• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

KK er ikke rett trener i Brann
Han er en god trener men han vil komme på kant med supporterne og kulturen her ganske kjapt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja, slik han oppfører seg i Bodø, vil han det.

Dog, takker han ja til Brann, vet han hva han går til. Dessuten er han venn med POL, de snakker sammen. Det er utenkelig at KK i et slikt tilfelle ikke vil prøve å justere den kursen litt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

artigt

November 13, 2024, 10:49:02 AM #1302 Last Edit: November 13, 2024, 11:07:34 AM by artigt
-

Nixon

Horneland returnerer til Haugesund kan klubben der nede melde.

Dennis altså.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, da er denne tråden plutselig blitt mer aktuell enn noen gang.

Huseklepp, Nesselquist, Karadas, KK, Ødegaard, Kalvenes. Kanskje det bli en av de?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

esp123

November 26, 2024, 19:52:57 PM #1305 Last Edit: November 26, 2024, 19:55:12 PM by esp123
Uansett må vi være helt kompromissløs på at spillestilen skal videreføres.

Jeg tror Kjetil Knutsen kan bli fristet av muligheten. Og den dukker ikke nødvendigvis opp så ofte.

Null gjeld, bra treningsfasiliteter, mange spennende spillere, fantastisk akademi, potensielt Europacup neste år, har et meget godt forhold til POL.

andreas1989

Største utfordringen blir nok å finne noen som forstår Bergen. Og ting kan jo tyde på at det diskvalifiserer selv Kjetil Knutsen.

Ødegaard har man sansen og respekten for, men dette er et helt annet game.

Satser uansett på at denne tråden kan legges død enn så lenge.

fortune

Quote from: esp123 on November 26, 2024, 19:52:57 PMUansett må vi være helt kompromissløs på at spillestilen skal videreføres.

Jeg tror Kjetil Knutsen kan bli fristet av muligheten. Og den dukker ikke nødvendigvis opp så ofte.

Null gjeld, bra treningsfasiliteter, mange spennende spillere, fantastisk akademi, potensielt Europacup neste år, har et meget godt forhold til POL.

Hvilke spillestilselementer tenker du er viktigst å videreføre? Presspill og formasjon er kanskje de åpenbare, men hva ellers?
First is first, second is nothing

Lasaron

Jeg tror ikke det er klokt å låse oss til en formasjon. Men det kan gå an å kreve fremoverrettet og angrepsvillig fotball. At man jager 2-0 og 3-0. Noenlunde høyt presspill og tempo. Gjerne ha en CV på at spillere utvikles under denne treneren. Blir bedre.

Samtidig går det an å av og til hvile med ball, og samtidig totalt sett spille underholdende.

Superjack

Quote from: andreas1989 on November 26, 2024, 20:02:01 PMStørste utfordringen blir nok å finne noen som forstår Bergen. Og ting kan jo tyde på at det diskvalifiserer selv Kjetil Knutsen.

Eneste som kan legge denne tråden død er jo at Horneland slutter og en ny kommer inn.

Brannsupporter.

esp123

Quote from: fortune on November 26, 2024, 21:16:06 PM
Quote from: esp123 on November 26, 2024, 19:52:57 PMUansett må vi være helt kompromissløs på at spillestilen skal videreføres.

Hvilke spillestilselementer tenker du er viktigst å videreføre? Presspill og formasjon er kanskje de åpenbare, men hva ellers?
Ballbesittelse, offensiv fotball, men det henger sammen med presspillet.

andreas1989

Quote from: Superjack on November 26, 2024, 21:34:13 PM
Quote from: andreas1989 on November 26, 2024, 20:02:01 PMStørste utfordringen blir nok å finne noen som forstår Bergen. Og ting kan jo tyde på at det diskvalifiserer selv Kjetil Knutsen.

Eneste som kan legge denne tråden død er jo at Horneland slutter og en ny kommer inn.

Derav trykk på ENN så lenge.

