• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann i media

Started by Leffen, August 01, 2016, 13:21:50 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Erlend

Jeg velger å la tvilen komme han til gode og tenke at ja han er nok irritert (med god grunn) men at det ikke var meningen å la det skinne så mye gjennom som det gjorde i går.  Som noen nevnte i kamptråden, han har alltid en energi som er litt der nede i intervjuer og så glapp det nok litt i det intervjuet som gjorde at det ble seende veldig ille ut

Superjack

Quote from: opplett on August 19, 2024, 08:08:24 AMRimelig slett jobb av Bøyum og co. å ikke følge opp intervjuet med Ulrik når de prater med Horneland.

Dette er veldig vanlig av godeste Bøyum (og også Pamer). De er ikke gode å følge opp kommentarer og spørsmål.
Brannsupporter.

Corran

Kanskje han var litt overtent og ville vise seg fram etter litt motgang og kanskje noen tilbakemeldinger han ikke har vært helt fornøyd med. Og når han scoret så kom ting litt til overflaten
Så trenger ikke være mer dramatisk enn det
Så fram til noe mer kommer ut så tenker jeg at det kanskje er greit å gi ham litt slakk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Superjack on August 19, 2024, 11:48:36 AM
Quote from: opplett on August 19, 2024, 08:08:24 AMRimelig slett jobb av Bøyum og co. å ikke følge opp intervjuet med Ulrik når de prater med Horneland.

Dette er veldig vanlig av godeste Bøyum (og også Pamer). De er ikke gode å følge opp kommentarer og spørsmål.

Men dette er ikke det verste eksemplet. Man må jo vurdere litt tid og sted også. Ikke det beste tidspunktet etter min mening. Horneland har jo heller ikke sett intervjuet og ville ikke hatt forutsetninger for å kommentere det.
Rød makt på Hansa

opplett

Quote from: Nixon on August 19, 2024, 12:03:00 PM

Men dette er ikke det verste eksemplet. Man må jo vurdere litt tid og sted også. Ikke det beste tidspunktet etter min mening. Horneland har jo heller ikke sett intervjuet og ville ikke hatt forutsetninger for å kommentere det.

Trenger ikke å ha sett intervjuet for å få spørsmål om det. Bøyum kunne for eksempel spurt hvordan han vurderer hvem som starter på kantene, og hvorfor Mads Sande har hoppet bukk forbi alle sammen. Horneland touchet litt innpå det, men da kan Bøyum gjerne følge opp med hva som mangler fra f.eks. Ulrik og de andre som står bak i køen. Det hadde vært interessant å høre, og stiller man slike normale spørsmål trenger man ikke nødvendigvis hause opp selve intervjuet med Ulrik.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Quote from: opplett on August 19, 2024, 12:28:45 PM
Quote from: Nixon on August 19, 2024, 12:03:00 PM

Trenger ikke å ha sett intervjuet for å få spørsmål om det. Bøyum kunne for eksempel spurt hvordan han vurderer hvem som starter på kantene, og hvorfor Mads Sande har hoppet bukk forbi alle sammen. Horneland touchet litt innpå det, men da kan Bøyum gjerne følge opp med hva som mangler fra f.eks. Ulrik og de andre som står bak i køen. Det hadde vært interessant å høre, og stiller man slike normale spørsmål trenger man ikke nødvendigvis hause opp selve intervjuet med Ulrik.

Det blir noe annet enn å "konfrontere" Horneland med at Mathisen virker sur i intervjuet etter kampen.
Rød makt på Hansa

krakra

Mathisen sa jo ingenting galt. Det var kroppsspråket og utstrålingen hans som virket sur og grinete. Det er jo vanskelig å spørre Horneland om dette. "Mathisen virket sur når vi snakket med ham. Hva syns du om det?".

Syns ikke BT trenger å skape konflikter heller.

opplett

Det var ikke poenget mitt å konfrontere. Som sagt, Bøyum kunne vært undersøkende i tilnærmingen. Prøve å finne ut hvorfor det er slik.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Lite toneskifte fra Grønner i spissdebatten etter gårsdagens kamp. Han hyller Heggebø etter gårsdagens kamp og på den nye Fotballpreik er han med på at Finne kanskje er best som innbytter og at det beste for Brann kan være at han og Heggebø(som også er best som innbytter) veksler på å starte.

