• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Freyr Alexandersson

Started by Dickens, January 11, 2025, 13:29:34 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Kalvenes gikk vel til BT lengst i så si, uten å si det, at Huseklepp ikke var aktuell. Han gjentok de tre hovedkriteriene. Og ingen kan vel se for seg Huseklepp som en leder som holder oppe intensiteten på trening? Her var Horneland rå. Og la oss ikke glemme at spillerne i Brann har blitt bedre de siste årene. Mange av de. Dette har vel nærmest aldri skjedd før? Det handler om utviklende Brann-fotball, og det handler om fokus/råskap i treningsarbeidet.

Bra at dette er egenskaper som blir vektlagt hos ny trener.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: pne094 on January 13, 2025, 21:39:20 PM
Quote from: krakra on January 13, 2025, 21:37:28 PM
Quote from: pne094 on January 13, 2025, 21:35:44 PM
Quote from: krakra on January 13, 2025, 21:34:07 PM
Quote from: Dr. Popcorn on January 13, 2025, 21:26:15 PMVirker som en veldig ålreit fyr. Håper bare at ikke personligheten har påvirket at han fikk jobben. Det er lett å la seg sjarmere. Når alt kommer til alt, så er det kun en ting som teller, at det leveres på banen. Håper også at spillerstallen kjøper filosofien hans når de kommer i gang. Dersom de ikke lar seg overbevise, så frykter jeg litt at flere kan tenke at nå er tidspunktet for å gjøre endringer i karrieren .

Skjønner hva du mener, men personligheten er jo en vesentlig del av trenerpakken. Helt avgjørende del av Hornelands suksess blant annet.
Var den?
Ja, intensiteten til Horneland på kamp, på treningsfelt, hans direkte kommunikasjonsstil, hans nærmest fanatiske fokus på detaljer er alle deler av personligheten hans. Det er ikke nødvendigvis noe man lærer på kurs. Det er enten en del av den man er, eller så er det ikke det. Hornelands klarte å kombinere en ekstremt krevende lederstil med god stemning og lite konflikter. Der er også personligheten viktig.
Om han var helt avgjørende for suksessen til Horneland så burde han jo vært med på lasset til Frankrike.
Hvem er han? Jeg snakker om personligheten til Horneland.

Corran

Quote from: Dickens on January 13, 2025, 21:34:01 PMVirker som Huseklepp sitter hjemme og er såret og vondbråten på at han ikke ble hovedtrener og heller ikke var (mest sannsynlig) en av kandidatene.

Håper han svelger stoltheten,innser hvorfor ila de nærmeste dagene, og takker ja til å bli en del av det nye teamet. For han er en stor ressurs!

Dette blir bra!

De fortalte i alle fall om treningen i dag og møte med Huseklepp som var en veldig trivelig smilen kar i godt humør
Så han har no klart å skjule vonbråtheten ovenfor dem.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Btw I BA sitt intervju kom det jo fram at Brann hadde også vært litt skeptiske ang spillestil og formasjon og hadde gått noen ekstra runder med ham på dette

Så for meg så virker det ikke som om de som ble kalt udugelige av enkelte (spesielt på Ballspark forum) er så udugelige.
Og disse analyse testene han fikk skulle vel være med på å avdekke slikt?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pne094

Om han var helt avgjørende for suksessen til Horneland så burde han jo vært med på lasset til Frankrike.
[/quote]Hvem er han? Jeg snakker om personligheten til Horneland.
[/quote]
Du klarte ikke å koble trådene der altså, fair. Om en i trenerteamet er en helt avgjørende del av hovedtreners suksess, så tenker jeg at det hadde vært safest å bringe denne personen med seg til neste jobb. Men kanskje de har en baguette-Huse i St Etienne som kan redde Horneland.

krakra

QuoteDu klarte ikke å koble trådene der altså, fair. Om en i trenerteamet er en helt avgjørende del av hovedtreners suksess, så tenker jeg at det hadde vært safest å bringe denne personen med seg til neste jobb. Men kanskje de har en baguette-Huse i St Etienne som kan redde Horneland.
Jeg skjønner ikke hva du tror du svarer på. Jeg sa at Hornelands personlighet var avgjørende for hans suksess. Jeg regner med han tok den med seg til St Etienne.

pne094

Quote from: krakra on January 13, 2025, 21:49:17 PM
QuoteDu klarte ikke å koble trådene der altså, fair. Om en i trenerteamet er en helt avgjørende del av hovedtreners suksess, så tenker jeg at det hadde vært safest å bringe denne personen med seg til neste jobb. Men kanskje de har en baguette-Huse i St Etienne som kan redde Horneland.
Jeg skjønner ikke hva du tror du svarer på. Jeg sa at Hornelands personlighet var avgjørende for hans suksess. Jeg regner med han tok den med seg til St Etienne.
La meg være tilbakestående i fred.

