• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Jeg hadde ikke hatt noe stort problem med å tildele flere billetter til Vikingfansen, om det er billetter å få. Det er en fin gest. Slik det er på Stavanger Stadion, fordi siddisene ikke gidder gå selv.

Men nå frykter jeg Vikingsupportere skal gå inn på ticketmaster og kjøpe hjemmebilletter.

Brannsupporter.

Corran

Hadde Viking klart å selge ut sin stadion hadde de ikke gitt ekstra billetter til Brann supporterne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Skrev «en del av disse andre storklubbene».

Men det er vel kun mot Brann at RBK selger ut i 2024? Vi hadde solgt ut mot KFUM.

Nixon

Vikings salgssjef avkrefter ganske greit oppstyret fra sine egne supportere.

Brann har ikke lovet oss noe som helst, og det har ikke vært noen avtale mellom klubbene om antall billetter. Brann har gitt oss 200 ekstra billetter i en kamp der de sikkert kunne solgt ut sitt eget stadion tre ganger. Det er vi takknemlige for.

Så opp som en løve der altså.
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 31, 2024, 12:35:41 PM #18204 Last Edit: October 31, 2024, 12:57:49 PM by Gulløl
Quote from: Superjack on October 31, 2024, 12:06:14 PMMen nå frykter jeg Vikingsupportere skal gå inn på ticketmaster og kjøpe hjemmebilletter.
Dei kan bare prøve seg i det lotteriet i den korte stunden det pågår etter kl.12 på mandag, det blir nok uansett bare en ganske liten andel billetter på dei på hjemmefeltene. Tipper det fort kan bli 5 000 -10 000 Brann supportere som ønsker seg billett når salget starter og neppe mer enn 100 Viking supportere (for behovet og billettangsten er ikke stor nok i Stavanger utover 1000). Slår den fordelingen til sånn omtrent får de bare kjøpt 2 % av billettene altså maks 80-100 billetter, godt mulig enda mindre. Når en tar fratrekk for partoutkort, Brannbørsen og Brannstuen (som ikke kommer i fritt salg) og BT-A og BT-B er en vel kommet langt ned på 4000 tallet i antall billetter det skal kjempes om sånn grovt sett (uten at jeg har tatt meg tid å regne nøyaktig på det).  
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Tenker viking supporterne først og fremst skal prøve å kjøpe opp de 1000 billettene de får tilgjengelig.
Så kan de sutre når/om de blir utsolgt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Corran on October 31, 2024, 12:53:00 PMTenker viking supporterne først og fremst skal prøve å kjøpe opp de 1000 billettene de får tilgjengelig.
De blir lagt ut 10 dager senere for salg, så det er de siste 1000 billettene som vil være tilgjengelig.

andreas1989

Var litt artig. Supportere som går ut med trusler på vegne av klubben som så blir avfeid av klubben.

Superjack

Quote from: Gulløl on October 31, 2024, 12:35:41 PM
Quote from: Superjack on October 31, 2024, 12:06:14 PMMen nå frykter jeg Vikingsupportere skal gå inn på ticketmaster og kjøpe hjemmebilletter.
Dei kan bare prøve seg i det lotteriet i den korte stunden det pågår etter kl.12 på mandag, det blir nok uansett bare en ganske liten andel billetter på dei på hjemmefeltene. Tipper det fort kan bli 5 000 -10 000 Brann supportere som ønsker seg billett når salget starter og neppe mer enn 100 Viking supportere (for behovet og billettangsten er ikke stor nok i Stavanger utover 1000). Slår den fordelingen til sånn omtrent får de bare kjøpt 2 % av billettene altså maks 80-100 billetter, godt mulig enda mindre. Når en tar fratrekk for partoutkort, Brannbørsen og Brannstuen (som ikke kommer i fritt salg) og BT-A og BT-B er en vel kommet langt ned på 4000 tallet i antall billetter det skal kjempes om sånn grovt sett (uten at jeg har tatt meg tid å regne nøyaktig på det). 

Med mindre alle resultater går feil vei i helgen så kommer billettangsten til å overgå Cupfinalen i en høy potens.

Jeg garanterer grinemenn og mas om større stadion på mandag ettermiddag.
Brannsupporter.

David

Det er utrolig hvordan en enkelt grinemann har klart å hulke seg fast i den kollektive bevisstheten.

Superjack

Quote from: David on October 31, 2024, 13:53:52 PMDet er utrolig hvordan en enkelt grinemann har klart å hulke seg fast i den kollektive bevisstheten.

Kommer nok ikke til å glemme han nei.
For meg ble det materialisering og perfekte eksempelet for folk som sjelden bryr seg, plutselig har verdens undergang når de ikke får billett til type cupfinale eller som nå, en eventuell seriefinale.

