• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sandefjord-Brann, Eliteserien, runde 22, søndag 15 sep kl 1700.

Started by andreas1989, September 10, 2024, 15:11:43 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

andreas1989

Eliteserien, runde 22, søndag 15 sep kl 1700.

BA med en liten skade oppdatering, kan bli en kabal å få satt opp laget i de bakre rekker, EHJ er klink i mål om Dyngeland ikke blir klar.

Quote from: BADermed kan det bli tre bytter i forsvarsrekken. Dersom Dyngeland ikke blir med, er det Eirik Holmen Johansen som vokter målet. Dersom Soltvedt er ute, tar Ruben Kristiansen venstrebacken.

Da blir trolig Eivind Helland midtstopper, men Brann-treneren har også Rasmus Holten i bakhånd.

Superjack

Hvor mange brølere må EHJ stå for, før han blir avskiltet av Horneland?

Håper det ikke er det som blir tema i avisene etter runden, og at Brann vinner, men det er et scenario jeg ser for meg som en reell mulighet
Brannsupporter.

krakra

Håper jo han leverer en solid kamp og at vi vinner, men hvis han leverer nok en kaoskamp og blir matchtaper burde det spørres om hva Horneland er så redd for med de unge.

Men lokalmedia, særlig BT, kritiserer sjeldent at Horneland velger voksne spillere foran unge. Det er heller motsatt. De er nok mer kritiske til at Helland starter. Blir ikke overrasket hvis det trekkes fram som et problem .

Kagain

Quote from: andreas1989 on September 10, 2024, 15:11:43 PMBA med en liten skade oppdatering, kan bli en kabal å få satt opp laget i de bakre rekker, EHJ er klink i mål om Dyngeland ikke blir klar.

Jeg blir ikke overrasket om EHJ blir foretrukket fremfor Børsheim. Det er modus operandi på Horneland, det. Jeg er spent på om Horneland nok en gang skal tyne Soltvedt om han er litt klar eller om han tør forsøke med noe annet...

fortune

For oss som ikke har BA, er Sery Larsen også ute siden Helland kanskje kommer inn?
First is first, second is nothing

Kagain

Interessant nok meldt Horneland i dag at Thore P. også er usikker. Han følger på med følgende informasjon

"Vi har åtte backer ute hvis vi regner med Brann 2, sukker Horneland. "

https://www.ba.no/sist-helg-giftet-han-seg-denne-helgen-kan-han-sta-i-mal-mot-eksen/s/5-8-2737839

Crone, Hellan, Soltvedt, Thore P., Torsvik - Hvilke andre backer er skadet på Brann 2?

Hickok

Quote from: Kagain on September 11, 2024, 20:30:03 PMInteressant nok meldt Horneland i dag at Thore P. også er usikker. Han følger på med følgende informasjon

"Vi har åtte backer ute hvis vi regner med Brann 2, sukker Horneland. "

https://www.ba.no/sist-helg-giftet-han-seg-denne-helgen-kan-han-sta-i-mal-mot-eksen/s/5-8-2737839

Crone, Hellan, Soltvedt, Thore P., Torsvik - Hvilke andre backer er skadet på Brann 2?
Tveit har karantene og Kvale var ute mot Eik.

krakra

Kvale var på landslagsoppdrag.

Hvorfor teller Horneland med Brann 2? Skjønner heller ikke hvilke backer han sikter til. Et Vegard Hagen en av dem?

olebrann3

Hickok

Quote from: krakra on September 11, 2024, 21:22:21 PMKvale var på landslagsoppdrag.

Hvorfor teller Horneland med Brann 2? Skjønner heller ikke hvilke backer han sikter til. Et Vegard Hagen en av dem?
Han spilte 90 min for Brann 2 sist.

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Lasaron

Quote from: Hickok on September 12, 2024, 04:50:53 AM
Quote from: krakra on September 11, 2024, 21:22:21 PMKvale var på landslagsoppdrag.

spilte 90 min for Brann 2 sist.

