• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

VAR- tråden

Started by Gulløl, February 13, 2023, 13:03:31 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Quote from: ostraume on September 22, 2024, 16:38:09 PMKan vi gå tilbake til å bli snytt for straffe annenhver kamp? Nei.
Kan dommerne snart begynne å dømme disse straffene selv? Jeg tror ikke det er dømt en eneste straffe til Brann i år på Stadion. VAR har skaffet de fleste (alle?). Den i dag burde definitivt dommeren kunne sett selv.

Corran

Men hadde dommeren blåst om ikke en hadde VAR?
Og hvorfor går ikke VAR inn og ser på holdingen av Finne?
Den mener jeg var ganske grov
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

September 22, 2024, 18:08:17 PM #752 Last Edit: September 22, 2024, 19:21:51 PM by Rossi
Quote from: Corran on September 22, 2024, 16:44:35 PMOg hvorfor går ikke VAR inn og ser på holdingen av Finne?

Hva mener du med at VAR ikke har sett på den?

VAR har sett den. VAR ser hele kampen. Vi kan altså derfor legge til grunn at VAR mente denne såkalte Finne-situasjonen ikke var straffe.
World domination within 5 years.

Corran

Mener du ja

Samme med alle de andre gangene det har vært soleklare holdinger som ikke VAR tar
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

Er ikke jeg som mener det :)

Superjack

Så kampen på TV og Finne situasjonen var på langt nær  like klar som fellingen på Castro, eller for den saks skyld holdingen sist.

Jeg begynner å helle i favør VAR.

Hvorfor? Jo fordi dommere ofte har en vanskelighet med å dømme straffe når de er i tvil, fordi konsekvensen er så stor.
Og at bruken har blitt bedre.

Den på Castro hadde blitt frispark ute på banen 100 av 100 ganger. Garantert.

Brann har også en stil som fører til mange situasjoner i feltet, og også ulovligheter som skal føre til straffer.
På grunn av den nevnte aversjonen dommere har med å dømme straffe så blir det faktisk bedre med VAR.

Så må også dommerene heves 2 hakk.
Innfør proffesjonelle dommere asap.
Brannsupporter.

Rossi

En annen faktor, det ikke snakkes så mye om - vi unngår de feilaktige idømte straffesparkene, og herunder filmingen. Var mye av det før VAR.

Christian

Quote from: Rossi on September 23, 2024, 06:31:04 AMEn annen faktor, det ikke snakkes så mye om - vi unngår de feilaktige idømte straffesparkene, og herunder filmingen. Var mye av det før VAR.
Denne mener jeg er viktig og veldig positiv. Filming for straffespark og filming for at motstander skal få rødt kort (type små dytt som får spillere til å kaste seg ned og holde seg til ansiktet).

Når var situasjonen med Finne forresten?

Corran

Det med filming i straffefeltet er en positiv ting det skal jeg innrømme.
Men den kunne de fått vekk på andre måter ved å bruke tv opptak og gitt straffer i etterkant.
Var vel Italia som hadde stor suksess med dette tidligere.
Ble det oppdaget i etterkant at en filmet fikk en karantene x antall kamper.

Men når vi har VAR skulle jeg ønske de brukte den mer mot holding. Kan sikkert få et par straffer ekstra pr kamp en liten periode men en ville blitt kvitt holdingen

Situasjonen med Finne vet jeg ikke hvilket minutt, men reprisene på storskjermen virket veldig tydelige. Har ikke sett det om igjen da det ikke er med på noen høydepunkter og jeg ikke har hele kampen noen steder

ostraume

Jeg er nysjerrig på om noen holdt tilbake koket på 2-0, 3-0 eller 4-1 i går? Noen som kjente på frykten for "søknad om mål" og holdt litt igjen i gleden? Eller er det kanskje litt overdrevet det der?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Er tilbake igjen til pro-VAR etter at dommerne ved to anledninger nå har oversett soleklare straffer. Når dommerstanden ikke klarer å fange opp situasjoner de har god utsikt til (både mot KFUM og Glimt) stod dommerne med orkesterplass, da må det åpenbart VAR til.

