• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Spiller ingen rolle hvilken tromme det er
Trommer er en uting og vi har alltid gjort narr av andre som bruker trommer så å begynne å bruke det selv vil jo bare være å latterliggjøre oss selv.

Og det høres fælt ut og kombineres som oftest med evig lange shalala sanger.

Om dette med trommer og shalala er så viktig så stikk til Lyngbø eller noe og hold på med det der og så kom på staddaen om fotballen er viktigere enn det å synge og tromme
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Miller

Quote from: Corran on June 08, 2024, 22:32:41 PMSpiller ingen rolle hvilken tromme det er
Trommer er en uting og vi har alltid gjort narr av andre som bruker trommer så å begynne å bruke det selv vil jo bare være å latterliggjøre oss selv.

Og det høres fælt ut og kombineres som oftest med evig lange shalala sanger.

Om dette med trommer og shalala er så viktig så stikk til Lyngbø eller noe og hold på med det der og så kom på staddaen om fotballen er viktigere enn det å synge og tromme

Amen

Lasaron

Jeg har forståelse for om noen føler at enten er de på en syngende tribune, eller så går de ikke på kamp i det hele tatt. At det å delta i supporterkulturen er like viktig som å se fotball.

Men hvor vanlig er det? Og hvor vanlig er det å være mer opptatt av en bestemt supporterkultur enn å se fotball?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Leffen

Fra en tidligere intens trommemotstander som har snudd:

-Tromme er så mangt. Jeg deler åpenbart frykten for LSK eller Tromsø-tilstander. Men tromme i Bergen kommer uansett til å være begrenset. De som vil innføre det vet at de må trå varsomt. Altså kommer den bare til å bli brukt på utvalgte sanger og som en taktholder, ikke som et "rytmeinstrument"

-Alle som står på Frydenbø vet at det er et salig kaos. Tromme kommer ikke til å løse alt men det kommer til å kunne få flere med på sanger. Utbredt klapping er døden for kok og folk stopper forhåpentligvis med det om det finnes en takt å forholde seg til.

Som jeg skrev tidligere: det er viktigere å få de som styrer på SS til å bli bedre på å følge kampen og på å begrense repetisjoner på sangene.

Ettersom jeg bor i Oslo har jeg vært på noen VIF-kamper. De var gjennom akkurat den samme debatten for noen år siden. Og har tatt samme hensyn til at det der var stor trommemotstand. Den preger i liten grad deres tribune men den bidrar til at sangene ikke blir to- tre- og firestemt. Deres trommebruk, og f.eks LSK sin, er ikke sammenliknbar.

Hickok

Dette er jo bare tull. Om noen har opplevd VIF kamper i det siste, så er trommen totalt dominerende. Det kommer til å bli akkurat det samme i Bergen i så fall.

Nixon

Veldig naivt å tro at den gjengen vil "trå varsomt". Får de først lillefingeren tar de hele hånden.
Rød makt på Hansa

Corran

Å trekke fram vif som noen som bruker tromme lite og at den preger lite får ikke meg til å endre mening for det jeg har hørt av vif og trommen er det jeg frykter.
Og poengene med at det skal brukes i liten grad og en nesten ikke merker det minner meg om det som ble sagt om roperten.
Tok ikke lange tiden før det kom lange avhandlinger, kjefting og dirigering.
Går ikke en kamp der jeg ikke irriterer meg over den ropperten.

Om en vil ha alt så kontrollert og organisert så start en blanding av korps og kor.

Kan ikke skjønne hvorfor en på død og liv skal være like alle andre. Hva med å rendyrke forskjellene og være stolt av at vi e ikkje som alle de andre.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tromme er veldig splittende. Det er trist at man frykter at de unge skal slutte fordi de ikke får bruke tromme. Ja, noen bestemte individer vil kanskje slutte. Men ikke ungdommer generelt. Fordi det er gøy å gå på Brannkamper. Det vil ikke slutte å være gøy bare fordi vi ikke innfører tromme.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Spelaren

Quote from: Nixon on June 10, 2024, 21:07:33 PMVeldig naivt å tro at den gjengen vil "trå varsomt". Får de først lillefingeren tar de hele hånden.

