• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

artigt

Satt på BT i går. Mye uforløst i går. Frydenbø var dårlig på å spille opp et BT med underliggende kok i seg.

Det virker som shalala-sangene er kjekkest for store stå for tiden.

Men GKH fotball.

Corran

blir litt monotont og kjedelig ja

Og i går hadde det vel vært på sin plass med å kjøre Castro låten noen ganger til
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

artigt

Men, jeg er bare en gretten gammel gubbe som er farlig nær 40, så jeg er fra da vi som ungdommer kjørte engelsk gatemote som stil.

Ser i dag at det kan virke som at de som er mest entusiastiske har kjøpt seg like gensere og er inspirerte av søreuropeisk stil.

Har vært utenbys i ett tiår, så er interessant å se. Livet går videre som de sier.

Hickok

Quote from: Corran on September 23, 2024, 11:16:16 AMblir litt monotont og kjedelig ja

Og i går hadde det vel vært på sin plass med å kjøre Castro låten noen ganger til
I hvert fall etter mål nr.2, der den vel var avsluttet før jubelen stilnet. På Fjordkraft-E var den i hvert fall knapt mulig å registrere.

Optimist

Quote from: artigt on September 23, 2024, 11:06:57 AMSatt på BT i går. Mye uforløst i går. Frydenbø var dårlig på å spille opp et BT med underliggende kok i seg.

Det virker som shalala-sangene er kjekkest for store stå for tiden.

Men GKH fotball.

To ganger i går prøvde vi på Frydenbø veksel med BT, uten at det ble veldig bra svar denne gangen. Så tror rett og slett at BT var litt svakere enn vanlig (må si at jeg pleier å skryte mye av den tribunen). Blir litt feil å bare skylde på shalala-sanger i går, for synes faktisk at det var mindre shalala enn det pleier.
Kokende idiot

Corran

Eg syntes det var mer shalalalalala
Men det sier vel litt om hva en henger seg opp i

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Synes det var oftere bedre sangvalg i går, og enig med optimist i at det var mindre shalala. Forsangerne var litt flinkere til å ikke avkutte spontane sanger, selv om det gikk i ball noen ganger. Feks. på Castro-sangen...

Merket fra starten av kampen (før målet) at folk var giret på å synge. Sangintensitet var bedre enn på en stund, men det har vel med anledningen å gjøre.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Miller

Har bemerket meg en ting siste 5-6 kampene; Løvastakken sangen startes etter ca 2-4 minutter ut i kampen hver gang og synges i 4-5 minutter (om det ikke kommer mål etc). Er dette planlagt?

Corran

Er så lei den at jeg føler den går fra ca når du sier og ut kampen. Kun avbrutt av Ruben sin sykkelhjelm og hater VAR

RepublikkenBergen

Virker jo som de kun har lyst til å synge en håndfull sanger.. Helst synge samme sang 5-6 ganger når de først er igang.. Er så tragisk..

Lasaron

I går hadde Maakeberget en tifo som liksom var slem med Brann. Forrige helg hadde tannbørstene fra Bodø en tifo der det stod Brann på også, et pussig forsøk på dissing.

Hva er det med at supportere nesten er mer opptatt av oss enn sitt eget lag?

Når jeg så kampen på tv i går, ble det mye prating, så jeg hørte ikke så mye fra tribunene. Var det mye "hater, hater hater Bergen by!" fra Maakeberget?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Lasaron on September 29, 2024, 14:56:41 PMI går hadde Maakeberget en tifo som liksom var slem med Brann. Forrige helg hadde tannbørstene fra Bodø en tifo der det stod Brann på også, et pussig forsøk på dissing.

Hva er det med at supportere nesten er mer opptatt av oss enn sitt eget lag?

Når jeg så kampen på tv i går, ble det mye prating, så jeg hørte ikke så mye fra tribunene. Var det mye "hater, hater hater Bergen by!" fra Maakeberget?
Jada, den gikk på repeat. Skulle tro det var Vålerengen på tur.

Optimist

October 22, 2024, 22:46:45 PM #1112 Last Edit: October 24, 2024, 15:56:43 PM by Optimist
Kom på en deilig tanke: Brann banker Lillestrøm ned i Obos og hele stadion runger «Lillestrøm rykker neeed».
Sannsynligheten er nok ikke så stor, men hadde vært en fantastisk opplevelse.
Kokende idiot

Hickok

Quote from: Optimist on October 22, 2024, 22:46:45 PMKom på en deilig tanke: Brann banker Lillestrøm ned i Obos og hele stadion runger «Lillestrøm rykker neeed».
Sannsynligheten nok er ikke så stor, men hadde vært en fantastisk opplevelse.
Ispedd noen gamle Fagermo klassikere?

