• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny stadion

Started by Branntilegdør, December 02, 2003, 19:47:16 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Branntilegdør

Er dette noe å satse på siden politikerene i byen vår er så forbanna treige?

http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/article.jhtml?articleID=165830

JhonnyBeGood

Vi trenger faen ikke noen ny Stadion, det finnes bare ett Stadion... Det som trengs er bare å bygge opp en ny tribune, alà Hansa tribunen i klokkesvingen...så har vi ett komplett fotballstadion, som itillegg er norges mest intime!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Erik

Helt riktig, Det er kun 1 stadion som alltid har vert i Bergen og skal vere der... Nybygg i klokkesvingen i 1 omgang så nordre tribune så har vi Norges mest inntime stadion... Drit i og flytt stadion til byn...

Karl Hungus

Helt enig med Johnnybegood. Om ikke de tideligere dresskledde mennene på stadion har hatt kontroll på økonomien, så har de i det minste hatt fornuft når det gjelder tribune-utbygging. Etter min (helt upatoriotiske og objektive) mening er Brann stadion den mest komplette stadion når det gjelder publikumsvennlighet, initmitet, sjel og atmosfære. Det eneste vi mangler er en supportertribune i klokkesvingen. Om vi supporterene hadde fått forholdene virkelig lagt til rette i klokkesvingen tror jeg vi har potensiale til å bli like bra som klanen.

Heldigvis ser det ikke ut som det nye byrådet kan ta seg råd til å utrede den stadion rapporten som de hadde planlagt. Var det 800 000 kr den skulle koste?

Karl Hungus

Model for klokkesvingen?



Bilde er fra Westfalenstadion i Dortmund. Publikumskapasiteten er 83 000 derav 32 000 ståplasser. Dette utgjør 38% av kapasiteten (I motsetning til kravet på 20% her). Kunne ønske at de anglofile bøndene i NFF kunne fått med seg at det ikke er alle land som følger UEFA sitt nedtrappingsprosjekt til bare sitteplasser på kamper. Faktisk så er det flere nye stadioner i tyskland som har begynt å øke ståplass-kapasiteten i forhold til sitteplasser.

Yngve

klart stadion skal ligge der den er i dag.

Men det må jaggu invisterast nokre millionar kroner..Men når nye Brann stadion er ferdig oppe på minde då kan berre Westfalenstadion gå legga seg... :lol:

BL

ingen som vil ha noe nytt stadion!!!!!! stadion er ikkje bare et stadion, det er vårt hjem, vår lekegrind og folk flytter ikkje bare sånn uten videre... eg ser ingen grunn til noe nytt stadion. vi har det perfekte anlegg med tanke på intimitet og alt mulig.
kanskje ny klokkesving, er litt for åpent der... slipper ut alt for mye lyd  :D
Hansa-
Felt Z

Branntilegdør

jaja, hvis dere liker at Brann ikke tjener så mye penger som dem kunne så er jo det helt greit det..

Branntilegdør

Quote from: "BL"ingen som vil ha noe nytt stadion!!!!!! stadion er ikkje bare et stadion, det er vårt hjem, vår lekegrind og folk flytter ikkje bare sånn uten videre... eg ser ingen grunn til noe nytt stadion. vi har det perfekte anlegg med tanke på intimitet og alt mulig.
kanskje ny klokkesving, er litt for åpent der... slipper ut alt for mye lyd  :D


Om det er noe vegg eller ikke i klokkesvingen har no ingenting å si på trøkket.. Se på utlandet, MANGE stadioner uten tak osv. Og faktisk stadioner som er mindre enn Brann Stadion som har mer trøkk.

Yngve

Branntilegdør og BL: Revande likegyldigt kva de synest...

Pussast opp må stadion uansett, for å følga nye reglar frå Nff, Uefa, fifa ottar og så vidare. Det er dette med berre 20 % ståplasar, i tillegg så skal me snart ut i europa, då må me ha bere fasilitetar, då er ikkje 11074 sittplassar nok. Dessutan er umbro tribunen gammal som alle haugar, ting må pussast opp veit de.. Og med nye fasilitetar, så kjem det garantert meir folk til stadion, og det vil me sjølvsagt ha.

