• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Virker som vi mÄ vente pÄ regnskaper, evt at BT eller BA fÄr ut noe i forbindelse med budsjett som fastsettes i begynnelsen av desember.

Men ser at medier spĂžr Kalven om det blir tidenes resultat i Brann.

Skal jeg ta en kjapp gjett sÄ tipper jeg SKB ender i over 30 mill i pluss i Är.

Omsetningen tipper jeg er i nĂŠrheten av 180 mill.

OgsÄ basert pÄ hva Kalven svarer i intervjuet med BÞyum i forbindelse med banesaken. BÞyum spÞr om det er mer enn de 90+ fra Obos sesongen, Kalven svarer «det dobbelte» men BÞyum fÄr ikke med seg svaret og spÞr om det er over 100....
Brannsupporter.

ChristianC????

Quote from: Corran on November 17, 2023, 21:51:54 PMNÄr det var 185 de skulle selge for sÄ var det vel snakk om nÊrmere 20 mill som skulle brukes pÄ anlegg?
Og nÄr prisen gikk opp til 205 eller hva det var sÄ mÄ det vel plusses pÄ 20 mill

Riktig, endte pÄ 206 millioner og alle 206 var pÄ bok 15 desember i fjor. SÄ folk mÄ plusse pÄ 20 millioner til.

Superjack

Quote from: ChristianCBentzen on November 17, 2023, 22:23:07 PM
Quote from: Corran on November 17, 2023, 21:51:54 PMNÄr det var 185 de skulle selge for sÄ var det vel snakk om nÊrmere 20 mill som skulle brukes pÄ anlegg?
Og nÄr prisen gikk opp til 205 eller hva det var sÄ mÄ det vel plusses pÄ 20 mill

Riktig, endte pÄ 206 millioner og alle 206 var pÄ bok 15 desember i fjor. SÄ folk mÄ plusse pÄ 20 millioner til.

SÄ da skal Brann i teorien ha Þkt egenkapital med ca 40 mill, pÄ salg av nÊringsdelen.

Tipper samme egenkapital Ăžkes med 30-40 i 2023.

AltsÄ vil Brann vÊre Norges 3. stÞrste mtp Þkonomi. Bak Molde og Glimt.

Egentlig utrolig med en klubb som for 2 Ă„r siden rykket ned til Obos og kom i rĂžd sone.
Brannsupporter.

Respons

Med tanke pÄ gallopp i rentene og gallopperende renter vil jeg si at tidspunktet for salg var usedvanlig godt, sett i etterpÄklokhetens klare lys. SÄ spÞrs det hvor lenge "cash is king", og nÄr tid Brann lengter tilbake til Ä eie eiendom.
Respons, kanskje?

tsrqpo

Hva vet vi om Þkonomien i SKB nÄ?
Litt oppsummering fra gammelt nytt fra 2023s Ă„rsrapport:
Årsresultat 32,92 millioner kroner (mot budsjettert 2 millioner kroner)
 (118,92 medregnet gaver)
Sum eiendeler 2023 Ă„rslutt: 339,8 millioner kroner. En kan hevde at vi da har satt enkelte poster kunstig lavt, f-eks at vi eier spillere for en verdi av 27,8 millioner kroner.  (spĂžr Knut HĂžibrĂ„ten om hva han estimerer stallen til? ;-) )

For 2024 sÄ vet vi at SKB budsjetterte med blant annet
*3.8 millioner kroner mindre i billettinntekter enn i 23.  (alt for lavt!)
*15 millioner kroner mindre i medieavtaler/cup/europacup osv.  (alt for lavt!)
*Driftsresultat 1,9 millioner kroner. (trolig alt for lavt! :-) )

Utgiftene har sikkert Þkt osv, men jeg fÞler meg trygg pÄ at vi har gjort det langt langt bedre enn budsjettert. Bare premiepengene fra eliteserien er fort et tosifret antall millioner mer enn budsjettert? Vi har solgt Warming og Heltne Nilsen (for smÄpenger, men med relativt store lÞnningsposer), og kjÞpt Opsahl?

