• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FK Haugesund - Brann, lørdag 28. september 2024 kl 18:00

Started by Kagain, September 24, 2024, 09:35:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

September 27, 2024, 13:42:27 PM #50 Last Edit: September 27, 2024, 13:50:02 PM by Gulløl
Om en vil oppholde seg på tribunen med Brann fans i nærheten og rundt seg er det fremdeles 88 ledige sitteplasser på "felt F Øvre". Dette er plasser som kan forsvinne før dagen er ferdig. F Øvre og F Nedre (utsolgt for flere dager siden) blir dominert av Brann fans, felt som er kloss opp i bortekortsiden. Om en skal kjøpe billetter på andre felt kommer en inn blant FKH-fans i stort flertall.

Link til billettkjøp:
https://fkh.ticketco.events/no/nb/events/679126/seating_arrangement?item_type_id=19578891&promocode=FOC93FKH24&_ga=2.126847688.470686784.1726852479-1970806726.1699374154&version=m

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Det er litt blandede tilbakemeldinger på status til FkH-kampen.

I denne saken, publisert for en time siden, hvor Horneland sier "Derfor likte han ikke at Haugesund fikk bank sist"

https://www.ba.no/folg-fk-haugesund-sk-brann/s/5-8-2752924?p=lc-8339556-52979-bergensavisen

Blir følgende oppgitt

Horneland kunne i det minste lade opp til kampen fredag på et folksomt treningsfelt. Japhet Sery Larsen og Thore Pedersen, som har manglet tidligere i uken på grunn av henholdsvis skade og sykdom, trente begge for fullt og virket ikke å ha noen problemer.

Horneland stempler likevel duoen som «usikre».

- Vi må ta en vurdering på de to, men alle andre som trente er klare, forteller han.


Andre her inne har jo meldt om at Sery Larsen blir igjen i Bergen. Ganske definitivt. Kan være mer mindgames fra Horneland dette.

Lasaron

Japhet er såpass semikjeks at ingen bedre klubber vil kjøpe ham.

Han skal bli en klubblegenden og fremtidig kaptein. Den saken er bare helt inormt grei!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Gulløl

Japhet Sery Larsen står ikke over kampen fordi han har smerter i en skulder. Trente for fullt i dag, han spiller med stor sannsynlighet i morgen tror jeg. Uforandret lag fra Glimt kampen er et godt tips.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on September 27, 2024, 13:58:32 PMJaphet Sery Larsen står ikke over kampen fordi han har smerter i en skulder. Trente for fullt i dag, han spiller med stor sannsynlighet i morgen tror jeg. Uforandret lag fra Glimt kampen er et godt tips.
Huse var veldig klar på TV2. Jeff blir ikke med på bussen sa han. Resten, derimot, blir med.

Gulløl

September 27, 2024, 14:08:27 PM #55 Last Edit: September 27, 2024, 14:10:28 PM by Gulløl
.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Hickok on September 27, 2024, 14:01:41 PM
Quote from: Gulløl on September 27, 2024, 13:58:32 PMJaphet Sery Larsen står ikke over kampen fordi han har smerter i en skulder. Trente for fullt i dag, han spiller med stor sannsynlighet i morgen tror jeg. Uforandret lag fra Glimt kampen er et godt tips.
Huse var veldig klar på TV2. Jeff blir ikke med på bussen sa han. Resten, derimot, blir med.
Ok, har ikke sett sendingen. Rart han trente for fullt men ikke kan være på benken en gang.
Vi får se i morgen om Huse har lurt oss ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Rossi

Quote from: Lasaron on September 27, 2024, 13:53:53 PMJaphet er såpass semikjeks at ingen bedre klubber vil kjøpe ham.

Han skal bli en klubblegenden og fremtidig kaptein. Den saken er bare helt inormt grei!

Javel, men er det greit at vi har en godt betalt kjeks som opptar en plass i stallen? Han trenger ikke engang å erstattes, vi har Helland og Holten.

An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Kagain

Quote from: Gulløl on September 27, 2024, 14:09:38 PM
Quote from: Hickok on September 27, 2024, 14:01:41 PM
Quote from: Gulløl on September 27, 2024, 13:58:32 PMJaphet Sery Larsen står ikke over kampen fordi han har smerter i en skulder. Trente for fullt i dag, han spiller med stor sannsynlighet i morgen tror jeg. Uforandret lag fra Glimt kampen er et godt tips.
Huse var veldig klar på TV2. Jeff blir ikke med på bussen sa han. Resten, derimot, blir med.
Ok, har ikke sett sendingen. Rart han trente for fullt men ikke kan være på benken en gang.
Vi får se i morgen om Huse har lurt oss ; )

Det som var interessant der var at BA publiserte en sak med Horneland rundt kl 13-14 et sted hvor de insisterte på at både Thore P. og Jeff var klare, men "usikre". Kan hende Pinnedyret ikke er så keen på mindgames som den godeste Horneland er...