Optimist

Quote from: Hickok on October 23, 2024, 04:54:00 AM
Quote from: Optimist on October 22, 2024, 22:46:45 PMKom på en deilig tanke: Brann banker Lillestrøm ned i Obos og hele stadion runger «Lillestrøm rykker neeed».
Sannsynligheten nok er ikke så stor, men hadde vært en fantastisk opplevelse.
d noen gamle Fagermo klassikere?

Tenk at jeg glemte at Fagermo er trener der. Enda bedre!!
Kokende idiot

Eivind

Etter gårsdagen kan man vel trygt slå fast at noe "gullrus" ikke har inntatt tribunene hvertfall.

Lasaron

Jeg tror ikke vi er helt klar for gull enda. Ingen gullfeber.

Forøvrig har jeg behov for å melde fra om at det var utrolig nedsig å høre sånn der allez allez, eller olè olè, eller hva det nå var.

Bergensere har i alle tider skrytt av å være annerledes enn alle andre i Norge. Da blir det faktisk overraskende å høre at såpass mange ønsker å låte helt likt som alle andre ultras. Strømlinjeformet, repetitivt, enerverende, kjedelig. Særpreget er borte. De velger med vilje å bli like kjedelig som de andre. De velger å bli lik de andre.

Dette er overraskende på skikkelig.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

artigt

Positivt:

Veldig lite opphold mellom sanger de første 60. Det er generelt jevn driv på stadion på en måte det ikke var i gamledager.

Negativt:

Moll-stemt Løvstakken lalala.
Litt til lalala.

Og verst: Dårlig kok på resten av Stadion. Lite gnist.

Hadde vært kjekt for spillerne å oppleve 2007-tilstander om det skulle bli gull. E-cup-kampene har hatt høyt nivå!

Leffen

Kan noen gjengi teksten på den nye sangen? Hvilken melodi?

Dickens

Quote from: Leffen on October 28, 2024, 11:19:49 AMKan noen gjengi teksten på den nye sangen? Hvilken melodi?

Quote from: Lasaron on October 28, 2024, 09:44:43 AMJeg tror ikke vi er helt klar for gull enda. Ingen gullfeber.

Forøvrig har jeg behov for å melde fra om at det var utrolig nedsig å høre sånn der allez allez, eller olè olè, eller hva det nå var.

Bergensere har i alle tider skrytt av å være annerledes enn alle andre i Norge. Da blir det faktisk overraskende å høre at såpass mange ønsker å låte helt likt som alle andre ultras. Strømlinjeformet, repetitivt, enerverende, kjedelig. Særpreget er borte. De velger med vilje å bli like kjedelig som de andre. De velger å bli lik de andre.

Dette er overraskende på skikkelig.

Amen! Jeg trodde ikke mine egne ører da jeg begynte å fange opp det som kom fra den Ultras-gjengen i går. Det er tro kopi av det vi har hatet i alle år (les: Kanaris, Kjernen, Klanen, Stabæk Support osv)

Det er så platt, monotont og enkelt.

Hvem er det som står bak denne gjengen der oppunder taket? Er det "voksne" folk eller TikTok-generasjonen på 16 som runker til tribunevideoer fra Tyskland og Italia?

Lasaron

Tja. Nå skal jeg være en litt sånn kjip og kjedelig og ordentlig samfunnsdebattaktig type.

Vi kommer kanskje lenger med en litt mindre polariserende ordbruk enn akkurat det der.

Men det er kjipt at den unge gjengen liker det generiske og vil være mest mulig lik de andre. Og overraskende, for det er så utypisk for å være bergensk.

Miller

Dickens taper debatten greit med ordbruk.

Til sak er det direkte trist det som skjer på SS for tiden. Kjefter på tribunen og i sosiale medier på egne supportere. Etterligner alle andre på sangvalg og stiler.

Hva skjedde med Bergensidentiteten?

Corran

Det som er tristes med sangvalgene og tilnærmingen til fula, engen og lignenden er at en med dette drar ned stemningen på resten av stadion.

