men det skortet på det mentale. Altfor heit i toppen.

fortune

Ikke akkurat den første unggutten som er heit i toppen, tipper spilletid på et ok nivå hadde gjort mye for å utbedre dette. Nå ble det istedet slik at han enten spilte helt uten kamptrening eller bare tredjedivisjonstempo i beina. Da er det lett for å bli litt heit.

esp123

Grønner fikk likevel uproporsjonalt mange gule kort og satte seg selv i vanskelig situasjoner. Han var også ganske uryddig i stilen, og utstrålte ikke akkurat trygghet. Så vidt jeg kan se, så hadde han flere gule kort i sin karriere enn det en spiller som Pallesen har til nå i sin karriere. Med betraktelig færre minutter. Men helt klart, han hadde nok bedre sjanser andre steder.

Sånn som han til tider melder som ekspert, så virker det som et personlighetstrekk.

Superjack

Grønner bør vel heller diskuteres i Brann i media tråden?

Heggebø får mye spilletid i Brann fremover. Og uansett om han blir startmann eller superinnbytter, om han fortsetter å score og levere som nå, så er jeg sikker på at han er på lånt tid i Brann. Utlandet neste.
Brannsupporter.

Elfakiri

Hvis eksperten i Fotballpreik får viljen sin med tanke på Heggebø vs Finne så er det bare for Heggebø å finne seg en ny klubb.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

esp123

Norlings Hund 2

Quote from: Elfakiri on May 30, 2024, 13:18:32 PMHvis eksperten i Fotballpreik får viljen sin med tanke på Heggebø vs Finne så er det bare for Heggebø å finne seg en ny klubb.

Blir matt av å høre på denne voldsomme Finne-fikseringen til Grønner.

Pete05

Quote from: Norlings Hund 2 on May 30, 2024, 15:00:29 PM
Quote from: Elfakiri on May 30, 2024, 13:18:32 PMHvis eksperten i Fotballpreik får viljen sin med tanke på Heggebø vs Finne så er det bare for Heggebø å finne seg en ny klubb.

Nå er det verken Grønner eller noen her inne som tar ut laget. Regner med at Horneland og teamet gjør sine egne vurderinger og tar ut det laget som de mener samlet sett vil prestere best.

Så kan vi heller diskutere om det gjøres rett eller galt i følge vår mening og hvorfor Hornelands valg er galt 🤓😉

Lasaron

Quote from: Pete05 on May 30, 2024, 15:21:10 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on May 30, 2024, 15:00:29 PM

Nå er det verken Grønner eller noen her inne som tar ut laget. Regner med at Horneland og teamet gjør sine egne vurderinger og tar ut det laget som de mener samlet sett vil prestere best.

Så kan vi heller diskutere om det gjøres rett eller galt i følge vår mening og hvorfor Hornelands valg er galt 🤓😉

Det er jo stort sett det vi gjør :)
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Kagain

Quote from: Lasaron on May 30, 2024, 15:30:46 PMDet er jo stort sett det vi gjør :)

Etterpåklokskap er i så måte en fantastisk gave...

Rossi

Grønbæk er toppscorer i ES med 8 mål. Heggebø har 5 på sine 422 spilte minutter, men mange av disse som kant og noen som indreløper. Finne har 979 minutter og 3 mål. Vi har spilt 15 kamper, altså 1350 minutter (uten tilleggstid).

Hadde vi satset på Heggebø som førstevalg på topp ville han (uten tvil vil jeg hevde) vært toppscorer i ES. Kanskje med god margin.

Hva ville da markedverdien hans vært? 50 millioner?

World domination within 5 years.

Erlend

I mine øyne har han 6 mål, dommeren innrømmet vel etter kampen mot RBK at de snøt han for scoringen som endte med at Castro scoret og at VAR hadde tatt den

Corran

Det er dessverre ikke slik at om han hadde startet alle kamper så hadde han scoret x ganger mer.
4 av de målene er jo scoret i kamper som han kom inn. Hadde han startet disse er det ikke sikkert han hadde scoret disse 4 målene.

