• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Felix Horn Myhre

Started by Gulløl, April 30, 2021, 14:37:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: Pete05 on August 26, 2024, 21:55:05 PMHan er ikke helt landslagsaktuell - ennå. Kanskje i løpet av høsten. SS er ikke noen favoritt av han.
Så sikker og så feil

Skal innrømme jeg ble litt overasket jeg og
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ZsoltKorcsmar

Alder er vel ikke så viktig som det trekkes frem her. Ser jo internasjonalt også at eldre spillere går for store summer. Gjerne spillere rundt 30 år. Man får kvalitet fremfor et potensiale.

Forskjellen på 21 år og 25 år er da ikke halv verdi? For å ta et eksempel (i mangel på skala for fotballspiller-kvalitet bruker jeg 'nivå')

-Felix er på nivå 80 nå og er 25 år. Han har 10 år igjen som fotballspiller og kan bidra for mange lag fra dag 1. Han vil kunne løfte mange lag, øke sjanse for medaljer, suksess, inntekter til klubb etc. Det de fleste lag ønsker.

-En annen spiller er på nivå 65 nå, men er 20 år. Spilleren viser spennende kvaliteter glimtvis, men har mye som må forbedres.

Er det da automatikk i at Felix skal koste 30-40 mill? Mens den uferdige 20-åringen skal koste 80 mill? 20-åringen, krever tid og arbeid - og det er ingen garanti for at spilleren når minimum nivå 80, som Felix tilbyr fra start.

Man risikerer å stå der 2-3 år senere med en 23 åring som man har brukt mye tid og ressurser på, som har flatet ut på nivå 70. Virker som flere klubber nå forstår dette. Det handler ikke lenger om å utelukkende gamble på 17 åringen som hadde en lekker stikker eller piruett i en kamp, man betaler for spillere som løfter kvaliteten.

Henter man kun videresalgs-prospektene så ryker man ned. Man kan gamble med noen, men så man man ha de typene som løfter nivået her og nå.

Skal også nevnes at haug-gamle Grønbæk (23) gikk for tilsynelatende 170 mill. Bedre enn Felix på noe, dårligere på noe.

30 mill vil være en megaskuffelse. 1/6 av Grønbæk. Usikker på om Grønbæk hadde hevet oss om han hadde tatt Felix sin plass.





krakra

August 27, 2024, 13:49:31 PM #302 Last Edit: August 27, 2024, 13:54:04 PM by krakra
Alder er veldig, veldig viktig. Særlig når det er en spiller som enn så lenge ikke har vist noen ting internasjonalt. Grønbæk er bedre og yngre enn Horn Myhre. Dessuten har han vist langt mer internasjonalt. Det trekker opp, mye.


Utmedsnolken

Spillere kjøpes på potensiale. En 26 åring med 3 år i ny klubb er kanskje blitt bedre, men han har få fotballår og mindre sannsynlighet for å bli mye bedre og prisen blir derfor lav.
Baidoo er 20 år etter 2 år i RB og har blitt bedre. I tillegg har han mange år igjen å forbedre seg på. Derfor er verdien hans skyhøy iforhold til kvaliteten. Får mer penger av å selge 5 niklaser som 16-åringer enn å bruke 3 år på å utvikle de, og så er det kun 1 som slår igjennom
"og der snubler Sæternes igjen"

esp123

_Ryktene_ sier at Glimt sto klar med nærmere 40 mill i sommer, og Brann avviste blankt.

Dickens

Er helt utrolig hvor mange som absolutt skal sammenligne Grønbæk og de evinnelige 170 millionene. De vet tydeligvis ikke hvordan fotballmekanismene fungerer. Ballspark på Facebook er jo et eneste stort muppetshow.

Corran

Felix ble i alle fall oppdatert på at han var tatt ut på landslag når de mellomlandet.

Men har de ikke Wifi ombord på flyet?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Corran on August 27, 2024, 14:16:39 PMFelix ble i alle fall oppdatert på at han var tatt ut på landslag når de mellomlandet.