Jobben til SS er å gå foran og da prøve å dra med seg resten av tribunene.
En skal ikke bra synge for å få med resten En skal ha sine ting og helst gjerne med humor.
Men en må også lese spillet på banen og føle resten av tribunene og så dra dem med på reis opp, Vi e berømte Brann, tjukk og feit og full og lignende sanger.
SS blir jo bedømt etter hvor mye stemning det er på hele staddaen

Men da kan en ikke stå med ryggen til og bare leve i sin egen verden med spanske tyrefekting ron og alez alez

fortune

Hvordan gikk den der "samme sang hele kampen lang"-sangen som vi sang før ungdommen overtok SS? Noe å dra i gang mot LSK?
First is first, second is nothing

artigt

En må ha litt respekt for at de unge er de som skaper volumet, så det blir tull å bare gå i skyttergraven, men det virker som vi har fått en ultrasgjeng med eget opplegg og lalala-evighetssanger. Det blir litt som en CD som blir satt på og så er man i gang.

Om det er noe positivt, så er det at vi alltid var svake på å holde volum over tid, høye topper og dype daler. Er blitt mer jevnt nå.

Hickok

Quote from: fortune on October 28, 2024, 16:18:04 PMHvordan gikk den der "samme sang hele kampen lang"-sangen som vi sang før ungdommen overtok SS? Noe å dra i gang mot LSK?
For deretter å følge opp med å gjøre akkurat det samme selv?

fortune

Quote from: Hickok on October 28, 2024, 17:34:51 PM
Quote from: fortune on October 28, 2024, 16:18:04 PMHvordan gikk den der "samme sang hele kampen lang"-sangen som vi sang før ungdommen overtok SS? Noe å dra i gang mot LSK?
For deretter å følge opp med å gjøre akkurat det samme selv?

Absolutt, kanskje noen tar ironien.

Dickens

Quote from: Miller on October 28, 2024, 14:52:53 PMDickens taper debatten greit med ordbruk.

Oi, ble du så ømfintlig og krenket pga et ord?

Om ikke noen tørr å si klart i fra så kan jeg love deg at det er tromme på den tribunen innen 2-3 år.

Da er det bare å legge ned hele butikken.

Optimist

La oss heller fokusere på å lage mest mulig lyd i sesonginnspurten nå! Ikke vits i å «surmule» over noe som ikke kan endres på et blunk nå uansett. Blir dumt hvis dette tar fokuset i en så viktig tid.
Kokende idiot

Leffen

Viser seg at de sang "kornvig, allez", altså en omskrivning av Børsting-sangen. Så har ikke kommet noen ny lalalala-sang.

Nixon

Quote from: Leffen on October 29, 2024, 10:42:42 AMViser seg at de sang "kornvig, allez", altså en omskrivning av Børsting-sangen. Så har ikke kommet noen ny lalalala-sang.

Jo, begge ble sunget på søndag.
Rød makt på Hansa

fortune

Det var noe med "Super-brann", "alt går an", muligens én setning til og mye shalala/oleole.

Spelaren

"Reis opp" på 0-0 må forbys i vedtektene.
Gå av.

artigt

Quote from: Spelaren on October 29, 2024, 14:49:51 PM"Reis opp" på 0-0 må forbys i vedtektene.

Reis opp ole ole ole ole ole. Ååhhh....ole ole...reis opp! :)

RepublikkenBergen

Quote from: fortune on October 29, 2024, 11:09:41 AMDet var noe med "Super-brann", "alt går an", muligens én setning til og mye shalala/oleole.

Hørtes ut som noe de kunne ha sunget i Bodø... Elendig sang.

Miller

Quote from: Dickens on October 28, 2024, 22:27:33 PM
Quote from: Miller on October 28, 2024, 14:52:53 PMDickens taper debatten greit med ordbruk.

Oi, ble du så ømfintlig og krenket pga et ord?

Om ikke noen tørr å si klart i fra så kan jeg love deg at det er tromme på den tribunen innen 2-3 år.

Da er det bare å legge ned hele butikken.

Klar og tydelig, men usakeligheter kommer som oftest kort i en diskusjon. Tror meg og deg er veldig enige i hva vi ønsker.

Angående trommen skal jeg være litt usaklig, der kommer jeg til å prøve å ødelegge den om den kommer.

Nixon

Quote from: Spelaren on October 29, 2024, 14:49:51 PM"Reis opp" på 0-0 må forbys i vedtektene.

Ikke nødvendigvis. Men Brann må kjøre kampen og skape entusiasme på tribunen først. Helt dødfødt å starte den når det er dødt på tribunen. Det var i så måte et meget pinlig forsøk nå på søndag.
Rød makt på Hansa

Dickens

Quote from: Leffen on October 29, 2024, 10:42:42 AMViser seg at de sang "kornvig, allez", altså en omskrivning av Børsting-sangen. Så har ikke kommet noen ny lalalala-sang.

Var på ingen måte Kornvig konverteringen folk reagerte på. Det er som nevnt her inne noe forferdelige greier med "super Brann, alt går ann" og alé,alé,alé eller shalala. Det har brent seg inn i hjernen min. Den kreften må vekk fra Stadion.

