• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overgangsvinduet vinteren 2024/2025

Started by Lasaron, September 03, 2024, 15:46:27 PM

Norlings Hund 2 and 21 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: esp123 on December 06, 2024, 12:16:09 PMHan er jo «bare» 30 år. Relativt late bloomer. Spilte og scoret da Ferencvaros vant 4-0 borte mot Dinamo Kiev.

Ferencvaros er et bra lag. Slo Malmö FF 4-1 nettopp også.
Og hvis han fortsatt er god nok for Ferencvaros, der han tjener 5-6 millioner i året, så kommer han ikke til Brann med en lønn på 1-1,5 millioner.

ostraume

Han ville nok kommet inn på Finne-nivå, type 3 millioner (jf. skattelistene).

Men det er vel ikke særlig realistisk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Forlenget ikke Finne i fjor? Da fikk han vel en SOF i tillegg. Den gangen var jo Finne landslagsspiss som bøttet inn mål for Brann. Tror(håper) ikke Zachariassen ville gått inn på samme nivå.

esp123

Brann har ikke spesielt høye lønninger sammenlignet med de andre i toppen i Eliteserien heller. Spørsmålet er om Zachariassen hadde fått litt høyere lønn enn det Horn Myhre har i dag.

Mest sjokkerende fra skattelistene:

Salvesen på 4,9 mill
Wembangomo på 4,7 mill
Eriksen på 3,9 mill

Horn Myhre tjente til sammenligning 3,6. Finne 3,3.

Lasaron

Jeg tror ikke Zach er god nok lenger i forhold til en slik alder. Jeg sier nei.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

krakra

Quote from: esp123 on December 06, 2024, 13:17:15 PMBrann har ikke spesielt høye lønninger sammenlignet med de andre i toppen i Eliteserien heller. Spørsmålet er om Zachariassen hadde fått litt høyere lønn enn det Horn Myhre har i dag.

Salvesen på 4,9 mill
Wembangomo på 4,7 mill
Eriksen på 3,9 mill

Både Molde og Glimt spilte e-cup, så deres spillere fikk nok solide bonuser. At Salvesen tjener 5 millioner er vilt, hvis han ikke har andre inntektskilder.

esp123

Salvesen spilte jo i Glimt i 2022, kanskje han fikk noen bonuser til utbetaling i 2023.

andreas1989

Salvesen fikk vel seg gjerne en fin signeringsbonus når han kom til Viking?

Pete05

Quote from: esp123 on December 06, 2024, 13:17:15 PMBrann har ikke spesielt høye lønninger sammenlignet med de andre i toppen i Eliteserien heller. Spørsmålet er om Zachariassen hadde fått litt høyere lønn enn det Horn Myhre har i dag.

Salvesen på 4,9 mill
Wembangomo på 4,7 mill
Eriksen på 3,9 mill

Både Finne og FHM fikk vel noen sign-on fee som ligger i disse tallene. Så langt fra sikkert de ligger like høyt til neste år. Samme gjaldt vel også Wassberg?

Corran

Quote from: Lasaron on December 06, 2024, 13:22:57 PMJeg tror ikke Zach er god nok lenger i forhold til en slik alder. Jeg sier nei.

Er enig og i tillegg kan vi ikke ha både Saka og Zach. Blir for likt for Horneland (eller andre) å gauke til dem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Molde ute av Europa neste sesong. Det gjør oss trolig mindre konkurranse på overgangsmarkedet i vinter. Vi bør være mer attraktive for de beste spillerne, særlig de yngre, enn Molde nå. Kanskje vi til og med kan hente noen fra blåtrøyene?

ostraume

Noen du har i tankene?

Grannum ble vel hentet for et tosifret antall millioner og var opphauset i vinter. Et år med benk og god treningshverdag(?) senere så kanskje det kan være noe?

krakra

Løvik er en av de mest spennende norske venstrebackene. Og Stenevik kan være aktuell for en tur tilbake til Brann.

Ungguttene de hentet i vinter kan også være interessante, men midtbanen er ikke der vi har størst behov. Der har vi mange egne talenter.

fortune

Vi er kanskje mer attraktive enn Molde for noen spillere, men neppe de yngste. Der har Molde en veldig god trackrekord, mens vår fremdeles begrenser ser til Wolfe og en Helland som fremdeles er helt i startblokkene.
First is first, second is nothing

krakra

De har god trackrekord, men vært ganske svake der de siste årene, sammenfallende med svakere resultater.

Superjack

Tror Stenevik hadde passet perfekt som back i Brann.

