• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

November 15, 2023, 16:17:45 PM #1950 Last Edit: November 15, 2023, 16:21:14 PM by krakra
Quote from: Larsendos on November 15, 2023, 16:16:36 PM
Quote from: krakra on November 15, 2023, 13:08:33 PMJeg syns det er rart at enkelte ikke vil gi Heggebø noe anerkjennelse for hans bidrag til at vi gikk fra soleklar sisteplass til å faktisk få en kvalikk i 2021.

entet vel Sery Larsen, Myhre, Nilsen, Pallesen og Finne den sommeren.
Og vi kvittet oss med Bamba og brukte Heggebø som spiss. Det var først og fremst offensivt vi løftet oss. Målene fortsatte å renne inn bakover. Vi gikk fra 27 baklengs på 14 kamper, til 28 baklengs på 16 kamper. Og offensivt var Heggebø viktigst. Scoret flest mål og var helt sentral i det oppbyggende spillet.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

9 Finne-mål på Branns 30 siste kamper, det vil si en full sesong. Hva har skjedd med spissen som først og fremst skal tilføre mål?
First is first, second is nothing

Lasaron

Han kan ha nådd toppen sin, og er på vei nedover. Vi får se. Jeg tenker det er innenfor om han starter på benken neste kamp.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Larsendos

Quote from: fortune on June 01, 2024, 19:24:42 PM9 Finne-mål på Branns 30 siste kamper, det vil si en full sesong. Hva har skjedd med spissen som først og fremst skal tilføre mål?
Er det egentlig grunn til bekymring? Vi har tatt over 2.1 poeng i snitt på de siste 30 kampene.

esp123

Quote from: Larsendos on June 01, 2024, 21:49:58 PM
Quote from: fortune on June 01, 2024, 19:24:42 PM9 Finne-mål på Branns 30 siste kamper, det vil si en full sesong. Hva har skjedd med spissen som først og fremst skal tilføre mål?
Er det egentlig grunn til bekymring? Vi har tatt over 2.1 poeng i snitt på de siste 30 kampene.

Jeg fatter ikke denne logikken. Det er helt åpenbart et problem at spissen ikke har mer enn 4 målpoeng på 11 kamper. Spesielt når det er stortsett kun det vedkommende bidrar med. Vi skal vinne gull, da må vi ha en spiss som bidrar med mer. Det er ikke bærekraftig å vinne kamper kun med ett mål.

krakra

June 01, 2024, 21:57:04 PM #1956 Last Edit: June 01, 2024, 22:01:12 PM by krakra
I år har vi vel 1,8 i snitt på kampene Finne har startet, og 3 i snitt i kampene han ikke har startet.

Om 1,8 i poengsnitt er godt nok til medalje er rimelig usikkert. Hadde ikke holdt de siste fem sesongene. Tre poeng i snitt skal derimot holde til gull.

fortune

Quote from: Larsendos on June 01, 2024, 21:49:58 PM

Jeg tror det er begrenset hvor lenge vi klarer å holde oss flytende på dødballer, men det finnes jo dem som liker sånt også. Jeg tror også at et lag som slutter å søke forbedring ganske raskt vil distanseres, for slik fungerer fotballen.
First is first, second is nothing

Larsendos

Quote from: krakra on June 01, 2024, 21:57:04 PMI år har vi vel 1,8 i snitt på kampene Finne har startet, og 3 i snitt i kampene han ikke har startet.

Om 1,8 i poengsnitt er godt nok til medalje er rimelig usikkert. Hadde ikke holdt de siste fem sesongene. Tre poeng i snitt skal derimot holde til gull.
Vi tar ikke med Sandefjord-kampen? Der han kom inn i pausen på 0-0? Der han skåret etter 5 minutter og Brann vant kampen?

Vi tar heller med KFUM, der han noe uheldig fikk rødt kort og bare spilte 27 minutter?

Finne har forresten 6 målinvolveringer på de 9 kampene han har spilt (assist for å lage straffe f.eks. skal selvsagt med)

Og av de 8 kampene vi har vunnet i år, så er halvparten av dem vunnet med mer enn 1 mål. (Like mange som Bodø/Glimt)

krakra

Quote from: Larsendos on June 01, 2024, 22:20:49 PM
Quote from: krakra on June 01, 2024, 21:57:04 PMI år har vi vel 1,8 i snitt på kampene Finne har startet, og 3 i snitt i kampene han ikke har startet.

Vi tar ikke med Sandefjord-kampen? Der han kom inn i pausen på 0-0? Der han skåret etter 5 minutter og Brann vant kampen?

