• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann i media

Started by Leffen, August 01, 2016, 13:21:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Også ufint å snakke som om pengene er det eneste som betyr noe for Felix. Han slår meg ikke som den typen. Hvis han først sier «jeg vil at dere selger meg til x» så må det tas på mer alvor enn at man bare sier nei og gir ham fem millioner.

andreas1989

Jeg er i utgangspunktet enig, jeg hadde kalkulert med maks playoff og fokus på ligaen og 2 plassen. Men realiteten er jo den at Brann choker fullstendig i Almaty, vi var vel den største favoritten av alle lag til å komme oss igjennom playoffen etter første kamp? Så skuffende må man jo si at det var mtp at man neppe kan drømme om en enklere vei til et gruppespill, men man sviktet jo fullstendig i Drammen i siste serierunde også, men ble reddet av andre resultater.

Lasaron

Ja, nå får vi se om erfaring gjør at man takler store kamper bedre. Vi har jo vunnet noen viktige kamper også.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Tar vi til oss den erfaringen så kan 2025 bli artig.

andreas1989

Media relatert så er det litt storm på twitter rundt Yaw Amankwah. I en pod kan det oppfattes som at "TV2 profilen" legger skyld på LSK fansen for unødvendig press og støy rundt klubben. Det blir ikke godt mottatt av LSK fansen som stiller spørsmål ved Yaw Amankwah sine kilder og innsikt.  Det er jo litt interessant når vi snakker om støy og press i Bergen.

David

Quote from: andreas1989 on November 04, 2024, 17:33:31 PMMedia relatert så er det litt storm på twitter rundt Yaw Amankwah. I en pod kan det oppfattes som at "TV2 profilen" legger skyld på LSK fansen for unødvendig press og støy rundt klubben. Det blir ikke godt mottatt av LSK fansen som stiller spørsmål ved Yaw Amankwah sine kilder og innsikt.  Det er jo litt interessant når vi snakker om støy og press i Bergen.

Uten å ha sett hva folk skriver, så kan jeg skjønne at folk irriterer seg over den kommentaren, som virket ganske substansløs.

Samme podcast har Moberg som gjest, og der er det et par interessante betraktninger om forskjellene mellom Knutsen og Horneland, SHNs lederstil osv.

fortune

Quote from: ostraume on November 04, 2024, 16:19:17 PMNy runde om satsing i Ballspark i dag og denne 5-millionerskontrakten til Felix.

Ingen refleksjoner om at Finne ville satt med lignende kontrakt som dyr innbytter.

Og heller ingen selvkritikk på dette med manglende satsing i sommer når de ser på resultatene i høst ("de nådde jo ikke Europa").

Synes forresten denne Europaexiten hauses for mye opp. Fasit er at vi tok oss forbi habil motstand fra Nederland og Skottland og røk bittert mot et lag fra Kasakhstan. Det er selvfølgelig enormt skuffende å ryke på den måten, men Europasommeren til Brann er jo ikke en fiasko. Seier i Q2 som useedet er ikke dårlig. Fiasko hadde vært en vintage exit mot Ventspils eller Åtvidaberg.

Europacup-exiten skyldes i mine øyne primært elendig kampledelse i Kazakhstan, tilfeldigvis i den eneste kampen hvor Huseklepp ikke er tilstede.

Vi står med med en halvskadet Soltvedt som venstreback gjennom 90 minutter til tross for at han sliter kampen gjennom. Dette fordi Horneland ikke teller med Holten og Helland. Vi legger om til fembackslinje som vi aldri har spilt før. Vi setter inn Mads Sande på vingen. Vi starter og spiller 60 min med Finne i et kampscenario hvor vi vet at han knapt bidrar med noe som helst.

Vi trengte ikke flere spillere, vi trengte bare å bruke de beste vi hadde.
First is first, second is nothing

Pete05

Quote from: fortune on November 04, 2024, 17:58:48 PM
Quote from: ostraume on November 04, 2024, 16:19:17 PMNy runde om satsing i Ballspark i dag og denne 5-millionerskontrakten til Felix.

Ingen refleksjoner om at Finne ville satt med lignende kontrakt som dyr innbytter.

Og heller ingen selvkritikk på dette med manglende satsing i sommer når de ser på resultatene i høst ("de nådde jo ikke Europa").

Synes forresten denne Europaexiten hauses for mye opp. Fasit er at vi tok oss forbi habil motstand fra Nederland og Skottland og røk bittert mot et lag fra Kasakhstan. Det er selvfølgelig enormt skuffende å ryke på den måten, men Europasommeren til Brann er jo ikke en fiasko. Seier i Q2 som useedet er ikke dårlig. Fiasko hadde vært en vintage exit mot Ventspils eller Åtvidaberg.

