• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Viking, Søndag 1. desember, kl 1700

Started by Churchill, November 05, 2024, 17:01:11 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Rossi

November 29, 2024, 20:20:27 PM #100 Last Edit: November 29, 2024, 20:25:04 PM by Rossi
Tillater meg å tro at dette med Kagains avgrunn ikke var ment bokstavlig, for å ta det litt ned.

Men det er klart, taper vi mot Viking og Horneland forlater klubben, går vi tilsynelatende en mer usikker fremtid i møte, enn om vi vinner og Horneland blir. Det er vel poenget.
World domination within 5 years.

Kagain

Quote from: Rossi on November 29, 2024, 20:20:27 PMTillater meg å tro at dette med Kagains avgrunn ikke var ment bokstavlig, for å ta det litt ned.

Jeg liker at overdreven pessimisme forbindes med mitt navn :) Da husker folk meg. Denne gangen var det Billy Elliot som brukte begrepet avgrunn. Jeg forsøker å unngå hyperbol når jeg skriver mine kommentarer. Jeg har allerede sagt at jeg tror at sølvet er mest sannsynlig for Brann. Om de får bronse er det ikke en skandale heller. De har gjort det bedre enn jeg hadde forventet. Det jeg liker mest er at de ikke har blåst vekk titalls millioner summer for så å havne hvor de er nå.

Rossi

Quote from: Kagain on November 29, 2024, 20:37:42 PM
Quote from: Rossi on November 29, 2024, 20:20:27 PMTillater meg å tro at dette med Kagains avgrunn ikke var ment bokstavlig, for å ta det litt ned.

Jeg liker at overdreven pessimisme forbindes med mitt navn :) Da husker folk meg. Denne gangen var det Billy Elliot som brukte begrepet avgrunn. Jeg forsøker å unngå hyperbol når jeg skriver mine kommentarer. Jeg har allerede sagt at jeg tror at sølvet er mest sannsynlig for Brann. Om de får bronse er det ikke en skandale heller. De har gjort det bedre enn jeg hadde forventet. Det jeg liker mest er at de ikke har blåst vekk titalls millioner summer for så å havne hvor de er nå.

Aha, ja det var Mr Elliot, my bad :)

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Værmeldingen for kamptidspunktet ser jo regelrett stygg ut. Dette kommer til å bli en krigekamp uten noe særlig rom for finspill er jeg redd.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Thore Pedersen har på nytt skadet seg, og kan ikke spille i morgen. Kjeks.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

vekkreist

November 30, 2024, 12:45:29 PM #106 Last Edit: November 30, 2024, 12:47:24 PM by vekkreist
Thore P.... altså. Hvor mange og hvor ofte kan en spiller skade seg??

Og det er snakk om en ny skade.. ikke et tilbakefall!

Føles som han er skadet 80% av sesongen.

Bør ikke få ny kontrakt er min mening.

Superjack

Quote from: Billy Elliott on November 29, 2024, 11:17:11 AM
Quote from: Nixon on November 29, 2024, 11:13:50 AM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2024, 10:33:17 AM
Quote from: Nixon on November 29, 2024, 10:30:17 AM
Quote from: ostraume on November 29, 2024, 10:24:40 AMJeg er absolutt i fanklubben til Soltvedt, men akkurat på søndag mot Tripic så kan vi ikke ha en back som er så svak defensivt.

Mot Molde var Soltvedt også svak offensivt.

Enig, men laget var mye bedre når han spilte. Rett og slett fordi vi er mye bedre til å drive frispilling mot lavtliggende lag med Japhet og Ruben som midtstoppere, og Soltvedt som venstreback. Motstander får da mye mer å forholde seg til.

Men når Pallesen er tilbake i midtforsvaret i morgen, så velges nok Ruben foran Soltvedt likevel.

Men bør Pallesen starte? Det er jo det vi egentlig diskuterer her. Ruben spiller uansett. Spørsmålet er bare om det er på back eller stopper.

Nei, for Brann er best med Japhet og Kristiansen.
Brannsupporter.

