• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overgangsvinduet vinteren 2024/2025

Started by Lasaron, September 03, 2024, 15:46:27 PM

Gulløl and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Churchill

Finnes det noen i LSK eller Odd som bør hentes?

...we shall never surrender.

brannl

Dersom Horneland blir vil han nok fremdeles være interessert i Krygård. God både som anker og indreløper. Personlig syns jeg Markus Karlsbakk er en spennende indreløper, tror han kan være meget god på et offensivt lag.

mbs

Hva med Moldes lånespiss. Han passer i Brann, og MFK har ikke opsjon på han.

https://no.wikipedia.org/wiki/Ola_Brynhildsen

Kagain

Quote from: mbs on December 02, 2024, 09:20:38 AMHva med Moldes lånespiss. Han passer i Brann, og MFK har ikke opsjon på han.

I følge transfermarkt er han 3 cm høyere enn Finne og verdsatt til €3 millioner. Om Brann henter han for rundt 30 millioner bør i alle fall Heggebø og/eller Finne være solgt. Er ikke helt sikker om jeg er enig med deg i at Brynhildsen passer som spiss i Brann. Kan hende han kan passe inn som ving, men der har de jo Castro, Sande, Mathisen og Blomberg samt at Kartum også kan spille ving.

Om Brann betaler så mye for en spiller bør det være et klart førstevalg som passer inn i taktikken til Brann. Det vil jeg tro at de ikke gjør før de eventuelt vet om Horneland er med videre eller ikke. For ny trener kan kanskje gjøre forandringer på taktikken, og i alle fall vil jeg tro at han eller hun har lyst å hente inn noen spillere som passer for dem.

Morkel

Quote from: mbs on December 02, 2024, 09:20:38 AMHva med Moldes lånespiss. Han passer i Brann, og MFK har ikke opsjon på han.

Bodø/Glimt er også interessert og prislappen skal i følge Avisa Nordland ligge på 23 millioner. Tror nok at denne er relativt urealistisk.

mbs

Quote from: Morkel on December 02, 2024, 09:33:36 AM

Bodø/Glimt er også interessert og prislappen skal i følge Avisa Nordland ligge på 23 millioner. Tror nok at denne er relativt urealistisk.

Å spille med en rask spiss som kan kombinere er jo en drøm for Horneland. Han ønsker å spille Finne i hele vår, men det fungerte ikke.
Finne ut og Brynhildsen inn hadde vært en drøm.

Lønnen kan bli for høy, særlig når Glimt har vist intresse og Danmark har kunstner skatt.

fortune

Quote from: mbs on December 02, 2024, 09:37:17 AM

Å spille med en rask spiss som kan kombinere er jo en drøm for Horneland. Han ønsker å spille Finne i hele vår, men det fungerte ikke.

Lønnen kan bli for høy, særlig når Glimt har vist intresse og Danmark har kunstner skatt.

Jeg tror ikke det er noen drøm for Horneland, han har jo tidligere snakket om alle tilpasningene man måtte gjøre for å få Finne til å fungere. Det som derimot er en drøm for alle trenere er å ha en spiss som scorer på alle sjansene sine, slik Finne gjorde noen måneder våren 2023 og som Horneland deretter har håpt at skal gjenta seg.

Nei takk til Brynhildsen, finnes langt bedre måter å forsterke dette laget på.
First is first, second is nothing

mbs

Quote from: fortune on December 02, 2024, 09:44:17 AM

Jeg tror ikke det er noen drøm for Horneland, han har jo tidligere snakket om alle tilpasningene man måtte gjøre for å få Finne til å fungere. Det som derimot er en drøm for alle trenere er å ha en spiss som scorer på alle sjansene sine, slik Finne gjorde noen måneder våren 2023 og som Horneland deretter har håpt at skal gjenta seg.

Uenig med deg der, om vi skal spille med Castro. Da må i allefall motsatt ving ha fart og vilje til å true bakrom, om spillen ikke er av den typen. Brann trenger en som truer bakrommet når keeper har ballen, eller blir presset mot backleddet for stort.

fortune

Quote from: mbs on December 02, 2024, 09:48:22 AM
Quote from: fortune on December 02, 2024, 09:44:17 AM

Uenig med deg der, om vi skal spille med Castro. Da må i allefall motsatt ving ha fart og vilje til å true bakrom, om spillen ikke er av den typen. Brann trenger en som truer bakrommet når keeper har ballen, eller blir presset mot backleddet for stort.