Et budsjett der vi vi har en divergens pĂ„ 30 millioner kroner fra budsjettert til resultat er jo egentlig et "dĂ„rlig" budsjett, selv om det er fantastisk Ă„ vĂŠre pĂ„  plussiden. (og det er umulig Ă„ forutse resultater, jada)
Det blir spennende Ä se om nÞkternheten fortsetter eller om en tar seg rÄd til Ä satse litt.

Ps. Jeg tar forbehold om feil i samtlige ledd..

Lasaron

Ja, jeg vil tro Þkonomien er relativt bra. Det er forsvarlig Ä bruke litt mer penger pÄ spillerlogistikk neste Är enn i Är. Men jeg er motstander av en sÄnn "Det er nÄ eller aldri"-holdning.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet pÄ Ä utvikle egne spillere og trenere.

ACHTUNG

December 04, 2024, 09:25:09 AM #4906 Last Edit: December 04, 2024, 09:30:11 AM by ACHTUNG
.

pĂŠlida

Det er vel 3 poster som brann kan endre i 2025.
Partou kort: Her er prisen gÄtt kraftig opp. Og de kan vel selge 500 flere, pga endringene pÄ storestÄ. Dette bÞr gi en stabil Þkt inntekt. Flere kort, og hÞyere priser vil nok kunne forventes Ä vÊre en varig endring.
Europa kamper: Her vet Brann fra siste to Ă„r, hva de tre ekstra kampene betyr i inntekt. Dette vil kunne legges inn i budsjettet siden dette er trygge inntekter.
Europa penger: Her vet man og ca hva man kan forvente minimum. Det er seks kamper. og selv med tap i alle seks sÄ vil det nok vÊre 5-6 millioner i potten.

Uten at jeg har regnet pÄ alle eventualiteter her. SÄ kan jeg ikke forestille meg, at minste inntekten fra dette er under 20 millioner. Tror 25 er mer realistisk. Dette er penger som kan benyttes til Ä styrke satsingen fremover.

Xminator

Julaften er to Ă„r i champions league.

andreas1989

https://www.bt.no/sport/ballspark/i/93LOAq/sk-brann-aarsrapport-og-budsjett

Quote from: BTKortversjonen:
- Branns Ärsrapport for 2024 viser et positivt driftsresultat pÄ nesten 2,5 millioner kroner og en egenkapital pÄ 270 millioner.
- Økonomisjefen fremhever klubbens tre Är i grÞnn Þkonomisk sone som historisk.
- Klubben er nĂžktern i pengebruk og planlegger med en fjerdeplass i Eliteserien uten Ă„ kvalifisere seg for spill i Europa i 2025.

krakra

Dette kommer sikkert til Ă„ bli kraftig kritisert av enkelte, som for passivt og feigt

Men Glimt budsjetter faktisk med akkurat det samme. 4. plass og ingen e-cup. Eller i Är budsjetter de vel med EL siden det er sikret allerede. NÄr de bruker store summer, sÄ er det fordi de allerede har tjent dem. De hÞye lÞnnsnivÄet ligger med forutsetninger om e-cup.

andreas1989

Vil nok bli sett pÄ som passivt fra enkelte, kanskje sÊrlig i og rundt Ballspark.

Uansett sÄ har man altsÄ i Är budsjettert med spillersalg. Det budsjettmÄlet er jo da allerede oppnÄdd i form av salgene av Blomberg og Kartum.

Kalvenes sier at Per-Ove har handlingsrom, men gjentar at det handler om finne de riktige spillerne.

andreas1989

Og Kalvnes bjeffer jo nÊrmest pÄ BA nÄr dette med spillerkjÞp blir borret i.

Quote from: BA- Vis meg hvem vi skal kjÞpe da!? Vi jobber med dette hver dag. Vi er Äpne for Ä vurdere alt, samtidig mÄ det passe inn hva vi ser etter. FÄr vi gode prospekter, er vi rede til Ä vurdere alt. Og det har vi vÊrt hele veien, svarer Kalvenes og legger til:

Personlig liker jeg det. Det handler kjedelig nok om Ä bygge klubb og med en sÄ liten driftsmargin kan man ikke gamble stort.

