• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Noe av det tristeste eg ser er supportere som synger og motstander scorer og en bare fortsette å synge som om ingenting har skjedd.
Det er helt på trynet i min bok og betyr at en ikke bryr seg om det som skjer utpå der. Det gjør ikke vondt nok med baklengs. Hos meg smerter det når det kommer en i mot og eg kunne aldri sunget.
 MEN når det er gått noen sekunder så må en få spillerne opp igjen og da skal en skrike/synge Heia Brann eller lignende for å vise at vi er der med dem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Quote from: Corran on June 15, 2024, 21:00:44 PMNoe av det tristeste eg ser er supportere som synger og motstander scorer og en bare fortsette å synge som om ingenting har skjedd.
Det er helt på trynet i min bok og betyr at en ikke bryr seg om det som skjer utpå der. Det gjør ikke vondt nok med baklengs. Hos meg smerter det når det kommer en i mot og eg kunne aldri sunget.
 MEN når det er gått noen sekunder så må en få spillerne opp igjen og da skal en skrike/synge Heia Brann eller lignende for å vise at vi er der med dem

Ja, jeg tror lag som feks LSK har tenkt at den sårbarheten skal man ikke vise for omverdenen. Man skal kjøre på i et jevnt driv. Personlig liker jeg opp og nedturene. Jeg ble vist i en TV2-montasje i nedrykksesongen 2014 i overdrevent sinne over et innsluppet mål på Skagerak arena. Det er ikke noe jeg ser på som en negativ ting, og det er en like stor del av mitt Brann-liv som oppturene. Det var blottlegging av følelser som mange jeg kjenner kommenterte i ettertid. Men hadde jeg sett meg selv på kampen stå og hoppe og synge den samme sangen hele kampen lang, også når Odd scoret. Ville det vært flauere enn at jeg uttrykte frustrasjon.
 
Så har jeg lyst til å legge til: Jeg tror det er viktig å møte trommetilhengerne med en åpen innstilling. Jeg oppfatter det ikke som at de ønsker å sabotere kulturen som allerede eksisterer. De jeg har snakket med respekterer den. De har bare sitt eget bilde av hva kok er. Selv om jeg er uenig i den visjonen, så tror jeg hjertet deres er på riktig sted. Det er fullt mulig det er visse mennesker på begge sider som legger litt mye følelser i dette og det vil komme noen utbrudd, men stort sett opplever jeg engasjementet som genuint. Jeg ønsker ikke tromme, men skjønner hva som ligger bak ønsket. Koordinasjon, mer lyd, jevnere trykk etc.. Personlig tror jeg bare vi kan få det til uten å selge sjelen.

Lasaron

Jeg tror også det er sunt for psyken med opp- og nedturene under kamp. Vi mennesker går store deler av uken rundt og regulerer følelsene våre. Det er klokt. Slipper vi dem alltid løs, blir vi veldig slitsomme for de rundt oss, og det går etterhvert ut over våre relasjoner også. Kanskje også jobben vår, stillingen vår, skolegangen vår, etc.

Det motsatte, å hele tiden stenge inne og regulere alt, er heller ikke sunt. Da kan det bygge seg opp inni oss, og vi eksploderer. Eller imploderer, kanskje.

På Stadion legger vi bak oss reguleringene. Sinne og eufori får slippe løs, på en relativt harmløs greie: Fotball. Da ventilerer vi, og det blir lettere å regulere følelser utenom.

Skal man synge seg gjennom baklengs "for å støtte laget" regulerer man følelsene igjen. Og jeg tipper at når man blir flink til dette over tid, så vil mål i seg selv bety mindre. Man blir mindre glad når vi scorer. Det organiske og dynamiske koket svinner hen. Det blir organisert, stilisert, monotont og kjipt.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on June 16, 2024, 08:00:49 AMJeg tror også det er sunt for psyken med opp- og nedturene under kamp. Vi mennesker går store deler av uken rundt og regulerer følelsene våre. Det er klokt. Slipper vi dem alltid løs, blir vi veldig slitsomme for de rundt oss, og det går etterhvert ut over våre relasjoner også. Kanskje også jobben vår, stillingen vår, skolegangen vår, etc.