Vidare må me ha kraftigare flomlys, me må ha undervarme. Dessutan er det eit problem at gressmatta vert pressa ned pga vekta på hansasvingen, hugs på at stadion er bygd oppå ei myr,  og ei myr sig.

Og dei to største hindra, naboane i området og bergen kommune..

Ein må hugse på at frå neste år så spelar me på dispensasjon.. Har eigentleg ikkje lov til å ha meir eller 13500, men pga dispensasjon får me behalda dagens 19500 plassar..og det treng me.

P.s.:Og sjølv om det er betre stemmning på banar i europa, så hjelper ikkje det, me er på brann stadion i bergen, og må tenke på den..

Ricky

Hadde ikke vært meg imot med en ny stadion på Nygårdstangen. Det er ingenting på dagens Brann Stadion som ikke kan gjøres enda bedre på et nytt anlegg. Intimitet (tribuner helt rundt, uten hjørner?), supportertribuner med ståplasser i svingene, kanskje til og med TIFO-gruppen kunne fått komme med noen innspill.

Erik

Hva skal vi med nytt da? tribune på alle 4 sider kommer jo når vi bygger ut... Stå plasser i klokke/Hansa svingen går helt fint på dagens stadion og, trenger ikke ny for og få det til... Brann stadion har sin sjarm... Den må vi bevare... PS: Klokkesvingen kan brann bruke denne sesongen så er det over, de har søkt om og bruke den denne sesongen....

KennethS

får vi en skikkelig tribune i klokkesvingen blir Brann stadion norges mest inntime stadion. Håper virkelig at det blir noe av.
tå på Brann

hjallisen

Jeg mener at vi bør flytte hele Stadda til Store Lundgårdsvann ved Bystasjonen-infrastrukturen er der-parkering-tog-busser(og ikke minst puber) :lol: ..

Kast litt stein i vannet og få stadda der!! Evt få transportselskapet som ligger der idag bort. Drit i kaksene som bor i fjellveien-ødelegger ikke så mye av utsikten dems likevel..

Stadda hvor den er i dag har, etter min mening, ingen framtid da den er gammel, for liten, ingen undervarme og ikke minst parkeringsplasse etc etc.

Men sjarm har den-det skal ingen benekte!!

Likevel mener jeg at Brann bør tenke på framtiden-skal vi få godkjenning av UEFA slik at vi kan spille Europacupkamper-er det for mye arbeid i å utbedre Stadda.

Flytt Stadda til Nygårdstangen!

(Forventer mye pepper fra dette innlegget-men det er en diskusjon som vi bør ha)
ed beina plantet på bakken

monzilla

Hvis vi skal bygge ny tribune i klokkesvingen så kommer det til å koste oss 60 millioner. Er ingen grunn til å tro at  underlaget som den blir bygget på har forandret seg siden Hansa ble bygget. Jeg er for nytt annlegg så at noen kommer å sier at ingen vil ha nytt anlegg teit.

Får vi en stadion på nygårdstangen kommer det til å komme 20 000 mennesker på alle kamper vil jeg tro. Det er så sentralt som man får det og det er jo perfekt med tanke på buss og parkering. 20 000 tilskuere gir et stort overskudd til klubben og da kan vi matche RBK etter få år. Vi kommer til å bli best folkens !

Ja til nytt stadion.

Branntilegdør

NETTOPP det som de to siste sier her jeg ville frem til, å bygge videre på gamle stadion koster mer enn det smaker. Ny stadion vil mest sannsynlig bli fullfinansiert av næringslivet som får lov å bruke lokaler. samme for meg om det er noen butikker der? mange andr stadioner som har det, og det er null problem.

Og gjelder det politikerene så er jo dette en ekstra form for inntektskilde da det vil bli en økning av parkering på bystasjonen. Og alle vet hva det koster å stå der..

I tillegg, får man nytt stadion er det åpninger for å senke prisene vil jeg tro, i og med at kostnadene for å drive stedet går ned. Se bare på prisene på nye viking stadion, såvidt jeg har skjønt er de dyreste billettene der billigere enn de dyreste billettene på gamle stadionen deres.

