• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bodø/Glimt - Brann, søndag 7. juli 2024 kl 14:30

Started by Kagain, July 02, 2024, 08:30:19 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

July 02, 2024, 08:30:19 AM Last Edit: July 02, 2024, 10:16:58 AM by Kagain Reason: Feil dag.
Da skal Brann møte mye omtalte Glimt en vakker søndag i Bodø. Glimt har 3 ettmålsseiere i juni. Brann på sin side har en uavgjort og en ettmålsseier. Det så ikke så lovende ut i forrige kamp, men jeg antar at Horneland stiller med samme startellever som han gjorde mot Godset.

Dyngeland

Crone - Pallesen Knudsen - Sery Larsen - Kristiansen

Kornvig - SHN - FHM

Mathisen - Finne - Castro

Jeg ville nok ha prøvd Heggebø for Finne og Warming for Mathisen, men tipper at om det blir noe form for forandring så er det kanskje at Soltvedt kommer inn for Kristiansen.

Corran

Tror laget blir uforandret ja.
Dvs om ikke Mathisen blir skadet på trening i løpet av uken.

Ellers så står det mandag i overskriften
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Mtp intervjuene etter kampen på fredag så kunne man jo nesten tenke seg til at Heggebø skulle få muligheten i Bodø.

Men Glimt er jo som kjent det eneste laget det passer oss å spille i mot så da blir det vel uforandret.
 
Ellers ser jo værmeldingen i øyeblikket festlig ut mtp at bortetribunen der oppe ikke har tak.

Kagain

Quote from: Corran on July 02, 2024, 09:02:26 AMEllers så står det mandag i overskriften

Du er like skarp i øynene som BG-karakteren du har hentet navnet til :) Takk for korreksjon, jeg har fikset det nå.

Quote from: andreas1989 on July 02, 2024, 09:59:18 AMMtp intervjuene etter kampen på fredag så kunne man jo nesten tenke seg til at Heggebø skulle få muligheten i Bodø.

Men Glimt er jo som kjent det eneste laget det passer oss å spille i mot så da blir det vel uforandret.
 
Ellers ser jo værmeldingen i øyeblikket festlig ut mtp at bortetribunen der oppe ikke har tak.

Jeg har ikke sett intervjuene, så jeg antar bare at Horneland gjør sin vanlige greie og kjører på. Kan hende jeg tar feil. Jeg tror nok at det kunne vært interessant å gi Heggebø noen kamper fra start og la Finne på slippe til den siste halvtimen av kampen for å se om han får tilbake noe av sin effektivitet.

Corran

Quote from: Kagain on July 02, 2024, 10:19:38 AM
Quote from: Corran on July 02, 2024, 09:02:26 AMEllers så står det mandag i overskriften

Du er like skarp i øynene som BG-karakteren du har hentet navnet til :) Takk for korreksjon, jeg har fikset det nå.


BG ?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on July 02, 2024, 10:46:27 AMBG ?

Baldurs Gate. Jeg ser at han bare har en R i navnet sitt, så det er nok en annen bakgrunn for navnet ditt enn jeg trodde. Litt hullete hukommelse på meg.

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Coran

Superjack

Brannsupporter.

Rossi

Skal Warming få sjansen fra start, er dette en god anledning. Han er tross alt eliteseriens beste spiller.

Tror BG tar denne greit. Vi mangler energi, presisjon og tempo. Laget har prestert max over lang tid, og en nedtur har vel egentlig ligget i luften en stund.

Molde og Viking er på gang og virker sterke. Tror vi skal være fornøyd med topp 5 i år.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Corran

Quote from: Kagain on July 02, 2024, 11:36:18 AM
Quote from: Corran on July 02, 2024, 10:46:27 AMBG ?

Baldurs Gate. Jeg ser at han bare har en R i navnet sitt, så det er nok en annen bakgrunn for navnet ditt enn jeg trodde. Litt hullete hukommelse på meg.