Det motsatte, å hele tiden stenge inne og regulere alt, er heller ikke sunt. Da kan det bygge seg opp inni oss, og vi eksploderer. Eller imploderer, kanskje.

På Stadion legger vi bak oss reguleringene. Sinne og eufori får slippe løs, på en relativt harmløs greie: Fotball. Da ventilerer vi, og det blir lettere å regulere følelser utenom.

Skal man synge seg gjennom baklengs "for å støtte laget" regulerer man følelsene igjen. Og jeg tipper at når man blir flink til dette over tid, så vil mål i seg selv bety mindre. Man blir mindre glad når vi scorer. Det organiske og dynamiske koket svinner hen. Det blir organisert, stilisert, monotont og kjipt.

Helt enig Og fotballen/Brann er et sted man får ut mye følelser
Det er også godt for de som er rundt oss resten av uken :-D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Å høre den Engelske fansen synge på Veltins arena.

Sånn vil jeg ha det på Stadion.
Når hele stadion synger med på klassikere som byen e Bergen og selvfølgelig Nystemten.

Vil ikke ha en åndsvak tromme på Stadion.

Brannsupporter.

Eivind

Quote from: Superjack on June 17, 2024, 09:37:30 AMÅ høre den Engelske fansen synge på Veltins arena.

Sånn vil jeg ha det på Stadion.
Når hele stadion synger med på klassikere som byen e Bergen og selvfølgelig Nystemten.

Vil ikke ha en åndsvak tromme på Stadion.



Ikke mye tromme der i gården. De bruker jo et helt orkester for å holde takten ;)

andreas1989

Hadde håpet at man kunne følge kveldens møte digitalt, men BA kan nå melde om foto- og sitatforbud på supportermøtet.

Superjack

Hvorfor det?
Åpenhetskulturen som vi supportere ønsker av SKB skal ikke gjelde i Bataljonen?

Dette skurrer.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on June 17, 2024, 12:26:05 PMHvorfor det?
Åpenhetskulturen som vi supportere ønsker av SKB skal ikke gjelde i Bataljonen?

Dette skurrer.
Grunnen er for så vidt OK
Det er Bilde og sitat forbud for media.
Dette forklares med at det er for at ikke folk skal vegre seg for å si meningen sin på møtet pga at de er redd for å få bilde eller sitat i avisen.

Samtidig er det jo dumt at slike møter begrenses til kun de som kan møte opp.
Jeg rekker ikke dette møtet i dag, men hadde klart å få det til via Zoom eller lignende.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Normalt sett er jeg enig at det skal være åpent. Men kanskje de tar hensyn til alderen til mange av de som kommer?
Rød makt på Hansa

andreas1989

Det er trist at det er blitt slik at folk rett og slett er redde for å si meningen sin i frykt for å hengt ut i etterkant.

Det er en interessant og spennende debatt som burde nå ut til flest mulig så det er jo veldig kjedelig at man har landet på den beslutningen man har, men dessverre så er det vel kanskje forståelig. 

Corran

Quote from: Nixon on June 17, 2024, 13:27:05 PMNormalt sett er jeg enig at det skal være åpent. Men kanskje de tar hensyn til alderen til mange av de som kommer?
De hadde det vist slik på møtet i fjor også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

boven

Synes det er greit at dette holdes uten opptak eller streaming, er jo tross alt en grasrotgreie og det er forståelig at en del ville vegre seg for å holde innlegg under de forutsetningene

Superjack

Argumentet om at folk ikke vil si noe om det siteres eller rapporteres fra møtet kan benyttes i alle sammenhenger stort sett.

