• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Freyr Alexandersson

Started by Dickens, January 11, 2025, 13:29:34 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

andreas1989

Anerkjenner altså analysen til Mangersnes i BA om jeg forstod det rett?

Henki

De sier de rette tingene, det skal de ha!
Ballen skal fremover!

andreas1989

Svigermor fra Bergen på Hartmann. Angrer nok ikke på det nå. 

andreas1989

First house engasjert her?

gnagsår

Han sier at en av trekkplasterne er måten er hvordan Brann har valgt å spille, og at han er veldig begeistret for spillestilen! Dette er lovende ord.

pne094

Fin introduksjon fra Freyr. Savnet noe om Huse, hadde kanskje vært bedre om han sa noe enn at spørsmålet kom fra pressen.

Okei - sterkt ønske fra Freyr om at Huse fortsetter i teamet. Fint det.

esp123

pne094

Quote from: andreas1989 on January 13, 2025, 20:38:05 PMAnerkjenner altså analysen til Mangersnes i BA om jeg forstod det rett?
Jepp, det var kult. Mangersnes koser seg med en pils i kveld.

Pete05

Men de slipper inn mye rart som presse... 🤔

esp123

andreas1989

Gausemelen skal selvfølgelig få slippe til.

Mulig jeg sliter med korttidshukommelsen, men ble formasjon nevnt?

pne094

Quote from: andreas1989 on January 13, 2025, 20:52:21 PMGausemelen skal selvfølgelig få slippe til.

Mulig jeg sliter med korttidshukommelsen, men ble formasjon nevnt?
Jepp, Freyr nevnte 4-3-3.

gnagsår

January 13, 2025, 20:54:13 PM #412 Last Edit: January 13, 2025, 20:56:03 PM by gnagsår
Han sier jo så mye riktig. Merker at jeg får en god følelse. Tenker det er en veldig god egenskap å opp mot en spillergruppe også, fordi motivasjon og menneskeskills er en massiv del av å trene et fotball-lag.

Håper at dette funker. Lest om hvor gira han og Hartmann var på å finne et prosjekt med å bygge klubb i et lengre perspektiv. Håper de finner det prosjektet i Bergen. Vil gjerne ha stabilitet i hovedtrener-rollen. Sier at han ikke var bekymret for at Huseklepp ville ha hovedtrener-rollen.

Sa 'Viktig for meg, viktig for Brann' om Huseklepp til BT. Ganske sikker på at han har fått input om dette fra Ludvigsen eller andre, men glad for at han vil ha ham med videre.

andreas1989

Takk.

Nå er Bøyum på jobb. Krav og spillersalg.

Nixon

Merkelig at ikke Huseklepp er en avklart sak.
Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

Quote from: Nixon on January 13, 2025, 20:57:10 PMMerkelig at ikke Huseklepp er en avklart sak.

Jeg tror Huseklepp er hjemme og tenker på sin egen fremtid..

gnagsår

Han sa til BT.

'Det er en topp som er satt sammen til 4-3-3. Det er utgangspunktet i dag.'
Også snakket han videre om at kanskje det blir 4-4-2 diamond eller andre løsning i fremtiden, og at systemer er i fotballen er fleksible, prinsippet er viktigere, men at det er viktig at fansen vet at utgangspunktet er 4-er bak.

Corran

Mye riktig han sa
Og han måtte levere inn analyse oppgaver og  har vært i kontakt med Nexus og Brann siden 19 desember

Han og ledelsen vil ha med Huseklepp videre.

Virket litt som Huseklepp selv er usikker
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Freyr vil ha 433 som utgangspunkt. Det er bra! Han nevner 442, det håper jeg bare blir med nevningen.
Ballen skal fremover!

Belfort

Virkelig fin fyr! Og tankene han har rundt laget, og systemet virker overbevisende

boven

Ikke sagt noe avskrekkende i kveld, håper virkelig Huseklepp finner gnisten til å bli med på dette prosjektet i år.

mbs

Quote from: Henki on January 13, 2025, 20:59:41 PMFreyr vil ha 433 som utgangspunkt. Det er bra! Han nevner 442, det håper jeg bare blir med nevningen.

Bra om Brann kan være flexibel de dagene ikke 433 fungerer. Så det er bra å kunne tenke nytt og ha flere enn 1 mulighet.

Corran

Eg ser på BA og der har ikke Freyr blitt intervjuet enda men denne Hartman virker som en veldig lidenskapelig fyr og gir også et godt inntrykk
Han snakker mye om det vakre samspillet mellom Brann spillet og fansen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Hartman snakker også om å utvikle spillere og selge spillere
Og forloveden kommer til å flytte hit

andreas1989

Kalvenes ærlig på at han ikke hadde kontroll på hvem Alexandersson var.

gnagsår

Hartmann snakker om at han også vil bli hovedtrener en dag til BA, men han vil jobbe med Freyr først. Han sier at han har mye å lære. Snakker utrolig høyt om Freyr. Førsteinntrykket av spillerstallen er også positivt. Vil ha spillerutvikling og videresalg. Løfte deres karriere.