Løper utrettelig i 90 minutter, med godt tempo. ikke helt ulik Wolfe
Brannsupporter.

andreas1989

Men de vil vel fortsette å betale godt der oppe? De tre danskene de har hentet i år feks hadde sikkert laget seg veldig langt opp i lønnspyramiden i Brann? Stenevik fikk seg sikkert et greit lønnshopp han også.

Respons

Noen som husker hvor finfin Kornvig var som indreløper i vår?

Hvem kunne gått inn som DM  eksternt utenom denne Krygård?

Er Niklas Jensen W. et alternativ her?
Respons, kanskje?

Superjack

Kornvig  var meget god som indreløper, men med lite målpoeng og mye sjanser satt utenfor.

Nå fungerer han utmerket som DM.

En av Kniklas forsee er jo frekvensen han har.

Kniklas og FHM som indreløpere på hver sin side vil jo være strålende.

To meget gode spillere med boksåpneregenskaper.

Brann trenger to backer.

Brannsupporter.

Supertzar

Quote from: Respons on December 08, 2024, 00:15:09 AMNoen som husker hvor finfin Kornvig var som indreløper i vår?

Muligens Johan Bakke på Molde. Veldig skadeplaga riktignok. Ung, mobil, tilpasningsdyktig fleire plassar på midten, blikk, god fot. Kontrakt ut 2025.

andreas1989

Kornvig som indreløper og ny 6er så er vi forsterket inn i 2025. Så kan vi trenge en ny kantspiller.

ostraume

Kniklas - Kornvig - Thore P

En god midtbanetrio som utfyller hverandre fint.

Det vi trenger først og fremst er vel backer?

Nixon

Thore er jeg usikker på. For det første er han mye skadet. Og for det andre virker det ikke som at han klarer å gjenskape gode prestasjoner hver gang han er på banen. Og vi må ha mest mulig stabile spillere som skal være førstevalg.
Rød makt på Hansa

andreas1989

December 08, 2024, 09:13:03 AM #673 Last Edit: December 08, 2024, 09:21:43 AM by andreas1989
På høyreback har vi Hellan og Pedersen, samt Helland som kan gjøre en jobb.

Holder Torsvik seg skadefri har vi et prospekt mtp videresalg som de fleste vil misunne oss. I Soltvedt en spiller med offensive ferdigheter som kan utgjøre en forskjell, det må vi dog klare å få mer ut av, samtidig som vi må klare å begrense de defensive manglene.

Rossi

Trenger ikke kantspillere medmindre noen går ut. Vi har Blom, Mathisen, Castro og Haaland. Dessuten kan Sande og Kartum også spille der.

Når det er sagt, han i Haugesund, Tounekti, er spennende.
World domination within 5 years.

Rossi

Quote from: Superjack on December 08, 2024, 00:19:04 AMKornvig  var meget god som indreløper, men med lite målpoeng og mye sjanser satt utenfor.

Nå fungerer han utmerket som DM.

Tja, men vi er sårbare på DM, og hvor lenge blir FHM (og Kornvig)? Kunne tenkt meg en voksen DM inn, for eksempel Krygård eller Stangel.

andreas1989

Selv om antallet kant spillere er der, så er det viktig å forsterke seg.

Mathisen eller Blomberg ut er ikke usannsynlig og Haaland vil gjerne ha godt av utlån.

Men det er egentlig null poeng i spekulere så lenge trenerspørsmålet ikke er avklart.

Lasaron

Quote from: Supertzar on December 08, 2024, 00:42:17 AM
Quote from: Respons on December 08, 2024, 00:15:09 AMNoen som husker hvor finfin Kornvig var som indreløper i vår?

Muligens Johan Bakke på Molde. Veldig skadeplaga riktignok. Ung, mobil, tilpasningsdyktig fleire plassar på midten, blikk, god fot. Kontrakt ut 2025.

Jeg er notorisk motstander av å hente spillere som er veldig skadeplaget.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

krakra

Quote from: andreas1989 on December 08, 2024, 09:21:02 AMSelv om antallet kant spillere er der, så er det viktig å forsterke seg.

Mathisen eller Blomberg ut er ikke usannsynlig og Haaland vil gjerne ha godt av utlån.

Men det er egentlig null poeng i spekulere så lenge trenerspørsmålet ikke er avklart.
Haaland vil først og fremst ha godt av å være her, og spille. Som Helland. I motsetning til Holten.

