• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Go Ahead Eagles (NL), ECL, torsdag 1. august 2024 kl 19:00

Started by Kagain, July 26, 2024, 07:07:37 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

RepublikkenBergen

osoerli

Lurer på kvifor Sol er på banen når han heller ikkje får ta frispark utanfor 16m. Trudde deg berre var difor han var med
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

esp123

Brann må ihvertfall flytte ned en indreløper for å hjelpe Kornvig i frispillingen. Vi sliter med å spille oss ut når Go Ahead tar ut vår enslige DM. Spesielt når vi ikke kan gå langt over presset deres.

GA presser i 4-4-2. Når vi flytter indreløperne høyt, skulle enkel matte tilsi overtall hvis vi har en spiss som dropper ned i mellomrommet. Kanskje til og med kan vi slå litt langt og vinne andreballer i det rommet. Få Dyngeland til å dunke den mer langt.

Wombat

Quote from: esp123 on August 01, 2024, 18:21:24 PMJeg fatter virkelig ikke hvorfor man tror Kornvig er en god DM. Det går så tregt med ball, og for fort rundt han uten. Og fyren er jo ikke involvert. 5/8 vellykkede pasninger når vi er halvspilt i førsteomgang.

Itillegg mister vi en offensiv dimensjon.

Gåte for meg også, vi mister kraft i angrep på hjemmebane, men det er Horneland det. Bedre å trygge ett eller annet istedet for å satse

Positive er at Hellan ikke har gjort seg bort, virker som han trives
Don't bang the drum like monkeys do

krakra

Go Aheads trener etter bortekampen: - Det er vanskelig å møte lag som varierer mellom å spille seg ut og å slå langt.

Hornelands taktiske respons: Ta ut oppspillspunktet.

Har ikke fungert så langt.

Rossi

World domination within 5 years.

osoerli

esp123

Wombat

Joda, de har nå fått litt mer tro ser det ut som, og jeg er imponert over Hellan, og han har altså ikke vært god nok for innhopp i ES? Hvor mange andre slike har vi?

Norlings Hund 2

Quote from: osoerli on August 01, 2024, 18:44:08 PMNokon som skriker på heilt middelmådige Heggebø?

Han er middelmådig fordi Finne scorer et mål?

Ja, jeg tror vi hadde spilt bedre om Heggebø hadde startet. Vi er virkelig ikke gode, et mål av Finne endrer ikke på det.

Spelaren

Gå av.

Rossi

Billy Elliott

Quote from: osoerli on August 01, 2024, 18:44:08 PMNokon som skriker på heilt middelmådige Heggebø?

Laget har skreket etter hans kvaliteter hele omgangen. Det er en grunn til at vi har vært boss spillemessig i 45 min.

Men så får Finne seg et mål da...

Vi får se om spillet blir noe bedre av det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Pete05

De kjører maks første 30, så ser du at de ikke orker. Men i det siste så er Brann bedre. Men vi mangler en DM. En defensiv DM. Kornvig er ikke i nærheten av å spille ensom DM.

Og så ser man hva FHM betyr. Vinner ball og full fart.

Wombat

Det var ikke bra, men spesielt det med 2dre baller som noen nevnte ble bedre mot slutten. Og deilig at det ikke er bare jeg som legger merke til det, har vært slik i en del kamper nå

krakra

Tror ørnene går tomme i andreomgang. Så får vi se om vi klarer å utnytte det. Hellan har klart seg bra, hadde sikkert vært bedre med mer spilletid. FHM også bra. Castro ok. Resten rimelig svake.

Respons

Hovedproblemet når Brann har ball og kontroll og bygger, er pasningstempoet. Det er mentalt. Brann kan bedre.
Respons, kanskje?

esp123

Finne én vellykket pasning, 7 berøringer og ett mål. Får ikke mer Finne enn det! :D

Wombat

Quote from: esp123 on August 01, 2024, 18:57:01 PMFinne én vellykket pasning, 7 berøringer og ett mål. Får ikke mer Finne enn det! :D

Vår egen lille mini Haaland

Billy Elliott

For øvrig enig i at Kornvig ikke er noen god DM. Problemet er bare at Opsahl ikke er det heller.

Wombat

Quote from: Billy Elliott on August 01, 2024, 18:58:57 PMFor øvrig enig i at Kornvig ikke er noen god DM. Problemet er bare at Opsahl ikke er det heller.

DM plassen begynner å ligne en romersk stollek

Og jeg står på mitt, Opsahl har ikke fått nok tid eller ro til å bevise eller motbevise noe som helst på den plassen.

Tipper han kommer inn, TP ut, og Kornvig opp som indreløper om ikke noen er skadet og må ut

Rossi

Ville byttet TP og Korvik.

Ser på VG tv, heldigvis fikk vi Berg som ekspert. Og enda bedre, vi slapp Moberg.

Wombat

Mens jeg husker det, må bare beklage til Kristiansen som jeg etter forrige kamp beskrev som "ferdig"

esp123

Og for et raid og skudd av Soltvedt  som skaffet corner!