Men har de ikke Wifi ombord på flyet?
Tydeligvis ikke. Kanskje ikke så rart da flyet er 30+ år gammelt.

Rossi

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 14:20:44 PM
Quote from: Corran on August 27, 2024, 14:16:39 PMFelix ble i alle fall oppdatert på at han var tatt ut på landslag når de mellomlandet.

Men har de ikke Wifi ombord på flyet?
igvis ikke. Kanskje ikke så rart da flyet er 30+ år gammelt.
Er det ikke mulig å etter-installere det?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

ZsoltKorcsmar

Grønbæk er jo selvfølgelig et ytterpunkt, men han er ingen ungfole han heller.

Sier ikke at Felix er verdt 170 mill bare fordi han er like god, men setter det opp som en referanse. Felix er verdt mye mer enn 30 millioner.

I år er han etter alle solemerker tungen på vektskålen som sikrer oss 50 mill +++ i Europainntekter. Det kan han i teorien gjøre i 3 år til (kontraktslengde).

Sivert Mannsverk gikk vel for 100 mill til Ajax med ett år igjen av kontrakt, og han har aldri vist noe i nærheten av det Felix har vist de siste årene. Det eneste positive Mannsverk har i forhold til Felix er at han er 22 år, og ikke 25 år. Som tydeligvis er en enorm forskjell. Som fotballspiller er han kraftig underlegen. Ingen som helst verdens ting tyder for øyeblikket på at Mannsverk ila de neste 3,4,5 (sett inn ønsket antall år) skal komme opp på Felix sitt nivå.

Står på mitt om at 30-40 mill vil være en gedigen skuffelse. Blir spennende å se.






Hickok

Quote from: Rossi on August 27, 2024, 14:24:56 PM
Quote from: Hickok on August 27, 2024, 14:20:44 PM
Quote from: Corran on August 27, 2024, 14:16:39 PMFelix ble i alle fall oppdatert på at han var tatt ut på landslag når de mellomlandet.

Men har de ikke Wifi ombord på flyet?
Tydeligvis ikke. Kanskje ikke så rart da flyet er 30+ år gammelt.
Er det ikke mulig å etter-installere det?
Sikkert, men de her har så lite brukstid på flyet at de neppe tar kostnaden.

andreas1989

Mannsverk ble solgt som 21 åring, han kan potensielt selges både 1 og 2 ganger igjen før han er like gammel som Fleix.

Grønnbæk er 23, Rennes tenker nok at de kan selge han igjen sommeren 2025 eller 2026 med en pen profit.

Betaler du 50+ mill for en 25 åring så er det tvilsomt at du tjener penger på videresalg.

Skulle vi få 50 mill for Fleix skal vi nok si oss særdeles fornøyde, men det begynner å haste.

Churchill

Si ikke det. De har Adrian Pereira på listen og...
...we shall never surrender.

krakra

Grønbæk og Mannsverk hadde prestert i Europa. Det har ikke FHM. Gjør han det vil verdien stige, men han er jo fortsatt en god del eldre. Han vil være 26 år neste vindu.

andreas1989

Så må vi være ærlige på at vi ikke akkurat har møtt særlig attraktiv motstand i sommer, gode prestasjoner mot St Mirren får neppe klubber i de beste ligaene til å kaste seg på telefonen, litt som med et innhopp mot Kasakhstan.

Vi får satse på et gruppespill der Fleix og Jeff får skinne slik at de blir solgt i vinter. 

Spelaren

Me må forberede oss på en skikkelig kjedelig sum, og jakt på en erstatter som mer eller mindre svir bort fortjenesten.
Gå av.

Lasaron

Quote from: andreas1989 on August 27, 2024, 14:44:06 PMSå må vi være ærlige på at vi ikke akkurat har møtt særlig attraktiv motstand i sommer, gode prestasjoner mot St Mirren får neppe klubber i de beste ligaene til å kaste seg på telefonen, litt som med et innhopp mot Kasakhstan.

