• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Denne "bytter for seint" er og en gjenganger av kritikk  i all tid sÃ¥ den legger jeg ikke mye vekt pÃ¥.

Jeg synes du undervurderer verdien av eget spill og det å være seg selv. Det er en måte å bygge tro og identitet på. Her synes jeg Horne og Huse treffer bra.

Dette med norsk språk er litt verre. Litt merkelig at det skal være så viktig. Når det er sagt så jobber de må aktivt med den lokale profilen og det er en god ting.

Når det gjelder utvikling så handler vel mye om at omgivelsene sier seg tålelig fornøyd med topp5. Det er vel der vi skal ligge over tid og her leverer trenerteamet bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Er det noen som virkelig tror at en treners og en klubb sin utviklingskurve er lineært opp, eller ned eller flat?

Horneland har ledet klubben i 3 år.

Han prøvde å stabilisere oss i ES, men røk mot Jerv i tidenes ran i 21.

Jobbert inn Brann til å bli et vinnerlag og et lag som alltid skulle jage nye mål, uansett ledelse.

Dette ledet til slutt til Brann sin første tittel på 16! år. Og toppet det med en 2. plass i serien, etter også ha mistet to av lagets meget sentrale spillere i juli.

Nå må det regrupperes og gjøres nye valg, basert på spillertropp og spillermateriale.

Horneland har fra Haugesund, via RBK og til Brann vist at han kan utvikle seg, og fotballen laget skal gjennomføre.

Tenker det er greit med is i magen og la Horneland få fortsette å utvikle seg og Brann sitt spill videre.





Brannsupporter.

Wombat

Du kan fotball, ingen tvil om det. Men er du egentlig interessert i diskusjon når du stort sett fra svar hopper over til nye saker? Det vitner om 1 av 2, du er ikke interessert i annet enn selve angrepet i seg selv som spørsmålet utgjør, eller du har ikke gode nok argumenter for å svare. Hvilken er det

Et eksempel, husker du spurte hvem jeg kunne tenkt meg som trener. Jeg skrev at jeg ikke hadde navn men illustrerte det med M. Cifuentes. Hvordan gikk det med den diskusjonen du la opp til? De andre? Du er ikke interessert i diskusjon min venn...

Jeg har lagt opp til diskusjon med underbyggede svar, du derimot...
Don't bang the drum like monkeys do

Wombat

Quote from: Superjack on July 11, 2024, 10:25:51 AMEr det noen som virkelig tror at en treners og en klubb sin utviklingskurve er lineært opp, eller ned eller flat?

Horneland har ledet klubben i 3 år.

Han prøvde å stabilisere oss i ES, men røk mot Jerv i tidenes ran i 21.

Jobbert inn Brann til å bli et vinnerlag og et lag som alltid skulle jage nye mål, uansett ledelse.

Dette ledet til slutt til Brann sin første tittel på 16! år. Og toppet det med en 2. plass i serien, etter også ha mistet to av lagets meget sentrale spillere i juli.

Nå må det regrupperes og gjøres nye valg, basert på spillertropp og spillermateriale.

Horneland har fra Haugesund, via RBK og til Brann vist at han kan utvikle seg, og fotballen laget skal gjennomføre.

Tenker det er greit med is i magen og la Horneland få fortsette å utvikle seg og Brann sitt spill videre.







Som jeg skrev et annet sted, tror han kan gi stabilitet og trygghet i noen år til, men har liten tro på at vi kommer til å ta nye steg med hans filosofi før han ender som de fleste trenere, sparket. Vil det ta 1, 3, eller 5 år? Vet, ikke, men tror ikke vi vil se vekst frem til da. Jeg håper jeg tar feil
Don't bang the drum like monkeys do

ostraume

Vekst? Er det ikke topp5 over tid som gjelder?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Wombat

Quote from: ostraume on July 11, 2024, 10:52:23 AMVekst? Er det ikke topp5 over tid som gjelder?

Vekst betyr mye mer enn plassering.  Og spesielt at du henger deg opp i det nÃ¥r jeg klart nevner stabilitet og trygghet.