Lasaron

Nå fikk han ny kontrakt allerede for ca 10 måneder siden, så enda en ny tror jeg ikke er aktuelt. Man trodde vel han skulle riste av seg kjeksheten. Jeg frykter man tror det med Torsvik også.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Lasaron

Quote from: Superjack on November 30, 2024, 12:49:56 PM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2024, 11:17:11 AM
Quote from: Nixon on November 29, 2024, 11:13:50 AM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2024, 10:33:17 AM
Quote from: Nixon on November 29, 2024, 10:30:17 AM
Quote from: ostraume on November 29, 2024, 10:24:40 AMJeg er absolutt i fanklubben til Soltvedt, men akkurat på søndag mot Tripic så kan vi ikke ha en back som er så svak defensivt.

Mot Molde var Soltvedt også svak offensivt.

Enig, men laget var mye bedre når han spilte. Rett og slett fordi vi er mye bedre til å drive frispilling mot lavtliggende lag med Japhet og Ruben som midtstoppere, og Soltvedt som venstreback. Motstander får da mye mer å forholde seg til.

Men når Pallesen er tilbake i midtforsvaret i morgen, så velges nok Ruben foran Soltvedt likevel.

Men bør Pallesen starte? Det er jo det vi egentlig diskuterer her. Ruben spiller uansett. Spørsmålet er bare om det er på back eller stopper.

Nei, for Brann er best med Japhet og Kristiansen.

Neste år blir Brann enda bedre med Japhet og Helland.

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on November 30, 2024, 10:44:45 AMVærmeldingen for kamptidspunktet ser jo regelrett stygg ut. Dette kommer til å bli en krigekamp uten noe særlig rom for finspill er jeg redd.
Liten fordel Brann med en søkkvåt bane. Brann har trent under samme forhold på glatt hybridgress siste dager, noe Viking ikke har.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Lasaron on November 30, 2024, 12:05:50 PMThore Pedersen har på nytt skadet seg, og kan ikke spille i morgen. Kjeks.

Ja, da tror jeg nok at den godeste Horneland kjører samme start-ellever som han gjorde i forrige kamp.

RepublikkenBergen

Frykter denne kampen mer enn Molde kampen.. Viking kommer til å kjøre på i 110... Får de et tidlig mål vil Brann slite..

andreas1989

Det er så mye defensiv mentalitet her inne at det er til å bli kvalm av.

Dommedag, det skal regne og Viking kommer til å kjøre på... bla, bla, bla.

Zzzzz, dere er gørr kjedelige å høre på, hadde det vært meldt 15 plussgrader så hadde dere vel vært redde for solstikk? Det hadde iallfall vært fordel Viking?

Viking kommer til å kjøre på? Tuller du eller? Som Molde er viking et lag med mer gli enn de fleste andre, men vi er et mye bedre fotballag når det kommer til å spille fotball. Med unntak av deg og resten av grinebiterne her inne, så er vel de fleste andre som håper på Viking seier med rette livredde for at det er Brann som skal kjøre på.

Pete05

Vi har den fordelen at Viking må vinne, holder ikke med uavgjort. Så de tvinges til å starte offensivt. Men dette er i Branns favør. Med normalt press og fullt trøkk så skal Brann overkjøre Viking. De spiller på uvant underlag og mangler flere i forsvarsrekken.

Så helt enig, dette skal Brann kjøre fra start. Utfordringen kan bli at Viking er veldig gode om de kommer under. Men ellers så tror jeg oddsen fra nøytrale steder sier sitt... Vi er favoritt til 1,75 mot 3,90

Rossi

Det må jo være lov ytre sin mening, selv om den ikke faller i alles smak.

Rossi

Quote from: Pete05 on November 30, 2024, 13:43:53 PMSå helt enig, dette skal Brann kjøre fra start. Utfordringen kan bli at Viking er veldig gode om de kommer under.
Ja Viking er gode når de kommer under, og samtidig er det ikke alltid vi er så gode når vi leder.

