• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Viking, Søndag 1. desember, kl 1700

Started by Churchill, November 05, 2024, 17:01:11 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Dickens on December 01, 2024, 12:53:08 PMJeg frykter en reprise av S08-kampen etter fadesen i Kasakhstan. Et fullstendig utladet lag og publikum.

Publikum vil iallfall ha mer promille i dag enn mot Sarp, inkludert meg.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Rossi

Skuffende få som overvar Brann-treningene uken som gikk. Anyway, det meste virket å være på det jevne, kanskje var FHM noe lettere i steget og Mathisen litt kvikkere enn vanlig.
World domination within 5 years.

Superjack

Brannsupporter.

Gulløl

December 01, 2024, 14:52:15 PM #153 Last Edit: December 01, 2024, 14:58:42 PM by Gulløl
Horneland uttrykte misnøye i intervjusonen etter kampen mot Lillestrøm med støtten fra tribunene under oppvarmingen. Var kun de 10 siste minuttene Brann fansen trøkket til. Jeg sveipet noen blikk over tribunesidene 25 min før kampstart, mitt inntrykk var at omtrent bare 1/3 av publikum var ankommet tribuneplassen sin. Dette var for svakt. Klarer vi bedre i dag ? Dyngeland løper ut på banen 50 min før kampstart, resten av laget 40 min før, da bør de allerede oppleve støtten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

På en annen side.

Det var skikkelig bra trøkk oppe i Molde da spillerne kom ut.

Gikk bare sånn passe.
Rød makt på Hansa

Pete05

Lurer litt på laget i dag, hvem starter?

Kartum virket ikke helt i slag sist og ThoreP var vel tiltenkt den rollen. Får vi kanskje Opsahl fra start? En tenkt bilde på kamp utvikling kan det vel passe med han fra start.

Nixon

Tviler på at Horneland gjør en så radikal endring i denne kampen.
Rød makt på Hansa

Rossi

Opsahl er ikke klar for dette. Kunne tenkt meg Mathisen fra start, men det skjer ikke.

fortune

Laget:

1 Mathias Lønne Dyngeland
26 Eivind Helland
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Japhet Sery Larsen
21 Ruben Kristiansen
5 Sakarias Opsahl
10 Emil Kornvig
8 Felix Horn Myhre
16 Ole Didrik Blomberg
20 Aune Heggebø
9 Niklas Castro

Benken:

36 Eirik Holmen Johansen
11 Bård Finne
14 Ulrik Mathisen
17 Joachim Soltvedt
18 Sander Kartum
27 Mads Sande
32 Markus Haaland
41 Lars Remmem
43 Rasmus Holten

Opsahl faktisk, så ikke den komme.
First is first, second is nothing

Belfort

Ikke troen på Sakkeus Opsahl. Spiller som mangler stake

Spelaren

Jaja, på tide å komme seg avgårde.
Gullet ska hem.
Gå av.

Nixon

Der overrasket en trener som normalt sett ikke liker forandringer. Får håpe det betaler seg tilbake.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Tror jeg aldri har hatt en dårligere følelse før en kamp, og det sier ikke rent lite. På bussen opp til Stadion måtte jeg erkjenne (og skjule for de rundt) at jeg faktisk fysisk skjelver i hele kroppen. Det ble ikke så mye bedre av å se lagoppstillingen (er dette virkelig kampen å begynne å eksperimentere i, Hornis?).

Blir regelrett sjokkert om vi får med oss noe her.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Da går vi for kontroll. Makes sense når den opprinnelige planen var Pedersen.

fortune

Quote from: esp123 on December 01, 2024, 16:09:25 PMDa går vi for kontroll. Makes sense når den opprinnelige planen var Pedersen.

Mye ballspillere og fire stoppere i forsvar. Det kan være vi klarer å kontrollere dette inn, men vi sliter nok om vi havner under.
First is first, second is nothing

esp123

Joda, men da har vi folk på benken som kan endre kampbildet.

Pete05

Opsahl og Helland som skal dekke høyresiden. Vet ikke helt om den komboen er optimal. Blomberg må løpe mer enn hittil i sesongen.

Rossi

December 01, 2024, 16:50:57 PM #167 Last Edit: December 01, 2024, 16:52:30 PM by Rossi
Opsahl er ganske risikabelt valg. Tipper han tas av etter 1 omgang. Viking virker veldig tent under oppvarming.