Don't bang the drum like monkeys do

andreas1989

Quote from: Wombat on July 11, 2024, 10:27:53 AMDu kan fotball, ingen tvil om det. Men er du egentlig interessert i diskusjon når du stort sett fra svar hopper over til nye saker? Det vitner om 1 av 2, du er ikke interessert i annet enn selve angrepet i seg selv som spørsmålet utgjør, eller du har ikke gode nok argumenter for å svare. Hvilken er det

Et eksempel, husker du spurte hvem jeg kunne tenkt meg som trener. Jeg skrev at jeg ikke hadde navn men illustrerte det med M. Cifuentes. Hvordan gikk det med den diskusjonen du la opp til? De andre? Du er ikke interessert i diskusjon min venn...

Jeg har lagt opp til diskusjon med underbyggede svar, du derimot...

Du kan sikkert si mye om meg, men jeg tror jeg trygt kan stå inne for påstanden om at jeg alltid argumenterer for meg, og så borrer jeg i ting jeg er uenig i. At jeg hopper til nye saker kjenner jeg meg dermed ikke igjen i. Dersom jeg ikke er her for å diskutere så har jeg ikke noe her å gjøre og det bør gjelde samtlige som skriver her inne, deg innkludert. Så du kan jo svare på tilsvarene du nå har fått på feks spillestil og identitet.

Tilsynelatende har jeg gått glipp av Cifuentes, slikt kan skje. Fullstendig urealistisk og mye det samme blir mitt svar på den.


ostraume

Quote from: Wombat on July 11, 2024, 10:58:33 AM
Quote from: ostraume on July 11, 2024, 10:52:23 AMVekst? Er det ikke topp5 over tid som gjelder?

Vekst betyr mye mer enn plassering.  Og spesielt at du henger deg opp i det nÃ¥r jeg klart nevner stabilitet og trygghet.



Henger meg opp i? Jeg prøver bare å skjønne hva du mener. Og jeg fastholder at listen bør ligge på topp5 over tid med en bærekraftig spillerlogistikk, lokal tilhørighet og ambisjoner om underholdende spill. Hvilken vekst er det du etterlyser?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Men vi har ikke vært topp5 over tid og spørsmålet er om vår aldrende stall tåler en sesong uten e-cupplassering der kapteinen og eventuelt andre viktige spillere forsvinner.

Syns heller ikke for eksempel en rekke med 5. plass, 4. plass og 5. plass ville vært godt nok.

ostraume

Vi har ikke vært det nei, men så lenge det er målbildet så fint for meg. Og vi sikter vel det også i år?

Hva som skjer neste halvår er ikke godt å si, men vi har solgt en aldrende spiller på toppen av sitt nivå. Det er isolert sett en god ting. I etterpåklokskapens lys så hadde salg av Finne til Como i vinter vært perfekt timing.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Om nå Sivert, Kristiansen og Crone forsvinner ut, og det erstattes med spillere i alder 20-24 så har stallen blitt ganske mye yngre på kort tid.

Brannsupporter.

krakra

Vi selger vår viktigste spiller og kaptein uten midler til å erstattt ham og uten naturlige arvtakere i stallen. Det er greit nok å selge SHN før han forfaller i kvalitet, men da burde vi også ha hatt et større spillersalg som ga midler til å erstatte ham med kvalitet.

Dette er problemet med den aldrende stallen vi har bygger opp. Nøkkelspillere kommer til å forsvinne, forfalle i kvalitet eller bli skadet uten at vi har midler til å erstatte dem. Heltne Nilsen er neppe den siste viktige spilleren som forsvinner.

Superjack

Brann «selger» ikke Sivert.

Han går.

Brann hadde ingen intensjoner om at Sivert skulle forsvinne nå, og de har vært aktivt i markedet etter en backup og erstatter på sikt.

Denne vil jeg vanskelig henge på POL eller Horneland.
Brannsupporter.

krakra

Man måtte uansett erstattet ham innen halvannet år uten penger til erstatter. Og at vi ikke har midler til å erstatte nøkkelspillere kan henges på Horneland.

Forsvinner Horn Myhre og Sery Larsen i vinter sitter vi igjen med et rimelig gammelt og middelmådig lag, som ikke er godt nok for topp 5.

esp123

Tja. De burde ihvertfall ha planlagt for dette scenarioet. Kanskje det er Sivert som går nå, men dette kan ikke ha kommet som en overraskelse på det sportslige apparatet gitt hvordan prosessen har vært. Erstatteren til Sivert burde blitt hentet/pekt ut tidligere. Hvis vi nå må spille flere kamper med Thore Pedersen som anker så kan det være ødeleggende for sesongen.