SĂ„ er jo det eneste konkrete navnet mediene har klart Ă„ komme opp med Sven Corne og tidligere er det Kristoffer Zachariassen.

Erlend

Det er nok flere som fortjener cred for hvordan det har blitt nÄ, men jeg begynner Ä tenke at ansettelsen av Kalvenes er noe av det smarteste vi har foretatt oss pÄ lang lang tid.

krakra

Rart at det fortsatt mases sÄ mye om det, nÄr den strategien Brann har kjÞrt har vÊrt sÄ vellykket og strategien som etterlyser tidligere har vÊrt sÄ mislykket.

Og bÄde BT og BA nekter jo Ä akseptere premisset om at Brann er strenge pÄ hvem de skal ha inn. Begge kjÞrer ganske hardt pÄ at Brann bare er gnien og ikke vil satse.

Historisk sett har jo veldig fÄ av Brann "satsingsspillere" slÄtt til. Kanskje nettopp fordi man da er mer opptatt av Ä "hente kvalitet" enn Ä hente rette typer. Selv under Horneland har det jo ikke gÄtt sÄnn kjempebra med de tyngste investeringene.

andreas1989

Yes. SÄ er det ogsÄ interessant at fokuset pÄ inntekter fra Europa er sÄ stort, samtidig som den potensielt vel sÄ store og kanskje sikre inntektskilden i form av spillersalg ikke fÄr nevneverdig fokus.

Men den inntektskilden har man nok fokus pÄ internt nÄr man ser pÄ alderen til spillerne som har kommet inn denne vinteren.

SÄ er det jo Ä banne i kirken, men bÄde Felix og Jeff skulle jo vÊrt solgt nÄ om man skulle snakket om de virkelig store inntektene fra den spillerstallen man har hatt siden opprykket.

Lasaron

Jeg liker at det budsjetteres nĂžktern. Jeg tror det er klokt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet pÄ Ä utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

February 27, 2025, 16:54:51 PM #4917 Last Edit: February 27, 2025, 16:56:35 PM by andreas1989
Realiteten er jo den at selv uten europacup spill og spillersalg av betydning, sÄ sÞrger kjerne driften for driftsmarginen.

SĂ„ kan man sammenlikne seg med Trondheim og siden med Stavanger der spillersalg er en viktig inntektskilde.

Lasaron

Jeg liker at de prioriterer utbedring av noen treningsfasiliteter. Jeg vet ikke hva det gjelder, styrkerom kanskje.

Jeg oppfordrer til at de legger av penger til Ä fÄ undervarme pÄ en av treningsbanene, og jobber for Ä fÄ til et spleiselag for en ny innendÞrs fotballbane i full stÞrrelse, med litt tribune. Gjerne i samarbeid med kommunen, banken, nÊringsliv, Bjarg, Fana, Gneist og Fyllingsdalen. Fordi Bergen SÞr mangler en slik hall.

tsrqpo

Ansvarlig drift. Om noe sÄ var jeg sikker pÄ at vi hadde hÞyere resultat for 2024 sesongen, for der ble det ogsÄ budsjettert for en stang ut sesong, bÄde pÄ publikumsfronten og i elitserien.

andreas1989

Den Almaty turen kostet jo noen kroner som faktisk hadde pyntet pÄ resultatet. Hva ble totalkostnaden pÄ den turen igjen?

tsrqpo

4-5mill i fÞlge BA. SÄ handlet det om bÄde optimalisering mtp europa og retur til et hektisk kampprogramz

ostraume

Quote from: Lasaron on February 27, 2025, 16:50:33 PMJeg liker at det budsjetteres nĂžktern. Jeg tror det er klokt.

100%.

Morsomt at forumet er sÄ totalt "tjen pengene fÞrst og bruk de etterpÄ ekkokammer".

Men altsÄ: alt annet er jo latterlig risikosport som vi har sett fÞr.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Quote from: ostraume on February 27, 2025, 19:13:21 PM
Quote from: Lasaron on February 27, 2025, 16:50:33 PMJeg liker at det budsjetteres nĂžktern. Jeg tror det er klokt.