Corran

Eg ser ingen trenere jeg ønsker
Jeg vil svært gjerne at laget fortsetter å utvikle den høytrykksfotballen som spilles nå og da tenker jeg at eneste som kan videreføre og gjerne videreutvikle dette er de som har vært med på å utforme det.
Huseklepp og Fakiri er mitt val, men kun en av dem som hovedtrener. Hvem av dem er jeg ikke sikker på. Det vet de internt bedre.

Kommer en utenfra så skal han ha inn sitt system og det blir mer endringer enn nødvendig. Det kan gå bra, men jeg frykter det ;)

Så spørs det om Hornis forsvinner og takker ja til jobb i det store utland og tar med seg Fakiri og Huseklepp?

KK ønsker jeg ikke. Synes han er litt usmakelig og hever seg over supporterne på en måte jeg ikke liker.
Dessuten hvorfor i alle dager skal han gå til Brann. Det er jo veldig risiko fylt. Gjør han det ikke bra her så blir ettermælet hans litt ødelagt og han kan risikere å ikke komme seg utenlands om det er viktig.
Og alle ville jo forventet minst gull++++
Og om kontrakten ikke går ut nå så blir han for dyr
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

I mine øyne er Knutsen soleklar nummer 1 på listen. Og jeg tror han kunne tenkt seg jobben. Kalvenes er ledig, Brann er på et bra sted. Knutsen er bergenser, har familie her og drømmer jo selvfølgelig å ta Brann til seriegull.

El-Fakiri og Huseklepp har jeg null tro på.

tsrqpo

Nå skal en ikke ilegge Knutsen stor skyld for Glimt sine drift av klubb, men jeg aner et lite korthus der oppe nå.
-Ingen rekruttering fra akademier
-dårlige treningsfasiliteter
-dårlig stadion
-lite forståelse for fansens synspunkter (var, blussing osv)
-dyrekjøpte spiller
-høyt lønnsbudsjett
-allerede bortskjemt publikum

Glimt er trolig avhengig av suksess stort sett hvert år for å drive slik.

Dette er helt andre retninger enn ledelsen på kniksensplass ønsker å gå i.

Knutsen har forøvrig levert fantastiske resultater, spesielt 19 - 21 sett utifra forutsetningene. (Glimt gikk nesten konk i 2015)
Glimt har en del egenproduserte stjerner, men spillere som Patrik Berg, Håkon Evjen og Jens Petter Hauge slo gjennom før Knutsen ble hovedtrener, så disse blir det gjerne feil å gi han æren for.

Corran

Hvilken fotball filosofi står han for?
Hvor annerledes er hans fotball fra Brann sin?

gnagsår

Knappen og Moesgaard må vel være blant kandidatene. Isnes gjorde det også bra i KFUM, men han har ikke vært noen revelasjon i Godset så langt, selv om de er 'best of the rest' for øyeblikket. Var nest best blant resten i fjor. Vil regne med at Knutsen er blant toppkandidaten, og jeg kunne godt tenkt meg han inn som trener.

Quote from: tsrqpo on November 27, 2024, 08:39:38 AMNå skal en ikke ilegge Knutsen stor skyld for Glimt sine drift av klubb, men jeg aner et lite korthus der oppe nå.
-dårlig stadion
-dyrekjøpte spiller
-høyt lønnsbudsjett

Knutsen har forøvrig levert fantastiske resultater, spesielt 19 - 21 sett utifra forutsetningene. (Glimt gikk nesten konk i 2015)
Glimt har en del egenproduserte stjerner, men spillere som Patrik Berg, Håkon Evjen og Jens Petter Hauge slo gjennom før Knutsen ble hovedtrener, så disse blir det gjerne feil å gi han æren for.

Stort sett alle disse punktene er klubbdrift, og ikke trener. Spillere som dyttes fra akademiet opp mot spillere kjøpt ville gått via Ludvigsen og co. Fasilitetene og Stadion hadde ikke blitt dårligere om Knutsen joinet, han hadde ikke bestemt prisen for spillere eller sittet på lønnsbudsjettet og brann-fansen hadde ikke blitt bortskjemt om han kom hit. De fleste fanskarer blir dog litt bortskjemte og kjepphøye når et lag vinner mye. Hadde nok skjedd her og.