Brannsupporter.

Corran

Det har vel vært flere grinemenn?
Var jo han i 2007, men var vel en eller to på et par cupfinaler tilbake på 90 tallet også?
Eller lurer minnet mitt meg igjen?

Corran

Quote from: Hickok on October 31, 2024, 13:02:38 PM
Quote from: Corran on October 31, 2024, 12:53:00 PMTenker viking supporterne først og fremst skal prøve å kjøpe opp de 1000 billettene de får tilgjengelig.
lir lagt ut 10 dager senere for salg, så det er de siste 1000 billettene som vil være tilgjengelig.
Ja sier ikke at de skal kunne grine seg til flere. Men spare sutringen til når de faktisk har kjøpt opp 1000 billetter

andreas1989

October 31, 2024, 15:37:00 PM #18213 Last Edit: October 31, 2024, 15:39:22 PM by andreas1989
Her rykkes det altså ut på twitter med knallharde beskyldninger mot Brann som klubb, toppet med klare trusler på vegne av egen klubb, som siden ble fullstendig avfeid som usannheter fra Viking sin side. Likevel nekter enkelte av disse karakterene for at de har skutt med løskrutt. Hvilken innsikt har de i hva klubbene seg i mellom har avtalt? Vi snakker jo om samme gjeng som altså ikke klarte å møte opp på årsmøtet til egen klubb. Og hvor i allverden tar de det i fra at Brann skulle stille en hel kortside disponibel til Viking? Tror de seriøst at Viking kampene er de største kampene for Brann? FKH borte er en større kamp enn Viking borte.

Corran

Er ikke dette bare en liten supportergruppe da?

Og går viking supportere på kamp om de ikke får gratis eller sterkt rabaterte billetter?

Eivind

Quote from: Corran on October 31, 2024, 15:11:29 PMDet har vel vært flere grinemenn?
Var jo han i 2007, men var vel en eller to på et par cupfinaler tilbake på 90 tallet også?

Hele den greien med "grinemannen" i 2007 var en utspekulert greie fra TV 2 (om de visste om tilstanden hans). Jeg traff "grinemannen" noen ganger og han hadde en tilstand/diagnose som gjorde at han gren hele tiden. De kunne filmet han mens de ga han en gratis stratos, og han hadde grenet.

Siden har det klippet stått igjen som et symbol på at folk som vanligvis ikke går på stadion, griner når de får billetter til en gullkamp. Bare tull.

Christian

Quote from: Eivind on November 01, 2024, 09:04:43 AMHele den greien med "grinemannen" i 2007 var en utspekulert greie fra TV 2 (om de visste om tilstanden hans). Jeg traff "grinemannen" noen ganger og han hadde en tilstand/diagnose som gjorde at han gren hele tiden. De kunne filmet han mens de ga han en gratis stratos, og han hadde grenet.

Siden har det klippet stått igjen som et symbol på at folk som vanligvis ikke går på stadion, griner når de får billetter til en gullkamp. Bare tull.
HÆ?! Fakta? Dette har jeg aldri hørt på de 17 årene siden dette skjedde.

Eivind

Quote from: Christian on November 01, 2024, 09:14:48 AM
Quote from: Eivind on November 01, 2024, 09:04:43 AMHele den greien med "grinemannen" i 2007 var en utspekulert greie fra TV 2 (om de visste om tilstanden hans). Jeg traff "grinemannen" noen ganger og han hadde en tilstand/diagnose som gjorde at han gren hele tiden. De kunne filmet han mens de ga han en gratis stratos, og han hadde grenet.

HÆ?! Fakta? Dette har jeg aldri hørt på de 17 årene siden dette skjedde.

Jepp. Gren hver gang jeg traff, og ble forklart at det var en tilstand han hadde.

Lasaron

Han var først til å kjøre gjennom Knappetunnelen, mener jeg å huske.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Superjack

November 01, 2024, 11:29:37 AM #18219 Last Edit: November 01, 2024, 11:31:41 AM by Superjack
Quote from: Eivind on November 01, 2024, 09:04:43 AM
Quote from: Corran on October 31, 2024, 15:11:29 PMDet har vel vært flere grinemenn?

Er det tull at det kommer frem folk som «alltid» går på stadion og «er verdens største Brannsupportere» som klager over at de ikke får billetter til store eventer som denne Vikingkampen kan bli?

Det er for meg fortsatt et perfekt bilde på hvordan enkelte folk oppfører seg når de ikke får billetter.

Ellers har det allerede dukket opp grinemenn.
Hele Vikinghorden er jo kollektive grinemenn. Tror de skal ha rett på hele BT tribunen, og klager i aviser og media for dette.

Ikke tull.
Grinemenn er et fenomen.