Norlings Hund 2

Quote from: krakra on December 01, 2024, 17:14:03 PMLillestrøm leder

Kunne ha blitt spennende om det holdt seg til pause, men nå er nok gulle til Glimt i boks. Har Brann på den ene skjermen og Glimt på den andre her, det er dessverre totaldominans.

Erlend

Får vel si at eksperimentet med Opsahl ikke var særlig vellykket, inn med Kartum til pause!  Hadde vært perfekt kamp for Pedersen dette, men sånn er livet

Billy Elliott

Dette er den perfekte utviklingen for Viking. Vi gis litt falskt håp med en tidlig LSK-gol. Glimt snur det hele rett før pause, og vår moral knuses.

De ligger bare og venter nå, som gjedden i sivet. De elsker dette, Viking.

Tipper 0-1 kommer før 55 min. 0-2 og spikeren i kisten setter de rett før slutt.

Billy Elliott

Vi kommer forresten aldri i verden til å spille ut et så lavtliggende lag med dette midtforsvaret.

Kagain

Når Horneland gjorde en så "radikal" forandring som han gjorde før kampen er spørsmålet hva som skjer i pausen. Kommer Blomberg til å byttes ut med Mathisen? Opsahl ut, Kartum inn? Vil de gå tilbake til sin vanlige 4-3-3 taktikk eller spiller de fortsatt med to dype midtbanespillere?

Jeg frykter at det blir Finne inn. Misforstå meg rett, Finne er en flink fyr, men Saggi ser ut til å ha lagt opp til en god, fysisk kamp. Da tror jeg Finne bokstavlige talt kan bli noen størrelser for liten...

Henrik9

Quote from: Norlings Hund 2 on December 01, 2024, 17:51:26 PM
Quote from: krakra on December 01, 2024, 17:14:03 PMLillestrøm leder

Kunne ha blitt spennende om det holdt seg til pause, men nå er nok gulle til Glimt i boks. Har Brann på den ene skjermen og Glimt på den andre her, det er dessverre totaldominans.

Må innrømme at pulse steg noen hakk da LSK  ledet og det holdt seg litt, men vi må drive i den kampen. Glimt vinner.

Veldig bra start, så faller vi naturlig nok litt av. Men når vi trenger å roe ned. Prøv å få ballen til en av de tre ekstremt ballsikre midtbanespillerne våre.

Ellers, som alltid, bare score, Brann. Gi oss forspranget som tar av presset.

Henrik9

Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 17:55:27 PMVi kommer forresten aldri i verden til å spille ut et så lavtliggende lag med dette midtforsvaret.

Vi spilte dem ut rimelig godt i 25 min. En kombinasjon til da og vi hadde scoret. Så har vi overraskende god kontroll når vi ikke orker å opprettholde det voldsomme trykket. 

Spelaren

Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Henrik9 on December 01, 2024, 18:01:50 PM
Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 17:55:27 PMVi kommer forresten aldri i verden til å spille ut et så lavtliggende lag med dette midtforsvaret.

Vi spilte dem ut rimelig godt i 25 min. En kombinasjon til da og vi hadde scoret. Så har vi overraskende god kontroll når vi ikke orker å opprettholde det voldsomme trykket.  

Vi har skapt 0 sjanser.

Billy Elliott

Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 17:54:24 PMDette er den perfekte utviklingen for Viking. Vi gis litt falskt håp med en tidlig LSK-gol. Glimt snur det hele rett før pause, og vår moral knuses.

Tipper 0-1 kommer før 55 min. 0-2 og spikeren i kisten setter de rett før slutt.

Jepp. Som sagt. Hater å alltid ha rett.

Rossi

Palle opphevet offsiden. Nå er det klart for Tripic-uthalingsshow.

Norlings Hund 2

Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 18:15:44 PM
Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 17:54:24 PMDette er den perfekte utviklingen for Viking. Vi gis litt falskt håp med en tidlig LSK-gol. Glimt snur det hele rett før pause, og vår moral knuses.

Jepp. Som sagt. Hater å alltid ha rett.

Blir du ikke lei av å være så negativ til enhver tid? Må jo være slitsomt.