Buekorpsbyen Bergen og rolig tromming, liksom  ;D  .
Gå av.

Eivind

Om det kommer tromme så vil det jo være en umulighet å styre hvor mye trommen skal brukes. At den bare skal brukes litt liksom. Vil nok bre seg rimelig kjapt.

Når man forfekter evighetssanger så er jo gjerne nettopp disse akkompagnement av tromme, og da sier det seg selv at trommen vil motta sine slag gjennom 90 min..

nero

June 12, 2024, 08:24:37 AM #910 Last Edit: June 12, 2024, 08:27:08 AM by nero
Quote from: Corran on June 08, 2024, 22:32:41 PMSpiller ingen rolle hvilken tromme det er
Trommer er en uting og vi har alltid gjort narr av andre som bruker trommer så å begynne å bruke det selv vil jo bare være å latterliggjøre oss selv.

Og det høres fælt ut og kombineres som oftest med evig lange shalala sanger.

Om dette med trommer og shalala er så viktig så stikk til Lyngbø eller noe og hold på med det der og så kom på staddaen om fotballen er viktigere enn det å synge og tromme
Enig. 100% nei til tromme.
Lions led by donkeys.

boven

Sier seg vel litt selv at når det er utsolgt kamp etter kamp så trenger man ikke å innføre et upopulært og dysfunksjonelt element fordi man er redd for at folk ikke skal komme.

Morkel

Tromme er ikke for meg problemet i seg selv, det er følgen av å innføre det. For det er trist hvis alle skal bli helt like. Brann er priviligerte i posisjonen som den eneste klubben i eliteserien som ikke har det. Det kler også en by som er litt annerledes og med en tradisjonsbevisst kultur .

Jeg forstår behovet for å koordinere seg og supporterkulturen i Brann har alltid vært litt kaotisk. Selv på bortekamp kan det gå 2 rop samtidig og mange av ropene er usynkroniserte. Det er også veldig dype daler når det er vanskelig å dra i gang stemningen.Det er lov å trekke opp dette som en reel utfordring.

Denne utfordringen har likevel flere svar enn tromme. Å konkludere for tidlig er litt latskap. For det er problematisk at man ikke skal ha noen særegenhet. Man har allerede mange av de samme melodiene på sangene og nå skal også alle bruke de samme virkemidlene som går som en monoton drone igjennom kampen. Hvis alle bare skal synge de samme sangene og gjøre de samme tingene i ulike farger utnuller man jo seg selv.

Supporterkultur er nå på vei til å bli en simulasjon av supporterkultur. Innholdet blir mindre og mindre viktig, formen blir viktigere og viktigere. Dette er ikke unikt for fotballen, man ser jo dette innenfor mange ulike felt nå.
Problemet er at det bidrar til å uthule supporterkulturen helt. Det er ikke noe galt i å la seg inspirere og hente elementer fra andre. Sånn har fotballkulturen alltid vært. Og ultraskultur er et positvt tilskudd til Brann, men også ultraskulturen til Brann har en særegenhet. Og det bør den fortsette å ha.

Hvis man innføre tromme må det gjøres på en måte som bygger særegenhet. Men jeg har vanskelig for å se hvordan dette skal gjøres. Man kommer til å ende opp med samme som VIF har og det er jo et trist skue nå.

Hickok

Problemet med at alt skal være så samkjørt, er at alle impulsive rop forsvinner. Disse "Vi er flere enn dokkar", "Vi kan fylle stadion" etc forsvinner garantert (noe de strengt tatt allerede er.

Nixon

Quote from: Morkel on June 12, 2024, 12:34:44 PMTromme er ikke for meg problemet i seg selv, det er følgen av å innføre det.

Det er nettopp det. Trommelyden i seg selv på noen sanger kunne man sikkert klart å leve med, men det er bare å lese dette manifestet som ble linket her for noen dager siden, så skjønner man at trommen bare vil eskalere utviklingen til nærmest 100 prosent ultraskultur på tribunen. Det er det som er drømmen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Dette argumentet om at disse ungdommene vil slutte hvis ikke de får viljen sin, det syns jeg er dårlig. Grenser til elendig. Det må vi ikke la få tyngde.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

RepublikkenBergen

Quote from: Lasaron on June 12, 2024, 13:29:44 PMDette argumentet om at disse ungdommene vil slutte hvis ikke de får viljen sin, det syns jeg er dårlig. Grenser til elendig. Det må vi ikke la få tyngde.

