• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Organiserte borteturer

Started by Nixon, June 27, 2012, 08:33:41 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article241430.ece

Kanskje skal Bataljonen slutte å bruke tid og ressurser på å sette opp disse bussturene? Stig og andre i styret har sikkert mye annet de heller kunne brukt tiden sin på. Og så får heller de prøve på nytt dersom interessen for Brann øker igjen og mange nok etterlyser et bussalternativ.

Båtturene ser vel enn så lenge ut til å være populære.
Rød makt på Hansa

Nixon

Nå er det vel et årsmøtevedtak eller noe om at Bataljonen skal sette opp tur til bortekampene. Men det kan ikke være den største "synden" å se vekk fra dette når vi ser på oppslutningen som er på disse bussturene.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Er litt flaut - etter alt snakket om at lørdag er drømmedagen for bortekamp - at vi ikke klarer å arrangere bortetur til den av østlandskampene det er kortest vei til.

Men det er jo klart at det blir en ond sirkel av det når det hele tiden avlyses turer. Hvem gidder vel å melde seg på en tur som med stor sannsynlighet (der var det ordet igjen) kommer til å bli avlyst?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Kanskje den relativt korte turen gjør at det blir like lettvint å kjøre selv? Pluss at opplegget med å vente fire timer etter kampslutt kanskje får en del til å velge bil. Jeg skjønner godt argumentet for å gjøre det, men det frister gjerne lite når man ved bussavreise nesten er hjemme i Bergen med privatbil.
Rød makt på Hansa

stig

Quote from: Nixon on June 27, 2012, 08:33:41 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article241430.ece

Kanskje skal Bataljonen slutte å bruke tid og ressurser på å sette opp disse bussturene? Stig og andre i styret har sikkert mye annet de heller kunne brukt tiden sin på. Og så får heller de prøve på nytt dersom interessen for Brann øker igjen og mange nok etterlyser et bussalternativ.

Båtturene ser vel enn så lenge ut til å være populære.


Nå brukes det ikke mye ressurser på å sette opp en tur, så det minste vi kan gjøre er å legge ut et tilbud. Etter at nettbutikken kom i drift ordner det meste seg selv, trengs kun å lage et produkt og skrive en artikkel.

Vi tar selvfølgelig i mot innspill om hva som kan gjøres bedre hvis det er noen klare meninger.

Meningen med sein avgangstid er pga dårlig ankomsttid. Det er ikke lett å kommme seg videre når du ankommer Bergen kl 5 om morgenen. Med bil trenger man ikke tenke på det, men privattbil kan vi nok ikke konkurere med uansett.

Vi trodde billig tur og få alternativer for å komme seg hjem skulle gjøre Hønefoss-turen populær, men det viser seg at buss er lite populært for tiden. Stort sett alle bussturene blir avlyst, men det skader ikke å sette opp tilbudet også kan vi håpe Brann begynner å kjempe i toppen igjen.

Personlig foretrekker jeg bussavgang om morgenen, men det gav ikke resultater det heller når vi prøvde det for noen år siden.
Nettsideansvarlig

Northside

Morgentur her tror jeg ville solgt bedre siden det blir noen timer på pub etter kampen, før hjemreisen. I tillegg må vel fellesferien ta sin del av skylden også.

Hadde bussen kjørt 07:00 ville den vært fremme 15:00. Avreise Hønefoss midnatt gir da sjåføren de 9 timene med "hvile". Tror et slikt opplegg frister mye mer enn 2 netter på bussen hvor en av de er en "fyllanatt".

krøvel vellevold

men hvordan ligger det an med Viking-turen?
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Quote from: Northside on June 27, 2012, 10:39:09 AM
Morgentur her tror jeg ville solgt bedre siden det blir noen timer på pub etter kampen, før hjemreisen. I tillegg må vel fellesferien ta sin del av skylden også.

Hadde bussen kjørt 07:00 ville den vært fremme 15:00. Avreise Hønefoss midnatt gir da sjåføren de 9 timene med "hvile". Tror et slikt opplegg frister mye mer enn 2 netter på bussen hvor en av de er en "fyllanatt".


Angående "hviletiden" dere må jo uansett forhøre seg med de man leier inn til disse østlandskampene eller hvor enn kampene skulle spilles. Mot slutten av en arbeidsuke kan jo sjåføren ha hatt mange forskjellige vakter/skift i arbeidshverdagen sin. Så man skal uansett ikke gå ut fra at de 9 timene holder for akurat den aktuelle sjåføren. Minimun døgnhvil for en sjåfør er 11 timer, men kan kutte den ned til maksimalt 9 timer "døgnhvile" max 3 ganger i uken. Dette må man også tenke på og forhøre seg med en evt buss bestilling. Evt Bussturer til haugesund, stavanger og sogndal skal man kunne kjøre greie uten og holde igjen x antall timer etter kampslutt, Hviletiden der tar man når kampen spilles.

Northside

Hviletiden er ikke noe problem. Vet om disse reglene og han som skal kjøre denne turen vil mest sannsynlig klare seg med 9 timer.

1908

Det kommer helt ann på om han har brukt flere 9 timere tidligere i uken.. Har han det SKAL han ha 11 timer..

Go Up