• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Felix Horn Myhre

Started by Gulløl, April 30, 2021, 14:37:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: Hickok on March 24, 2024, 22:00:11 PM
Quote from: Pete05 on March 24, 2024, 21:52:36 PMDet er flere som melder FHM tilbake mot slutten av april, samtidig som Thore P. Jeg mistenker at noen av de som har vært ute lenge med GG har hatt andre type skader samtidig som ikke er kommunsert så tydelig. Sjekket litt med både klinikken i Tyskland og den i England som opererer de fleste PL spillerne og de melder "bare" 4-6 uker ute før de er i kampform igjen. Det er FotMob og Fantasy som har faktisk midt april men det er nok vel optimistisk. Men burde absolutt være mulig mot slutten av måneden om alt går bra.

Ser en på alle andre i Brann som er operert for samme skade, så er dette veldig optimistisk. Fortsatt er vel etter junipausen det som er realistisk. Han er nok tilbake i trening før det, men neppe i kampform så tidlig.

SHN gikk jo rimelig fort? Blom og Japhet har jo andre skader som holder dem ute, ikke GG. Ruben vet jeg ikke så mye om. Men hvis du sjekker rene GG operasjoner så er ikke tiden så lang før man er er tilbake. Så jeg er optimist.

Corran

Ruben gikk det fort for første gangen han ble operert for slikt og han trodde det skulle gå like greit denne gangen også men det gjorde det ikke.
Han skyldte på alderen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Hickok on March 24, 2024, 22:00:11 PMSer en på alle andre i Brann som er operert for samme skade, så er dette veldig optimistisk. Fortsatt er vel etter junipausen det som er realistisk. Han er nok tilbake i trening før det, men neppe i kampform så tidlig.

Ja, tror nok også at vi snakker junipausen. Spesielt siden Horneland for enkelte spillere ikke har vært veldig sugne på å la dem spille for tidlig. Jeg mener å huske at det har vel vært sagt at hverken Hellan eller Kornvig forventes å spille noe særlig før til sommeren...

andreas1989

Vi får bare håpe at vi får flyt og resultater i starten slik at Felix ikke skal hastes tilbake.

Erlend

Etter gårsdagens enorme dramatikk må vi ikke la det gå upåaktet hen at det var kamp nummer 100 for en av våre beste og mest pålitelige spillere.  Mannen som spilte flest minutter av alle (inkludert keeper) i 2023 og knapt gjorde en feil og som i år bekjempet det fryktede Gilmore's Groin på rekordtid og fremstår som han knapt har vært skadet i det hele tatt.  100 kamper på under 3 år for et norsk lag er egentlig en ganske stor prestasjon i seg selv.

I tilegg en flott personlighet som ble hentet med løfter om fast plass på midtbanen men ble satt på benken til fordel for Petter Strand eller satt på høyrebacken der han ikke ønsket å spille.  Ikke ett ord med misnøye ble ytret samme hvor mye journalistene prøvde å dra det ut av han.  Signerte lang kontrakt i fjor uten noe fuzz (Kremt, Sivert) og er like ydmyk nå når han er blant våre største stjerner som han var når han ankom

Gratulerer, og måtte det bli 100 kamper til!

ostraume

Jeg ser diverse Felix-sanger diskuteres i sangtråden. Likte den som kom fra Felt Z for noen kamper siden: "Felix, vi elsker deg!"

Enkelt og godt!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

opplett

Tenk at Felix er vår! Husker han var en usexy signering, men er jo den mest sexy spellaren på Brann på år og dag.

Leverer et intervju i TV2 som står i stil til spilleren han er.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

God spiller og fin fyr.
Svigermors drøm!
Rød makt på Hansa

krakra

Syns ikke Felix var så usexy. Han var et av Norges største talenter, som hadde slukket litt i VIF, men fortsatt var ung. En av de mer spennende signeringene Brann har gjort egentlig.

opplett

Ikke en grå signering altså, men anonym og uglamorøs. Vi kan bare takke VIF for at de ikke greier å ta vare på spillerene sine.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kagain

Quote from: krakra on August 18, 2024, 15:37:30 PMSyns ikke Felix var så usexy. Han var et av Norges største talenter, som hadde slukket litt i VIF, men fortsatt var ung. En av de mer spennende signeringene Brann har gjort egentlig.

Noen av oss (som kanskje har spilt litt mye Football Manager) foreslo jo Horn Myhre før han gikk til VIF, etter han gikk til VIF og sukket tungt når Brann brukte han på høyreback etter de hadde kjøpt ham. Heldigvis fikk han spille midtbane.

Norlings Hund 2

Eliteseriens beste indreløper? Vanskelig for å se hvem som er bedre.

