• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on August 06, 2024, 13:15:44 PMHelt enig. Vi skulle hatt større kapasitet enn Rosenborg.

Brann er kanskje den eneste klubben i Norge som kunne ha forsvart 25.000. Man må ta i betraktning at Brann er enerådende, med omland (kommuner som grenser til) på 450.000 mennesker. Det kommer også tilskuere fra Voss, indre Hardanger og Sunnhordaland, faktisk til og med fra gamle Sogn og Fjordane. Med 500.000+ har Brann et vesentlig større nedslagsfelt enn RBK og Viking.

Corran

Heller utsolgt og problemer å få tak i billetter et par ganger i året enn 3-4000 tomme seter stadig vekk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: ACHTUNG on August 06, 2024, 13:08:58 PMAll mulig ære til de billettansvarlige i Brann for å kjøre et opplegg der de mest dedikerte sikrer seg plass. Det er flere som kjøper løst til hver kamp, som av ulike grunner ikke har anledning til å kjøpe partout og den kjøpsgruppen er like viktig som de som sikrer bunnlinjen.   Ideelt sett skulle Brann hatt større tilskuerkapasitet, 3000 sitteplasser til, men det er en annen diskusjon.
Går vi videre til gruppespill, så må de prøve å finne en løsning for andre typer ståplasser, slik at disse også kan brukes i Europa. De finnes i Europa flere steder, og kan umulig ta så lang tid å montere. Det er vel ca 1 måned fra PO til seriespillet starter.

ACHTUNG

Quote from: Hickok on August 06, 2024, 13:41:23 PM
Quote from: ACHTUNG on August 06, 2024, 13:08:58 PMAll mulig ære til de billettansvarlige i Brann for å kjøre et opplegg der de mest dedikerte sikrer seg plass. Det er flere som kjøper løst til hver kamp, som av ulike grunner ikke har anledning til å kjøpe partout og den kjøpsgruppen er like viktig som de som sikrer bunnlinjen.   Ideelt sett skulle Brann hatt større tilskuerkapasitet, 3000 sitteplasser til, men det er en annen diskusjon.
Går vi videre til gruppespill, så må de prøve å finne en løsning for andre typer ståplasser, slik at disse også kan brukes i Europa. De finnes i Europa flere steder, og kan umulig ta så lang tid å montere. Det er vel ca 1 måned fra PO til seriespillet starter.

God tanke som du bør lufte videre til Brann. Jeg er sikker på at flere kan være å delta på dugnad med å montere på og avmontere seter.

Erlend

Vi burde ha samme løsning som bortfeltet på Intility ja.  Kan da umulig være så veldig dyrt i forhold til hva man får igjen

Ser at BA er ute og melder om høyt tempo og 2500 billetter igjen.  Det er bra, kanskje folk får litt panikk og skynder seg å kjøpe i løpet av dagen

Corran

Quote from: ACHTUNG on August 06, 2024, 13:08:58 PMAll mulig ære til de billettansvarlige i Brann for å kjøre et opplegg der de mest dedikerte sikrer seg plass. Det er flere som kjøper løst til hver kamp, som av ulike grunner ikke har anledning til å kjøpe partout og den kjøpsgruppen er like viktig som de som sikrer bunnlinjen.   Ideelt sett skulle Brann hatt større tilskuerkapasitet, 3000 sitteplasser til, men det er en annen diskusjon.
Tror de har avventet dette for å se om det blir lov med stående supportere da dette har vært prøvd ut nå. Og så venter de vel med avgjørelser fram til det er bestemt om SS skal flytte ned.
I forbindelse med noe annet så spurte jeg ang det at SS skulle flytte ned og på spørsmål ang Europa cup og gjøre om ståfelt så fikk jeg dette svaret
"Vi venter litt på hva reglene for ståfelt blir fremover i Europa før man bestemmer hvilken type ståtribune det blir.
Noen land har lov å selge ståplasser som ikke nødvendigvis er såkalt safe standing i et prøveprosjekt og vi håper vi kan bli en del av det."

Om dette gjelder allerede evt gruppespill eller neste år vet jeg ikke sikkert men svaret her gjaldt egentlig neste år og var før e-cup kampene i år
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Erlend on August 06, 2024, 13:47:05 PMVi burde ha samme løsning som bortfeltet på Intility ja.  Kan da umulig være så veldig dyrt i forhold til hva man får igjen

Ser at BA er ute og melder om høyt tempo og 2500 billetter igjen.  Det er bra, kanskje folk får litt panikk og skynder seg å kjøpe i løpet av dagen
Jeg tror det er mindre enn det. Så vidt jeg kan se passeres 13.000 solgte snart, og da er det nok minst 2 felt som ennå ikke er lagt ut for salg.

