• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Felix Horn Myhre

Started by Gulløl, April 30, 2021, 14:37:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Hvis B/G kommer seg til CL, og vi ryker mot Astana, tror jeg dessverre FHM til Glimt er klink.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Jeg følger ikke helt denne Glimt linken? Er det noe som tilsier at Glimt jager enda en midtbanespiller?

Churchill

FHM kommer aldri til å bli solgt til Glimt eller noen annen norsk klubb. Jeg tror gutten blir solgt i vintervinduet til en bra klubb i en bra liga ett eller annet sted i Europa.
...we shall never surrender.

David

Blir litt svimmel av å lese spekulasjoner rundt dette nå, når premissene for hva som er sannsynlig først og fremst avhenger av hva som skjer i morgen.

krakra

Får nok beholde ham en god stund

Rossi

FHM var elendig i dag. Han og Dyngeland bør, av respekt for klubb og supportere, melde forfall til landslagssamling, og heller bli hjemme i Bergen for å trene og forberede seg til innspurten av ES.

World domination within 5 years.

Kagain

Quote from: krakra on August 29, 2024, 17:02:09 PMFår nok beholde ham en god stund

Da blir det noe positivt ut av det, i alle fall for noen. Jeg er skeptisk til at han får sin landslagsdebut i neste uke...

Billy Elliott

Quote from: krakra on August 29, 2024, 17:02:09 PMFår nok beholde ham en god stund

Nå er det jo bare å selge. Markedsverdien blir neppe høyere enn den er akkurat nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Selge oss dårligere? Nei takk. Jeg vil beholde.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

krakra

Satser vi på Håland istedenfor Kartum så er han fort verdt mer enn FHM. En 25 år gammel nøkkelspiller skal ikke være vårt store salgsobjekt. Han skal bli her, spille bra og gi oss medaljer og mer Europa-spill.

Kagain

Quote from: krakra on August 29, 2024, 19:01:51 PMSatser vi på Håland istedenfor Kartum så er han fort verdt mer enn FHM. En 25 år gammel nøkkelspiller skal ikke være vårt store salgsobjekt. Han skal bli her, spille bra og gi oss medaljer og mer Europa-spill.

Kanskje ikke FHM med en gang, men jeg vil tro at om Haaland får noe av den samme tilliten som Finne har fått så er han i alle fall fort mer verdt enn Kartum, selv om Kartum har noe som er sjeldent: en fungerende venstrefot...

Corran

Jeg gjentar meg selv og vet at folk ler av det, men hver gang en Brann spiller kommer på landslaget blir han enten skadet eller i dårligere form. Unntaket er keepere.
Og for FHM så var det nok at han fikk vite at han var tatt ut så fikk han forbannelsen over seg.
En skygge av seg selv i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Felix spiller trolig fra start i morgen. Da øker fort verdien noen kroner.

Lasaron

Kjekt. Og rart. Nå er ikke Solbakken den beste til å ta ut lag, akkurat.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Den venstre indreløper plassen er vel up for grabs etter at Aursnes takket for seg, så overraskende er det det, men kanskje litt logisk også? Wolfe ser ut til å starte på venstrebacken. En god kamp i Kasakhstan åpner jo for fornyet tillit mot Østerrike og da snakker vi utstillingsvindu. 

esp123

Sander Berge hadde nok vært klink hadde han vært i kampform.

Pete05

Quote from: esp123 on September 05, 2024, 21:18:15 PMSander Berge hadde nok vært klink hadde han vært i kampform.

Mest sannsynlig - for P Berg

andreas1989

Berge hadde sikkert vært klink selv om det er en spiller som sjeldent eller aldri har overbevist på landslaget eller i klubbsammenheng siden har forlot Belgia.

krakra

Berge ble da kåret til Burnleys beste i fjor da de rykket opp til PL?

