• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Det kommer ikke til å bli noe annet enn ståfelt oppe og nede. Det er Brann og Bataljonen helt klare på. Og så vil de ikke begynne med noen dyre komboløsninger med tanke på e-cup fordi man regner med at rene ståplasser blir lovlig innen kort tid siden UEFA som sagt har utvidet og forlenget prøveordningen som har vært denne sesongen.
Rød makt på Hansa

Corran

Når det gjelder UEFA så stoler eg ikkje på noe før eg ser det.
Og det skal bare en idiot eller en ulykke til så er det snudd helt på hodet igjen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Hva om SS får nedre Frydenbø, og øvre Frydenbø får seter men med «free seating?»

Glimt har «free seating» på hele SNN tribunen i ES, men i Europa er det nummererte plasser.


Må vel gå fint?
Brannsupporter.

opplett

Skjønner ikke helt poenget. Siden jeg begynte å gå på store stå har jeg og gjengen møttes utenfor stadion på et fast tidspunkt og funnet plasser sammen. Funker veldig fint, og vi står ca samme plass hver gang. Kan forstå at det er enda mer komfortabelt å ha en fast plass så man slipper å møtes utenfor, men synes det blir å lage et stort problem av noe lite hvis man eventuelt ikke vil flytte over fordi man ikke lenger har et fast sete.

Ideen om en stor ståtribune er jeg fan av, så kan man organisere seg i ulike klynger på de ulike delene om man vil.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Poenget mitt med nummererte seter på den øvre delen var å få en myk overgang.
La oss være enige med at utgangspunktet er at en skal få bedre stemning og at bedre samarbeid mellom SS og Z

Så vet vi at Z består av mange middelaldrende, grumpy menn som undertegnede (som dog ikke er på Z men kjenner  mange jevnaldrende der) som kan være litt vanskelige å få med på nye ting.

Vi kan også fint regne med at enkleste måten å flytte dem velvillig rett bak SS er å flytte hele feltet as is. Mao gi dem akkurat det de er vant til bare midt på tribunen. Det er nok forandring for sære gamle menn som ikke liker forandring lengre (akkurat som meg).
Dere som er yngre kommer til å merke dette senere i livet. Og de som er passert 50 og påstår de ikke er sånn driver med selvbedrag.

Så når dette har gått seg til en sesong eller to, og det er noe som er avklart at er lov og OK med nff og uefa, så begynner en å etablere free seating og ståplasser alt etter hva som er det en ønsker.
Det vil da også være mye mindre frafall.   

Å møte folk med At det kan da ikke være et problem. Det er bare å....., Om noen faller fra så får de bare det... Og lignende så støter en mange andre fra seg i tillegg til de en går mot.
Om en kommer hverandre litt i møte og lanserer forslag som en kan regne med at er ok kompromisser for motparten så er alt lettere.

Det er de som ønsker endringer som må få med seg de som ikke ønsker endringer. Om de ikke gjør det så blir de mest sannsynlig motarbeidet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

QuoteSS og Z

Dagens avsporing: Sånn krigshistorisk sett er det kanskje ikke en 100% fulltreffer på valg av bokstaver.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Nei men de har vært brukt i noen 10 år nå som forkortelser så tenker at det ikke er så farlig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Det er jeg helt enig i.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Quote from: kabelmann on June 20, 2024, 14:55:58 PMDet er jeg helt enig i.
Men skal ærlig innrømme at jeg tenker på det v og til når jeg skriver det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

RepublikkenBergen

Ser Danmark-England no... Danskene dunker og dunker på denne jævla trommen konstant.. England sine synger!!!

Wombat

June 21, 2024, 07:21:32 AM #1010 Last Edit: June 21, 2024, 07:23:12 AM by Wombat
Og her var vi, takk for at jeg fikk være med admins. Har lest og lest om trommer osv på forumet, og kjenner at nakkehårene reiser seg i skrekk

Brukte å stå på SS i min tid, uten trommer heldigvis, og med spontane reaksjoner

Skrevet det, jeg har vært så heldig at jeg har opplevd storlag og store stadion i Europa, og stort sett finner man trommer der. Noen steder er det forstyrrende, andre steder drukner det i bakgrunnen av sang og tilrop. Det vi må huske er at vi ofte snakker om stadioner som kan ta +50k mennesker, effekten blir uansett noe helt annet enn hva man kan forvente på Stadion, og i eliteserie. Der kan tromme ha en funksjon jeg kunne forsvart, dvs store stadion og tromme.