Christian

Quote from: Corran on September 23, 2024, 09:35:42 AMDet med filming i straffefeltet er en positiv ting det skal jeg innrømme.
Men den kunne de fått vekk på andre måter ved å bruke tv opptak og gitt straffer i etterkant.
Var vel Italia som hadde stor suksess med dette tidligere.
Ble det oppdaget i etterkant at en filmet fikk en karantene x antall kamper.

Men når vi har VAR skulle jeg ønske de brukte den mer mot holding. Kan sikkert få et par straffer ekstra pr kamp en liten periode men en ville blitt kvitt holdingen

Situasjonen med Finne vet jeg ikke hvilket minutt, men reprisene på storskjermen virket veldig tydelige. Har ikke sett det om igjen da det ikke er med på noen høydepunkter og jeg ikke har hele kampen noen steder
Karantene i kommende kamper er fattig trøst for lagene som får straffe mot. Det kan jo faktisk være ekstra ulempe siden det kan kommer konkurrenter til gode. Om det får vekk filming på lengre sikt, er jo det bra, men heller ingen perfekt løsning.

Ang. holding så kan jeg tildels forstå at det er vanskelig. Det holdes mye og "begge veier". Hvem starter, hvem holder mest osv. Når det er sagt, så må det være mulig å ta det groveste.

mobli

Quote from: Christian on September 23, 2024, 07:26:00 AM
Quote from: Rossi on September 23, 2024, 06:31:04 AMEn annen faktor, det ikke snakkes så mye om - vi unngår de feilaktige idømte straffesparkene, og herunder filmingen. Var mye av det før VAR.
Denne mener jeg er viktig og veldig positiv. Filming for straffespark og filming for at motstander skal få rødt kort (type små dytt som får spillere til å kaste seg ned og holde seg til ansiktet).

Når var situasjonen med Finne forresten?

Er vel den på 90:30. Vet ikke om det ble holdt nok for å gi en straffe

Eivind

Quote from: ostraume on September 23, 2024, 09:37:26 AMJeg er nysjerrig på om noen holdt tilbake koket på 2-0, 3-0 eller 4-1 i går? Noen som kjente på frykten for "søknad om mål" og holdt litt igjen i gleden? Eller er det kanskje litt overdrevet det der?

Akkurat denne greien har jeg ikke forstått. Selv lever jeg meg slik inn i kampen (som jeg har inntrykket av at de fleste gjør) at i det ballen går i mål mister jeg det uansett, hver gang. At VAR tanken skal ri meg i det sekundet ballen går inn er ikke mulig for meg.

Noen sekunder etter målet kommer selvfølgelig tanken. Men at det fjerner den spontane jubelen? Kan ikke skjønne at det er mulig jeg.

Personlig er jeg mot VAR, men akkurat det med spontaniteten synes jeg er rart.

Eivind

chris_henrik

Quote from: ostraume on September 23, 2024, 09:37:26 AMJeg er nysjerrig på om noen holdt tilbake koket på 2-0, 3-0 eller 4-1 i går? Noen som kjente på frykten for "søknad om mål" og holdt litt igjen i gleden? Eller er det kanskje litt overdrevet det der?

3-0 hadde jo situasjonen med at det ble stilt opp til to kast med to baller på to steder. B/G protesterte heftig i etterkant. Fryktet at VAR skulle gripe inn gjennom hele pausen og at andre omgang skulle starte med 2-0......
<BRANN> ..... DKFM

Corran

Ja noen holdt sikkert igjen.
Jeg personlig hadde ikke problemer med spontanitet i to av dem. 3-0 var jeg ikke 100% på siden det var på andre siden av banen og den kom til/fra dødlinjen.
Så der var det å sjekke linjemann og dommer og holdt nok litt igjen ja.