Vi tar heller med KFUM, der han noe uheldig fikk rødt kort og bare spilte 27 minutter?

Finne har forresten 6 målinvolveringer på de 9 kampene han har spilt (assist for å lage straffe f.eks. skal selvsagt med)

Og av de 8 kampene vi har vunnet i år, så er halvparten av dem vunnet med mer enn 1 mål. (Like mange som Bodø/Glimt)
Selvfølgelig tar vi med Sandefjord-kampen. Finne er en god innbytter og det er en rolle han bør ha framover.

Larsendos

Heggebø har startet mot nummer 8, 14 og 16? 2 hjemme og 1 borte?

Er det i de kampene du vil at Finne hviles? Så kan Heggebø benkes mot bedre motstand?

krakra

Quote from: Larsendos on June 01, 2024, 22:28:49 PMHeggebø har startet mot nummer 8, 14 og 16? 2 hjemme og 1 borte?

Er det i de kampene du vil at Finne hviles? Så kan Heggebø benkes mot bedre motstand?
Finne bør benkes i alle kampene framover. Vi er bedre med Heggebø fra start og Finne er en god innbytter.

Larsendos

Ok. Orker ikke pisse i motvind.

Du meldte Heggebø som førstevalg i fjor (Finne skåret 16 mål og vi tok sølv)
Du meldte i fjor nedrykk innen 3-4 år (hvordan synes du det går?)
Du meldte Rosenborg seriegull før Brann seriegull (hvordan synes du det går?)

krakra

June 01, 2024, 22:36:32 PM #1963 Last Edit: June 01, 2024, 22:39:34 PM by krakra
Hvilke lag på øvre halvdel har vi slått i år, og hvem var spiss mot dem?

To poeng på fire kamper mot topp 8-lag har vi tatt med Finne som spiss i år. 2/2 hjemmekamper har endt med tap. Ikke bekymringsverdig?
Tre poeng på én kamp mot topp 8-lag har vi tatt med Heggebø som spiss.

Larsendos

Vi spilte som seriemestere og kjørte til tider over Viking og Molde, så jeg er ikke bekymret.

Vil si jeg vant Heggebø vs Finne-diskusjonen i fjor (BB i cupfinalen, 31 målinvolveringer i serien og landslagsuttakene)

Men lykke til i år.

krakra

Vi tok 1p mot Molde og Viking

Kanskje vi hadde slått begge med en bedre spiss fra start og en Finne-joker på benken.

Finne skal ikke spille basert på prestasjoner i fjor.

Larsendos

En bedre spiss enn Finne? Synes ikke vi trenger å forsterke den lagdelen i sommer.

krakra

Nei, vi kan bruke Heggebø. Hvis ikke det funker, og Finne ikke løfter seg, så bør det forsterkes.

Larsendos

Ja, men Heggebø er ikke bedre enn Finne.

Hvis Heggebø er så god som du framstiller, så hadde større klubber enn OBOS-VIF jaktet ham.

krakra

June 01, 2024, 23:05:38 PM #1969 Last Edit: June 01, 2024, 23:14:51 PM by krakra
Heggebø har flere mål og høyere xG per 90 enn Finne og Brann har tatt flere poeng, scoret flere mål og skapt flere sjanser med Heggebø enn med Finne. Så jo, Heggebø er bedre enn Finne. For øyeblikket.

Det er ingen lag utenom VIF og topplagene som har råd til Heggebø. Hadde han vært gratis eller på billigsalg så er det mange ES-klubber som hadde vært interessert.

ostraume

Du hadde styrket argumentasjonen om du prøvde å balansere den mer.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hvorfor retter du ikke den kritikken mot den som kommer med personangrep, avsporinger og usakligheter istedenfor å argumentere skikkelig for at Finne bør satses på videre? En diskusjon blir gjerne balansert av at begge sider kommer med skikkelige argumenter.

Lasaron

Finne sin største styrke er kliniske avslutninger. De er borte nå.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Eivind

I diskusjonen Finne VS Heggebø er der mange som fremtrekker Finnes rolle i kombinasjonsspill og angrepene. Men var det ikke en statistikk som viste at vi vinner enda mer av ballene rundt midtbanen og dominerer mer når Heggebø spiller? Eller husker jeg feil?

Synes uansett alltid at Finnes fortrinn ovenfor Heggebø har vært avslutningene og antall mål. Når det uteblir tror jeg faktisk Heggebø bidrar med mer.

krakra

Quote from: Eivind on June 02, 2024, 13:44:16 PMI diskusjonen Finne VS Heggebø er der mange som fremtrekker Finnes rolle i kombinasjonsspill og angrepene. Men var det ikke en statistikk som viste at vi vinner enda mer av ballene rundt midtbanen og dominerer mer når Heggebø spiller? Eller husker jeg feil?