Kagain

"Den prinsipielle spillestilen skal bestå, men jeg ser ennå ting som kan bli bedre"

Det blir interessant å se hva han forandrer på. Er det bevegelsene og samspillet eller er det mer klassiske typer i posisjonene i taktikken? Eksempelvis at Castro blir byttet med noe litt mer lettbent noe eller ingen Finne som senterspiss? Kornvig tilbake på indreløper og noe mer aggressivt i ankerposisjonen? Hvordan ser ting ut for Soltvedt i denne varianten?

ostraume

Bli bedre på å forsvare seg ble nevnt. Hadde nesten forventet at forumet klikket i vinkel der.

andreas1989

Quote from: Kagain on January 13, 2025, 21:50:35 PM"Den prinsipielle spillestilen skal bestå, men jeg ser ennå ting som kan bli bedre"

Det blir interessant å se hva han forandrer på. Er det bevegelsene og samspillet eller er det mer klassiske typer i posisjonene i taktikken? Eksempelvis at Castro blir byttet med noe litt mer lettbent noe eller ingen Finne som senterspiss? Kornvig tilbake på indreløper og noe mer aggressivt i ankerposisjonen? Hvordan ser ting ut for Soltvedt i denne varianten?

Til BT var han tydelig på at ting i det defensive kunne bli bedre. Så får vi håpe at det ikke går utover det offensive. Men det har jo til tider vært litt vel mye ballwatching. Både Lyngby og Kortrijk hadde vel gode statistikker på dødball?

Dickens

Quote from: pne094 on January 13, 2025, 21:45:26 PMOm han var helt avgjørende for suksessen til Horneland så burde han jo vært med på lasset til Frankrike.
Hvem er han? Jeg snakker om personligheten til Horneland.
[/quote]
Du klarte ikke å koble trådene der altså, fair. Om en i trenerteamet er en helt avgjørende del av hovedtreners suksess, så tenker jeg at det hadde vært safest å bringe denne personen med seg til neste jobb. Men kanskje de har en baguette-Huse i St Etienne som kan redde Horneland.
[/quote]

Hvor mange ganger skal det nevnes at Huseklepp aldri var aktuell for flyttelasset til Frankrike pga familiesituasjonen?

krakra

Kommer vel også fram at han har stilt noen krav til forsterkninger, så det kommer nok inn noen spillere.

Dickens

Det var veldig interessant det Freyr sa i Ballspark at (hans gode venn) Tullberg (grunnet diverse årsaker) egentlig aldri var aktuell for Brann. Derfor litt merkelig at han var med så langt i prosessen. Så kanskje de som mente at han brukte Brann som en del av et spill ikke tok veldig feil likevel.

Dr. Popcorn

QuoteSkjønner hva du mener, men personligheten er jo en vesentlig del av trenerpakken. Helt avgjørende del av Hornelands suksess blant annet.

Tror de fleste arbeidstakere, enten man er fotballspiller eller ikke, først og fremst har respekt for ledere som er faglig dyktige. Da hjelper det ikke å være flink å snakke og gi et godt førsteinntrykk. Uansett så håper jeg virkelig at han lykkes. Håper også at Huse bestemmer seg for å være med videre, og at klubben gir han anledning til å fortsette med trenerutdanningen som han har begynt på.

andreas1989

Finner man hele BA sin sending en plass, eller må man vente?

krakra

Quote from: Dr. Popcorn on January 13, 2025, 22:00:03 PM
QuoteSkjønner hva du mener, men personligheten er jo en vesentlig del av trenerpakken. Helt avgjørende del av Hornelands suksess blant annet.