Jeg tror også det er fornuftig å veksle på det. Tror også sinne over å bli benket er en større motivasjon for Finne enn tillitt over tid når ting ikke funker.

opplett

Begge er best foran mål fra benk for tiden, så det er bare å veksle annenhver kamp  ;)

Nixon

Ingen starter.
Begge kommer inn.
Rød makt på Hansa

Corran

men da må begge byttes inn etter 10 minutter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Da er "sirkus Ballspark" i gang i Kasakhstan med Høybråten i spissen som prøver å kopiere den legendariske videoen med Dan Børge som brekker seg. Det ble et pinlig skuespill.

mobli

Quote from: Dickens on August 28, 2024, 13:24:40 PMDa er "sirkus Ballspark" i gang i Kasakhstan med Høybråten i spissen som prøver å kopiere den legendariske videoen med Dan Børge som brekker seg. Det ble et pinlig skuespill.

Var det Høibraaten var mest interessert i å spørre Horneland om på pressekonferansen også.

Lasaron

I ordets rette forstand er det mange patetiske innlegg på Ballspark Facebook etter gårsdagens kamp.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Elfakiri

Quote from: Dickens on August 28, 2024, 13:24:40 PMDa er "sirkus Ballspark" i gang i Kasakhstan med Høybråten i spissen som prøver å kopiere den legendariske videoen med Dan Børge som brekker seg. Det ble et pinlig skuespill.

Ballspark generelt er sirkus. Høibraaten er bare plagsom.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

andreas1989

Fascinerende hvordan BT om dagen regelrett kopierer BA sine saker flere dager senere.

Først var det intervju med Per-Ove og i dag kunne først BT fortelle at Wassberg er tilbake på feltet, noe BA kunne melde på onsdag, og nå er det sak om at EHJ giftet seg i helgen, den saken kunne også BA fortelle på onsdag.

Var det 6 mennesker BT sendte avgårde til Kazhakstan? Det må jo ha kostet dem nærmere 200k i fly, losji, mat og eventuell overtid. BA sendte til sammenlikning 2 stykker til Kazhakstan. Butikken må gå bra om dagen iallfall, selv om poden blir mer og mer uhørlig for hver uke.

Dickens

Quote from: andreas1989 on September 13, 2024, 16:22:42 PMButikken må gå bra om dagen iallfall, selv om poden blir mer og mer uhørlig for hver uke.

Siste poden er noe av det dårligste. Greit nok at det har vært landslagspause, men 80% er bare fjas og har ingenting med Brann å gjøre. Det mases om stjernetegn, hjortejakt og hvordan det er å være i 40-årene. Skulle tro vi overhørte lunsjpausen deres. Og det der får de betalt for.

krakra

Syns det er helt greit med det utenomsportslige fjaset. Mer problemet med nivået når de faktisk snakker fag. Det er overfladisk og tabloid. Veldig liten innsats går inn i å faktisk analyser e og forklare det som skjer. Alt skal inn i en forhåndsbestemt tabloid boks. Og Høibraaten er jo verst. Tidvis morsom fyr, men som tidligere agent burde vi forvente noe innsikt også. Istedenfor fjaser ham bare med spinnville verdisettelser på hvem enn som er i form til enhver tid.

Vil faktisk gi skryt til Jonas Grønner i forrige fotballpreik som gjorde en god jobb med å forklare hvilken tankegang som ligger bak at Brann er såpass rolige på overgangsmarkedet. Vil ha mer enn det og mindre av om tabloide journalister syns Brann burde bruke mange millioner på spiller eller ikke.

ostraume

Ny svak episode av Ballspark i dag, og Grønner (faktisk!) langt bedre og mer nyansert når han snakker om utfordringer med å endre på dynamikken i stallen. Her har han jo faktisk noe å komme med av relevant erfaring. Som gammel stopper sager han og rettmessig Palle for begge baklengsene i går.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Enorm forskjell på de to poddene i dag ja. Ballspark er som vanlig mest overdrivelser, faktaopplysninger som ikke stemmer og klaging på at man bruker for lite penger. I fotballpreik er det derimot en saklig og til tider velbegrunnet diskusjon mellom Grønner og Tormod Bergersen og selv om man ikke nødvendigvis er enig i alle konklusjonene, er det mulig å forholde seg til resonnementet.