Det er jeg enig i, men det bør da også være motsatt ving. Med playmaker på venstrevingen, en spiss som er allround/god feilvendt/trussel i boksen og en høyreving som kan true bakrom, dra av en mann og gå for avslutninger så har man alle verktøy man trenger i angrepsleddet.

venstresleggen

Det er - som alltid i Bergen - et voldsomt fokus i media på hvem som skal ut. Horneland, Felix, Blomberg, Helland, Sery Larsen, Heggebø.. Listen er lang, det brukes ikke et minutt på å diskutere hva som skal gjøres for å forsterke istedenfor å være livredd for hvem som kan forsvinne.

Finnes det noen her inne som har info på spillere Brann ser på/ønsker?

Gud

Odense har lagt inn bud på Blomberg. Gitt at summen er OK sier jeg selg. En begrenset spiller som varierer voldsomt i prestasjonene.

Nixon

Vår gamle venn eiendomsmegleren der altså.

Tror ingen spillere har fått så mye pes på blant mine naboer på nedre Z som Blomberg i høst. Han er jo en ivrig spiller, men gjør mange rare valg og må vel være blant de som har flest ballmiss i løpet av en kamp?

Men selge for det som må bli småpenger?
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on December 02, 2024, 14:34:11 PMVår gamle venn eiendomsmegleren der altså.

Tror ingen spillere har fått så mye pes på blant mine naboer på nedre Z som Blomberg i høst. Han er jo en ivrig spiller, men gjør mange rare valg og må vel være blant de som har flest ballmiss i løpet av en kamp?

Men selge for det som må bli småpenger?

Sjelden sett en Brann spiller som jobber så hardt, og får så lite ut av det

Erlend

Veldig nesten-spiller.  Fint oppsummert i går når han sprinter i press, vinner ballen fra midtstopperen, men så kladder han med å få kontroll på ballen og så bare sentrer han den blindt og gir den dermed fra seg igjen

krakra

December 02, 2024, 14:46:44 PM #614 Last Edit: December 02, 2024, 14:51:15 PM by krakra
Han har tredje mest målpoeng for oss, uten å ha tatt noen straffespark. Tar du vekk straffene så har genierklærte Castro to flere målpoeng enn Blomberg. Han er den som har skapt nest flest store målsjanser, bak Castro, skapt nest flest sjanser, også bak Castro og har flest vellykkede driblinger på laget,

Han er veldig viktig i presset og som oppspillspunkt og er som nevnt mer produktivt enn de fleste andre på laget.

Hele høsten har han spilt med en back som ikke er back og vår svakeste indreløper. Castro har fått spille med Kristiansen/Soltvedt og FHM på sin side. Likevel har de produsert omtrent like mye i åpent spill, mens Castro da har tatt veldig mange straffespark og boostet statistikken på den måten.

Belfort

Quote from: Erlend on December 02, 2024, 14:45:13 PMVeldig nesten-spiller.  Fint oppsummert i går når han sprinter i press, vinner ballen fra midtstopperen, men så kladder han med å få kontroll på ballen og så bare sentrer han den blindt og gir den dermed fra seg igjen

Virker veldig lite fotball intelligent

Corran

Jeg TROR at Mathisen hadde hatt minst like gode tall som Blomberg med samme spilletid/tillit

Vet du forresten når i sesongen brorparten av poengene til Blomberg kom?

Blomberg lider også litt av at han ofte kommer seg i posisjoner og så misser han. Det er mye nesten og hadde han truffet på litt større prosent andel så hadde det vært meget bra.

Så ja jeg tror Mathisen hadde fått like gode stats og jeg tror også at Blomberg for litt mye ufortjent (også av meg) kritikk pga at en håper på mer.

Skal også legges til at han spiller på den siden det skjer minst også. Brann er veldig venstre orientert i oppbyggingen.
Litt mer spill der i går når Sakka var indreløper. Men det ser også at det er stort overtall og flere ledige spillere oppe til høyre i banen, men Dyngeland spiller kort eller ut på venstre selv om det er færre ledige der.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Så spørs det jo virkelig om Blomberg har lyst til å spille for et lag på andre nivå i Danmark det neste halve året. Et lag som vel heller ikke har vært på øvre halvdel av Superligaen siden 2010. Fremfor å vise seg frem i Europa og potensielt bli hentet av et et enda bedre lag.  