JhonnyBeGood

Mener ikke at vi på død og liv må beholde stadion der den er. Jeg klarer og, å se ulempene med den Stadion som vi har idag... store utgifter, dårlig beliggenhet, dårlig parkering osv osv... Men hvis, og jeg sier hvis, det skal bygges ny stadion noe sted må de ta med seg de positive tingene og... det blir vi supportere nøtt til å presse frem er jeg redd... Da er det viktig at Sjefene i Bataljonen har et ord med i spillet på vegne av oss supportere... Vi skal faen ikke ha noen løpebane rundt banen, slik som er så populært blandt politikerne, vi må beholde intimiteten og sjelen, dette er veldig veldig viktig...
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

hjallisen

Skal Stadda flytte så bør det være en ren FOTBALL stadion-ikke noe løpebane eller noe annet dritt som dreper stemningen. Dette bør vi som supportere "kreve" hvis vi i det hele tatt skal ha noe å si ...
ed beina plantet på bakken

Branntilegdør

Quote from: "hjallisen"Skal Stadda flytte så bør det være en ren FOTBALL stadion-ikke noe løpebane eller noe annet dritt som dreper stemningen. Dette bør vi som supportere "kreve" hvis vi i det hele tatt skal ha noe å si ...


Enig. MEn ser du på utbyggingen av Lerkendal var dette mulig, selv om ikke alle tingene fikk gjennomslag. Men tror nok Brann har vett nok til å ta til orde for at det ikke blir noe løpebaner rundt. Håper og tror at de fatter at dette er stemningsdrepende.

De får klare seg med at stadion kan brukes til store konserter etc.

hjallisen

Har politikerne vedtatt hvor stadion skal plasseres?
Badeland-fikk de tomten ved på Nygårdstangen?

Er det noen som vet dette?

Nå er jo økonomien i Brann betydelig bedre enn det den var for noen år siden-det må jo nå være mer tiltrekkende for eventuelle investorer å sette sine penger i Brann. Er få merkenavn som er sterkere enn Brann idag. Alle i Norge vet jo hva det går i når man nevner Brann. Bare se på Chess og virkningen det fikk på firmaet deres etter de kom på banen og hentet Kvisen til Brann..

En ny stadion med hotelkompleks sammen med "eksklusive" leiligheter og shoppingsenter i underetasjen er jo et alternativ for å få eventuelle investorer på banen.. Linjegods kan jo sikkert klare seg med en mindre tomt... eller?

(diskusjon foregår også på skbrann.org)
ed beina plantet på bakken

Branntilegdør

siste jeg leste om badelandet, så var det vel sånn at Bergen kommune må kutte på sportslige aktiviteter pga noe så talentløst som Bislett games i Bergen?? Med andre ord, alle andre idretter får svi, og da gikk det utover dette badesenteret, som fikk mindre penger. Dette fører sikkert til at det ikke blir noe badeland i det hele tatt, da dette "konkurerer" med ett i stavanger om å bli det nye nasjonale anlegget eller noe i den duren. Videre fører dette til at plassen da blir ledig.

Ellers har jeg/tror jeg sett tegninger av en stadion på Mjellem og karlsen Innemellom masse boliger

Erik

Løpebane kan bare ete drit.. Skal aldrig ha det på stadion, Fana har det.. Tror neppe det kommer 7-8000 flere pr kamp om vi flytter ned til Bygarsjen... 60 mill for ny sving ja, hva så? alle svinger vil koste 60 eller mer.... Nygårdstangen har ikke plass til en stadion... Badeland og nye brannstasjonen skal stå der.. Skal stadion ned der må det fylles mer ut på vannet, og det vil ta laaang tid og seriøst mye stein... Nej jeg går for at stadion blir der den er... Der vi alltid har gått og alltid vil gå når det er kamp :)

