• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

nero

Ser ikke helt poenget med å på død og liv ha lokale trenere, om det da ikke skulle være KK. Det har jo fått rimelig bra med Hornis. Men han er kanskje lokal på en måte, han og?
Lions led by donkeys.

krakra

Horneland var i alle fall veldig opptatt av å få Huseklepp inn i trenerteamet, fordi han var lokal og kjente Brann. Hele Branns trenerteam er vel tidligere Brannspillere, med unntak av Horneland.

Kagain

Quote from: krakra on October 27, 2024, 18:13:54 PMHorneland var i alle fall veldig opptatt av å få Huseklepp inn i trenerteamet, fordi han var lokal og kjente Brann. Hele Branns trenerteam er vel tidligere Brannspillere, med unntak av Horneland.

Det er nok rett.

Jeg ser på hva Lasaronen skrev på forrige side, og jeg er ikke sikker på at jeg kan komme på noen ikke-lokale trenere som stikker seg frem som spennende. Det hadde vært litt artig å se hva Martin Ho kunne fått til med Brann, dog...

Lasaron

Kanskje han der Ødegaard på Sandefjord kunne passet inn. De spiller litt likt oss, og har et imponerende toppnivå.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Vil si at det bør være veldig naturlig at Hassan og Huse tar over om Hornis gir seg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Skeptisk til sånn der to-trener-løsning.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Quote from: Lasaron on October 27, 2024, 22:57:35 PMSkeptisk til sånn der to-trener-løsning.
Mener ikke som to hovedtrenere.
En som hovedtrener den andre i samme rolle som i dag og så en ny inn for å erstatte den som blir hovedtrener.
Hvorfor ikke skape en trener fabrikk også?
Om Brann nå vil ha denne spillestilen og videre utvikle den så er det ikke dumt med interne opprykk om de som er der er gode nok og har nok pondus. Så fyller en på med en ny assistent gjerne fra eksternt som da bringer inn litt nye impulser slik at det ikke stagnerer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Jeg vet at mange liker å tenke et stykke fram i tid, men jeg liker ikke navnet på denne tråden! Foretrekker helst å leve i nuet når ting går bra.
Kokende idiot

Lasaron

Quote from: Corran on October 27, 2024, 23:11:13 PM
Quote from: Lasaron on October 27, 2024, 22:57:35 PMSkeptisk til sånn der to-trener-løsning.
Mener ikke som to hovedtrenere.
En som hovedtrener den andre i samme rolle som i dag og så en ny inn for å erstatte den som blir hovedtrener.
Hvorfor ikke skape en trener fabrikk også?
Om Brann nå vil ha denne spillestilen og videre utvikle den så er det ikke dumt med interne opprykk om de som er der er gode nok og har nok pondus. Så fyller en på med en ny assistent gjerne fra eksternt som da bringer inn litt nye impulser slik at det ikke stagnerer

Ja, jeg er veldig for at Brann også skal utvikle trenere. Og det kan være vellykket selv om ingen av de blir hovedtrenere for oss, for de kan bli gode assistenttrenere og/eller akademitrenere.

Kagain

Quote from: Optimist on October 27, 2024, 23:14:03 PMJeg vet at mange liker å tenke et stykke fram i tid, men jeg liker ikke navnet på denne tråden! Foretrekker helst å leve i nuet når ting går bra.

Jeg er stikk motsatt. Jeg vet at en eller annen gang kommer Horneland til å forlate Brann. Kanskje blir han hentet av bedre klubber, kanskje gjør Brann det veldig dårlig over lengre tid eller kanskje blir han bare lei. Han ønsket jo ikke å bli hovedtrener da KI ga seg.

Så er det en ting du kan banne på så er det at det kommer en gang en trener etter Horneland.

Spelaren

Trodde tråden var gjenopplivet pga en ledig stilling i Manchester... Men det hadde blitt vanskelig med skandinavisk språk i garderoben.
GÃ¥ av.

