• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Sarpsborg, søndag 1. september 2024 kl 19:15

Started by Kagain, August 29, 2024, 18:40:12 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Blomberg har jo mistet det helt. Samme med FHM (irritert fordi han ikke er blitt solgt?).

Og kan vi være så snill å slutte å slå cornere inn i boksen? Det er å kaste ballen vekk, i verste fall en stor sjanse imot, som på målet deres.

Har bare ett ønske for andre omgang; ikke ta ut Heggebø. Han er den eneste som får til noe utpå der. Finne er uansett sjanseløs mot disse stopperne.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

September 01, 2024, 19:06:45 PM #51 Last Edit: September 01, 2024, 19:09:38 PM by esp123
Kartum er skapende og god i presset. Vi trenger noen som får ting til å skje. Gjerne Haaland også, altså, men jeg anser det som urealistisk.

Og Soltvedt er nesten ikke involvert. Det er problematisk. Kan forklares med at vi Sery Larsen får mye dårligere vinkler i oppspillsfasen.

Eivind

Vi spiller jo regelrett uten vinger og venstreback.

andreas1989

Ja den venstresiden har vært helt død, noen crossere mot Castro, men han er jo helt isolert der ute.

krakra

Tenk at Sarpsborg satt igjen med tre millioner etter å ha byttet ut Soltvedt med Hiim. Det er god butikk.

esp123

Det er litt følgefeil. Venstresiden fungerer mye dårligere med Sery Larsen som venstrestopper, og Soltvedt er ikke nok på ball som gjør at Castro ikke blir foret.

På høyresiden blir det for trygt. Sande har kun bommet på én pasning hele omgangen. Det er ikke det vi ønsker å se av en indreløper.

Rossi

Quote from: Billy Elliott on September 01, 2024, 19:05:26 PMBlomberg har jo mistet det helt.

Og alternativet, nemlig Mathisen har også mistet det helt - for, siden vi ikke roterer, har han stort sett sittet på benken i år, og er nå sur og uten kampform.
World domination within 5 years.

Corran

Skuffet
Kun Larsen og Heggebø eneste som får godkjent
Thore litt bedre utover men de tre på høyre mister jo ballen hele tiden selv om de også vinner den tilbake.
Vil ikke ha inn Kartum for han hever ikke laget
Da sier jeg heller å teste Opsahl
Eller Heggebø ned og Finne inn
Mathisen og inn

Og ka e det med han ene kommentatoren som 3 ganger at Brann sin stall er et Obos lag?
Etter en 2 plass, cupfinale ig ny sesong i toppen så blir vel det litt dumt utsagn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Dere må spørre dere hva vi trenger her. Vi trenger mål. Da byttet man ikke inn Opsahl. Da bytter man inn en mer offensiv type. Gjerne Haaland, altså, men vi må skape ting.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Billy Elliott

Han tok faktisk Heggebø av i pausen. Det er sinnsykt.

krakra

Uansett om Sarpsborg skulle klare å flakse seg til poeng i dag, så er ikke dette noen kollaps i alle fall. Vi dominerer kampen.

esp123

Altså, hva driver Ruben Kristiansen med der. Herregud så hjelpeløst.

opplett

Veldig god andreomgang. Men Sarp er gode på kontra......
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Billy Elliott

Quote from: Billy Elliott on September 01, 2024, 19:05:26 PMOg kan vi være så snill å slutte å slå cornere inn i boksen? Det er å kaste ballen vekk, i verste fall en stor sjanse imot, som på målet deres.

Neida, bare ikke hør på meg...

Spelaren

Gå av.

Rossi

World domination within 5 years.

andreas1989

Det er så klassisk dette laget, det er total dominans, men så er det 3 defensive Errors og god natt. Castro har bosatt seg i offside.

Sliter Jeff med noe? Vi skal skal jage mål, det siste byttet er inn med Helland som stopper slik at vi spiller med to stoppere uten aksjonsradius og ballferdigheter. Det er bare toppen av en rekke mildt sagt merkelige valg.