Nixon

Quote from: Corran on August 06, 2024, 13:51:31 PMI forbindelse med noe annet så spurte jeg ang det at SS skulle flytte ned og på spørsmål ang Europa cup og gjøre om ståfelt så fikk jeg dette svaret
"Vi venter litt på hva reglene for ståfelt blir fremover i Europa før man bestemmer hvilken type ståtribune det blir.
Noen land har lov å selge ståplasser som ikke nødvendigvis er såkalt safe standing i et prøveprosjekt og vi håper vi kan bli en del av det."

Om dette gjelder allerede evt gruppespill eller neste år vet jeg ikke sikkert men svaret her gjaldt egentlig neste år og var før e-cup kampene i år

Ja, sånn har jeg også forstått det. Etter to år med vellykket (dersom det går bra også i år) prøveprosjekt regner man med at det åpnes opp for alle neste år. Og da vil ikke klubben bruke penger på noen andre løsninger i år.
Rød makt på Hansa

Hickok

Da er det bare drøyt 400 ledige igjen av de billettene som ble lagt ut i dag, i tillegg til 150 restaurantbilletter. Dette forsvinner før kl.18.

Det kommer nok ut 5-600 billetter til på felt A og F på BT, samt noen ekstra i Brannstuen, men neppe mange, 

Hickok

Quote from: Hickok on August 06, 2024, 14:37:25 PMDa er det bare drøyt 400 ledige igjen av de billettene som ble lagt ut i dag, i tillegg til 150 restaurantbilletter. Dette forsvinner før kl.18.

Det kommer nok ut 5-600 billetter til på felt A og F på BT, samt noen ekstra i Brannstuen, men neppe mange, 
Der økte det med drøyt 300, da også felt F nå ble lagt ut, så nå er det like over 700 for salg i tillegg til restauranten.

Hickok

Det sklir på fint, så nå er vi nede i drøyt 400 inklusiv restauranten. Dette kommer til å være tomt i løpet av kvelden.

Nixon

Kan vi virkelig komme i den situasjon at det ikke er noe igjen til det åpne salget? Jeg tipper det vil være noen få ledige igjen, men bare spredt slik at folk ikke får kjøpt sammen. Og da er jeg spent på reaksjonen. Blir det ramaskrik eller har de aller fleste av de potensielle kjøperne nå fått kjøpt?

Jeg tipper at Brann har blitt tatt litt på sengen her. I CL-kampene for damene ble det jo holdt igjen en god del billetter til det åpne salget til kampene i Åsane slik at ikke de med partoutkort skulle stikke av med alle billettene. De har ikke lagt inn noe begrensning her. Å få masse misfornøyde personer som ikke får sjansen til å kjøpe billett er selvsagt ikke noe Brann ønsker seg.
Rød makt på Hansa

opplett

Er da bare for folk å abonnere på nyhetsbrevet. Alle som vil ha billett kan strengt tatt få det. Så kan de heller avabonnere etterpå.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

August 06, 2024, 17:05:05 PM #17963 Last Edit: August 06, 2024, 17:08:00 PM by Gulløl
BT-A kommer det muligens flere billetter til salgs. Når ansatte har tatt ut det som de rett på innenfor en frist dei har. Men mengder billetter er det nok ikke snakk om og muligens for tidlig å få avklart ledige billetter på det feltet til kl.12.00 i morgen. Brannbørsen og Brannstuen blir det ofte på slutten av et salg lagt ut ledige, selv om Brann har troen på at bedrifter og firma tar billettene unna bør den vanlige kjøper få sjansen kl. 12.00 i morgen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Det kommer nok noen få billetter til ut for salg. På BT-A pleier det å komme ut et par hundre billetter dagen før kamp, og det samme med restplasser UEFA ikke bruker på SPV kommer nok ut også. Kanskje 100-200?

Nixon

Quote from: opplett on August 06, 2024, 16:54:56 PMEr da bare for folk å abonnere på nyhetsbrevet. Alle som vil ha billett kan strengt tatt få det. Så kan de heller avabonnere etterpå.

Ja, men mange har nok ikke fått med seg denne fordelen som er helt ny. For ironisk nok fikk jeg vite om det via nyhetsbrevet...;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ironisk at det er så mye trøkk, siden vi kommer til å bli slaktet i første møte.