Morkel

Quote from: krakra on September 06, 2024, 08:23:45 AMBerge ble da kåret til Burnleys beste i fjor da de rykket opp til PL?

Det er ikke tilfeldig at han har vært linket til både Liverpool og Manchester United. Han har noen statistikker hvor han ligger helt i toppen av PL. Blant annet når det kommer til å holde ballen under press.
Ser tidvis litt klønete ut og har gjort noen feilpasninger på landslaget som er vanskelige å glemme, men på mange områder langt foran utfordrerne sine på det norske landslaget.

andreas1989

Joda, han har sikkert gjort det greit i Championship, ble vel årets spiller der for Sheffield United også? Men det har vel vært litt mye hype rundt en spiller som aldri har klart å etablere seg på et stabilt nivå for en stabil klubb i øverste divisjon, samtidig har prestasjonene på landslaget vært heller svake, med noen unntak.

Men det kan jo løsne i Fulham, vi får håpe på det for Norge sin del.

Morkel

Det er ikke manko på spillere som har fått økt overgangssummen sin betraktelig pga et par gode landskamper. Kanskje mest utslagsgivende under turneringer, men også kvalifiseringskamper er en arena med mye speidere. Vi skal ikke drømme om enorme summer for en som blir 26 før neste Eliteseriesesong.  Men kanskje man kan plusse på en 10 millioner hvis to klubber skulle melde seg på her. Det ville hjulpet det.

andreas1989

September 06, 2024, 09:20:44 AM #372 Last Edit: September 06, 2024, 10:05:47 AM by andreas1989
Det kjedelige er jo at vinduet akkurat har stengt, hadde dette vært kampene i juni hadde det jo vært et veldig bra utstillingsvindu.

Men det er klart at en god prestasjon mot Østerike kan være overbevisende for klubber som har fulgt Felix en stund, men som er usikre på om han tar nivået mot god motstand.

Morkel

Hadde Brann vært litt bedre på å utvikle og selge yngre spillere som man kunne solgt for 50-150 millioner så hadde Felix Horn Myhre vært en perfekt kandidat for å være en kontinuitetsbærer i klubben. En sånn type som Patrick Berg er for B/G. Han virker jo ikke som han er stressa på å komme seg ut, men der vi er nå er vi jo nødt til å ta de pengene vi får. Objektivt sett er jo noen titalls millioner en grei deal for ham, men hadde man klart å etablere seg fast i europa så kunne man diskutert verdien av å beholde 2-3 kjernespillere tross salgspotensial. Men der er vi jo ikke nå.

ostraume

Er vi nødt til å ta pengene vi får? Trodde økonomien var under grei kontroll?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ja, det gnåles om disse tapte 50 millionene fra Europa fra BT, inntekter som også ville medført betydelige utgifter og ikke gitt på langt nær 50 millioner i overskudd. Hadde vi fått i gang Haaland, han hadde prestert på nivå med f.eks. Kartum(ikke urealistisk i det hele tatt) og fått en plass på U20-laget som skal spille VM neste sommer, og gjort det bra der hadde vi fått langt mer enn 50 millioner for ham.

Men det snakker de aldri om. Istedenfor hyper de opp prisen på Horn Myhre med at "agent" som tror de skal få 100 millioner for ham og blir like sjokkerte hvert vindu han ikke selges. De kaller ham "sin hemmelighet" og tror de har sett noe resten av verden ikke har sett. Horn Myhre er 25 år gammel, har ingenting å vise til internasjonalt og har fortsatt ganske få målpoeng. Klubbene i Europa ligger ikke langstrakte etter slike caser. Nå får han sjansen til å vise seg fram internasjonalt. Gjør han det kan prisen øke, men han vil være nesten 26 år når neste vindu åpner så man burde ikke forvente de fantasisummene det snakkes om på Ballspark. 40 millioner er en veldig god pris for FHM.