JhonnyBeGood

Quote from: "Erik"Løpebane kan bare ete drit.. Skal aldrig ha det på stadion, Fana har det.. Tror neppe det kommer 7-8000 flere pr kamp om vi flytter ned til Bygarsjen... 60 mill for ny sving ja, hva så? alle svinger vil koste 60 eller mer.... Nygårdstangen har ikke plass til en stadion... Badeland og nye brannstasjonen skal stå der.. Skal stadion ned der må det fylles mer ut på vannet, og det vil ta laaang tid og seriøst mye stein... Nej jeg går for at stadion blir der den er... Der vi alltid har gått og alltid vil gå når det er kamp :)


I utgangspunktet enig med deg Erik, men som eg gikk tilbake på i mitt innlegg nr. 2 er at vi må ha et åpent sinn...Nytt Stadion kan bli et alternativ, og da mener jeg vi må gjøre det beste ut av det, slik at vi ikke blir prakket på et sjelløst stadion med løpebane, kjøpesenter, eldrehjem, stundentboliger, kiosker, skoler, moskeer osv osv...Hvis det blir alvor av planene med nytt Stadion er det noen viktige ting vi supportere må trumfe gjennom: Bygge videre på den sjelen som finnes på stadda`en, minst like intimt som på den gamle og sist, men ikke minst gode forhold for oss supportere som tross alt betyr veldig mye for Brann.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Ricky

Erik: Har du ikke sett igjennom arkitektforslagene som er kommet inn i forbindelse med en kommunal idékonkurranse angående byutvikling i området i og rundt Store Lungegårdsvann? http://www.ba.no/bilder/bildeserier/article792738.ece
Et nytt Stadion er inkludert i flere av forslagene, og en del andre byggeprosjekter vil frigi nok fyllmasse til at det kan realiseres (bl.a. Skansentunnelen, Arnatunnelen etc).

Det ligger nok ikke akkurat to år frem i tid, men håper at det kan komme i stand en vakker dag.

Erik

Ricky: etter 2004 sesongen er ferdig, har stadion kapasitet til 13500... Skal vi ha det sånn i "noen" år? Storbergen sitter klar med spaden de til og bygge ny klokkesving, men de venter på disse hodeløse kyllingene som sitter på rådhuset og drikker kaffe med Hermannen... Har du sett bilder hvordan stadion vil se ut når den er ferdig utbygget?? se litt nede..  

JhonnyBeGood: Vi skal ha en stadion, ikke en jævla senter... har nokk av det her i Bergen og i sentrum.. Skal vi ha en stadion der det står REMA 1000 osv på? som ullevål? ser faen ikke ut... BRANN STADION skal det stå!!!  :)





Tribunen til venstre er nordre bygg.. (SS sin tribune)

Yngve

Ny stadion vert det, for dagens har sjarm men ikje så mykje anna.. Etter som eg har skjønt det tidlegare så er det berre to alternativ som er med fortsatt, det er solheimsviken og mindemyren, og siden det er dei forslaga som er, så kan me jo like godt berre fikse opp den stadion me har, sjølv om det betyr bygging av 3 nye tribunar..

Sjå på viking sin nye stadion, den virkar heilt utruleg fantastisk bra, hadde me fått ein slek her i byen og så hadde det vore genialt, men me ikkje byrje med alt slags tull som kjøpesenter og fjas. På nye viking stadion så skal til og med nsb plasera ein stasjon rett utanfor, det er jo genialt.

Men ny stadion bør heller ikkje verte som nye lerkendal, der media er dritfornøgd og skryt, mens stadion i realiteten er ein skandale, til og med suporterane til rbk er dritskuffa, og det kan eg skjøne, bruke så mykje pengar, og ende opp med så lite, det må vere nedtur.

Men uansett så må det skje noko fort, slik me har det i dag, kan me desverre ikkje ha det så lenge..

JhonnyBeGood

<JhonnyBeGood: Vi skal ha en stadion, ikke en jævla senter... har nokk av det her i Bergen og i sentrum.. Skal vi ha en stadion der det står REMA 1000 osv på? som ullevål? ser faen ikke ut... BRANN STADION skal det stå!!! :) >

Erik: Hvis du leser innlegget mitt skikkelig, så ser du at det er akkurat det jeg skriver... Vi skal ha Brann Stadion, verken mer eller mindre så for vi heller ta hvor det skal ligge med åpent sinn. Helst ser jeg at vi beholder det vi har med en stor oppgradering, men eg må jo si at en sentrumsnær løsning frister og...
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Branntilegdør

dere vil ikke ha leiligheter nei? og hva tror dere skjer med Klokkesvingen da? i planene til StorBergen så er leiligheter den mest sannsynlige løsningen. noe ala åraasen. Så da får dere flytte inn der.

