• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2024

Started by Lasaron, December 15, 2023, 21:57:43 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: andreas1989 on June 02, 2024, 15:43:53 PMEr det lov å si kjedelig?

Det er lov. Men er det ikke nettopp mot sånne lag vi trenger å øve?
Rød makt på Hansa

andreas1989


ostraume

Molde 6 poeng bak med en kamp til gode. Viking 8 poeng bak med to kamper til gode. Tabellen er lystig lesning!

Disse hengekampene skal jo og vinnes for at de kommer opp i ryggen.

Og Glimt driver og avgir mye mer poeng enn de gjorde i fjor, så kan vi håpe på litt reell gullkamp?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

På FotballXtra ble det i en Godset sammenheng regnet ut en tabell fra runde 17 i 2023 sesongen og frem til nå.

1. Brann 64p
2. Glimt 57p

ostraume

Rimelig selektivt å regne inn rekken vår med, hva var det, 13 strake seire. Glimt kunne jo kjøre halv fart i serien på høsten med gullet nede i lommen så snart Viking kollapset på sensommeren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Pete05

Nå ser vi at hengekamper ikke nødvendigvis er 3p. Mistenker at denne sesongen fort blir avgjort i overgangsvindu. Det er så jevnt at det er veldig små marginer som kan vippe dette den ene eller andre veien. Og da tenker jeg ikke så mye på nye spillere inn men hvem som eventuelt kan forsvinne. Dette overgangsvinduet stenger ikke før 31.8 og det er mange kamper som skal spilles før den tid, også Europa. Så mitt håp er at Japhet og FHM også er Brann spillere 1.9. De er umulig å erstatte denne sesongen. Mister B/G Grønbæk (er JPH på lån til sommeren?) så sliter de også. Molde og Viking er jeg kanskje mer redd for.

Så kommer form og trening inn men der tror jeg faktisk Horneland er veldig god. «Alle» sier vi var veldig gode i fjor vår men poengmessig ligger vi foran, og det tiltross for at vi har både rotet bort poeng og fått noen smeller. Høsten blir spennende og jeg er ganske sikker på at vi kan kopiere vårt nivå fra i fjor. I år holder det lenge...

andreas1989

Pallesen tatt ut på "vårens lag" av "ekspertisen" i TV2 som eneste Brann spiller. En av tre stoppere i et typisk ubalansert lag som man ofte ser i slike kåringer. SHN visstnok nære på å få være med, det sier vel kanskje sitt?

Pete05

De ramset vel også opp noen som hadde spilt litt lite og var veldig nærme. Der var FHM på toppen av listen.

krakra

Syns ikke FHM fortjener å være med. Han har ikke vært så god etter at han var tilbake fra skade. Heltne Nilsen har vært for ustabil. Den som burde være nærmest av de som ikke kom med er vel kanskje Sery Larsen?

andreas1989

Felix har jo tidvis vist potensialet sitt og vært veldig god, men så har det vært noen kamper som den i går.

Jeff nærmer seg utvilsomt, blir nok enda bedre når ting starter opp igjen.

Pete05

Quote from: andreas1989 on June 02, 2024, 22:01:29 PMFelix har jo tidvis vist potensialet sitt og vært veldig god, men så har det vært noen kamper som den i går.

Jeff nærmer seg utvilsomt, blir nok enda bedre når ting starter opp igjen.

FHM startet vel alle overganger i siste kamp samt hadde noen defensive involveringer som reddet poeng (2-3 stk). Så ingen dårlig kamp men mest defensivt. Aner jo ikke hva de vurderer etter. Men dersom du kun ser på offensive bidrag så mangler litt

Corran

Eg hadde satt Larsen foran Palle
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg tror det er veldig bra for psyken til Brann at vi ikke leder serien nå inn i pausen. Bra at Glimt vant, med andre ord.

Japhet er bedre enn Palle.
Tren på langskudd

Nixon

At Felix ikke er helt i toppform er egentlig godt nytt for resten av sesongen. For vi må jo satse på at det blir enda litt bedre.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Vi har mange som har bra potensiale til å bli bedre utover sesongen. Felix, Thore P, Warming, Castro, Ulriken, Torsvik, Japhet. Kanskje flere.

Så vil jo noen, statistisk sett, pådra seg skader. Men vi går kanskje i pluss totalt sett. Da kan det bli medalje.
Tren på langskudd

ostraume

Larsen er åpenbart bedre enn Palle, men Palle har vært vår beste forsvarsspiller i år. Larsen får ta opp hansken og jobbe seg inn på årets lag til sesongslutt heller
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Utvilsomt et godt utgangspunkt, ja - og en skal la seg passe for å ha for mykje "men tenk om"-tankegang for kampene mot FFK, KFUM, Kristiansund og Molde da andre lag i teten har tråkket på vel så mange raker. Brann har litt rusk i maskineriet, med en del spillere som fortsatt har litt å gå på - men ligger fint plassert a poeng med BG. Tommel opp!
GÃ¥ av.