Respons

Latterlig at Heggebø måtte ut. Helt sykt at offsidecsstro får spille hele denne kampen.
Respons, kanskje?

andreas1989

Jeg fatter ikke at vi ikke kan gå med Heggebø og Finne samtidig? Den ene gangen vi har gjort det denne sesongen så har det gitt uttelling.

Respons

Er dette Thore sin dårligste kamp i år?
Ja, det er det.
Respons, kanskje?

andreas1989

Hobbypsykologen Yaw Ile skal helt sikkert snakke mer om SHN i kveld.

Respons

Brann solgte ut en vanvittig bakromstrussel som kunne kommet innpå med dette kampbildet. I stedet sliter Brann med å komme inn på siste tredjedel.
Respons, kanskje?

vekkreist

1-3 mot S08 ???  .. hjemme? de tapte 6-1 mot BG forrige helg!

Herregud for en dårlig kamp. T.P helt elendig idag.

Alle andre ikke noe bedre.

Bekmørkt kveld.  

PS: Sondre Holmlund Ørjasæter. Denne spilleren har vi mast om tidligere  måtte til Brann, men neida.

krakra

Quote from: Finfin respons on September 01, 2024, 20:01:48 PMBrann solgte ut en vanvittig bakromstrussel som kunne kommet innpå med dette kampbildet. I stedet sliter Brann med å komme inn på siste tredjedel.
Warming truet jo "aldri" bakrommet, og ville vekk selv. Hvor mye bakrom har det egentlig vært? Vi har jo ligget under hele kampen nesten.

Brann har noen unge spillere som kunne kommet inn og skapt ubalanse hvis man ikke hadde vært så utrolig redd for å bruke dem.

esp123

Quote from: andreas1989 on September 01, 2024, 20:00:05 PMHobbypsykologen Yaw Ile skal helt sikkert snakke mer om SHN i kveld.
Joda, men Heltne Nilsen hadde ikke godtatt det som skjer på slutten her. Vi mangler definitivt en leder på banen som evner å justere underveis.

Men fy faen der irriterer meg den opptredenen til Ruben Kristiansen på 2-1. Han skrur fullstendig av.

Erlend

Vanskelig å unngå å tenke "hvis bare" om Blomberg sin mulighet.  En utrolig god periode kunne blitt kronet med at vi snudde kampen, men istedenfor blir det en i fleisen og etter det er det jo bekmørkt.  Og litt typisk er det jo for årets lag, dårlig i avgjørende situasjoner.

Så er det selvfølgelig ikke Blomberg sin feil at følgefeilene kommer etter bommen, men han er jo ikke førstevalget av folk man vil ha i den posisjonen for å si det sånn

opplett

Utrolig kjedelig at de fikk 2-1 midt i vår flytsone. Ødela resten av omgangen.

Ellers har vi alle muligheter til å prege kampene med mål, men når vi ikke setter de store sjansene våre får vi det tilbake i fleisen.

Respons

Quote from: krakra on September 01, 2024, 20:06:07 PM
Quote from: Finfin respons on September 01, 2024, 20:01:48 PMBrann solgte ut en vanvittig bakromstrussel som kunne kommet innpå med dette kampbildet. I stedet sliter Brann med å komme inn på siste tredjedel.
Warming truet jo "aldri" bakrommet, og ville vekk selv. Hvor mye bakrom har det egentlig vært? Vi har jo ligget under hele kampen nesten.

Brann har noen unge spillere som kunne kommet inn og skapt ubalanse hvis man ikke hadde vært så utrolig redd for å bruke dem.

Enig med deg i alt det bortsett fra "aldri". Han truet det med sin eksistens, selv om det sjeldent ble noe ut av. Og det ville presset dem lavere slik at Brann kunne stått høyere tror jeg.
Men ja, det er blant de 7 bakerste det ikke fungerer idag, samt at vingene var helt fullstendig ute av det.

Ble bare forbanna av at Brann byttet seg ned enda en gang. Brann klarer ikke å forandre spillet fra benken lenger.