Men jeg tror at om ikke Heggebø hadde scoret så mange flere mål at Brann ville scoret mer.
Men det og blir jo litt synsing, men han er flinkere å skape plass og sjanser for andre enn det Finne er

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stigh

Molde lukter vist på Aune. Kanskje ikke så dumt å selge han der. Da vi frigjør plass til en spiss som kan sende oss oppover

esp123

Passende at dette blir dratt frem nå, da Molde har gjort et fremstøt med tanke på å kjøpe Heggebø.

Corran

Faen meg ikke selge Heggebø til Molde

esp123

Quote from: stigh on July 11, 2024, 10:32:16 AMMolde lukter vist på Aune. Kanskje ikke så dumt å selge han der. Da vi frigjør plass til en spiss som kan sende oss oppover
Tror du spisser vokser på trær? Glimt henter en skadeforfulgte OBOS-spiss til flere millioner og Molde snuser på Heggebø. Vi har en ung lokal spiss som scorer mål, og så skal vi selge han til en direkte konkurrent?

Erlend

Ikke selg!!!

Men jeg skjønner hvis Heggebø ønsker det selv, får se hva som skjer.  Han er jo egentlig en perfekt spiss for Molde

andreas1989

Seriøst siste spilleren vi skal selge akkurat nå.

Lasaron

Ikke selg. Han skal starte mot Haugesund.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Wombat

Tja, om mfk blar opp 150-200mill kan vi vel vurdere det?

Men seriøst, blir sjokkert om det blir vurdert av ledelsen. Og kanskje på tide at POL gir klar instruks nedover om at han skal brukes

Hans tålmodighet og lojalitet har vært eksemplarisk, men han har naturlig nok en grense
Don't bang the drum like monkeys do

Kagain

Quote from: esp123 on July 11, 2024, 10:42:10 AMTror du spisser vokser på trær? Glimt henter en skadeforfulgte OBOS-spiss til flere millioner og Molde snuser på Heggebø.

Det er ikke bare Glimt som ser til OBOS. Særpingane vurderer Myklebust fra Åsane.

https://www.ba.no/ba-sporten-direkte/s/5-8-2428264?p=lc-7955262-6239-bergensavisen

"Myklebust kom til Åsane fra Vard Haugesund før 2023-sesongen, men har slitt med skader i starten på denne sesongen. 28-åringen har likevel rukket å score fire mål på seks kamper."

Det er nok annet som burde vært tilgjengelig også. Nå spørs det jo selvsagt om det blir noe resultat av Moille sin Heggebø-flørt. Jeg er sikker på at Brann også vet at det ikke er masse spisser tilgjengelig alle steder, men da kan de velge om de vil prøve å lokke Heggebø til å bli med å love han mer rettferdig konkurranse mot Finne, eller om de lar han gå og enten henter en OBOS-spiss eller lignende, eller om de forsøker seg på et indre opprykk fra Brann 2 (tvilsomt)...

Eivind

Da sitter vi i så fall igjen med en spiss på snart 30 som har én god sesong å vise til i karrieren..

Kagain

Quote from: Eivind on July 11, 2024, 10:57:54 AMDa sitter vi i så fall igjen med en spiss på snart 30 som har én god sesong å vise til i karrieren..

Det er korrekt. Som jeg har nevnt i mange tråder tidligere vil jeg først og fremst se Heggebø spille litt mer, men jeg har i bakhodet det som TV2 skrev om han i begynnelsen av 2024

https://www.tv2.no/sport/fotballivet-er-snudd-pa-hodet-for-brann-spissen/16366943/

"Aune Heggebø var det soleklare førstevalget. Nå innrømmer 22-åringen at han befinner seg i en uholdbar situasjon."