Knutsen ville nok hatt mange ønsker om spillere, og han liker tydeligvis en bredere tropp enn Brann pleier å ha. Vinterens handel virket litt spray-and-pray av Glimt, men det meste av det du nevner er klubbdrift heller en trener, selv om treneren spesielt noen med Knutsen sin status vil ha litt lengre-strekkende innflytelse.

Brannfan23

Quote from: gnagsår on November 28, 2024, 00:08:31 AMKnappen og Moesgaard må vel være blant kandidatene. Isnes gjorde det også bra i KFUM, men han har ikke vært noen revelasjon i Godset så langt, selv om de er 'best of the rest' for øyeblikket. Var nest best blant resten i fjor. Vil regne med at Knutsen er blant toppkandidaten, og jeg kunne godt tenkt meg han inn som trener.

Med disse trenere som du foreslår, så kunne vi like godt få inn Røssland. De hever ikke nivået.

Corran

Veldig fint om de som slenger ut navn også kan gi en liten begrunnelse for hvorfor de mener akkurat disse bør være kandidater.
Det gir de som gjerne ikke kjenner trenerne så godt litt mer kjøtt på beinet
Eller når det virker helt uforståelig ved første øyekast så kan en god begrunnelse får en til å se ting en gjerne ikke hadde tenkt på

esp123

Spiller ikke Bryne (Knappen) veldig kynisk fotball? Husker det var et veldig stort fokus på dødballer og innkast da Brann møtte Bryne i OBOS.

fortune

Av norske trenere tror jeg Ødegaard er min favoritt foruten Knutsen. Virker faglig dyktig, har fått til mye med ekstremt begrensede ressurser og prøver å spille fotball til tross for en relativt svak spillerstall. Har utvilsomt også mye å komme med på talentutvikling og fremstår veldig lojal overfor klubben han trener.

Kagain

Jeg hadde jo hatt lyst å foreslå Mikkjal Thomassen. Han spilte ganske destruktiv fotball med FFK i starten av sesongen, men jeg tror han kanskje hadde hatt lyst å være mer offensiv med bedre spillermateriell.

Ser dog ut som han har gjort det godt i AIK da. De ligger nå på en 3. plass i Allsvenskan

De har spilt 16 kamper etter at han kom til klubben, og vunnet 12 av disse kampene. De har en uavgjort og tre tap. På disse 16 kampene har de scoret 27 mål og sluppet inn 11, som gir dem et målsnitt på 1,7 mål per kamp.

Brann har denne sesongen et målsnitt på 1,9 mål per kamp.

esp123

I de aller fleste kamper har de mindre ball enn motstanderen, vinner med ett mål og scorer en stor andel av målene etter dødball. Ofte har de avgjort kamper på slutten. I det store og hele virker det veldig likt som FFK.

tsrqpo

Quote from: gnagsår on November 28, 2024, 00:08:31 AMKnappen og Moesgaard må vel være blant kandidatene. Isnes gjorde det også bra i KFUM, men han har ikke vært noen revelasjon i Godset så langt, selv om de er 'best of the rest' for øyeblikket. Var nest best blant resten i fjor. Vil regne med at Knutsen er blant toppkandidaten, og jeg kunne godt tenkt meg han inn som trener.

Quote from: tsrqpo on November 27, 2024, 08:39:38 AMNå skal en ikke ilegge Knutsen stor skyld for Glimt sine drift av klubb, men jeg aner et lite korthus der oppe nå.
-dårlig stadion
-dyrekjøpte spiller
-høyt lønnsbudsjett

Stort sett alle disse punktene er klubbdrift, og ikke trener. Spillere som dyttes fra akademiet opp mot spillere kjøpt ville gått via Ludvigsen og co. Fasilitetene og Stadion hadde ikke blitt dårligere om Knutsen joinet, han hadde ikke bestemt prisen for spillere eller sittet på lønnsbudsjettet og brann-fansen hadde ikke blitt bortskjemt om han kom hit. De fleste fanskarer blir dog litt bortskjemte og kjepphøye når et lag vinner mye. Hadde nok skjedd her og.