Vi får satse på et gruppespill der Fleix og Jeff får skinne slik at de blir solgt i vinter.  

Og hvis Europa får vite at St. Mirren er dårligere enn Levanger, blir han iallfall ikke solgt.
Tren på langskudd

andreas1989

En forblåst ettermiddag på knusktrøtt kunstgress på Moan Fritidspark må vi ha repsekt for.

Pete05

Quote from: Corran on August 27, 2024, 13:35:07 PM
Quote from: Pete05 on August 26, 2024, 21:55:05 PMHan er ikke helt landslagsaktuell - ennå. Kanskje i løpet av høsten. SS er ikke noen favoritt av han.
Så sikker og så feil

Skal innrømme jeg ble litt overasket jeg og

Helt ok å ta feil her, men det gjenstår å se om han får komme på banen.


Kagain

Quote from: krakra on August 27, 2024, 12:03:22 PMTipper 30-40 mill. Meister og Baidoo er 20 år, Tengstedt var 22. Felix er 25.

Som det ble nevnt på Ballspark er ikke Horn Myhre en så unik spillertype og jeg er usikker på hvem der ute som bryr seg veldig mye om at han har storspilt mot St Mirren og Astana. Kommer vi oss til Conference League og han fortsetter storspillet mot mer kvalifisert motstand kan prisen øke, men alderen setter nok fortsatt begrensninger for de helt store prisene.


Skal man være helt eksakt så er Baidoo kun 18 år i følge diverse kilder på han internett. NRK melder en sum på 50 millioner + 15% videresalg for han.

https://www.nrk.no/vestland/baidoo-kan-ga-for-gigantsum-1.17018202

Ellers er det gode poeng Krakra kommer med her. Men om Baidoo som har vist mindre men har alderen på sin side "kun" går for 50 millioner så tror jeg ikke man kan se for seg at FHM går for stort mer, med mindre Glimt blir desperate nok da vel å merke.

Det er lett å peke på overganger på spillere som allerede spiller i topp 5 ligaer og på samme alder som FHM tenderer til høyere overgangssummer enn det, men tror ikke det er noe som vil kjøpe FHM fra Brann for 100 millioner. Glimt har jo hatt noen storsalg ut, men flere av de har de jo hentet tilbake. I mitt hode tyder det på at spillerne ikke fikk til noe da de fikk prøve seg på høyere nivå. Jeg hadde derfor som sportsdirektør i en fransk klubb vært noe skeptisk...

Dickens

Blir litt som å kjøpe en flett ny bil direkte fra forhandler. Det koster, kontra en bruktbil som er 3-5 år eldre.

ZsoltKorcsmar

S
Quote from: Dickens on August 27, 2024, 16:50:33 PMBlir litt som å kjøpe en flett ny bil direkte fra forhandler. Det koster, kontra en bruktbil som er 3-5 år eldre.

Så en dårlig ny bil skal koste 3 ganger så mye som en 2 år gammel men mye bedre bil?

Ny Lada dyrere enn 2 år gammel Ferrari?

Eller 2 år gammel toppmodell Tesla som har gått 30 000 km kontra en helt ny Tesla med kjipere utstyrsnivå.

Den nye blir ikke 6 ganger så dyr når det kommer til biler.

krakra

Felix Horn Myhre er ikke Messi akkurat.
Det er uvant med så gode spillere i Brann, men ikke i ES.

ZsoltKorcsmar

Quote from: krakra on August 27, 2024, 17:39:30 PMFelix Horn Myhre er ikke Messi akkurat.
Det er uvant med så gode spillere i Brann, men ikke i ES.

Var heller ikke sånn at Sarpsborg-fansen gned seg i øgene over at det var reinkarnasjonen av Messi de hadde i forn av Meister.

Han var frustrerende å se på, mye bra, mye dårlig. Flere kamper uten mål enn med. Noen blaff, egentlig ikke bevist noe som helst over tid.