100%.

Morsomt at forumet er sÄ totalt "tjen pengene fÞrst og bruk de etterpÄ ekkokammer".

Men altsÄ: alt annet er jo latterlig risikosport som vi har sett fÞr.
Er ikke ekkokammeret heller av de som snakker om alle de som vil bruke penger som fulle sjĂžmenn?

Etter 2024 sÄ har Brann altsÄ 67 millioner i banken, som de har tjent de siste Ärene. I tillegg har de solgt spillere/trener for 10 millioner mer, enn de har kjÞpt spillere for i 2025. SÄ spÞrsmÄlet er ikke om de skal bruke penger de ikke har, men om de skal bruke noe av oppsparte midler og inntekter fra spillersalg, for Þke muligheter for inntekter fra Europa, og ha enda flere store talenter som de kan selge for store summer i fremtiden.

Penger pÄ bok skaper veldig lite avkastning. Samtidig mÄ de gjÞre fornuftig investeringer i stallen som faktisk styrker laget, i anlegg og apparat som gir fremtidig avkastning.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Jeg kan presisere at jeg ikke er fan av Ä sitte Ä ruge pÄ store summer i banken. Jeg hÄper det planlegges ytterligere optimalisering av anlegg og fasiliteter.

andreas1989

Det klubben tenker er vel at mer langsiktige investeringer genererer avkasting, noe de kortsiktige gjerne ikke gjĂžr?

Det er sÄ enkelt som at hadde Brann handlet for 2,5mill mer i 2024 sÄ hadde vi gÄtt i minus. Det bÞr tegne et greit bilde for de fleste om hvor tynn denne balansen faktisk er.

Sommeren 2023 svir man av 18 millioner. Hva har det strengt tatt gitt oss?

esp123

Man hadde vel egentlig ikke det. KjÞper man en spiller sÄ er det en investering. Som blir avskrevet over kontraktslengden. KjÞper man en spiller for 10 mill med fire Ärskontrakt sÄ antar jeg at det blir 2,5 mill per Är. SÄ kommer jo lÞnn i tillegg.

haak

Quote from: andreas1989 on February 27, 2025, 21:10:24 PMDet klubben tenker er vel at mer langsiktige investeringer genererer avkasting, noe de kortsiktige gjerne ikke gjĂžr?

Det er sÄ enkelt som at hadde Brann handlet for 2,5mill mer i 2024 sÄ hadde vi gÄtt i minus. Det bÞr tegne et greit bilde for de fleste om hvor tynn denne balansen faktisk er.

Gode opplevelser

andreas1989

SÄ koster spilleren mer enn de 2.5 millionene i overgangssum. Uansett sÄ er marginene sÄ smÄ.

Almaty turen kostet det dobbelte av overskuddet.

Dette er klubb som alltid har driftet som idioter. NÄ er vi faktisk, kanskje best pÄ drift?

Heller seriegull i 2027 og 2028 enn gull i 2025 on nedrykkstrid i 2028. Som det hadde vÊrt bedre med gull i 2009 og 10 enn gull i 07 og pÄfÞlgende elendighet i de pÄfÞlgende 15 Ärene.

andreas1989

Quote from: haak on February 27, 2025, 21:19:12 PM
Quote from: andreas1989 on February 27, 2025, 21:10:24 PMDet klubben tenker er vel at mer langsiktige investeringer genererer avkasting, noe de kortsiktige gjerne ikke gjĂžr?

opplevelser

Blir det egentlig mer traumatisk enn Astana borte?

haak

Quote from: andreas1989 on February 27, 2025, 21:23:25 PM

opplevelser

Nei det har du helt rett i

ostraume

Quote from: haak on February 27, 2025, 21:28:22 PM
Quote from: andreas1989 on February 27, 2025, 21:23:25 PM

opplevelser

det har du helt rett i

MjÞndalen borte? Shitshow mot Jerv? Forren pÄ nachspiel?