Første gang i Bergen, selv om han har svigermor i Bergen.

mbs

Quote from: Corran on January 13, 2025, 21:05:03 PMEg ser på BA og der har ikke Freyr blitt intervjuet enda men denne Hartman virker som en veldig lidenskapelig fyr og gir også et godt inntrykk
Han snakker mye om det vakre samspillet mellom Brann spillet og fansen

Kjæresten til hjelpetreneren flytter med til Bergen....

Supertzar

Ein av svakhetane til Horneland var kampledelse blotta for plan B og evna sjelden å endre kampbilder. At det kjem inn ein trenar som vil spele 4-3-3, men er fleksibel er strålande.

boven

January 13, 2025, 21:09:46 PM #428 Last Edit: January 13, 2025, 21:11:45 PM by boven
Haha, "jeg kommer mer med nørdebakgrunn med briller" (ift Huseklepp)  ;D

Veldig hyggelig intervju med Hartmann

gnagsår

Hartmann ble spurt av BA om hvordan han og Huseklepp vil fungere som i lag som assistenter. Han korrigerte ikke på BA angående assistent-rolle, og svarte litt om at han trodde de ville fungere godt som par. Så virker som Huseklepp har muligheten til å fortsette som assistent (en av to).

opplett

På Hartmann høres det ut som Huseklepp er med videre.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Churchill

Quote from: gnagsår on January 13, 2025, 21:10:33 PMHartmann ble spurt av BA om hvordan han og Huseklepp vil fungere som i lag som assistenter. Han korrigerte ikke på BA angående assistent-rolle, og svarte litt om at han trodde de ville fungere godt som par. Så virker som Huseklepp har muligheten til å fortsette som assistent (en av to).

Jeg er temmelig sikker på at Huse sin rolle er avklart og at han også er motivert for en videre rolle i det som ser ut som et særdeles sterkt trener-team.
...we shall never surrender.

andreas1989

Kalvenes sier at han selv, Per-Ove og Freyr alle har snakket med Huskelepp og formidlet ønske om at han fortsetter. Freyr har også ringt Huseklepp utover møtet de hadde i går(som Pamer mente ikke hadde funnet sted).

Sier at det er Huseklepp som må ta et valg.

Churchill

...we shall never surrender.

andreas1989

Kalvenes svarer også BT på den manglende trenerjakten i høst. Svarer som forventet at det hadde lekket ut og skapt uro. Så da får Pamer tygge på den.

gnagsår

January 13, 2025, 21:23:25 PM #435 Last Edit: January 13, 2025, 21:25:59 PM by gnagsår
Til BA om spillestil:

'Jeg vil gjerne fortsette med de gode tingene som er arbeidet med her de siste årene. Forventer passion, høy aggresivitet, høyt press, framoverrettet spill, 4-er bak (ler), og å ta hold om kampene med og uten ball. Noe som kan tenne opp stadium. Være på front-foot. det er sånn vi skal spille her. Det er det jeg har lyst til. Nå har jeg 4 år med nedrykkskamp [liten korresksjon vedr. opprykksesong], det er tungt over tid. Jeg vil tilbake til det jeg startet med [tidligere i karrieren]. Og det var offensivt spill.'

At han lo av det med 4-er bak, tyder på at han har fått med seg spørsmålene. Men dette høres gull ut.

andreas1989

Iallfall helt tydelig at Huseklepp er ønsket med videre av Brann, men de vil ikke svare på om han var aktuell som hovedtrener.

andreas1989

January 13, 2025, 21:25:51 PM #437 Last Edit: January 13, 2025, 21:30:01 PM by andreas1989
Per-Ove har fått en liste over potensielle signeringer fra de nye trenerne.

Dr. Popcorn

Virker som en veldig ålreit fyr. Håper bare at ikke personligheten har påvirket at han fikk jobben. Det er lett å la seg sjarmere. Når alt kommer til alt, så er det kun en ting som teller, at det leveres på banen. Håper også at spillerstallen kjøper filosofien hans når de kommer i gang. Dersom de ikke lar seg overbevise, så frykter jeg litt at flere kan tenke at nå er tidspunktet for å gjøre endringer i karrieren .

andreas1989

Kontrakt ut 2027. Altså det samme som det eksisterende trenerteamet.

gnagsår

"Jeg har en stor familie, og de gleder seg til å komme til Bergen"

Ingen pendler. Snakket også om skoler. Ingen sted å bo enda, men regnet med at det ordnet seg til etter de kom hjem fra Marbella.

krakra

Smart av Brann å være så tydelige på at de vil ha med Huseklepp videre i assistentteamet. Da er det Huseklepp det står på, og de slipper å ta dritt hvis han ikke vil være med videre.

Dickens

Virker som Huseklepp sitter hjemme og er såret og vondbråten på at han ikke ble hovedtrener og heller ikke var (mest sannsynlig) en av kandidatene.

Håper han svelger stoltheten,innser hvorfor ila de nærmeste dagene, og takker ja til å bli en del av det nye teamet. For han er en stor ressurs!