Folk må oppføre seg og argumentere for og imot.

Og tåle både å bli sitert og at ting deles.

Møtet skjer jo ikke i et vakuum.
Brannsupporter.

RepublikkenBergen

Jeg kommer meg ikke på møte pga jobb.. Noen som er der som kan komme med info underveis? #Neitiltromme

Nixon

Saklig møte fra begge sider.

Trommemotstanderne ønsker at man lager et kompromiss ved utvidelsen av SS. Det vil si at når ungdommen flytter ned, så flytter de litt eldre fra Z og andre steder opp der SS er i dag for å få bedre samkjøring. De forplikter seg til å bidra mer. Men da må det ikke komme tromme. Dersom det kommer tromme, så flytter mange vekk fra Hansa og lager sitt eget felt et annet sted. Da blir det ikke samkjøring.

Trommefolket sukret pillen veldig etter min mening. Det var ikke måte på nøysom bruk av trommen og man skal beholde særpreget. Intensjonen er sikkert god, men jeg tror ikke veldig på det. Jeg tror det vil bli en veldig dreining mot en mer rendyrket ultraskultur.
Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

Trommemotstanderne sitt forslag er 100 ganger bedre enn en tromme. La oss samles og bruke stemmen!!

Lasaron

Felt Z, samle dere bak de yngre. Super plan.


Sa trommefolket noe om skarptromme vs basstromme?
Tren på langskudd

RepublikkenBergen

Hva annet ble sagt utenom trommer? Hva skjer neste år?

andreas1989

Ble det sagt noe om flaggingen under kamp?

Optimist

Tema om flagging druknet helt i de andre punktene. Når det gjelder hva som ble sagt utenom trommedebatten så er arbeidet godt i gang med å utvide store stå ned til matten. Forslaget om at nåværende Store Stå flytter ned og felt Z mfl. flytter inn til øvre SS, synes jeg høres bra ut. Det må sies at han som snakket fra felt Z ikke kunne love at alle på felt Z ble med på å flytte inn på øvre SS.
Så personlig støtter jeg å først prøve ut dette forslaget, og se om vi klarer å bli mer samstemt. Dersom vi fortsatt ikke mestrer det kan diskusjonen om tromme bli tatt opp igjen.
Kokende idiot

Optimist

For øvrig var det et bra saklig møte der de aller fleste klappet for alle innlegg, selv om man er uenig. Også gode innlegg der jeg kjente meg igjen i argumenter fra begge sider.
Kokende idiot

fortune

Så lenge man har seter på øvre SS tror jeg det går greit å flytte majoriteten av felt Z over. Uten seter tenker jeg det er dødfødt.
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: fortune on June 17, 2024, 22:06:24 PMSå lenge man har seter på øvre SS tror jeg det går greit å flytte majoriteten av felt Z over. Uten seter tenker jeg det er dødfødt.

Blir ikke seter. For dette er ikke en flytting av ståfeltet, men en utvidelse.
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: fortune on June 17, 2024, 22:06:24 PMSå lenge man har seter på øvre SS tror jeg det går greit å flytte majoriteten av felt Z over. Uten seter tenker jeg det er dødfødt.

Skal selvfølgelig ikke monteres seter der. Og jeg nekter å tro at det er helt dødfødt når det nettopp var en som står på felt Z som formulerte ideen på møtet.
Kokende idiot

RepublikkenBergen

Trodde felt Z sto under kampene jeg... La feltet oppe være slik som den er og lag ståfelt nede på B og C...

Corran

Dette med å flytte SS ned og Z inn i midt er vel det beste forslaget.
Men det fordrer at SS takler at Z starter noen sanger i ny og ne og kaster seg på og det fordrer at Z finner seg i noen av de sangene de ikke liker uten å starte egne sanger.

Selv om ikke alle på Z følger med så vil det uansett gjøre syngingen bedre og mer samstemt.