Men når en ser de to åpenbare straffene Brann har fått pga VAR de siste to kampene og hvor dommerne har hatt god utsikt til situasjonene så kan en begynne å lure på om de ikke dømmer bevisst og lar VAR ta det.
For er virkelig de norske dommerne så dårlige at de ikke fanger opp 2 så klare straffer?

ostraume

Dette er jo realiteten. Og har alltid vært realiteten. VAR gjør det langt bedre. Og er en stor fordel for Brann. Synes det er merkelig at man kan være så voldsomt anti dette hjelpemiddelet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Pga at dette hjelpemiddelet er med på å ta resten av sjelen til fotballen.
Fordi fotballen ikke blir mer rettferdig av det. Den bare forskyver hvor rettferdighet treffer og hvor det ikke treffer.
Er jo ikke rettferdig at Brann får straffe pga VAR og Tromsø (tror det var de) hadde en soleklar straffe som ikke ble tatt av VAR.
Hva med å istedenfor betale dommerne bedre slik at de kan bruke tid på å bli bedre og komme opp på samme nivå som spillerne og spillet.

Og VAR gjør det ikke langt bedre. Det er en forskjell på noen få prosenter. Et par prosenter mer i Norge enn internasjonalt for her er dommerstanden litt dårligere siden de er amatører som gjør det på hobbybasis og i andre land har de det som jobb.
Vi snakker om at det i 2023 var 55 ganger VAR omgjorde dommerens avgjørelser og 9 tilfelle VAR gjorde feil.
Så kommer de tilfellene der det er uenighet om det er riktig eller feil. Og så kommer de tilfellene der VAR ikke har gått inn pga at det ikke var en clear and obvious feil av dommer, men "alle" mener det var feil også dommer i enkelte tilfeller.

Så alt i alt snakker vi ikke om at VAR gjør det langt bedre. Det er marginalt flere riktige avgjørelser med VAR

Ja og så viser ikke tallene o.l. om det er blitt mindre filming i straffefeltet så den må jo en ta med.
Det viser forresten heller ikke om dommerne lar vær å blåse i enkelte situasjoner og lar spille flyte og stoler på at VAR retter dem om det er nødvendig

andreas1989

September 23, 2024, 15:03:13 PM #769 Last Edit: September 23, 2024, 15:10:17 PM by andreas1989
Klart folk holder igjen, selv spillerne holder igjen forteller de.

Brann sin spillestil profiterer kanskje på VAR, men det ville vært direkte hyklerisk å plutselig skulle være positiv til VAR fordi laget ditt profiterer på det. Hver eneste runde er det kontroverser, uke etter uke og dette mener noen at fungerer utmerket...

Det der filme kortet er like billig som en som filmer seg til et straffe, slike ting kan man utmerket sanksjonere på andre måter.

De norske dommerne holder et like ufattelig lavt nivå på banen som de alltid har gjort, men det er de samme personene som sitter bak de fantastiske kameraene som klubbene skal finansiere.

Superjack

Dårlige dommere, på banen og i VAR bussen er kanskje noe av det som er tristest me VAR i Norge.

Og helt enig at dommere i Norge  må profesjonelle. Det burde være 12-14 profesjonelle dommerteam i Norge.  
Disse teamene skulle tatt seg av alle ES, Obos og NM kamper etter 3. runde.
Og som med lag,
samhandling er noe som må øves på, derfor dommerteam.

Hadde nok koster en 40-60 mill årlig. Men når en ser hva penger NFF kaster etter landslaget, så burde fe heller bruke pengene på å heve klubbfotballen og fotballproduktet i Norge.

Brannsupporter.

Corran

Ta hele VAR potten
Ta litt fra plasseringsbonusene
Ta litt fra TV pengene
Ta resten fra NFF

Vil også tro at dette vil gjøre det enda mer attraktivt å bli dommer og kunne kvalifisere seg for et av dommerteamene

BlobbyWin77

Quote from: ACHTUNG on September 23, 2024, 09:47:24 AMEr tilbake igjen til pro-VAR etter at dommerne ved to anledninger nå har oversett soleklare straffer. Når dommerstanden ikke klarer å fange opp situasjoner de har god utsikt til (både mot KFUM og Glimt) stod dommerne med orkesterplass, da må det åpenbart VAR til.

Det er ikke disse situasjonene som er et problem for meg. Det er egentlig bare offside jeg har et problem med.
Offside er hovedårsak til at mål blir annulert og feiringen av et mål er dermed mye mer beskjedent.

Når mann også vet at timingen av ballen som forlater foten ikke kan samsvare nøyaktig med timingen av når bildet av spillerne blir tatt, og at det ikke er tilstrekkelig med kameraer til å dekke alle de nødvendige vinklene å ta så presis en beregning, er det egentlig ganske sprøtt å ødelegge spontaniteten til målfeiringer for at VAR skal avgjøre offside.