Kagain

Quote from: Gud on December 02, 2024, 14:16:50 PMOdense har lagt inn bud på Blomberg. Gitt at summen er OK sier jeg selg. En begrenset spiller som varierer voldsomt i prestasjonene.

I BA sin artikkel om dette så ser det for øyeblikket slik ut

"For kort tiden siden skal den danske klubben ha forhørt seg om kantspilleren Ole Didrik Blomberg. Etter det BA forstår skal prisen danskene har foreslått vært et stykke unna det rødtrøyene kunne vurdert å selge 24-åringen for.

Dermed kan det kjapt være slutten på interessen, som skal ha dukket opp for en tid tilbake."

https://www.ba.no/den-gamle-sportssjefen-jaktet-brann-spiller/s/5-8-2836407

Usikker på om det er forhandlingsutspill eller om Jimmien ser seg om etter andre spillere. Om man ser på spillerpriser ser det ut som man får mer for pengene om man går for danske alternativ fremfor norske. Ser at BA omtaler det i fortid (ie. jaktet, ikke jakter)

Quote from: Corran on December 02, 2024, 14:58:00 PMSkal også legges til at han spiller på den siden det skjer minst også. Brann er veldig venstre orientert i oppbyggingen.
Litt mer spill der i går når Sakka var indreløper. Men det ser også at det er stort overtall og flere ledige spillere oppe til høyre i banen, men Dyngeland spiller kort eller ut på venstre selv om det er færre ledige der.

Her føler jeg det er en litt hønen og egget situasjon. Spiller Dyngeland til venstre fordi han vet at det skjer mer der, eller spiller han venstre fordi at han ikke har nok kontroll på venstrefoten til å være like presis om han skal spille oppover på høyre? Spillerne på høyresiden (Helland, Blomberg) virker jo å ikke være like teknisk kompetente som venstresiden (Kristiansen, Soltvedt og Castro).

De som har kontroll på statistikken: Blomberg hadde jo flere kamper på venstrevingen når Castro var skadet. Hvor mange av målpoengene hans kom fra den posisjonen sammenlignet med når han var på høyresiden. Jeg syns å huske at jeg (eller noen andre) har i en eller annen anledning uttalt at Blomberg kom mer til sin rett på venstresiden. Men det kan jeg selvsagt ikke garantere.

Corran

Det var vist for kort tid tilbake at de forhørte seg men prisen de ville gi var ikke i nærheten av det Brann ville ha
Så det er vist uaktuelt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Kagain on December 02, 2024, 15:12:14 PM
Quote from: Gud on December 02, 2024, 14:16:50 PMOdense har lagt inn bud på Blomberg. Gitt at summen er OK sier jeg selg. En begrenset spiller som varierer voldsomt i prestasjonene.

I BA sin artikkel om dette så ser det for øyeblikket slik ut

"For kort tiden siden skal den danske klubben ha forhørt seg om kantspilleren Ole Didrik Blomberg. Etter det BA forstår skal prisen danskene har foreslått vært et stykke unna det rødtrøyene kunne vurdert å selge 24-åringen for.

Dermed kan det kjapt være slutten på interessen, som skal ha dukket opp for en tid tilbake."

Usikker på om det er forhandlingsutspill eller om Jimmien ser seg om etter andre spillere. Om man ser på spillerpriser ser det ut som man får mer for pengene om man går for danske alternativ fremfor norske. Ser at BA omtaler det i fortid (ie. jaktet, ikke jakter)

Quote from: Corran on December 02, 2024, 14:58:00 PMSkal også legges til at han spiller på den siden det skjer minst også. Brann er veldig venstre orientert i oppbyggingen.

Her føler jeg det er en litt hønen og egget situasjon. Spiller Dyngeland til venstre fordi han vet at det skjer mer der, eller spiller han venstre fordi at han ikke har nok kontroll på venstrefoten til å være like presis om han skal spille oppover på høyre? Spillerne på høyresiden (Helland, Blomberg) virker jo å ikke være like teknisk kompetente som venstresiden (Kristiansen, Soltvedt og Castro).