Jeg tror det er naivt å tro at om alt er som i dag og så putter vi inn en tromme så blir det mer samstemt. Jeg tror heller det motsatte bortsett fra akkurat midt på SS der de som vil ha tromme er
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg... La feltet oppe være slik som den er og lag ståfelt nede på B og C...

Fører ikke dette til enda færre plasser ved europacup?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

RepublikkenBergen

Quote from: Corran on June 17, 2024, 22:14:41 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg... La feltet oppe være slik som den er og lag ståfelt nede på B og C...

Fører ikke dette til enda færre plasser ved europacup?


De venter vell svar på om det blir lov å bruke ståplasser under europacup?

Nixon

Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg...

Jo, så man ofrer setet sitt i pausen. Hvor stort offer det er er vel individuelt, men det viser vel litt hvor mye det betyr for en god del mennesker at det ikke blir tromme.
Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

Quote from: Nixon on June 17, 2024, 22:19:02 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg...

Jo, så man ofrer setet sitt i pausen. Hvor stort offer det er er vel individuelt, men det viser vel litt hvor mye det betyr for en god del mennesker at det ikke blir tromme.

Er jo en fordel om kapasiteten kanskje utvides med 500? Er + og - med det meste akkurat ang setene..

Nixon

Quote from: Corran on June 17, 2024, 22:14:41 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg... La feltet oppe være slik som den er og lag ståfelt nede på B og C...

Fører ikke dette til enda færre plasser ved europacup?


Dette ble det snakket litt om. UEFA sitt prøveprosjekt med ståplasser på E-kamper har vært en suksess og har blitt forlenget og utvidet til 10 land, så man regner med at det vil bli innført over hele linjen ganske raskt.
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:17:46 PM
Quote from: Corran on June 17, 2024, 22:14:41 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg... La feltet oppe være slik som den er og lag ståfelt nede på B og C...

Fører ikke dette til enda færre plasser ved europacup?


De venter vell svar på om det blir lov å bruke ståplasser under europacup?

Planen er å lage likt type ståfelt som vi allerede har, men med mulighet til å montere seter som igjen er forhåndsmontert på skinner. Vanskelig å forklare i tekstform, men dette er bare et realistisk forslag som ble presentert. Målet er å utvide Store Stå allerede til 2025-sesongen
Kokende idiot

RepublikkenBergen

Quote from: Optimist on June 17, 2024, 22:22:13 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:17:46 PM
Quote from: Corran on June 17, 2024, 22:14:41 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg... La feltet oppe være slik som den er og lag ståfelt nede på B og C...

Fører ikke dette til enda færre plasser ved europacup?


De venter vell svar på om det blir lov å bruke ståplasser under europacup?

Planen er å lage likt type ståfelt som vi allerede har, men med mulighet til å montere seter som igjen er forhåndsmontert på skinner. Vanskelig å forklare i tekstform, men dette er bare et realistisk forslag som ble presentert. Målet er å utvide Store Stå allerede til 2025-sesongen

Halve nedre B og C? Som på øvre? SKal de først flytte store stå ned bør hele B og C være ståplasser..

Optimist

June 17, 2024, 22:36:43 PM #985 Last Edit: June 17, 2024, 22:38:48 PM by Optimist
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:28:43 PM
Quote from: Optimist on June 17, 2024, 22:22:13 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:17:46 PM
Quote from: Corran on June 17, 2024, 22:14:41 PM
Quote from: RepublikkenBergen on June 17, 2024, 22:13:39 PMTrodde felt Z sto under kampene jeg... La feltet oppe være slik som den er og lag ståfelt nede på B og C...

Fører ikke dette til enda færre plasser ved europacup?


De venter vell svar på om det blir lov å bruke ståplasser under europacup?