FĂžler vi glemmer fort her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

sydnes76

Kanskje litt drÞyt Ä legge alt det pÄ investeringene i 2023 :)

Dickens

Deilig Ä ha et forum som er sÄ samkjÞrt og ulikt det muppetshowet som er pÄ Ballspark-siden og kommentarfeltene til BT og BA, hvor det mases om Zachariassen, Vindheim og at POL og Kalvenes er totalt ubrukelige fordi de ikke kaster millioner etter gud og hvermann.

fisken

February 28, 2025, 04:00:16 AM #4934 Last Edit: February 28, 2025, 04:40:44 AM by fisken
Denne sesongen kan fort bli definerende for om Brann virkelig klarer Ä etablere seg som et topplag i Norge fremover. Molde og Glimt er i en helt annen Þkonomisk liga enn oss, mye pÄ grunn av europacupspill og jevnlige store spillersalg. Bak dem lurer RBK, Viking og flere andre klubber som lett kan vippe oss ned fra e-cup-spill i 2026, dersom vi ikke stiller et slagkraftig mannskap allerede i Är.

Etter flere sesonger med sportslig medgang er det lett Ä tenke at klubbens strategi er udiskutabelt riktig. Samtidig er det grunn til bekymring nÄr vi vet at Horneland trolig fikk mye ut av spillergruppen - sÄ hvis det virkelig var «Ä presse vann ut av stein» som gjorde susen, kan vi fort havne bak de beste dersom vi ikke sikrer tilstrekkelig forsterkning og bredde i stallen. Da kan fort den optimistiske stemningen snu, bÄde blant publikum og blant ambisiÞse spillere.

Det blir derfor helt nÞdvendig for Brann Ä finne riktig balanse mellom videre satsing og ansvarlig Þkonomisk styring. Med den Þkonomiske styrken Molde og Glimt har, er det ikke tvil om at vi mÄ snu hver stein for Ä Þke vÄre egne inntekter, investere riktig i spillertroppen og sÞrge for at vi fortsetter Ä utvikle bÄde klubb og infrastruktur. Kun da er det realistisk Ä holde fast pÄ ambisjonene om Ä vÊre et topplag ogsÄ de kommende Ärene.

I den sammenhengen mÄ Brann kanskje ogsÄ ta noen vanskelige prioriteringer internt. Er det for eksempel riktig at Brann Kvinner som er ledende i Norge pÄ overgangsbudsjett og lÞnn, ikke skal vÊre med Ä dekke noen av fellesutgiftene til drift av Stadion eller lÞnn til felles ledelse etc? Da sammenslÄingen kom pÄ plass var jo prinsippet at hver av satsningene skulle bÊre seg selv Þkonomisk, og at kostnadene for hver enhet skulle stÄ i forhold til de respektive inntektene.

Dersom vi pÄ lengre sikt ikke klarer Ä matche klubber som RBK og Viking pÄ lÞnnsnivÄ og overgangssummer (for ikke Ä snakke om Ä nÊrme oss Molde og Glimt), tror jeg det blir svÊrt vanskelig Ä holde Brann som et stabilt topplag over tid. Det gjenstÄr Ä se om klubbledelsen er villig til - og klarer - Ä ta de riktige grepene for Ä tette dette gapet uten Ä gÄ pÄ akkord med sunn Þkonomisk drift.

andreas1989

February 28, 2025, 08:37:01 AM #4935 Last Edit: February 28, 2025, 10:44:01 AM by andreas1989
SÄ sant, sÄ sant.

Men. Horneland har kanskje fÄtt mye ut av spillergruppen, samtidig har han ikke fÄtt noe ut av de unge spillerne. Det er nok det klubben nÄ Þnsker at man skal fÄ ut av i Ärene som kommer. Det kan i fÞrste rekke gi en gevinst rent sportslig og pÄ lenger sikt store gevinster Þkonomisk.