De som har kontroll på statistikken: Blomberg hadde jo flere kamper på venstrevingen når Castro var skadet. Hvor mange av målpoengene hans kom fra den posisjonen sammenlignet med når han var på høyresiden. Jeg syns å huske at jeg (eller noen andre) har i en eller annen anledning uttalt at Blomberg kom mer til sin rett på venstresiden. Men det kan jeg selvsagt ikke garantere.
Det med mer til sin rett på venstre er også mitt inntrykk
Er det pga at han er bedre der eller at det spilles mer på den siden

Tror dette med høyre vs venstre også har en del å gjøre med indreløperne.
FHM er jo mye bedre ballspiller en de som har spilt på høyre indreløper

krakra

Quote from: Corran on December 02, 2024, 14:58:00 PMJeg TROR at Mathisen hadde hatt minst like gode tall som Blomberg med samme spilletid/tillit

Vet du forresten når i sesongen brorparten av poengene til Blomberg kom?

Blomberg lider også litt av at han ofte kommer seg i posisjoner og så misser han. Det er mye nesten og hadde han truffet på litt større prosent andel så hadde det vært meget bra.

Så ja jeg tror Mathisen hadde fått like gode stats og jeg tror også at Blomberg for litt mye ufortjent (også av meg) kritikk pga at en håper på mer.

Skal også legges til at han spiller på den siden det skjer minst også. Brann er veldig venstre orientert i oppbyggingen.

Det hadde han sikkert. Mathisen har større ferdigheter i siste tredjedel. Poenget var at dette med at Blomberg ikke har sluttprodukt er feil. Han leverer ok+ med målpoeng og så leverer han på en rekke andre områder i tillegg. Han er en viktig og god spiller for oss, og ikke en som skal selges på billigsalg.

esp123

Blomberg gjør jo også ekstremt mye. Det er begrenset hvor gode valg man kan ta når man alltid operer på 110%.

Lasaron

Blomberg er forbilledlig i høytrykksspillet. Svært involvert. Og så har han en god del målpoeng. Og når man ser på Castro sine målpoeng uten straffer, som Krakra viser til, så er utskjelte Blomberg nesten like god som hyllede Castro.

Det er synd at Blomberg skal "lide" av at så mange supportere har såpass lite peiling på fotball.

Bra at Brann har sagt nei til en lav sum. Behold og forleng, sier jeg.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Superjack

Blomberg er helt rå på gjenvinning og timing / spenst i oppspillsfasen.

Er ikke Odense på nivå 2 i Danmark?
Ser ikke hvorfor han skal ønske seg der. Gir jo mindre mening enn Siverts store ønske om Horsens i 2018.

Kommer det derimot en grei klubb i Æresdivisjonen eller Jupilerligaen så kan jeg jo tildels forstå det.
Men hva er prisen?
Brannsupporter.

Erlend

Quote from: Superjack on December 02, 2024, 16:16:15 PMEr ikke Odense på nivå 2 i Danmark?
Ser ikke hvorfor han skal ønske seg der. Gir jo mindre mening enn Siverts store ønske om Horsens i 2018.

Money talks (for enkelte), og Brann må bruke mye penger for å oppnå høyere nettolønn enn Odense kan tilby med dagens kurs, skatteregler osv.  Tror jeg, uten å ha så mye innsikt i Odense sin økonomi.  Men det var vel litt det som var saken med nevnte Heltne Nilsen?

Nå tror jeg Blomberg heller vil ha gode sportslige rammer i Brann enn gode øknomiske betingelser i Odense, men dette blir nok brukt til å presse lønnen litt opp.  Men det får vi ta oss råd til, sånn er gamet

krakra

Men hvis han kan tjene 1,5 millioner her og 2 millioner i Odenese så er det i alle fall ikke en lønnsforskjell som ville fått meg til å bytte jobb, med de andre forutsetningene.

(dette er tall tatt ut av luften for å illustrere at en moderat lønnsforskjell ikke trenger å lokke så mange vekk fra en sportslig overlegent tilbud i hjembyen)

Kagain

Quote from: Corran on December 02, 2024, 15:17:00 PMDet med mer til sin rett på venstre er også mitt inntrykk
Er det pga at han er bedre der eller at det spilles mer på den siden

Tror dette med høyre vs venstre også har en del å gjøre med indreløperne.
FHM er jo mye bedre ballspiller en de som har spilt på høyre indreløper

Mulig at han kanskje også gjør seg best som innoverspiss? På høyrevingen må han jo arbeide seg opp og legge seg inn, mens på venstrevingen kan han skjære innover i banen og støtte oppunder Heggebø/Finne. Som andre nevnte har han god spenst, hurtighet og lignende, så kan hende at han hadde blitt en potent trussel på den måten. Men igjen, da mister man Castro sin playmaker-rolle som er ganske viktig også.