Brann spiller ikke med et optimalt sammenhengende lag for tiden. Hvorfor starter ikke Kartum? Hvorfor byttes Heggebø ut? Hvorfor spiller ikke Ruben stopper? Det er endel veldig ødeleggende valg.
Respons, kanskje?

vekkreist

Føles enda verre at vi tape idag mtp at både Molde og Viking gir fra seg poeng i denne runder . Og at BG såvidt klarte å vinne borte mot Godset. Faen, med en seier idag hadde tapet forrige torsdag vært lettere å fordøye etterhvert.

Men neida.

Her virket vi helt tom for krefter, energi og ideer.... :(  

Blir godt med en landslagspause tenker jeg.

Belfort

Selv med en gevinst på 10 000 i kveld, så klarer jeg ikke og være glad. At denne kampen stinket tap, skjønte jeg med en gang torsdag kveld. Det jeg er livredd for nå, er om kampen i Kasaksthan kan være sesongdefinerende. Er redd at luften fort kan gå ut av spiillerne og klubben etter totalt fiaskoen i Østen. Horneland vil sikkert benekte det, men jeg har en jævlig dårlig feeling. Spillerne virker totalt demoralisert

esp123

Folkens! De fløy 10 timer natt til fredag. Kamp på søndag. Selvfølgelig påvirket det energinivået. Vi er fremdeles i førersetet i kampen om andreplassen.

krakra

Det var ingenting i dag som tydet på at luften hadde gått ut av spillerne. Vi dominerte, slet med å omsette dominansen til veldig store sjanser og møtte et lag som scoret på alle sjansene sine. Det har vi sett før i år. Særlig på hjemmebane.

esp123

Quote from: krakra on September 01, 2024, 20:23:34 PMDet var ingenting i dag som tydet på at luften hadde gått ut av spillerne. Vi dominerte, slet med å omsette dominansen til veldig store sjanser og møtte et lag som scoret på alle sjansene sine. Det har vi sett før i år. Særlig på hjemmebane.
Etter 2-1 går jo luften fullstendig ut av de. Helt ferdig.

Billy Elliott

September 01, 2024, 20:26:13 PM #85 Last Edit: September 01, 2024, 20:28:34 PM by Billy Elliott
Som jeg sa etter torsdagens kamp; tapet mot AZ i fjor føltes som begynnelsen på noe, tapet mot Astana føltes som slutten.

Den følelsen ble forsterket i dag.

Kampen i midtuken var utvilsomt et vendepunkt for klubben, enten 50 mill ++ inn og masse spennende kamper mot attraktive motstandere foran fulle hus eller ingenting og ytterligere europeisk ørkenvandring. Det ble ingenting, og nå må nesten alt klaffe i serien for at dette prosjektet ikke skal miste all vind det en gang hadde i seilene.

For nå kommer Molde, Viking og faktisk også RBK. Og de kommer til å komme i en voldsom fart. Etter sommerens mindre overbevisende overgangsvindu, elendige juli-resultater, Europa-fiasko, og nå også hjemmetap mot Sarpsborg er jeg redd dette er mer LAN 2.0 enn noe «nye Brann».

Som sagt før kampen i dag; dette kan potensielt bli sesongdefinerende. Jeg er redd det også ble det.

vekkreist

Quote from: Belfort on September 01, 2024, 20:19:00 PMSelv med en gevinst på 10 000 i kveld, så klarer jeg ikke og være glad. At denne kampen stinket tap, skjønte jeg med en gang torsdag kveld. Det jeg er livredd for nå, er om kampen i Kasaksthan kan være sesongdefinerende. Er redd at luften fort kan gå ut av spiillerne og klubben etter totalt fiaskoen i Østen. Horneland vil sikkert benekte det, men jeg har en jævlig dårlig feeling. Spillerne virker totalt demoralisert

Veddet du på Brann tap?

Respons

Dette er fullstendig krise. Identiteten er borte. Full krise.
Respons, kanskje?

vekkreist

Quote from: Billy Elliott on September 01, 2024, 20:26:13 PMSom jeg sa etter torsdagens kamp; tapet mot AZ i fjor føltes som begynnelsen på noe, tapet mot Astana føltes som slutten.

Den følelsen ble forsterket i dag.