Europacup-exiten skyldes i mine øyne primært elendig kampledelse i Kazakhstan, tilfeldigvis i den eneste kampen hvor Huseklepp ikke er tilstede.

Vi står med med en halvskadet Soltvedt som venstreback gjennom 90 minutter til tross for at han sliter kampen gjennom. Dette fordi Horneland ikke teller med Holten og Helland. Vi legger om til fembackslinje som vi aldri har spilt før. Vi setter inn Mads Sande på vingen. Vi starter og spiller 60 min med Finne i et kampscenario hvor vi vet at han knapt bidrar med noe som helst.

Vi trengte ikke flere spillere, vi trengte bare å bruke de beste vi hadde.

Helt enig. Kanskje Hornelands største svakhet - aktiv kamp ledelse ?

krakra

Irriterer meg at Ballspark og andre «eksperter» snakker om Heggebø som om han er en «ny» spiller eller har tatt plutselige store steg. Han har alltid vært denne spilleren, han var ikke noe dårligere i 2021. Så har formen variert, av ulike årsaker. Men i år har han vært skarp og burde vært satset på for lenge siden. Noe andre klubber så før både Horneland og ekspertene rundt Brann.

andreas1989

I BA sin pod sier Mjelde noe sånt som "Til og med Heggebø har de fått til."

esp123

Heggebø har 10(11) mål på ca 12 90 minuttere. Det er knallsterke tall. I tillegg leverer han på alt annet. Han burde vært førstevalg fra runde 2.

Man skulle jo tro at folk som får betalt for å følge med faktisk greier å se disse tingene.

opplett

Jeg er hundre prosent enig i at Heggebø fortjener plassen sin og elsker at han er i slaget. Men synes det blir litt historieløst og vel etterpåklokt å «skandalisere» eller problematisere at Finne fikk tillit de første rundene.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

fortune

Quote from: opplett on November 04, 2024, 20:55:17 PMJeg er hundre prosent enig i at Heggebø fortjener plassen sin og elsker at han er i slaget. Men synes det blir litt historieløst og vel etterpåklokt å «skandalisere» eller problematisere at Finne fikk tillit de første rundene.

Om vi hadde kommet rett fra vårsesongen 2023, kunne jeg vært enig i at Finne ville fortjent å bli foretrukket. Men andre halvdel av 2023 var ganske dårlig for Finne og da burde man kunne forvente at de to spissene starter en ny sesong med like forutsetninger. Istedet fikk Finne gang på gang tillit, mens Heggebø enten satt store deler av kampene på benken eller ble plukket av tidlig når han en sjelden gang fikk starte.
First is first, second is nothing

Corran

Helt naturlig at Finne startet men Heggebø skulle fått tillit over flere kamper på et tidligere tidspunkt.
Men så skal det også sies at Heggebø virket litt tung i starten og så han var ikke et soleklart valg da han heller.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: opplett on November 04, 2024, 20:55:17 PMJeg er hundre prosent enig i at Heggebø fortjener plassen sin og elsker at han er i slaget. Men synes det blir litt historieløst og vel etterpåklokt å «skandalisere» eller problematisere at Finne fikk tillit de første rundene.
Det er helt greit at Finne fikk tillit i starten, men det tok for lang tid før Heggebø ble satset på og det ble forsvart av eksperter som i ettertid får det til å virke som det er «en helt ny» Heggebø vi ser.

ostraume

Ikke uenig i poenget ditt, men det er vel mange også her inne som har ment at Heggebø egentlig ikke er god nok for Brann.

Så veldig gøy å se han i dette slaget.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg syns Corran oppsummerer det godt. Det tok for lang tid før Heggebø ble prioritert skikkelig, men la oss også huske på at han var forferdelig tung i starten.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Denne Sølve Rydland i BA har ofte gode Kommentarer om Brann og det rundt Brann selv om han er Politisk Redaktør
I dag om sponsing av toppklubbene

https://www.ba.no/heggebo-flashar-ikkje-berre-musklar-men-g-okonomisk-motmakt/o/5-8-2803962
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Fin kommentar som underbygger potensiale til Brann som mange snakker om.

andreas1989

Pamer er også ute med en kommentar der han vel egentlig bare hyller Brann og kaller sesongen for en stor suksess uansett hva.

Det var jo kjekt å lese mtp at klubben ikke handlet i sommer.

Go Up