Hvis de vil slutte om de ikke får tromme, så er det neppe noe stort tap..

andreas1989

June 12, 2024, 15:00:39 PM #917 Last Edit: June 12, 2024, 21:43:45 PM by andreas1989
Skai trå varsomt og respektfull i denne debatten, men det er vel mulig at disse Kidsene setter seg selv litt vel høyt? De skaper friksjon med sine "radikale" og tidvis bombastiske ideer og meninger. De virker rett og slett litt lite interesserte i å være pragmatiske og det irriterer kanskje en del med det resultat i at folk gir faen i å bidra til stemningen?

opplett

Synes ærlig talt begge sider setter seg selv litt vel høyt. Det er bare å lese denne tråden, og manifestet til Lounge Boyz. Tror det hadde vært lurt om begge sider kom seg ned fra sine høye hester. Ellers kommer dette til å bli et blodbad.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Jeg mener det er grunn til å tro at den store majoriteten absolutt ikke vil ha tromme på Stadion. Og dette angår alle som går på Stadion, for alle må høre på. Og alle kan velge å hive seg på sanger og rop. Og gjør det tidvis.

Og hvis det er rett at den store majoriteten absolutt ikke vil ha det, da bør det være totalt uaktuelt.

Nå drar ikke jeg på mange bortekamper, akkurat. Men når jeg drar, ønsker jeg jo å stå blant andre Brannsupportere. Å da måtte stå midt oppi en tromme er ikke særlig fristende.

Tromme gjør at mange får mindre lyst til å gå på Stadion.

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Optimist

Jeg frykter at dette kommer til å bli et blodbad, Opplett. Og det er BEGGE sider sin fortjeneste. Naturligvis har tromme-forkjempere skyld i dette ved å innføre noe som i all tid på Brann stadion har vært fy fy. På tribunen er tromme kontroversielt de luxe. Samtidig, mange av motstanderne bidrar i denne debatten med noen av de dårligste argumentene jeg har sett. Eksempel fra senest i dag i BT: «tromme er for tapere som ikke klarer å lage stemning». Når disse dårlige argumentene undergraver de gode argumentene, blir det fort en impulsiv debatt som kan føre til større konsekvenser.
Kokende idiot

Lasaron

Men det er et visst innhold i sitatet, når man husker tilbake på vår kritikk av trommebrukere før.

Hva er god stemning? Det kan være at det kommer lyder/trykk fra tribunene av en imponerende art, som løfter eget lag og skremmer motstanderne. Og hva er imponerende? Sette på musikk kjempehøyt over høytalerne ved scoring? Blir man imponert av det? Selvsagt ikke. At alle/mange bruker stemmene sine i høylydt sang og rop? Ja. Det er mektig. Det imponerer. For mange gjør en innsats som koster i forhold til lyd produsert. "Disse mener det" kan man tenke når man hører mektig sang og rop fra mange tilskuere. Å dundre løs på en tromme er en mellomting mellom organisk stemmebruk og høy scoringsmusikk. Det koster lite å lage den høye lyden. Det er ikke imponerende eller mektig. I tillegg blir det fort monotont, messende og kjedelig.

Jeg mener jeg her har argumentert ganske saklig, og kommet med relativt objektive observasjoner og beskrivelser.

Det suverent beste man kan gjøre for å løfte stemningen, er at de mest aktive flytter ned. Slik det var under e-cup.

Trommer er veldig upopulært hos veldig mange. Ikke innfør det.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

nero



Nå bare synser jeg, men jeg tror det er stort flertall mot tromme blant folk som går på stadion. Merk igjen at jeg skriver «tror». Jeg kan selvfølgelig ikke bevise dette.

Har man tromme, så må alle høre på selv om man hater det. Derfor føler jeg at trommefolket «tar seg til rette», og utsetter andre for noe som oppleves som plagsomt.

