• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

SK Brann vs Astana, ECL, torsdag 22. august, kl 19:00

Started by Eivind, August 16, 2024, 08:14:10 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Sånn, ja. Godt tenkt. Og hvis de har bortekamp i helgen i tillegg. Jeg har hørt at Kasakhstan kan by på lange borteturer i egen liga.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Churchill

En ting er i hvert fall sikkert. Brann spiller ikke forsvarsspil slik som rumenerne gjorde i denne kampen.
https://www.youtube.com/watch?v=twdAgKjB1MI
...we shall never surrender.

mobli

Quote from: Lasaron on August 18, 2024, 17:44:12 PMSånn, ja. Godt tenkt. Og hvis de har bortekamp i helgen i tillegg. Jeg har hørt at Kasakhstan kan by på lange borteturer i egen liga.

Bortekampen er mot en klubb fra Astana.

Dickens

Quote from: Churchill on August 18, 2024, 20:10:40 PMEn ting er i hvert fall sikkert. Brann spiller ikke forsvarsspil slik som rumenerne gjorde i denne kampen.
https://www.youtube.com/watch?v=twdAgKjB1MI

Vanskelig å få en pekepinn på nivået til Astana ut i fra det der, for det er helt horribelt lavt nivå på de rumenerene.

Hadde gjort sinnsykt godt å reist ned til Kasakhstan med en komfortabel ledelse i bagasjen.

Rossi

Det rumenske laget ser ut som amatører, mens Astana viser noen kvaliteter. Denne nr 9, Chendu (?), virker å ha et enorm ego. Banen så fin ut.
World domination within 5 years.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Hva er det med at Astana spiller hjemmekampene sine i Almathy? Det kan da ikke være noen fordel?

mobli

Quote from: Churchill on August 18, 2024, 22:31:52 PMHva er det med at Astana spiller hjemmekampene sine i Almathy? Det kan da ikke være noen fordel?

Stadionen deres er vel under oppussing eller noe slikt?

Churchill

Corran

Største banen/stadion i Kazakhstan med tak som kan lukkes/åpnes
Kapasitet 30000
Sto ferdig i 2009 og kostet 185 millioner dollar

I 2020 raste glasstaket under press fra noen tonn snø og is

Og dette kan være grunnen til at det pusses opp?

Men mener jeg så et eller annet sted at de spiller seriekamper på sin egen hjemmebane.
Så ikke godt å si
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

mobli

Quote from: Corran on August 18, 2024, 23:01:58 PMStørste banen/stadion i Kazakhstan med tak som kan lukkes/åpnes
Kapasitet 30000
Sto ferdig i 2009 og kostet 185 millioner dollar

I 2020 raste glasstaket under press fra noen tonn snø og is

Og dette kan være grunnen til at det pusses opp?

Men mener jeg så et eller annet sted at de spiller seriekamper på sin egen hjemmebane.
Så ikke godt å si

Taket som raste inn var vel bare ved en liten del av inngangspartet eller noe lignende, ikke det store stadiontaket.

Uansett, så meldte FC Astana på Facebook at Astana Stadion skal pusses opp i år: https://www.facebook.com/photo/?fbid=989735835822727&set=a.576094680520180

Hva grunnen til dette er, aner jeg ikke.

Edit: Her er vel grunnen: https://en.nogomania.com/read/Astana-Arena-Crisis-Urgent-renovation-needed-as-stadium-sinks-into-ground

Dickens

Det er ihvertfall ingen heksegryte som møter de slik som Glimt kommer til å få i Serbia, det er helt sikkert. Klippene fra forrige kamp mot rumenerene minnet mer om en lunken Toro-suppe.

Nixon

Quote from: Corran on August 18, 2024, 23:01:58 PMMen mener jeg så et eller annet sted at de spiller seriekamper på sin egen hjemmebane.
Så ikke godt å si

Så det var en liten meningsutveksling på Twitter om det. Tror de falt ned på at Astana bruker to ulike baner i Almaty. Den store Central Stadium til europacup, og en mindre en til seriespill.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Hickok on August 18, 2024, 04:27:23 AM
Quote from: Nixon on August 17, 2024, 20:08:45 PM
Quote from: andreas1989 on August 17, 2024, 17:47:01 PMVel så viktig er jo returen, det blir jo bli etter kampslutt for søndag kveld venter Sarpsborg på stadion.