Forskjellen er at når de i Sarpsborg våkner til overgangsnyheter så står det «solgt for 100 millioner» mens vi av en eller annen grunn skal være euforiske om vi tyner ut 14 millioner for en bedre spiller enn Meister, som for eksempel Heggebø.

Poenget er at om en varierende spiller i Stabæk eller Sarp har en liten rekke gode kamper, så snakkes det om 50-100 millioner. Men om vi har en Koomson-aktig spiller med noen få ekstremferdigheter, så er liksom 7 millioner fra en middels tyrkisk-klubb det beste vi har kunne drømme om historisk.

Ekvivalenten av våre Koomsoner/Heggebøer hos andre klubber er liksom verdt mange ganger mer. Enten gjør vi noe enormt feil - eller så gjelder egne regler for oss.

Det Felix har levert over tid (med unntak av perioden rett etter skade/operasjon) har vært enormt. I store perioder har han nesten kunnet gå på vannet. Og det i en svært god liga (betydelig høyere nivå enn danske, svenske og skotske ligaen for å nevne noen).

krakra

De er yngre. Dette er prisen for å være redde for unge spillere. Heggebø er en 23 åring med seks starter i ES i år.

andreas1989

Meister er 20 år og spiss. Meister kan selges flere ganger før han når Felix sin alder.

Felix er god han, men vi spiller i en middels liga, då får man ikke 100 millioner for en 25 årig midtbanespiller, da skal det være alvorlig mye målpoeng isåfall. 

ZsoltKorcsmar

August 27, 2024, 18:34:49 PM #326 Last Edit: August 27, 2024, 18:48:04 PM by ZsoltKorcsmar
Kan også nevnes:

-St. Mirren sin trener sier etter to kamper at Felix er den beste spilleren de har møtt. Hadde gått rett inn og styrket midtbanen på både Celtic og Rangers. I samme åndedrag korrigerer han seg, «eller glem det, han er for god for de lagene og den skotske ligaen»

-Celtic, som spiller i en dårligere ranket liga enn den norske solgte nylig en midtbanespiller som er ett år yngre enn Felix for 300 millioner. Ikke et supertalent på 18 år, en god midtbanespiller i den skotske ligaen.

-Da tenker jeg at man nesten kan argumentere for at en minst like god spiller (Fekix) med lang kontrakt som herjer i en bedre liga også er verdt 300 millioner. Eller kanskje man kan trekke fra 50 millioner fordi km-telleren viser noen km ekstra grunnet 365 dager mer under solen.

Selvfølgelig satt på spissen, men her bør vi virkelig få betalt. Felix er latterlig god, og ikke minst - kanskje viktigst, ekstremt stabil. Bunnprestasjonene er på et svært høyt nivå.

Kagain

Quote from: krakra on August 27, 2024, 18:26:31 PMDe er yngre. Dette er prisen for å være redde for unge spillere. Heggebø er en 23 åring med seks starter i ES i år.

Ja, og enda kunne Brann få 10+ millioner for han. Hadde de latt han spille fra tidligere av så kunne den summen ganges opp noen ganger.

ZsoltKorcsmar

Quote from: andreas1989 on August 27, 2024, 18:28:25 PMMeister er 20 år og spiss. Meister kan selges flere ganger før han når Felix sin alder.

Felix er god han, men vi spiller i en middels liga, då får man ikke 100 millioner for en 25 årig midtbanespiller, da skal det være alvorlig mye målpoeng isåfall.  

Han kan også gå 10-12 kamper uten mål (som han har for vane å gjøre) og deretter kjøpes av en belgisk klubb for 1/4 av kjøpssummen på 100 millioner.

andreas1989

Den Skotske ligaen er vel strengt tatt ikke bedre enn den norske? Jeg tviler iallfall på at Felix enn så lenge ville vært interessert å flytte til Glasgow rent sportslig. Så hva treneren til St Mirren sier er vel neppe relevant.