Slike spillere burde egentlig være vårt heteste salgsobjekt. Man kan selge 19-20-åringer som sitter på benken for mer enn vi kan få for 25-26 år gamle nøkkelspillere.

krakra

Quote from: ostraume on September 06, 2024, 10:43:41 AMEr vi nødt til å ta pengene vi får? Trodde økonomien var under grei kontroll?
Kommer an på hva ambisjonsnivået er. Vi er langt bak Glimt og Molde i kjøpekraft. Nå er også RBK på vei opp med sitt unge lag og vil fort parkere oss økonomisk igjen de også. Viking har også en del unge spillere på vei opp, med Edvin Austbø fremst i rekken som virker å ha fått sitt gjennombrudd i ES nå. Det kan og utløse noen gode salg som parkerer oss økonomisk. Da er det vanskelig å ha ambisjoner om jevnlige medaljer uten inntekter fra spillersalg eller e-cup og med en snittalder på over 26 år, uten unge spillere på laget.

andreas1989

Det artigste er at de samme menneskene er livredde for å miste Horn Myre i vindu etter vindu, ideelt sett skulle Felix vært solgt for lenst, samme med Jeff og gjerne Heggebø.

esp123

Ideelt sett beholder vi Felix selv, med de summene som vi realistisk sett kan få for han så har han større verdi hos oss.

ostraume

Skulle vært solgt for lengst? Fordi markedsverdien var på topp i fjor? Eller fordi han har nedadgående kurve?

Skjønte ikke helt den.

krakra

September 06, 2024, 11:24:01 AM #380 Last Edit: September 06, 2024, 11:26:16 AM by krakra
Quote from: andreas1989 on September 06, 2024, 11:18:25 AMDet artigste er at de samme menneskene er livredde for å miste Horn Myre i vindu etter vindu, ideelt sett skulle Felix vært solgt for lenst, samme med Jeff og gjerne Heggebø.
Hva mener du? Hadde Horn Myhre spilt fast og gjort det bra i ES for tre år siden så hadde nok prisen vært mye høyere. Men for tre år siden var han en middelmådig høyreback for et lag som rykket ned fra ES, for to år siden hadde han nettopp kommet seg inn i førsteelveren på et OBOS-ligalag. I fjor var han god og hadde han vært 2-3 år yngre kunne kan gått for gode summer. Det hadde vært ideelt. Det er forskjell på å selge en viktig spiller for 20-30 millioner, og å selge ham for 60-100 millioner.

Ingen ønsket vel at vi skulle selge Horn Myhre i 2021-2023 med den prisen vi kunne fått for ham da.

andreas1989

For lengst som i de siste 12 månedene, hadde vi klart å ta oss til gruppespillet i fjor så kunne Felix(med flere) fått vise seg frem på et høyere nivå som ville bekreftet eller avkreftet nivået deres. Dog kan vintervinduet være verre en sommervinduet. På samme måtte kunne vi møtt bedre motstand i sommer, hadde Felix levert i de kampene så kunne det nok fort blitt et salg på tampen av vinduet.

Poenget blir vel at klubber i de største ligaene nepppe lag seg rive med at gode prestasjoner mot de lagene vi møtte i årets kvalik, men en god prestasjon mot Østerike kan nok i større grad være overbevisende.

Corran

Det KAN av og til virke som om det er viktigere å få fram spillere som kan selges for store summer enn det er å komme høyest mulig på tabellen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

September 06, 2024, 11:51:54 AM #383 Last Edit: September 06, 2024, 11:53:34 AM by krakra
Begge deler er viktig. Treneren vår peker hele tiden på at vi ikke kan konkurrere økonomisk med Glimt og Molde. Det hjelper ikke at vi ikke får solgt noen spillere for mer enn 30 millioner.

Og det ideelle da er jo å få fram noen spillere som kan bli veldig verdifulle før de er veldig viktig for oss. Trenger ikke være så mange en gang. Ett godt salg i sesongen er en god start.

ostraume

Dersom du tenker et godt salg er type 20-40 millioner så tror jeg det er i overkant ambisiøst å se for seg at skjer hvert år.