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Coran
Ahh Nei dette er fra Star Wars novellene som var så godt som Canon fram til Disney kom og laget episode 7, 8 og 9 og samtidig kalte alt av noveller for Legends
Men dette var tidenes avsporing :-D

Eg tror på en liten opptur spillemessig på lørdag. Jeg tror spillestilen passer oss bedre enn andre lag vi har møtt i det siste. Og jeg tror denne kampen tenner de litt ekstra.
Samtidig er jeg redd for at et tidlig mål eller to til B/G vil føre til en liten kollaps og at da kan fort målene renne inn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Glimt har slitt mot lag som tør å angripe. De møter stort sett lag som ligger lavt, så fotballen de var ekstremt gode på i 2019-21 sesongen har de ikke øving på.
Så basert på det så bør Brann ha en god mulighet.

Samtidig er nok Glimt ekstremt revansjelystne etter oppgjørene i fjor, så det kan bli veldig vanskelig.
Håper Grønbæk fortsatt ikke er klar til å starte, og at Hauge kjenner smellen fra forrige helg og heller ikke kan starte.

Brannsupporter.

Erlend

Hadde heller ikke gjort noe om Zugelj har lyst på en liten ferie og får den søknaden innvilget

Pete05

Quote from: Erlend on July 02, 2024, 16:28:24 PMHadde heller ikke gjort noe om Zugelj har lyst på en liten ferie og får den søknaden innvilget

Zugelj rekker neppe kampen. Er tilbake i Bodø tidligst lørdag, mest sannsynlig søndag. Og uten Grønbæk så er B/G vesentlig svekket. Dette er en kamp vi burde klare å snu til vår favør. Men Knutsen er en liten luring så mulig vi møter en litt annen lagtaktikk enn sist. De var ikke spesielt heldig med sin kamplan i fjor, verken hjemme eller borte. 

BrannAnd

Quote from: Pete05 on July 02, 2024, 18:52:03 PM
Quote from: Erlend on July 02, 2024, 16:28:24 PMHadde heller ikke gjort noe om Zugelj har lyst på en liten ferie og får den søknaden innvilget

Zugelj rekker neppe kampen. Er tilbake i Bodø tidligst lørdag, mest sannsynlig søndag. Og uten Grønbæk så er B/G vesentlig svekket. Dette er en kamp vi burde klare å snu til vår favør. Men Knutsen er en liten luring så mulig vi møter en litt annen lagtaktikk enn sist. De var ikke spesielt heldig med sin kamplan i fjor, verken hjemme eller borte. 
Uten Grønbæk? Så heldige er vi vel ikke. Zugelj så sent tilbake? Synes uansett ikke det er så big deal - han er ikke så god. Glimt mangler riktignok rene kantalternativer på høyre uten han.

Superjack

Største problemet til SKB- Mangel på venstreback.
Største problemet til BG siste to mnd, Bjørkan ute på venstreback.

Venstreback er ofte den mest undervurderte posisjonen på et topplag.


Brannsupporter.

Kagain

Da ser det ut som at Soltvedt er på skadelisten sammen med Blomberg

https://www.ba.no/folg-toppkampen-bodo-glimt-brann-her/s/5-8-2673569?p=lc-7912849-49439-bergensavisen

Når det gjelder Warming ser det ut som media fremdeles tror at han har noe fremtid i Brann, og Horneland siteres slik:

BA skrev før Strømsgodset-kampen at Ole Didrik Blomberg var ute med en strekk i flere uker. Skaden han betyr med spilletid på Ulrik Mathisen og Magnus Warming i første omgang.

- Vi trenger at begge de to står frem nå, sier Horneland.

andreas1989

BA kan melde at Horneland bekrefter at Soltvedt sansynligvis er ute, deltok ikke på dagens trening.

Superjack

Noen som vet om det fortsatt er leggen som er problemet til Soltvedt?
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on July 04, 2024, 05:52:11 AMNoen som vet om det fortsatt er leggen som er problemet til Soltvedt?