Kanskje en kompromissløsning der VAR blir brukt for straffer og røde kort men ikke for offside vil fungere inntil teknologien er mye bedre.

Rossi

Det kan ikke være tvil om at VAR gjør fotballen mer rettferdig.

kabelmann

Quote from: Corran on September 23, 2024, 14:54:11 PMFordi fotballen ikke blir mer rettferdig av det. Den bare forskyver hvor rettferdighet treffer og hvor det ikke treffer.
Er jo ikke rettferdig at Brann får straffe pga VAR og Tromsø (tror det var de) hadde en soleklar straffe som ikke ble tatt av VAR.
Hva med å istedenfor betale dommerne bedre slik at de kan bruke tid på å bli bedre og komme opp på samme nivå som spillerne og spillet.
Mener du at å profesjonalisere dommerstanden vil ta vekk dommerfeil? Det vil jo fremdeles være forskjellige dommere som dømmer de forskjellige kampene, det vil være forskjellige tolkninger av situasjoner, det vil være dommere med gode og dårlige dager og det vil være dommere som gjør hårreisende feil, uansett hvor mye du betaler de. Akkurat som de profesjonelle spillerne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Quote from: kabelmann on September 23, 2024, 19:57:46 PM
Quote from: Corran on September 23, 2024, 14:54:11 PMFordi fotballen ikke blir mer rettferdig av det. Den bare forskyver hvor rettferdighet treffer og hvor det ikke treffer.
Mener du at å profesjonalisere dommerstanden vil ta vekk dommerfeil? Det vil jo fremdeles være forskjellige dommere som dømmer de forskjellige kampene, det vil være forskjellige tolkninger av situasjoner, det vil være dommere med gode og dårlige dager og det vil være dommere som gjør hårreisende feil, uansett hvor mye du betaler de. Akkurat som de profesjonelle spillerne.

Ja og det er annerledes enn VAR på hvilken måte?
Det er fremdeles mange feil som blir gjort i VAR bussen både her og internasjonalt
Et av problemene i Norge som har amatører som dommere (all ære til at de gidder) er at de ikke utvikler seg i takt med resten av fotballen.
En av tingene en ser er fotballforståelsen og den klarer de ikke redde seg inn på ved at VAR kan gå inn og hjelpe dem innenfor 16 meteren og på offside.
Så NEI jeg mener ikke at profesjonalisering av dommere vil føre til at de ikke gjør feil, men det vil gjøre dem bedre og dermed at de gjør mindre feil.
Og igjen det er de samme "dårlige" dommerne som må reddes av VAR som sitter og sjekker VAR.

Corran

Quote from: Rossi on September 23, 2024, 18:28:33 PMDet kan ikke være tvil om at VAR gjør fotballen mer rettferdig.

Det er ingen tvil om at VAR ikke gjør fotballen mer rettferdig

Norlings Hund 2

Quote from: Corran on September 23, 2024, 21:33:54 PM
Quote from: Rossi on September 23, 2024, 18:28:33 PMDet kan ikke være tvil om at VAR gjør fotballen mer rettferdig.

Det er ingen tvil om at VAR ikke gjør fotballen mer rettferdig

Det er tull at det ikke blir mer rettferdig, men helt rettferdig blir det selvsagt ikke.

ACHTUNG

kabelmann

Nok en korrekt VAR-avgjørelse og det skjer kjapt. Men klart, VAR er en uting.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henki

September 28, 2024, 20:07:06 PM #780 Last Edit: September 28, 2024, 20:20:43 PM by Henki
De siste tre kampene har Brann fått tre dommeravgjørelser med seg pga. VAR som har vært helt klink riktige. Jeg synes også de har vært gode eksempler på situasjoner man bør bruke VAR til og der VAR fungerer bra.