Lasaron

Quote from: Rossi on September 27, 2024, 14:55:02 PM
Quote from: Lasaron on September 27, 2024, 13:53:53 PMJaphet er såpass semikjeks at ingen bedre klubber vil kjøpe ham.

Han skal bli en klubblegenden og fremtidig kaptein. Den saken er bare helt inormt grei!

Javel, men er det greit at vi har en godt betalt kjeks som opptar en plass i stallen? Han trenger ikke engang å erstattes, vi har Helland og Holten.



2023: 24 kamper fra start, samt to innhopp i eurpacup der han scorte mål.

2024: 18 kamper fra start i Eliteserien, foreløpig, pluss diverse i diverse cuper, samt diverse innhopp.

Japhet Sery Larsen er ikke en kjeks! Kanskje en semikjeks, men ikke en kjeks.

I form er han den beste stopperen i hele Eliteserien. Den saken er bare helt inormt grei! Og han er ikke noe kjeks!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Ã… si vi skal kvitte oss med Jeff pga at han er en kjeks virker meget pussig.

Han er velkommen lenge enda om ikke det kommer inn et bud på 20+mill
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Superjack on September 27, 2024, 12:34:43 PMDenne Japhet. Han virker litt kjeksete, han også.

75 % av troppen omtales som kjeks, har vi da vært uheldige med spillermateriellet eller er det treningsfilosofien som må justeres?
First is first, second is nothing

David

Er det egentlig så mye mer skader her sammenlignet med de andre klubbene i toppen? Jeg har ikke sjekket, men jeg hører stadig snakk om hvor mange spillere som er utilgjengelige for Glimt, Molde og RBK.

Superjack

Kanskje høyere skadefrekvens er en uheldig konsekvens av jobben som må gjøres for å bli best?

Brannsupporter.

fortune

Quote from: David on September 27, 2024, 21:56:59 PMEr det egentlig så mye mer skader her sammenlignet med de andre klubbene i toppen? Jeg har ikke sjekket, men jeg hører stadig snakk om hvor mange spillere som er utilgjengelige for Glimt, Molde og RBK.

Dessverre finnes det såvidt jeg vet ingen god oversikt over skader i Tippeligaen. Glimt har som du sier slitt mye med skader denne sesongen, spesielt med hanstringskader. De legger imidlertid mye av skylden på manglende sesongoppkjøring som følge av Ajax-kampene i februar og sier selv at de må gjøre betydelige endringer i oppkjøringen denne gang. Blir spennende å se hvilke endringer som foretas og hvilken effekt det får.

Molde og Rbk kjenner jeg for dårlig til å si noe fornuftig, men førstnevnte hadde som Glimt en mangelfull sesongoppkjøring.
First is first, second is nothing

fortune

Quote from: Superjack on September 28, 2024, 05:06:42 AMKanskje høyere skadefrekvens er en uheldig konsekvens av jobben som må gjøres for å bli best?



Nja, nå er jo Brann langt fra toppen av fotballpyramiden og det er ikke slik at halvparten av spillere i toppligaene har massive skadeproblemer. Til tross for at de har et langt mer hektisk kampprogram enn oss og at majoriteten av dem er både raskere og mer eksplosive enn våre spillere.
First is first, second is nothing

Lasaron

Det er et godt poeng. De beste lagene i verden kan være i stand til et like godt presspill, og generelt like intenst spill, som Brann. For å si det mildt. Og mange av spillerne på de lagene er både eksplosive, og stort sett skadefrie.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Pete05

Skade prosent hos topp 5 ligaene har gått opp ganske ekstremt de siste årene. Og spesielt utsatt er spillere med mange kamper.

Det er en klar sammenheng mellom skader og lag som plutselig får en økning i antall kamper pga Europa eller nye cuper (som de tidligere ikke var med på). På enkeltspiller nivå gjelder også en økende skade frekvens pga landslag og deltagelse i deres turneringer.

Samtidig har lengden på skadeavbrekkene har økt fra rundt 7 dager i snitt til nesten 17.

Dette er skadehistorikk fra de forsikringsselskapene som dekker de samme ligaene på forskjellige områder.

esp123

Quote from: Lasaron on September 28, 2024, 07:55:18 AMDet er et godt poeng. De beste lagene i verden kan være i stand til et like godt presspill, og generelt like intenst spill, som Brann. For å si det mildt. Og mange av spillerne på de lagene er både eksplosive, og stort sett skadefrie.

Tror ikke dette gjøres på brød og vann, akkurat.