Neidamsk!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Nixon

Quote from: Hickok on August 06, 2024, 17:05:30 PMDet kommer nok noen få billetter til ut for salg. På BT-A pleier det å komme ut et par hundre billetter dagen før kamp, og det samme med restplasser UEFA ikke bruker på SPV kommer nok ut også. Kanskje 100-200?

Enn så lenge er det bare ett enslig sete igjen på langsidene! Galskap!

Og det er fortsatt en del ledig på Brannbørsen til 1300 kroner, men da skal det være skikkelig nød for folk flest.
Rød makt på Hansa

Hickok

Quote from: Nixon on August 06, 2024, 20:13:07 PM
Quote from: Hickok on August 06, 2024, 17:05:30 PMDet kommer nok noen få billetter til ut for salg. På BT-A pleier det å komme ut et par hundre billetter dagen før kamp, og det samme med restplasser UEFA ikke bruker på SPV kommer nok ut også. Kanskje 100-200?

Enn så lenge er det bare ett enslig sete igjen på langsidene! Galskap!

Og det er fortsatt en del ledig på Brannbørsen til 1300 kroner, men da skal det være skikkelig nød for folk flest.
Og ca 120 igjen på BT.

Optimist

Quote from: ACHTUNG on August 06, 2024, 13:43:38 PM
Quote from: ACHTUNG on August 06, 2024, 13:08:58 PMAll mulig ære til de billettansvarlige i Brann for å kjøre et opplegg der de mest dedikerte sikrer seg plass. Det er flere som kjøper løst til hver kamp, som av ulike grunner ikke har anledning til å kjøpe partout og den kjøpsgruppen er like viktig som de som sikrer bunnlinjen.   Ideelt sett skulle Brann hatt større tilskuerkapasitet, 3000 sitteplasser til, men det er en annen diskusjon.

God tanke som du bør lufte videre til Brann. Jeg er sikker på at flere kan være å delta på dugnad med å montere på og avmontere seter.

Tema om hvilke ståplasser vi skal ha på Frydenbø har blitt diskutert mye både på Twitter og ikke minst - tribunemøter (vil for øvrig anbefale alle som har mulighet å delta på disse om man er interessert i det som skjer på tribunen).
Uansett, i denne Twittertråden står det litt om hvordan de jobber med saken dersom Europaeventyret fortsetter: :-)

https://x.com/patrickrong/status/1819656299417915677?s=46&t=LP7Vqit_EsF_p_WC4r17zA

Spoiler: Railseats, aka. Vålerengen-stil er (heldigvis) uaktuelt!
Kokende idiot

Hickok

Nå er det 60 plasser igjen på BT og 79 igjen i restauranten. Det er det. Etter dette er man avhengig av at det blir lagt ut noen få ekstra billetter som det normalt blir gjort, men ikke kan garantere.

fortune

Quote from: Optimist on August 06, 2024, 20:46:16 PM
Quote from: ACHTUNG on August 06, 2024, 13:43:38 PM

Tema om hvilke ståplasser vi skal ha på Frydenbø har blitt diskutert mye både på Twitter og ikke minst - tribunemøter (vil for øvrig anbefale alle som har mulighet å delta på disse om man er interessert i det som skjer på tribunen).
Uansett, i denne Twittertråden står det litt om hvordan de jobber med saken dersom Europaeventyret fortsetter: :-)

https://x.com/patrickrong/status/1819656299417915677?s=46&t=LP7Vqit_EsF_p_WC4r17zA

Spoiler: Railseats, aka. Vålerengen-stil er (heldigvis) uaktuelt!

Hva er galt med railseats? Jeg tenker det er akkurat hva man trenger for å lure felt Z over på et stålfelt.
First is first, second is nothing

Optimist

Quote from: fortune on August 06, 2024, 21:46:11 PMHva er galt med railseats? Jeg tenker det er akkurat hva man trenger for å lure felt Z over på et stålfelt.

Håper vi slipper å lure de over til et ståfelt 😉 Men grunnen til at man ser etter andre løsninger enn railseats er først og fremst at kapasiteten ikke er like høy med railseats som det kan være med andre type ståplasser. En annen grunn er litt av prinsippet med et ståfelt er at man kan bevege seg fritt rundt på feltet uten for mye hindringer. Med railseats blir man litt «fengslet» inne på raden sin.
Det som blir sett på mest nå er ståplasser som minner om slik Store Stå er nå, men at man enkelt kan montere fast seterader til kamper der ståplassene ikke kan brukes.
Kokende idiot

opplett

Quote from: fortune on August 06, 2024, 21:46:11 PMHva er galt med railseats? Jeg tenker det er akkurat hva man trenger for å lure felt Z over på et stålfelt.