BrannAnd

Quote from: krakra on December 07, 2024, 18:52:48 PMMolde ute av Europa neste sesong. Det gjør oss trolig mindre konkurranse på overgangsmarkedet i vinter. Vi bør være mer attraktive for de beste spillerne, særlig de yngre, enn Molde nå. Kanskje vi til og med kan hente noen fra blåtrøyene?
Vi må holde oss realistiske nå. De fleste har nok langt høyere lønn enn det Brann kan tilby. Molde lar ikke nøkkelspillere gå uten at summene går langt over hva vi kan gi. Eneste måten vi får hente spillere derfra er om de ønsker å bli kvitt et par. De har jo tross alt en fryktelig bred stall, og med ingen Europa neste år må de nok slanke stallen litt.

Å tro at man skal hente typer som f.eks. Løvik.. Nei, det er totalt urealistisk. En type som Bakke kan jo være aktuell om han ikke skal satses på.

andreas1989

December 08, 2024, 12:23:55 PM #680 Last Edit: December 08, 2024, 12:37:34 PM by andreas1989
Ja, dersom forutsetningene for spilletid er reelle, utvilsomt. Eventuelt er et lån med mye kamper fra start i OBOS et bra alternativ.

esp123

I en klubb som spiller tilsvarende fotball som Brann.

Jeg tror Horn Myhre forsvinner i vinter eller til sommeren. Og da har vi hans naturlige erstatter i Kniklas allerede i klubben. Så trenger vi en indreløper som produserer målpoeng, som kan gå inn i Kartum-rollen. Kornvig overbeviste ikke på målpoengfronten.

andreas1989

Quote from: esp123 on December 08, 2024, 13:38:57 PMI en klubb som spiller tilsvarende fotball som Brann.

Absolutt, iallfall en klubb som spiller fotball som skaper sjanser, om enn ikke så mye balltrilling.

Kornvig må vel jobbe med utdelingen sin, men han er flink til å komme seg til avslutningsposisjoner. Og dansken vil gi oss mer trykk og fysikk i boks.

Wassberg er den åpenbare Felix erstatteren, men bør forsøkes fases inn selv om Felix blir. Så er det Opsahl da, det er noen likheter med Felix der også, men også ulikheter. Roen på ball, blikket og evnen til å spille progressive baller er er kjempe spennende. Men så må det nok jobbes med andre ting igjennom vinteren. Eikrem, Remmem, Tore Pedersen, Hjorteseth? 

andreas1989

Noen som kjenner til Filip Rønningen Jørgensen på Odd? Ser det har vært en del lovende omtale av han tidligere, men det er har vel stoppet litt opp i Odd? 22 år og spiller som en sittende midtbanespiller?

https://www.transfermarkt.com/filip-jorgensen/profil/spieler/698816

Lasaron

Jeg tror han er litt sånn alminnelig god. Han har spilt mer eller mindre fast i eliteserien siden han var 18 år, så han har mye erfaring for alderen.

Dickens

Brann bør sikte seg inn på et langt høyere nivå enn Thore P. Alt for ustabil i prestasjonene og totalt kjeks. Førstepri i vinter for Brann bør være backer. Vi kan ikke gå inn i en ny sesong hvor vi må bruke en midtstopper som høyreback (selv om Helland har gjort det ok+) og Soltvedt som er alt for dårlig defensivt på motsatt side. Vi må kutte ut det potetgreiene hvor Thore P feks spiller alt fra back til anker og indreløper. Vi trenger rollespesialister for at Brann-spillet skal flyte.

Belfort

Quote from: Dickens on December 08, 2024, 22:13:51 PMBrann bør sikte seg inn på et langt høyere nivå enn Thore P. Alt for ustabil i prestasjonene og totalt kjeks. Førstepri i vinter for Brann bør være backer. Vi kan ikke gå inn i en ny sesong hvor vi må bruke en midtstopper som høyreback (selv om Helland har gjort det ok+) og Soltvedt som er alt for dårlig defensivt på motsatt side. Vi må kutte ut det potetgreiene hvor Thore P feks spiller alt fra back til anker og indreløper. Vi trenger rollespesialister for at Brann-spillet skal flyte.

Tilsluttes 100%

Kjell249

Jeg har troen på Thore som indreløper. Med begrenset spilletid i den posisjonen og spilletid generelt på grunn av skader, så har han levert klasse begge gangene har har spilt i den posisjonen. Men, det som gjør meg usikker på Thore er skadebilde, og om han kan levere godt nok med målpoeng fra den posisjonen.