Rossi

November 30, 2024, 13:54:49 PM #117 Last Edit: November 30, 2024, 16:37:44 PM by Rossi
https://www.ba.no/det-er-eigentleg-ikkje-sa-vanskeleg-a-forsta-horneland/o/5-8-2831253

"Ja, det er slik det vert gjort i Hollywood. I filmen «Any given Sunday» sette Al Pacino standarden for korleis ein trenar kan motivera ein gjeng før den siste kampen. Horneland har nemleg skapt eit rom for å overgå seg sjølv på søndag. Han kan spela ut heile registeret sitt. Gå all in, som dei seier på film."

Er dette en kalkulert greie fra Hornis, all in? Da er han i en annen dimensjon enn jeg hittil har trodd.

Lasaron

Som andre allerede har vært inne på, så har denne kampen et utgangspunkt som normale kamper mellom disse lagene ikke har. Det_kan_være fordel Brann så lenge Viking ikke scorer med en gang. Det har med dynamikken i kamper, og på tabellen å gjøre.

I morgen avgjøres tabellen en gang for alle. Og Brann har det teoretiske overtaket, noe som fort kan manifisteres i et psykisk overtak. For om Viking starter kampen på vanlig Viking-vis, uten å score tidlig, da er det faktisk fordel Brann. For Brann klarer seg med uavgjort. Og om Viking skal forsvare inn en 1-0-ledelse, så er risikoen ekstra stor. Bakdelen med at det blir 1-1 likevel, er mye større enn i vanlige kamper.

Ergo, Viking er nesten nødt til å være mer offensive enn de pleier. Risikere mer. Det kan fort bli fordel Brann.

Dessuten har ikke denne uken hatt "vanlig" oppladning til kamp. Og vi vet hvordan det pleier å gå med Brann sine vanlige oppladninger til viktige kamper. Det går stort sett dårlig. Men nå har Hornis flyttet alt fokus over på seg selv. Det gjør oppladningen temmelig annerledes. Dette bereder grunnen for at spillerne kan tenke: "Fuck it!" og måke på i stedet for å være forknytt.

Hvis stillingen er 0-0 etter 15 minutters spill, og Viking ikke har et enormt trøkk, så tror jeg sjansen er 50% for at vi minst klarer uavgjort.

andreas1989

Selvfølgelig skal folk få lov til å ha sin mening og komme med den. Men de siste ukene her inne er preget av så mye negativitet og pessimisme som ikke hører hjemme i omtalen av dette laget.

1999,2006 og 2018 er ikke relevant. Vil faktisk si at det er respektløst å sammenlikne Horneland sitt Brann med de årgangene og egentlig også Brann på generell basis. Nåtiden er en helt annen tid og en æra som er preget av profesjonalitet vi aldri tidligere har sett i Bergen.

Så kom nå igjen og hver med å bidra til at morgendagen skal være en dag med optimisme. Om det så skulle bli en 3 plass så har det vært en bra og minneverdig sesong. 2 plass betyr faktisk Champions League kvalik og en magisk sommer å se frem til. Og vi kan faktisk vinne gull med maks flyt, det er helt uvirkelig, men faktisk tilfelle.

Corran

Er det negativitet og pessimisme å tro at Brann taper mot Molde?
Er det negativitet og pessimisme å tro at Brann kan slite hjemme mot Viking?

Etter min mening er dette realisme

Men jeg er enig med at det er litt over kanten for meg at en mener Brann og Bergen blir latterliggjort om vi får 3 plassen eller at det er starten på nedturen

Men dette er helt normalt hos fotballsupportere og da spesielt de som har levd en stund med et storlag som aldri har fått resultater over tid som et storlag.
VI er vant til at ting går til helvete 5 minutter etter at vi var i himmelen.
Det eneste positive er at av og til så er himmelen plutselig veldig nært. Men da forventer man en retur til helvete.
Om en ikke opplever disse følelsene så er en enten for ung og uerfaren eller en er ikke like dypt i det som andre. Jeg kjenner mange som rister av seg skuffelsene på 1 minutt og som er små optimister stort sett alltid. De er ikke mindre supportere men de lever seg heller ikke så inn i det og de få gangene himmelen åpner seg så er det ikke like euforisk for dem.