Miller

Hva med å konsekvent overkjøre den "Super Brann ale ale" med en sang hver eneste anledning? Z og resten av oss burde klare det fint med tanke på hvor lite trøkk det var på den.

Lasaron

Det høres ut som en god idè.

Litt av greien her er jo at den grupperingen som synger høyest, vinner frem. Og det er jo fritt frem å synge.

Leffen

Lasaron

Om dagens midtre øvre flytter ned, Felt Z flytter inn i midten oppe, og de på sidene rives mer med, så kan det absolutt bli bra. Kanskje veldig bra.

fortune

Quote from: Lasaron on November 06, 2024, 17:29:11 PMOm dagens midtre øvre flytter ned, Felt Z flytter inn i midten oppe, og de på sidene rives mer med, så kan det absolutt bli bra. Kanskje veldig bra.

Ingenting som tilsier at Z flytter inn såvidt jeg vet. Tror de fleste i det minste først ser an opplegget, plutselig finner man ut at man skal drive med megafon og voksenkjeft på øvre også..

Lasaron

De kan jo prøve det ut. Send et par av kjeftesmellene opp fremfor felt Z i kampen mot Lillestrøm, for å lodde stemningen for slike sprell neste år.

Optimist

Håper det blir forsanger på både nedre og øvre Store stå. Ganske sikker på at det vil være det beste for stemningen i det lange løp.
Kokende idiot

fortune

Quote from: Optimist on November 06, 2024, 18:04:35 PMHåper det blir forsanger på både nedre og øvre Store stå. Ganske sikker på at det vil være det beste for stemningen i det lange løp.

Det avhenger nok veldig av hvordan man definerer stemning. Så lenge man, som forsangerne, definerer det som høyest mulig gjennomsnittlig lyd så tipper jeg du har rett. I det minste så lenge mange nok er villig til å få voksenkjeft annenhver uke.

Optimist

November 06, 2024, 18:51:44 PM #1146 Last Edit: November 06, 2024, 19:00:11 PM by Optimist
Quote from: fortune on November 06, 2024, 18:48:32 PM
Quote from: Optimist on November 06, 2024, 18:04:35 PMHåper det blir forsanger på både nedre og øvre Store stå. Ganske sikker på at det vil være det beste for stemningen i det lange løp.

Det avhenger nok veldig av hvordan man definerer stemning. Så lenge man, som forsangerne, definerer det som høyest mulig gjennomsnittlig lyd så tipper jeg du har rett. I det minste så lenge mange nok er villig til å få voksenkjeft annenhver uke.

Ja, jeg tenker jo høyest mulig snitt-volum. Også naturligvis at vi beholder de høye toppene vi kan ha. Kanskje også forbedre de.
Men selv om jeg vil ha forsanger både oppe og nede, er det fortsatt veldig viktig for meg at stadionstemningen følger det som skjer på banen når det skjer ting. Det er også viktig for meg at det er maksimalt 3-4 runder på diverse sanger.
Kokende idiot

Leffen

Quote from: Optimist on November 06, 2024, 18:51:44 PM
Quote from: fortune on November 06, 2024, 18:48:32 PM

Ja, jeg tenker jo høyest mulig snitt-volum. Også naturligvis at vi beholder de høye toppene vi kan ha. Kanskje også forbedre de.
Men selv om jeg vil ha forsanger både oppe og nede, er det fortsatt veldig viktig for meg at stadionstemningen følger det som skjer på banen når det skjer ting. Det er også viktig for meg at det er maksimalt 3-4 runder på diverse sanger.

Støttes 100%. Særlig siste setning.

Corran

Likte ikke tonen og måten det var skrevet på.
Det var litt for Bidra eller drit og dra.

Det er faktisk en veldig stor andel på den tribunen i dag som er med på å lage liv men ikke henger seg med på forsangerne hele tiden. Mange godt voksne som synes det blir for organisert og likt kanariene for ofte.
Om alle disse forsvinner fra tribunen for at de ikke føler seg velkommen lengre (mange av de vil nok flytte ut på sidene om de ikke er der alt) så vi de som kommer nye på tribunen være de som går på en kamp i ny og ne og kjøper seg billigste billetten de får og gjerne ikke vil bidra i det hele tatt

Lasaron

Barten skriver på X at de er en gjeng som nå skal flytte fra Felt Z og inn på ståtribunen. Med Felt z-gjengen stående oppe, og de som nå er oppe stående nede på en ståtribune, så kan det bli veldig bra.

Go Up