Kampen i midtuken var utvilsomt et vendepunkt for klubben, enten 50 mill ++ inn og masse spennende kamper mot attraktiv motstandere foran fulle hus eller ingenting og ytterligere europeisk ørkenvandring. Det ble ingenting, og nå må nesten alt klaffe i serien for at dette prosjektet ikke skal miste all vind det en gang hadde i seilene.

For nå kommer Molde, Viking og faktisk også RBK. Og de kommer til å komme i en voldsom fart. Etter sommerens mindre overbevisende overgangsvindu, elendige juli-resultater, Europa-fiasko, og nå også hjemmetap mot Sarpsborg er jeg redd dette er mer LAN 2.0 enn noe «nye Brann».

Som sagt før kampen i dag; dette kan potensielt bli sesongdefinerende. Jeg er redd det også ble det.

Det tror jeg er krisemaksimering, vil ikke si at Molde og Viking kommer i voldsomt fart. Viking klarte bare uavjort mot TIL idag (som er ikke akuratt i slaget for tiden..) og Molde tapte .  Joda, RBK kommer, men klarer ikke å være så bekymret for dem heller.

Dette MÅ BRANN ta selv, styre skuten selv, slik at 2 plassen blir sikret.

La oss glemme dagens kamp og forrige torsdag

Nå MÅ Føniks  ørnen i klubben virkelig frem !  

esp123

Jeg tror ikke folk fatter hvor langt øst Almaty er. Det er nesten i Kina. Og Brann kommer hjem på fredag, spiller kamp søndag.

Corran

Faen så utrolig dårligt.
Har vi noen gang startet med et dårligere backpar enn vi gjorde i dag.
ThoreP selger seg gang på gang og er alltid på etterskudd.

Nei dette var som varslet en møkkakamp og spillerne er drit dårlig og valgene treneren gjør er forferdelige.
Kartum som er drit dårlig kommer inn for en annen dårlig spiller.
Heggebø blir tatt ut og inn kommer en anonym Finne.
Hadde i det minste Heggebø blitt beholdt på.

Sol ut var et godt valg men han skulle jo ikke startet.

De tre som står igjen på cornere er jo alle feilplasserte og blir fraløpt så det suser.

Og FHM er tatt ut på landslaget så han kommer ikke til å komme i form igjen på en stund.

Nei dette var bare trist
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: esp123 on September 01, 2024, 20:32:11 PMJeg tror ikke folk fatter hvor langt øst Almaty er. Det er nesten i Kina. Og Brann kommer hjem på fredag, spiller kamp søndag.

Tror faktisk den utladningen resultatet var hadde mye mer å si enn reisen.
Hadde Brann rodd det inn torsdag, selv etter ekstraomganger og straffekonk så tror jeg vi hadde sett et annet lag i dag.

Men vi taper også pga dårlige valg fra benken

esp123

Thore Pedersen for eksempel. Han spilte med sement i begge beina. Straffen han lager er en typisk «jeg er for sliten til å ta rasjonelle valg»-straffe. De var definitivt fysisk (og mentalt) preget av kampen på torsdag og reisen til og fra. Man kan ikke bruke denne kampen til å konkludere med at luften er ute av ballongen. De kunne meget gjerne vunnet denne også.

Kagain

For meg så blir dette i stor grad en kamp som peker på svakhetene når Brann ikke er i flytsonen, når ballen på nesten magisk vis havner hos nettopp den rette spilleren på det rette tidspunktet og på det rette stedet.

Brann hadde mest ball og det høyre presset førte til at i lange perioder skjedde alt på S08 sin banehalvdel. Hadde Brann hatt noen andre spillere enn Castro som er god med ball og kan gjøre mye selv eller kan supplere med kreativitet ved siden av FHM så hadde de antageligvis fått god uttelling. Tror til og med om Sande hadde fått startet på vingen så hadde han blitt skumlere. Jeg har tidligere sett for meg at han kanskje kan være en god indreløper, men per nå var han ganske usynlig, og det ikke på den gode måten. Det kan selvsagt forbedre seg utover høsten.