Superjack

I følge Pamer i gårsdagens Ballspark går vel han langt i å si at Blomberg ønsker et eventyr utenlands, og det er grunnen til at det ikke er blitt signert noen ny kontrakt.

Så tipper Blomberg går ut i vinter.
Brannsupporter.

Lasaron

Om så skjer, mener jeg vi skal forlenge med Mathisen. Jeg foretrekker Blomberg, og syns ikke vi skal forlenge med begge to. Men greit å forlenge med Mathisen om Blom forsvinner.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

gladiporno

Quote from: Superjack on December 03, 2024, 08:59:38 AMI følge Pamer i gårsdagens Ballspark går vel han langt i å si at Blomberg ønsker et eventyr utenlands, og det er grunnen til at det ikke er blitt signert noen ny kontrakt.

Så tipper Blomberg går ut i vinter.

Jeg mener at han sa det selv i en eller annen sammenheng, så det går nok mot at han reiser. Det var visstnok interesse fra Polen i sommer, så la oss håpe at det kommer flere beilere som kan presse prisen opp litt.

Corran

Apropos spensten til Blomberg så er den helt enorm, men gu kor han bommer på timingen. Det er utrolig ofte han er landet i det ballen kommer over ham
Er småkomisk

Dickens

Timingen til Blomberg er helt krise. Kan ikke fatte at han ikke er blitt bedre på det etter så mange år.

Det som er håpløst når det kommer til overganger er de tabloide overskriftene til BT og TV2. At Brann bør "sprenge banken" nå i vinter for å ha sjans til å henge med i toppen.

Dette gjør at spesielt denne Ballspark-fansen på FB lager unødig støy og sluker dette rått, hvor de tror Brann har like mye på konto som Glimt og Molde.

andreas1989

Quote from: Dickens on December 03, 2024, 11:35:12 AMTimingen til Blomberg er helt krise. Kan ikke fatte at han ikke er blitt bedre på det etter så mange år.

Det som er håpløst når det kommer til overganger er de tabloide overskriftene til BT og TV2. At Brann bør "sprenge banken" nå i vinter for å ha sjans til å henge med i toppen.

Dette gjør at spesielt denne Ballspark-fansen på FB lager unødig støy og sluker dette rått, hvor de tror Brann har like mye på konto som Glimt og Molde.

KOMMAN IGJEN?!? De solgte jo Wolfe for masse penger og har ikke brukt en krone? Og Felix får jo Brann iallfall 75 millioner for, Per-Ove må skjerpe seg!

Pengene vi brukte sommeren 2023 har vi allfall fått lite ut av enn så lenge.

ostraume

Har vi? To sølv? Eller du mener i form av salg, kanskje?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

BA skriver nå om at Jeff har byttet ut sin danske agent med den alltid sympatiske Jim Solbakken.

Er det en pushende Solbakken som skal redde Ruben Kristiansen sin Brann karriere? Blir det da hyllest i Ballspark?

ostraume

Blomberg og Larsen virker som salg i vinter med tanke på kontrakten.

Blir en spennende vinter. Her lukter større utskiftninger enn på lenge.

Og med tanke på sommerens moderate bruk av penger og dundrende sportslig suksess.....hvor mye har vi å bruke i vinter.

20 mill? Og hva får vi for pengene?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Skal Horneland og Japhet ta turen til Molde?
Brannsupporter.

andreas1989

Jeff har kontrakt ut 2026, så det er ikke noe som brenner enda for Brann sin del.

Men det kunne nok vært en fordel å selge på vinteren fremfor på sommeren.

20 mill er uansett for lite. selv om Dansken har hatt en sesong med skader som har gjort sitt til at han ikke har fått vist seg frem på sitt beste. 

fortune

Er vel Blomberg, Dyngeland, Mathiesen og Heggebø som har kontrakt ut 2025? Spent på hvem av dem som forlenger, hvilke klausuler/gentleman's agreements som kreves og hvem som eventuelt ikke ønsker å forlenge.

Spillere i sistnevnte kategori bør vel fort selges allerede i vinter, med dagens overgangssummer har man egentlig ikke råd til å la spillere i den alderen gå som bosman.

