• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sesongen 2024

Started by Lasaron, December 15, 2023, 21:57:43 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Fusentast

Quote from: andreas1989 on November 03, 2024, 23:50:11 PM
Quote from: Corran on November 03, 2024, 22:32:05 PMHan skyter seg jo litt i foten han som skriver den artikkelen
Om en følger hans logikk vil det jo være bedre at B/G kommer på 2 plass.
Hvis de er så mye bedre enn Brann internasjonalt så er det jo bedre at Brann har en lettere vei inn og Norge har da større sjanse på flere lag kvalifisert inn i europa cup.
Ja oddsen for 2 lag i CL øker jo da med hans logikk betraktelig om Brann vinner serien

Ja, det er vel flere ting som tyder på at vedkommende ikke helt har innsikt og perspektiv på ting. Det faktum at Bodø/Glimt er en mikro klubb sammenliknet med Brann mtp potensiale nevnes jo feks ikke. Det betyr jo også at Brann har forutsetninger for langt større omsetning på klubbdriften ved sportslig suksess.  Han skryter også uhemmet av Glimt sin spillerutvikling som har stoppet helt opp i senere år.

Slapp journalistikk, mistenker han har skrevet kun for å provosere. Toppklubb i Bodø er ikke bærekraftig og Bodø/Glimt er kun et Kjetil Knudsen-exit unna kollaps...
I don't think you can the rules!

Superjack

Quote from: Fusentast on November 04, 2024, 13:28:41 PM
Quote from: Corran on November 03, 2024, 22:32:05 PMHan skyter seg jo litt i foten han som skriver den artikkelen
Hvis de er så mye bedre enn Brann internasjonalt så er det jo bedre at Brann har en lettere vei inn og Norge har da større sjanse på flere lag kvalifisert inn i europa cup.
Ja oddsen for 2 lag i CL øker jo da med hans logikk betraktelig om Brann vinner serien

Ja, det er vel flere ting som tyder på at vedkommende ikke helt har innsikt og perspektiv på ting. Det faktum at Bodø/Glimt er en mikro klubb sammenliknet med Brann mtp potensiale nevnes jo feks ikke. Det betyr jo også at Brann har forutsetninger for langt større omsetning på klubbdriften ved sportslig suksess.  Han skryter også uhemmet av Glimt sin spillerutvikling som har stoppet helt opp i senere år.

Slapp journalistikk, mistenker han har skrevet kun for å provosere. Toppklubb i Bodø er ikke bærekraftig og Bodø/Glimt er kun et Kjetil Knudsen-exit unna kollaps...

Tror Glimt kan kollapse under KK også. Etter å ha hørt Moberg i dagens spiss vinkel podcast så tror jeg at om det skjærer seg med KK i Glimt, så skjærer det seg veldig.
Brannsupporter.

Rossi

Det er vel tegn på slitasje i BG.
World domination within 5 years.

andreas1989

Helstrup er dyktig. Faren for Glimt ligger vel i at styrelederen der oppe skal ta ut laget den dagen KK drar.

David

Quote from: Fusentast on November 04, 2024, 13:28:41 PM

Ja, det er vel flere ting som tyder på at vedkommende ikke helt har innsikt og perspektiv på ting. Det faktum at Bodø/Glimt er en mikro klubb sammenliknet med Brann mtp potensiale nevnes jo feks ikke. Det betyr jo også at Brann har forutsetninger for langt større omsetning på klubbdriften ved sportslig suksess.  Han skryter også uhemmet av Glimt sin spillerutvikling som har stoppet helt opp i senere år.

Han er ikke journalist, det var et dårlig begrunnet meningsinnlegg fra en fyr som twitrer mye om fotball. Vet ikke ellers hva han driver med. Om man skal følge ham på premisset om at det er viktig med et "lokomotiv" som gjør det bra i Europa (noe som burde være uinteressant for alle som faktisk har et favorittlag, eller er gamle nok til å huske 90-tallet), så er det ingenting i veien for at dette er en rolle som like fint kan ivaretas av et annet lag enn de to som først og fremst har bygget koeffiesientpoeng. Molde, med sin store stall, som visstnok skal være "rustet for Europaspill" har gått på flere bananskall i Europa de siste årene, blant annet med tap mot svenske lag de burde ha slått og tap i bortekamper som kunne gitt ligaen høyere rangering. Så har de glimtvis imponert (Hoffenheim, Legia) men det er ikke uvanlig at norske lag av og til gjør det.