I forrige kamp til Brann 2, den mot Eik, var han ikke i troppen.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Lasaron on September 12, 2024, 06:00:03 AM
Quote from: Hickok on September 12, 2024, 04:50:53 AM

Han spilte 90 min for Brann 2 sist.

I forrige kamp til Brann 2, den mot Eik, var han ikke i troppen.
Jo, Vegard Hagen spilte på midtbanen da.

Lasaron

Dickens

Har vi backer igjen?Eller blir det Helland på 2 meter på høyre?

andreas1989

Horneland kan iallfall melde til BA at Pedersen også er ute.

Helland-Pallesen-Holten-Kristiansen blir vel da fireren, med mindre Blomberg flyttes ned på backen.

Hickok

Quote from: andreas1989 on September 12, 2024, 11:45:43 AMHorneland kan iallfall melde til BA at Pedersen også er ute.

Helland-Pallesen-Holten-Kristiansen blir vel da fireren, med mindre Blomberg flyttes ned på backen.
Det blir nok de fire, ja. Da får de i hvert fall sjansen til å vise seg frem.

Kagain

Quote from: Dickens on September 12, 2024, 11:42:44 AMHar vi backer igjen?Eller blir det Helland på 2 meter på høyre?

BA rapporterer følgende

"På trening torsdag ble både Ole Didrik Blomberg og Eivind Helland prøvd i høyrebackrollen. Horneland legger ikke skjul på at det blir en av de som bekler rollen til helgen. "

https://www.ba.no/folg-sandefjord-brann/s/5-8-2737336?p=lc-8260181-52350-bergensavisen

Jeg er litt spent på hvordan den ellers så risikoaverse Horneland velger. Helland har ikke stor kjennskap til rollen som høyreback slik jeg forstår det, så på kjennskap alene burde jo Blomberg være mer aktuell. Spesielt siden Brann har gode høyrevinger tilgjengelig (Sande, Mathisen). Så er spørsmålet hvordan Horneland vurderer tapet av Blomberg som ving da. Er det større enn det man tjener på å ha han som back?

andreas1989

Blomberg ned betyr jo bare en og ikke to unge og uerfarne spillere inn i fireren, det er garantert en faktor.

Jeg vil jo gjerne se de unge, men akkurat i dette tilfelle tenker jeg at Blomberg på backen gir oss noe helt annet enn Helland, men blir gjerne positivt overrasket. Håper da også at det blir Mathisen på kant, vi må ha gjennombruddshissighet.

Lasaron

Argumenter for Blomberg som høyreback:

- Han kjenner posisjonen best
- Han passer best til rollen, der man helst skal suse oppover og nedover langs sidelinjen
- Vi har bra folk å sette inn i stedet for Blomberg på vingen

Argumenter for Helland som høyreback:

- Det utløser mest spilletid til talenter

Jeg stemmer for Blomberg.

Erlend

Helland fikk jo et innhopp på høyreback mot FFK tror jeg det var.  Men det er klart, det er noe helt annet å spille høyreback som skal forsvare en ledelse og en som skal bryte ned et lavtliggende Sandefjord.

Bør i hvert fall gå bort fra de korte cornervariantene hvis vi kan stable Palle, Holten og Helland inne i boksen, så får vi heller ha fokus på å forhindre kontringene imot

esp123

Fire stoppere i forsvarslinjen er kanskje ikke det aller lureste hvis vi har tenkt å skape noe offensivt.

Billy Elliott

Kunne ikke poteten Sande vært et alternativ på høyreback?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Det viktige her er vel at Horneland uansett kan være feig og defensiv: Enten med å spille med en stopper som back, eller å aldri bruke ungguttene.

Men spøk til side: Blomberg har vel et offenstivt snitt som gjør han velegnet som back i et lag som fungerer og dominerer. Så er spørsmålet om Brann er helt der eller om en tryggere og mer pasningssikker back er tingen. Jeg holder faktisk en knapp på Helland.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Nå kan BT melde at også Pallesen sliter.

