• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann i media

Started by Leffen, August 01, 2016, 13:21:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Christian

Quote from: Superjack on October 08, 2024, 11:57:08 AMJa det er rett å ikke signere Kristiansen igjen.
Enig.

Ikke er det noe å hisse seg opp over heller. Spesielt ikke for gjengen i Ballspark.

Hårfin

Anmeldelse:
KNIKSENS KNUSEDIGGE FANZINE

Layout:
Veldig bra venstremarg på side to, ellers ujevn.

Journalistikk:
Savner konfronterende journalistikk på Piddi Finans sine korte ubegrunnede svar, men fint grep å gi leseren innsikt i denne typete typen.

Bildebruk:
Kunne ikke vært bedre.

Stofftyper:
Fanzinen sikter bredt i det å få frem ulike sider ved Sportsklubben Brann. Her er gode analyser, kulturstoff, artikler om supporterbekledning, men også et skarpt blikk på mediebildet, m.m.

Konklusjon:
En flott FANZINE, som tar leseren med inn i kjernen på det å være supporter i 2023 eller 2024. Viser her til bakside refleksjonen rundt det å hoppe når man ikke vil eller gidder men i alle fall ikke på kommando men så vil man jo ikke ødelegge stemningen og stolthet og sånn.
Respons, kanskje?

Erlend

Veldig behagelig format på Ballspark sine intervjuer etter kamp på søndag når Bøyum tok seg av intervjuene aleine og hadde en kjapp og saklig diskusjon med Blindheim innimellom intervjuene. Gjerne mer av dette, men det er vel slutt når Pamer er tilbake fra ferie

Superjack

October 22, 2024, 08:11:37 AM #903 Last Edit: October 22, 2024, 09:26:34 AM by Superjack Reason: Ble for skarp og utidig
Støttes.
Pamer kan til tider bli for tabloid.

Spesielt når Pamer er i tospann med Høibråten så blir det mye vås, i mine ører.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Hva er poenget med denne skittkastingen mot Pamer og Høibråten? Her mikses jo Ballspark og BT-kommentator, der det i førstnevnte er meningen at man skal ha hummer og kanari, moro og seriøsitet om en annen. Felles for alle, inklusiv Høibråten, er at de har god snøring på Brann og fotball. Pamer er ellers en glimrende journalist, jeg foretrekker pennen til Pamer milevis foran de øvrige, men han har åpenbart skaffet seg noen fiender, for han er skarp og direkte og det faller enkelte tungt for brystet.

Leffen

Quote from: ACHTUNG on October 22, 2024, 09:09:37 AMHva er poenget med denne skittkastingen mot Pamer og Høibråten? Her mikses jo Ballspark og BT-kommentator, der det i førstnevnte er meningen at man skal ha hummer og kanari, moro og seriøsitet om en annen. Felles for alle, inklusiv Høibråten, er at de har god snøring på Brann og fotball. Pamer er ellers en glimrende journalist, jeg foretrekker pennen til Pamer milevis foran de øvrige, men han har åpenbart skaffet seg noen fiender, for han er skarp og direkte og det faller enkelte tungt for brystet.

Pamer er en glimrende journalist? Det er store ord. Synes han er akkurat middelmådig. Svært sjeldent noen analyser med innsikt og snur kappen etter vinden. Og ikke minst, enorm tro på egen uovertruffenhet.

Poden i går uten han var veldig behagelig. Var ikke alltid en syvende far i huset som skulle komme med "fasit"

Superjack

Quote from: ACHTUNG on October 22, 2024, 09:09:37 AMHva er poenget med denne skittkastingen mot Pamer og Høibråten? Her mikses jo Ballspark og BT-kommentator, der det i førstnevnte er meningen at man skal ha hummer og kanari, moro og seriøsitet om en annen. Felles for alle, inklusiv Høibråten, er at de har god snøring på Brann og fotball. Pamer er ellers en glimrende journalist, jeg foretrekker pennen til Pamer milevis foran de øvrige, men han har åpenbart skaffet seg noen fiender, for han er skarp og direkte og det faller enkelte tungt for brystet.

Fiende? Absolutt ikke, men han er veldig flink å lage konklusjoner og store ord, basert på lite fakta og sideblikk til hva andre eventuelt gjør. Og det har da overhodet ikke noe med det han forfekter når han skriver som gjør at jeg synest han til tider er meget tabloid.