Matt O´Riley er et år yngre enn Felix, ikke eldre og er samtidig brite, da går prisen automatisk opp. Han har dessuten vist seg frem i europeiske turneringer noe Felix ikke har. Skal du gi de Skotske klubbene noe så er det vel det at de spiller i europa.

Hickok

UECL kampene i høst, som vi alle håper kommer, avgjør alt om hvilke penger som er aktuelt for Felix. Faller han gjennom der, så faller prisen til rundt 20 mill fort. Herjer han, derimot, så er ikke 50 mill usannsynlig. I hvert fall ikke om han herjer med Chelsea eller Real Betis.

Kagain

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 27, 2024, 18:34:49 PMKan også nevnes:


-Celtic, som spiller i en dårligere ranket liga enn den norske solgte nylig en midtbanespiller som er ett år eldre enn Felix for 300 millioner. Ikke et supertalent på 18 år, en god midtbanespiller i den skotske ligaen.

-Da tenker jeg at man nesten kan argumentere for at en minst like god spiller (Fekix) med lang kontrakt som herjer i en bedre liga også er verdt 300 millioner. Eller kanskje man kan trekke fra 50 millioner fordi km-telleren viser noen km ekstra grunnet 365 dager mer under solen.

Spørsmål 1: Hvem solgte de?

Spørsmål 2: Hvor solgte de han?

Grunnen til disse spørsmålene er at det nå i UK er det vanvittig mye mer press på å kjøpe noen med pass fra UK enn ellers pga. reglene etter de forlot EU.

Jeg liker at du setter ting på spissen, men du kan nesten ikke sammenligne salg fra Celtic/Rangers med salg fra andre klubber i den skotske ligaen. Om vi ser på de andre overgangene fra Skottland og ut i dette overgangsvinduet kan vi bite oss merke i følgende

Aberdeen har ett salg som de tjener penger på. En 25 år gammel spiss fra Nord-Makedonia, Bojan Miovski. Solgt for €4.9 millioner. Alt annet har forlatt klubben gratis eller på lån

Hearts har ett salg som de tjener penger på. En 25 år gammel back fra Skottland, Alex Cochrane, som går til Birmingham for €1.2 millioner. Alt annet har forlatt klubben gratis eller på lån

Hibernian har solgt Ewan Henderson, en 24 år gammel midtbanespiller fra Skottland til Belgia. Han gikk for €200k. Alt annet har forlatt klubben gratis eller på lån

Motherwell har solgt Theo Bair, en 24 år gammel spiss fra Canada, til et fransk lag. De fikk €1.9 millioner for han.  Alt annet har forlatt klubben gratis eller på lån

De andre klubben har ikke oppgitt noen spillersalg de har tjent på. Celtic har solgt spillere for €34 millioner, Rangers har kun solgt for €2 millioner; en 27 år gammel nederlandsk spiss de solgte tilbake til Nederland.

Hvor mye har de brukt på å kjøpe spillere?

Aberdeen: €1.7 millioner
Celtic: €15 millioner
Hibernian: €0.7 millioner (eller €700k om du vil)
Motherwell: €0.3 millioner (eller €300k om du vil)
Rangers: €13 millioner

Det er en ganske tydelig forskjell der. Så jeg tror det skal bli vanskelig å konkludere noe om prisen på FHM basert på et salg av en engelsk midtbanespiller fra Skottland til England  

https://www.betinf.com/scott_transfer.htm

Når det er sagt tenker jeg at Brann kan forsøke seg på å få oppunder 50 millioner NOK for FHM, men jeg tror nok at om han selges nå så blir det nok lavere enn det. Vi får håpe jeg tar feil.

Hickok

Quote from: Kagain on August 27, 2024, 18:55:51 PMNår det er sagt tenker jeg at Brann kan forsøke seg på å få oppunder 50 millioner NOK for FHM, men jeg tror nok at om han selges nå så blir det nok lavere enn det. Vi får håpe jeg tar feil.
Jeg håper du har helt rett, og at han derfor ikke selges nå. Så får det bli opp til han selv, og laget, og sørge for å levere varene i høst.