Men hva er best? Sette seg på flyet rundt midnatt og fly hjem hele natten med sliten kropp i trange flyseter. Eller sove i en seng og bruke fredagen på å reise. Ikke godt å si.
Det siste. Den første varianten hadde vært grei om de dro motsatt vei. Hjem igjen ender du med å reise på sen kveld og lande på morgenen en gang, og dermed slite med å få sove. Da ødelegger du fort dagen etter også.

Det sies at Brann har bestilt flyreise hjem rett etter kampen. Så hjemme fredag morgen og kamp søndag kveld. Det kan være god nok tid til at det ikke blir merkbart. Husk på at disse folkene flyr mer enn de fleste og har sikkert gode rutiner på å slappe av. Ja, hvis vi ser bort fra Warming da.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on August 19, 2024, 07:17:02 AMDet sies at Brann har bestilt flyreise hjem rett etter kampen. Så hjemme fredag morgen og kamp søndag kveld. Det kan være god nok tid til at det ikke blir merkbart. Husk på at disse folkene flyr mer enn de fleste og har sikkert gode rutiner på å slappe av. Ja, hvis vi ser bort fra Warming da.

Det fine med Horneland sine valgte start-ellevere er jo at man generelt kan se bort fra Warming. Han får ikke spille uansett...

ACHTUNG

Almaty befinner seg 500 meter over havet, dvs at Brann må spille ball rundt 130 meter fra toppen av Ulriken, blir neppe høydesyk av det.

pælida

Den største fordelen for brann er vel tidsforskjellen. Å spille bortekamp kl 16:00 er sikkert ikke noe problem. Men å starte en kamp kl 22 som Astana må på stadion er ikke helt opptimalt. Rent biologisk. Det kan gi Brann en liten ekstra fordel hjemme.

Sjeldent jeg har gledet meg så mye til en kamp.

ostraume

Værmeldingen tyder på ganske likt vær som forrige torsdag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Quote from: ostraume on August 19, 2024, 08:13:46 AMVærmeldingen tyder på ganske likt vær som forrige torsdag.
Potensielt enda våtere faktisk! Det kommer aldri kasakhstanerne til å takle.

Corran

er vel pr nå meldt litt mindre regn enn under StM kampen  og da spesielt i andre omgang. Men fremdeles litt for langt fram til at en kan stole på varselet

Churchill

Quote from: ACHTUNG on August 19, 2024, 07:40:56 AMAlmaty befinner seg 500 meter over havet, dvs at Brann må spille ball rundt 130 meter fra toppen av Ulriken, blir neppe høydesyk av det.

Men det kan vel gå litt utover kondisen? Tyngre å løpe i slik høyde og Brann løper mye.

Hickok

Quote from: Corran on August 19, 2024, 11:18:38 AMer vel pr nå meldt litt mindre regn enn under StM kampen  og da spesielt i andre omgang. Men fremdeles litt for langt fram til at en kan stole på varselet
Ja, 3 dager for tidlig. :)

Dickens

Quote from: Corran on August 19, 2024, 11:18:38 AMer vel pr nå meldt litt mindre regn enn under StM kampen  og da spesielt i andre omgang. Men fremdeles litt for langt fram til at en kan stole på varselet

Jeg vil ikke si at det er en veldig stor fordel Brann om det blir like jævlig som mot skottene. Ihvertfall ikke verre. Flere spillere som sa at det ikke var lett å spille skikkelig fotball når det var så mye regn. Dyngeland sa jo at han knapt så noe mot slutten. Gi meg en vanlig høstkveld i Bergen med 10-12 mm og ikke 30. Det må være nok til å sette ut kasakhstanerne.

Corran

Quote from: Hickok on August 19, 2024, 11:21:46 AM
Quote from: Corran on August 19, 2024, 11:18:38 AMer vel pr nå meldt litt mindre regn enn under StM kampen  og da spesielt i andre omgang. Men fremdeles litt for langt fram til at en kan stole på varselet
Ja, 3 dager for tidlig. :)
Ja er ikke alltid de får det til live heller
Husker for en del år siden de fortalte på radio at det regnet voldsomt i Bergen og i sentrum kikket eg ut vinduet og det var sol og null regn

BrannAnd

Her må vi gjøre jobben hjemme. Seigt om vi må reise til Kazakstan med maks ettmålsledelse!

opplett

Aldri følt meg så usikker på hvilken motstand vi skal møte.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Enig med den Kommer et bra lag eller kommer et dårlig lag?