Jeg er enig med at han til tider skriver veldig bra. Men det er ikke ofte. Faktisk veldig sjelden det kommer noe på trykk derifra.

Brannsupporter.

andreas1989

Ikke er de morsomme, og ikke har de særlig peiling på bærekraftig klubbdrift i 2024, altså fotball.

Corran

Pamer har vel selv gang på gang poengtert at han ikke er journalist og derfor at han ikke trenger  ha kildr o.l. som journalister må ha.
Du skal selvfølgelig få like ham så mye du vil, men jeg synes han er tabloid og slenger om seg med halvsannheter og rykter.
Ikke synes eg han er noe morsom heller.
Han er heller ikke noen fiende av meg.
Selv om folk ikke liker ham som kommentator og podkast leder betyr ikke at man misliker personen og at han har skaffet seg fiender.

Men synge kan han, Palmerottien. Var hans versjon av nystemten som skulle gått før kamp på staddaen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Mulig Høibraaten har god peiling på fotball, men i Ballspark er han utelukkende klovn. Det kommer null faglig innsikt der fra. Bare fjas og overdrivelser. Man kan sikkert sette pris på det, men han løfter ikke det faglige nivået i Ballspark.

Pamer kan nok en del, men han er i overkant tabloid, blir vel fastlåst i egne ideer og virker å ha stor innvirkning på resten av redaksjonen. En vanlig saksgang i BT er jo at Pamer ranter om etter eller annet på Ballspark, så skriver han en kommentar om det han rantet om i Ballspark, så sendes en av journalistene for å konfrontere Brann med hva enn Pamer har rantet om.

Det var mer uenighet og flere sider som kom fram før. Sånn er det ikke lenger. Der er BA nå bedre.

fortune

Det som er mest synd med Høybråten er at han også tilfører minimalt innenfor det som burde vært hans kjerneområde; overganger. Istedet for å dele innsikt og velbegrunnede tanker er han mest opptatt av å kaste rundt seg med sinnsyke overgangssummer og vanvittige teorier, ala 150 mill for Warming og at Felix er like mye verdt som Grønbæk.
First is first, second is nothing

ACHTUNG

Er folk virkelig så humørløse her inne? Ideen med Høibråten er at han skal være en videreførsel av Doddo, som var klovn på sin måte og det fungerer, Ballspark er en av Norges klart mest popluære podcaster og jeg mener også at de kan faget sitt. Eller foretrekker dere heller å lytte til søvndyssende prat a`la Lars Tjernås. Ballsparkgjengen gløder, de har ekte engasjement og de gjør lytte og følgere glad. Så får det heller bare være at noen av dere her inne foretrekker gravalvor. Fotball er ikke rakettforskning for øvrig, Ballspark gjør det de skal gjøre og det gjør de med stil.

Corran

Er man humørløs om en ikke har samme humor som deg?
Jeg kan trekke på smilebåndet av og til av Høibråten og Ballspark, men finner de egentlig ikke morsomme i det hele tatt.
Det er veldig mye humor eg ler av og ofte er det dårlig humor, men det betyr ikke at folk som ikke ler av det jeg ler av er humørløse. Kun at de ler av andre ting enn meg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

October 22, 2024, 18:45:32 PM #913 Last Edit: October 22, 2024, 19:00:38 PM by andreas1989
Ballspark har jo omtrent tatt den motsatte reisen av laget de skal dekke i kvalitet.

Huseklepp(og Mjelde) og Doddo var ofte en motvekt til Parmer, og det trengs for å si det mildt, som allerede nevnt. Høibråten er mer opptatt av å være bestevenn med Parmer og at det skal være koselig.

Det var en del fjas med orginal besetningen og Doddo var for all del fisk på land noen ganger, men han var langt mer skikket til jobben enn Høibråten. Når Huseklepp og etterhvert Doddo forsvant så dalte kvaliteten på Ballspark og særlig Bøyum er jo blitt en skygge av seg selv. Høibråten er sikkert artig for noen å ha med en gang i blant, men han har ikke noe å gjøre i en seriøs og faglig dekning. Blindheim serverer selvfølgeligheter og fnising etter min mening, og er iallfall ikke noen motvekt til Parmer. Jeg ser kun sendingene etter kamp med mindre det meldes her inne at Parmer har servert noe sensasjonelt(igjen), men av det lille jeg får med meg burde de bruke Haugen i større grad enn de gjør. Men det er klart de serverer et publikum, men det er jo bare å ta en titt på den Facebook siden til Ballspark og sammenlikne den med debatten her inne så forstår man jo at det er to helt forskjellige verdener.