Men dette er akkurat som ifjor. Vi gjør det vanskelig for oss selv med hele tiden reagere, istedenfor å være i forkant.


krakra

De prøvde jo å være i forkant med Krygård, men hadde ikke råd

Nixon

Quote from: krakra on July 11, 2024, 12:15:31 PMDe prøvde jo å være i forkant med Krygård, men hadde ikke råd

Var det ikke også at Krygård ikke ville gå på gress i Brann i påvente av at Sivert kanskje eller kanskje ikke skulle forsvinne?
Rød makt på Hansa

krakra

Det er mulig; men skal man hente spillere som erstattere for framtidige salg, så må de jo tåle en periode bak i køen.

Tror nok Brann har prøvd å være i forkant, men det er vanskelig med begrensede midler og en trener som rullerer og bytter lite.

ostraume

Quote from: krakra on July 11, 2024, 12:02:12 PMMan måtte uansett erstattet ham innen halvannet år uten penger til erstatter. Og at vi ikke har midler til å erstatte nøkkelspillere kan henges på Horneland.

Forsvinner Horn Myhre og Sery Larsen i vinter sitter vi igjen med et rimelig gammelt og middelmådig lag, som ikke er godt nok for topp 5.

Merkelig argument. Forsvinner Felix og Larsen så sitter vi med store summer til å skaffe erstattere. Dette er vel ønsket logistikk?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Det man kan spørre seg om er jo om ikke Brann burde gått all-in for en gratis Krygård i vinter og fortalt SHN at han kunne dra, det blir iallfall ikke noen ny kontrakt og nå blir det også reel konkuranse. SHN er ikke fremtiden er det som man med andre ord måtte fortalt Krygård. Kanskje nettopp det ble diskutert, men kanskje Horneland var skeptisk?

krakra

July 11, 2024, 12:29:19 PM #1170 Last Edit: July 11, 2024, 12:32:19 PM by krakra
Quote from: ostraume on July 11, 2024, 12:27:18 PM
Quote from: krakra on July 11, 2024, 12:02:12 PMMan måtte uansett erstattet ham innen halvannet år uten penger til erstatter. Og at vi ikke har midler til å erstatte nøkkelspillere kan henges på Horneland.

Forsvinner Horn Myhre og Sery Larsen i vinter sitter vi igjen med et rimelig gammelt og middelmådig lag, som ikke er godt nok for topp 5.

Merkelig argument. Forsvinner Felix og Larsen så sitter vi med store summer til å skaffe erstattere. Dette er vel ønsket logistikk?
Tror ikke de vil gi så veldig høye inntekter. Vi fikk 12 millioner for Rasmussen og det blir vel fort i samme sjiktet.

Horn Myhre fyller 26 år i vinter.

Min ønskede logistikk er at vi får fram spillere som kan selges for 30-50 millioner. Det er ikke noen ekstrem sum hvis en u21-spiller hadde etablert seg på førstelaget. Trenger ikke være en nøkkelspiller engang

andreas1989

Quote from: ostraume on July 11, 2024, 12:27:18 PM
Quote from: krakra on July 11, 2024, 12:02:12 PMMan måtte uansett erstattet ham innen halvannet år uten penger til erstatter. Og at vi ikke har midler til å erstatte nøkkelspillere kan henges på Horneland.

Forsvinner Horn Myhre og Sery Larsen i vinter sitter vi igjen med et rimelig gammelt og middelmådig lag, som ikke er godt nok for topp 5.

Merkelig argument. Forsvinner Felix og Larsen så sitter vi med store summer til å skaffe erstattere. Dette er vel ønsket logistikk?

Ikke når vi av erfaring vet vi bruker lang tid på å fase inn nye spillere. Hadde de allerede vært i klubben hadde saken vært en annen.

ostraume

Høres lavt ut, men ok. 25 mill inn. Wassberg er en klar erstatter og Holten/Helland banker på døren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Altså, det finnes andre defensive midtbanespillere enn Krygård!

krakra

Quote from: ostraume on July 11, 2024, 12:30:47 PMHøres lavt ut, men ok. 25 mill inn. Wassberg er en klar erstatter og Holten/Helland banker på døren.
Våre tre viktigste spillere ut og 30 millioner inn er ikke god spillerlogistikk. Dette er summen vi har brukt på de to siste overgangsvinduene.