Fusentast

Quote from: Rossi on November 04, 2024, 14:57:05 PMDet er vel tegn på slitasje i BG.

Tar jeg ikke mye feil så er strukturen» i Bodø like solid som den viste seg å være i Rosenborg etter Eggen...
I don't think you can the rules!

Nixon

Bortefeltet i Molde er tilsynelatende utsolgt. Men dersom der et stadion i Norge der man kan få ekstra bortebilletter er det i Molde!
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Fusentast on November 04, 2024, 18:20:21 PM
Quote from: Rossi on November 04, 2024, 14:57:05 PMDet er vel tegn på slitasje i BG.

Tar jeg ikke mye feil så er strukturen» i Bodø like solid som den viste seg å være i Rosenborg etter Eggen...
RBK har vel tatt cirka halvparten av seriegullene i norsk fotball etter at Eggen ga seg, så strukturen var ikke så ille. Men det finnes jo grenser for hvor mye inkompetanse en klubb tåler. Likevel virker det som de har noe på gang igjen nå.

Hickok

Quote from: Nixon on November 05, 2024, 11:45:03 AMBortefeltet i Molde er tilsynelatende utsolgt. Men dersom der et stadion i Norge der man kan få ekstra bortebilletter er det i Molde!
Kanskje de har hørt på gaulet fra Stavanger, og nekter å slippe flere bortebilletter bare for å være vanskelig?

Christian

Quote from: Hickok on November 05, 2024, 11:59:31 AM
Quote from: Nixon on November 05, 2024, 11:45:03 AMBortefeltet i Molde er tilsynelatende utsolgt. Men dersom der et stadion i Norge der man kan få ekstra bortebilletter er det i Molde!
kje de har hørt på gaulet fra Stavanger, og nekter å slippe flere bortebilletter bare for å være vanskelig?
Å gå glipp av ekstra inntekter? På Møre? Neppe et tema der :D

Hickok

Quote from: Christian on November 05, 2024, 12:02:21 PM
kje de har hørt på gaulet fra Stavanger, og nekter å slippe flere bortebilletter bare for å være vanskelig?
Godt poeng! :)

Nixon

Quote from: Christian on November 05, 2024, 12:02:21 PM
Kanskje de har hørt på gaulet fra Stavanger, og nekter å slippe flere bortebilletter bare for å være vanskelig?

Skal man tro X så gir ikke Molde ved dørene når trønderne er på besøk. Men det er kanskje mer på trass enn noe annet.

Ellers er Molde i Romsdal og ikke Møre. Om det har noe å si for pengene...;)
Rød makt på Hansa

Nixon

Nå er det heldigvis åpnet for flere bortebilletter.
Rød makt på Hansa

Kagain

Jeg ser at Hansa har gode nyheter på gang for de som liker å hype gull. De skal lage et gullet ska hem-øl:

https://www.ba.no/gullolet-kommer-tilbake-men-i-nytt-format/s/5-8-2804614

Dessverre kun på tapp, og jeg vet ikke hvem som selger det. Er ikke så mye byturer på meg for tiden, men siden gullølet var så godt er det lov å håpe at det nye er godt også.

Lasaron

Hvis Brann tar gull, da må det komme på flaske også. Viktig at det blir flaske, ikke boks. Da skal den stå ved siden av den fra 2007.

Kanskje jeg da må lage en Facebookside som heter: "Vi som vil ha Hansa gulløl 2024 på flaske" og så kan det bli et folkekrav.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Kagain

Quote from: Lasaron on November 05, 2024, 14:09:47 PMHvis Brann tar gull, da må det komme på flaske også. Viktig at det blir flaske, ikke boks. Da skal den stå ved siden av den fra 2007.

Kanskje jeg da må lage en Facebookside som heter: "Vi som vil ha Hansa gulløl 2024 på flaske" og så kan det bli et folkekrav.

Jeg drakk mest av den på boks, og den var jammen god. Facebooksider er en god plan. Lurer på om de har lik estor gjennomslagskraft nå som de en gang hadde da eksempelvis det resulterte i at  Soho-sjokoladen kom tilbake og ikke solgt så godt allikevel.

Rossi

Både BG og Molde spiller Europa i kveld, bare 3 dager før neste seriekamp. BG har hjemmekamp både mot Quarabag og på søndag mot FFK, mens Molde skal spille i Polen og borte mot S08 på søndag - det vil nok merkes. 

Kunne jeg velge ett lag som avgir poeng til helgen, ville jeg likevel valgt Viking.