Dette blir bra!

krakra

Quote from: Dr. Popcorn on January 13, 2025, 21:26:15 PMVirker som en veldig ålreit fyr. Håper bare at ikke personligheten har påvirket at han fikk jobben. Det er lett å la seg sjarmere. Når alt kommer til alt, så er det kun en ting som teller, at det leveres på banen. Håper også at spillerstallen kjøper filosofien hans når de kommer i gang. Dersom de ikke lar seg overbevise, så frykter jeg litt at flere kan tenke at nå er tidspunktet for å gjøre endringer i karrieren .

Skjønner hva du mener, men personligheten er jo en vesentlig del av trenerpakken. Helt avgjørende del av Hornelands suksess blant annet.

gnagsår

Quote from: Dr. Popcorn on January 13, 2025, 21:26:15 PMVirker som en veldig ålreit fyr. Håper bare at ikke personligheten har påvirket at han fikk jobben. Det er lett å la seg sjarmere. Når alt kommer til alt, så er det kun en ting som teller, at det leveres på banen. Håper også at spillerstallen kjøper filosofien hans når de kommer i gang. Dersom de ikke lar seg overbevise, så frykter jeg litt at flere kan tenke at nå er tidspunktet for å gjøre endringer i karrieren .

Nesten alt han sa var riktig. Jeg har så troen nå.
Tenk deg at du som spiller har en sånn trener du møter hver dag. Det er en kjempegod egenskap å ha i garderoben også. Enig i at resultatene på banen er det som betyr noe, men føler han her kommer til å kjøpe seg god tid, ihvf om Huseklepp også blir. Kommer ikke til å bry meg om resultater i treningskamper, men dette når serien starter, så blir det argusøyne.

Brann har en veldig god spillerstall nå, som du er inne på, om dette starter skakt kanskje en del forsvinner til sommeren, men jeg tror ikke så mange forsvinner nå i vinter, nettopp fordi han er noen det er lett å få troen på.

pne094

Quote from: krakra on January 13, 2025, 21:34:07 PM

Skjønner hva du mener, men personligheten er jo en vesentlig del av trenerpakken. Helt avgjørende del av Hornelands suksess blant annet.
Var den?

krakra

Quote from: pne094 on January 13, 2025, 21:35:44 PM

Var den?
Ja, intensiteten til Horneland på kamp, på treningsfelt, hans direkte kommunikasjonsstil, hans nærmest fanatiske fokus på detaljer er alle deler av personligheten hans. Det er ikke nødvendigvis noe man lærer på kurs. Det er enten en del av den man er, eller så er det ikke det. Hornelands klarte å kombinere en ekstremt krevende lederstil med god stemning og lite konflikter. Der er også personligheten viktig.

Corran

Dette virket veldig lovenden To fine typer som virket veldig oppegående og dyktige.
Fikk litt av den følelsen som Norling skapte før sesongen.
Men tror sammenligningen stopper der for disse to var veldig opptatt av å være topp trent og løpe mer enn motstanderen

Hartman snakket også om at Brann var i alle fall best i skandinavia for å skape og utnytte kaos

Idet hele så hørte en på begge at de har sett og studert en del Brann kamper og er godt forberedte.

Eg e forøyd med signeringen. Klart en aldri har garanti men det virker som det er gjort en grundig jobb.

Det kom jo også fram at en av grunnen til at de brukte OneNexus var at de kunne jobbe mer uten at det ble lekket, med diskresjon og lignende.
Var vel også et lite stikk til de som har lurt på om de ikke gjør noe selv når de fortalte at det hadde vært flere på besøk, de hadde hatt mange digitale møter og også reist rundt i europa for å snakke med kandidater.
Virket som shortlisten var 4-6 stk og mitt inntrykk er at ingen av de var Azar eller Huseklepp.

Freyr sa vel også at det hadde tatt litt vel lang tid for ham siden han bestemte seg for en stund tilbake om at han ønsket jobben og at det var den mest grundig prosessen på ansettelse han hadde vært med på

Armann88

Skjønner ikke dette maset om formasjoner, det er bare tall.
Det viktigste er at vi spiller underholdende og utviklende fotball, samtidig som vi evner å tilpasse oss ved behov.

Vil heller ha en Gasperini 3-5-2/3-4-3 enn en morinho 4-3-3

pne094

Quote from: krakra on January 13, 2025, 21:37:28 PM
Quote from: pne094 on January 13, 2025, 21:35:44 PM

Var den?
Ja, intensiteten til Horneland på kamp, på treningsfelt, hans direkte kommunikasjonsstil, hans nærmest fanatiske fokus på detaljer er alle deler av personligheten hans. Det er ikke nødvendigvis noe man lærer på kurs. Det er enten en del av den man er, eller så er det ikke det. Hornelands klarte å kombinere en ekstremt krevende lederstil med god stemning og lite konflikter. Der er også personligheten viktig.
Om han var helt avgjørende for suksessen til Horneland så burde han jo vært med på lasset til Frankrike.

Go Up