BA er ikke bare stort sett overlegen BT i dekningen av Brann, også når det kommer til å være først ute med nyheter. Men kvaliteten på poden til BA er på et skyhøyt nivå sammenliknet med Ballspark i 2024, og jada Grønner er Grønner. I dagens episode har de også koblet på Tormod Bergersen i tillegg til Grønner og Johnson. BA byr på 5% fjas og 95% fag, BT er vel nærmest omvendt? BA burde fortsette med Bergersen som fast innslag i poden og kanskje de burde knytte til seg Doddo som det folkelige alibiet? Med da er vel Davy en mer opplagt kandidat? Det BA må bli bedre på er dekningen i sammenheng med kamp som flere her inne har påpekt.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on October 22, 2024, 17:50:50 PMEr folk virkelig så humørløse her inne? Ideen med Høibråten er at han skal være en videreførsel av Doddo, som var klovn på sin måte og det fungerer, Ballspark er en av Norges klart mest popluære podcaster og jeg mener også at de kan faget sitt. Eller foretrekker dere heller å lytte til søvndyssende prat a`la Lars Tjernås. Ballsparkgjengen gløder, de har ekte engasjement og de gjør lytte og følgere glad. Så får det heller bare være at noen av dere her inne foretrekker gravalvor. Fotball er ikke rakettforskning for øvrig, Ballspark gjør det de skal gjøre og det gjør de med stil.

Jeg liker å høre både humor og morsomheter.
Men i en podcast som er om Brann og fotballen så håper jeg også på en viss seriøsitet og analytiske tilnærminger. Doddo og Huseklepp var en fin kombo med Pamer. Pamer og Høibråten blir mest useriøst vås. Litt skoleavis nivå.
Om du mener at det er det som gjør en god brannpodcast, i regi av byens største avis, så deg om det.

Podden har tapt seg, mener jeg.
Brannsupporter.

krakra

Quote from: ACHTUNG on October 22, 2024, 17:50:50 PMEr folk virkelig så humørløse her inne? Ideen med Høibråten er at han skal være en videreførsel av Doddo, som var klovn på sin måte og det fungerer, Ballspark er en av Norges klart mest popluære podcaster og jeg mener også at de kan faget sitt. Eller foretrekker dere heller å lytte til søvndyssende prat a`la Lars Tjernås. Ballsparkgjengen gløder, de har ekte engasjement og de gjør lytte og følgere glad. Så får det heller bare være at noen av dere her inne foretrekker gravalvor. Fotball er ikke rakettforskning for øvrig, Ballspark gjør det de skal gjøre og det gjør de med stil.
Var ingen superfan av Doddo heller, men han var en mye mer saklig og verdifull stemme enn Høibraaten. Han var ofte den som sto imot Pamers negative tabloide påstander, representerte «den andre siden». Han fulgte også Brann tett og var den som så flest treninger av alle i Ballspark. Han var også litt fjasete, men mye av det han sa var seriøst og saklig. Høibraaten er jo bare tull og fjas.

Optimist

Jeg merker at jeg savner Doddo. Ballspark er bra det, men det får verken like mye latter eller faglig interesse fra meg nå lengre. Det er to enkle grunner til at jeg savner Doddo:
1. Han var mer behagelig å høre på enn Knut. Får frem meningen sin noenlunde rolig med bruk av normal mengde ord, kontra rapping uten å komme fram til poenget.
2. Doddo turte å si seg uenig i Pamer ETTER at Pamer hadde sagt meningen sin. Føler aldri at noen sier en annen mening etter Pamer lengre. Kun hvis Bøyum åpner opp for det.
Så skal det sies at jeg har absolutt ingenting imot Høibraaten, og er ofte helt enig i poenget hans. Men det blir bare litt slitsomt.
Kokende idiot

Morkel

At Ballspark som et tilbud eksisterer er bare fint. Det er plass til en mer tabloid tilnærming for de som liker det, det er ikke min greie. Men på sin måte bidrar de til mer interesse rundt klubben.

