• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Tromsø 27.10.2024 Klokken 19:15

Started by Superjack, October 22, 2024, 07:55:45 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

På tide å rette fokus frem.

Neste kamp er mot Tromsø.

Her kommer Brann til å møte et lag som vil forsvare seg godt og ta overganger og spille hurtig i bakrom, tipper jeg.

Laget tipper jeg er enkelt å sette opp:

Dyngeland
Helland - Japhet - Kristiansen - Soltvedt
       Kartum - Kornvig - Felix
     Blomberg - Heggebø - Castro

Soltvedt var god mot RBK og får nok starte om han er fit denne uken, selv om Pallesen skulle være tilbake og ta en stopperplass fra Kristiansen.

Blomberg stod greit i kampen mot RBK, og med mindre han får noen kjenninger på besøk i uken så starter han for Mathisen. Mathisen var også bra mot RBK, og får starte om Blom ikke starter.

Noen som vet noe om Crone og Hellan er i nærheten å kommet tilbake på benk i det minste? Var vel snakket om at begge kunne være aktuelle mot RBK, om skadene helet som forventet. Men ingen av dem var vel i nærheten der?

Og til slutt, blir det noe billettangst i de siste kampene, eller blir det først eventuelt mot Viking i siste runde, om det er teoretisk mulighet for seriegull, eller kritisk kamp med tanke på 2. plassen?

Brannsupporter.

Churchill

...we shall never surrender.

Erlend

Ønsker meg Mathisen til høyre.  Men det blir nok Blomberg ja, han spilte seg tross alt ikke ut mot Rosenborg

Christian

Eg har troen på at Tromsø slipper seg litt ned etter å ha mobilisert alt mot B/G. Mye viktigere for de å ikke tape hjemme mot Glimt enn borte mot Brann. Det blir ikke lett, men bør ikke være den tøffeste.

Morkel

Quote from: Christian on October 22, 2024, 09:00:54 AMEg har troen på at Tromsø slipper seg litt ned etter å ha mobilisert alt mot B/G. Mye viktigere for de å ikke tape hjemme mot Glimt enn borte mot Brann. Det blir ikke lett, men bør ikke være den tøffeste.

Nei, men så kan man jo si det samme om Brann. Både fare for å slippe seg litt nedpå etter seier mot RBK og kanskje mulig at de også føler litt mer press nå som de faktisk har noe å tape. Men Brann under Horneland har generelt vært flinkere til å håndtere akkurat de tingene der. Jeg har troen. Men det kan nok bli jevnere enn man forventer.

esp123

Tar man vekk kampene mot
Molde og Glimt (hhv. 5-3 og 4-0 tap), så har Tromsø 6-6 i målforskjell på 10 bortekamper.

andreas1989

Tromsø laget er nok bedre en tabellen tilsier, en sesong med mye støy.

Men de er jo langt på vei ferdigspilte så det kan jo kanskje tilsi en liten utlanding etter årets kamp.

Men de er ofte strukturerte med gode enkeltspillere, og ikke mist spiller de 3-5-2...

Morkel

Ja, grunnen til at de ligger der de ligger er en begredelig start. Ser vi på Tromsø fra midtveis i sesongen (Runde 15-25) Så er de på fjerdeplass. Svært varierende prestasjoner i år. Og generelt dårlige når de møter topplagene. Men ellers ganske solide. 

Morkel

Skal sies at Brann i samme periode har tatt 5 poeng mer enn Tromsø og ligger på førsteplass (á poeng med RBK). Vi har også spilt en kamp mindre enn de andre i denne perioden (da vi hadde en av rundene på våren). Interessant nok har det føltes som at de siste 10 kampene nesten har vært litt dårlige pga tapet mot Astana som ble fulgt opp av tap mot Sarpsborg og uavgjort mot Sandefjord. Men bortsett fra det så flyter det. Holder det inn nå, så har Brann blitt veldig gode på å plukke poeng på høsten. Forbedringspotensialet er helt klart å unngå de mange poengtapene når energien faller på sommeren.

andreas1989

Utfordringen for dette Brann laget i fortsettelsen er utvilsomt å heve bunnivået slik at vi ikke spriker så mye fra toppnivået som vi nå gjør, senest på søndag.