Å tro at tromme, selv med lovnader, ikke skal dominere på et stadion som staddaen, vel, da tror man nok også på julenissen
 
Jeg skal la være å snakke om forsangere, snakker om at VAR dreper impulsiv stemning...
Don't bang the drum like monkeys do

Wombat

hurra! nå håper jeg alle grupperinger klarer å gjennomføre dette uten problematikk

https://www.tv2.no/sport/fotball/regjeringen-gjor-dette-lovlig-et-gjennombrudd/16793086/
Don't bang the drum like monkeys do

Corran

I dag tror jeg de forsangerne med ryggen til banen og han som gjør en kjempe innsats på Gi meg en B og SS nådde sitt foreløpige bunnivå.

For det første tror jeg det er lite konstruktivt å rope så fråden står ut kjeften på en at Nå må folk koke eller så kan de dra seg til helvete vekk fra denne tribunen/feltet.
Dette er ikke noe som samler folk og rekrutterer nye. Det skremmer vekk folk og latterliggjør SS.
Sto noen ungdommer rett bak meg som er av typen som nettopp er begynt å gå alene på staddaen og de var ikke imponerte og tror ikke de ble rekruttert i dag.

Det andre er at bruken av ropert tar jo bare mer og mer av.

Det siste i dag er at det virker som det er null sammenheng mellom det som skjer på banen og det som synges.
Mathisen byttes ut, Warming kommer inn. Det skjer mye på Brann sin høyre side og masse situasjoner der Brann skulle hatt frispark. Hva skjer på SS Jo vi starter en sang om Ruben sin frisør?????
Da starter man sanger pga at de er gøye ikke for at de passer inn. Hadde no i det minste Ruben vært involvert i spillet de siste 5 minuttene.
Og det er ofte en tenker på om de som synger ser på kampen i det hele tatt og når en ser opp på de oppdager en at det stemmer.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

RepublikkenBergen

Quote from: Corran on June 28, 2024, 21:02:55 PMI dag tror jeg de forsangerne med ryggen til banen og han som gjør en kjempe innsats på Gi meg en B og SS nådde sitt foreløpige bunnivå.

For det første tror jeg det er lite konstruktivt å rope så fråden står ut kjeften på en at Nå må folk koke eller så kan de dra seg til helvete vekk fra denne tribunen/feltet.
Dette er ikke noe som samler folk og rekrutterer nye. Det skremmer vekk folk og latterliggjør SS.
Sto noen ungdommer rett bak meg som er av typen som nettopp er begynt å gå alene på staddaen og de var ikke imponerte og tror ikke de ble rekruttert i dag.

Det andre er at bruken av ropert tar jo bare mer og mer av.

Det siste i dag er at det virker som det er null sammenheng mellom det som skjer på banen og det som synges.
Mathisen byttes ut, Warming kommer inn. Det skjer mye på Brann sin høyre side og masse situasjoner der Brann skulle hatt frispark. Hva skjer på SS Jo vi starter en sang om Ruben sin frisør?????
Da starter man sanger pga at de er gøye ikke for at de passer inn. Hadde no i det minste Ruben vært involvert i spillet de siste 5 minuttene.
Og det er ofte en tenker på om de som synger ser på kampen i det hele tatt og når en ser opp på de oppdager en at det stemmer.


Megafonen ruvet over lyden på fjernsynet også.. Tragisk utvikling..

Wombat

Quote from: Corran on June 28, 2024, 21:02:55 PMI dag tror jeg de forsangerne med ryggen til banen og han som gjør en kjempe innsats på Gi meg en B og SS nådde sitt foreløpige bunnivå.

For det første tror jeg det er lite konstruktivt å rope så fråden står ut kjeften på en at Nå må folk koke eller så kan de dra seg til helvete vekk fra denne tribunen/feltet.
Dette er ikke noe som samler folk og rekrutterer nye. Det skremmer vekk folk og latterliggjør SS.
Sto noen ungdommer rett bak meg som er av typen som nettopp er begynt å gå alene på staddaen og de var ikke imponerte og tror ikke de ble rekruttert i dag.

Det andre er at bruken av ropert tar jo bare mer og mer av.