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Erik

Etter tegningen som fulgte med Hansatribunen skal det bygges en treningshall under tribunen.... Klokkesvingen blir helt lik hansa sin!!

Branntilegdør

Dette var vel før StorBergen kjøpte 51 prosent av stadion?? og en av måtene de vil tjene mer penger på stadion er å leie ut leiligheter

Erik

De har jo ikke 1 meter og bygge noe leiligheter da... De får ikke bygge større sving enn hansasvingen, så jeg skjønner ikke hvor disse leilighetene skal vere henne...

hjallisen

"Stor Bergen Boligbyggelag"

Tror dere at de gikk inn i Brann av ren veldedighet...gjør dere?

Tror ikke dere at de har spekulert i en flytting av Stadion til mer attraktive steder enn dagens plassering?

Tomten som frigjøres da må jo være gull verdt..

Bare en tanke...
ed beina plantet på bakken

Erik

Det finnes ikke noe tomt ledig til og ta en ny stadion i nærmeste fremtid... Storbergen sier de har lyst og bygge ut der stadion e no!

hjallisen

"badelandstomten" på nygårdstangen-er ikke den ledig da?

Mener å ha lest at det ikke ble noe nytt badeland der pga ett eller annet rot...
ed beina plantet på bakken

Branntilegdør

Quote from: "Erik"De har jo ikke 1 meter og bygge noe leiligheter da... De får ikke bygge større sving enn hansasvingen, så jeg skjønner ikke hvor disse leilighetene skal vere henne...


Du har verken vært på eller sett åråsen?? Tribunen trenger ikke bli noe større enn Hansasvingen. Det går bare på bekostning av sitteplasser og annet som er mer fornuftig å ha.. Selv om tanken om leiligheter er ganske "genial" egentlig. For da kan du pilse og kose deg så mye du vil uten at nøff kan blande seg inn.

Erik

Joda jeg har settt fulgeåsen, men den svingen er er ikke litt lik som Hansasvingen... Brann kan ikke lage en H....... svær tribune i klokkesvingen, de har knapt med plass og høyde, tror ikke de bygger noen små leiligheter enn vanlig tribune...

Bardehval

Ser at noen mener at byggingen av en ny Klokkesving blir like omfattende som Hansa. Grunnforholdene på disse to områdene er vidt forskjellige, Hansasvingen er tuftet på en myr, noe som medførte at de måtte støpe 30 meter ned i bakken, Klokkesvingen har mye fastere grunn noe som vil medføre betraktelig lavere kostnader.
Stadion skal ligger der den er idag!

Suppesupporter

Synes stadion skal ligge der den er. Skal den flyttes så må ikke det være mange meterne, det ville være direkte historieløst. Brann hører hjemme i stadionveien.

Og skulle noen naboer ha nokke å si på at Brann bygger ytterligere ut, så er min parole klar: Vi var der først ;)

Branntilegdør

hvis stadion ikke flyttes, er det jo bare å starte opp en ghetto der.. da flytter folk. Lage et helvete for naboene osv. Da blir det til slutt ingen som klager på stadion lengre.

Andrews


Erik

Den gammle klumpen som du maser om er ikke så gammel. hansa er ny, lille tribunen på langsiden er ny. klokkesvingen blir n, og SS tribunen blir revet og bygget til en større tribune... Lost case? ehm tror ikke det... tingen er at innen våren skal det vere bestemt hva som skjer... så vi får se!

hjallisen

Det er infrastrukturen som det er noe i veien med der hvor stadda er no. Stadda ligger midt i et boligområde-tror ikke huseiere rundt om vil like at stadion blir utbedret-de vil helst se den langt borte.. (jeg bor ikke der,men velger å tro at dette er tilfellet)

Finnes jo ikke parkeringsplasser nok rundt i området nå. Hvis de fikser stadda slik at den får en kapasitet på ca 20000 sitteplasser(undervarme/lys/lyd i tillegg)-tror ikke du at det fortsatt ville være vanskelig å finne plasser å parkere?