Vi bør uten tvil hente 2 backer som kan gå rett inn på laget. På høyre back har vi bare Hellan som rein back, Helland bør utgår midtstopperparet sammen med Larsen. På venstre back har vi Soltvedt, men han er ikke godt nok til å være første valget, men en ok back up. Torsvik kan vi ikke regne med, etter to år fravær. Det blir bonus, hvis han kan spille noen minutter. Får han orden på kroppen så selger vi Soltvedt til sommeren.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Mest interessante fra dagens Ballspark var at Pamer mener Sery Larsen er lysten på å dra videre i vinter, mens Felix kanskje er mer troende til å bli værende.

Kommer så klart på interesse og bud og sånt, men likevel interessant.

andreas1989

Drar Jeff i vinter så blir det fort en re-signering fremefor en ekstern signering. Til glede for bla BT.

Superjack

Quote from: ostraume on December 09, 2024, 21:28:14 PMMest interessante fra dagens Ballspark var at Pamer mener Sery Larsen er lysten på å dra videre i vinter, mens Felix kanskje er mer troende til å bli værende.

Kommer så klart på interesse og bud og sånt, men likevel interessant.

Kan jo ha med om Japhet har gitt beskjed at han ikke signerer på nytt. FHM har trass alt kontrakt ut 27 o
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: andreas1989 on December 09, 2024, 21:36:50 PMDrar Jeff i vinter så blir det fort en re-signering fremefor en ekstern signering. Til glede for bla BT.

Ja, det skulle ikke forundre meg om en tidlig varslet avgang på Sery Larsen medførte en for noen veldig etterlengtet second coming of Kristiansen.

andreas1989

Quote from: Kagain on December 10, 2024, 08:59:30 AM
Quote from: andreas1989 on December 09, 2024, 21:36:50 PMDrar Jeff i vinter så blir det fort en re-signering fremefor en ekstern signering. Til glede for bla BT.

Ja, det skulle ikke forundre meg om en tidlig varslet avgang på Sery Larsen medførte en for noen veldig etterlengtet second coming of Kristiansen.

Ja, dersom man ikke finner en bærekraftig løsning på det eksterne markedet så er det like greit i mine øyne.

pælida

Om vi skal gå full retro Brann nå, så er vel Even Hovland en bankers signering. Gammel, gratis og langt over toppen.

Kagain

Quote from: pælida on December 11, 2024, 12:25:40 PMOm vi skal gå full retro Brann nå, så er vel Even Hovland en bankers signering. Gammel, gratis og langt over toppen.

Ja, det var genialt! Har aldri spilt for Brann enda han kommer fra Vestland fylke! Det vil vel øke kvotienten for lokale folk. Om han blir litt dyr i drift kan jo Brann bare gi vekk Holten/Helland eller noen...

Rossi

Så spørs det da, når Horneland finner seg ny klubb, om han vil ha med seg noen. Tenker FHM, Kornvig og Japhet er aktuelle.   

osoerli

Quote from: Rossi on December 12, 2024, 12:05:27 PMSå spørs det da, når Horneland finner seg ny klubb, om han vil ha med seg noen. Tenker FHM, Kornvig og Japhet er aktuelle.   
Fingrane frå fatet Hornis!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Ypperlig anledning for Brann til å presse opp prisen, for da vet man virkelig at den klubben vil ha spilleren.

karkarkar

December 14, 2024, 13:17:12 PM #698 Last Edit: December 14, 2024, 13:25:33 PM by karkarkar
Transfermarkt har oppdatert verdien på spillere etter vinteren. Interessant å se hva sesongen har gjort for Brann.

Mest verdifulle i stallen er, ikke overraskende, Felix. € 4,0 mill. er høyest vurdering med god margin.

Nummer to er Aune Heggebø, € 2,5 mill. Ser ut til at også Europa har innsett at han er et udyr.

Emil Kornvig kan fort være mer attraktiv enn man kan få inntrykk av, og er verdsatt til € 1,7 mill.

Spilleren som er rapportert å ha mest interesse rundt seg er Sery Larsen, som ligger på € 1,5 mill.

Blomberg har visst litt interesse rundt seg, og er priset til € 1,2 mill. av Transfermarkt.

Hele fire spillere er vurdert til å ligge på €1,0, og tre av dem er ikke uventede: Bård Finne, Mathias Dyngeland og Niklas Castro. Sistemann er en som tydeligvis har vakt oppsikt på slutten av sesongen, for Eivind Helland har hoppet opp fra 100.000 til millionen. Det er en endring i pris som kan konkurrere med risgrøt i desember!

trym

Kunne det vert en mulighet å kjøpt Owusu fra Odd  som defensiv midtbane spiller og så spilt Kornvig som indreløper

Go Up