Spelaren

For en sjofel greie å avslutte sesongen mot to lag me aldri slår.
Gå av.

Billy Elliott

Veldig mange av oss visste hvordan dette ville ende i det sluttsignalet i kampen mellom KBK-Viking gikk. Ble selvfølgelig latterliggjort her inne, men de som har vært med en stund visste. Og, de vet også hva som skjer videre.

Jeg kommer til å være her neste sesong også, men mange, mange rundt meg blir ikke å se. Vi sees på neste fjelltopp, men nå skal vi ned i dalen igjen.

Rossi

Billy Elliott

Norlings Hund 2

Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 18:31:05 PMVeldig mange av oss visste hvordan dette ville ende i det sluttsignalet i kampen mellom KBK-Viking gikk. Ble selvfølgelig latterliggjort her inne, men de som har vært med en stund visste. Og, de vet også hva som skjer videre.

Jeg kommer til å være her neste sesong også, men mange, mange rundt meg blir ikke å se. Vi sees på neste fjelltopp, men nå skal vi ned i dalen igjen.

Så fikk du ikke så veldig rett likevel, gitt? Som sagt, må være kjedelig å være så negativ hele tiden.

krakra

Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 18:31:05 PMVeldig mange av oss visste hvordan dette ville ende i det sluttsignalet i kampen mellom KBK-Viking gikk. Ble selvfølgelig latterliggjort her inne, men de som har vært med en stund visste. Og, de vet også hva som skjer videre.

Vet ikke om du tror dette er søtt eller sjarmerende, men når det gjentas i hver eneste kamp og følges opp med hovering de 1/10 gangene det går inn så er det bare plagsomt og irriterende.

krakra

December 01, 2024, 19:01:01 PM #187 Last Edit: December 01, 2024, 19:04:49 PM by krakra
Dette er egentlig deiligere enn hvis vi hadde knust Viking. Å ta ett poeng med et litt heldig straffespark og se Viking få en spiller utvist er akkurat den måten Viking fortjener å ryke på.

Vår beste spiller var Helland som hadde Tripic i lomma hele kampen, før han ga han et kakk i hodet og tvang fram et bytte. Kan ikke tenke meg at han ikke er en bedre stopper enn Palle for øyeblikket. Av den grunn håper jeg kapteinsrollen blir revurdert, selv om jeg egentlig syns Palle er en god kaptein.

esp123

Soltvedt. Han er elendig defensivt, men det er ingen i Norge som slår den ballen til Mathisen før straffesituasjon.

Billy Elliott

Nirvana! Dette er mye bedre enn seriegull! Å snyte Viking på den måten? For en glede! For en eufori!!

Topp 5-stadion-øyeblikk. Ever!

Champions motherfuckings League!

Rossi

Det var nære på, men det holdt. Det betyr enormt. Fantastisk.

Erlend

En deilig kamp, og et deilig sølv tross alt.  Denne kampen var virkelig alt et vestlandsderby skal være.  Øspøs regn, høy temperatur, knusende dueller, et kaos uten like rødt kort, to lag som begge kaster alt på bordet for å vinne, og tross alt noen fine detaljer her og der også.  Toppen på kransekaken hadde jo vært et vinnermål til oss, men 1-1 er tross alt en seier i dag.  Og jada, man får snakke så mye man vil om at Viking får kampen inn i sitt spor, vi skaper lite og det er i det hele tatt ikke vår beste prestasjon.  Men uansett, i kveld koste jeg meg veldig.  Så får mer faglige analyser bli en annen gang.  Bortsett fra at Horn Myhre vinner en soleklart banens beste, for en spiller!!!

Så kan vi alle sende en liten kondolasjon til dommedagsprofetene, de hadde allerede begynt å feire dommedag og er sikkert skuffet nå

Henrik9

Det var deilig. Siddispakket ubønnhørlig satt bak oss som de alltid er og skal. De får feire bronsen sin, er vel en stund siden. Gullet var aldri aktuelt, så det var ikke noe å tenke på.

Nesten deiligere å komme bakfra. Føltes mer "Brannsk".

Henrik9

Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 19:03:58 PMNirvana! Dette er mye bedre enn seriegull! Å snyte Viking på den måten? For en glede! For en eufori!!