Lasaron

Jeg tror ikke Hornis regnes som god nok til å ta over Man U.

ostraume

Nei, de går heller for Rekdal!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Denne Moberg sier at Cardiff via en mellommann har forhørt seg om Horneland direkte til han.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on November 04, 2024, 15:40:07 PMDenne Moberg sier at Cardiff via en mellommann har forhørt seg om Horneland direkte til han.

Det høres jo ut som en forunderlig vei å gå? Cardiff får en mellommann til å snakke med Moberg (som ikke har spilt under Horneland på et par sesonger) for å høre rundt Horneland? Hadde Moberg og Horneland et spesielt nært forhold?

David

Quote from: Kagain on November 04, 2024, 18:23:04 PM
Quote from: Nixon on November 04, 2024, 15:40:07 PMDenne Moberg sier at Cardiff via en mellommann har forhørt seg om Horneland direkte til han.

Det høres jo ut som en forunderlig vei å gå? Cardiff får en mellommann til å snakke med Moberg (som ikke har spilt under Horneland på et par sesonger) for å høre rundt Horneland? Hadde Moberg og Horneland et spesielt nært forhold?

Sikkert ikke, men han er jo en av de med det ferskeste erfaringsgrunnlaget som ikke lenger spiller under ham. De forhører seg sikkert med flere, i tilfelle noen skulle komme med veldig ulike tilbakemeldinger.

opplett

Quote from: nero on October 27, 2024, 18:10:41 PMSer ikke helt poenget med å på død og liv ha lokale trenere, om det da ikke skulle være KK. Det har jo fått rimelig bra med Hornis. Men han er kanskje lokal på en måte, han og?

Han forstår i hvert fall Brann og Bergen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

Det er vel ting som tyder på at Horneland leser Bergen bedre enn KK? Skal bli interessant å følge KK videre dersom han ender opp i en mer utpreget publikumsklubb enn Glimt. Usikker på om det er noe KK selv vil tenke på i valg av en ny klubb, men kanskje klubber tenker over det?

krakra

Quote from: opplett on November 04, 2024, 20:57:27 PM
Quote from: nero on October 27, 2024, 18:10:41 PMSer ikke helt poenget med å på død og liv ha lokale trenere, om det da ikke skulle være KK. Det har jo fått rimelig bra med Hornis. Men han er kanskje lokal på en måte, han og?

Det er vel Huseklepp som forstår Brann og Bergen. Derfor han ble hentet.

krakra

Syns forresten det var veldig interesssant å høre Moberg i dag. Veldig frittalende. Interessant å høre hvordan presspillet nærmest bare gikk seg til, og at Horneland er mer «kompis» enn KK.

andreas1989

Quote from: krakra on November 04, 2024, 21:04:03 PM

Huseklepp satt nå i Media City når Horneland ridde av den verste stormen denne klubben har sett og forhåpentligvis noen gang vil se.

krakra

Quote from: andreas1989 on November 04, 2024, 21:13:36 PM
Quote from: krakra on November 04, 2024, 21:04:03 PM

Huseklepp satt nå i Media City når Horneland ridde av den verste stormen denne klubben har sett og forhåpentligvis noen gang vil se.
Det var ikke så mye som handlet om å forstå Bergen i den situasjonen akkurat. Det var ganske universiell mediehåndtering.

ostraume

"Universell mediehåndtering", faktisk?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

November 04, 2024, 21:40:01 PM #1273 Last Edit: November 04, 2024, 21:41:36 PM by andreas1989
Vil påstå at måten Horneland løste den sommeren definerte reisen vi siden har hatt. Hornaland har sosiale skills som jeg ikke tror avhenger av Huseklepp, det bekrefter vel bare poden du selv referer til. Har man gode sosiale skills så vil man finne sin vei de fleste plasser. Og jo den situasjonen krevde absolutt at du leste byen, noe Horneland i motsetning til sine ledere klarte.