Lasaron

Men nå har vi i to kamper på kort tid "klappet sammen" i løpet av kampen, og likevel klart å hale seieren i land. Det er også en kvalitet.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Absolutt, og det har vært flere slike kamper denne sesongen som feks St Mirren hjemme og Haugesund borte.

esp123

Syns ikke vi klappet sammen mot RBK. Ja, de dominerte, men i andre kamper har motstanderen kommet til relativt stort sjanser. Det gjorde ikke Rosenborg.

andreas1989

De kommer kanskje ikke til så store sjanser, men det går vel mer på kvaliteten til RBK, kombinert med selvfølgelig god innsats fra forsvarerne til Brann. Men vi klapper ganske så greit sammen i banespillet, er passive og stort sett på etterskudd, og det er urovekkende.

Corran

Vi er begynt som i fjor høst. Sliter litt men drar inn seire
Fantastisk spill innimellom men dog sliter vi i deler av kampene

Helt greit det så lenge vi drar det i land.

Det som bekymrer meg mest er effektiviteten (igjen som i fjor høst) for om den hadde vært der så hadde vi ledet mer i de fleste kamper før vi begynner å slite litt.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Med en 3-0 seier har vi helt identisk målforskjell, og like mange poeng  som vi hadde etter  26 kamper i fjor ( dog med litt annen fordeling mellom  H U og B). 47-29, og 52 poeng.  Redd for at  det blir jevnere enn som så.

Pussig nok vil også en seier bli  vår 5. på rad, akkurat som  når vi  møtte Tromsø i  fjor høst. En seier mot Molde kan potensielt også bli den  8. på rad, akkurat som  mot  Molde i fjor høst. men det er jo et ganske langt stykke frem dit.

Rossi

Takk Falkmann, det er pussige tall. Vet ikke helt hva som overrasker meg mest, statistikken eller at noen faktisk følger med på sånt :)
World domination within 5 years.

ACHTUNG

Brann vinner, det blir ingen walk over, men denne tar Brann.

Rossi

Har en HU på denne, Tromsø er endel bedre enn tabellen tilsier.

Superjack

Ryktes mulig at Soltvedt har fått kjenne på noe og Torsvik på benk mot Tromsø?

Kilde: Talenntråden på Ballspark forum.

Noen som vet mer?

Brannsupporter.

andreas1989

Snakk om en lårhøne, blir vel avklart etter treningen i dag om han er aktuell eller ikke. Men blir fort Holten som stopper og Kristiansen på backen.

Lasaron

Hvis Brann skal fortsette å lære av historien sin, noe jeg syns de skal, så bør det rennes i hu at Torsvik to ganger har fått slippe til for tidlig, for så å være ute lenge. Ikke gi han spilletid i eliteserien nå. Han skulle spilt i går. Han må spille mer for junior/Brann 2 først. Jeg frykter at han ryker på en ny skade, i stedet for å bli superklar til neste sesong.

Jeg frykter det. Jeg frykter det. Jeg fr.......
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

October 25, 2024, 10:59:37 AM #23 Last Edit: October 25, 2024, 11:21:54 AM by andreas1989
Det er vel tenkelig at Horneland manglet folk til treningen i dag og i går, noe han anser som viktigere enn en U19 semi.
Hellan, Pedersen, Crone, Pallesen og Soltvedt er vel alle fræværende så da blir det få forsvarere, men Valland og Hagen trente vel med A-laget?

Vil tro at Torsvik kun er tiltenkt som et alternaltiv på benken dersom det blir helt nødvendig. Soltvedt kan jo fort klare benken iallfall.