Det som plager meg med BT og spesielt Pamer er (som nevnt tidligere i tråden) behovet for å kontrollere hele narrativet rundt Brann. Man konstruerer saker som for støtte blant folk i Ballspark-gruppa, så etterpå skal man holde Brann ansvarlige for premisser som kun har rot i Ballspark. Det er en litt sånn Donald Trump-strategi om å gjenta en ting så mange ganger at det blir en sannhet.

Superjack

Jeg er veldig glad i Brannstoff, og dermed veldig fornøyd med både ekstrapodder i BA og BT, lunsj TV med mer.

Samtidig så kan vi jo fort fremstå litt «Viking» med alt dette gullsnakket.

Om resultater går veien i helgen er det helt fair å ta litt av, men vi er fortsatt bak Glimt og Glimt er store favoritter til å vinne sine 3 siste.
Brannsupporter.

opplett

Quote from: Superjack on October 30, 2024, 14:29:38 PMJeg er veldig glad i Brannstoff, og dermed veldig fornøyd med både ekstrapodder i BA og BT, lunsj TV med mer.

Om resultater går veien i helgen er det helt fair å ta litt av, men vi er fortsatt bak Glimt og Glimt er store favoritter til å vinne sine 3 siste.

Samtidig gjør vi ikke som Viking dersom og går i kjelleren om det skulle glippe, og lager kleine poster i sosiale medier om krav til spillerne og at de må bry seg mer osv.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Quote from: Superjack on October 30, 2024, 14:29:38 PMJeg er veldig glad i Brannstoff, og dermed veldig fornøyd med både ekstrapodder i BA og BT, lunsj TV med mer.

Forskjellen her er vel at 50% av folket IKKE tror på gull enda
Føler det er mest media som liker å pumpe opp forventningene.
Men vi er med og kjemper og da har folket et lite håp og derfor selges billettene ganske kjapt for OM det skulle skje så vil en være med

Christian

Håper virkelig ikke 50 prosent av Brann-fansen går rundt og TROR Brann vil ta gull i år.

Ja, muligheten er der og den ble større ett Glimts tap mot bartepakket. Det går fint an å håpe. Men å tro at Brann skal ta tre poeng mer enn Glimt på de siste fire kampene nærmer seg å tro på julenissen, spør du meg.

andreas1989

Bare å glede seg til vinteren!

Uavhengig av om det blir gull eller ikke så skal nok Parmer og menigheten kjøre det opp og lage unødvendig støy med krav om pengebruk ut over all rimeliglighet. Sa du Champions League? Da sier Parmer Kristoffer Zachariassen til enhver pris.

Blir bra når Felix blir solgt og man fornuftig nok velger å erstatte han internt, da blir det ikke gullpod, men grinepod.

Nixon

Så da kan vi glede oss til en vinter med først grinepod og så sutreinnlegg her fordi noen har en annen mening enn den man selv har.

Stålsetter meg.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Pamer. Kun en r på slutten.
Gå av.

andreas1989

Quote from: Nixon on October 31, 2024, 08:44:17 AMSå da kan vi glede oss til en vinter med først grinepod og så sutreinnlegg her fordi noen har en annen mening enn den man selv har.

Stålsetter meg.

Er vel ikke så mye sutring her inne? Er vel mer en oppgitthet over BTs evige mas om at man skal vende tilbake til gamle synder bassert på ukvalifisert synsing som fører til undødvendig støy rundt klubben fremfor at man skal kunne jobbe målrettet og i fred for en gangs skyld?

Quote from: Spelaren on October 31, 2024, 08:46:11 AMPamer. Kun en r på slutten.

Pamer ja, da har vi lært noe i dag også.

ostraume

Dersom Brann tar førsteplassen vil det jo være veldig underlig om det ikke hentes noen eksterne forsterkninger med mål om å styrke første 11eren.

Men den tid den sorg :D
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Joda, vi skal aboslutt forsterke oss i vinter. Men det mange reagerer på er vel realismen på ønskene til Pamer, eller kanskje også mangelen på konkrete forslag til spillere som skal inn. Per-Ove sin "BT må gjerne tipse om gode spillere til 5 mill" kommentar står seg veldig godt, for det eneste Pamer klarer å komme opp med er som regel Zachariassen.