Wombat

Er ikke fotball uten søknad om mål, som noen skrev, deilig dere?

esp123

krakra

Mye bedre andreomgang. Spørsmålet er om det er kvalitetsforskjellen eller kampformen som gjør seg gjeldende, men vi bør uansett klare å ro dette i land.

Wombat

Dyngeland... Herregud, nesten så jeg begynner å gå i kirken

esp123

Så forresten ut som soleklar offside på GA sin sjanse der. Hadde vært greit med VAR der...

osoerli

Wombat

Quote from: esp123 on August 01, 2024, 19:29:44 PMSå forresten ut som soleklar offside på GA sin sjanse der. Hadde vært greit med VAR der...

Ikke bedre med en legendarisk redning som kan ha sendt oss videre mener du?

Wombat

Spelaren

Gå av.

Erlend

Og så Palle som "får lov" å gjøre det der med kapteinsbindet på armen, det er jo så deilig!

La oss håpe det var den mentale boosten vi (spesielt Finne) trengte for å få skuten på rett kjøl igjen

krakra

Syns motstanden var omtrent som forventet. Et lag som ville vært outsider til medalje i ES, uten kampform. Vi hadde feid dem av banen hvis vi var i toppslag og syns vi var ganske overlegne fra 35 minutter og ut. Neste runde blir kanskje enda enklere, men håper ikke vi går i noen undervurderingsfelle. Er vi fullt skjerpet og tent, så tar vi oss videre til playoff selv om alt av struktur og form ikke er på plass.

esp123

Tror Horneland leter litt etter løsninger.

Vi savner en pasningssikker høyreback idag. Hellan er ikke en Crone.

Kornvig er ikke helt fortrolig i DM-rollen. Spesielt når vi skal spille oss ut bakfra. Men med spillet foran seg er han OK. En bra duellspiller. Får bra med hjelp fra Pedersen også som dekker mye rom. 

Og så er det Finne. Mannen løper og jobber, men han sliter med at han ikke er spesielt sterk eller rask. Han scorer når han får sjansen, men det er tilnærmet det eneste han gjør hele kampen. Jeg sier ikke at Heggebø er gud, men vi trenger mer enn det der fra spissen vår!

Og Warming er en enigma. Virker som han ikke liker å spille fotball. Mathisen virker imidlertid p være på oppadgående.

Alt i alt er ikke ting ideelt for tiden, men vi kommer oss greit videre.

Billy Elliott

Wombat

Ser på St Mirren - Valur, ikke spesielt imponerende noen av dem

Og Birkir Sævardson kom inn pga skade, St Mirren leder forøvrig 1-0 i øyeblikket

Hickok

Quote from: Wombat on August 01, 2024, 20:22:11 PMSer på St Mirren - Valur, ikke spesielt imponerende noen av dem

Og Birkir Sævardson kom inn pga skade, St Mirren leder forøvrig 1-0 i øyeblikket
Hvor går den?

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Wombat

Quote from: Hickok on August 01, 2024, 20:27:45 PM
Quote from: Wombat on August 01, 2024, 20:22:11 PMSer på St Mirren - Valur, ikke spesielt imponerende noen av dem

Hvor går den?

På BBC Scotland (hey o ho and a bottle of rum if you catch my drift)

Et eneste stort gjesp forresten, Postnord fotball...

Superjack

Men var Brann - Go Ahead imponerende? Sånn objektivt fra en nøytral tilskuer?
Brannsupporter.

osoerli

ostraume

Quote from: Superjack on August 01, 2024, 21:08:05 PMMen var Brann - Go Ahead imponerende? Sånn objektivt fra en nøytral tilskuer?

Fortjent seier mot et middels lag fra Nederland? Ja, det er vel litt imponerende?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on August 01, 2024, 21:11:21 PM
Quote from: Superjack on August 01, 2024, 21:08:05 PMMen var Brann - Go Ahead imponerende? Sånn objektivt fra en nøytral tilskuer?

Fortjent seier mot et middels lag fra Nederland? Ja, det er vel litt imponerende?
Utenfor sesong. Og jeg vet ikke om det var mer fortjent enn det motsatte ville vært. Var helt jevnt.

Skal Brann ha noen ambisjoner om Europacup så må man forvente såpass. Møter neppe noen dårligere motstander i playoff.

Superjack

Tenkte mest på om den generelle oppfatningen av kampen og nivået på den. Siden det ble kommentert at nivået på kapen med St Mirren - Valur ikke virket imponerende.

Å slå ut Go Ahead, som er 8-10 i Nederland, utenom sesong, der Brann burde være topp 3 - 4 i Norge og midt i sesong. 60 / 40 i Brann sin favør tenker jeg.

Og sånn ble det.
Brannsupporter.

krakra

St Mirren endte foran mektige Aberdeen da, som selv gullkamp og e-cupmuligheter ikke var nok til å holde SHN unna. Så vi må ikke undervurdere dem.

Men de skal vel være bedre enn Go Ahead. SHN hadde nok forlatt oss for nederlenderne også.

Go Up