Churchill

Vi fikk han vel dessuten gratis? Ikke en krone til VIF i videresalgsklausul ved et fremtidig salg. Mannen bør ligge på mellom 50 og 100 mill nå.
...we shall never surrender.

Corran

Han er i en klasse for seg sjøl om dagene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pete05

August 18, 2024, 22:07:45 PM #264 Last Edit: August 19, 2024, 04:28:02 AM by Pete05
Morsomt å se oppsummeringen på Fotballkveld på TV2. Litt av noen berøringer i løpet av kampen.

ZsoltKorcsmar

Intervjuet etter kamp er også pur klasse, med stikk mot Sivert?

Reporter gir seg ikke på overgangssnakk «er du for god for ligaen nå?», «nå må du ven videre?» bla bla.

Hvorpå han svarer ting i gaten:

'Jeg har ikke hastverk. Bergen og Brann er fantastisk, fulle tribuner og fantastiske fans - det er ikke akkurat slik at jeg har det vondt her jeg er. Vi spiller den morsomste fotballen jeg har spilt i  seniorkarrieren, Europa andre år på rad -forhåpentligvis blir det det neste år også. Det skal virkelig noe bra på bordet for at jeg skal vurdere det - er ikke slik at jeg går til hvilken som helst klubb (les: Aberdeen/ Horsens) for å på død og liv bli utenlandsproff'

Musikk i mine ører. Vi får nå se når eventuelle bud tikker inn og høye lønninger forespeiles, men kan være lov å håpe at vi har en stjernespiller som ikke kommer til å sutre til seg en overgang til Championship, Belgia, Serie B.

Hickok

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 19, 2024, 08:11:00 AMIntervjuet etter kamp er også pur klasse, med stikk mot Sivert?

Reporter gir seg ikke på overgangssnakk «er du for god for ligaen nå?», «nå må du ven videre?» bla bla.

Hvorpå han svarer ting i gaten:

'Jeg har ikke hastverk. Bergen og Brann er fantastisk, fulle tribuner og fantastiske fans - det er ikke akkurat slik at jeg har det vondt her jeg er. Vi spiller den morsomste fotballen jeg har spilt i  seniorkarrieren, Europa andre år på rad -forhåpentligvis blir det det neste år også. Det skal virkelig noe bra på bordet for at jeg skal vurdere det - er ikke slik at jeg går til hvilken som helst klubb (les: Aberdeen/ Horsens) for å på død og liv bli utenlandsproff'

Musikk i mine ører. Vi får nå se når eventuelle bud tikker inn og høye lønninger forespeiles, men kan være lov å håpe at vi har en stjernespiller som ikke kommer til å sutre til seg en overgang til Championship, Belgia, Serie B.
Jeg tror han hadde passet perfekt i Tyskland, der det er flere spillende lag. Han er for god for den standard norske veien (middels nederlansk/belgisk lag).

osoerli

Quote from: Churchill on August 18, 2024, 20:24:54 PMVi fikk han vel dessuten gratis? Ikke en krone til VIF i videresalgsklausul ved et fremtidig salg. Mannen bør ligge på mellom 50 og 100 mill nå.

Henta av Kåre I. altså, så noko bra gjorde også han :D
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Mye bra og ungt som ble hentet under KI. FHM, Ramussen og Blomberg, Wolfe hentet opp i a-stallen, signeringen av Sery Larsen var nesten i boks da han fikk sparken.

Bommet på de fleste etablerte signeringene dog

Corran

Hvorfor er det FHM som er med på pressekonferansene og ikke kaptein Palle?
Har de fordelt kapteinsjobbene litt mellom seg?
Eller er det en litt frivillig jobb å være med på?

Husker ikke om Sivert var med på de i fjor eller om det var andre da og

krakra

Det skal være hovedtrener og en spiller på disse presskonferansene. Spilleren trenger ikke være kapteinen, selv om det ofte er det. Det hender at Glimt også stiller med andre spillere enn kapteinen.

Hvorfor det er Felix vet jeg ikke, men det kan jo være forespurt fra pressen.

Corran

Quote from: krakra on August 23, 2024, 11:51:27 AMDet skal være hovedtrener og en spiller på disse presskonferansene. Spilleren trenger ikke være kapteinen, selv om det ofte er det. Det hender at Glimt også stiller med andre spillere enn kapteinen.