Planen er å lage likt type ståfelt som vi allerede har, men med mulighet til å montere seter som igjen er forhåndsmontert på skinner. Vanskelig å forklare i tekstform, men dette er bare et realistisk forslag som ble presentert. Målet er å utvide Store Stå allerede til 2025-sesongen

Halve nedre B og C? Som på øvre? SKal de først flytte store stå ned bør hele B og C være ståplasser..

Halve ja, lik bredde som oppe. Slik reglene er nå er det ikke lov med større ståfelt enn 1000 stk (med mindre man har slike jævlige railseats som Vålerengen har). Det vil si at vi kommer til å utvide med 1000 nye ståplasser ved å definere nedre SS som en annen tribune enn øvre, og slik er det lov å utvide.

Edit: Vågane sa at dette bare er første steg i en lang prosess med å gjøre hele Frydenbø til ståplasser. Men det må skje i små trinn siden regelverket ikke tillater mer enn så lenge. Vågane jobber også sammen med Norsk supporterallianse med å legalisere større ståfelt på norske stadioner.
Kokende idiot

fortune

Quote from: Optimist on June 17, 2024, 22:10:49 PM
Quote from: fortune on June 17, 2024, 22:06:24 PMSå lenge man har seter på øvre SS tror jeg det går greit å flytte majoriteten av felt Z over. Uten seter tenker jeg det er dødfødt.

Skal selvfølgelig ikke monteres seter der. Og jeg nekter å tro at det er helt dødfødt når det nettopp var en som står på felt Z som formulerte ideen på møtet.

Jeg står der selv og har begrenset tro på at folk bytter bort fast plass med kompisgjengen og sete før kamp og i pausen, mot å stå tett-i-tett der man finner plass og tilhørende anarki. Mange av oss har gjort det i 10-20-30 år tidligere og foretrekker litt mer komfort.

Et annet aspekt er at mange har unger som er med av og til, da kan de stå på setene og få sett noe.

Uten seter er min spådom at «felt Z» forblir på d-feltet.
First is first, second is nothing

Optimist

Quote from: fortune on June 17, 2024, 22:40:35 PM
Quote from: Optimist on June 17, 2024, 22:10:49 PM
Quote from: fortune on June 17, 2024, 22:06:24 PMSå lenge man har seter på øvre SS tror jeg det går greit å flytte majoriteten av felt Z over. Uten seter tenker jeg det er dødfødt.

Skal selvfølgelig ikke monteres seter der. Og jeg nekter å tro at det er helt dødfødt når det nettopp var en som står på felt Z som formulerte ideen på møtet.

Jeg står der selv og har begrenset tro på at folk bytter bort fast plass med kompisgjengen og sete før kamp og i pausen, mot å stå tett-i-tett der man finner plass og tilhørende anarki. Mange av oss har gjort det i 10-20-30 år tidligere og foretrekker litt mer komfort.

Et annet aspekt er at mange har unger som er med av og til, da kan de stå på setene og få sett noe.

Uten seter er min spådom at «felt Z» forblir på d-feltet.

Høres ikke ut som en sunn løsning i min bok dersom vi skal bli mer samstemte uten tromme. Vi jakter utvikling, og da må det gjøres noen endringer for å få samlet stemmene. Siste sort er dersom folk setter seg på bakbeina. Håper de fleste på Z følger rådet til han som talte i dag.
Kokende idiot

Dickens

Helt latterlig om flertallet på Felt Z nekter å flytte på seg pga mangel på sete. Man kan ikke få i pose og sekk. Om dette er løsningen for å unngå tromme så er det en "no brainer". Er setet så viktig så flytter man til en annen tribune. Enkelt og greit. Helt håpløst om det ikke skjer og folk på Z fortsetter å kjøre sitt eget opplegg med å motarbeide dette prosjektet og vi er like langt med 2-3 ulike sanger samtidig. Har evig med respekt for gjengen på Felt Z, men dette blir for dumt om disse holdningene gjenspeiler flertallet der oppe i kroken.

