• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kontraktsituasjonen

Started by Jbech, December 13, 2021, 18:22:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: fortune on July 03, 2024, 21:24:43 PMRuben spilte 90 minutter som høyreback mot Ham-Kam, Hellan på benken. Og siden Thore garantert er foran Ruben i køen, var Hellan på det tidspunktet i beste fall fjerdevalg.

På det tidspunkt var Hellan skadet og ikke klar for å spille. Han har måttet trene seg opp og få opp formen igjen før vi kan forvente spilletid på a-laget. Vi får se hvordan rekkefølgen blir når formen kommer seg. Å sette inn en halvskadet ny spiller er galskap og skal neppe brukes mot Horneland.

Kagain

Quote from: fortune on July 03, 2024, 15:59:57 PMDet spørs om en spiller på snart 21 år som har spilt fast i OBOS er fornøyd med å «fases inn på sikt». Spesielt siden innfasingen så langt har gitt 0 eliteserieminutter og plass nummer 4 i køen bak Crone, Ruben og sannsynligvis Thore.

Skal man lykkes med talentutvikling med Horneland som trener, må han tvinges til å bruke de unge spillerne. Da tvinges klubben i praksis til å velge mellom Hellan og Crone.

Ja, om de skulle fase inn fyren så burde de i alle fall gitt han noen minutter som innbytter. Det er jo selvsagt mulig at dette var et opphypet bomkjøp, men jeg syns det er vanskelig å si noe mer om dette om man ikke en gang får sett han i kamp for A-laget. Til syvende og sist er det dog Horneland som må gjøre dette, og om han ikke vil eller tør, så blir det ikke gjort...

andreas1989

Det morsmomme er jo at den ene gangen Hellan har blitt kastet innpå, som var oppe i Levanger så skrøt jo Horneland uhemmet av Hellan etter kampen for de offensive bidragene. Det må jo nesten være noe mer som er bakenforliggende en en relativt liten skade.


Kagain

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:02:10 AMDet morsmomme er jo at den ene gangen Hellan har blitt kastet innpå, som var oppe i Levanger så skrøt jo Horneland uhemmet av Hellan etter kampen for de offensive bidragene. Det må jo nesten være noe mer som er bakenforliggende en en relativt liten skade.



Ja, det kan virke sånn. Men om Hellan er så god på det offensive kan jo han eventuelt ta en Blomberg og bli omskolert til ving?

andreas1989

Ikke umulig, det kan jo bli en realitet allerede i høst dersom Blomberg blir solgt.

Uansett så sies jo det at det presses på ovenifra for en foryngelse av stallen, da er Crone på utgående kontrakt åpenbart en spiller som skal ut og da trenger vi nok Hellan på backen som et tilgjengelig alternaltiv etterhvert.

Hickok

Quote from: Kagain on July 04, 2024, 09:10:04 AM
Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:02:10 AMDet morsmomme er jo at den ene gangen Hellan har blitt kastet innpå, som var oppe i Levanger så skrøt jo Horneland uhemmet av Hellan etter kampen for de offensive bidragene. Det må jo nesten være noe mer som er bakenforliggende en en relativt liten skade.



Ja, det kan virke sånn. Men om Hellan er så god på det offensive kan jo han eventuelt ta en Blomberg og bli omskolert til ving?
Både Blomberg og Hellan var opprinnelig vinger, som ble (forsøkt) omskolert til back, så å flytte de tilbake er ikke nødvendigvis den store jobben.

Kagain

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:16:14 AMIkke umulig, det kan jo bli en realitet allerede i høst dersom Blomberg blir solgt.

Uansett så sies jo det at det presses på ovenifra for en foryngelse av stallen, da er Crone på utgående kontrakt åpenbart en spiller som skal ut og da trenger vi nok Hellan på backen som et tilgjengelig alternaltiv etterhvert.

De kan presse så mye de vil ovenfra tenker jeg. Horneland har resultatene på sin side, og han slår meg ikke som en kar som er lettpresset. Personlig så skulle jeg jo heller gjerne ha sett at Brann forsøkte å utvikle noen av de talentene som er her, så jeg er på linje med de ovenifra. På lang sikt tror jeg det vil være lurt. Men så er jo det slik at jeg ikke har noen rolle i Brann, og det er klart at Horneland er mannen som må gjøre dag-til-dag arbeidet...

andreas1989

Vel jeg tror ikke det er Horneland aleine som avgjør om Crone får ny kontrakt eller ikke og det er selvfølgelig slik det skal være.

Hadde dansken opplagt vært ønsket med videre av både trener og klubb så hadde ny kontrakt vært på plass for lenge siden.

Corran

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:48:53 AMVel jeg tror ikke det er Horneland aleine som avgjør om Crone får ny kontrakt eller ikke og det er selvfølgelig slik det skal være.

Hadde dansken opplagt vært ønsket med videre av både trener og klubb så hadde ny kontrakt vært på plass for lenge siden.
Slik som Ruben sine siste 5 kontrakt forlengelser alle kom lenge før sesongslutt og lenge før de gikk ut?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Kristiansen er venstrebent, hurtig og særdeles spillende som stopper, ikke akkurat noe vi har alternaltiver til i dagens stall.