Jeg vil jo tro at Heggebø ikke er like villig til å lage kvalm som eksempelvis Sønnen, men om han har litt ambisjoner som spiller vil han nok på ett eller annet tidspunkt måtte snakke litt høyere enn det han er bekvem med.

Belfort

Aune bør selges for sin egen del. Han får uansett ikke tillit hos Horneland. Synd at det blir nitriste Molde

krakra

Bodø/Glimt er også interessert

Kagain

Quote from: krakra on July 11, 2024, 11:24:37 AMBodø/Glimt er også interessert

Hmm. Med spisstørke i markedet, en noenlunde ung spiss med 2+ beilere kan det kanskje bli en frisk liten budkrig dette...

krakra

Og da er det Brann som må erstatte Heggebø i dette tørre markedet. Selg heller Finne, sats på Heggebø og hent Flataker som backup

boven

Heller gi han lengre kontakt og faktisk la han starte resten av sesongen

Rossi

Quote from: Corran on July 11, 2024, 10:21:34 AMDet er dessverre ikke slik at om han hadde startet alle kamper så hadde han scoret x ganger mer.

Oi, for en oppsiktsvekkende opplysning. Det tenke jeg virkelig ikke på.

Det er likevel overveiende sannsynlig at han hadde vært toppscorer i ES, og trolig med god margin. Heggebø har satt 5 (6 inkl det VAR målet) på skarve 422 minutter (av 1350). Tenker at han ville satt 3 eller flere om han hadde fått spille de restende 928 minuttene.  

Kagain

Quote from: krakra on July 11, 2024, 11:34:43 AMOg da er det Brann som må erstatte Heggebø i dette tørre markedet. Selg heller Finne, sats på Heggebø og hent Flataker som backup

Er det marked for Finne nå? Han var jo litt småheit her før sesongen, men det har vel gjerne kjølnet noe. Jeg er spent på hva Sogndal skal ha for Erik Flataker. Vi snakket jo nettopp om spisstørke og at flere klubber i eliteserien snuser på spisser i OBOS. Transfermarkt har priset Flataker til €325k, men om Brann hiver seg inn der vil jeg tro at flere er med.

Jeg må også innrømme at jeg alltid er nervøs når det blir snakk om at Brann skal hente spillere fra Sogndal. De vet nemlig å ta seg betalt...

esp123

Vi kan tilby de Finne istede.

Corran

Quote from: pidre on July 11, 2024, 11:43:42 AM
Quote from: Corran on July 11, 2024, 10:21:34 AMDet er dessverre ikke slik at om han hadde startet alle kamper så hadde han scoret x ganger mer.

Oi, for en oppsiktsvekkende opplysning. Det tenke jeg virkelig ikke på.

Det er likevel overveiende sannsynlig at han hadde vært toppscorer i ES, og trolig med god margin. Heggebø har satt 5 (6 inkl det VAR målet) på skarve 422 minutter (av 1350). Tenker at han ville satt 3 eller flere om han hadde fått spille de restende 928 minuttene.  

Nei det er ikke noe overveiende sannsynlighet for at han hadde scoret langt over 10 mål (siden toppscorer har 8 nå og du skriver med god margin). Og tviler på at han hadde hatt 10.
Sier ikke det er helt sikkert at han ikke hadde hatt det, men sier at det ikke er overveiende sannsynlig at han hadde hatt det.
Men om Finne var innbytter istedenfor Heggebø så kunne det være han og hadde scoret mer

Rossi

For å være toppscorer i ES trengte han å score 3 flere mål. Det er er overveiende sannsynlig at hadde gjort det.

krakra

Heggebøs støeste styrke er uansett ikke målscorerevnen så at han i det hele tatt hadde vært i toppscorerkampen sier litt.

Han har alltid vært en veldig, veldig undervurdert spiller i mine øyne. Fremheves at han er så lojal og hyggelig, men han er også en meget god spiss som burde være førstevalget framover. Selv om Finne skulle score som innbytter.