Tar meg friheten til å kopiere Pål Andreas Mæland direkte:

Seter er bedre enn Rail Seats. Seter kan man tråkke over, og flytte seg rundt til dem man vil stå med. På bortefelt med Rail seats blir man helt låst inne på en rad. Og hvis man må bruke de som sitteplasser i e-cup, ser det helt idiotisk ut. Ser gjennom et fengselsgjerde.

Her svarer han en tweet som handler om seter og rail seats. Men poenget er det samme, vanlige ståplasser som vi har i dag er lett å bevege seg på, man kan stå tettere, det er trygt, og man slipper det visuelt veldig stygge man får med rail seats.  
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Quote from: Optimist on August 06, 2024, 21:53:45 PM

Håper vi slipper å lure de over til et ståfelt 😉 Men grunnen til at man ser etter andre løsninger enn railseats er først og fremst at kapasiteten ikke er like høy med railseats som det kan være med andre type ståplasser. En annen grunn er litt av prinsippet med et ståfelt er at man kan bevege seg fritt rundt på feltet uten for mye hindringer. Med railseats blir man litt «fengslet» inne på raden sin.
Det som blir sett på mest nå er ståplasser som minner om slik Store Stå er nå, men at man enkelt kan montere fast seterader til kamper der ståplassene ikke kan brukes.

Ang. den siste setningen der er det også et prøveprosjekt I UEFA for noen klubber der slikt ståfelt kan brukes i Europa-kamper. Om det går bra (som det kommer til å gjøre) så bør det bli lov med ståfelt igjen. Da slipper man å montere noe som helst.

Optimist

Quote from: opplett on August 06, 2024, 21:59:17 PM
Quote from: Optimist on August 06, 2024, 21:53:45 PM

Ang. den siste setningen der er det også et prøveprosjekt I UEFA for noen klubber der slikt ståfelt kan brukes i Europa-kamper. Om det går bra (som det kommer til å gjøre) så bør det bli lov med ståfelt igjen. Da slipper man å montere noe som helst.

Sant, det glemte jeg å nevne. Og da er lignende ståfelt vi allerede har ganske så gunstig.
Kokende idiot

opplett

Og som nevnt, man får omtrent dobbel kapasitet med et tradisjonelt ståfelt sammenlignet med rail seats. Med andre ord har vi et enkelt virkemiddel om vi vil øke kapasiteten på stadion, bare begrenset av rømningsmuligheter og lignende.

Får vi stående på nedre del av Frydenbø av samme størrelse som dagens SS, så blir kapasiteten ca. 500 mer enn i dag. Om jeg regner rett.

Optimist

Jeg har også tenkt at det vil bli ca 500 mer ja. For det er jo ikke slik at SS *flyttes* ned, det skal *utvides* ned.
Kokende idiot

Gulløl

August 07, 2024, 07:39:02 AM #17978 Last Edit: August 07, 2024, 07:48:48 AM by Gulløl
I mailen fra Brann i går ble det nevnt at det åpne salget starter 24 timer etter, altså kl.12 i dag. Håper Brann har litt mer billetter i bakhånd som som kan blidgjøre de ivrigste når salget starter, at det ikke blir for mye misnøye. Restbeholdning med kun 30 enkeltplasser på BT pluss 75 restaurant plasser til 1300 kr/stk. er nok ikke nok til å blidgjøre "åpent salg gjengen", en del av dette er nok forsvunnet til kl.12 også. Nå har jeg ikke tro på at det er så mange som ikke har sikret seg billett enda og ikke fått med seg det med nyhetsbrevet, men tror likevel det kan bli etterspørsel etter noen hundre billetter i minuttene etter at det åpne salget starter. Brann gir vel en oppdatering i mail og på hjemmesiden i god tid før kl.12 i dag hva planen er og hva de eventuelt har å tilby. Har Brann eventuelt noe i bakhånd bør de kanskje begrense til to billetter pr. kjøper slik at flere får muligheten. Brann som selger og en del kjøpere er nok tatt litt på senga av at det nesten skulle bli helt utsolgt før det åpne salget starter åtte dager før kampstart.

Optimist

August 07, 2024, 08:01:31 AM #17979 Last Edit: August 07, 2024, 09:32:55 AM by Optimist
Kl 09.00 teller jeg 27 ledige på BT.

Edit: Felt A har åpnet med noen seter.
Kokende idiot

mbs

fra BA:
Da kunne de som abonnerte på Branns nyhetsbrev sikre seg billetter. Klokken 1200 onsdag legges de siste billettene ut for åpent salg, men da skal du være rask.