Synes uansett alltid at Finnes fortrinn ovenfor Heggebø har vært avslutningene og antall mål. Når det uteblir tror jeg faktisk Heggebø bidrar med mer.
Finne er kvikkere. Han beveger seg kvikkere, han avslutter kvikkere og han kombinerer kvikkere. Det ser jo bedre ut, men er ikke nødvendigvis bedre. Jeg syns vi ofte ender opp med å gjøre ting unødvendig komplisert med Finne. Når presisjonen til Finne er såpass lav som den er nå også, og han skal være involvert i nesten alle angrep, så er han en ødeleggende faktor.

Tror også det vil være enklere for Finne å finne formen fra benken. Å komme inn fra benken og få seg noen mål og bygge både selvtillit og revansjelyst må være bedre enn å bare bomme og bomme fra start.

andreas1989

Quote from: krakra on June 02, 2024, 12:22:35 PMHvorfor retter du ikke den kritikken mot den som kommer med personangrep, avsporinger og usakligheter istedenfor å argumentere skikkelig for at Finne bør satses på videre? En diskusjon blir gjerne balansert av at begge sider kommer med skikkelige argumenter.

Det er meg altså? Jeg argumenterer ikke?

krakra

Quote from: andreas1989 on June 02, 2024, 15:16:55 PM
Quote from: krakra on June 02, 2024, 12:22:35 PMHvorfor retter du ikke den kritikken mot den som kommer med personangrep, avsporinger og usakligheter istedenfor å argumentere skikkelig for at Finne bør satses på videre? En diskusjon blir gjerne balansert av at begge sider kommer med skikkelige argumenter.

Det er meg altså? Jeg argumenterer ikke?
Det skrev jeg ikke

andreas1989

Vil selv påstå at jeg alltid argumenterer for meg, men det for jo bli opp til andre å vurdere.

Uansett sikkert greit å påpeke at hele diskusjonen for min del går på at jeg sier meg uenig i påstanden om at Finne beveger seg feil og at man må ha en fysisk spiss som kan opptre feilvendt for å lykkes med 4-3-3.

ostraume

Spørsmålet er hvor mye tid og tillit man kan gi Finne når han har en relevant konkurrent. Og at det samtidig sikres at det er fair konkurranse. Ikke lett det der, men enig i at Finne har spilt seg ut av laget og at Heggebø hadde fortjent å starte på onsdag (dersom det var kamp....).

Så er det en mnd pause, og spørs det vel hva som skjer. Blir vel Finne igjen. Pamer rapporterer jo om at Finne (og Castro) bøtter inn mål på trening. Så lenge Finne er bedre på trening så er det kanskje ikke så rart at han får nye sjanser.

andreas1989

Det som er det intressante nå er jo at Finne kommer til avslutninger i boks, men misbruker dem. Tidligere i sesongen har det vært litt "stang ut" fra mer kompliserte hold, men den i går hadde vel omtrent samtlige her inne fått på mål om ikke annet. Så Finne er nok litt preget.

ostraume

Tenker og på sjansen mot KBK som han blåser langt over. Ikke verdens største sjanse, men en Finne i form får til en relevant avslutning der. Virker ikke som han tror på det selv en gang.

krakra

Han har én ordentlig scoring, det var som innbytter. Det er noe annet å komme innpå enn å starte og jeg tror både Finne, Heggebø og Brann vil ha godt av et spissbytte.

Lasaron

Oppsummering

Jeg starter med en kuriositet. Dette er vel en av spillertrådene med desidert flest sider på Forumet. Men tråden har vært litt død i år.

Denne høsten har han vært like giftig som en stålorm. Men det var kjekt å se at han hadde en utmerket gjennombruddspasning til Mathisen mot Viking, for jeg har syntes litt synd på ham. Dog tror jeg det har vært bra at Brann fikk et endelig førstevalg. Finne har høy lønn, og er blitt mye dårligere. Dermed er det jo lite sannsynlig at han blir solgt. Men jeg ser gjerne at han blir det. Om han blir værende, så er jo mulighetene til stede for at han kan bli en noe mer giftig innhopper og vikar enn han har vært i høst. La oss håpe det. Men la oss også innse at formen han viste i fjor vår, var utenfor normalen. Litt som Kim Rune Hellesund i sin tid.

Go Up