Knutsen ville nok hatt mange ønsker om spillere, og han liker tydeligvis en bredere tropp enn Brann pleier å ha. Vinterens handel virket litt spray-and-pray av Glimt, men det meste av det du nevner er klubbdrift heller en trener, selv om treneren spesielt noen med Knutsen sin status vil ha litt lengre-strekkende innflytelse.

Enig med så og si alt du skriver her. Men Brann har vært i overkant trenerstyrt alltid. Og Knutsen er, som du skriver en mann med status, og vil nok ha sitt å si også om han kommer hit. Det er gitt at klubbledelsen ser på Knutsen som en perfect match til dagens styring av Brann gitt forskjellene listet over.

Kagain

Quote from: esp123 on November 28, 2024, 12:42:53 PMI de aller fleste kamper har de mindre ball enn motstanderen, vinner med ett mål og scorer en stor andel av målene etter dødball. Ofte har de avgjort kamper på slutten. I det store og hele virker det veldig likt som FFK.

Ja, nei da er det ikke noe å satse på. Han skulle jo hatt tilgang på bedre spillere i AIK enn i FFK...

Huff

Quote from: esp123 on November 28, 2024, 11:24:06 AMSpiller ikke Bryne (Knappen) veldig kynisk fotball? Husker det var et veldig stort fokus på dødballer og innkast da Brann møtte Bryne i OBOS.

Jeg er usikker på hva jeg vil ha inn hvis Horneland forsvinner, men jeg vet veldig godt hva jeg ikke vil ha inn.

Det jeg ikke vil ha er en trener som står for kjip fotball. Treneren som kommer inn må ha en klar, tydelig og beviselig historie med offensiv fotball. Disse ''han spiller sikkert underholdende fotball med bedre spillermateriell''- trenerene, har vi forsøkt før. De gjør ikke det.

Regner med POL har en liste med ferdigheter en ønsker av en trener, og at han så har en liste over kandidater som passer noenlunde med listen. Håper ''offensiv fotball'', ''spillerutvikling'' og ''talentutvikling'' er høyere oppe på prioriteringslisten enn ''poengsnitt per kamp''. Så håper jeg det bli mange år til POL får bruk for listen sin.

Får vi inn en som snakker om at ''underholdende fotball er relativt'', og at ''det som er gøy for noen ikke er gøy for andre'', så klikker jeg.

Corran

Pr nå ser jeg ingen bedre alternativer enn de som har jobbet under Hornis
Spørsmålet er om de er sterke nok på feltet og har nødvendig respekt.
En assistent er det rom for at har en løsere tone med spillerne og kan få problemer i en gruppe når han skal plutselig bli sjef

fortune

Quote from: Corran on November 28, 2024, 14:27:13 PMPr nå ser jeg ingen bedre alternativer enn de som har jobbet under Hornis
Spørsmålet er om de er sterke nok på feltet og har nødvendig respekt.
En assistent er det rom for at har en løsere tone med spillerne og kan få problemer i en gruppe når han skal plutselig bli sjef

Skeptisk til å forfremme assistenter uten hovedtrenererfaring fra høyt nivå. Har de engang tilstrekkelig kurs/lisens for å kunne være hovedtrenere i eliteserien?

Xminator

Det må ihvertfall ikke bli noen 90 grader på spillestil. Jeg vil fortsatt se ett brannlag som svermer motstander og våger å spille seg bakfra til motstanders 5-meter.

esp123

Hvorfor? Hva baserer du det på? Hva tilsier at de kommer til å være gode hovedtrenere? En som aldri har vært hovedtrener, og som knapt har gode nok kvalifikasjoner til å være assistent. Eller en som kun har Os på CVen. Som gikk sånn passe.