Hadde Brann startet med Kristiansen eller Hiim på venstrebacken kunne de nok ha utfordret i større grad da tempoet gjør aksjonsradiusen bedre, noe som gjør at Castro ikke hadde trengt å bodd i offsideposisjon hele tiden. Nå føltes det litt som at alle håpte han kunne gjøre noe magisk på venstrevingen, men da trenger han mer støtte fra venstrebacken mener jeg. I dag kunne ikke Soltvedt hjelpe dessverre, da spillet ikke tillot han å være med på notene.

Likte at Horneland gjorde tidligere bytter, men i etterpåklokskapens milde lys kan man vel si at Mathisen kanskje skulle fått komme inn på høyrevingen etter pause. Da hadde S08 fått mer å tygge på. Heggebø kunne godt fått litt mer tid om Mathisen kom inn.

Ellers er det jo interessant å se at Brann hentet tilbake en stopper som spilte fast på et annet lag, men den unge stopperen de byttet inn har jo vært i klubben hele veien. Blir spennende å se hvor mye tid Holten får utover høsten.  

Superjack

Thore P er ingen back
I dag var han totalt på bærtur og slet med posisjonering og valgene.

Dette var ekstremt skuffende.
Ekstremt.

Mye verre dette enn Astana tapet.

Frykter en trend.
Frykter er middlaldrende tropp som nå får en tung høst.
Horneland tar ikke lenger valg som tyder på en offensiv holdning og offensiv fotball.

Svart akkurat no.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Quote from: Corran on September 01, 2024, 20:35:52 PMOg FHM er tatt ut på landslaget så han kommer ikke til å komme i form igjen på en stund.

Korrekt. Det er den berømmelige forbannelsen det.

Det var vel omtrent da Finne ble tatt ut på landslaget at han «sluttet» å score i fjor. Backen til B/G, Sjøvold, ble jo først tatt ut på landslaget i uken, før han nesten umiddelbart sendte eget lag ut av CL like etterpå, og nå også FHM, som leverte fryktelig i østen, men om mulig enda verre i dag.

Altså, i dag så det nesten ut som han ikke ønsket å spille fotball, flere ganger spilte han ballen bakover igjen, nærmest på trass, når han enkelt kunne vendt opp og slått ballen fremover. Virket nesten demonstrativt. Skulle vel ønske han slapp å «mellomlande» i Bergen før han skal til Kasakhstan igjen.

Lasaron

Jeg setter dette på kontoen for at de var utmattet og utladet etter Astana. Men Horneland sine disponeringer av spillere bekymrer meg. Den har vært fryktelig i to kamper på rad nå.

Noen momenter jeg legger merke til:

1. Den eneste Brannspilleren som spilte godt, ble byttet ut i pausen.

2. Etter at Felix ble tatt ut på landslaget, har han levert sine to dårligste kamper for Brann noensinne.

3. Palle er i ferd med å bli en av våre svakere kapteiner, iallfall ute på banen. Det virker aldri som at han står frem og tar lederskap.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Frans123

Hva skal man si?
Føler ingen snakker om elefanten i rommet - vi har ikke gode nok spisser, hverken Heggebø eller Finne, ei heller offensive spillere med mål i seg. Det er bare å se på xG.

Selvsagt mye annet, men føler debatten blir Finne eller Heggebø, når kanskje ingen av de er god nok dersom vi ønsker å være topp3?

Corran

Eg så min første hjemmekamp på tv i dag (viste jo det ble tap) og fikk se når kaptein Palle hadde pep talk før kampen ble satt i gang.
Den synes eg var direkte svak og når han nevnte at vi kan ikke gjøre noe med fortiden rett før kampen i dag så tenkte eg med meg selv at det er jo nettopp et tegn på at tapet torsdag plager de enda.

Dickens

Det var ikke bare spillerne luften var gått ut av. Hva i alle dager skjer på tribunene? Hva er det for et oppmøte? Taule annonserer som vanlig antall solgte billetter på over 14k men aldri i verden om det var over 10k i dag. Og stemningen fra oppvarming var helt dau. Jeg skjønner at folk er skuffet over Astana-kampen, men skal man gå så langt ned i kjelleren mange dager etterpå!?

Go Up