I den artikkelen jeg linket ser det ut som Horneland peker på noe annet. Han forklarer at dette kommer som en følge av noe som skjedd i Brann 2 kampen, men det er ikke mer spesifikt enn dette:

"«Sol» pådro seg en smell i den kampen, og er nok uaktuell til Glimt-kampen"


BrannAnd

Zugelj tilbake i Bodø på lørdag. Knutsen bekrefter han blir med k tropp på søndag. https://www.an.no/til-bodo-lordag-i-tropp-sondag/s/5-4-1988293

Rossi

An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

andreas1989

Quote from: pidre on July 04, 2024, 15:37:07 PMNå er det på tide med Heggebø fra start.

Gitt intervjuene etter kampen sist skulle man jo kunne tro at det lå i kortene, men når det er opplest og vedtatt at Glimt er det(eneste) laget som passer Brann fotballen så skjer vel ikke det denne helgen.

andreas1989

Huseklepp bekrefter til BA at Soltvedt er ute.

Erlend

Like før jeg satte ølen i halsen når jeg satte meg ned med EM og TV2 begynner å snakke om at FHM var blitt påkjørt.  Heldigvis bare streifet og han er klar for kamp

vekkreist

FHM involvert i en sammenstøtt med em MC sykkel.

Fyren mistet lappen, så det tilsier at han er skyldig i dette , som kunne endt opp mye verre. Farten var nokså lav tenker jeg , siden avisene skriver at han ble streifet av MC føreren... og er uskaddet.


Satser at FHM er 10000% klar til søndag!

https://www.bt.no/sport/i/albeed/brann-spiller-paakjoert-av-motorsykkel

https://www.ba.no/brann-spiller-i-trafikkulykke-to-dager-for-toppkamp/s/5-8-2676623


Kagain

Quote from: vekkreist on July 05, 2024, 16:59:45 PMFHM involvert i en sammenstøtt med em MC sykkel.

Fyren mistet lappen, så det tilsier at han er skyldig i dette , som kunne endt opp mye verre. Farten var nokså lav tenker jeg , siden avisene skriver at han ble streifet av MC føreren... og er uskaddet.


Satser at FHM er 10000% klar til søndag!

https://www.bt.no/sport/i/albeed/brann-spiller-paakjoert-av-motorsykkel

https://www.ba.no/brann-spiller-i-trafikkulykke-to-dager-for-toppkamp/s/5-8-2676623



I BA-artikkelen du linker til går de svært langt i å si at han er tilgjengelig på søndag:

Det skal ikke være en fare for at midtbanespilleren går glipp av toppkampen mellom Brann og Bodø/Glimt søndag, får BA opplyst.

Bruiser

Spår at vi som ifjor på Aspmyra kjem til å dominere ball og spele opp til dans like så godt som Glimt, men så er det det med å sette kjangsane..

Vi savner innlegg med kvalitet og skot frå distanse. Det KAN ha ein sammenheng med at Soltvedt ikkje speler for tida, men det blir berre spekulasjon..
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Superjack

Frykter denne.

Om KK klarer å sette opp og gjennomføre at de klarer å spille av Brann sitt press så kan det bli stygge scener.

Samtidig har Glimtforsvaret egne tempoproblemer og en Warming på topp kunne vært et spennende eksperiment her.

Brannsupporter.

andreas1989

Avisa Nordland kan melde at Kasper Høgh er ute, samtidig som Nino Zugelj og Brunstad Fet er tilbake. 7780 solgte billetter lørdag ettermiddag.

Dickens

Quote from: pidre on July 02, 2024, 13:24:19 PMSkal Warming få sjansen fra start, er dette en god anledning. Han er tross alt eliteseriens beste spiller.

Patetisk å lese alle disse Warming-stikkene dine i alle mulige tråder.

andreas1989

«Eksil Bergenser» Jostein Gundersen står frem som tidligere Brann supporter, holder nå naturligvis med Glimt.

Forbilde og favoritt som ung var løpøsmaskinen Helge Haugen.