Tifo med «Nei til trommer»?
Lions led by donkeys.

Lasaron

Enig, Nero.

Medlemsundersøkelser fra Bataljonen og SK Brann vil jeg hilse velkommen. Resultatet der vil ikke være noe fasit, men det vil gi et signal. Det vil danne et kunnskapsgrunnlag, for å si det litt fint.

Trommer på Stadion ligner litt på når folk tar på musikk på bussen. Alle på bussen_må_høre det (med mindre man har eget headset).
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

RepublikkenBergen

Det er jo bare å se på kommentarer på BT sin sak om tromme.. Svaret om folk vil ha trommer er nei fra de fleste!!

Lasaron

Ja. Selv om et kommentarfelt ikke er helt representativt, sier det noe at der er mange kommentarer, og at alle er negative til trommer (sist jeg sjekket).
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

nero

Jeg er fristet til å være litt pompøs og si at tromme rett og slett er «ubrannsk». Om det ordet en gang eksisterer,  men tror dere skjønner hva jeg mener.

Jeg satt i en periode i nærheten av bortefeltet, og har fått mer enn nok av den støyen, og håper inderlig ikke at våre egne skal starte med slikt.
Lions led by donkeys.

opplett

Quote from: RepublikkenBergen on June 12, 2024, 19:09:31 PMDet er jo bare å se på kommentarer på BT sin sak om tromme.. Svaret om folk vil ha trommer er nei fra de fleste!!

Hvis kommentarfeltet i BT er sannheten så hadde Bybanen ligget i fjorden mens de som kommenterer hadde kjørt på åttefelts motorvei på Ringvei Øst.

Jeg sier ikke at det er feil at det sikkert er flere som er mot trommer enn for av den gemene hop, men du finner ikke fasiten i kommentarfeltet til BT.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

RepublikkenBergen

Quote from: opplett on June 12, 2024, 20:38:44 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 12, 2024, 19:09:31 PMDet er jo bare å se på kommentarer på BT sin sak om tromme.. Svaret om folk vil ha trommer er nei fra de fleste!!

Hvis kommentarfeltet i BT er sannheten så hadde Bybanen ligget i fjorden mens de som kommenterer hadde kjørt på åttefelts motorvei på Ringvei Øst.

Jeg sier ikke at det er feil at det sikkert er flere som er mot trommer enn for av den gemene hop, men du finner ikke fasiten i kommentarfeltet til BT.

Du finner et klart flertall hva folk vil.. Blande tromme og bybane blir jo helt feil.....

nero

Man kan jo bare se på stemningen her inne, selv om vi kanskje ikke er så representative for den jevne supporter. Ikke så mange trommeentusiaster her heller.
Lions led by donkeys.

Corran

Jeg flyttet fra BT til Hansa blant annet for å komme unna trommene

I dag snakket jeg med en som jeg regner som en litt mer gjengs stadiongjenger enn meg. Jeg vil mao påstå jeg er litt mer hardbarka Brannsupporter uten at jeg sier at jeg er mer Brann supporter eller at han er noe mindre Brann supporter enn meg. Men jeg lar gjerne tap og seire farge hverdagen litt mer :-D
Men uansett så pratet jeg med ham i dag og ut av ingenting dro han opp tromme debatten og hvor ødeleggende trommer vil være. Dette er en person som går på stadion med familie og en haug med unger og sitter ved siden av SS.
Han lanserte også at protesten mot trommer om de innføres bør være Vuvuzela

Og jeg tenkte ja dette er tingen. I løpet av dagen i dag har jeg fått med minst 20 personer på at om tromme innføres så stiller vi med vuvuzuela både foran og på siden av SS og det vil være  brukt totalt i utakt av trommer og shalalalalalala evighetssanger.

Jeg er også helt sikker på at fram mot det tidspunktet trommer innføres så klarer vi lett å få økt dette tallet betraktelig eller finne andre enda mer irriterende demonstrasjonsformer.
Vi er jo en del som for mange år siden var med på å lage en god del tifo.  Blant annet den famøse Hore andre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Skjønner at du er uenig med de som vil ha trommer, Corran. Men håper for guds skyld at det møtet neste uke består av mer konstruktive holdninger (fra begge sider). Samtale er det vi trenger, ikke barnslige påfunn fordi man ikke får det som man vil. Slikt blir det bare skyttergravskrig av.