Molde er en rik klubb, absolutt. Men skulle de mot formodning gÄ pÄ enda en sesong der de feiler i Ä kvalifisere seg til Europa sÄ vil det ogsÄ gÄ utover satsingsevnen til Molde. De har solgt LÞvik for gode penger i vinter, men er det flere Äpenbare salgsobjekter der oppe pr nu? Breivik skal vel vise at han holder samme nivÄ som fÞr skaden fÞr klubber kommer pÄ banen. EnggÄrd er Äpenbart en spiller som nok kan spille seg riktig sÄ attraktiv i lÞpet av Äret og de har vel ogsÄ Ihler som er ung og lovende. Men utover det er det en aldrende spillerstall som ogsÄ ikke er bygget opp for 4-3-3 som de nÄ skal spille. Det skrikes etter forsterkinger i Molde og behovet er nok stÞrre enn det er i Bergen, tro det eller ikke. Jeg er ikke solgt pÄ at Molde skal slÄ knallhardt tilbake. De kan fort fÄ enda et mellomÄr med ny trener og omlegging av spillerstil og en dÄrlig sammensatt spillerstall. Da kan fort Europa ryke igjen og da begynner det nok Ä brenne litt der oppe og avstanden Þkonomisk vil minke. Men Molde er gode pÄ talenter fra egne rekker ogsÄ og har nok fortsatt mye spennende bak A-laget.

Glimt er garantert minimum gruppespill i Europa League. SÄ den er grei. Men ogsÄ der oppe skroter det nÄ pÄ Äpenbare salgsobjekter. Det er Fredrik SjÞvold og egentlig ingen andre? Knutsen vil nok vÊre svÊrt lite villig til Ä slippe han denne sesongen nÄr de skal gjÞre et siste forsÞk pÄ Ä ta seg inn i Champions League. Skulle de dog ryke i playoffen sÄ kan vel SjÞvold forsvinne pÄ vinduets siste dag. Men de er uansett garantert gode inntekter i 2025. Men hvor sterke er Glimt? Husk hvor nÊre vi var i fjor. Det er fortsatt et spisspÞrsmÄl der oppe og trolig ogsÄ flere spÞrsmÄl som pÄ hÞyrekant. Tenker vi forbi 2025 sÄ gÄr de trolig ogsÄ mot et Knutsen sorti og ingen vet om det vil gÄ smood eller om det blir en slags post Ferguson periode ogsÄ i BodÞ. SÄ har de altsÄ ikke noe sÊrlig med Äpenbare salgsobjekter ettersom de fullstendig har fortrengt talentsatsingen sin.

Viking reddes av spillersalg. Slik man leser temperaturen nede i Stavanger sÄ er det et mye stÞrre behov eller iallfall krav om spillerkjÞp enn det er i Bergen. Viking er et lag som har hatt ganske sÄ grei flyt i en del kamper som har gitt dem resultater. Hvor gode er de egentlig? Men det Viking har er mange unge spillere fra egne rekker som banker pÄ dÞren til fÞrstelaget. Av de som spilte mot Brann i G19 finalen sist hÞst hadde vel sÄ mange som 7 av dem allerede debutert i Eliteserien.

SÄ har vi Rosenborg som mange mente vi virkelig skulle passe oss for i 2025. Og det skal vi nok i form av den gode jobben som er gjort pÄ treningsfeltet der oppe. Men det er ikke en klubb som har handlingsrom overhode pÄ overgangsmarkedet. De er totalt avhengige av store salg i 2025. Men de har mange unge prospekter som kan generere gode penger. Problemet er at store deler av de pengene mÄ subsidiere driften.