Og hva som har skjedd i enkelt år tidligere har selvfølgelig ikke mye å si, men når det over en 7 års periode (eller lengre som mot molde) en har slitt mot et lag så har det noe å si
Å tro noe annet er naivt og feil. Men det betyr ikke at de taper i morgen men statistisk sett så sliter de. Heldigvis er uavgjort godt nok for sølvet

Og med de oddsene som er så tror jeg at jeg setter 500 eller 1000 på B på oddsen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

Brann er allerede gjort til latter etter 28. runde og folkefest, gullet skal hem, storskjerm og gulløl-saken. Mer blir det om vi ikke «engang» greier sølvet.

Der er en sånn opp som en hjort, ned som en lort-greie, etc.

krakra

Quote from: Rossi on November 30, 2024, 16:49:26 PMBrann er allerede gjort til latter etter 28. runde og folkefest, gullet skal hem, storskjerm og gulløl-saken. Mer blir det om vi ikke «engang» greier sølvet.

Dette er ganske surmagret.

Jeg syns også det er en ganske feig holdning. Skal man liksom ikke nyte det å lede serien to runder før slutt, og muligheten til å faktisk ta seriegull, fordi folk fra andre deler av landet gjør narr av oss hvis vi ikke vinner gull?

andreas1989

Nei, vi får opprette en negativitets tråd, lik positivitets tråden, men der folk kan surmagre over gamle realiteter og leve videre på det inn i evigheten.

Morgendagen handler om å avslutte en flott sesong med unike minner på best mulig måte, og vi kan faktisk avslutte det hele med å sikre oss Champions League kvalik.

Klar å ha en positiv og samtidig fullstendig realistisk innstilling fremfor å spamme forumet ned med negativitet.

Det handler ikke om å være naiv, men positiv.

Rossi

November 30, 2024, 18:23:56 PM #124 Last Edit: November 30, 2024, 18:31:47 PM by Rossi
Quote from: krakra on November 30, 2024, 16:51:41 PM
Quote from: Rossi on November 30, 2024, 16:49:26 PMBrann er allerede gjort til latter etter 28. runde og folkefest, gullet skal hem, storskjerm og gulløl-saken. Mer blir det om vi ikke «engang» greier sølvet.

Jeg syns også det er en ganske feig holdning. Skal man liksom ikke nyte det å lede serien to runder før slutt, og muligheten til å faktisk ta seriegull, fordi folk fra andre deler av landet gjør narr av oss hvis vi ikke vinner gull?

Surmaget? Har jo absolutt ingenting med det å gjøre. Jeg peker bare på et faktum. Altså - vi blir ledd av.

fortune

Quote from: andreas1989 on November 30, 2024, 18:01:20 PMNei, vi får opprette en negativitets tråd, lik positivitets tråden, men der folk kan surmagre over gamle realiteter og leve videre på det inn i evigheten.

Morgendagen handler om å avslutte en flott sesong med unike minner på best mulig måte, og vi kan faktisk avslutte det hele med å sikre oss Champions League kvalik.

Klar å ha en positiv og samtidig fullstendig realistisk innstilling fremfor å spamme forumet ned med negativitet.

Det handler ikke om å være naiv, men positiv.

Det er vel ikke gamle realiteter at vi har en tendens til ikke å spille på vårt beste i de aller mest avgjørende kampene? Eller at Viking har et relativt godt grep på oss?

Jeg gir Brann 2/3 sjanse for andreplass og Viking 1/3. Null prosent sjanse for gull, siden LSK allerede har avsluttet sesongen etter nedrykket. Når de ikke møter opp i siste hjemmekamp møtet de garantert ikke opp i siste bortekamp.
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: Rossi on November 30, 2024, 18:23:56 PM
Quote from: krakra on November 30, 2024, 16:51:41 PM

Surmaget? Har jo absolutt ingenting med det å gjøre. Jeg peker bare på et faktum. Altså - vi blir ledd av.

Jeg ler av at vi blir ledd av. Ler de av at vi nyter å være best en stakket stund? Hahaha! Jeg LER av dem!

andreas1989

Realiten er at vi var bedre enn Viking på stadion i fjor sommer, og vi var bedre enn dem i Stavanger i våres.

Vi er stort sett bedre enn de fleste lag vi møter som skal kjempe med oss om medaljer, også Molde.