Det man så mye som overhode mulig bør vekk fra er jo situasjoner der man etter scoring må vente og se om det faktisk blir dømt mål. Da bør man f.eks. vekk fra centimetermåling på offside. Man bør også gi dommerne tilbake skjønnsavgjørelsene når det kommer til å dømme straffe for hands. VAR har ikke bidratt til mer konsekvent dømming i den typen situasjoner,  da er det like greit å la dommerens skjønn avgjøre. VAR kan heller gripe inn dersom det skulle vise seg at ballen faktisk ikke var borti hånden i det hele tatt. Det er avgjørelser som bør kunne tas raskt og der dommeren ikke trenger å gå til skjermen selv.

Farlige taklinger, vold og åpenbar filming bør VAR også kunne gripe inn på.
Ballen skal fremover!

Rossi

Vanskelig å være mot VAR etter dette, og sånn som det fungerer nå.

Erlend

Quote from: Henki on September 28, 2024, 20:07:06 PMVAR kan heller gripe inn dersom det skulle vise seg at ballen faktisk ikke var borti hånden i det hele tatt. Det er avgjørelser som bør kunne tas raskt og der dommeren ikke trenger å gå til skjermen selv.

Prakteksempel i dagens østfoldderby.  Bortsett fra at dommeren gikk bort til skjermen

Corran

Quote from: Rossi on September 28, 2024, 21:26:02 PMVanskelig å være mot VAR etter dette, og sånn som det fungerer nå.
Nei det er drit lett å være mot

Henki

Quote from: Erlend on September 28, 2024, 21:35:06 PM
Quote from: Henki on September 28, 2024, 20:07:06 PMVAR kan heller gripe inn dersom det skulle vise seg at ballen faktisk ikke var borti hånden i det hele tatt. Det er avgjørelser som bør kunne tas raskt og der dommeren ikke trenger å gå til skjermen selv.

Prakteksempel i dagens østfoldderby.  Bortsett fra at dommeren gikk bort til skjermen

Ja, det er et godt eksempel på en situasjon der VAR kjapt kan gi dommeren beskjed om at ballen ikke var i kontakt med hånden. Nå løste jo dommeren det relativt kjapt i den situasjonen, men det burde vært unødvendig at han i det hele tatt måtte gå til skjermen for å se.
Ballen skal fremover!

BlobbyWin77

Tanken bak VAR er å  bruke tilgjengelig teknologi for å få flest mulig riktige beslutninger i kampavgjørende situasjoner og øke rettferdigheten.

Den fungerte bra i går. Et mål som egentlig var hands er en kampavgjørende situasjon og den var rettferdig annulert.
Hadde vi tatt vekk VAR på fredag, og målet hadde stått, ville det blitt ramaskrik når TV-bildene viste at det var hands. Det blir vansklig å ta vekk VAR nå som vi har hatt den og vet at den er tilgjengelig.

Du kan utvikle dommere og gjøre dem profesjonelle. Men, en slik situasjon som den i går er vanskelig for selv de beste dommerne å få med seg.

VAR fungerer på mange måter. Men, jeg hater måten den blir brukt til offside. Uten tvil er det offsiden som ødelegger spontanitet.

Miller

En av probleme med VAR har i mine øyne blitt veldig tydelig de siste kampene, nivået på dommerne har sunket drastisk. Jeg er lettere sjokkert over at en toppdommer kan unngå å blåse på straffene mot KFUM og B/G.

Vil høyne nivået på dommerne fremfor å ha VAR. VAR vil aldri bli rettferdig uansett.

Dickens

Quote from: Miller on September 29, 2024, 17:45:45 PMEn av probleme med VAR har i mine øyne blitt veldig tydelig de siste kampene, nivået på dommerne har sunket drastisk. Jeg er lettere sjokkert over at en toppdommer kan unngå å blåse på straffene mot KFUM og B/G.

Vil høyne nivået på dommerne fremfor å ha VAR. VAR vil aldri bli rettferdig uansett.

Tror mer at VAR er blitt en hvilepute for dommerene. De vegrer seg nå i stor grad fra å ta de "vanskelige" avgjørelsene og lar det heller gå via VAR. Helt håpløst.

mobli

Quote from: Henki on September 29, 2024, 11:45:09 AM

Ja, det er et godt eksempel på en situasjon der VAR kjapt kan gi dommeren beskjed om at ballen ikke var i kontakt med hånden. Nå løste jo dommeren det relativt kjapt i den situasjonen, men det burde vært unødvendig at han i det hele tatt måtte gå til skjermen for å se.