2 plass eller bedre så er det nok realistisk med en pengebruk i vinter på 15 millioner, eller kanskje mer? Men vi kan ikke kjøpe bare for å kjøpe? Skulle Felix bli solgt så har vi mer enn nok av interne ersattere, men det vil ikke Pamer og menigheten hans kjøpe.

ostraume

Helt enig med deg i at de gjentatte "diskusjonene" i Ballspark om at "man må tørre å satse" ikke er spesielt gode og nyanserte.

andreas1989

På sikt må man jo jobbe for at man kommer seg dit at spillerkjøp finansieres av spillersalg. Det er vel den retningen klubben ønsker, det blir utfordrende når BT lager støy og misnøye med krav om en 2007 reprise.

Corran

Quote from: Christian on October 31, 2024, 07:45:04 AMHåper virkelig ikke 50 prosent av Brann-fansen går rundt og TROR Brann vil ta gull i år.

Ja, muligheten er der og den ble større ett Glimts tap mot bartepakket. Det går fint an å håpe. Men å tro at Brann skal ta tre poeng mer enn Glimt på de siste fire kampene nærmer seg å tro på julenissen, spør du meg.
Undersøkelsene viser at ca 50% tror på det og der er det lett å trykke selv om en tenker det ikke er mulig. + at det er leserne av f.eks BA og ikke bare Brann supportere.
Og med supportere så mener jeg de som faktisk følger Brann litt i med og motgang ikke kun 16 mai og når de kan slenge dritt om dem i lunsjen.

Superjack

Det er stor forskjell om spørsmålet er om Brann KAN ta gull, eller om Brann TAR gull.

Jeg er jo også der at jeg tror at det er en mulighet. For det er det jo. En annen er om jeg faktisk tror Brann tar gull. Det tror jeg ikke.

Men håpe. Absolutt.
Brannsupporter.

Christian

Her kunne vi sikkert hatt en fin prat om design av spørreundersøkelser, men lar det ligge :-D

Lasaron

Ja, vinner vi serien er det naturlig å hente en spiller i vinter som vil forsterke førsteelleveren. Men ikke Zachariassen. Det må være en som er noe, eller en del yngre.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Kjell249

Noe av det beste med å vinne serien, vil være at det øker sjansen for å beholde Felix. Det er naturlig at vi styrker laget hvis vi er garantert minimum +200 MNok i Europa league inntekter. Eller for å drømme stort, CL på Staddaen i 2025 :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Superjack

Quote from: Lasaron on October 31, 2024, 13:26:44 PMJa, vinner vi serien er det naturlig å hente en spiller i vinter som vil forsterke førsteelleveren. Men ikke Zachariassen. Det må være en som er noe, eller en del yngre.

Å hente en kar over 30 som skal hjem for å avslutte karrieren? Det er vel så langt fra hva nye Brann skal være som det er mulig.
Brannsupporter.

Rossi

Vi har allerede endel «nye» på plass for neste sesong; Hellan, Helland, Wassberg, Holten, Torsvik, Remmem, Opsahl og Haaland.

Ser ikke helt i hvilken posisjon vi styrke oss. Om Finne forsvinner, kanskje en ny spiss?

World domination within 5 years.

Superjack

Om Torsvik og / eller Hellan ikke funker, en back.
Brannsupporter.

Spelaren

Gå av.

Superjack

Det er vel tradisjon å kunne bruke alle tråder til overgangsprat, unge vs eldre eller alle andre ting som egentlig ikke har noe med trådens tittel å gjøre?

Forresten ikke bra omen at Høglund i Avisa Nordland nå sier til BA at han tror Brann vinner serien. Han har hatt en tendens å bomme på alt han tipper og spår om i det siste.
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: andreas1989 on October 31, 2024, 08:51:08 AMPamer ja, da har vi lært noe i dag også.

Da han spilte på Vestnytt sitt bedriftslag gikk han under navnet Pamerotti. Er visst gyselig flink til å synge.

Corran

Quote from: Kagain on November 01, 2024, 15:08:25 PM
Quote from: andreas1989 on October 31, 2024, 08:51:08 AMPamer ja, da har vi lært noe i dag også.