Nixon

Ja, Horneland er veldig opptatt av kvaliteten på trening, og det trenger ikke å bety spilletid. Vi så det for to år siden da Hjorteseth ikke fikk reise til G19-EM med begrunnelsen at han skulle være med på å holde nivået oppe på treningene da stallen ellers var litt tynnslitt. Han fikk vel ingen minutter på banen så vidt jeg husker.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Stemmer det, måtte se Tore Pedersen ruse rundt mot Ham-Kam i SHN sitt fravær, en kamp vi slet med å få fart på angrepsspillet etter det jeg husker.

fortune

Jeg syntes veldig synd i Hjorteseth da og synes nesten enda mer synd på han nå, for det kan fort være karrierens høydepunkt som gikk fløyten. For å heve nivået på treningene og sitte på benken..
First is first, second is nothing

Rossi

Vanskelige kamper også for de bak oss. Molde kommer fra tap i Belgia, og møter FKH borte. Viking har S08 borte. Utrolig viktig med 3 poeng mot TIL. Som et minimun opprettholder vi da avstanden på 5 poeng til 3. og 4. plass.

andreas1989

Ikke noe nytt fra avisene enn så lenge, men vil tro det kommer en oppdatering etter dagens trening?

Brann 2 har jo kamp i dag, men den går vel fort uten Torsvik iallfall, men kanskje også Hagen og Valland dersom vi må fylle opp benken i morgen?

Henki

Quote from: fortune on October 25, 2024, 12:15:37 PMJeg syntes veldig synd i Hjorteseth da og synes nesten enda mer synd på han nå, for det kan fort være karrierens høydepunkt som gikk fløyten. For å heve nivået på treningene og sitte på benken..

Hvordan går det med Hjorteseth på utlån? Hvor mye har han spilt?
Ballen skal fremover!

vekkreist

Quote from: andreas1989 on October 26, 2024, 07:11:59 AMIkke noe nytt fra avisene enn så lenge, men vil tro det kommer en oppdatering etter dagens trening?

Brann 2 har jo kamp i dag, men den går vel fort uten Torsvik iallfall, men kanskje også Hagen og Valland dersom vi må fylle opp benken i morgen?

Soltvedt og Torsvik inn i troppen

https://www.ba.no/folg-kampen-sk-brann-tromso-il/s/5-8-2788332?p=lc-8509316-54469-bergensavisen

Syns det er positivt  det siste Horneland sier der : "- Jeg syns starten på uken var tung, for det er en litt rar kampsyklus nå med tre ukers pause plutselig. Kampen mot Rosenborg krevde mye fysikk av spilleren, og det er først på denne siste treningen før kampen at vi er tilbake og fyrer på alle sylindere igjen, forklarer Brann-treneren.

Morkel

Quote from: Henki on October 26, 2024, 10:23:52 AM
Quote from: fortune on October 25, 2024, 12:15:37 PMJeg syntes veldig synd i Hjorteseth da og synes nesten enda mer synd på han nå, for det kan fort være karrierens høydepunkt som gikk fløyten. For å heve nivået på treningene og sitte på benken..

Hvordan går det med Hjorteseth på utlån? Hvor mye har han spilt?

Har ikke sett ham. Men i følge FotMob har han spilt 1,117 minutter fordelt på 21 kamper, 11 fra start. Har 0 mål og 1 assist.

Rossi

Det er skuffende tall. Han ender kanskje i Åsane.

esp123

Han kunne ikke fått en dårligere match enn Sandnes ULF. Det dårligste laget i OBOS, og et lag som har lite ball.

Hjorteseth er en spiller som er soleklart best med ball. Et helt fullstendig bortkastet år. Fyren har ekstraordinære ferdigheter, men de trenger riktig miljø. Og Sandnes Ulf kunne ikke vært en dårligere match.

andreas1989

Quote from: vekkreist on October 26, 2024, 15:04:08 PMSoltvedt og Torsvik inn i troppen

https://www.ba.no/folg-kampen-sk

Bra! Ser forresten nå at BA skrev om skadesituasjonen og Soltvedt på fredag, men det dukket nå aldri opp på forsiden, merkelig.

Uansett bra at Soltvedt er klar og i følge BA også klar til å starte.