Håper Bergersen blir en fast deltaker i fotballpreik fremover, i tillegg til Jonas Jonsson og Grønner som stort sett er med.
First is first, second is nothing

andreas1989

Så lenge de får høre hvor festlige de er i facebook gruppen så blir det nok neppe noen endring fra Ballspark. Hun Blindheim fniser så mye at man skulle tro det var tilgjort, men det tror jeg faktisk ikke det er.

Corran

I dag er det sak ang en jente som reiser på borteturer og ønsker enda flere jenter med
Er egentlig en gladsak om Jenter med Bøttehatt og tar også for seg historien bak uttrykket og tegningen ang Jenter med bøttehatt.
Men hva velger BA å gjøre? Jo de velger å i overskriften fokusere på at hun har fått noen bemerkninger slengt etter seg pga at hun er jente. Noe som er helt på trynet og ikke hører hjemme noen steder da alle skal være like velkomne på borteturer.
Men hvorfor ødelegge en sak som egentlig skulle være med på å rekruttere flere jenter, ikke skremme dem vekk.
Det holder vel at dette var en del av saken og ikke hele fokuset i overskriften da artikkel nå gjerne virker mot sin hensikt.

Her er saken
https://www.ba.no/benedikte-er-del-av-det-store-mindretallet-fikk-en-gang-beskjed-om-at-jeg-ikke-hadde-noe-her-a-gjore/s/5-8-2746179

Og igjen det er forkastelig, men kunne ikke det vært en egen sak i så fall? Er i alle fall tåpelig at dette blir click baiten 

Lasaron

BA kjenner jo Brann godt. Da er det pussig at de lager sak på at Brann i to hjemmekamper på rad har måttet spilt "feil vei" etter å ha tapt myntkastet, som om det er noe nytt. Slik har motstandere gjort i årevis.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Dickens

Quote from: Lasaron on September 19, 2024, 06:03:05 AMBA kjenner jo Brann godt. Da er det pussig at de lager sak på at Brann i to hjemmekamper på rad har måttet spilt "feil vei" etter å ha tapt myntkastet, som om det er noe nytt. Slik har motstandere gjort i årevis.

Mulig jeg har selektiv hukommelse eller at Brann har vunnet ekstremt mange myntkast siste årene, men har også lagt merke til at det er uvant at Brann nå i to kamper på rad spiller "feil vei". Hadde vel det likt mot Astana også.

Lasaron

Det der skjer hele tiden. Siden 2008. Flere ganger pr sesong.

Corran

Mitt inntrykk er at de spiller oftere "feil vei" enn kun de to siste kampene

Nixon

Det var en sesong der det gikk så bra å spille mot BT i andre omgang, at Brann begynte å velge det når de hadde sjansen. Husker ikke når, begynner å bli noen år siden.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

En fin kamp ja, tonen etter Sarpsborg 08-kampen hadde vært noe annet.
Gå av.

Superjack

Har hørt dagens Ballspark, og igjen tar jeg meg i å lure på hva den gjengen egentlig gjør for å være konsistente og vurdere hva de sier.

I følge dem er det mye som tyder på at Kristiansen ikke får ny kontrakt. Fair enough.
Men nå er det en nesten en liten katastrofe i følge Pamer at han ikke gjør det. Og argumentene er at han får jo spille, og derfor er god nok.
Å lage plass til yngre er ikke noe bra argument tydelig vis.

Dette er samme Pamer som om igjen og om igjen messer om å prøve de unge og at klubben ikke kan være trenerstyrt.
Han sier samtidig i Podcasten at det er Horneland sin jobb å bruke de spillerene som er bra for Brann å bruke, som at det er Horneland sin oppgave å velge det som er bra på lang sikt.

POL kommer aldri og kan aldri ta ut et lag. Men når han ser at Horneland om igjen og om igjen velger det trygge og sikre med Kristiansen, så er det jo POL sin jobb å sette sammen en litt annen stall og yngre stall til  Horneland, som da er bedre for Brann på litt lenger sikt? Eller er det jeg som ikke forstår noe som helst?
Brannsupporter.

Lasaron

Ruben Kristiansen kommer mest sannsynligvis til å være dårligere neste år enn i år, og dermed ikke god nok - alder tatt i betraktning. I år er han jo allerede dårligere enn i fjor.