Men for all del, å demonstrere er en menneskerett.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

nero

Quote from: opplett on June 13, 2024, 06:07:23 AMSkjønner at du er uenig med de som vil ha trommer, Corran. Men håper for guds skyld at det møtet neste uke består av mer konstruktive holdninger (fra begge sider). Samtale er det vi trenger, ikke barnslige påfunn fordi man ikke får det som man vil. Slikt blir det bare skyttergravskrig av.

Men for all del, å demonstrere er en menneskerett.

Synes ikke det er trommemotstanderene som opptrer splittende her. Det må da være de som vil innføre noe nytt, som mange misliker sterkt, som burde besinne seg. For det vil jo garantert komme reaksjoner om dette blir innført..
Lions led by donkeys.

Leffen

Quote from: Corran on June 12, 2024, 23:09:59 PMJeg flyttet fra BT til Hansa blant annet for å komme unna trommene

I dag snakket jeg med en som jeg regner som en litt mer gjengs stadiongjenger enn meg. Jeg vil mao påstå jeg er litt mer hardbarka Brannsupporter uten at jeg sier at jeg er mer Brann supporter eller at han er noe mindre Brann supporter enn meg. Men jeg lar gjerne tap og seire farge hverdagen litt mer :-D
Men uansett så pratet jeg med ham i dag og ut av ingenting dro han opp tromme debatten og hvor ødeleggende trommer vil være. Dette er en person som går på stadion med familie og en haug med unger og sitter ved siden av SS.
Han lanserte også at protesten mot trommer om de innføres bør være Vuvuzela

Og jeg tenkte ja dette er tingen. I løpet av dagen i dag har jeg fått med minst 20 personer på at om tromme innføres så stiller vi med vuvuzuela både foran og på siden av SS og det vil være  brukt totalt i utakt av trommer og shalalalalalala evighetssanger.

Jeg er også helt sikker på at fram mot det tidspunktet trommer innføres så klarer vi lett å få økt dette tallet betraktelig eller finne andre enda mer irriterende demonstrasjonsformer.
Vi er jo en del som for mange år siden var med på å lage en god del tifo.  Blant annet den famøse Hore andre


Håper du stiller på tribunemøtet på mandag. Alle skal få snakke sin sak.
https://www.facebook.com/share/pr8BjthDcPc38XLd/

boven

June 13, 2024, 13:05:55 PM #934 Last Edit: June 13, 2024, 14:49:06 PM by boven Reason: podcast
Quote from: Morkel on June 12, 2024, 12:34:44 PMSupporterkultur er nå på vei til å bli en simulasjon av supporterkultur. Innholdet blir mindre og mindre viktig, formen blir viktigere og viktigere. Dette er ikke unikt for fotballen, man ser jo dette innenfor mange ulike felt nå.
Problemet er at det bidrar til å uthule supporterkulturen helt. Det er ikke noe galt i å la seg inspirere og hente elementer fra andre. Sånn har fotballkulturen alltid vært. Og ultraskultur er et positvt tilskudd til Brann, men også ultraskulturen til Brann har en særegenhet. Og det bør den fortsette å ha.

Hvis man innføre tromme må det gjøres på en måte som bygger særegenhet. Men jeg har vanskelig for å se hvordan dette skal gjøres. Man kommer til å ende opp med samme som VIF har og det er jo et trist skue nå.


Helt enig.

Oppfatter det manifestet som at det er følgende man gjerne vil emulere? Blir bare posering i mitt hode.
https://x.com/eiriknh/status/1784286208081703378

Der kom det jo podcastepisode ramlende og
https://omny.fm/shows/fotballpreik/tromme-p-store-st


David

Det var en saklig og fin diskusjon, men den viktigste faktoren for at folk skal fortsette å gå på kamp tror jeg fortsatt vil være der som skjer på banen. Litt pussig at ingen nevnte det, selv om fokuset selvfølgelig blir på ting de selv kan kontrollere. Om vi går inn i en ny skarsfjodsk epoke der det langt på vei signaliseres at vi må kjenne vår plass, og at det er nummer åtte, så tror jeg folk forsvinner igjen, helt uavhengig av hvilke grep folk tar på tribunen.