Ballen er rund, men jeg forstår ikke agendaen til dem så hele tiden skal bygge oss ned når det er minst like sannsynlig at vi skal vinne i morgen?

Og det at Brann og Bergen er latterligjort en noe av dummeste jeg har hørt. Dette gullmaset er mediaskapt, ikke noe som helst annet. 

Rossi

Quote from: andreas1989 on November 30, 2024, 18:53:48 PMOg det at Brann og Bergen er latterligjort en noe av dummeste jeg har hørt. Dette gullmaset er mediaskapt, ikke noe som helst annet. 

Ja sikkert mest skapt av media. Folk ler likevel.

artigt

Håper de annonserer evt. mål i morgen som fører LSK i ledelsen, men det kan bli litt rot av også. For å unngå misforståelser må en jo da gjerne annonsere BG-mål også da - det er kanskje ikke heldig for moralen.

Lasaron

Det blir kanskje litt sånn som mot Molde i 2000. Da lå vi an til sølv og CL-kvalik. Hvis vi vant, og en annen kamp gikk vår vei, da ble det slik. Og folk fulgte med på ulike måter, selv om det ikke ble opplyst mål av speaker. Og plutselig spredte det seg jubel over hele tribunen, uten at noe spesielt skjedde på banen. Det var magisk, for Brann ledet komfortabelt allerede.

Altså, folk får det med seg, uansett hva speaker sier.

Forøvrig var denne kampen i 2000 en av de gøyeste jeg har vært på noen gang. Iallfall topp 10, kanskje høyere. Vi vant 4-0, kvalifiserte oss for CL-kvalik, vant sølv. Jeg tror Helstad og Karadas scorte to mål hver. Og Marcus Bakke leverte den kanskje beste høyrebackkampen i Branns historie.

vekkreist

Fant ikke riktig post...  burde ha vel hatt eget Ruben tråd.

Uansett.

Får vondt av hele mannen..

https://www.youtube.com/watch?v=crUJkfLvkv0

Han er jo så glad i klubben, kan ikke de finne en jobb til han på spiller akademiet eller noe???

Tenk om han scorer på søndag! ...

Ruben. du er en god mann

Morkel

Quote from: Rossi on November 30, 2024, 19:08:41 PM
Quote from: andreas1989 on November 30, 2024, 18:53:48 PMOg det at Brann og Bergen er latterligjort en noe av dummeste jeg har hørt. Dette gullmaset er mediaskapt, ikke noe som helst annet. 

Ja sikkert mest skapt av media. Folk ler likevel.

Hvorvidt de ler eller ikke er irrelevant. Spørsmålet er hva DU føler om hvordan Brann-supportere agerer når gull er innenfor rekkevidde. Hvis du kan stå inne for engasjementet. Hvis du er villig til å blottlegge deg selv FØR kampen spilles og ikke venter til gullet er innkassert med å gå all in. Hvis du klarer å brenne for noe selv når du risikerer å oppleve smerten. Da betyr latteren ingenting.

Hvis ikke så er jo det dumt. Men jeg mener personlig at mindre engasjement er langt farligere enn litt latter.

Rossi

Ja folk reagerer ulikt, og dessuten er ikke dette avgjort - den som ler sist ler best som det heter.

Men klart, tar man «seieren på forskudd» er det alltid en potensiell nedside, der man kan bli møtt med latter og hoderisting. Sånn er det.

ostraume

Seieren på forskudd tas aldri i Bergen. Om noe tas på forskudd så er det neste krise.

Men klart vi skal glede oss over tabelltopp de gangene det skjer!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: vekkreist on November 30, 2024, 23:10:51 PMFant ikke riktig post...  burde ha vel hatt eget Ruben tråd.

Han har en egen tråd. Jeg har dyttet denne til topps slik at om du vil så kan du skrive noen ord der.

Rossi

Quote from: ostraume on December 01, 2024, 09:01:08 AMSeieren på forskudd tas aldri i Bergen. Om noe tas på forskudd så er det neste krise.

Mange som gjør det, og gulløl brygges - to runder før serieslutt.

Belfort

Dagens kamp handler lite om fotball, men mest psykologi.