Og Holten/Helland kommer ikke til å erstatte Sery Larsen.

andreas1989

Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:32:51 PMAltså, det finnes andre defensive midtbanespillere enn Krygård!

Det gjør det, men de er ikke så lett å peke på.

Krygård kunne vi trolig hentet gratis i tillegg.

esp123

Quote from: andreas1989 on July 11, 2024, 12:37:39 PM
Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:32:51 PMAltså, det finnes andre defensive midtbanespillere enn Krygård!

Det gjør det, men de er ikke så lett å peke på.

Krygård kunne vi trolig hentet gratis i tillegg.

Ikke for meg og deg, nei, men så vidt jeg vet blir Per Ove Ludvigsen relativt godt betalt for nettopp dette.

huleste

Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:51:29 PM
Quote from: andreas1989 on July 11, 2024, 12:37:39 PM
Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:32:51 PMAltså, det finnes andre defensive midtbanespillere enn Krygård!

Det gjør det, men de er ikke så lett å peke på.

Krygård kunne vi trolig hentet gratis i tillegg.

Ikke for meg og deg, nei, men så vidt jeg vet blir Per Ove Ludvigsen relativt godt betalt for nettopp dette.

Fremstår ikke akkurat som han har så styr på det nå. Risikerer å gå flere kamper uten erstatter. Savner veldig en plan her.

Corran

Quote from: huleste on July 11, 2024, 12:57:08 PM
Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:51:29 PM
Quote from: andreas1989 on July 11, 2024, 12:37:39 PM
Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:32:51 PMAltså, det finnes andre defensive midtbanespillere enn Krygård!

Det gjør det, men de er ikke så lett å peke på.

Krygård kunne vi trolig hentet gratis i tillegg.

Ikke for meg og deg, nei, men så vidt jeg vet blir Per Ove Ludvigsen relativt godt betalt for nettopp dette.

Fremstår ikke akkurat som han har så styr på det nå. Risikerer å gå flere kamper uten erstatter. Savner veldig en plan her.
Risikerer?
En vet da helt sikkert at det kommer til å gå flere kamper.
Om de mot formodning finner en erstatter og får ham klar i løpet av denne uken så vet vi at det ofte tar litt tid før de er drillet i systemet. Og når de endelig er klar så skal de tross alt gjennom den obligatoriske 2-8 uker lange skadeperioden ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

July 11, 2024, 13:20:57 PM #1179 Last Edit: July 11, 2024, 13:35:20 PM by Superjack
Quote from: krakra on July 11, 2024, 12:15:31 PMDe prøvde jo å være i forkant med Krygård, men hadde ikke råd

Forskjell på å ikke ha råd og å prioritere anderledes.

Så virker det vel som Krygård selv også foretrakk å gå til Lillestrøm. Forståelig nok, siden veien inn på Brann sin sentrale midtbane virket ganske krevende, med at Brann hadde avvist Aberdeen, og Sivert var førstevalg og kaptein under Horneland.

Å overby og overbetale for å få Krygård til klubben for å sitte på benken, om Sivert hadde blitt, ville vært skikkelig svak styring av stall og penger det.



Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on July 11, 2024, 13:20:57 PMSå virker det vel som Krygård selv også foretrakk å gå til Lillestrøm. Forståelig nok, siden veien inn på Brann sin sentrale midtbane virket ganske krevende, med at Brann hadde avvist Aberdeen.

Tror tidslinjen her er at Krygård-saken var opp og avgjort før skottene kom på banen.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on July 11, 2024, 13:45:57 PM
Quote from: Superjack on July 11, 2024, 13:20:57 PMSå virker det vel som Krygård selv også foretrakk å gå til Lillestrøm. Forståelig nok, siden veien inn på Brann sin sentrale midtbane virket ganske krevende, med at Brann hadde avvist Aberdeen.

Tror tidslinjen her er at Krygård-saken var opp og avgjort før skottene kom på banen.