Dette var en stor åpen dør, men jeg er altså ikke så bekymret for at folk skal falle fra hvis laget fortsetter å prestere, og gjør det på en fengende måte. Tenker derfor at de kan ta seg råd til å vente med trommen til man eventuelt ser tegn til at folk faktisk begynner å gjøre det.

Superjack

Å sitte i nærheten av trommefelt er totalt krise.

Neitakk.

Kommer fortsatt å gå på kamp.
Brannsupporter.

Miller

Kan si med 100% sikkerhet at jeg slutter å synge og flytter bort fra Hansa om det kommer tromme.

Kort oppsummert mener jeg at det ikke hører hjemme siden (det ser ut som) flertallet av stadion ikke ønsker tromme. Samt er jeg fan av "ekte" stemning, ikke kunstig. Vi er allerede blitt altfor lik Fugla og Klanen med å ikke følge kampen, men kjører på med evighetssanger. Ser det er svært sjelden store deler av stadion henger seg med på disse sangene som ikke passer stemningen i kampen.

Og argumentet til de som ønsker tromme om at det ikke skal brukes på en bedre måte føler jeg er varer i 10 kamper maks. Megafonen har blitt brukt til å kjefte på folk som ikke synger, samt prøve å overkjøre Z flertallet av gangene de starter sanger.

Tromme er langt utenfor vår tradisjon.

Superjack

Jeg forstår ikke den evige summingen på en sang som ikke gir noe stemning, fyr på med en idiotisk tromme med en ekstremt irriterende dunk dunk dunk.  Det er overhodet ikke stemningsskapende. Det er gnagsår i øret.

Også er det mer og mer tendens til at supporterfeltene i Norge er totalt tonedøv i forhold til hva som skjer på banen.
Jeg ser flere lag enn Brann live, og det er så åpenbart at disse forsangerene ikke ser dritt av hva som skjer på banen.

Føler litt at det som virker å skje er litt som i starten med synging av sanger på engelsk på store stå. Vi hadde sett det på TV, eller besøkt en engelsk bane en gang, så da var det kjempekult. Var jo ikke kjempekult, var en elendig kopi. Ikke la Brann stadion bli en elendig kopi av et lag i Tyskland, ala Lillestrøm og VIF.
Lag vår egen greie.
Brannsupporter.

Miller

Quote from: Superjack on June 14, 2024, 08:17:28 AMJeg forstår ikke den evige summingen på en sang som ikke gir noe stemning, fyr på med en idiotisk tromme med en ekstremt irriterende dunk dunk dunk.  Det er overhodet ikke stemningsskapende. Det er gnagsår i øret.

Også er det mer og mer tendens til at supporterfeltene i Norge er totalt tonedøv i forhold til hva som skjer på banen.
Jeg ser flere lag enn Brann live, og det er så åpenbart at disse forsangerene ikke ser dritt av hva som skjer på banen.

Føler litt at det som virker å skje er litt som i starten med synging av sanger på engelsk på store stå. Vi hadde sett det på TV, eller besøkt en engelsk bane en gang, så da var det kjempekult. Var jo ikke kjempekult, var en elendig kopi. Ikke la Brann stadion bli en elendig kopi av et lag i Tyskland, ala Lillestrøm og VIF.
Lag vår egen greie.


Hvor mange minutter ser forsangerne våre av kampen ? Det startes jo sanger i hytt og pine, men ofte helt uten mening.

kabelmann

Trommer og evighetssanger og forsangere med ryggen til kampen er latterlig. Uten at jeg ler. Enkelt og greit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kagain

Artig at BA har laget en større greie på dette med stemning, trommer eller ei og så videre.

https://www.ba.no/i-1988-startet-profilen-det-som-ble-store-sta-na-truer-flere-av-pionerene-der-med-a-slutte/s/5-8-2650668

Skal jeg tippe vil jeg tro at noen fra den eldre garden som uttaler seg antageligvis også er her på forumet.