At Molde og Glimt viser interesse og at VIF(som tross alt annet surr har en nese for gode spisser) ville gi ti millioner for ham er en fin anerkjennelse som han fortjener. Likevel mases det på diverse foraer om at vi «må hente en topspiss».

esp123

Aune Heggebø er også flink til å komme i gode skuddposisjoner. Er bedre på å bevege seg i boksen enn Bård Finne. Heggebø har 0,18 xG per skudd, mens Bård Finne ligger på 0,12.

Han har flest skudd per 90 og flest skudd på mål per 90. Nestmest xG per 90 og nestmest mål per 90.

Corran

Quote from: pidre on July 11, 2024, 12:38:34 PMFor å være toppscorer i ES trengte han å score 3 flere mål. Det er er overveiende sannsynlig at hadde gjort det.
Så ikke med god margin lengre? ;-)

Corran

Quote from: krakra on July 11, 2024, 12:42:11 PMHeggebøs støeste styrke er uansett ikke målscorerevnen så at han i det hele tatt hadde vært i toppscorerkampen sier litt.

Han har alltid vært en veldig, veldig undervurdert spiller i mine øyne. Fremheves at han er så lojal og hyggelig, men han er også en meget god spiss som burde være førstevalget framover. Selv om Finne skulle score som innbytter.

At Molde og Glimt viser interesse og at VIF(som tross alt annet surr har en nese for gode spisser) ville gi ti millioner for ham er en fin anerkjennelse som han fortjener. Likevel mases det på diverse foraer om at vi «må hente en topspiss».

Helt enig i dette og jeg tror hele laget hadde blitt mer målfarlig.
Skal det hentes spiss så bør det være en backup for Heggebø

Rossi

Quote from: Corran on July 11, 2024, 13:02:50 PM
Quote from: pidre on July 11, 2024, 12:38:34 PMFor å være toppscorer i ES trengte han å score 3 flere mål. Det er er overveiende sannsynlig at hadde gjort det.

Det er likevel overveiende sannsynlig at han 1) hadde vært toppscorer i ES, og 2) trolig med god margin.

Sånn, har nå for din skyld nummerert disse to hypotesene, slik at du lettere kan forstå, eller?  Legg gjerne merke til at det er et «og» mellom.

Corran

Quote from: pidre on July 11, 2024, 16:05:17 PM
Quote from: Corran on July 11, 2024, 13:02:50 PM

Det er likevel overveiende sannsynlig at han 1) hadde vært toppscorer i ES, og 2) trolig med god margin.

Sånn, har nå for din skyld nummerert disse to hypotesene, slik at du lettere kan forstå, eller?  Legg gjerne merke til at det er et «og» mellom.

Var da voldsomt som dette eskalerte da. Er du veldig hårsår eller?
Jeg kommenterte  bare at det ikke var noe automatikk i at han ville score mer bare pga at han spilte mer.
Han scoret vel kun 13 på en hel Obos sesong da han var et klart førstevalg.
Men på den annen side scoret han 8 før de rykket ned så muligheten er der for at han har mye mer inne.

Og det er fremdeles ikke overveiende sannsynlig at han hadde vært toppscorer med god margin.
Men det er ikke utenkelig at om han hadde startet alle kamper så hadde han kunne vært toppscorer.

Og eg har hele tiden skjønt hva du mener. Jeg er bare ikke helt enig med det Så beklager det om det er en uting på et forum

ACHTUNG

Heggebø har virket som en helt ny spiss i år vs ifjor, mye lettere i steget, mer ballsikker og faktisk også raskere. Jeg kommer ikke til å blånekte om Heggebø starter på lørdag. Og ingenting ville være bedre enn om Finne kommer inn og skaffer seg litt selvtillit ved å score mål. Så får disse to duellere mer om å få starte oppgjørene. Men i tillegg til det MÅ Brann ha inn en spisskonkurrent til disse to, om det er denne KBK-spissen eller en annen de kan ta sikte på. Få inn noe nytt, et uromoment.

Go Up