Lasaron

Ja, det er alt for mange kamper. Jeg fristes til å nok en gang legge ut mine forslag, i tilfeldig rekkefølge:

1. Kutt antall landskamper med to landslagspauser.
2. Kutt ut ekstraomganger, gå rett på straffekonk.
3. Kutt ut "taperkamper" som kvalik for å holde seg i en divisjon, bronsefinaler etc.
4. Maks en cup i hvert land. Kutt ut ligacupen i England. Kutt ut returkamper/omkamper i hjemlig cup.
5. Kutt ut sluttspill.
6. Maks 18 lag i eliteseriene.
7. Kutt ut fotball i OL (erstatt det med futsal).
8. Kutt ut ungdomsmesterskap for eldre ungdommer enn 19 år.
9. Kanskje kutt ut "taperturneringer" som Europa League og konferanseligaen.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Gulløl

Litt om dagens FKH lag hentet fra Haugesund Avis i dag:

- Sory Diarra er suspendert.

- Sondre Liseth skal spille spiss. Har vært mye kritikk fordi han ble vraket mot RBK.

- Bruno Leite er tilbake fra start etter å ha begynt på benken mot Lerkendal på grunn av en "kjenning". Har i etterkant tålt fint å spille 45 minutter i Trondheim.

- Anders Bærtelsen er også tilbake fra suspensjon og går rett inn i midtforsvaret på bekostning av Mikkel Fischer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Rossi

Sory er toppscorer for FKH, han har nettet skarve 4 ganger. Liseth har vel som vanlig overtenning mot oss.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Gulløl

September 28, 2024, 16:12:23 PM #74 Last Edit: September 28, 2024, 16:17:27 PM by Gulløl
Laget:

                     Dyngeland
Helland - Pallesen - Kristiansen - Soltvedt
        Kartum - Kornvig - Horn Myhre
    Blomberg - Heggebø - Castro


Benken:

Holmen Johansen
Pedersen
Holten
Opsahl
Sande
Haaland
Mathisen
Finne
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Miller

Denne evige mumlingen av Løvstakken sammen med trommen til FKH er forferdelig. Sangen pågikk i 6 minutt helt uten trøkk...

Morkel

For en ro Helland har i spillet sitt. Kunne blitt lurt til å tro han er 10 år eldre enn han er.

Spelaren

Mye ballinnehav første 20, så nå er det nesten en fornærmelse når Haugesund har ballen.
GÃ¥ av.

Spelaren

Nok en assist frå Castro, for en periode han har nå! Deilig og fortjent.
GÃ¥ av.

Erlend

Flott med mÃ¥l fra Heggebø.  Og selvfølgelig leverer Castro en sÃ¥nn assist.  Flott gjenvinning og involvering av Kornvig etter bra press fra laget.  "Hornelands vepsesverm" som de kalte oss i fjor ser ut til Ã¥ være tilbake

Huff

Hva i helvete er det TV2 driver med! Jeg skal se Haugesund-Brann, ikke "Sondre Liseth er lei seg -minutt for minutt".

Erlend

Quote from: Huff on September 28, 2024, 17:43:03 PMHva i helvete er det TV2 driver med! Jeg skal se Haugesund-Brann, ikke "Sondre Liseth er lei seg -minutt for minutt".

Bare å glede seg til det emosjonelle dybdeintervjuet som helt sikkert kommer i pausen :D


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Hordalandslaget i følge kommentator. Klarte ikke lese det selv.

Dickens

Kan ikke skjønne annet enn at Mathisen forsvinner i vinter. Selv om Sande er et "tryggere" valg så har jo Ulrik vært helt i fryseboksen etter faktene hans i sommer.

Spelaren

Se det ja, satt akkurat og skrev om at eg ikkje kan fri meg fra tanken om at det før eller senere kommer en hjerneblødning.

Haha, VAR igjen. Altfor mye VAR i vår favør for tiden, nesten som om man blir positiv til det.
GÃ¥ av.

Billy Elliott

Som ventet. Dette blir tap.

Lag som får mega-bank runden før slår alltid tilbake i neste kamp.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Erlend


krakra


Christian

Finne for Heggebø ser rart ut etter 15 min med Finne. Heeeelt usynlig.

krakra

Kornvig sliter stort på defensiv midt når vi blir presset litt.

esp123

Det er for meg helt ubegripelig at man bytter inn BÃ¥rd Finne med dette kampbildet.

Vi trenger mer kontroll, ikke mindre.

Spelaren

GÃ¥ av.

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra

Det jo Horneland som leverer til stryk her. Dårlige bytter og står og jager fram et lag som ikke henger sammen. Absurd.

esp123

Blomberg bør ha vært skadet. Sande er fremdeles et ubegripelig kjøp.

krakra

Selv om Blomberg var skadet burde det vært Mathisen som kom inn og verken Heggebø eller Kartum skulle vært tatt av. Når Pedersen kom inn burde Helland blitt stopper.

Christian


Henki

Ballen skal fremover!

Go Up