At han som ble filmet i 2007 uheldigvis ble mannen som ble symbolet er jo kanskje litt uheldig, men for meg har det ikke noe med han å gjøre personlig. Uskyldig han, og ønsker han billetter til alle kampene til Brann.
Brannsupporter.

Optimist

Tror det har gått litt i stillhet forbi, men siden i går har det bare vært ståplasser bak Fjordkraft igjen (før det gjerne slippes noen restaurantplasser, etc.)
Kokende idiot

Erlend

Quote from: Superjack on November 01, 2024, 11:29:37 AMHele Vikinghorden er jo kollektive grinemenn. Tror de skal ha rett på hele BT tribunen, og klager i aviser og media for dette.

Ja man må jo lure litt på hva slags virkelighet de lever i... Det var èn grunn til at vi fikk ekstra billetter mot de i Stavanger og det var at bortebilletter er eneste måten å få solgt de billettene til full pris.

Og hadde f eks Erlend Vågane uttalt seg om noe som helst på den måten der så hadde nå jeg blitt flau i hvert fall, men der nede synes de visst det er ganske kult

David

Quote from: Eivind on November 01, 2024, 09:04:43 AM

Hele den greien med "grinemannen" i 2007 var en utspekulert greie fra TV 2 (om de visste om tilstanden hans). Jeg traff "grinemannen" noen ganger og han hadde en tilstand/diagnose som gjorde at han gren hele tiden. De kunne filmet han mens de ga han en gratis stratos, og han hadde grenet.

Jeg tipper TV 2 var klar over hvem det var. Jeg husker ham som forelder på Idol et par år tidligere, da datteren var med. Gren da også. Dette er 20 år siden, så jeg tar forbehold om at hukommelsen har forvekslet noe, men det er i alle fall disse to tingene jeg forbinder ham med, begge via TV 2.

Hickok

Quote from: Erlend on November 01, 2024, 12:01:55 PM
Quote from: Superjack on November 01, 2024, 11:29:37 AMHele Vikinghorden er jo kollektive grinemenn. Tror de skal ha rett på hele BT tribunen, og klager i aviser og media for dette.

Ja man må jo lure litt på hva slags virkelighet de lever i... Det var èn grunn til at vi fikk ekstra billetter mot de i Stavanger og det var at bortebilletter er eneste måten å få solgt de billettene til full pris.

Og hadde f eks Erlend Vågane uttalt seg om noe som helst på den måten der så hadde nå jeg blitt flau i hvert fall, men der nede synes de visst det er ganske kult
Det morsomste med hele greien, er jo at de mener i fullt alvor at det viktigste er at bortelaget skal ha hele svingen. Om halvparten av billettene da forblir usolgt er ikke viktig. Brann klarer aldri selge 3500 billetter i Stavanger, og Viking klarer i hvert fall ALDRI å selge halvparten av det en gang i Bergen. Da blir egentlig hele diskusjonen et eneste luftslott. Hadde det nå en gang vært slik at begge lag vasset i penger og kunne gi vekk setene, men nå er det nå en gang slik at begge lag trenger hver eneste krone de kan få inn.

Spelaren

November 01, 2024, 13:28:15 PM #18224 Last Edit: November 01, 2024, 13:30:01 PM by Spelaren
Quote from: Lasaron on November 01, 2024, 10:58:32 AMHan var først til å kjøre gjennom Knappetunnelen, mener jeg å huske.

Det stemmer! Han hadde faktisk ventet lenge på dette, akkurat som ved det kontroversielle salget av billetter på Galleriet i 2007.
Gå av.

andreas1989

Lurer på om alle som ville ha billett til dagens kamp i Stavanger fikk det?

Superjack

Tviler på det.. Basert på TV bildene.
Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on November 02, 2024, 18:02:50 PMTviler på det.. Basert på TV bildene.
Det viktigste er jo ikke å selge ut, men å ha masse seter tilgjengelig. Dette var selvsagt også tilfellet på felt O, der det var masse ledig.

Superjack

Eneste gangene det er i nærheten av «utsolgt» i Stavanger er når minst halvparten av billettene er gitt bort eller sånne kampanjebilletter.
Brannsupporter.

Gulløl

November 03, 2024, 19:15:27 PM #18229 Last Edit: November 03, 2024, 19:18:34 PM by Gulløl
UTSOLGT. Lillestrøm kampen.

(var det en stund i hvert fall)

Billy Elliott

Blir greit trøkk på billettslippet i morgen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Hvor mange billetter blir det for fritt salg?

Var det 10.000 partoutkort?
1000 til Viking
1000-1500? Til viper og sponsorer?

Da koker det ned til ca 4500 billetter for åpent salg.

Det er ikke mye.
Mulig koket ble litt dempet av 3-3 kampen, men at det er utsolgt første 3 minuttene etter salgsåpning, garantert.
Brannsupporter.