Tror de fleste arbeidstakere, enten man er fotballspiller eller ikke, først og fremst har respekt for ledere som er faglig dyktige. Da hjelper det ikke å være flink å snakke og gi et godt førsteinntrykk. Uansett så håper jeg virkelig at han lykkes. Håper også at Huse bestemmer seg for å være med videre, og at klubben gir han anledning til å fortsette med trenerutdanningen som han har begynt på.
Nja. Lederskap er en egenskap det og. Det finnes mange faglig sterke mennesker som overhodet ikke egner seg til å lede andre mennesker.

Erlend

Vel, jeg er solgt på dette paret som virker å utfylle hverandre svært bra.  Få med Huseklepp også, så satser vi på at 2025 blir riktig gøy

Kjapt innspill

En briljant seanse fra start til slutt. Håper Huseklepp er med videre, men ingen krise for meg om han føler seg for stor til å være med videre som assistent.

I Brann har vi det kjekt, og det må Erik nesten bare forholde seg til.

haak

Gjorde et solid inntrykk på pressekonferansen.
Tror klubben har lagt avgjørende vekt på det med lederegenskapene og treningskulturen.
Sjarmerte nok mange under dagens seanse og det skal bli interessant å følge disse videre.
Jeg håper også at Huseklepp blir med videre og tror han kan lære mye mtp lederskap av Freyr
på sin vei til å ta Uefa Pro lisens de neste årene.

krakra

Quote from: ostraume on January 13, 2025, 21:40:18 PMKalvenes gikk vel til BT lengst i så si, uten å si det, at Huseklepp ikke var aktuell. Han gjentok de tre hovedkriteriene. Og ingen kan vel se for seg Huseklepp som en leder som holder oppe intensiteten på trening? Her var Horneland rå. Og la oss ikke glemme at spillerne i Brann har blitt bedre de siste årene. Mange av de. Dette har vel nærmest aldri skjedd før? Det handler om utviklende Brann-fotball, og det handler om fokus/råskap i treningsarbeidet.

Bra at dette er egenskaper som blir vektlagt hos ny trener.
Hvis man skulle satt karakter til kandidatene på de tre kriteriene som Kalvenes satte, hva skulle man da satt på Huseklepp? Han har aldri vært en naturlig leder og aldri hatt noen ledende trenerrolle. Ikke engang for juniorlag. Han har en personlighet som er veldig fjernt fra Horneland. Det er ingenting å vurdere ham på, og jeg personlig tror han faller igjennom her enn så lenge. Samme med intensitet på trening, som jo henger sammen med dette.

Fint at brannledelsen kan snakke litt igjen, for det er veldig lett å forstå hvorfor Huseklepp aldri var en kandidat og egentlig lett å forstå hvorfor de gikk for Freyr også.

Freyr er forresten kanskje en ledertype som er mer nærliggende for Huseklepp å lære av en Horneland.

Dickens

Quote from: andreas1989 on January 13, 2025, 22:05:16 PMFinner man hele BA sin sending en plass, eller må man vente?

De pleier å være treige på sånt. Sendingen fra Vestlandshallen kom mange timer seinere.

andreas1989

Quote from: Dickens on January 13, 2025, 22:17:20 PM
Quote from: andreas1989 on January 13, 2025, 22:05:16 PMFinner man hele BA sin sending en plass, eller må man vente?

De pleier å være treige på sånt. Sendingen fra Vestlandshallen kom mange timer seinere.

Takk. Synd, men da er det noe å se i morgen også. Det blir vel forøvrig livesendinger fra morgendagens trening, det mest spennende blir å se om Huseklepp dukker opp.

krakra

Noe helt annet enn Norling i alle fall. Han hadde jo satt seg skikkelig i klubb, by, spillestil, enkeltspillere osv. Bli litt imponert over hvor forberedt han var. Det er jo et bra tegn.

Corran

Lasaron

Velkommen til Freyr og Hartmann!

Jeg så hele pressekonferansen gjennom Ballspark, og har snakket med en kamerat som så intervjuene gjennom BA. Her er mine tolkninger, i all beskjedenhet:

Formasjon: Freyr nevnte at vi har en 4-3-3-stall, og han sa også at det blir 4 bak. Nevnte også diamant. Det jeg hører er at han går langt i å love at det blir 4 bak, at 4-3-3 ikke er en favoritt, og at han er en pragmatiker og taktiker i større grad enn Hornis.