En annen felle å gå i, som mange i Eliteserien gjør, er nettopp å budsjettere med gode overgangspenger hvert år. Dette er risikosport (jf. Wassberg sin skade, han var vel den mest aktuelle eksporten i sommer).

krakra

September 06, 2024, 12:06:30 PM #385 Last Edit: September 06, 2024, 12:09:29 PM by krakra
Mer 50-60 millioner.

Får man fram unge spillere, så selges de kjapt. Særlig når vi er i toppsjiktet og våre spillerne gjerne spiller på aldersbestemte landslag.

For et lag som ikke får fram unge spillere er det krevende. Det skal mye til for å få gode penger for spillere over 23 år.

Spillersalg bør ikke budsjetteres med, eller gå til drift, før man er veldig trygg på at man klarer det. For Glimt er det for eksempel liten risiko å budsjettere med 50-100 millioner i spillersalg årlig. De gjør det så vidt jeg vet likevel ikke. Det er ikke nødvendig å budsjettere med det, men det bør være et mål i strategien og vil gi betydelig handlingsrom for investeringer i både spillere og anlegg, samt gi oss en solid buffer i motgangssesongene.

Erlend

Da er han i hvert fall bekreftet i dagens startoppstilling.  Får håpe relasjonene han hadde med Wolfe sitter enda

Corran

hvor lang tid før han må av med skade ?

Erlend

Quote from: Corran on September 06, 2024, 14:53:16 PMhvor lang tid før han må av med skade ?

Tipper de har avtalt et bytte med Berge ved rundt timen spilt.  Forhåpentligvis går han av frisk og fin

Lasaron

Håper noen her inne ser, og kan gi et resymé.

Jeg prioriterer sol, rock og øl.

Corran

Det som er offensivt hos Norge er FHM involvert i og hadde nesten debut målet sitt.
Han er bra og får mye skryt.

Erlend

En flott omgang av vår mann, kunne fort hatt både mål og assist i dag.  Føler meg ganske sikker på at han starter mot Østerrike også, jeg kjøper billett til Ullevaal med en gang

Corran

Wolfe, Nousa og FHM er gode sammen og

Corran

Tatt ut etter 70. Mindre involvert i andre omgang men det har mer med resten av laget å gjøre.
Drit dårlige i frispill dette laget.
Og vil påstå at Norge har mer luftskyts på cornere enn det Brann har men de er mindre farlig.
På 11 cornere har de ikke vunnet en første duell

Men FHM av uten skade så da er jeg fornøyd

fortune

Quote from: Corran on September 06, 2024, 16:30:35 PMTatt ut etter 70. Mindre involvert i andre omgang men det har mer med resten av laget å gjøre.
Drit dårlige i frispill dette laget.
Og vil påstå at Norge har mer luftskyts på cornere enn det Brann har men de er mindre farlig.
På 11 cornere har de ikke vunnet en første duell

Men FHM av uten skade så da er jeg fornøyd

Sjanseløst å spille med Sørloth på høyrekanten, ser nøyaktig ut som Heggebø i samme posisjon for Brann. Kunne like gjerne spilt med en mann mindre.
First is first, second is nothing

Corran

Eg satt i sted å tenkte at selv Heggebø hadde vært bedre

Erlend

Ingen som skal påstå at Norge ble bedre når Myhre gikk av i hvert fall...

ostraume

Felix blant Norges beste spillere i denne landskampen.

Lasaron

Men siden Solbakken er trener, så....

Dickens

Quote from: ostraume on September 06, 2024, 16:54:01 PMFelix blant Norges beste spillere i denne landskampen.

Likevel blir han benket for begredelige Sander Berge i kveld. Solbakken må vekk fra dette landslaget.

Go Up