Corran

Om eg skjønte Kalven riktig så vil Brann, om de to siste kampene selger over 14000, være første laget i Norge som har over 14000 hver kamp i en 12 måneders periode

Utmedsnolken

Quote from: Corran on November 03, 2024, 22:37:55 PMOm eg skjønte Kalven riktig så vil Brann, om de to siste kampene selger over 14000, være første laget i Norge som har over 14000 hver kamp i en 12 måneders periode

Vi hadde jo 4 år på rad med over 15000.
"og der snubler Sæternes igjen"

Optimist

Quote from: Utmedsnolken on November 03, 2024, 23:13:36 PM
Quote from: Corran on November 03, 2024, 22:37:55 PMOm eg skjønte Kalven riktig så vil Brann, om de to siste kampene selger over 14000, være første laget i Norge som har over 14000 hver kamp i en 12 måneders periode

Vi hadde jo 4 år på rad med over 15000.

Ikke med cup og Europacup. 2024 vil være det eneste kalenderåret noen norsk klubb har hatt 14.000+ på samtlige tellende kamper. Så er vi litt «heldig» siden vi ikke har hatt cupkamper, men gøy rekord uansett!
Kokende idiot

andreas1989

Hørt at det med cupkampene er eneste grunnen til at ikke Viking topper statistikken.

Superjack

Ikke noe link til billettsalg enda til Viking kampen.
Skal Brann vente til kl 12 og krasje systemet, eller har de vært lur og lagt opp til å åpne 15 minutter før og en random køprosess der det skal være like muligheter for alle når det åpner kl 12?
Brannsupporter.

Supertzar

Quote from: Superjack on November 04, 2024, 08:31:02 AMIkke noe link til billettsalg enda til Viking kampen.
Skal Brann vente til kl 12 og krasje systemet, eller har de vært lur og lagt opp til å åpne 15 minutter før og en random køprosess der det skal være like muligheter for alle når det åpner kl 12?

Hmmm, rart. Står jo på Brann sine nettsider at køen på Brann.no startar kl 10:00, men ingen teikn til link.

andreas1989

Hvor står det at køen starter kl 1000?

andreas1989

Se der ja, takk. Ikke nevnt med et ord i artikkelen fra forrige uke.

Lovende dette da.

Gulløl

November 04, 2024, 10:20:43 AM #18241 Last Edit: November 04, 2024, 10:26:52 AM by Gulløl
Ja Brann må bare gjemme bort informasjonen rundt salget best mulig og kløne det til, slik at kritikken blir massiv. Brann har hatt veldig god tid til å planlegge dette salget på en veldig god måte, burde vært lagt ut en artikkel fra tidlig av morgenen av med alle detaljer. For eksempel er det sikkert mange som lurer på hvor mange billetter en får lov å kjøpe, blir det to billetter, blir det fire billetter, et annet antall ? Skal billettkøen avvike fra kl.12.00 som nok de fleste tror den starter ut fra artikkelen i forrige uke burde Brann selvsagt vært tidlig ute med den informasjonen.

huleste

Jeg finner ikke denne køen

andreas1989

Ja, dette er jo nesten bare å holde folk for narr. Den lille informasjonen som er kommet, den finner man nevnt som en bisetning i en annen artikkel, og det som blir skrevet der stemmer tilsynelatende ikke. Og i tillegg klarte man altså først å annonsere at salgstart skulle være forrige mandag.

Nixon

Toppers at det blir litt vanskelig å finne. Det gir de som virkelig er interessert en fordel!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: huleste on November 04, 2024, 10:22:30 AMJeg finner ikke denne køen

Gå inn på LSK-kampen og klikk på "Bestill". Da kommer du inn i køen til Viking-kampen. Brann-logikk!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Viking kampen kunne fort solgt minst 25 000 billetter om det var kapasitet. Veldig viktig at billettkjøperne opplever det blir gjort på en skikkelig og rettferdig måte, at alle som vil kjøpe billetter får den samme muligheten, her er informasjonen i forkant vesentlig, en informasjon som må komme i god tid så ALLE interesserte kjøpere får den med seg.

Superjack

Ser ut som random-kø opplegg, der alle får tildelt en køplass kl 12.
Måtte infoen være like tåkete helt frem til 12:05... Da blir det mye fornøyde folk...
Brannsupporter.

Gulløl

Nå er det nedtelling til to køer, under den utsolgte Lillestrøm kampen og under Viking kampen. Dobbel så stor sjanse om en stiller seg i begge køer ?

pælida

Hele det er en skandale. At noen få får med seg, at man kan gå inn i køken fra kl 10... Og  de fleste vet det ikke...

jaja

Go Up