Corran

De har jobbet under Horneland
Han ene har lisens til å trene han andre holder vel på å få det.
Begge har en god standing i troppen/klubben
Huseklepp fikk veldig mye skryt før han kom til Brann også og har fortsatt å få det etter han kom hit.
Noen påstår også at om Huse hadde vært med til Astana så hadde Brann gått videre (jeg er ikke enig btw)

Det blir fortsatt med samme spillestil og minst mulig endringer

Det å gå fra assistent til hovedtrener er jo suksess noen ganger og fiasko noen (og litt midt på treet)

Men det spørs også på respekten og standingen de har i gruppen pr i dag, men slik det ser ut fra utsiden så ser det bra ut.
Jeg vil heller det enn en ny LAN, Ingebrigtsen, Skarsfjord, Nilsen osv osv.

Ellers er Jan Havor Halvorsen på Brann treningene for å fornye sin trener lisens
Er det mannen?

Billy Elliott

Dersom det ikke er mulig å få tak i Knutsen, bør Karadas* med Huseklepp og Fakiri som assistenter være det åpenbare valget.

*Vet at han nettopp har forlenget med Start, men trenerkontrakter er det visst bare å si opp hvis man ønsker, åpenbart.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

November 28, 2024, 15:26:54 PM #1333 Last Edit: November 28, 2024, 15:31:55 PM by Corran
Hvorfor er Karadas mer kvalifisert til dette enn Huseklepp eller Fakiri?
Han har knapt 1 sesong som trener i Obos og litt tid som assistent på et Stabæk (i Obos eller når de rykket ned?)
Ja og så har han hatt 2 laget til Brann, men jeg mener selv at han som er trener for 2 laget gjør det bedre en Azar gjorde det
Så da burde kanskje treneren for andre laget få opprykket da?

Edit: Hassan har vel Uefa sin høyeste utdannelse mens Azar er tatt ut for å ta denne 2025-2026
Edit2: Vet ikke helt om Huse er ferdig men han startet samme Uefa A kurs som Azar alt har i fjor. Så om han er ferdig så har de to samme kursing pr nå (snakker ikke erfaring kun formell utdannelse)

esp123

November 28, 2024, 15:27:16 PM #1334 Last Edit: November 28, 2024, 15:29:32 PM by esp123
Mitt inntrykk er at Horneland gjør ekstremt mye selv. Det kan godt være at Huseklepp kommer med gode innspill taktisk, men å gå derfra til å være hovedtrener er noe helt annet. Har Huseklepp lyst? Mitt inntrykk av Huseklepp gjør han ikke til det naturlige hovedtrener-emne. Og så har absolutt ingen erfaring med å være hovedtrener. Huseklepp har UEFA sitt A-kurs. Man må i utgangspunktet ha pro lisens for å være hovedtrener i Eliteserien. Noen klubber løser dette med sidestilte trenere.

Hassan El-Fakiri har ihvertfall litt erfaring, både på senior og aldersbestemt nivå og har vel kanskje også Pro lisens? Han ble tatt opp for to år siden. Det tyder på at han har ambisjoner om å bli hovedtrener. Jeg kan akseptere at Hassan tar over, men han er på ingen måte høyt på listen.

Rossi

BG og Brann har en ganske forskjellig klubbdrift, og det spørs om KK er kompatibel med oss nå.

Ødegård bør være en aktuell kandidat. Absolutt.
World domination within 5 years.

Corran

Quote from: esp123 on November 28, 2024, 15:27:16 PMMitt inntrykk er at Horneland gjør ekstremt mye selv. Det kan godt være at Huseklepp kommer med gode innspill taktisk, men å gå derfra til å være hovedtrener er noe helt annet. Har Huseklepp lyst? Mitt inntrykk av Huseklepp gjør han ikke til det naturlige hovedtrener-emne. Og så har absolutt ingen erfaring med å være hovedtrener. Huseklepp har UEFA sitt A-kurs. Man må i utgangspunktet ha pro lisens for å være hovedtrener i Eliteserien. Noen klubber løser dette med sidestilte trenere.

Hassan El-Fakiri har ihvertfall litt erfaring, både på senior og aldersbestemt nivå og har vel kanskje også Pro lisens? Han ble tatt opp for to år siden. Det tyder på at han har ambisjoner om å bli hovedtrener. Jeg kan akseptere at Hassan tar over, men han er på ingen måte høyt på listen.