Det siste i dag er at det virker som det er null sammenheng mellom det som skjer på banen og det som synges.
Mathisen byttes ut, Warming kommer inn. Det skjer mye på Brann sin høyre side og masse situasjoner der Brann skulle hatt frispark. Hva skjer på SS Jo vi starter en sang om Ruben sin frisør?????
Da starter man sanger pga at de er gøye ikke for at de passer inn. Hadde no i det minste Ruben vært involvert i spillet de siste 5 minuttene.
Og det er ofte en tenker på om de som synger ser på kampen i det hele tatt og når en ser opp på de oppdager en at det stemmer.


Nailed it! Dette var grusomt, og har lite med å støtte lag å gjøre.

Har irritert meg grønn over tromme, ropert, og evighetssanger hos andre, nå er vi blitt andre...

La de finne seg et rave party om de krever kok for kokets del
Don't bang the drum like monkeys do

Lasaron

Trist å lese. Håper virkelig trenden snur.

Tenk å gå på kamper, og så være så lite opptatt av fotball - og samtid kjipe - at de kjefter på folk som ikke koker nok under en litt kjedelig fotballkamp.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Avsporing, men hvor stiller disse menneskene seg i VAR debatten? Er det uviktig og urelevant? Og ikke minst, hva med de sportslige prestasjonene?

Wombat

Quote from: andreas1989 on June 29, 2024, 11:53:48 AMAvsporing, men hvor stiller disse menneskene seg i VAR debatten? Er det uviktig og urelevant? Og ikke minst, hva med de sportslige prestasjonene?

Tror det vi ser er mye likt i mekanisme og rekruttering som 80/90 tallets engelske "firms" (het de ikke det?). Dvs liten interesse for fotballen, men ute etter samholdet og festen
Don't bang the drum like monkeys do

andreas1989

Fascinerende. Man kan jo spørre seg hva er det som gjør Brann attraktive for dem? Er det kun geografien?

Wombat

Quote from: andreas1989 on June 29, 2024, 12:08:41 PMFascinerende. Man kan jo spørre seg hva er det som gjør Brann attraktive for dem? Er det kun geografien?

Dengang var det vel både geografi, føle seg ønsket og og del av noe, og selvfølgelig"klassetilhørighet". Unge som ikke hadde fremtid eller håp som organiserte seg under dekke av fotballen

Antar at noe av dette finnes dagens tiltrekningskraft, men tviler på at det er fasit. Bergen er for liten, og samfunnsforskjeller generelt ikke store nok.
Don't bang the drum like monkeys do

fortune

På plussiden var det god stemning og mye synging på Z-feltet i går. Trappegjengen har til og med fått seg egen sang, så selv på Z begynner organiseringen å ta seg opp :)
First is first, second is nothing

Erlend

Quote from: andreas1989 on June 29, 2024, 11:53:48 AMAvsporing, men hvor stiller disse menneskene seg i VAR debatten? Er det uviktig og urelevant? Og ikke minst, hva med de sportslige prestasjonene?

Ironisk nok mistenker jeg at de er blant de som skriker høyest i motstanden mot VAR uten at jeg skal si det med veldig stor sikkerhet.

Og jeg ser jo i hvert fall på bortekamper så er ropertgjengen veldig glad i å stille seg opp på gjerdet og rope til spillerne om hvor misfornøyde de er etter en dårlig kamp

Miller

Bruken av megafon er vel et godt tegn på hvordan trommen kommer til å bli brukt. Rolig i starten for å så ta mer og mer over.

Langt over grensen til pinlig av og til. Verste er når den brukes til å kjefte på sine egne. Dette høres utover Hansa...

Wombat

Quote from: Miller on July 02, 2024, 10:28:38 AMBruken av megafon er vel et godt tegn på hvordan trommen kommer til å bli brukt. Rolig i starten for å så ta mer og mer over.

Langt over grensen til pinlig av og til. Verste er når den brukes til å kjefte på sine egne. Dette høres utover Hansa...