Huseklepp hjelper selvfølgelig, ingen skal benekte det. Men jeg tror du legger vel mye kred i Huseklepps heder akkurat i dette tilfellet.

Nixon

Mjelde<Andresen
Horneland<Huseklepp

Bare sånn at vi alle er på samme side her når ett par gode Brann-sesonger skal skrives inn i historien for våre etterkommere.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: ostraume on November 04, 2024, 21:30:11 PM"Universell mediehåndtering", faktisk?
Ja, det er overhodet ingen Bergen-spesifikk med måten den saken ble låst på. Det ville vært den rette håndteringen i hele Norge og store deler av den vestlige verden også.

chris_henrik

Quote from: andreas1989 on November 04, 2024, 21:40:01 PMVil påstå at måten Horneland løste den sommeren definerte reisen vi siden har hatt. Hornaland har sosiale skills som jeg ikke tror avhenger av Huseklepp, det bekrefter vel bare poden du selv referer til. Har man gode sosiale skills så vil man finne sin vei de fleste plasser. Og jo den situasjonen krevde absolutt at du leste byen, noe Horneland i motsetning til sine ledere klarte.

Huseklepp hjelper selvfølgelig, ingen skal benekte det. Men jeg tror du legger vel mye kred i Huseklepps heder akkurat i dette tilfellet.

Ja, vi kan faktisk takke Horneland for hele gjenoppstandelsen. Han var den som stod frem og tok ansvar langt utenfor det som var jobben hans. Og det var langt i fra noen selvfølgelig universell mediehåndtering. Det er nok av eksempler på personer og organisasjoner i krise, som selv med et kobbel av kommunikasjonsrådgivere, ikke klarer å gjenvinne tillitt og restarte.

NÃ¥r en legger til sportslige resultater, har Brann noen gang hatt en bedre trener?
<BRANN> ..... DKFM

Churchill

Quote from: chris_henrik on November 06, 2024, 13:19:15 PMNÃ¥r en legger til sportslige resultater, har Brann noen gang hatt en bedre trener?

Nei, det tror jeg ikke. I hele min tid, tror jeg generelt at vi ikke har hatt en bedre sportslig og administrativ ledelse i Brann. Resultatene kommer med vettig bruk av penger og det satses langsiktig på å bygge en stor klubb.
...we shall never surrender.

Corran

Trenerteam ledelse og styre er vel tidenes beste kombo

krakra

Quote from: chris_henrik on November 06, 2024, 13:19:15 PM
Quote from: andreas1989 on November 04, 2024, 21:40:01 PMVil påstå at måten Horneland løste den sommeren definerte reisen vi siden har hatt. Hornaland har sosiale skills som jeg ikke tror avhenger av Huseklepp, det bekrefter vel bare poden du selv referer til. Har man gode sosiale skills så vil man finne sin vei de fleste plasser. Og jo den situasjonen krevde absolutt at du leste byen, noe Horneland i motsetning til sine ledere klarte.

Ja, vi kan faktisk takke Horneland for hele gjenoppstandelsen. Han var den som stod frem og tok ansvar langt utenfor det som var jobben hans. Og det var langt i fra noen selvfølgelig universell mediehåndtering. Det er nok av eksempler på personer og organisasjoner i krise, som selv med et kobbel av kommunikasjonsrådgivere, ikke klarer å gjenvinne tillitt og restarte.

NÃ¥r en legger til sportslige resultater, har Brann noen gang hatt en bedre trener?
Mulig det er noen misforstÃ¥elser her, men at mediehÃ¥ndteringen  er universiell  betyr verken at den er enkel eller selvfølgelig. Det betyr bare at det er mÃ¥ten Ã¥ løse slike situasjoner pÃ¥ uansett hvor man er. I alle klubber i hele Norge, og egentlig hele delen av vÃ¥r verden, var dette riktig mÃ¥te. Det var ikke ingen særbergenske hensyn Ã¥ ta. Det var ingen spesielle grep som mÃ¥tte gjøres, fordi Bergen er sÃ¥ særegen. Det krevde ikke at han "kjente Bergen".