Kagain

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 18:58:50 PM
Quote from: Kagain on August 27, 2024, 18:55:51 PMNår det er sagt tenker jeg at Brann kan forsøke seg på å få oppunder 50 millioner NOK for FHM, men jeg tror nok at om han selges nå så blir det nok lavere enn det. Vi får håpe jeg tar feil.
håper du har helt rett, og at han derfor ikke selges nå. Så får det bli opp til han selv, og laget, og sørge for å levere varene i høst.

Ja, jeg tror nok at Brann har kompetente spillere som kan hoppe inn og ta indreløperrollen til FHM om han forlater åstedet, men det er fint om de får prøvd seg litt i rollen i stedet for å bli kastet inn i den når FHM er ute. Jeg tenker da på spillere som Sande, Haaland (as if...), Kniklas eller Opsahl. Mathisen kunne sikkert også gjort en god jobb. Men det er fint om de får bli litt vant med rollene først.

fortune

CIES, som er blant de bedre på å predikere verdi basert på matematiske modeller, har nå Felix på 25-30 millioner kroner. Modellen deres er sannsynligvis bedre på en gjennomsnittlig PL-spiller enn noen fra eliteserien, men gir i der minste en pekepinn.
First is first, second is nothing

Finfin respons

Felix må trene masse på avslutninger det neste halvåret. Det vil gjøre ham enda mer komplett om han blir mer klinisk fra 11-meter og utover.
Kanskje.

Kagain

Quote from: fortune on August 27, 2024, 19:43:45 PMCIES, som er blant de bedre på å predikere verdi basert på matematiske modeller, har nå Felix på 25-30 millioner kroner. Modellen deres er sannsynligvis bedre på en gjennomsnittlig PL-spiller enn noen fra eliteserien, men gir i der minste en pekepinn.

Tror den er ganske edruelig der ja. Om FHM gjør det bra i Europa eller på landslaget kan det hende at den dunker opp 10 millioner, men om det blir budrunde kan kanskje Brann prøve å presse det opp i 50 millioner NOK. Tror ikke de får det for han, men hvem vet...

Hickok

Quote from: Kagain on August 27, 2024, 20:16:55 PM
Quote from: fortune on August 27, 2024, 19:43:45 PMCIES, som er blant de bedre på å predikere verdi basert på matematiske modeller, har nå Felix på 25-30 millioner kroner. Modellen deres er sannsynligvis bedre på en gjennomsnittlig PL-spiller enn noen fra eliteserien, men gir i der minste en pekepinn.

Tror den er ganske edruelig der ja. Om FHM gjør det bra i Europa eller på landslaget kan det hende at den dunker opp 10 millioner, men om det blir budrunde kan kanskje Brann prøve å presse det opp i 50 millioner NOK. Tror ikke de får det for han, men hvem vet...
For å sette ting litt i perspektiv, så får €500.000 for hver seier i UECL. Om Felix er forskjellen på seier og tap i 2 av de 6 kampene, så sier det seg selv at å selge han for lommerusk nå er rimelig meningsløst. Vinner de noen kamper der og han spiller bra, så er det overhode ikke usannsynlig at prisen stiger med 15-20 mill. Husk på at i mange ligaer i Europa så er ikke €4,5 mill mye penger.   

Corran

Ka man får er lotto. Kommer det rette laget på banen så kan det bli mye, kommer "feil" lag så er det ikke så mye.
Men Brann må også ha litt is i magen.
La oss si det kommer et bud på 30 Mill.
Har vi da en erstatter klar?
Klarer vi å erstatte han med en spiller som i løpet av kort tid og max et år kan være like god?
Kan det å selge ham være forskjellen på Europe neste år eller ikke?