Jeg har stikk motsatt inntrykk av deg :)
Jeg har sjelden sett noen trenere som prater mer med assistentene sine enn Horneland. Jeg tror han er veldig inkluderende og at Huse og Fakiri har mye å si på det som gjøres

ostraume

KK og Ødegaard er gode alternativer.

Ellers er det tynt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

artigt

Veldig skeptisk til KK. Jeg har respekt for han og typen hans, men tror ikke han snakker samme språk som supporterne og byen. Han er litt ubergensk, i mangel på et bedre ord

En vestlending som Horneland er en god match.

Lasaron

Jeg har lenge hatt en følelse, og har den fortsatt, av at Fakiri har større positiv innflytelse enn de fleste aner.

Historien har mange eksempel på at assistenttrenere tar over med suksess, selv om de ikke har vært hovedtrener før.

Jeg tror KK justerer seg ganske greit om han først takker ja.

Churchill

Jeg har ingen tro på at Horneland drar nå. Vi kommer ikke til å vinne serien i år, men kanskje neste år? Eller året etter det. Jeg har på følelsen av at Horneland ønsker å "fullføre# prosjektet sitt før han prøver noe annet. Akkurat nå er Branss posisjon som toppklubb for skjør til at han kan si at han har oppnådd målet sitt med Brann.
...we shall never surrender.

artigt

Quote from: Churchill on November 28, 2024, 20:41:20 PMJeg har ingen tro på at Horneland drar nå. Vi kommer ikke til å vinne serien i år, men kanskje neste år? Eller året etter det. Jeg har på følelsen av at Horneland ønsker å "fullføre# prosjektet sitt før han prøver noe annet. Akkurat nå er Branss posisjon som toppklubb for skjør til at han kan si at han har oppnådd målet sitt med Brann.

Han sa i ballspark at vi kom til å ende 4-5 med dagens stall. Er tydelig for meg at dette med energi handler om å få ressursene han trenger for  æå ta skrittet. Om ikke er det best å slutte på topp.

Kjell249

Quote from: artigt on November 28, 2024, 20:57:04 PM
Quote from: Churchill on November 28, 2024, 20:41:20 PMJeg har ingen tro på at Horneland drar nå. Vi kommer ikke til å vinne serien i år, men kanskje neste år? Eller året etter det. Jeg har på følelsen av at Horneland ønsker å "fullføre# prosjektet sitt før han prøver noe annet. Akkurat nå er Branss posisjon som toppklubb for skjør til at han kan si at han har oppnådd målet sitt med Brann.

Han sa i ballspark at vi kom til å ende 4-5 med dagens stall. Er tydelig for meg at dette med energi handler om å få ressursene han trenger for  æå ta skrittet. Om ikke er det best å slutte på topp.
Snodig hvordan man hører ting forskjellig. Jeg oppfatter at Horneland sa at hvis vi ikke fortsatte utviklingen, så vil Brann falle 4 plasser. Oppfattet ikke at det gikk på styrking av stallen i form av nye spillere, men om han hadde kapasitet til å pushe på for videre utvikling.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Har ingen tro på at verken Huseklepp eller Fakiri er i nærheten av å være i stand til å bjeffe, kjefte og piske spillerne på samme kompromissløse stil som Horneland. Begge slår meg som mer stillle og snille typer. Og dette er jo en vesentlig del av Hornelands suksess og viktig for at spillestilen skal fungere.

Huseklepp har heller ikke de nødvendige kvalifikasjonene til å få lov å være hovedtrener.

artigt

Quote from: Kjell249 on November 28, 2024, 22:24:53 PMSnodig hvordan man hører ting forskjellig. Jeg oppfatter at Horneland sa at hvis vi ikke fortsatte utviklingen, så vil Brann falle 4 plasser. Oppfattet ikke at det gikk på styrking av stallen i form av nye spillere, men om han hadde kapasitet til å pushe på for videre utvikling.

Ja, det kan være jeg tar feil, men jeg følte det var klar tale.