Hvorfor det er Felix vet jeg ikke, men det kan jo være forespurt fra pressen.
Føler bare at det alltid er FHM (nå i europa)
Men han er jo også største stjernespilleren vår

Han virker også litt ukomfortabel selv om han svarer bra. Ser ut som om han har lyst å gjøre noe helt annet

Nixon

Pallesen var på pressekonferansen før kampen. Så han tar sin del. Men føler også at Felix virker litt ukomfortabel og er tilsynelatende ikke det mest opplagte valget. Men han har jo skårt mål i begge de to siste kampene, og kanskje pressen ønsker å få han ut på podiet. Om ikke annet enn for å spørre om markedsverdien hans.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on August 23, 2024, 12:03:20 PMPallesen var på pressekonferansen før kampen. Så han tar sin del. Men føler også at Felix virker litt ukomfortabel og er tilsynelatende ikke det mest opplagte valget. Men han har jo skårt mål i begge de to siste kampene, og kanskje pressen ønsker å få han ut på podiet. Om ikke annet enn for å spørre om markedsverdien hans.
Elsket Horneland sitt uttrykk når han sa Here we go again

ACHTUNG

August 23, 2024, 12:27:43 PM #274 Last Edit: August 23, 2024, 13:57:57 PM by ACHTUNG
Felix var veldig god på det engelskspråklige i pressekonferansene rundt St Mirren og han klarte seg vel greit igår? Jeg tror det er litt bevisst av Brann, å bygge opp Felix for et fremtidig salg, vise hvor sentral han er og kanskje også gi ham litt mer erfaring med media når han skal til en større klubb?

Leffen

Storspiller i Europa i høst, selges i januar for 60 mill+. God deal for alle parter.

ACHTUNG

Slik han spiller nå så vil det være en skam om han går for lavere summer enn det endel noksagter fra Bodø har gått for. Han er jo oseaner bedre enn de fleste av dem.

ostraume

Sommervinduet neste år er et greit tidspunkt å gå. Ta en Grønbæk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Mye mas om at Felix må bli tatt ut på landslaget denne uken. Men vil vi virkelig at han skal bli belemret med en ny tur til Almaty med sannsynligvis lite spilletid?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tja. Hvis Brann vinner, spiller godt, og Felix spiller kjempegodt - da blir han fort solgt før vinduet stenger. Et landslagsuttak vil i så måte presse opp prisen.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Helvete Kan vi ikke la vær å legge inn noe i FHM tråden til etter vinduet stenger?
Så FHM tråden på toppen av uleste tråder her og kjente på frykten

Pete05

Han er ikke helt landslagsaktuell - ennå. Kanskje i løpet av høsten. SS er ikke noen favoritt av han.

Gulløl

Felix Horn Myhre er tatt ut i landslagstroppen til kampene mot Kasakhstan og Østerrike.
Gratulerer :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Rossi

Vi bør begynne å forberede oss på at FHM snart vil bli solgt.
World domination within 5 years.

Erlend

Gratulerer, veldig fortjent!!

Vi bør forberede oss på en 2025-sesong uten han i stallen ja.  Holde på han nå så kommer verdien til å stige enormt etter at han har herjet i ligaspillet i Conference League

Fusentast

Quote from: Rossi on August 27, 2024, 11:18:13 AMVi bør begynne å forberede oss på at FHM snart vil bli solgt.

Du har nok rett, men dette er utvilsomt positivt for markedsverdien! Han har absolutt fortjent å prøve seg i en større liga.
I don't think you can the rules!

esp123

Jeg forventer at Horn Myhre ikke blir solgt dette overgangsvinduet. Til det er det altfor mye som står på spill.

Fusentast

Quote from: esp123 on August 27, 2024, 11:29:16 AMJeg forventer at Horn Myhre ikke blir solgt dette overgangsvinduet. Til det er det altfor mye som står på spill.

I utgangspunktet enig, men kommer det riktige tilbudet...
I don't think you can the rules!

ZsoltKorcsmar

Hva tenker man om verdi her? Han har 3 år igjen av kontrakt.

Beste spiller i ligaen, herjer i Europa. Skottene har aldri sett en bedre spiller, nå på landslag. Relativt ung, mange gode år igjen.  Så godt som en komplett midtbanespiller.

50 mill? 100 mill? Mer? Ja, sprø summer - men er jo der markedet ligger.

Baidoo som har gjort det godt i OBOS går for 50 mill fra Sogndal nå. Felix er en mye bedre spillet P.t. Baidoo kan kanskje bli like god en vakker dag? Hvem vet?

Meister for 100 millioner etter en håndfull gode kamper, mye variabelt. Han går for 100 mill.

Tengsted gikk for 100 mill(?) etter et bra halvår. Prisene har steget siden den gang.

Felix er lite gambling. Han er proven quality. Ikke et prospekt som etter polering og knallhardt arbeid har potensiale til å bli noe. Han er 'noe'. Kan gå inn og styrke lag umiddelbart. Kombinert med kontraktslengde tenker jeg at 100 millioner ikke er urealistisk i det spinnville markedet.