Vi har lørdagskamp og spiller først i 27. serierunde. Tenker det er en fordel.

Corran

Molde spiller vel liten rolle lengre så lenge Brann vinner mot lsk så kan de gjøre som de vil i sine kamper om jeg ikke husker feil.
Brann seier og Viking uavgjort så er vel sølvet i boks uansett hvordan resten av sesongen går.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Quote from: Rossi on November 06, 2024, 14:37:24 PMBåde BG og Molde spiller Europa i kveld,

Du må nok sjekke almnakken din
"og der snubler Sæternes igjen"

Superjack

Glimt spiller i dag.

Tror Glimt vinner sine 3 siste seriekamper. Tror den eneste mulige åpningen for et poengtap til Glimt er mot Lillestrøm i siste.

Brannsupporter.

ostraume

Jeg tror de kan potensielt avgi poeng i alle tre kamper.

FFK med sin fembackslinje mot 433 kan stå imot på søndag. Dette er et bra lag som kjemper om Europaplass.

Odd har sin siste sjanse før nedrykket nest siste runde.

LSK i siste runde kommer rett etter bortekamp mot United.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Jeg ser virkelig ikke hvordan Lillestrøm skal ha en sjans i siste serierunde når de allerede er rykket ned. Det laget virker å være fullstendig uten ryggrad.

Superjack

Quote from: esp123 on November 07, 2024, 08:40:09 AMJeg ser virkelig ikke hvordan Lillestrøm skal ha en sjans i siste serierunde når de allerede er rykket ned. Det laget virker å være fullstendig uten ryggrad.

Fordi jeg tror de er rykket ned, har null press, og Glimt er utladet etter møtet med United på torsdagen.

Brannsupporter.

Rossi

Quote from: Superjack on November 07, 2024, 10:21:31 AM
Quote from: esp123 on November 07, 2024, 08:40:09 AMJeg ser virkelig ikke hvordan Lillestrøm skal ha en sjans i siste serierunde når de allerede er rykket ned. Det laget virker å være fullstendig uten ryggrad.
Fordi jeg tror de er rykket ned, har null press, og Glimt er utladet etter møtet med United på torsdagen.
Det er mulig, men jeg holder en knapp på at FFK har størst mulighet for poeng mot BG av de tre. Odd er heller ikke sjangseløse, de ga oss god kamp frem til vi fikk 2 mål nærmest ut av ingenting. 

Rossi

Kristiansund er ganske bra hjemme, og Viking ikke så gode borte. Ikke gitt at Viking henter 3 poeng her. I beste fall kan vi ha sikret oss 2. plassen etter denne runden.

Superjack

Quote from: Rossi on November 07, 2024, 11:04:10 AM
Quote from: Superjack on November 07, 2024, 10:21:31 AM
Det er mulig, men jeg holder en knapp på at FFK har størst mulighet for poeng mot BG av de tre. Odd er heller ikke sjangseløse, de ga oss god kamp frem til vi fikk 2 mål nærmest ut av ingenting. 

Om FFK tør å ta overganger helhjertet, så kan de ta Glimt.
Blir de feige så taper de.
Glimt fremstår til tider ikke så ulikt hvordan Brann endte opp å fremstå under LAN mot slutten av 2018.
Høyt press, men det blir litt for omstendelig med balltrilling fra spiller til spiller, og lite større vendinger og mangel på flere initiativ samtidig i boks.
Om Glimt er blitt litt «ufarliggjort» og lag da tør å ta de overgangsmuligheter som kommer, helhjertet, er det mulig å straffe Glimt. Stopperene står høyt og ingen av dem er særlig hurtige.
Mulig den unge nye Dansken er hurtig.

Dessverre pleier ikke motstandere å tørre. 

Brannsupporter.

andreas1989

November 07, 2024, 20:44:46 PM #1376 Last Edit: November 07, 2024, 20:50:59 PM by andreas1989
Glimt taper 1-2 hjemme mot Qarabag. Nå må vel stressnivået ta seg opp i nord?

Superjack

Håper de har stress oppunder ørene.

Måtte de stresse seg til masse unødige overganger imot mot FFK.

Brannsupporter.

Pete05

Quote from: andreas1989 on November 07, 2024, 20:44:46 PMGlimt taper 1-2 hjemme mot Qarabag. Nå må vel stressnivået ta seg opp i nord?

Nå seiler de ikke like trygt i EC lenger. Nå må de velge e-cup eller serie. Kan bli veldig morsomt.