Haugen kunne ikke overraskende observeres på løpetur i Bodøs gater i dag tidlig.

vekkreist


Wombat

Don't bang the drum like monkeys do

Nixon

Jeg kjenner ikke en eneste sjel, meg selv inkludert, som har en god følelse foran kampen i ettermiddag.
Rød makt på Hansa

Wombat

Du kjenner jo ikke meg, tror jeg, om du hadde kunne du telt 1stk optimist

Men litt avhengig av laguttak. Den kan fort få meg negativ
Don't bang the drum like monkeys do

fortune

Quote from: Wombat on July 07, 2024, 11:47:17 AMDu kjenner jo ikke meg, tror jeg, om du hadde kunne du telt 1stk optimist

Men litt avhengig av laguttak. Den kan fort få meg negativ

Er ikke dagens laguttak nærmest gitt? Blir vel samme som sist?
First is first, second is nothing

Wombat

vi får se, har lenge tenkt at Finne burde være benket, men idag håper jeg han spiller. Tror det fort kan bli en kamp som vil passe han. Soltvedt er heldigvis skadet, så han kan ikke få meg negativ...
Don't bang the drum like monkeys do

vekkreist

Quote from: Wombat on July 07, 2024, 11:37:08 AM
Quote from: vekkreist on July 07, 2024, 11:26:46 AMEr det kun TV2 PLAY som viser kampen? ...


Jeg ser kampene her om det hjelper https://onefootball.com/en/team/brann-964

Tusen takk! God mann 👌

Forøvrig så har jeg også en dårlig følelse for denne kampen.

Forventer ingen seier faktisk . Uavgjort blir bonus

Men er redd BG får de 8 poengene med forsprang på oss idag..

De er nok meget hevnlystne etter forrige kamp!

Wombat

Fryktet han ble tatt inn i laget, og er nok ikke like optimist nå

Håper vi snart begynner å tenke steg fremover og kanskje takke Horneland for kultur, stabilitet, og gode resultater mens han rir av sted som Lucky Luke i solnedgangen.
Han er dessverre ikke fremtiden, noe laguttak og kamptaktikk ofte viser

Glad for at det hjalp Vekkreist
Don't bang the drum like monkeys do

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Wombat

Forresten, han vil jo bli erklært geni, om ikke gud, om det laguttaket fungerer
Don't bang the drum like monkeys do

andreas1989

Spent på å høre begrunnelsene bak laguttaket. Tenker jo umiddelbart at det bare er Finne som kan løpe i rom, noe jeg tenker det kan bli en del av.

Wombat

Don't bang the drum like monkeys do

Billy Elliott

Quote from: Wombat on July 07, 2024, 12:40:55 PM
Quote from: Billy Elliott on July 07, 2024, 12:38:15 PMThore P som ving? Hva skjer?

Kornvig opp som ving, TP tar hans rolle

Jesus. Mathisen, Warming, Kartum og Heggebø må tenke sitt når de plasseres på benken til fordel for Kornvig som ving og en høyreback som indreløper.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Hele laguttaket lyser feighet og forsiktighet, spent på hvordan det spiller seg ut på banen.
First is first, second is nothing

Wombat

Ja, sinnsykt. At ikke POL begynner å stille krav uforståelig. Skal han vise seg like impotent som Soltvedt?

Og H gjør tydeligvis alt for å få TP (som er en likandes kar), som har vært langtidsskadd, sannsynligvis ute av kampform inn i formasjon
Don't bang the drum like monkeys do

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Pysete laguttak?

Mathisen ikke helt på nivå enda?

Skeptisk
Brannsupporter.

opplett

Warming forsvinner i sommer, det er i alle fall sikkert.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

fortune

Quote from: Billy Elliott on July 07, 2024, 12:43:55 PM
Quote from: Wombat on July 07, 2024, 12:40:55 PM
Quote from: Billy Elliott on July 07, 2024, 12:38:15 PMThore P som ving? Hva skjer?

Kornvig opp som ving, TP tar hans rolle

Jesus. Mathisen, Warming, Kartum og Heggebø må tenke sitt når de plasseres på benken til fordel for Kornvig som ving og en høyreback som indreløper.

Fjorårets sommervindu hvor vi casher ut 18 mill for Soltvedt, Kartum og Warming fremstår stadig verre
First is first, second is nothing

andreas1989

Pedersen kan sikkert gjøre en jobb han, problemet her er jo totalen. Kun Finne som tilbyr noe som helst i bakrom og to trauste backer. Castro og Felix skal virkelig ha dagen om dette skal bli mål.

Go Up