Corran

Quote from: krakra on November 28, 2024, 22:59:03 PMHar ingen tro på at verken Huseklepp eller Fakiri er i nærheten av å være i stand til å bjeffe, kjefte og piske spillerne på samme kompromissløse stil som Horneland. Begge slår meg som mer stillle og snille typer. Og dette er jo en vesentlig del av Hornelands suksess og viktig for at spillestilen skal fungere.

Huseklepp har heller ikke de nødvendige kvalifikasjonene til å få lov å være hovedtrener.
Er han ikke ferdig med A lisensen da? Han begynte i alle fall på den i november eller desember 2023 om internetten har rett.
Han har B lisens
Men jeg ser på Fakiri som erstatteren og han har Uefa pro lisens (samme om Azar skal påbegynne)

Tror heller ikke de er i stand til å piske på samme måten som Horneland. Men det finnes mange måter å lede på og det er flere metoder som er gode for å få folk til å yte maks.

Og er heller ikke 100% overbevist om disse to er rett, men bedre enn alternativene jeg har sett her inne.

Respons

Kjære forumet,
La meg være litt ufin her.
Det er bare og bare En Aktuell kandidat akkurat nå. Få deg inn på Twitterskyen og skriv: Folkekrav! Vi Vil Ha KK! Folkekrav i Bergen! Den bortkomne Sønn! Bring ham hjem!

Tagg hovedstadsavisene. La oss for all del lage litt bølger her nå.
På mandag kan folk heller skrive hva de vil. Men akkurat nå er det bare én sak som mediene burde skrive om.

Respons, kanskje?

Pete05

November 28, 2024, 23:27:11 PM #1347 Last Edit: November 28, 2024, 23:32:01 PM by Pete05
Quote from: Kjell249 on November 28, 2024, 22:24:53 PM
Quote from: artigt on November 28, 2024, 20:57:04 PM

Snodig hvordan man hører ting forskjellig. Jeg oppfatter at Horneland sa at hvis vi ikke fortsatte utviklingen, så vil Brann falle 4 plasser. Oppfattet ikke at det gikk på styrking av stallen i form av nye spillere, men om han hadde kapasitet til å pushe på for videre utvikling.

Enig med siste taler. Så er spørsmålet om dagens 14-15 mann kan pushe tilstrekkelig utvikling som Horneland ønsker. Jeg tror de må få inn noen nye / flere spillere som kan bidra til å heve nivået. Om det er egne fra yngre rekker eller utenfra spiller mindre rolle men nye impulser må inn for å fortsette utviklingen. Det er jo også litt med aldersbalansen å gjøre. Selv om flere av de eldre spillerne har tatt tildeles store steg i utvikling under Horneland så må det stoppe eller i det minste bremse opp et sted.

Så det Horneland sier kan tolkes som han er sliten (hvilket han helt sikkert er) men også i retning av at dagens stall kanskje begynner å nå et metningspunkt og at det vil kreve enormt med energi og krefter for å løfte denne ytterligere. Kanskje kan litt drahjelp fra nye krefter bidra?

krakra

Horneland har aldri drevet og snakket om behov for nye spillere eller forsterkninger. Mulig han er mer opptatt av det internt enn han gir uttrykk for, men at han skulle sittet og snakket ned dagens stall og deres muligheter neste år som en slags forklaring på at han vurderer framtiden sin ville vært fullstendig i brudd med hans karakter.

Det han snakker om er om han har energien selv for å drive utviklingen videre neste år, og om spillerne er mottakelige nok for han etter nesten fem år. Det er refleksjoner som er fornuftige å ta og som Brann og mange andre klubber har brent seg på å ignorere tidligere.

Tror ikke nødvendigvis et trenerskifte nå er det verste. Av samme årsaker som de Horneland påpeker.

Syns også han begrunnet godt hvorfor han gjorde intervjuet med BA og at det virker som en smart vurdering

Lasaron

Ja, slike Horneland føler det, kan det tenkes det er riktig at han gir seg.

Og så er vi ikke avhengig av å erstatte ham med en som kjefter like mye fra sidelinjen for at Brann skal være god og spille gøy fotball.

Jeg kan leve fint med omtrent alle alternativene som er blitt diskutert noenlunde seriøst her inne.

Go Up