Quote from: BTFredrik Pallesen Knudsen ser ut til å kunne spille, men har også hatt smerter denne uken.

fortune

Godt vi skal starte å spille kamper igjen, «gode treningsuker» i Brann har en tendens til å fylle skadelisten.

Kagain

Quote from: andreas1989 on September 12, 2024, 17:43:57 PMNå kan BT melde at også Pallesen sliter.

Quote from: BTFredrik Pallesen Knudsen ser ut til å kunne spille, men har også hatt smerter denne uken.

Om Pallesen sliter kan det jo hende at Brann starter med fremtidsduoen Helland/Holten på stopperfronten. Det kan bli interessant.

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Falkman

Nixon

Fiffig at Brann er mer skadeskutt etter en landslagspause enn før landslagspausen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

De hadde for mange dager fri. Fikk ikke trent seg gjennom skadene.

andreas1989

Spent på om det kommer noe nytt rundt Dyngeland i løpet av dagen, med en potensielt helt ny firer er nok Horneland greit giret på å ha Dyngeland bakers.

Dette kan altså potensielt bli laget mot Sandefjord. Sande kan vel kanskje være aktuell, selv vil jeg ha Kartum og Mathisen. Heggebø fra start så får Huseklepp noe så snakke om neste gang gjennomsnittsalderen blir tema.

EHJ
Blomberg-Helland-Holten-Kristiansen
Kartum-Kornvig-Felix
Mathisen-Lotto-Castro

Christian

Pamer slår fast at det fungerer dårlig med Blomberg på back og Mathisen på kant. Har dette vært prøvd ut i særlig grad tidligere?

ostraume

Vet ikke hva som var tingen med Dyngeland, men private årsaker og kjapp retur er vel typisk sykdom/dødsfall i familien. Vil tro han er klar til kamp på søndag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Quote from: ostraume on September 13, 2024, 08:31:09 AMVet ikke hva som var tingen med Dyngeland, men private årsaker og kjapp retur er vel typisk sykdom/dødsfall i familien. Vil tro han er klar til kamp på søndag.
Antakelig sykt barn, uten at vi skal spekulere for mye i hva slags.

fortune

Quote from: Nixon on September 13, 2024, 06:34:08 AMFiffig at Brann er mer skadeskutt etter en landslagspause enn før landslagspausen.

Det eneste som er verre for skadelisten til Brann enn landslagspauser er sesongoppkjøring. Kanskje triatlon-gjengen kan gi dem et kræsjkurs i avveining mellom intensitet og mengde, for kombinasjonen kan ta knekken på hvem som helst.

Dickens

Denne kampen minner meg om ene kampen vi hadde borte mot VIF på tidlig 2000-tallet. Vi hadde enormt med skader og klarte såvidt å stable et lag på beina og vant 1-0 etter mål fra Alex Valencia? Nå er det jo "bare" forsvaret vårt som sliter, ellers er vi jo fulltallig.

Helland klarte seg bra mot VIF i fjor. Men nå er det jo texas med hele forsvarslinjen.

Føler denne kampen er en ny "eksamen" som vil definere høsten og om S08 var en konsekvens av nedturen i Asia.

Hickok

Quote from: Kagain on September 12, 2024, 18:48:05 PM
Quote from: andreas1989 on September 12, 2024, 17:43:57 PMNå kan BT melde at også Pallesen sliter.

Om Pallesen sliter kan det jo hende at Brann starter med fremtidsduoen Helland/Holten på stopperfronten. Det kan bli interessant.
I følge Hornis på TV2 i dag, så var det forrige uke han var skadet, og at han kom til å spille.

Kagain

Quote from: Hickok on September 13, 2024, 14:48:51 PMI følge Hornis på TV2 i dag, så var det forrige uke han var skadet, og at han kom til å spille.