Crone er en konvensjonell back i en posisjon der vi allerede har to andre alternaltiver under kontrakt der den ene er mer anvendelig og den andre langt yngre og potensielt kan selges videre for gode penger med rett utvikling.

Kagain

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:48:53 AMVel jeg tror ikke det er Horneland aleine som avgjør om Crone får ny kontrakt eller ikke og det er selvfølgelig slik det skal være.

Hadde dansken opplagt vært ønsket med videre av både trener og klubb så hadde ny kontrakt vært på plass for lenge siden.

Det er klart at det ikke er Horneland alene som avgjør om han får kontrakt, men det fins måter å presse gjennom sin vilje uten at jeg skal anklage Horneland for noe slikt. Vi må huske at noen i Brann sa før sesongen at Crone kunne finne seg en annen klubb. Han har spilt seg opp siden dengang, men det er denne konflikten mellom sportsplan og det som blir gjort. Ikke utenkelig at Crone tar en Kristiansen, eller kanskje til og med en EHJ, om de rette styrende krefter i klubben gjør sitt.

Corran

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 10:09:34 AMKristiansen er venstrebent, hurtig og særdeles spillende som stopper, ikke akkurat noe vi har alternaltiver til i dagens stall.

Crone er en konvensjonell back i en posisjon der vi allerede har to andre alternaltiver under kontrakt der den ene er mer anvendelig og den andre langt yngre og potensielt kan selges videre for gode penger med rett utvikling.
Poenget var at selv om de kan være ønsket med videre så trenger ikke kontrakten være på plass før etter sesongen.
Crone er en jeg gjerne ser de forlenger med, men samtidig så er det helt riktig å avvente det til nærmere sesongslutt for å se at han er på tå hele veien.
Men Crone er en perfekt backup for Hellan om Hellan tar steget forbi.
ThoreP diskusjonen gidder jeg ikke en gang til men for meg er ikke han et alternativ på backen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Og da står fortsatt poenget om at Kristiansen representerer noe unikt i Brann mens Crone kun blir stallfyll. Utlendiger som stallfyll kan vi spare oss for.

Tviler også på at Crone vil gå med på en ny et års kontrakt. Selv om det neppe er noen som vil legge penger på bordet for dansken så er det sikkert noen mediokre danske klubber som kan tenke seg å hente han gratis når kontrakten utløper.

Corran

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 11:17:48 AMOg da står fortsatt poenget om at Kristiansen representerer noe unikt i Brann mens Crone kun blir stallfyll. Utlendiger som stallfyll kan vi spare oss for.

Tviler også på at Crone vil gå med på en ny et års kontrakt. Selv om det neppe er noen som vil legge penger på bordet for dansken så er det sikkert noen mediokre danske klubber som kan tenke seg å hente han gratis når kontrakten utløper.
Nei det er ikke unikt for Ruben å være en som en er litt lunken til om en skal signere så en venter til etter/slutten av sesongen for å signere ham
Brann har til og med kjøpt tilbake spiller, som de ikke ville fornye med, før den neste sesongen startet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

July 04, 2024, 15:41:21 PM #164 Last Edit: July 04, 2024, 16:38:38 PM by andreas1989
Jeg skriver at Kristiansen har unike ferdigheter for Brann som er ekstremt vanskelig å erstatte. Derav stadig ønske/valg om å beholde og forlenge.

Hadde Kristiansen vært på Crone sin alder hadde det vært signert en ny tre års kontrakt for lengst.

En back som Crone finner du i omtrent alle lag, Crone er alt annet enn unik.

Corran

Ruben ble signert som back de 4 første gangene han ble signert
Og da en back som er veldig god mann mot mann men meget begrenset framover
De to siste har han blitt signert som back og midstopper

Men at Ruben har unike ferdigheter det er nå å dra det litt langt.
Dvs det spørs hva en legger i unike og hva det er unikt i forhold til

Og ikke misforstå meg jeg synes Ruben har gjort sine saker bra men må innrømme jeg har håpet på en oppgradering noen ganger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Unike ferdigheter i Brann sammenheng i form av det som nevnes over her. Hurtighet, venstrebent og spillende stopper. Den kombinasjonen er han alene om å stå for i Brann og det er generelt sett ferdigheter som er ettertraktet i den moderne fotballen. Til sammenlikning kan man jo spørre seg om hva Crone tilbyr? Det er ikke mye å snakke om som skiller dansken ut i noe særlig grad når man skal spille fotball på den måten Brann ønsker. Corne er og forblir en traust back som vi omsider må oppgradere.

Så skal det taes med i betraktningen at Kristiansen etterhvert er en av spillerne med flest kamper i Brann historien med lang fartstid i garderoben. Han er særdeles rutinert og er i tillegg norsk. Skal man gi Corne noe så må det være at han nok sannsynligvis har en viss posisjon i garderoben og er driftsikker.

Go Up