Selger vi for 30-40 mill er det skivebom tenker jeg. Da viser vi nok en gang at vi setter spillernes ønsker først, og selger til halv pris forhold til klubber som feks Stabæk og Sarpsborg.

opplett

Apropos RB Salzburg. De er helt rå på scouting og videreutvikling av spillere. Ofte et kvalitetstegn når de er ute etter en spiller.

krakra

August 27, 2024, 12:03:22 PM #290 Last Edit: August 27, 2024, 12:06:05 PM by krakra
Tipper 30-40 mill. Meister og Baidoo er 20 år, Tengstedt var 22. Felix er 25.

Som det ble nevnt på Ballspark er ikke Horn Myhre en så unik spillertype og jeg er usikker på hvem der ute som bryr seg veldig mye om at han har storspilt mot St Mirren og Astana. Kommer vi oss til Conference League og han fortsetter storspillet mot mer kvalifisert motstand kan prisen øke, men alderen setter nok fortsatt begrensninger for de helt store prisene.

Hickok

Quote from: krakra on August 27, 2024, 12:03:22 PMTipper 40-50 mill. Meister og Baidoo er 20 år. Felix er 25.
Får han landskamp(er) nå, så kan han ikke gå for en krone under 50 mill. Det skjer neppe noe i dette vinduet, men med en god høst for Brann i Europa, og i hvert fall om han gjør det godt mot de rette lagene, så blir han brennheit i vintervinduet. Det er nok da det passer best for Brann å selge også.

krakra

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 12:07:16 PM
Quote from: krakra on August 27, 2024, 12:03:22 PMTipper 40-50 mill. Meister og Baidoo er 20 år. Felix er 25.
han landskamp(er) nå, så kan han ikke gå for en krone under 50 mill. Det skjer neppe noe i dette vinduet, men med en god høst for Brann i Europa, og i hvert fall om han gjør det godt mot de rette lagene, så blir han brennheit i vintervinduet. Det er nok da det passer best for Brann å selge også.
Jeg tror ikke 2-3 minutters innhopp mot Kazakhstan spiller noen særlig rolle for å si det sånn. Finne ble ikke noe særlig hetere av det. Men får han solid spilletid mot Østerrike og gjør det godt der så kan det kanskje bety noe. Å levere mot god internasjonal motstand er alfa omega for en såpass gammel spiller. Og da mener jeg ikke St Mirren. De er på nivå med Levanger.

Erlend

Verdt å merke seg at NRK.no velger å omtale han som bergenser.  Det er vel på høy tid at han får æresborgerskap i byen?

"- Hans største styrke er at han er en veldig god relasjonsspiller. Han er trygg i posisjoneringen, både offensivt og defensivt. Han har vist i noen kamper i Europa at han kan komme i scoringsposisjoner, og har hatt en jevn progresjon lenge, sier landslagssjefen om Horn Myhre.

Bergenseren er for øyeblikket på flyet til nettopp Kasakhstan, hvor hans Brann skal spille returkamp mot Astana for å kvalifisere seg til serieligaspill.

- Hvis han ikke hopper av (flyet) må han vente til han lander med å få vite at han er tatt ut, spøker Solbakken."

opplett

NRK er vel de som er dårligst på fotballnyheter.

krakra

De lander i Tyrkia om et kvarter ser det ut som.

Dickens

August 27, 2024, 12:29:44 PM #296 Last Edit: August 27, 2024, 12:33:57 PM by Dickens
Aldri i verden om vi får 50 mill for en midtbanespiller som fyller 26 om et halvt år.

Tipper som Krakra, et sted mellom 30 og 40. Men håper for all del at han ikke selges før etter sesongen.

Om Brann fikser biffen på torsdag så har de råd til å takke nei til bud i den størrelsesorden. Men hva hvis de ryker og et salg kompenserer for hva de ville fått I et ligasluttspill i ECL.

Så må man ikke glemme den historisk viktige 2.plassen i ES i år.

Hvem er det som er agenten til Felix? Noen som vet?

Dickens

Quote from: krakra on August 27, 2024, 12:25:12 PMDe lander i Tyrkia om et kvarter ser det ut som.

Da får telefonen til Felix kjørt seg når han fjerner flymodusen.

Erlend

Quote from: Dickens on August 27, 2024, 12:29:44 PMHvem er det som er agenten til Felix? Noen som vet?

På transfermarkt står han oppført med Keypass AS som eies Mike Kjølø og Morten Wivestad.

krakra

Samme som Heggebø og Wassberg. Seriøse og dyktige folk. Ikke skurkete onkler uten agentlisens.

Go Up