Svak dømming der. Dommeren kunne godt ha latt situasjonen utspille seg litt videre før han blåser.

Henki

Quote from: mobli on September 30, 2024, 09:54:03 AM
Quote from: Henki on September 29, 2024, 11:45:09 AM

Svak dømming der. Dommeren kunne godt ha latt situasjonen utspille seg litt videre før han blåser.

Jo, med fasit i hånd er det jo helt riktig. Men dersom dommeren mener han ser straffbar hands må han jo blåse.
Ballen skal fremover!

Henki

Quote from: BlobbyWin77 on September 29, 2024, 17:39:46 PMVAR fungerer på mange måter. Men, jeg hater måten den blir brukt til offside. Uten tvil er det offsiden som ødelegger spontanitet.

Ja, VAR kan brukes til flere forskjellige ting. Men centimeter-måling på offside bør vekk.
Ballen skal fremover!

chris_henrik

Dagens konspi: Klubber med vedtak om å jobbe for fjerning av VAR, vil få VAR-fordeler resten av sesongen.  ;D
<BRANN> ..... DKFM

Rossi

October 21, 2024, 00:07:56 AM #792 Last Edit: October 21, 2024, 00:09:53 AM by Rossi
Må si at VAR fungerer stadig bedre. Grep inn i går 1 gang, da Hobber Nilsen pekte på femmeter.  Vi fikk korrekt straffe.

VAR har utviklet seg, og er noe helt annet nå enn ved innføringen.

Hickok

Quote from: Rossi on October 21, 2024, 00:07:56 AMMå si at VAR fungerer stadig bedre. Grep inn i går 1 gang, da Hobber Nilsen pekte på femmeter.  Vi fikk korrekt straffe.

Men overså fullstendig den med Felix like etter. Rimelig soleklar dytt i ryggen. 2 strake armer er vel 2 minutter i håndball?

Sint balle

Quote from: Hickok on October 21, 2024, 05:16:34 AM
Quote from: Rossi on October 21, 2024, 00:07:56 AMMå si at VAR fungerer stadig bedre. Grep inn i går 1 gang, da Hobber Nilsen pekte på femmeter.  Vi fikk korrekt straffe.

overså fullstendig den med Felix like etter. Rimelig soleklar dytt i ryggen. 2 strake armer er vel 2 minutter i håndball?

Det kunne absolutt vært dømt straffe der ja, Horneland mente det var greit at det ikke ble gitt på den.
Ser RBK-fansen mener vår straffe var billig, og at de selv skulle hatt en straffe på hands. Noen som vet når ca i kampen den handsen var?

Eivind

Handsen til Soltvedt? Den var vel utenfor 16-meteren om jeg ikke husker feil?

Sint balle

Quote from: Eivind on October 21, 2024, 07:59:08 AMHandsen til Soltvedt? Den var vel utenfor 16-meteren om jeg ikke husker feil?

Aner ikke :p Ville bare sjekke det ut selv egentlig. Fikk ikke sett hele kampen, og gidder ikke se hele kampen i reprise på jakt etter en hands som kunne eller ikke kunne vært straffe :)

Lasaron

Sol sin var utenfor.

Jeg tror VAR tenkte det fikk være nok med en billig straffe til Brann.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Lasaron on October 21, 2024, 08:24:01 AMSol sin var utenfor.

Jeg tror VAR tenkte det fikk være nok med en billig straffe til Brann.
Den på Felix ville ikke vært billig. Hvor mange straffer har egentlig Brann fått i år uten VAR hjelp? Etter egen fri husk, så er alle straffene tildelt av VAR, og det er ganske mange.

Superjack

FHM kunne fint vært dømt straffe på. Samtidig hadde vel Felix og ball såpass stor fart ut av banen at det ikke var sånn at Felix hadde kontroll på ball.
Hadde ballen vært kontrollert av Felix på bakken så hadde den dytten gitt straffe. Tror jeg.

Sol sin hands var like utenfor 16 meteren, derfor ble det ikke VAR  inngripen. Rimelig sikker på at om Sol sin hands hadde vært innenfor hadde VAR grepet inn og dømt straffe.

Brannsupporter.

Go Up