Huseklepp: Det er tydelig at han er usikker på om han vil være med videre. Jeg tror han har såret stolthet. Jeg håper han klarer å komme over det, og fortsetter.

Freyr: Virker som en bra type, og jeg tror han kan være bedre enn Horneland på noe. I beste fall kan Brann bli marginalt bedre allerede i år.

Hartmann: Virker også som en bra type, og at han utfyller Freyr.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Lasaron

Og her kommer det jeg glemte:

Jeg liker at det ser ut til at det ikke blir pendling. Jeg liker at både Freyr og ledelsen begge mener at begge parter har vært meget grundige, og vurdert hverandre skikkelig, på en kritisk/konstruktiv/positiv måte. Det blir neppe nedrykk, som med Norling.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

gnagsår

Pancho P

Blei det spurt spesifikt om akademiet og utvikling av spelarar frå eigne rekker? Fekk ikkje med med det verken på pressekonferansen eller intervjua etterpå.

Kjell249

Veldig solid inntrykk, både av prosessen og begge trenerne.

Det positive med trenerbytte uten å endre for mye i starten er at relasjonene og strukturen vi har jobbet med i 3 år får vi med oss videre, mens vi samtidig får inn ny energi og ideer for å utvikle oss videre.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

gnagsår

Quote from: Pancho P on January 13, 2025, 22:32:25 PMBlei det spurt spesifikt om akademiet og utvikling av spelarar frå eigne rekker? Fekk ikkje med med det verken på pressekonferansen eller intervjua etterpå.

Så på begge streamene og mutet/unmutet basert på når de nye var på, og tror ikke de ble spurt direkte om akademiet, men en av dem, tror Hartmann snakket om viderutvikling av spillere og videresalg. Gjøre det som var best for deres karrierer. Kan ikke huske direkte spørsmål om spillere som fra akademiet og 2er-laget.

Lasaron

Det tror jeg ikke. Må ha vært i intervjuer med BA i så fall, men jeg tror det ikke. Men Freyr har jo bra "CV" på å slippe til unge, så vidt jeg har forstått.

I det hele tatt så virker det som at Freyr er motivert, og flink nok, til å kunne jobbe etter sportsplanen.

Pancho P

Eg såg også på BT og synest Bøyum elles stilte gode spørsmål. Vi verkar hakket meir entusiastiske over trenarvalget enn det Molde-supportarane gjorde. Men igjen, det er sjeldan du ser orda "Molde" og "entusiasme" i same setning. Kulaste prosjektet i Norden? Då skal du ha spesielle preferansar.

Nixon

Ikke rart at BT bare kan kjøre på med stilen sin og gode lyttertall når selv innbitte BT-grinebitere har det som førstevalg!;)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: gnagsår on January 13, 2025, 22:38:05 PM
Quote from: Pancho P on January 13, 2025, 22:32:25 PMBlei det spurt spesifikt om akademiet og utvikling av spelarar frå eigne rekker? Fekk ikkje med med det verken på pressekonferansen eller intervjua etterpå.

Så på begge streamene og mutet/unmutet basert på når de nye var på, og tror ikke de ble spurt direkte om akademiet, men en av dem, tror Hartmann snakket om viderutvikling av spillere og videresalg. Gjøre det som var best for deres karrierer. Kan ikke huske direkte spørsmål om spillere som fra akademiet og 2er-laget.
Hartmann sa at hans styrker er analyse og talentutvikling, men sa ikke noe spesifikt om akademiet.

ostraume

Blir nok rikelig med anledning til misnøye med for lite minutter til unggutter også i 2025 ;-)

andreas1989

Fant intervjuene fra BA etter kamp, men takk til dere som delte.

Sverdrup hadde håpt å kalle inn til pressekonferanse kl 1000, så det sier jo sitt om dagen.

Interessant at Sverdrup sier at det har vært en lengre dialog om selve fotballen i bakgrunn av formasjonsvalget i Danmark og Belgia. Referer de forøvrig til forumet? Uansett så er det artig at Sverdrup tilsynelatende har innsikt i det rent taktiske og kan stå og diskutere formasjoner og tilnærming med BA. Det går utenpå mange tidligere sportslige ledere i Brann og her snakker vi om styreleder.