Lasaron

Jeg er ikke i posisjon til å kritisere folk på felt Z som vil beholde setet sitt, da jeg sitter komfortabelt på den ene langsiden, tørt, nært, akkurat innenfor midtsirkelen.

Men det beste som kan skje for stemningen på kampene nå, er faktisk det som skisseres. At dagens stående oppe i midten flyttes ned til et nytt ståfelt, og felt Z flytter inn på dagens ståfelt. Den saken er bare helt inormt grei. Så jeg vil oppmuntre alle på felt Z til å bli med på det.
Tren på langskudd

opplett

Quote from: Dickens on June 17, 2024, 23:23:38 PMHelt latterlig om flertallet på Felt Z nekter å flytte på seg pga mangel på sete. Man kan ikke få i pose og sekk. Om dette er løsningen for å unngå tromme så er det en "no brainer". Er setet så viktig så flytter man til en annen tribune. Enkelt og greit. Helt håpløst om det ikke skjer og folk på Z fortsetter å kjøre sitt eget opplegg med å motarbeide dette prosjektet og vi er like langt med 2-3 ulike sanger samtidig. Har evig med respekt for gjengen på Felt Z, men dette blir for dumt om disse holdningene gjenspeiler flertallet der oppe i kroken.

Enig med dette.

Fikk ikke vært på møtet, men rapportene sier at det har vært en veldig fin og saklig tone. Det gleder meg, uansett utfall.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Hva er problemet om SS flytter ned og Z flytter inn og får seter der?

Konstrueres det ikke et nytt problem ved at de "tvinges" inn på et ståfelt istedenfor at de står ved sine seter?
Står de ikke i dag uansett og vil de ikke fremdeles gjøre det?
Er vel det at en ønsker sin faste plass noe jeg har full forståelse for.
Jeg har sitteplass nedenfor SS og trives godt med å stå der, men hadde ikke vært like fornøyd om jeg ikke hadde min faste plass.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Leffen

Håper også Z-folket blir med til midten. Dette kan bli utrolig bra om man får samkjørt seksjonene.

ostraume

Felt Z står man, og det er tilnærmet free seating i pausen så jeg ser selv ikke det helt store problemet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Optimist

Quote from: Corran on June 18, 2024, 10:41:57 AMHva er problemet om SS flytter ned og Z flytter inn og får seter der?

Konstrueres det ikke et nytt problem ved at de "tvinges" inn på et ståfelt istedenfor at de står ved sine seter?
Står de ikke i dag uansett og vil de ikke fremdeles gjøre det?
Er vel det at en ønsker sin faste plass noe jeg har full forståelse for.
Jeg har sitteplass nedenfor SS og trives godt med å stå der, men hadde ikke vært like fornøyd om jeg ikke hadde min faste plass.



Det er et ganske tydelig langsiktig mål fra Bataljonen å gjøre hele Frydenbø til ståplasser. Sier jo seg selv at det ville vært å gå flere år tilbake om det skulle blitt montert seter på øvre SS. Om noen på felt z ikke klarer å stå på en ståtribune får de bare flytte seg. Regner med at de fleste på Z ikke er så konservative, slik at dette går fint.
Kokende idiot

fortune

Quote from: Optimist on June 18, 2024, 12:26:56 PM
Quote from: Corran on June 18, 2024, 10:41:57 AMHva er problemet om SS flytter ned og Z flytter inn og får seter der?

Konstrueres det ikke et nytt problem ved at de "tvinges" inn på et ståfelt istedenfor at de står ved sine seter?
Står de ikke i dag uansett og vil de ikke fremdeles gjøre det?
Er vel det at en ønsker sin faste plass noe jeg har full forståelse for.
Jeg har sitteplass nedenfor SS og trives godt med å stå der, men hadde ikke vært like fornøyd om jeg ikke hadde min faste plass.