SÄ har vi Brann. Trenerskifte som i Molde, men her er det ikke snakk om total omlegging av spillestilen. Ingen store utskiftinger i spillestallen, men de unge skal nÄ vÊre i en enda tydeligere utfordrerposisjon grunnet spillerlogistikk jobben som er gjort siden Per-Ove ble sportssjef. Det er noen spÞrsmÄl om backplassene, men det er ogsÄ plasser som potensielt kan lÞses internt med klare oppsider pÄ litt lenger sikt. Vi har faktisk et par ganske Äpenbare salgsobjekter, selv om vi nÄ neppe fÄr de summene vi ville fÄtt for Felix og Jeff dersom de hadde blitt solgt tidligere. SÄ er selve gulroten til Brann at bare vi tar oss forbi et hinder i sommer, sÄ er vi garantert et gruppespill. Tar vi oss forbi fÞrste hinder er vi garantert Europa League. Det mÄ vÊre den store motivasjonen for denne sesongen. SÄ mÄ vi selvfÞlgelig levere en god sesong slik at vi er i posisjon til Ä kvalifisere oss for Europa igjen. Men det ser jeg absolutt ingen grunn til at ikke skulle vÊre nÄr hÞsten kommer. For min del gir jeg 2025 terningkast 6 sÄ lenge vi tar oss forbi et hinder i Europa og klarer en medaljeplass. Men kravene er store i Bergen og alle vil ikke vÊre fornÞyde med det. Jeg tipper klubben vil vÊre sÊrdeles fornÞyde med det samme som meg.

Kagain

Quote from: andreas1989 on February 27, 2025, 16:10:14 PMUansett sÄ har man altsÄ i Är budsjettert med spillersalg. Det budsjettmÄlet er jo da allerede oppnÄdd i form av salgene av Blomberg og Kartum.

Ja, BA beskriver det slik i sin artikkel

"Det er budsjettert med spillersalg for om lag fire millioner kroner netto i 2025. Med salgene av Ole Didrik Blomberg og Sander Kartum for om lag 20 millioner kroner til sammen, gir det grobunn for nye investeringer. Samtidig er Mads Hansen og Eggert Gudmundsson hentet inn for om lag tolv millioner kroner, summer som vil bli avskrevet pÄ klubbens regnskap utover spillernes kontraktslengde."

https://www.ba.no/budsjetterer-med-total-fiasko-i-europa-det-kan-hores-litt-negativt-ut/s/5-8-2931605

SÄ kan man jo lure pÄ hvem som gÄr i sommer, men det som er sikkert er at det ikke er lett Ä spÄ. Jeg mener, bÄde Sery Larsen og FHM har jo rituelt blitt spÄdd vekk, mens jeg (og kanskje flere med meg) ikke trodde at Brann klarte Ä bli kvitt Kartum og ikke vurderte Blomberg.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Erlend

SelvfĂžlgelig skriver han det *sukk*

andreas1989

Da blir det nok en ny runde med dommedagstv fra Marbella i dag.

pĂŠlida

Pamer burde jo styrt BT og Schibsted.

Quote from: Billy Elliott on February 28, 2025, 10:10:49 AMEn slik feighet hadde aldri blitt akseptert pÄ banen, skriver Pamer:
https://www.bt.no/sport/kommentar/i/zA3OXw/bts-kommentator-mener-brann-forsoeker-aa-vinne-uten-aa-vaage

Der sparker de hundrevis av folk. Det er jo klart at dette er feighet, som gjĂžr dette. De burde jo ansatt masse folk, Ă„ forsĂžkt Ă„ bli en europeisk stormakt i mediebransjen. Som The Guardian eller noe.....

Lasaron

Jeg vil si meg uenig i den der "Horneland har skvist maks ut av sitronen"-tankegangen. Han hadde alt for mange svakheter til det. DÄrlig taktisk, dÄrlig til Ä slippe til de unge, dÄrlig til Ä forebygge skader, dÄrlig til Ä hÄndtere skader.

Han har vÊrt knallgod pÄ Ä bygge kultur, men det er lettere Ä vedlikeholde enn Ä bygge.

Supertzar

Quote from: Lasaron on February 28, 2025, 11:05:01 AMJeg vil si meg uenig i den der "Horneland har skvist maks ut av sitronen"-tankegangen. Han hadde alt for mange svakheter til det. DÄrlig taktisk, dÄrlig til Ä slippe til de unge, dÄrlig til Ä forebygge skader, dÄrlig til Ä hÄndtere skader.

Han har vÊrt knallgod pÄ Ä bygge kultur, men det er lettere Ä vedlikeholde enn Ä bygge.

Amen.

No er eg elles lei repeatgnÄlet til Pamer om at einaste frelse er Ä bruke meir pengar og budsjettere med suksess i Europa.