Kagain

Quote from: fortune on December 03, 2024, 19:28:25 PMEr vel Blomberg, Dyngeland, Mathiesen og Heggebø som har kontrakt ut 2025? Spent på hvem av dem som forlenger, hvilke klausuler/gentleman's agreements som kreves og hvem som eventuelt ikke ønsker å forlenge.

Spillere i sistnevnte kategori bør vel fort selges allerede i vinter, med dagens overgangssummer har man egentlig ikke råd til å la spillere i den alderen gå som bosman.

Ja, om Heggebø har kontrakt ut kommende sesong og han ikke er interessert i å forlenge, så bør han selges. Jeg håper jo at all den spilletiden han har fått i det siste gjør at han lar seg friste til å signere en ny kontrakt med Brann...

Eivind

Blusser vel straks opp snakk om Kristoffer Zachariassen igjen..

Ellers; kan det tenkes at Brann har venstreback/stopper på gang som gjør at vrakingen av Ruben virker mer fornuftig?

Superjack

Tanke på Zachariassen gjør meg litt trist.
Får Kenneth Storsvik vibber av hele fyren, selv om historien er forskjellig så ser jeg null poeng i han.

For venstreback så har det vel hele tiden vært et håp om å få Torsvik inn der.
Ruben ønsker ikke å spille venstreback, han vil spille midtstopper.

Brannsupporter.

Billy Elliott

Zachariassen er fortsatt "bare" 30 år, og ville vært en av de beste indreløperne i ligaen dersom han kom hjem nå. Det er heller ikke tvil om at vi trenger en slik type på midten, nesten uavhengig om vi mister FHM eller ikke. Jeg er vanligvis ikke så positiv til å hente såpass gamle spillere, men akkurat i dette tilfellet heller jeg mot å være for.

Dette avhenger dog av at han er mulig å få inn for en relativt rimelig sum.

En midtbane bestående av FHM - Kornvig - Zachariassen, ville vært knallsterk.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Hva konkret er det Zachariassen tilfører oss siden du skriver at vi trenger en type som han?

Billy Elliott

December 06, 2024, 12:01:04 PM #645 Last Edit: December 06, 2024, 13:20:48 PM by Billy Elliott
Quote from: andreas1989 on December 06, 2024, 11:54:10 AMHva konkret er det Zachariassen tilfører oss siden du skriver at vi trenger en type som han?

Løp inn i boks, og målpoeng fra midten. Han er ekstrem på dette, som er noe vi har manglet (egentlig) siden Rasmussen forsvant, men i alle fall siden Kornvig ble flyttet ned.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Målpoeng? 0 målpoeng på 14 kamper denne sesongen og ikke akkurat veldig veldig mange 90 minuttere i Ungarn.  Det å spille for Brann er fysisk krevende.

Zachariassen er ingen playmaker, så å sammenlikne han med Rasmussen blir veldig feil. Zachariassen er en løper som ikke bidrar så alt for mye i det oppbyggende spillet.

esp123

Vi trenger mer målpoeng. Generelt. Mister vi Horn Myhre og med Heggebø på topp som fast spiss, så er jeg faktisk ikke helt fremmed. Wassberg inn som Horn Myhre-erstatter og Zachariassen inn i Kartum-rollen. Vi trenger spillere som kan løfte oss opp et nivå. Vi har et bra grunnfjell.

krakra

Zachariassen er ganske lik Kartum. Kanskje noe bedre. Vet ikke, for jeg har ikke sett ham spille på noen år.

Men vi har Haaland, Wassberg og Remmem i stallen så kan ikke se at vi trenger å bruke mye penger på en ny indreløper.

Selges Horn Myhre er situasjonen en annen, men er det noen som faktisk vet hvilken tilstand Zachariassen er i? Hvis han ikke har tapt seg en del så burde han jo få tilbud om å bli i utlandet med lønnstilbud vi ikke kan konkurrere med.

esp123

December 06, 2024, 12:16:09 PM #649 Last Edit: December 06, 2024, 12:18:21 PM by esp123
Han er jo «bare» 30 år. Relativt late bloomer. Spilte og scoret da Ferencvaros vant 4-0 borte mot Dinamo Kiev.

Ferencvaros er et bra lag. Slo Malmö FF 4-1 nettopp også.

Edit: Ser at han har kontrakt ut 26/27-sesongen. Sikkert ok lønn. Så den overgangen blir nok vanskelig!

Go Up