Mulig, uansett så ville det være rart å sprenge banken for en spiller å kjempe direkte mot Nilsen på sentral midtbane, om penger var eneste avgjørende.

Hadde Brann visst de de fikk vite nå, så tror jeg det hadde vært anderledes både fra Brann og LSK sin side.

Kanskje vi kan bruke Pedersen eller FHM ut sesongen og hente Krygård når han har rykket ned med LSK?
Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:51:29 PM
Quote from: andreas1989 on July 11, 2024, 12:37:39 PM
Quote from: esp123 on July 11, 2024, 12:32:51 PMAltså, det finnes andre defensive midtbanespillere enn Krygård!

Det gjør det, men de er ikke så lett å peke på.

Krygård kunne vi trolig hentet gratis i tillegg.

Ikke for meg og deg, nei, men så vidt jeg vet blir Per Ove Ludvigsen relativt godt betalt for nettopp dette.

Hehe nei, men når vi sliter såpass å peke på en potensiell mulighet snarere enn en erstatter så må vi vel anerkjenne at denne jobben ikke blir lett selv for de som får betalt for det? Men med alle mulige tall så bør jo det være noen spillere på radaren som i teorien skal kunne gjøre en jobb. Det skal bli meget spennende å se hva man eventuelt kommer opp med og ikke minst hvor raskt.

Det mest interessante med Krygård er jo egentlig om Brann foretok seg noe i vinter og om det var noen dialog da?

Kagain

Quote from: andreas1989 on July 11, 2024, 22:23:36 PMDet mest interessante med Krygård er jo egentlig om Brann foretok seg noe i vinter og om det var noen dialog da?

Har det ikke blitt nevnt i tidligere artikler om Krygård at han hadde lyst til å forsøke seg utenlands og at selv om interessen var der blant norske klubber, så ble det avvist? For sikkerhets skyld søkte jeg etter artikler om han fra fjor høst and lo and behold, jeg fant en fra Haugesunds avis

https://www.h-avis.no/dette-er-krygards-nye-klubb/s/5-62-1618266

Artikkelen er datert 7. november 2023. Der skriver de følgende

"Etter det Haugesunds Avis forstår har en rekke klubber vist interesse for FKHs midtbanespiller, deriblant Brann og Viking, Men Krygård ønsket å fortsette karrieren i utlandet."

Så Brann har tydeligvis forhørt seg om han, men de forteller ikke om i hvilken posisjon det har vært snakk om.

andreas1989

Sansynligvis er nok det realiteten. Men dersom Brann allerede da hadde signalisert at vi vil erstatte SHN med deg, og det allerede nå så kunne vel det spilt inn på beslutningen til Krygård?

Kagain

Quote from: andreas1989 on July 12, 2024, 08:23:03 AMSansynligvis er nok det realiteten. Men dersom Brann allerede da hadde signalisert at vi vil erstatte SHN med deg, og det allerede nå så kunne vel det spilt inn på beslutningen til Krygård?

Det kan jo hende at Horneland faktisk følte at han hadde fått luftet problematikken med Sønnen og at de hadde en felles forståelse av hva de ønsket for Brann i fremtiden (ie. at Sønnen ikke skulle forsøke et sånn stunt igjen da han og Horneland var enige om veien videre). Det er nok kun de største kynikerne blant oss (eksempelvis meg) som hadde forventet at Sønnen skulle gjøre et stunt som dette. Jeg har ikke fulgt Haugesund godt nok, men Krygård så jeg aldri for meg som en Sønnen-type, men mer som en klassisk indreløper. Brann kjøpte jo Kornvig i etterkant, så de hadde da plass til Krygård. Om det er korrekt som Haugesunds avis skriver, at Krygård hadde troen på at han kunne hevde seg i Europa er jeg usikker på om han hadde sagt ja til Brann nesten uansett hva de hadde tilbydt. Kanskje om de hadde gitt han Henriksen-lønn kunne han latt seg lokke?

Rossi

Begynner det å bli en viss Knutsen-slitasje i Bodø?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Lasaron

En av mine tidligere favoritter, Morten Røssland, er nå ferdig i Åsane. Eirik Bakke overtar, og han er det vel ingen her på Forumet som vil ha. Kanskje noen i kommentarfeltet på Ballspark.