Da blir nok Castro inn for Mathisen den eneste endringen fra sist. Torsvik og Hagen på benken som alternativer på backene.

ostraume

Tipper du har rett, men jeg er litt lysten på Mathisen fra start. Var såpass bra mot RBK, og har mer troen på målpoeng fra den kanten enn fra Blomberg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Rossi

Quote from: ostraume on October 27, 2024, 08:22:40 AMTipper du har rett, men jeg er litt lysten på Mathisen fra start. Var såpass bra mot RBK, og har mer troen på målpoeng fra den kanten enn fra Blomberg.
Enig, men tror at Blom er et bedre valg om TIL ligger lavt. Inn med Mathisen om kampen åpner seg litt opp.

Corran

Quote from: esp123 on October 27, 2024, 06:19:39 AMHan kunne ikke fått en dårligere match enn Sandnes ULF. Det dårligste laget i OBOS, og et lag som har lite ball.

Hjorteseth er en spiller som er soleklart best med ball. Et helt fullstendig bortkastet år. Fyren har ekstraordinære ferdigheter, men de trenger riktig miljø. Og Sandnes Ulf kunne ikke vært en dårligere match.
Horneland sa jo også han var veldig god med ball men han var for dårlig uten ball.
Dette er jo ting han kan få trent på i en klubb son Sandnes.
Så at de offensive tallene ikke er gode gjør ikke noe
Spørsmålet er om han har klart å utvikle det han var dårlig på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

1 skarve assist - klart det gjør noe. Det er ikke bra, så kan man selvfølgelig forklare det bort.

Superjack

Seier i dag garanterer i praksis Europa
neste år etter FFKs tap i går.

Da er det 9 poeng til 5 plass, med 4 kamper igjen og Brann har vesentlig bedre målforskjell enn RBK og FFK
Brannsupporter.

Dickens

Skuffende at denne kampen ikke blir utsolgt etter kampen mot RBK og at vi ligger der vi ligger på tabellen.

fortune

Quote from: Dickens on October 27, 2024, 16:23:31 PMSkuffende at denne kampen ikke blir utsolgt etter kampen mot RBK og at vi ligger der vi ligger på tabellen.

Tipper den hadde vært utsolgt om den startet klokken 17. 19:15 blir for sent for familiene, spesielt når man skrudde klokken i natt.
First is first, second is nothing

SeLyren

Dagens 11?

Dyngeland

Helland Serry Kristiansen Soltvedt

Kartum Kornvig Felix

Blomberg Heggebø Castro.

*Hvis ikke de tar sjans på Soltvedt kommer nok Thore P inn for han.

krakra

Thore P tror jeg er ute resten av sesongen.

Hickok

Blir nok blåkopi fra sist med unntak av Castro for Mathisen.

SeLyren

Er han det ja, har gått meg hus forbi. Ja Kristiansen på vb og Holtet inn da evt :)

Churchill

Vi må vinne i dag. Både Viking og Moille ser ut til få med seg tre poeng.
...we shall never surrender.

Billy Elliott

Både Viking og Molde vinner sine kamper lett, så her kan vi ikke avgi poeng. Det blir i så fall kritisk, og vi kan ende opp med å miste alt på bare et par runder.

Det typiske er vel at både vi og B/G taper denne runden, RBK melder seg på igjen og vi ender uten Europa i dere hele tatt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Quote from: Hickok on October 27, 2024, 17:36:31 PMBlir nok blåkopi fra sist med unntak av Castro for Mathisen.

Ikke overraskende fikk du rett

Mathias Dyngeland
Eivind Helland, Japhet Sery Larsen, Ruben Kristiansen, Joachim Soltvedt
Sander Kartum, Emil Kornvig, Felix Horn Myhre
Ole Didrik Blomberg, Aune Heggebø, Niklas Castro.

Fint at denne kampen går på direktesport, da kan jeg få sett den fra hjemmets lune vrede...

Respons

Såg Troms nylig i Molde og jeg mener de kan tas på tempo og trøkk. Og at midtbanen deres kan kjempes ut. De er høye og tynne og vil gjerne spille seg ut og gjennom. Så det må trøkkes til.
Respons, kanskje?

Go Up