Folk gidder ikke sitte i 2 timer i kø for å se guttene spille-iallefall ikke dem som går der til vanlig.

Hadde stadda vært plassert ved Nygårdstangen-med parkeringsmuligheter og buss i umiddelbar nærhet, hadde det vært naturlig å tro at endel flere folk ville ha tatt turen for å se Brann. Til og med supportere fra Arna og Voss kunne ta turen(les: tog)

Flytt stadda til Nygårdstangen!! :)
ed beina plantet på bakken

Erik

Tror ikke du det blir kø i byn og? alle som skal inn på bygarasjen osv... om folk klarer og ta buss til byn, klarer de og ta buss til byn osv, klarer de og ta bussen opp til Minde og!!

Erik

Tror ikke du det blir kø i byn og? alle som skal inn på bygarasjen osv... om folk klarer og ta buss til byn, klarer de og ta buss til byn osv, klarer de og ta bussen opp til Minde og!!

Bardehval

Kø og problemer med parkering vil det bli uansett i en såpass trang by som Bergen. Etter min mening har Brann Stadion pr idag en ideell plassering, der folk kan parkere ved Haukeland, på Mindemyren og på Nymark. Gangavstand på 5-10 minutter har aldri drept noen. Jeg kan love at det blir et h..... for dem som skal ut i trafikkmaskinen på Nygårdstangen etter kampslutt dersom Stadion legges der. I fremtiden skal det jo også anlegges bybane i umiddelbar nærhet av Stadion. Da vil en ikke ubetydelig prosentandel av stadiongjengere ha enda en alternativ tilkomstmåte. Når det gjelder finansiering av Klokkesvingen og ny nordre langside, hva med å tenke litt nytt? Mine forslag: Brann Stadion Hotell, kurs konferanse, bowling/spillehall, restauranter, kortbane for svømming,
bilforretninger. Når det gjelder tilkomsten for ansatte og kunder som har behov for parkering, hva med å bygge inn et parkeringsanlegg i anlegget? Tilkomsten til Stadion er ellers ikke verre enn hva du opplever andre steder i by`n. Trangt er det uansett.

monzilla

Trafikksituasjonen når det gjelder Brann stadion er håpløs. Nygårdstangen og veistrukturen rundt der er vel en av de veiene med størst kapasitet i fylket. Greit nok at hvis man går i 10 min så kommer man til stadion, men hvilke plasser er det da man har ? jo, man har plasser så man sitter å lurer hele kampen på om bilen er der når man kommer tilbake igjen. Det med bybanen er tull fordi at bybanen dekker en så liten brøkdel av byens borgere.

Ny stadion til Brann er det som trengs for at vi skal ta gullet...

Erik

ehm tror du virkelig at det kommer til og gå knirkefritt? tror ikke det du... se på en handledag, køene står utenfor bygarajsen med folk som skal handle... hvordan blir det når en 15-20000 skal på stadion? trenge ny stadion for og ta gull?? lattis.... noen plasser som hadde passet og ta gull er på "stadion"

Kruxleiven

QuoteI fremtiden skal det jo også anlegges bybane i umiddelbar nærhet av Stadion. Da vil en ikke ubetydelig prosentandel av stadiongjengere ha enda en alternativ tilkomstmåte.

JhonnyBeGood

Et nytt Stadion kommer helt sikkert, men i denne byen blir det 10-år før det blir bestemt og påbegynt... Så hva mener dere da at vi skal spille på Stadion (plass til max13000 etter nye regler) slik den er i dag, eller bygge opp en ny tribune i klokkesv. og gjøre de andre nødvendige grep som må til for å tilfredstille UEFA sine krav... Slik at vi har en Stadion vi kan bruke, til de analfabetene vi har av politikere i denne byen for fingen ut (av musa og ræven alt ettersom) og bestemmer seg for hva som skal gjøres..
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Go Up