Det blir spennende å se hva Røssland tar seg til nå. Kanskje han pauser ut året?
Tren på langskudd

Wombat

Quote from: Lasaron on July 30, 2024, 09:18:45 AMEn av mine tidligere favoritter, Morten Røssland, er nå ferdig i Åsane. Eirik Bakke overtar, og han er det vel ingen her på Forumet som vil ha. Kanskje noen i kommentarfeltet på Ballspark.

Det blir spennende å se hva Røssland tar seg til nå. Kanskje han pauser ut året?

Tenker at han fort blir ny trener i neste klubb i OBOS som sparker sin trener. Habil OBOS trenersom nok er interessant for andre på det nivået, ikke så mye mer. Og han fortjener respekt for å ha overlevd med Åsane i flere sesonger, men ikke så mye mer
Don't bang the drum like monkeys do

Erlend

Bakke sin gamle jobb i LSK er ledig, de er jo nesten en OBOS-klubb for tiden... i likhet med halve Eliteserien

Wombat

Quote from: Erlend on July 30, 2024, 09:27:14 AMBakke sin gamle jobb i LSK er ledig, de er jo nesten en OBOS-klubb for tiden... i likhet med halve Eliteserien

Ja, sinnsyk sesong. Alt opp til 6 plass er jo i realiteten i nedrykksstrid, kan ikke huske at det har vært så jevnt siden Fyllingen rykket ned fra øverste i sin tid
Don't bang the drum like monkeys do

ACHTUNG

Det er vel litt som å banne i kirken, men når Branns angrepsspill har vært så impotent som det har vært store deler av sesongen hittil, så kan man spørre seg om Horneland selv er inne i en blindgate. Vi så jo treningskampen Huseklepp hadde ansvaret for mot KBK, der det var gladfotball offensivt og mye mål, treningskamp ja, men der fikk nok spillerne litt andre direktiver enn de Horneland gir. LAN var jo også fryktelig offensiv i starten, før han ble mer opptatt av å sikre. Vi ser jo nå at Castro er mer defensivt orientert enn han normalt er, han vender ofte tilbake eller sideveis når han får ballen på flanken, det er veldig mye safety first. Hva med å la Huseklepp få frie tøyler offensivt fra og med Godset av? Men jeg kan ta feil, det kan jo hende at Hornis finner tilbake til der han var på Branns beste ifjor?

Brannfan23

Verdens beste trener Røssland er nå ledig. Tipper han reiser til England og tar over et PL lag.

Rossi

Det som Horneland og teamet hans har fått til er, ikke annet enn imponerende. Vi skal huske på at vi har en stall stort sett bestående av spillere som var benkeslitere, uønsket eller spilte lite i sine respektive forrige klubber.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

ZsoltKorcsmar

August 02, 2024, 09:51:17 AM #1194 Last Edit: August 02, 2024, 09:58:48 AM by ZsoltKorcsmar
Helt enig, synes ikke trenerteamet kan fullroses nok. Jeg har fulgt Brann tett i 25 år, og vi har aldri hatt en sånn situasjon som vi har nå tidligere. Det vi har nå, er det vi har drømt om i alle år når vi har sett andre lag rundt oss som lykkes.

Mjelde-årene var jo et luftslott der vi med Hardball og Mohn-penger hentet en haug etablerte spillere ned millionlønn, og vi hadde vel sikkert 10-15 landslagsspillere på den tiden.

Etter det har vi hentet store navn (Steinar Nilsen, Norling, Ingebrigtsen), mindre store navn (Skarsfjord, LAN) men det har bare blitt rør. Dårlige resultater, kjedelig spill osv.

Nå har i hatt 3 solide år. Da kan vi snakke om en kultur som har satt seg. Smadret alle rekorder i OBOS 2022, sølvmedalje, cupgull og høyest toppnivå i ligaen i fjor - og nå igjen hevder vi oss i toppen, selv om vi er noen knepp bak der vi var i fjor.

De få områdene som ikke er optimale p.t (noe lite satsning unge talenter, lyskeskader) er bare flisespikkeri. Gruer meg allerede til den dagen Horneland er utbrent eller går til annen klubb, for jeg vet hva som da med all sannsynlighet skjer.