Corran

Dette med at i Är er det viktig Ä ikke falle bakpÄ sÄ en mÄ satse for Ä henge med er vel akkurat samme kommentarer som ble brukt i fjor da andre plassen aldri hadde vÊrt viktigere.

Det gikk bra selv om en ikke tok av

Jeg er veldig fornÞyd med at Brann er nÞktern. Og jeg er 100% sikker pÄ at om den rette spilleren med kvaliteter, profil og egenskaper som passer inn i spillerstall/gruppe og lÞnnsprofil sÄ tar Brann seg rÄd til Ä legge 15 mill pÄ bordet.
MEN de gjÞr det ikke for en OK back som er marginalt bedre enn det vi har og kanskje sitter pÄ benken om et Är og er i en alder som ikke gjÞr at en tjener penger pÄ ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

February 28, 2025, 11:14:39 AM #4944 Last Edit: February 28, 2025, 11:16:38 AM by krakra
Quote from: Supertzar on February 28, 2025, 11:09:50 AM
Quote from: Lasaron on February 28, 2025, 11:05:01 AMJeg vil si meg uenig i den der "Horneland har skvist maks ut av sitronen"-tankegangen. Han hadde alt for mange svakheter til det. DÄrlig taktisk, dÄrlig til Ä slippe til de unge, dÄrlig til Ä forebygge skader, dÄrlig til Ä hÄndtere skader.

Amen.

No er eg elles lei repeatgnÄlet til Pamer om at einaste frelse er Ä bruke meir pengar og budsjettere med suksess i Europa.
Ja, bare for Ă„ mase litt mer om dette, men Brann legger de samme resultatene til grunn som Glimt. Grunnen til at Glimt bruker mer er at de tjener mer. Og DER kan vi snakke om Ă„ skvise sitronen. Laget Glimt vant seriegull og herjet mot Roma med i 2020 var jo bare talenter og vrakgods. All respekt for Horneland, men hans prestasjoner i Brann var aldri i nĂŠrheten av det.

Et annet premiss for all denne kritikken er jo at folk som Aslak Sverdrup og og Christian Kalvenes er idioter og feiginger. Det er de jo virkelig, virkelig ikke. De vet hva de driver med.

Kjapt innspill

Quote from: Billy Elliott on February 28, 2025, 10:10:49 AMEn slik feighet hadde aldri blitt akseptert pÄ banen, skriver Pamer:
https://www.bt.no/sport/kommentar/i/zA3OXw/bts-kommentator-mener-brann-forsoeker-aa-vinne-uten-aa-vaage

Et aldeles fryktelig innlegg fra fĂžrste bokstav til siste punktum.

OhAhCantona

Hvordan kan det ha seg at Brann kun har knappe 3-4 millioner i Ärsresultat i et Är hvor de overrasket i E-cupen og kom pÄ 2 plass i serien?

Kjell249

Overraskende lavt. Tjente vel ikke noe pÄ e-cupen, pÄ grunn av dyr reise til Kasakhstan. Men de mÄ ha tjent mye mer enn budsjettert pÄ plassering, salg av billetter (ny gjennomsnittsrekord) og 2,7 mill for Horneland.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

andreas1989

Pamer fremstiller det i Ballspark som at budsjettet mÄ vÊre en overaskelse for Freyr og spillerne.

Den eneste som er overasket er vel Pamer og menigheten.

Det er vel ingen grunn til Ä tro at ikke Freyr har fÄtt presentert i klarhet de Þkonomiske premissene fÞr han signerte, men viktigst av alt Brann sin tilnÊrming i spillermarkedet. Muligens det var Ärsaken til at Herr Tullberg ikke ville til Bergen?

tsrqpo

Quote from: Kjapt innspill on February 28, 2025, 12:22:40 PM

Et aldeles fryktelig innlegg fra fĂžrste bokstav til siste punktum.

Kan du konkretisere? Jeg synes han har mange gode poenger, selv om fremstillingen, og ikke minst overskriften (som redaksjonen og ikke kommentatoren bestemmer) er tabloid sÄ det holder..

Go Up