Superjack

Brann har vist så langt i 24 at 23 sesongen ikke var helt tilfeldig.

Personlig var jeg skeptisk etter en litt treg start og tapet mot FFK.

Kjipt med den lange pausen nå.

Brannsupporter.

krakra

Quote from: Nixon on June 03, 2024, 07:08:21 AMAt Felix ikke er helt i toppform er egentlig godt nytt for resten av sesongen. For vi må jo satse på at det blir enda litt bedre.
Det gjelder ikke bare Horn Myhre, men egentlig de fleste spillerne våre. Finne, Castro, Horn Myhre, Heltne Nilsen, Sery Larsen(riktignok løftet seg det siste) og Blomberg har vært variable eller ute av form. I tillegg har vi Warming og Kornvig som vi nesten må forvente har mer å gå på og Mathisen har vært mye ute. Torsvik er på vei tilbake fra skade, og det er grunn til å håpe at Soltvedt løfter seg når man klarer å stramme opp det kollektive forsvarsspillet.

Så vi bør ha ganske mye å gå på. På den negative siden så tror jeg dette gjelder flere av våre konkurrenter også.

ostraume

Molde har hatt skader på Dæhli og Gulbrandsen, pluss Eikrem på trekvart maskin. All grunn til å frykte at de får opp flytsonen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Dickens

Nøkkelen for sluttplasseringen i november er bredden i stallen og unngå skader. Lettere sagt enn gjort med Horneball. Men er lov å håpe på en tilsvarende høst som i fjor. Bare redd Molde og Glimt er et såret villdyr som kommer alvorlig sterkt tilbake.

Hickok

Unngå skader er ikke realistisk. VI må bare håpe vi unngår skader på de viktigste spillerne.

Rossi

2,03 poeng per kamp i 23-sesongen. Etter 14 kamper i 24-sesongen, 2 poeng per kamp. Omtrent det samme altså. 60 poeng bør holde til topp 3.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

krakra

Men spillet er dårligere, og vi sliter mot lagene på øvre halvdel.

Det er veldig viktig at vi klarer topp 3 i år. Utenfor topp 4 vil være ganske alvorlig med den aldrende stallen vi har. Hvis vi kvitter oss med Warming i sommer, som Pamer mener Brann ønsker, så er det jammen meg ikke mye videresalgspotensiale i stallen.

Laget som startet på fredag hadde en snittalder på 28 år. Kristiansen trakk opp noe, men det var seks spillere i den førsteelveren over 28 år. Og kun Sery Larsen under 25.

Bekymringsverdig.

esp123

Apropos Kristiansen. En forsterkning på venstreback hadde gitt dette laget veldig mye offensivt. Vi spiller nå tilnærmet uten bredde til venstre.

fortune

Synd, men ikke overraskende at det er status bare ett år etter at man bruker 6 millioner på en venstreback i sin beste alder. Men slik blir det ofte når man henter spillere som ikke passer inn i måten Brann ønsker å spille fotball på, spesielt når man som Soltvedt hverken passer offensivt eller defensivt.
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: fortune on July 02, 2024, 15:56:04 PMSynd, men ikke overraskende at det er status bare ett år etter at man bruker 6 millioner på en venstreback i sin beste alder. Men slik blir det ofte når man henter spillere som ikke passer inn i måten Brann ønsker å spille fotball på, spesielt når man som Soltvedt hverken passer offensivt eller defensivt.

Om Torsvik er dømt til å bli evig kjeks så ville det vært interessant om Brann prøvde Kvale. Jeg har ikke sett han spille, men jeg antar at han er litt kjappere til fots enn Soltvedt?

krakra

Kvale er kvikk. Syns også han har vært god for andrelaget i år. I alle fall offensivt.

andreas1989

July 02, 2024, 17:05:05 PM #578 Last Edit: July 02, 2024, 21:08:23 PM by andreas1989
Er Kvale i likhet med Torsvik også skadet ettersom han ikke har vært med i de siste kampen for Brann 2? Eller har han spilt for de yngre lagene?

Rossi

Noen som forresten vet hvor lenge Torsvik ute denne gang, og hvilken skade det er?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Superjack

Lite oppdateringer når det gjelder skader. Samme med Soltvedt. Ble nevnt en eller annen gang på ballspark at han også sliter med noe.
Brannsupporter.

Rossi

July 04, 2024, 15:35:43 PM #581 Last Edit: July 04, 2024, 17:50:44 PM by pidre
Følte egentlig at prestasjonene før EM-pausen bare var sånn passe, selv om vi plukket bra med poeng. Hadde derfor forventet at laget hevet seg etter pausen, men det motsatte skjedde. Kampen mot Godset var noe av det dårligste eg har sett på lenge.

Det virker som vi er på nedadgående, og tror det er veldig vanskelig å snu en slik trend. På banen går alt saktere, vi taper dueller og press-spillet sitter ikke.