Angående oppholdet i Belgia? Var det ikke snakk om at Alexandersson hadde byttet ut en keeper trener som hadde ført til fansens misnøye? 

krakra

Denne Hartmann gjør jo intervjuer som en erfaren hovedtrener. En av de råeste medieopptredende fra en assistenttrener i Brann jeg har sett. Litt av en duo.

Spent på å se dem i aksjon på treningsfeltet.

Sa i forkant at de måtte levere litt av en pressekonferanse i dag for å gjøre meg entusiastisk til denne treneransettelsen, og det gjorde de jammen meg.

andreas1989

Quote from: Nixon on January 13, 2025, 22:46:41 PM

Ikke rart at BT bare kan kjøre på med stilen sin og gode lyttertall når selv innbitte BT-grinebitere har det som førstevalg!;)

Hehe. Nei men at BT er rå på slike ting som dette er vi enige om, og etter kamp. BA blir bedre, men man må jo leite seg ihjel for å finne igjen sendingene.

andreas1989

Generelt skyhøyt faglig nivå på kvelden. Her hadde Biggen og Roald Brun slitt med å henge med. Og det treffer vel sikkert ikke helt i Ballspark menigheten heller.

Dickens

Trener de fortsatt i Åsane eller er det kunstgresset på Nymark som gjelder før Marbella?

andreas1989

Så lenge dreneringen gjør jobben på Nymark så må det nå bli temperatur for å spille der utover uken. Men det er kanskje ikke så bra for banene med all nedbøren.

paf

Quote from: andreas1989 on January 13, 2025, 23:13:28 PMSå lenge dreneringen gjør jobben på Nymark så må det nå bli temperatur for å spille der utover uken. Men det er kanskje ikke så bra for banene med all nedbøren.
Kan ikke tenke meg at det blir gresset på Nymark. Det skal ligge i dvale nå og skal bli fint når lagene er tilbake fra Marbella. Selvsagt ingen vekst i gresset etter de siste ukenes snødekke, og det bør få litt tid til å vokse og sette solide røtter for at det skal være bra gjennom sesongen. Men kanskje kunstgresset på Nymark når det blir bart og ikke er frost?

Corran

Quote from: paf on January 13, 2025, 23:19:06 PM
Quote from: andreas1989 on January 13, 2025, 23:13:28 PMSå lenge dreneringen gjør jobben på Nymark så må det nå bli temperatur for å spille der utover uken. Men det er kanskje ikke så bra for banene med all nedbøren.
Kan ikke tenke meg at det blir gresset på Nymark. Det skal ligge i dvale nå og skal bli fint når lagene er tilbake fra Marbella. Selvsagt ingen vekst i gresset etter de siste ukenes snødekke, og det bør få litt tid til å vokse og sette solide røtter for at det skal være bra gjennom sesongen. Men kanskje kunstgresset på Nymark når det blir bart og ikke er frost?

BTW velkommen tilbake paf bortsett fra noen innlegg siste uken er det vel en god stund siden du var her sist?

Corran

Er det forresten bare meg som syntes han sa Bergen på norsk mens resten av setningene var på dansk?
Var også et par andre ord innimellom som var helt annerledes enn resten av setningene som var klink dansk

Begge to snakket heldigvis veldig forståelig dansk

Kjapt innspill

Kveldens sitat kom fra Hartmann, på spørsmål om tapet av presspillet til Blomberg:

«Vi har Nord-Europas beste trener på presspill», og så pekte han bort mot Freyr.

artigt

Vi er ikke danske. For en danske høres sikkert dansken til Freyr tydelig utenlandsk ut.

Men, om han bare dropper den danske aksenten og snakker dansk som en islending, så flyter det bedre for oss nordmenn når vi skal høre på. Introdusere konsonanter o.l. :)

Chrisstah

Quote from: Kjapt innspill on January 13, 2025, 23:48:14 PMKveldens sitat kom fra Hartmann, på spørsmål om tapet av presspillet til Blomberg:

«Vi har Nord-Europas beste trener på presspill», og så pekte han bort mot Freyr.

Skal ikke kimse av nerden altså har i grunn en ganske tung cv allerede. Jeg har i hvertfall troen på at dette prosjektet kan bli gøy å følge

Står fortsatt på det jeg har ment at disse 2 er en hylle over det jeg forventet skulle komme.

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up