Corran

Ser også i den artikkel at det er en avstemning nederst i saken
Der er det 1400 + som har sagt sin mening
13% Ja
80% Nei
7% Bryr seg ikke

Dette sier vel det meste om hva "de fleste" mener
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

June 14, 2024, 14:42:37 PM #943 Last Edit: June 14, 2024, 14:45:03 PM by Superjack
Å høre bortesupportere denge på den trommen når man sitter i nærheten av bortefeltet er grusomt.

Skal det drages slike trommer inn også på Brann sin supportertribune også?

Et argument i diskusjonen på fotballpreik var at det var fryktet at om ikke ungdommen får bruke tromme, så kommer de til å gå Lyngbø i stedet, holde på et par sesonger og så gå lei.

I såfall er det folk som ikke bryr seg mye om fotball,
eller Brann.

Skal disse som da tydeligvis ikke bryr seg så hardt om hverken Brann eller fotballen på banen få innføre en slik stygghet som de som faktisk bryr seg om både klubb og fotball ikke vil ha???

Brann og stemningen lever fint videre om disse blir borte fra tribunene.

Brannsupporter.

Lasaron

Det ungdomsargumentet er så urimelig og dårlig. Slutter de, så slutter de. Da er trommer viktigere enn Brann. En ærlig sak. Da får de gå til Lyngbø, da. 90% av oss på stadion skal ikke måtte plages med trommer for å holde på akkurat det smale segmentet.

Dessuten er det flere ungdommer nå enn på lenge. Uten trommer. Og bedre blir det om dagens ivrigste flytter ned og Z inn på midten oppe.

Hypotetisk: Hva om et nytt segment på 20-30 stykker blir ivrigere enn de ivrigste. Og så forlanger de scoringsmusikk fordi dette og hint, og truer med å slutte om de ikke får viljen sin. Hva da?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

fortune

Jeg gleder meg til de mest innbitte tilhengerne av britisk supporterkultur kommer trekkende med et helt musikkorps, slik det engelske landslaget har. Vi har jo flere oppegående korps i nærområdet som sikkert kan bidra.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: fortune on June 14, 2024, 16:36:01 PMJeg gleder meg til de mest innbitte tilhengerne av britisk supporterkultur kommer trekkende med et helt musikkorps, slik det engelske landslaget har. Vi har jo flere oppegående korps i nærområdet som sikkert kan bidra.
Ja hvorfor ikke. Om det er både ropert og tromme så kan en vel gå all the way.

Ellers fantastisk under VM kampen når Skotland scorer 1-4 målet.
Fra å ha vært så lang i trynet og så få et selvmål som trøstemål i 88 minutt og den stemningen og synge om at tyskerne ikke sang lengre. Helt magisk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Quote from: Corran on June 14, 2024, 22:17:22 PM
Quote from: fortune on June 14, 2024, 16:36:01 PMJeg gleder meg til de mest innbitte tilhengerne av britisk supporterkultur kommer trekkende med et helt musikkorps, slik det engelske landslaget har. Vi har jo flere oppegående korps i nærområdet som sikkert kan bidra.
Ja hvorfor ikke. Om det er både ropert og tromme så kan en vel gå all the way.

Ellers fantastisk under VM kampen når Skotland scorer 1-4 målet.
Fra å ha vært så lang i trynet og så få et selvmål som trøstemål i 88 minutt og den stemningen og synge om at tyskerne ikke sang lengre. Helt magisk

De sang jo tidvis ut den tyske fansen før det og. På 4-0. Den skotske fansen er jo et godt eksempel på at alt du trenger er stemmen. Det er jo det mektigste instrumentet vi har.

Morkel

Men litt Brann-faktor var det også der når de slapp inn mål. Da døde det litt. Har sett de lange trynene før. Men likevel. Jeg liker det litt. Det er opp og nedturer. De dype dalene og høye toppene er jo det som gjør fotball gøy.

Nixon

Bedre med litt død ved baklengsmål enn at man later som at ingenting har skjedd.
Rød makt på Hansa

Go Up