Corran

Synes heading på en eller annen artikkel i BT var at Ruben hadde fått beskjed om at han ikke fikk  ny kontrakt
Men ser ingenting i BA

kabelmann

Jonas Grønner er på linje med Pamer og synes dette er kjipt gjort mot Kristiansen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Kjipt? Ja. Rett? Ja.

Klart det er kjipt å si til en meget lojal og dyktig medarbeider at den ikke får fortsette.
Samtidig rett når denne er nådd naturlig pensjonsalder (i fotballens verden) og det er 2 unge og fremadstormende som skal utvikles og ta rollen fremover.

Brannsupporter.

krakra

Hvorfor påstås det fra alle hold at "Ruben er bedre enn noen gang"? Han er da ikke bedre enn i fjor?

Superjack

Quote from: krakra on October 07, 2024, 20:21:46 PMHvorfor påstås det fra alle hold at "Ruben er bedre enn noen gang"? Han er da ikke bedre enn i fjor?

Helt rett.
Han er fortsatt god, men bedre i fjor.

Overraskende mange ganger tatt på fart i år, slik jeg har oppfattet det.
Blir nok ikke raskere neste år.
Brannsupporter.

Corran

Ruben hadde en kanon kamp og de tabloide (Ballspark og Grønner) husker den kampen best.
Om en ser hele sesongen under ett så er han helt klart dårligere enn tidligere.

Superjack

Om Torsvik og Japhet holder seg skadefri så er de og skal de være foran Ruben på stopper og på backplass.

Soltvedt ville eventuelt kjempet med Ruben på backplass,
men har kontrakt også i 25 og er vel ikke salgbar eller villig til å gå for lavere lønn.

Helland skal satses på, kanskje også Holten.

Da er det ikke plass til Ruben i en stall på 22-25 spillere.
Så enkelt og så brutalt.

God klubbdrift av POL og ledelsen. Ser at hylekoret i Bt kommentarfelt og Ballspark Fjesbok vil ha POL ut.
Brannsupporter.

andreas1989

Tormod Bergersen er ute med en litt mer nyansert kommentar i BA om Ruben-gate, sammenliknet med sirkuset i BT.

Kagain

Quote from: andreas1989 on October 08, 2024, 06:25:57 AMTormod Bergersen er ute med en litt mer nyansert kommentar i BA om Ruben-gate, sammenliknet med sirkuset i BT.

https://www.ba.no/tarene-triller-for-ruben-men-brann-kan-likevel-ha-gjort-det-rette/o/5-8-2772405

To gode poeng fra hans side rundt historien og hva vi kan lære av det. Han snakker om sist gang Brann rykket ned og skriver.

Gilli Rolantsson, Bismar Acosta, Kristoffer Barmen og Ludcinio Marengo. Ja, til og med Fredrik Haugen var på overtid i Brann før han dro. Den gang burde det vært gjort brutale valg tidligere.

Det er færre nå enn da, med kun EHJ og Kristiansen som godt voksne spillere ala Acosta. Acosta er forøvrig kun litt over ett år eldre enn Kristiansen er nå.

Castro har gjort det greit og kan tenkes å ha sult fremdeles. Brann har gjort det vanskelig for seg selv med å hoste opp millionsummer for spillere som kanskje ikke er verdt det i det lange løp (Soltvedt, Kartum), men det er nå så.

Suksessen den gang gjorde også at treneren fikk mer og mer makt, også når det kom til spillerlogistikken. En treners mål er ofte mer kortsiktig enn en klubbens. Jeg tror Eirik Horneland vet at han har startet på et maraton med Brann, men jeg mistenker at rent sikkerhetsmessig kunne det nok vært ok å ha Ruben Kristiansen i stallen også neste sesong

Dette med trenerens mål vs. sportssjefen har vi snakket om før. JEg er dog usikker på om Horneland aksepterer at han ikke får den makten som tidligere trenere hadde. For å være rettferdig ovenfor Horneland kan man peke på at han har resultater som underbygges av de valgene han er enige med på spillerfronten.

Lasaron

Ja, Horneland har bra resultater. Men det er ikke enestående å ha tatt sølv i serien og gull i cupen. Skulle vi gitt blaffen i fasitholdningen at sportssjefen skal ha kontrollen over kontrakter, forlengelser, ut og inn, måtte Hornis ha levert mye bedre enn dette. Så viktig er fasiten.