Jeg ser kamper via "onefootball.com" da jeg er utenfor kontinentet (kamper levert av norsk toppfotball så den er vel lovlig), kampene leveres bare med kamplyd

Tenkte for meg selv om og om igjen at det måtte være godset sine som hadde tromme. For det ble jo lovet av våre at bruken skulle være veldig begrenset...
Sakte men sikkert skjønte jeg tegningen, slo av lyd med en mild migrene mens jeg tenkte at SS hørtes ut som kbk sine fans

Skammelig, samme med diktator-roperten. Tror de som tror de styrer Dortmund sin vegg på Stadion bør ta seg en realitetssjekk
Don't bang the drum like monkeys do

boven

July 05, 2024, 20:40:06 PM #1024 Last Edit: July 05, 2024, 20:56:44 PM by boven
Tenk å sitte å se på Portugal - Frankrike og tenke "kul tromme"

Corran

Quote from: boven on July 05, 2024, 20:40:06 PMTenk å sitte å se på Portugal - Frankrike og tenke "kul tromme"
Det var helt forferdelig Og det morsomste med de monotone evighetssangene er at når de filmet publikum så var det supportere fra begge lag/nasjoner som sang med så de viste ikkje kem sin sang det var en gang.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

RepublikkenBergen

England-Sveits er jo et bevis på at trommer burde vært forbudt å ta med inn på en stadion...

Wombat

Klarte nøyaktig 16.08 på kampklokken før jeg slo av...

Glad jeg ikke har mulighet til å oppleve samme dritten på Stadion, men da med 1/4 del av tilskuerne men samme type tromme

Don't bang the drum like monkeys do

Optimist

Quote from: Wombat on July 06, 2024, 17:22:20 PMKlarte nøyaktig 16.08 på kampklokken før jeg slo av...

Glad jeg ikke har mulighet til å oppleve samme dritten på Stadion, men da med 1/4 del av tilskuerne men samme type tromme



Blir det brukt skarptromme på EM-kampen?
Kokende idiot

Nixon

Quote from: Optimist on July 06, 2024, 17:54:18 PMBlir det brukt skarptromme på EM-kampen?

Ja, det må vi ikke glemme. Trommegjengen skal bare bruke en lydsvak skarptromme ytterst forsiktig og hensynsfullt. Slik som de er ytterst forsiktige og hensynsfulle ellers på tribunen. Så det kommer til å gå bra.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on July 06, 2024, 18:29:31 PM
Quote from: Optimist on July 06, 2024, 17:54:18 PMBlir det brukt skarptromme på EM-kampen?

Ja, det må vi ikke glemme. Trommegjengen skal bare bruke en lydsvak skarptromme ytterst forsiktig og hensynsfullt. Slik som de er ytterst forsiktige og hensynsfulle ellers på tribunen. Så det kommer til å gå bra.

Drit i den trommen!
Brannsupporter.

Wombat

Som jeg skrev tidligere:

"Tenkte for meg selv om og om igjen at det måtte være godset sine som hadde tromme. For det ble jo lovet av våre at bruken skulle være veldig begrenset...
Sakte men sikkert skjønte jeg tegningen, slo av lyd med en mild migrene mens jeg tenkte at SS hørtes ut som kbk sine fans"

Ellers god sarkasme etterhvert fra presdenter og andre, men trist at ingen tromme og ropert entusiaster forsvarer standpunkt her (enten det er skarp eller stortromme).

 Håper uansett de har blitt gal av trommer under EM, og innser galskap og hvordan det dreper kampopplevelsen for mange fler enn undertegnede
Don't bang the drum like monkeys do

Corran

Quote from: Wombat on July 06, 2024, 19:03:08 PMEllers god sarkasme etterhvert fra presdenter og andre, men trist at ingen tromme og ropert entusiaster forsvarer standpunkt her (enten det er skarp eller stortromme).


Er vel ikke så mange som er for tromme her inne. Om jeg ikke husker feil så svarte vel over 75% at de var mot tromme i BA sin avstemning.
Og andel her inne er sikkert mye lavere da de som er for tromme stort sett er ungdommer.
Forum som dette er jo kanskje litt for gammeldags for ungdommene og en god del av de som er her inne har vel vært medlem her inne lengre enn de som er mest for tromme har levd.

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dr. Popcorn

Under kampen mellom England og Sveits var jeg nesten sikker på at NRK ved uhell hadde klart å mikse inn lyden fra et nyhetsinnslag om eldre trebåter. Trommene fra de sveitsiske supporterne hørtes ut som en gammel ensylindret dieselmotor. Helt håpløst monotont og slitsomt å høre på.