Jeg tror mye av luften gikk ut av Brann etter tapet og den dårlige kampen mot Molde.

Hvem av lagene er mest fornøyd med sølv?
Helt klart Viking! Nå kan de snike seg forbi oss helt på slutten

Lasaron

Quote from: Rossi on December 01, 2024, 10:29:37 AM
Quote from: ostraume on December 01, 2024, 09:01:08 AMSeieren på forskudd tas aldri i Bergen. Om noe tas på forskudd så er det neste krise.

Mange som gjør det, og gulløl brygges - to runder før serieslutt.

Det der med gulløl, der må reklameforbudet mot alkohol tas med i betraktning. På grunn av brygging av gulløl, har 7 fjell og Hansa fått masse reklame de ellers ikke ville fått.

ostraume

Det er dessuten brygget gulløl i Bodø lenge før 7Fjell begynte.

Det der er bare en bra kommersiell beslutning og litt gøy.

Handler ikke om å ta noe som helst på forskudd.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Rossi

Quote from: Belfort on December 01, 2024, 10:40:23 AMDagens kamp handler lite om fotball, men mest psykologi.

Jeg tror mye av luften gikk ut av Brann etter tapet og den dårlige kampen mot Molde.

Hvem av lagene er mest fornøyd med sølv?
Helt klart Viking! Nå kan de snike seg forbi oss helt på slutten
Enig, Viking har absolutt ingenting å tape, vi kan tape sølvet (og gullet, og gullølet). Viking har mye energi om dagen. Liker det ikke.

Lasaron

Regn i hele går, regn i hele dag. Regn i hele forigårs.

Det meldes pøsregn og 10 grader under kamp.

Lasaron

Viking har intet bedre enn bronse i serien, siden de tok gull i 1991. Hadde vi vært i deres sko, hadde vi snakket om hvor typisk det hadde vært å tape. Hvor mye vi har å tape. At vi aldri klarer bedre enn bronse. Etc. Hvorfor skal det ikke være slik for Viking?

I en vanlig seriekamp er det et ok+ resultat for Viking å klare uavgjort borte mot Brann. Derfor kan de spille slik de pleier å spille. Men ikke i dag. Uavgjort for Viking i dag gir null. Bare nok et bronse. Derfor må de være mer dristige enn de pleier. Det er fordel oss. De kan endelig ta et sølv. Vi? Tja, vi tok sølv i 1997, 2000, 2006, 2016 og 2023.

Nixon

Quote from: Belfort on December 01, 2024, 10:40:23 AMJeg tror mye av luften gikk ut av Brann etter tapet og den dårlige kampen mot Molde.

Vet ikke om premisset her stemmer helt. Brann ser ikke så negativt på det spillemessige fra kampen i Molde.
Rød makt på Hansa

esp123

Et aspekt jeg har tenkt på er at Viking anno 2024 er veldig gode i akkurat denne situasjonen. Hvis de ligger under og må angripe. Snu kamper er deres spesialitet.

Lasaron

Nja. De situasjonene du snakker om, der har utgangspunktet vært likt før kampstart. 0-0 har vært likt for begge lag. Så har Viking kommet under, så har de tatt seg sammen.

I dag er det noe annerledes. 0-0 er fordel Brann, det er ikke likt for begge lag.

Men situasjonen er jo ganske lik. Det kan komme til et punkt i kampen der Viking for alvor kjenner at de må angripe. Det er de godt vant til at lykkes.

Corran

Om 0-0 er fordel Brann så ligger jo da Viking under fra start i praksis?

Lasaron

Ja, og det er annerledes enn de er vant til.

Dickens

Jeg frykter en reprise av S08-kampen etter fadesen i Kasakhstan. Et fullstendig utladet lag og publikum.

esp123

S08-kampen var preget av lite restitusjon etter kamp i Almaty torsdag med tilhørende 10 timers flytur. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk tar med dette i beregningen når prestasjonen i den kampen vurderes. Det er åpenbart at dette spilte inn.

Norge vant sin Nations League-pulje nettopp pga. denne effekten. Østerrike spilte mot Kazakhstan i Almaty på en torsdag, endte opp med å tape poeng hjemme mot Slovenia på søndag.

Go Up