Heispassasjer

Az Alkmaar slo Astana hhv. 5-0 og 6-0 i 2019-20 sesongen. Men vet ikke om det kan si noe om styrkeforhold anno 2024

Vizitery

Ser ut som Astana allerede er begynt på reisen vestover. Ligger vel da i kortene at de deler turen opp i to, med en overnatting på veien. Det er antageligvis fornuftig.

Nixon

Det er vel få lag som har så stor langreise-rutine som Astana.
Rød makt på Hansa

Rossi

Det ser ut til at Ordabasdy er det beste laget i K-stan for tiden. De tapte i første kval. runde CL mot Petrocub fra Moldova. I andre kval runde Conf L slo de ut FC Differdange fra Luxemburg, på straffekonk. I tredje runde var det over, etter 2 tap mot Pyunok fra Armenia.

En annen toppklubb i K-stan er Aktobe, de ble slått ut av Sarajevo i første kval. runde Conf. Leauge.

Før Astana nedsablet 2 div-laget fra Romania, karret de seg videre med å slå ut Milsami fra Moldova, 1-1 borte, 1-0 hjemme.

Ikke akkurat gode resultater. Tror faktisk Astana er dårligere enn St Mirren, en god del dårligere. Snakker vi Levanger?

De har vel også en spillestil som passer oss bra. Tipper vi vinner 7-0 hjemme, 5-0 borte.

World domination within 5 years.

Hickok

Brann vinner 5-1 hjemme, så får halve laget innreisenekt før bortekampen slik at Astana vinner på Walk over.

Dickens

Jeg fatter ikke hvorfor Ballspark-gjengen hauser opp dette laget noe så sinnsykt i dagens pod. Er det kun for å bygge opp til overskrifter og selge aviser når vi evnt vinner 5-0? De snakker om at Brann bør reise ned der med en ledelse på minst 2-3 mål og det er ikke måte på hvor vanskelig dette er med "all den erfaringen Astana har i Europa."

Jeg hadde kjøpt det argumentet om det var for 5-6 år siden, men sånn som det står til med Astana og kasakhstansk fotball p.t så er det ingenting som tyder på at dette er verre enn verken AZ, Arouca, Go Ahead eller St. Mirren.

Brann kommer til å gruse det laget der!

Lasaron

Quote from: Dickens on August 19, 2024, 23:55:20 PMJeg hadde kjøpt det argumentet om det var for 5-6 år siden, men sånn som det står til med Astana og kasakhstansk fotball p.t så er det ingenting som tyder på at dette er verre enn verken AZ, Arouca, Go Ahead eller St. Mirren.

Brann kommer til å gruse det laget der!

Dickens, les dette en gang til og se om du oppdager den logiske bristen.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Belfort

Kan skikkelig bergensvær på torsdag være en stor fordel akkurat mot denne motstanderen?

ACHTUNG

Jeg ønsker meg opphold under kampen, med base på rad 6 og 7 på BT er det ikke en njutelse å sitte med regn inn fra sør, vest og nord.

krakra

Hva er grunnen til at de må spille så langt unna? Jeg skjønner at stadion deres er under oppussing, men de er jo hovedstadslaget. Er det ingen brukbare stadioner nærmere?

Hickok

Quote from: ACHTUNG on August 20, 2024, 10:05:59 AMJeg ønsker meg opphold under kampen, med base på rad 6 og 7 på BT er det ikke en njutelse å sitte med regn inn fra sør, vest og nord.
Pr akkurat nå, så ser det ikke ille ut. Litt regn, men ingen syndeflod. Det ser ut til at det skal pisse ned hele dagen, men ikke i nærheten av sist torsdag. Dette kan dog endre seg (igjen).

Morkel

Quote from: krakra on August 20, 2024, 10:06:09 AMHva er grunnen til at de må spille så langt unna? Jeg skjønner at stadion deres er under oppussing, men de er jo hovedstadslaget. Er det ingen brukbare stadioner nærmere?

Det er stadion med plass til 18000 i Karaganda som er ca. 3 timer unna Astana. Dette er likevel et gammelt Østblokk-stadion fra 50-tallet. Hvem vet. Kanskje denne arenaen ikke lever opp til standarden. Og utenom denne så er nok Almaty den nærmeste av arenaer med kapasitet på over 10000. Vi må huske at Kazakstan er 7-8 ganger større enn Norge. Det er generelt stor, stor avstand mellom byene.

