• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: Gulløl on November 16, 2024, 11:19:49 AMOm ikke Molde har flere tilgjengelige billetter på "Brann sin kortside" å tilby (eller vil tilby) går det nå på siste restene. Kun 4 billetter igjen med plassering på K Nedre. For å få tilgang til flere billetter må en gå gjennom Molde sitt billettsystem til hjemmefeltene. I de to svingene ved bortefeltene er det kun 6 billetter igjen med plassering  på Felt I Øvre. På langsidene er det vel dei 28 billettene på M-øvre + H-øvre og H-nede (usikkert antall) som er mest attraktive for oss.
https://moldefk.ticketco.events/no/nb/events/474725/seating_arrangement

Siden nevnte mengde billetter er en ganske liten mengde og det er en hel uke igjen til kampen vil nok Brann-fans spise seg enda mer bortover på langsidene.

Nedre J på "Brann sin kortside" med 1000 ledige plasser har Molde av en merkelig grunn enda ikke valgt å åpne salg på og skylder på at det er et sikkerhetsspørsmål. Dei velger altså foreløpig at det er tryggere at vi kjøper oss bortover langsidene, virker som er ganske merkelig valg. Om de tror at det blir en reduksjon i antall Brann-fans på kampen med denne strategien bommer de nok, de som vil på kampen får kjøpt seg billett uansett, det er rikelig med billetter igjen bortover langsidene.

Neste felt gir vel "synbar og hørbar" støtte til laget og det er jo noe Molde ikke ønsker?

Superjack

Begynner å bli mye solgt på begge langsidene.
Ble å kjøpe 2 stk plasser på M-øvre.

Kan vel hende Molde finner det lurt når kampen skal gå å åpne nedre J.
Brannsupporter.

Gulløl

Molde har tatt et dristig valg. Nedre J er åpnet for billettsalg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Det er fantastisk. Da kan bortefeltet bli komplett. Løp og kjøp alle sammen!!
Kokende idiot

Utmedsnolken

Hvrodan er bevegelsesfriheten mellom alle disse feltene?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Godt nytt med det siste feltet åpnet. Men dette burde Molde gjort fra starten av. De har jo aldri hatt noen intensjon om å bruke det feltet selv.
Rød makt på Hansa

Hickok

Quote from: Utmedsnolken on November 17, 2024, 08:54:15 AMHvrodan er bevegelsesfriheten mellom alle disse feltene?
Mellom borte og hjemme mener du? I så fall ingen.

Eivind

Spørs vel hvor mange som hiver seg på siste uken. Vil tro majoriteten av de som har tenkt seg på tur har kjøpt allerede.

Optimist

Nå har i alle fall hele Twitter og Bluesky fått med seg at nedre J har åpnet. Tar noen ansvar og informerer på Facebook?

Når det gjelder bevegelighet, tviler jeg på at det er lett å bevege seg mellom feltene på bortetribunen. Så håper Bataljonen planlegger å organiseres på en eller annen måte.
Kokende idiot

Utmedsnolken

Quote from: Hickok on November 17, 2024, 09:38:29 AM
Quote from: Utmedsnolken on November 17, 2024, 08:54:15 AMHvrodan er bevegelsesfriheten mellom alle disse feltene?

Mellom våre felt. Hadde vært fint å kunne samles med kjente, istedenfor å stå atskilt på hvert sitt felt
"og der snubler Sæternes igjen"

Optimist

Quote from: Utmedsnolken on November 17, 2024, 11:24:57 AM
Quote from: Hickok on November 17, 2024, 09:38:29 AM

Mellom våre felt. Hadde vært fint å kunne samles med kjente, istedenfor å stå atskilt på hvert sitt felt

Om det er mulig å bevege seg mellom J-feltene og K-feltene blir jeg overrasket. Ganske tydelig pleksiglass-skille der. Regner med det er adskilt på innsiden også.
Kokende idiot

Eivind

Noen som har fått bytte billetter hos Molde? Vi er 4 stk på L som vil bytte til J. Sendte mail til Molde for noen dager siden men intet svar.

Superjack

November 17, 2024, 16:07:58 PM #18412 Last Edit: November 17, 2024, 16:09:41 PM by Superjack
Har litt samme situasjon, 2 plasser på M.

Vil også tippe at de vil forsøke å flytte Brannsupportere over på feltene K og J så langt det lar seg gjøre på dagen.

Ser det er ikke er ledige plasser på L lenger, og at felt N er skravert / utsolgt. Så ikke usannsynlig at Molde vet at her blir det storinnrykk og forbereder for at både L og M kan bli bortefelt.

Ellers verdt å merke seg at det begynner å bli få ledige plasser på stadion, generelt.
Moldenderene har også mobilisert, nå som de stod i risiko for å bli i mindretall på egen hjemmebane.