Superjack

Slik KK uttaler seg, og oppfører seg i praksis, så blir jeg meget overrasket om han ikke topper lag mot United og tar en og en kamp for seg.
Brannsupporter.

Lasaron

Nå blir det kok, nå blir det fyring. Vi tar seriegull for vi har Emil Kornvig.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Hva sa KK? Prøvde å finne intervjuet etter kampen, men Avisa Nordland var lite samarbeidsvillige.

Molder ligger ikke uventet under 2-0 i Polen.

Dickens

Kan ikke fatte og begripe at KK ikke har fullt fokus på ES nå når forspranget er spist opp. De har uansett tjent godt med penger i EL ved å slå flere lag, men står nå i fare for å gå glipp av 120 safe millioner ved å vinne serien. Hadde kjørt et klink b-lag i dag mot Qarabag og fullt fokus på ES de neste kampene. Men glad han ikke tenker som meg. Å karre seg videre i EL vil ikke ha en inntjening som er i nærheten av å vinne ES. Er KK så sta? Men bra for Brann!

Gud

Fullstendig digresjon, men likevel - 20 år siden vi tok slo Lyn i cupfinalen. Tiden flyr! https://youtu.be/UZBlnN0Wu-s?si=hPPAEKM1qiBOmPSY

Corran

Quote from: Dickens on November 07, 2024, 23:14:02 PMKan ikke fatte og begripe at KK ikke har fullt fokus på ES nå når forspranget er spist opp. De har uansett tjent godt med penger i EL ved å slå flere lag, men står nå i fare for å gå glipp av 120 safe millioner ved å vinne serien. Hadde kjørt et klink b-lag i dag mot Qarabag og fullt fokus på ES de neste kampene. Men glad han ikke tenker som meg. Å karre seg videre i EL vil ikke ha en inntjening som er i nærheten av å vinne ES. Er KK så sta? Men bra for Brann!
Vinnerskaller tenker ikke sånn. Kynikere gjør det, men det er få av de som opplever den store suksessen.
Folk som KK og Horneland går alltid for seier på godt og vondt. Hadde de ikke gjort det hadde de ikke hatt den suksessen som de har.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

November 08, 2024, 07:27:21 AM #1385 Last Edit: November 08, 2024, 07:29:06 AM by Superjack
Quote from: andreas1989 on November 07, 2024, 22:38:59 PMHva sa KK? Prøvde å finne intervjuet etter kampen, men Avisa Nordland var lite samarbeidsvillige.

Molder ligger ikke uventet under 2-0 i Polen.

KK sa før kampen at han ikke klarte å tenke eller fokusere på kampen mot FFK og ES. 100% fokus på kampen i går.

Jeg er ikke uenig med hans tilnærming, men det kan være positivt for Brann om Glimt kjører seg tom i Europa, i kampen om seriegull.

Nå er dette en sesongen 2024 tråd og ei heller en Glimt tråd, men personlig tror jeg det er mye bedre for norsk fotball om Brann vinner serien og Glimt tar 2. plassen.
For det vil gi best muligheter for både Glimt og Brann i et gruppespill og at begge minst klarer EL, kanskje tom CL.
For Glimt har en god del poeng og er sannsynlig seedet i både Q2 og Q3.

Blir ekstremt spennende i morgen mot LSK. For det er jo en mulighet at Brann kan være serieleder i et døgn.
Taper Glimt i helgen også, så tror jeg faktisk de skal være bittelitt bekymret for 2. plassen også, for da har de kollapset totalt og kan tas igjen også av Viking.
Brannsupporter.

Lasaron

Jeg er enig med KK der. Jeg tror det på sikt lønner seg å prioritere alt like høyt. Det skaper vinnermentalitet. (Unntak for Mikke Mus-turneringer som ligacupen i England, den kan prioriteres lavt av de lagene som deltar).

Morkel

Tipper KK mener at de spillerne må tåle 1,5 kamper i uka i snitt, og det bør de. I hans og Hornelands hode så er det nesten positivt at spillerne får frekvens i beina.

Det som overrasker meg mest med B/G er hvor defensive de virker i hodet. De fokuserer mye på alt som går galt og det gjør meg litt positiv på at de kan feile på de siste 3 kampene.

"- Jeg tror at vi må erkjenne for oss selv og i gruppen at presset er der, sier Bodø/Glimt-kaptein Patrick Berg til TV 2."