- Det er cirka 350 billetter igjen på BT-tribunen og noen hundre restaurantplasser, sier markedsansvarlig i Brann, Mads Liabø, til BA.

Hvordan klarer Brann og Ba å telle til 350 her.

opplett

Quote from: mbs on August 07, 2024, 10:52:32 AMfra BA:
Da kunne de som abonnerte på Branns nyhetsbrev sikre seg billetter. Klokken 1200 onsdag legges de siste billettene ut for åpent salg, men da skal du være rask.

- Det er cirka 350 billetter igjen på BT-tribunen og noen hundre restaurantplasser, sier markedsansvarlig i Brann, Mads Liabø, til BA.

Hvordan klarer Brann og Ba å telle til 350 her.

Kanskje de slipper noen ekstra kl 12

opplett

Et nytt felt på brannstuen gjort tilgjengelig

Gulløl

Quote from: opplett on August 07, 2024, 10:59:56 AMEt nytt felt på brannstuen gjort tilgjengelig
Pluss litt på BT-A. Ca.50 i tillegg der.

Gulløl

Gikk ikke mange minutter før plassene ved siden av hverandre var rensket unna. Nå tilbake til kun enkeltplass billetter og restaurant plasser til 1300 kr.

Nixon

Men det kan vel likevel knapt kalles for noe kaos. Så her har de aller mest ivrige allerede skaffet seg billetter.
Rød makt på Hansa

mbs

Quote from: Nixon on August 07, 2024, 11:08:48 AMMen det kan vel likevel knapt kalles for noe kaos. Så her har de aller mest ivrige allerede skaffet seg billetter.

Her har brann klart å skape knappet på billetter uten at det er det. Da ble det meste solgt ut før bortekampen.
Kort applaus til markedsavdelingen

Billy Elliott

12 billetter igjen (med mindre man vil kjøpe restaurantplass til 1300 kr).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hickok

Quote from: mbs on August 07, 2024, 11:54:57 AM
Quote from: Nixon on August 07, 2024, 11:08:48 AMMen det kan vel likevel knapt kalles for noe kaos. Så her har de aller mest ivrige allerede skaffet seg billetter.

Her har brann klart å skape knappet på billetter uten at det er det. Da ble det meste solgt ut før bortekampen.
Og minimal risiko for at skottene kjøper opp billetter på feile felt.

Billy Elliott

Quote from: Hickok on August 07, 2024, 12:36:45 PM

Med mindre de meldte seg på nyhetsbrevet da.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

Quote from: Billy Elliott on August 07, 2024, 12:57:14 PM
Quote from: Hickok on August 07, 2024, 12:36:45 PM

Med mindre de meldte seg på nyhetsbrevet da.

...hvor de fikk beskjed på engelsk at billettene deres vil bli kansellert og ikke refundert.

opplett

Bortefeltet til St Mirren på stadion er forøvrig utsolgt.

Hickok

Quote from: opplett on August 07, 2024, 13:55:26 PMBortefeltet til St Mirren på stadion er forøvrig utsolgt.
... etter at det ble kraftig redusert. Er usikker på hvor mange billetter som ble solgt til slutt.

opplett

Hva mener du, de fikk vel 750 stk? Bare at de har en håpløs ordning der noen selges på billettkontor og resten online.

Corran

Tror en snakker om bortefeltet på Brann stadion og den andre bortefeltet hos St Mirren

opplett

Ja, beklager. Mente på Brann stadion om det var utydelig.

opplett

Rimelig mange skotter som er skuffet over å ikke ha fått billett i Bergen. De kunne nok reist like mange som GAE om de hadde fått billetter.

andreas1989

Boten har blitt IP-blokkert av Ticketco, så det kommer ingen flere oppdateringer med det første. Får håpe det ordner seg.

Meldes om ca 300 reisende til Skottland.

Dickens

Marked hos Brann har blitt mer og mer Temu. Sjokkoverskrifter om at "billettene rives vekk" og at det "bare er 2500 billetter igjen!!!"

mbs

Quote from: Dickens on August 07, 2024, 21:12:43 PMMarked hos Brann har blitt mer og mer Temu. Sjokkoverskrifter om at "billettene rives vekk" og at det "bare er 2500 billetter igjen!!!"

Problemet var at det aldri var 2500 billetter igjen.
250 var det reelle tallet når det åpne salget startet.
Kampen er nå utsolgt.

Det ble sagt at ca 8000 kjøpte via forkjøpsrett patourkort
så ble ca 4000 kjøpt via forhåndssalg

resten er borte lag og sponsorer.

noen har sikkert de eksakte tallene.

Go Up