Noen som har planlagt for hvor 2000 + Bergensere skal samles på lørdagen?
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on November 17, 2024, 16:07:58 PMNoen som har planlagt for hvor 2000 + Bergensere skal samles på lørdagen?

https://www.tv2.no/sport/forventer-brann-invasjon-til-molde-men-det-er-ett-problem/17185184/

Blir neppe ett felles sted. Tror nok at supporterne må smøres tynt utover de stedene som finnes der oppe.
Rød makt på Hansa

Superjack

Med fyr i Ballspark og andre Bergensmedier samt rikspressen så blir det nok flere som reiser enn de som har kjøpt billett så langt.

Brannsupporter.

Optimist

Litt gråsone mellom «billettsalgstall» og «tribunekultur» dette, men hva tror dere: Kommer det til å bli mer decibel per bergenser i Molde enn det ville vært på f.eks. Intility? For det er jo mye større andel familier på bortekamp i Oslo enn i Molde? På en god dag kunne vi pushet 3000 bortebilletter på intility - det tallet kan vi uoffisielt pushe i Molde også.

Ps: også har jo anledning mye å si selvfølgelig.
Kokende idiot

andreas1989

Parmer er nå ute å forsvarer den varslede økningen i billettpriser.

Det er jo tross alt et folkekrav at Brann skal bruke store penger på å jage gull, ikke et BT krav...

Quote from: BTFor når Branns tilskuere ønsker seg nye spillere og bedre lag, et lag som kan vinne gull og spille i Europa, er det en kjensgjerning at det også koster mer for klubben å konkurrere på et slikt nivå.

Superjack

Glimt klarer det samme med mye færre tilskuere og lave billettpriser.

Sesongkort 1500 kr stk

Må typer som Pamer og like aldri komme i nærheten av noe styre og stell i SKB
Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on November 18, 2024, 08:27:52 AMGlimt klarer det samme med mye færre tilskuere og lave billettpriser.

Sesongkort 1500 kr stk

Må typer som Pamer og like aldri komme i nærheten av noe styre og stell i SKB
Glimt har da ikke sesongkort for 1500. I 2024 kostet kortene hhv:
4000, 4000, 3200, 2900 for de fire ordinære feltene, og så kostet det 2000 på familietribunen. Dette er vel omtrent det samme som Brann hadde i fjor, vel?

SKB_Guruen

I dag, klokken 09:28.

"Foreløpig er det solgt 1738 billetter på bortefeltet."
(https://www.ba.no/folg-molde-brann-her/s/5-8-2811559?p=lc-8638968-55492-bergensavisen)

andreas1989

Kan se ut til at Viking kun tildeler FKH 800 billetter i helgen? Er det fordi FKH ikke ville tildele Viking flere billetter i Haugesund der stadion faktisk selger ut et par ganger i året?

Gulløl

Quote from: andreas1989 on November 18, 2024, 11:01:30 AMKan se ut til at Viking kun tildeler FKH 800 billetter i helgen? Er det fordi FKH ikke ville tildele Viking flere billetter i Haugesund der stadion faktisk selger ut et par ganger i året?
Bortefeltet er nå utvidet fra 800 til 1200.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Superjack on November 18, 2024, 08:27:52 AMMå typer som Pamer og like aldri komme i nærheten av noe styre og stell i SKB

He he, du tenker på at han gir tommel opp, og litt kritikk, for avgjørelser gjort av de som faktisk er i nærheten av styre og stell i Brann?

Men seriøst. Pamer skriver vel egentlig ikke noe annet enn det jeg trodde det var ganske stor enighet om. At prisnivået neste år historisk sett egentlig ikke er så høyt. At man ikke kunne forvente at pandemi- og OBOS-priser skulle vare evig. Men også at klubben burde tatt økningen over flere år og kommunisert det bedre.

Jeg ser ikke noe kontroversielt her.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Quote from: Gulløl on November 18, 2024, 11:18:07 AM
Quote from: andreas1989 on November 18, 2024, 11:01:30 AMKan se ut til at Viking kun tildeler FKH 800 billetter i helgen? Er det fordi FKH ikke ville tildele Viking flere billetter i Haugesund der stadion faktisk selger ut et par ganger i året?
Bortefeltet er nå utvidet fra 800 til 1200.

Så bra. Spørs om de ikke alltid like realitetsorienterte gruppene av hjemmefansen er happy med det.

Pilgrimen

Quote from: Nixon on November 18, 2024, 11:28:04 AM
Quote from: Superjack on November 18, 2024, 08:27:52 AMMå typer som Pamer og like aldri komme i nærheten av noe styre og stell i SKB

He he, du tenker på at han gir tommel opp, og litt kritikk, for avgjørelser gjort av de som faktisk er i nærheten av styre og stell i Brann?

Men seriøst. Pamer skriver vel egentlig ikke noe annet enn det jeg trodde det var ganske stor enighet om. At prisnivået neste år historisk sett egentlig ikke er så høyt. At man ikke kunne forvente at pandemi- og OBOS-priser skulle vare evig. Men også at klubben burde tatt økningen over flere år og kommunisert det bedre.