Hvis ikke Hornis liker at en sportssjef bestemmer slike ting, og ikke liker det hen bestemmer, så kan han si opp. På den andre siden har jo Hornis selv ganske lang kontrakt, og bør kunne tenke litt langsiktig han også.

ostraume

Resultater, ja, men Horneland må nesten få mest kred for å gjøre svært mange spillere bedre. Dette har vi ikke vært spesielt vant med i Brann.

fortune

October 08, 2024, 08:08:51 AM #893 Last Edit: October 08, 2024, 08:12:49 AM by fortune
Ingen trenere bør ha sportssjef-privilegier, selv ikke de aller beste. Klopp fikk for eksempel tilnærmet all makt i Liverpool etter å ha vunnet CL og PL, deretter falt kvaliteten på spillerlogistikken betraktelig og klubben vant ingen flere store trofeer i hans regjeringstid. Dette til tross for at man da hadde mer ressurser og en bredere stall.

Om Horneland vet at han er med på en maraton med Brann er jeg usikker på siden han foretrekker spillere med kort tidshorisont og har  innrømmet at motivasjonen til å fortsette fikk seg en alvorlig knekk da Wolfe og Rasmussen forlot oss. Utvilsomt en god lagbygger, men jeg tviler på at haugesunderen er typen som holder det gående i år etter år, lag etter lag.
First is first, second is nothing

andreas1989

Quote from: ostraume on October 08, 2024, 08:03:36 AMResultater, ja, men Horneland må nesten få mest kred for å gjøre svært mange spillere bedre. Dette har vi ikke vært spesielt vant med i Brann.

Samtidig har man ikke lykkes med noen av signeringene man svidde av store summer på sommeren 2023.
Dessuten har man stort sett det eldste laget i serien, samtidig som man har landets beste andre lag og potensilt U19 lag. Wassberg og Torsvik er skadet, men det er nok av andre talenter man kunne utviklet.

ostraume

Ja, kanskje det. Men her synes jeg Pamer har et poeng når han vektlegger at talent nr 1 og 2 fikk leie langtidsskader.

Så blir spørsmålet hvor gode talent 3,4,5 og 6 i rekken er. Det er jo sannsynligvis ikke slik at alle disse 6 blir elitseriespillere. Nr 3 (Helland) ser absolutt meget interessant ut. Men 4,5 og 6?

For å sette det på spissen: Uten skadene ville vi sett ut som et mønsterbruk.

krakra

October 08, 2024, 08:38:18 AM #896 Last Edit: October 08, 2024, 08:43:12 AM by krakra
Men er Torsvik talent nummer to, eller er han bare den av talentene som tilfeldigvis spilte i en posisjon vi ikke hadde andre spillere tilgjengelig, fikk sjansen og gjorde det bra der? Er Helland talent nummer tre, eller er han bare den som fikk sjansen fordi han kunne spille i en posisjon uten alternativer?

At Wassberg er den beste unge spilleren i Brann er greit nok, men Torsvik og Hellands muligheter kom mer av tilfeldigheter enn av at de var de beste unge spillerne bak Wassberg. Det er mange spillere på andrelaget som er jevngode med dem. Hvordan de tar nivået i ES er vanskelig å si før de får sjansen. Noen vil nok ta det kjapt, andre ikke.

Torsvik var ikke engang i a-stallen da han debuterte mot Ham-Kam.

andreas1989

Joda Wassberg og Torsvik kunne i teorien begge blitt solgt for gode penger sommeren 2024 om de holdt seg skadefrie.

Men realiteten med Horneland er at bruken av talentene må fremtvinge seg, unntaket er Wassberg. Hellan og Helland er ferske eksempler. Vi er ikke akkurat et mønsterbruk når det kommer til talentsatsning og ville ikke vært det selv om Wassberg var skadefri.

Christian

Quote from: ostraume on October 08, 2024, 08:34:34 AMFor å sette det på spissen: Uten skadene ville vi sett ut som et mønsterbruk.
...og uten skadene hadde vi heller ikke hatt bruk for Ruben...? Så det er rett å la han gå?

Superjack

Ja det er rett å ikke signere Kristiansen igjen.
Brannsupporter.

Go Up