Det vi har nÃ¥ er ingen selvfølge, og det er ikke lett Ã¥ fÃ¥ til. Sarpsborg, Godset, Rosenborg osv drømmer om Ã¥ være der vi er i dag. De klubbene jobber steinhardt pÃ¥ feltet hver dag for Ã¥ ta igjen forspranget, men det er tydeligvis noe med mÃ¥ten vi gjør ting pÃ¥ som rett og slett bare er hakket bedre. De hadde nok betalt dyrt for Ã¥ kjenne hemmeligheten rundt hva vi gjør. 

I tillegg har vi dette ned at spillere plutselig blomstrer hos oss. Vi har hentet middelmådige spillere fra andre klubber som blomstrer - det er prov på en klubb som jobber ekstremt godt. Vi trenger ikke hente en ving for 10 millioner, vi kan heller hente en halv-ung Ulrik Mathisen på billigsalg, som Lillestrøm veide og fant for lett. Så herjer samme spillere mot klubben han forlot i etterkant. Mange slike eksempler i laget.

Det er helt nydelig å være på denne siden, hvor det er slik at vi styrer og vinner de fleste kampene. Måtte det bare vare!


Wombat

Klart det står respekt av det Horneland har bidratt med stabilitetsmessig, men herlighet, vi har vunnet en kamp og dere skal igjen gjøre han til Messias?

Don't bang the drum like monkeys do

ZsoltKorcsmar

Quote from: Wombat on August 02, 2024, 09:59:31 AMKlart det står respekt av det Horneland har bidratt med stabilitetsmessig, men herlighet, vi har vunnet en kamp og dere skal igjen gjøre han til Messias?



Mitt innlegg handler ikke om den middels prestasjonen mot GAE i går. Mitt innlegg handler om hvor vi står som klubb nå.

BunnnivÃ¥et er løftet betydelig,  Spillere som kommer til oss blir ofte bedre, vi har en tydelig spillestil, økonomien bedres, vi hevder oss i toppen. Det er det jeg hyller. En soliditet i det vi driver med som jeg ikke har sett tidligere.

Glimt og Molde har milevis mer økonomiske muskler enn oss etter suksess i Europa. Trenerteamet har da gjort maksimalt ut av situasjonen og resurssene - slik at vi klarer å hevde oss i toppen på tross av dårligere forutsetninger.


Falkman

Quote from: Wombat on August 02, 2024, 09:59:31 AMKlart det står respekt av det Horneland har bidratt med stabilitetsmessig, men herlighet, vi har vunnet en kamp og dere skal igjen gjøre han til Messias?



Nei, vi fÃ¥r heller satse pÃ¥ en random  nederlender.

krakra

Vi får se hvordan det utvikler seg i serien. En 4.-5. plass vil jo ikke være spesielt sterk utifra ressurser og forutsetninger. Noe lavere enn det vil være ganske svakt.

Wombat

Og mens vi er inne på det, Messiaser har kommet og gått i SKB, forsvaret av de fleste av dem med samme argumentasjon jeg hører nå fra de fleste av dere, mens de som var i forkant (f.eks Krakra) ble latterliggjort så det holdt for å se hvor det bar hen

Bra for dere! Husk at alle trenere har utløpsdato, det er bare et tidsspørsmål før dere snur kappen etter vinden og huffer og puffer etter ny trener

Jeg huffer og puffer ikke etter ny trener, men påpeker at kurver peker nedover, at spill er lite tilfredsstillende, at han søker det trygge istedet for å ta neste steg. Dette noe av det jeg savnet, selvfølgelig også bruk av talenter så vi slipper å stå i situasjon som under disse E kampene der vi ikke hadde alternativer omtrent. Nå gikk det bra, men ikke forklar det med taktisk genistreker fra H, det er langt fra sannheten når det kommer til stykket. Jeg har også stilt spørsmålet om det ikke er bedre å skifte trener før det har gått helt galt.. Og jeg har gang på gang ytret dyp respekt for hva han har gjort og stått for, men det betyr ikke at jeg har det i dag! For mye feil i det som skjer pr i dag, og det er ting vi har sett skje før

Joda, jeg skjønner jo at dere har rett, og graver hodet mitt så langt opp i stumpen for dagens Messia av nesegrus beundring. Fornøyde da?
Don't bang the drum like monkeys do

Go Up