Ikke bare ser jeg ikke noe kontroversielt, jeg tror jeg er enig med nesten hvert ord han skriver.

Leffen

Poenget i den kommentaren er greit. Men hvorfor skal han bruke hele første del på å syrlig underkjenne arbeidet som supportere har gjort? Egoet og selvbildet til den mannen er virkelig i en egen klasse. Han er en helt middels kommentator som overraskende ofte ikke er oppdatert på det han skriver om.

Superjack

Morgensure meg måtte lese en gang til på ettermiddagen, etter kaffe.

Ok, jeg skal belite meg, greit skrevet av Pamer.
Samtidig er jeg litt skeptisk til om Brann skal glemme å være en inkluderende klubb med et lavterskeltilbud for å ta med ungene, for idrettslag osv.
Vi er nå på en foreløpig kort periode med interesse, ca 2 år, der det er litt rift om billetter.

Viktig å huske på å dyrke også for fremtiden på tribunene.
Brannsupporter.

Optimist

Etter at Superjack fikk kaffien sin er jeg helt enig med ham.
Kokende idiot

mbs

Quote from: Superjack on November 18, 2024, 16:59:44 PM

Morgensure meg måtte lese en gang til på ettermiddagen, etter kaffe.

Ok, jeg skal belite meg, greit skrevet av Pamer.
Samtidig er jeg litt skeptisk til om Brann skal glemme å være en inkluderende klubb med et lavterskeltilbud for å ta med ungene, for idrettslag osv.
Vi er nå på en foreløpig kort periode med interesse, ca 2 år, der det er litt rift om billetter.

Viktig å huske på å dyrke også for fremtiden på tribunene.

Lavteskel tilbudet må dyrkes, men det må da dyrkes til kampene som ikke blir utsolgt. Kanskje også la det være feltene som har lavest pris?
- Partoutkort er ikke lavterskel, blir det lavterskel pris kjøper kipe menn som meg alle billettene.

For de som ellers ikke har råd burde det deles ut via andre løsninger enn billettsalg. Biblioteket er bra, men feil type folk får billett der til 16. mai og seriefinalen.
Dersom de som virkelig trenger billetter skal få gå på kamp må det velges andre metoder. Hva vet jeg ikke.

Optimist

Vet ikke hva kilden er. Men skal antagelig være solgt rundt 2500 billetter til Brannsupportere. Dette er inklusivt folk som har kjøpt på langsidene, så Molde vil prøve å få flest mulig av disse inn på kortsiden.
Kokende idiot

Hickok

Quote from: Optimist on November 21, 2024, 15:59:06 PMVet ikke hva kilden er. Men skal antagelig være solgt rundt 2500 billetter til Brannsupportere. Dette er inklusivt folk som har kjøpt på langsidene, så Molde vil prøve å få flest mulig av disse inn på kortsiden.
Veldig usikker på hvordan de klarer å finne ut dette, men mistenker Brann supportere fra Trøndelag og Østlandet flyr under radaren, så det er nok fort flere enn 2500.

Dickens

Fortsatt ikke utsolgt i Bodø til kampen på søndag. Helt utrolig. Flaut rett og slett. Er de blitt for godt vant der oppe i nord?

Superjack

November 27, 2024, 08:05:24 AM #18432 Last Edit: November 27, 2024, 08:14:52 AM by Superjack
Ja.
Vært veldig dalende interesse siste halve året spesielt.

Hva er en storkamp, liksom.
Det ble solgt 6000 billetter til bortetur mot United, og sliter med å selge det samme til kampen mot Lillestrøm der Glimt kan sikre seriegull på hjemmebane.
Nå ser det ut som det er nært utsolgt til kampen på lørdag og det ble solgt 1000 billetter etter at Glimt slo Odd og Brann tapte mot Molde.
Så uten den så kunne Glimt risikert å spille om seriegullet for halvtomme tribuner.

Brannsupporter.

Dickens

Molde er jo en liten bygd på ca 30k, mens Bodø nesten har det dobbelte. Virker som de nå bare gidder å gå mann av huse når Roma&co kommer på besøk.

andreas1989

På bluesky påstår VIF fansen at OBOS er større med VIF enn med Brann. Tilsynelatende utelukkende passert på enkeltkampen, LYN-VIF på Ullevål. Det er vel fair å påstå at Brann kunne solgt 24000 billetter til stadion 16 mai, selv i OBOS?

VIF har et snitt på 8619 i årets OBOS. Brann hadde et snitt på 10428 i OBOS i 2022.

opplett

Vi er glade i oss selv i Bergen, men på sin egen Oslotarianske måte er VIF-gjengen enda mer glad i seg selv enn det vi er.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

David

Selv med den begredelige starten i 2015 og den ganske defensivt orienterte fortsettelsen, hadde Brann flere innenfor portene i reelt antall oppmøtte enn det VIF har hatt som antall solgte billetter denne sesongen.

Go Up