Heller mot tidlig euro exit og utenfor topp 3.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

esp123

Tja, Godset er en motstander som passer oss dÃ¥rlig. Vi var svake mot de ifjor ogsÃ¥. Vi ble rundspilt borte, og vant en noe heldig seier hjemme mot et skadeskutt Godset.  3-4-3 er en formasjon vi sliter veldig med.

Jeg vil til og med argumentere for at kampen i går var bedre en fjoråretskamper. Hvis det var noen som fortjente å vinne, så var det oss.


Superjack

Jeg ser stort sett Brannkamper med Brannbriller. Og som mange andre, skuffet over kampen mot SIF.

Så hørte jeg podcasten Synseligaen. Der påpekte dem at kampen var meget god fra begge lag.

Kan det være at Brann faktisk hadde en ok prestasjon, men møtte et bra lag med et godt motspill?

Spent mot Glimt.
Brannsupporter.

Rossi

Nå gjelder det glemme dette åndssvake gull-pratet. Målsettingen må være å greie topp 4-5 og europa 2025.

Så må det ryddes i stallen, og herunder bør jakten på SHN erstatteren begynne.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

andreas1989

Helt ekstremt for en flyt det Molde laget har, de scorer bare mål på tilfeldigheter.

Billy Elliott

Viking setter kronen på verket av denne fantastiske søndagen med å snu 0-1 til 2-1 på de siste ti minuttene mot KFUM.

God natt. Sees neste år.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Eivind

Tviler på at Brann havner på topp 3 i år.

Corran

Var jo ikke måte på smartmaling etter en kamp mot norges desidert beste lag, på bortebane der vi får rødt kort etter 10 minutter.
Pitte litt flaks/eller litt mer dyktighet to minutter før så hadde viv ært 11 mann og ledet 1-0
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Vi var dårlige mot Godset også.

Superjack

Hvor Brann står er umulig å vite.

Hadde håp om at kampen i dag skulle vise at Brann er et topplag.

Kampen i dag viste at kapteinen vår er komplett idiot. Og at det er vanskelig å få til noe mot Norges beste lag på bortebane med 10 mann i 85 minutter.

Kanskje spesielt når Brann også er totalt elendig på corner i mot.
Brannsupporter.

Larsendos

Quote from: krakra on July 07, 2024, 20:40:25 PMVi var dårlige mot Godset også.
Vi var veldig dårlige mot Godset. I så måte var de første 10 minuttene i dag oppløftende. Håper Heggebø starter mot FKH. Tror Finne også er inneforstått med dette. Fotball handler om å vinne. Så vet Finne veldig godt at det snur fort igjen (som da han kom inn i pausen mot SF).

Erlend

En positiv ting fra denne runden, og det er at FKH får Liseth utvist og får 1-0 snudd til 1-2 dypt inne i overtiden slik at de går inn i uken med en dårlig følelse

Lasaron

Pust litt med magen, folkens. Ta litt fugleperspektiv. Tenk på spillestilen til Sønnen i årevis. Han har fått temmelig få gule og røde, hvis dere tenker dere om. Sånn relativt. Og nå har det skjedd én gang at han blir tidlig utvist.
Tren på langskudd

Rossi

Det er vel summen av mange ting som gjør at man vil ha han vekk.

Hva slags kaptein er det forresten som snakker om å knuse motstanderen i trynet?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Superjack

Lov å være tent. Men jeg tror at den tenningen til Sivert kommer til å koste dyrt fremover.

Nå er han litt tregere og litt senere inn i duellene enn både i fjor og ikke minst i 2017-18

Nok e nok.

Tenker jeg.

Brannsupporter.

krakra

Ingen av kortene i går skyldes manglende fart da.

Corran

Kortene i går var uventet idiotisk fra SHN.
Kortene han pleier å få er kalkulerte stort sett samt en og annen litt overtenning.
De i går var totalt unødvendige og i situasjoner hvor det er helt unødvendig å takle på den måten.
En er feilvendt på midtbanen og han andre er også på midtbanen med mye sikkring.

Vil påstå at dette egentlig er litt utypisk SHN, men desto mer irriterende og idiotisk.
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hadde det vært en annen liga hadde mistankene om kampfiksing vært rimelig sterke. Så ut som han prøvde å bli utvist. To meningsløse taklinger, og den siste var nesten rødt alene.


Kagain

Quote from: pidre on July 08, 2024, 15:27:11 PMDet er vel summen av mange ting som gjør at man vil ha han vekk.

Hva slags kaptein er det forresten som snakker om å knuse motstanderen i trynet?

Vil tro at han snakket mer billedaktig når han snakket om å knuse motstanderen i trynet. Han har jo alltid vært en spiller som har spilt hardt, men tviler på at han bokstavlig sett er ute etter å plante knyttneven i fjeset på motspillere. Man kan si mye om Sønnen, men han er ikke akkurat en Neil Ruddock/Mike Tyson hybrid...

Go Up