For det er klart at om disse punktene (og andre) tilsier at Brann "taper" mer enn de tjener på å la ham gå så bør de beholde ham.
30 mill inn nå kan være dårligere deal enn å beholde ham i 2 år og la ham gå gratis.
Og er Brann tydelig på det så kommer også budene til å være høyere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Den aller største ukjente i det hele er hvilken gentlemans agreement Felix eventuelt inngikk med Brann da han forlenget. For det vi vet kan Felix kreve overgang for 20 millioner dersom drømmeklubben banker på døren.
First is first, second is nothing

esp123

Det må de i så fall slutte med.

gladiporno

Quote from: fortune on August 27, 2024, 19:43:45 PMCIES, som er blant de bedre på å predikere verdi basert på matematiske modeller, har nå Felix på 25-30 millioner kroner. Modellen deres er sannsynligvis bedre på en gjennomsnittlig PL-spiller enn noen fra eliteserien, men gir i der minste en pekepinn.

Virker nesten litt i overkant mtp at vi snakker om en 25-åring fra eliteserien som er uprøvd internasjonalt, men det er vel de summene man p.t. maks kan håpe på. Skulle Brann mot formodning kvalifisere seg til seriespillet i conference league + landslagsdebut, kan vi kanskje håpe på enda litt mer.

opplett

Han slår meg ikke som typen som holder på sånn.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Derfor, hva skjer om Glimt kommer inn i Champions League i morgen, og klinker 50-60 mill i bordet for Felix? Og Felix selv er litt lysten?

Det scenarioet er ikke uttenkelig.

Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on August 27, 2024, 21:45:45 PMDerfor, hva skjer om Glimt kommer inn i Champions League i morgen, og klinker 50-60 mill i bordet for Felix? Og Felix selv er litt lysten?

Det scenarioet er ikke uttenkelig.


Kommer det 60 mill på bordet, så er det vanskelig å si nei, og det tviler jeg på Brann sier nei til heller, men det kommer ikke Glimt til å by for han. Det nekter jeg å tro.

gladiporno

Jeg tror at Glimt og kanskje Molde er de som vil betale mest for Brann-spillere over 23 år. Rett og slett fordi spillerne har vist at de holder nivået og vel så det på den ligaen de selv spiller i. Før eller siden må Brann trolig behandle dilemma med å selge en spiller for mye penger til en konkurrent kontra til en utenlandsk klubb for langt mindre penger.

Corran

Tviler sterkt på at b/g og molde vil by langt mer for en Brann spiller enn ka de kan få fra utenlandske lag.
Og i alle fall ikke så mye at de ikke kan si nei
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Hvis Glimt for alvor prøver å kjøpe ham, bør Felix minnes hvordan det var å score på Stadion mot Europa-lag i år, hvordan han jublet mot massene, og så og hørte jubelbrølet fra tribunene. Og deretter prøve å forestille seg hvordan det vil være å gjøre lignende oppe i Bodø. For deretter å innse at det er kjekkere å være i Brann.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: esp123 on August 27, 2024, 21:28:49 PMDet må de i så fall slutte med.

Lett å si, vanskelig å gjennomføre. Spillere ønsker i stadig større grad å ha kontroll over sine egne karrierer. Det oppnår de enten ved utkjøpsklausuler som ikke er lov i Norge, ved gentlemen's agreements eller ved å signere kortere kontrakter. Horn Myhres originale kontrakt med Brann skulle utløpt ved utgangen av denne sesongen, så han hadde gode kort på hånden da han forlenget og det kan fort ha endt i en avtale om at han får dra om Brann får ok betalt.

Både Rasmussen og Wolfe har hatt lignende avtaler med Brann, Vetlesen og Grønbæk med Glimt og selv Haaland og Mbappe har hatt avtaler med sine klubber om veien videre.
First is first, second is nothing

pælida

Hørte på fotballpreik sin pod med Felix. Han har noen klare betrakninger om fremtiden. Som han sier, så ønsket han ikke å gå for en lav sum til en ny klubb. Da var han redd for at han kunne bli hentet av de feile årsakene, og til en feil klubb. Han var klar på at når han skulle til en ny klubb, så var det pga de ville satse på han.

https://podtail.com/no/podcast/fotballpreik/felix-elsker-bergen-og-misliker-var/

Go Up