Gulløl

August 20, 2024, 11:32:39 AM #89 Last Edit: August 20, 2024, 11:38:02 AM by Gulløl
Brudd i nesen på Blomberg. Selv om han kan spille med maske er det vel ikke helt ideelt. Tipper Mathisen starter på høyrekanten i denne kampen siden det er ganske jevnt mellom de to. Det å ta ned belastingen på Blomberg er sikkert ikke så dumt heller, har vært noe sluttkjørt siste 20 minutter i de to siste kampene. Blomberg kan komme inn som innbytter i denne kampen. Mathisen er i god form og er nok full i energi og spillesugen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on August 20, 2024, 11:32:39 AMBrudd i nesen på Blomberg. Selv om han kan spille med maske er det vel ikke helt ideelt. Tipper Mathisen starter på høyrekanten siden det er ganske jevnt mellom de to. Det å ta ned belastingen på Blomberg er sikkert ikke så dumt heller, har vært noe sluttkjørt siste 20 minutter i de to siste kampene. Mathisen er nok full i energi og spillesugen.
Han spilte hele FFK kampen med det samme bruddet uten maske, da masken ikke ble klar til kampen.

Morkel

August 20, 2024, 11:41:17 AM #91 Last Edit: August 20, 2024, 11:42:49 AM by Morkel
Quote from: Hickok on August 20, 2024, 11:37:32 AM
Quote from: Gulløl on August 20, 2024, 11:32:39 AMBrudd i nesen på Blomberg. Selv om han kan spille med maske er det vel ikke helt ideelt. Tipper Mathisen starter på høyrekanten siden det er ganske jevnt mellom de to. Det å ta ned belastingen på Blomberg er sikkert ikke så dumt heller, har vært noe sluttkjørt siste 20 minutter i de to siste kampene. Mathisen er nok full i energi og spillesugen.
spilte hele FFK kampen med det samme bruddet uten maske, da masken ikke ble klar til kampen.

Mbappé brukte ansiktsmaske pga brudd i nesen i 3 kamper under EM. Er generelt uproblematisk og sjelden en grunn for å måtte benkes.

opplett

August 20, 2024, 12:09:13 PM #92 Last Edit: August 20, 2024, 12:12:27 PM by opplett
Pissvær i Bergen etterfulgt av 38 grader i Almaty i følge yr.no, solnedgang like før 19-tiden. Spørs om vi greier å spille så intensivt som vi er vant med borte. Vi bør virkelig ha noen mål i sekken på torsdag.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Alle som skal på kamp og som kommer nordfra bør komme seg gjennom Glaskartunnelen i god tid før klokken 18.00 på torsdag.

Tips fra Statens vegvesen som stenger nevnte tunnel på det tidspunktet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

mobli

Quote from: Vizitery on August 19, 2024, 17:35:27 PMSer ut som Astana allerede er begynt på reisen vestover. Ligger vel da i kortene at de deler turen opp i to, med en overnatting på veien. Det er antageligvis fornuftig.

De landet i Bergen for halvannen time siden etter å hatt en overnatting i Istanbul, så tror det er en fornuftig tilnærming når du skal spille på bortebane med så lang reisevei. De hadde ikke noen kamp i helgen heller på grunn av Conference League.

Har sett målene de scorte mot Corvinul, og jeg har sett bedre forsvarsspill i 5. divisjon i Norge.

Hickok

Spørsmålet er jo om de skal i gang med trening i dag i så fall hvor? Brann plikter vel bare å stille Stadion tilgjengelig i morgen, så i dag må de klare seg selv.

ACHTUNG

Brann og Astana har begge alle mulige sjanser til å gå videre, så lenge det ikke ender med brakseier til et av lagene i kampen på torsdag.  3-0 til et av lagene er det samme som game over for det tapende. Ingenting er avgjort om Brann vinner 2-0, etter min mening, men ettmåls- eller 2-målsseier er uansett bedre enn uavgjort eller verre.

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on August 20, 2024, 15:59:20 PMmen ettmåls- eller 2-målsseier er uansett bedre enn uavgjort eller verre.

Sterke ord! Står du for dette?

Erlend

Quote from: Lasaron on August 20, 2024, 16:09:56 PM
Quote from: ACHTUNG on August 20, 2024, 15:59:20 PMmen ettmåls- eller 2-målsseier er uansett bedre enn uavgjort eller verre.

Sterke ord! Står du for dette?

Er det monsamjelden som har fått seg konto her? ;)

Go Up