Corran

Og det var minst like ille i går under Portugal Frankrike.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: vitisvinifera on July 06, 2024, 22:35:47 PMUnder kampen mellom England og Sveits var jeg nesten sikker på at NRK ved uhell hadde klart å mikse inn lyden fra et nyhetsinnslag om eldre trebåter. Trommene fra de sveitsiske supporterne hørtes ut som en gammel ensylindret dieselmotor. Helt håpløst monotont og slitsomt å høre på.

Ikle på en gammel trebåt om sommeren. Da er det kos.
Brannsupporter.


Miller

Om noen tror det kommer til å bli en "forsiktig" bruk av tromme er det bare å se hva som skjer når capo gjengen blir irritert over noen som ikke synger på SS. De skriker i megafonen så det høres til BT tribunen. De kommer til å slå enda hardere for å "tvinge" flere til å synge / hoppe

kabelmann

Burde vært nedfelt i klubbens statutter at bruk av tromme på stadion kan forekomme når et eller annet buekorps har et pauseinnslag 16. mai, aldri ellers.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Miller

Quote from: kabelmann on July 08, 2024, 09:32:30 AMBurde vært nedfelt i klubbens statutter at bruk av tromme på stadion kan forekomme når et eller annet buekorps har et pauseinnslag 16. mai, aldri ellers.

Tenker vi kan fremme det på neste årsmøte😈

Lasaron

Usikker på om dette er riktig tråd, men Joel Ystebø (Krf-politiker i Bergen) og konen måtte altså høre at andre Brannsupportere ropte "Ystebø skal dø" og andre ukvemsord nede i Deventer. Dere som gjorde det kan enten be skikkelig om unnskyldning, eller se til å komme dere vekk fra klubben vår. Skammelig!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wombat

July 31, 2024, 22:56:51 PM #1042 Last Edit: July 31, 2024, 23:05:20 PM by Wombat
Synes ikke mye om hverken Krf eller politikere generelt, men dette blir på nivå med "sønn av en alkis" (som jeg enda skammer meg over på vegne av SKB og dengangs SS som jeg var en del av. Var selvfølgelig ikke med på den usmakelige biten, og fordømte det omgående)

Det skrevet, hadde noen satt i gang en "Drevland er korrupt" eller lignende hadde jeg ikke hatt problemer med å synge med (edit, selvfølgelig ikke om hun hadde stått blant SS som hadde vært skremmende, men hun hadde nok sittet på VIP plass, og dermed "trygt", da er det innenfor)
Don't bang the drum like monkeys do

Corran

Ser at FHM i et intervju på BA (video) sier at han gleder seg til stemningen og at SS (han sa ikke SS) flytter ned for da kommer de tettere på og en ser dem bedre.

Tenk om disse ungdommene kunne hørt på de voksne som viste bedre (av erfaring) den gang de absolutt skulle flytte opp :D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Quote from: Lasaron on July 31, 2024, 21:21:03 PMUsikker på om dette er riktig tråd, men Joel Ystebø (Krf-politiker i Bergen) og konen måtte altså høre at andre Brannsupportere ropte "Ystebø skal dø" og andre ukvemsord nede i Deventer. Dere som gjorde det kan enten be skikkelig om unnskyldning, eller se til å komme dere vekk fra klubben vår. Skammelig!

Jeg er rivende uenig i det meste SV foretar seg, men når jeg ser Lysbakken på et eller annet Brann-relatert arrangement så tenker jeg at nå er vi på samme lag og da legger vi de uenighetene igjen utenfor.  Så enkelt burde det jo være for alle, men akk nei

Lasaron

Enig. Dette gjelder uavhengig av parti.

Og så det er sagt: Skyldes dette fylla, så bør de som gjorde det slutte med alkohol.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

opplett

For en nydelig tifo i dag! Den var deilig.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Ja Tifo var vakker og det ser så forbanna mye bedre ut når SS er nede og ikke oppe
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Veldig god stemning i går. Dog ikke så god som mot Arouca og AZ. Var vi mer sulteforet i fjor, kanskje? Uansett gøy!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Lasaron on August 02, 2024, 08:56:46 AMVeldig god stemning i går. Dog ikke så god som mot Arouca og AZ. Var vi mer sulteforet i fjor, kanskje? Uansett gøy!
Jeg tror vi ble litt overdøvet av GAE, som gjorde det vanskelig å "komme til ordet" på BT og delvis Fjordkraft.

Go Up