Ja, men det er fint da. For om Holten/Helland hadde vært stopperduoen og det ikke hadde gått seg til hadde det vært klare syndebukker, men om Pallesen Knudsen er tilbake så har ikke Horneland det å skylde på.

Rossi

Redd for at vi taper denne. Egentlig fornøyd om vi tar med oss 1 poeng.
World domination within 5 years.

Corran

Eg trenger å riste av meg europa skuffelsen som jeg kjenner fremdeles henger i.
Mao Brann må vinne denne og gjerne på en litt overbevisende måte.
Livet mitt trenger dette akkurat nå (ikke at lykken eller livet mitt avhenger av Brann men det er det krydderet som trengs)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on September 14, 2024, 23:53:31 PMEg trenger å riste av meg europa skuffelsen som jeg kjenner fremdeles henger i.

Skuffelsen etter Sarpsborg var mye større for min del. Det var nesten snakk om depresjon! Merker at jeg er svært skeptisk til resten av sesongen, så trenger virkelig en kamp som kan løfte psyken i dag!
Rød makt på Hansa

Erlend

Vi har vært betydelig bedre borte enn hjemme (i hjemlig serie) i år.  Og det er bra, for det er litt vinn eller forsvinn med tanke på andreplassen i dag

Henrik9

Det blir veldig viktig å få snudd trenden i dag, ja.

I Sarpsborg-kampen synes jeg vi er litt uheldige. Vi begynner å møte dem ordentlig fra begynnelsen av andre omgang, og så ut til å ta total kontroll etter 1-1. Da talte alt for at vi skulle vinne. Litt lik kamputvikling som jeg synes vi har sett i mange kamper i år. Brann hakket best i første men ikke markant, men så begynner motstanderen å mørne ganske tidlig i andre.

Samtidig har de to siste kampene vist at vi er enormt sårbare på kontringer. Astana spilte jo bare ballen bak Kristiansen/Soltvedt også var de alene med Dyngeland. Vi var jo heldige som ikke lå under med mer før vi bestemte oss for å selv destruere. Samme mot Sarpsborg, ble ballen spilt i bakrom mot Ørjasæter ble det jo umiddelbart farlig, så nesten litt parodisk ut.

Vi er til en viss grad utsatte ved kontringer pga. spillemåten vår og spiller materialet. Vi er avhengig av at det høye presset funker. Det har det ikke gjort de to siste kampene.

Kagain

Quote from: andreas1989 on September 15, 2024, 10:05:54 AMDyngeland er på vei til Sandefjord.

Blir spennende å se om det blir benk på han eller om han også starter.

Corran

Quote from: Nixon on September 15, 2024, 08:19:49 AM
Quote from: Corran on September 14, 2024, 23:53:31 PMEg trenger å riste av meg europa skuffelsen som jeg kjenner fremdeles henger i.

Skuffelsen etter Sarpsborg var mye større for min del. Det var nesten snakk om depresjon! Merker at jeg er svært skeptisk til resten av sesongen, så trenger virkelig en kamp som kan løfte psyken i dag!
S08 kampen var jeg så sikker på at de kom til å tape at den bare forsterket
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

15 utespillere tilgjengelig i denne kampen, fra det brann.no definerer som A-stallen. Da blir det sannsynligvis med en eller to fra Brann 2.

Morkel

Litt spent på denne kampen. Landslagspausen kom litt som bestilt nå og nå trenger man å mobilisere for en svært viktig uke. Å komme ut av kampen med en positiv opplevelse og poeng i dag er svært viktig inn mot KFUM og Bodø/Glimt. Tar vi 6-7 poeng denne uka er vi med i kampen om andreplassen. Går vi på to tap er vi plutselig veldig bakpå.

Jeg er egentlig postiv med tanke på hvordan Sandefjord kler Brann. Men er usikker på hvor Brann er akkurat nå.

Go Up