Kan du ikke heller gå og legge deg og sove? Vi skal tross alt "ned i dalen igjen", for å bruke akkurat dine egne ord. Det blir sikkert vondt, tenk på det, men stopp å poste.

De som har vært med en stund vet det? Min første sesong var Flambert Wullf, proteststog og 0-6 i serieåpningen. Lenge nok for deg?

Billy Elliott

Når støvet har lagt seg, bør disse spørsmålene stilles;

- Hvem fortalte Brann-spillerne at de hadde dårlig tid på 1-1? Holdt på å gå veldig galt.
- Vi er mye bedre offensivt med Ruben som stopper enn Palle. Er det da riktig at Ruben går ut?
- Hva i all verden tenkte Horneland på med Opsahl-grepet?

Og sist, men ikke minst;
- Får man kjøpt Brann-drakt med CL-merke på armen neste år, eller er det kun hvis man kvaller til selve turneringen?

krakra

Horneland så ganske rasende ut når han snakket med Felix etter kampen fordi de ikke roet mer ned mot slutten.

Billy Elliott

Quote from: Henrik9 on December 01, 2024, 19:16:03 PM
Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 19:03:58 PMNirvana! Dette er mye bedre enn seriegull! Å snyte Viking på den måten? For en glede! For en eufori!!

Kan du ikke heller gå og legge deg og sove? Vi skal tross alt "ned i dalen igjen", for å bruke akkurat dine egne ord. Det blir sikkert vondt, tenk på det, men stopp å poste.

De som har vært med en stund vet det? Min første sesong var Flambert Wullf, proteststog og 0-6 i serieåpningen. Lenge nok for deg?

Hvordan klarer du å være så negativ på slik en gledens dag? Det er jo nå vi skal slippen jubelen løs! Endelig.

Henrik9

Quote from: Billy Elliott on December 01, 2024, 19:17:17 PMNår støvet har lagt seg, bør disse spørsmålene stilles;

- Hvem fortalte Brann-spillerne at de hadde dårlig tid på 1-1? Holdt på å gå veldig galt.
- Vi er mye bedre offensivt med Ruben som stopper enn Palle. Er det da riktig at Ruben går ut?
- Hva i all verden tenkte Horneland på med Opsahl-grepet?

Og sist, men ikke minst;
- Får man kjøpt Brann-drakt med CL-merke på armen neste år, eller er det kun hvis man kvaller til selve turneringen?

I og med at vi skal ned i dalen har vel du mer alvorlige spørsmål å tenke på? Helt seriøst, skal vi ned i dalen igjen? Eller har 30 min endret meningen din totalt?

La oss som faktisk ønsket at vi skulle lykkes kose oss, gå og tenk på dalen din.

Erlend

Quote from: krakra on December 01, 2024, 19:20:13 PMHorneland så ganske rasende ut når han snakket med Felix etter kampen fordi de ikke roet mer ned mot slutten.

Ja det var nesten litt flashback til de berømte scenene mellom våre to venner fra Osterøy i 2007.  Men bare nesten

Kagain

Quote from: Norlings Hund 2 on December 01, 2024, 18:19:37 PMBlir du ikke lei av å være så negativ til enhver tid? Må jo være slitsomt.

Jeg kan ikke snakke for Billy Elliot sin del, men jeg er også mer pessimistisk anlagt av natur enn mange andre her inne. Eufori på forhånd er ikke for meg. Går ting i dass så får jeg følelsen av "Det var det jeg sa", og går ting bra så blir jeg positivt overrasket. Brann er et lag som sliter når forventningene er store til at de skal vinne. Man kan si at det som har skjedd før ikke gjelder nå, men faktum er fremdeles at Brann har en egen evne til å skuffe når man sier de skal/kan/må vinne.

Ellers vil jeg gjenta det jeg har sagt om Helland tidligere. Det er digg å se en høyreback med litt kraft og pondus. Måten han skjermet ballen over sidelinjen mens Tripic halset etter den er herlig defensivt spill.

Jeg liker også at Brann trass i hva Horneland sa virkelig gikk inn for å vinne kampen. Defensivt spill kler ikke Brann.

I sum var det en trass i at det endte i en 1-1, en underholdende kamp med mye dueller og god innsats for Brann. Det liker man å se.

Go Up