Da han spilte på Vestnytt sitt bedriftslag gikk han under navnet Pamerotti. Er visst gyselig flink til å synge.
Han har vel kanskje den beste versjonen av Nystemten på staddaen
Pamerotti har vært mye brukt tidligere

Kagain

Quote from: Corran on November 01, 2024, 15:22:49 PMHan har vel kanskje den beste versjonen av Nystemten på staddaen
Pamerotti har vært mye brukt tidligere

Ja, jeg bruker det her inne som regel de få gangene jeg trenger å diskutere Pamer. Visste ikke om folk visste hvorfor det ble brukt, så da benyttet jeg anledningen til å mansplaine litt :)

Corran

TV2 kårer årets lag og Brann er et av de nominerte
Så gå inn og stem i TV2 appen
Pr nå så har Brann 44% og rbk på andre plass har 22,6
For en halvtime siden hadde Brann 42%
De andre er FFK med 19,5%
viking med 9,5%
Tromsø med 4,5%

Lasaron

Konkurranse i stemming, med andre ord.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Erlend

https://www.vg.no/sport/i/25on8G/slik-skal-brann-bli-best-i-norge-mentalitet-sult-og-galskap

VG med en veldig fin artikkel om gammelt rot, veien videre og om vi nå skal klare å finne litt sårt trengt stabilitet. 

Kalvenes nevner også det som ofte blir sagt her angående Pamer/Ballspark spesielt og bergenspressen generelt: 

- Det er utrolig mye mer krevende når det svinger mer. På grunn av trykket fra omgivelsene og meningsbærere som alltid mener du skal gjøre det på en annen måte. Det å klare å stå i det spennet der over tid tror jeg har vært noe av grunnen til at Brann ikke har klart å finne stabilitet, sier Brann-sjefen.

Lasaron

Det er meget viktig at vi klarer det som Kalvenes snakker om. Blir vi like god som Molde og Glimt på de tingene, så blir vi totalt sett mye bedre. Fordi nedslagsfeltet når det gjelder spillere, fans og sponsorer er så mye, mye større.

Corran

En ting som står der og som også er viktig nå og som Ballspark og andre som hyker bør ha bak øret er at
"Brann er en av få klubber i Norge som klarer å drifte gode økonomiske tall uten spillersalg."

Mao det er nå en meget sunn drift og vi kjemper om medaljer og sågar Gull vil enkelte påstå

krakra

Quote from: Lasaron on November 04, 2024, 15:58:27 PMDet er meget viktig at vi klarer det som Kalvenes snakker om. Blir vi like god som Molde og Glimt på de tingene, så blir vi totalt sett mye bedre. Fordi nedslagsfeltet når det gjelder spillere, fans og sponsorer er så mye, mye større.
Jeg tror det er en del av det. Særlig skrikingen over kortsiktige grep, som sjeldent har funket. Men det er ikke bare omgivelsene som har hindret Brann i å være en toppklubb. Det er en haug av inkompetente mennesker som har blitt dyrket og gitt veldig mye tillitt i Brann over en lengre periode, både på leder- og trenerfronten.

Nå har vi dyktige ledere i de fleste ledd, og da gjør vi det bra. Selv om presset fra omgivelsene fortsatt er der. Vi klarer faktisk å kombinere spill, resultater og (litt) spilletid til ungguttene(om enn noe motvillig). Det har vi sjeldent sett i Brann før.

Brann har ofte snakket om at det "ikke er et enmannsshow" og at man ikke skal overdrive viktigheten av enkeltpersoner, men jeg mener det er helt avgjørende å ha høyt kvalifiserte mennesker i noen ytterst få nøkkelroller. Det må Brann også være opptatte av. Det må være en del av sulten det snakkes om. Det er fort å miste. Se på Molde. De forlenger med en trener som er i ferd med å levere sesong nummer to på rad uten medalje. De spiller kjip fotball, og har en aldrende stall der de er helt avhengige av en skadeplaget 34-åring. Men de virker å være rimelig tilfredse likevel. Det var Norges mønsterklubb for bare få år siden.

Og der virker det også som at klubben har en oppfatning om at det er kravstore omgivelser som er det største problemet.

ostraume

Ny runde om satsing i Ballspark i dag og denne 5-millionerskontrakten til Felix.

Ingen refleksjoner om at Finne ville satt med lignende kontrakt som dyr innbytter.

Og heller ingen selvkritikk på dette med manglende satsing i sommer når de ser på resultatene i høst ("de nådde jo ikke Europa").

Synes forresten denne Europaexiten hauses for mye opp. Fasit er at vi tok oss forbi habil motstand fra Nederland og Skottland og røk bittert mot et lag fra Kasakhstan. Det er selvfølgelig enormt skuffende å ryke på den måten, men Europasommeren til Brann er jo ikke en fiasko. Seier i Q2 som useedet er ikke dårlig. Fiasko hadde vært en vintage exit mot Ventspils eller Åtvidaberg.

Go Up