Det er noe litt uvant med at Brann er laget som kan spille med litt "lave skuldre". De få gangene Brann er i posisjon må de alltid forsvare noe og man snakker om at Brann har som vane å tryne. Selv nå har det narrativet kommet opp som grunn for at Brann ikke vil lykkes. Men B/G virker mindre rutinerte på å forsvare en ledelse enn jeg trodde de skulle være. Jeg husker at KK før sesongen sa at Molde og Brann var favoritter foran B/G, da slår det meg at de har bygget veldig opp om narrativet som en underdog. De har dyrket seg selv som outsideren som kan få til alt. De virker mindre komfortable med å være laget som har en spillerstall som har kostet over 100 millioner og som skal vinne serien klart. De er jo fremdeles favoritter til å vinne i mitt hode, Brann har tøffere kampprogram. Men det sniker seg inn en tanke om at det ikke er ideelt å møte lag hvor alle forventer en klar seier. Hvis det først begynner å lugge litt så vil presset øke.

Lasaron

Brann er helt soleklart underdog her. Den saken er bare helt inormt grei.

Falkman

Quote from: Lasaron on November 08, 2024, 14:24:56 PMBrann er helt soleklart underdog her. Den saken er bare helt inormt grei.

Ingen tvil om det, nei. Hvis Bodø ikke tar dette gullet, vil det innebære en episk kollaps, som får våre sammenbrudd i 06 og 18 til å blekne i forhold.

Norlings Hund 2

Quote from: Lasaron on November 08, 2024, 14:24:56 PMBrann er helt soleklart underdog her. Den saken er bare helt inormt grei.

Det er vi. Men det skal ikke mer til enn seier til oss og tap for Glimt i helga, så er vi plutselig favoritter.

Lasaron

Ja, men da er vi en type favoritter som fortsatt har underdog-stempelet på oss. Det skal vi å så fall dyrke. Med rette!

Superjack

For 2 måneder siden, hvem ved sine fulle fem ville tenkt at Glimt  kan tape poeng mot FFK hjemme, Odd borte og LSK hjemme?

Det er 3 klink Glimt seire.

Oddsen på den trippelen hadde vel knapt bikket 1,5.

Glimt er favoritter: 90-10

Men 10% er uendelig mye bedre enn 0% som var sannsynligheten jeg hadde sett for meg på dette tidspunktet, når vi startet september.
Brannsupporter.

Lasaron

Svaret er: De som trodde at Glimt ville ta fem poeng på sine fem neste kamper. De har fulgt opp med å tape for Qarabag hjemme. Så at sannsynligheten for at de ikke forbedrer seg mer enn at de tar fem poeng på sine tre siste (som jo er en betydelig fremgang), er jo ikke helt ellevill.

esp123

På de fem kampene har de møtt Brann (borte), Molde (borte), Rosenborg (hjemme) og Tromsø (borte). Mangler kun Viking og det hadde nesten ikke vært mulig å få vanskeligere kamprekke.

Nå møter de nummer 16 og 15 på tabellen i de to siste kampene. Og begge to kan attpåtil ha rykket ned. Er ikke mulig å få det enklere. Vi må håpe på poengtap mot FFK.

Nixon

Jeg har en veldig ro på at vi tar seks poeng på de tre siste, vinne hjemme og taper borte, og cruiser lett inn til den andreplassen.

Så noen må stoppe meg!
Rød makt på Hansa

gladiporno

Quote from: Nixon on November 09, 2024, 16:02:12 PMJeg har en veldig ro på at vi tar seks poeng på de tre siste, vinne hjemme og taper borte, og cruiser lett inn til den andreplassen.

Så noen må stoppe meg!

Realiteten om drøye 3 timer kan fort stoppe deg.

Dr. Popcorn

Seier mot Lillestrøm i dag, samt at Kristiansund tar poeng mot viking i morgen. Da er sølvet sikret og vi har ingenting å tape på de to siste kampene. Da kan vi gå ut i 100 mot Molde, uten å risikere annet enn fornedrelsen det er å tape. 

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 09, 2024, 16:02:12 PMJeg har en veldig ro på at vi tar seks poeng på de tre siste, vinne hjemme og taper borte, og cruiser lett inn til den andreplassen.

Så noen må stoppe meg!

Antall poeng på de tilsvarende kampene i fjor = 1. Just saying.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Billy Elliott on November 09, 2024, 17:00:56 PM

Så noen må stoppe meg!

Antall poeng på de tilsvarende kampene i fjor = 1. Just saying.
Og når ble tilsvarende kamper i fjor spilt?

Go Up