Det er et ganske tydelig langsiktig mål fra Bataljonen å gjøre hele Frydenbø til ståplasser. Sier jo seg selv at det ville vært å gå flere år tilbake om det skulle blitt montert seter på øvre SS. Om noen på felt z ikke klarer å stå på en ståtribune får de bare flytte seg. Regner med at de fleste på Z ikke er så konservative, slik at dette går fint.

Felt Z er en sammensatt forsamling som strengt tatt bare har to ting til felles:
1. Man heier på Brann og liker å stå og synge under kampene
2. Man har aktivt valgt bort å stå med bataljonen og de aller fleste har en fortid på bataljonsfeltet.

Og så er det ulike grunner til punkt 2 for de forskjellige, men mange forlot bataljonsfeltet på en tid hvor det var nokså likt det som nå tilbys: Unummererte ståplasser på et felt med ganske britisk supporterkultur. Jeg tror ikke det går automatisk.

Du skriver at de som ikke liker dette på felt Z «bare får flytte på seg». Jeg tror derimot at majoriteten ikke flytter seg og at man heller får tre ulike felt med bataljonsultras, briter på ståfelt og briter med sete.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: Optimist on June 18, 2024, 12:26:56 PM
Quote from: Corran on June 18, 2024, 10:41:57 AMHva er problemet om SS flytter ned og Z flytter inn og får seter der?

Konstrueres det ikke et nytt problem ved at de "tvinges" inn på et ståfelt istedenfor at de står ved sine seter?
Står de ikke i dag uansett og vil de ikke fremdeles gjøre det?
Er vel det at en ønsker sin faste plass noe jeg har full forståelse for.
Jeg har sitteplass nedenfor SS og trives godt med å stå der, men hadde ikke vært like fornøyd om jeg ikke hadde min faste plass.



Det er et ganske tydelig langsiktig mål fra Bataljonen å gjøre hele Frydenbø til ståplasser. Sier jo seg selv at det ville vært å gå flere år tilbake om det skulle blitt montert seter på øvre SS. Om noen på felt z ikke klarer å stå på en ståtribune får de bare flytte seg. Regner med at de fleste på Z ikke er så konservative, slik at dette går fint.
Det langsiktige målet trengs ikke å endres. Og om en ikke får har ståplasser i europa så må det jo være seter der.

Det jeg lurer på er om det på kort sikt er noen vits å lage problemer og konflikter ut av ting som enkelt kan løses.
OM det er slik at folk flest på Z vil ha seter, men kan ha de rett bak SS for å være med på å bedre synging og stemning så er vel dette absolutt å foretrekke enn å si til dem at de må flytte om de ikke vil gjøre akkurat som noen sier pga at det er langsiktige mål om ståplasser på hele Hansa?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Om det er, la oss si, 50 stk på felt z som ikke vil flytte inn til ståfeltet går det helt fint for min del. Det er bedre å la ståplassene bli værende og at vi har 500 høyere kapasitet, siden de plassene mest sannsynlig blir fylt opp uansett.
Kokende idiot

Optimist

Quote from: fortune on June 18, 2024, 14:22:42 PMDu skriver at de som ikke liker dette på felt Z «bare får flytte på seg». Jeg tror derimot at majoriteten ikke flytter seg og at man heller får tre ulike felt med bataljonsultras, briter på ståfelt og briter med sete.

Dette var ment som dersom hele Frydenbø blir gjort om til ståplasser. Hvor skal Z stå på Frydenbø hvis det kun er ståplasser, og de ikke vil stå på ståplasser? Regner med at mesteparten blir værende på Frydenbø, selv om flere av de foretrekker per dags dato å stå ved et sete.
Kokende idiot

Giles

Det går fint å kombinere sitte plasser med ståplasser. Det funker i Gøteborg og andre steder.  Om ståplasser betyr safestanding så kjør heller aktivsitteplass og gjør som felt Z. Det bør ikke være for mange optimistiske ståplasser. Billettangst er bra, overoptimistisk, ubrukt kapasitet er noe skit.

Go Up