Det var mer oppmerksomhet enn det ville vært i Sogndal, fordi Brann er en stor klubb med stor interesse. Det ville vært mindre trykk hvis det var Åsane også, så det har ikke så mye med Bergen å gjøre. Det ville vært samme greien rundt VIF, RBK osv.

esp123

En åpenbaring jeg har fått etter Lillestrøms problemer og Uniteds håndtering av sparkingen av Ten Hag, er at Brann må være fremme i skoene og hele tiden sondere markedet etter potensielle erstattere for Horneland. Plutselig får han et tilbud som er for godt til å avslå, og da kan Brann sitte der uten trener midt i sesongen. Viktig da å ha potensielle erstattere på blokken som kan gå inn relativt fort.

Hickok

Akkurat nå tenker jeg at en intern løsning er best som erstatning, enten med opprykk på Huse eller Nesselquist

esp123

November 06, 2024, 14:56:44 PM #1282 Last Edit: November 06, 2024, 14:58:25 PM by esp123
Det kan godt være, men da skal det være en plan med at det er det vi går for. Det viktigste er at vi har en plan og vet hva som er i markedet. At vi ikke sitter der med en midlertidig løsning, eller at vi i verste fall går for feil løsning ala. Kåre Ingebrigtsen.

osoerli

Quote from: krakra on November 04, 2024, 21:06:31 PMSyns forresten det var veldig interesssant å høre Moberg i dag. Veldig frittalende. Interessant å høre hvordan presspillet nærmest bare gikk seg til, og at Horneland er mer «kompis» enn KK.

Kor høyrte du Moberg?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on November 06, 2024, 18:11:51 PM
Quote from: krakra on November 04, 2024, 21:06:31 PMSyns forresten det var veldig interesssant å høre Moberg i dag. Veldig frittalende. Interessant å høre hvordan presspillet nærmest bare gikk seg til, og at Horneland er mer «kompis» enn KK.

Kor høyrte du Moberg?
Er nok her han mener:
https://podcasts.apple.com/no/podcast/sjefenes-metoder/id1680216057?i=1000675598999
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

maximus1963

Martin Hoe er mitt forslag, internt, virker å ha noe samme filosofi som Horneland.
Kniksen var kongen

Rossi

Om vi skulle komme dithen, har sansen for Hans Erik Ødegård.
World domination within 5 years.

Lasaron

Eirik Bakke reddet Åsane ganske greit. 23 poeng på 14 kamper. Det er et poengsnitt som ville gitt fjerdeplass i år.

Jeg er foreløpig ikke fan, men han kommer nok til å bli nevnt om Hornis forsvinner i vinter.

Sint balle

Nå vet jeg ikke for mye av Bakke sine trener metoder, men innbiller meg at det er en annen retning enn hvordan ting utøves idag.

Har heller ikke sett noe til hvilken spillestil Åsane har hatt under han, er det noe likt som vår?

Lasaron

Jeg tror ikke det er så likt, men vet ikke.

Erlend

Bakke virker som han tilpasser kampplan etter motstander, så selv om han skal ha mye respekt for jobben sin med Åsane så er han nok ikke noe for Brann

Hickok

Quote from: Sint balle on November 10, 2024, 08:55:21 AMNå vet jeg ikke for mye av Bakke sine trener metoder, men innbiller meg at det er en annen retning enn hvordan ting utøves idag.

Har heller ikke sett noe til hvilken spillestil Åsane har hatt under han, er det noe likt som vår?
Ligner veldig lite. Det er mye mer basert på kraft og kjemping. Mulig det spillermateriellet som gjør det, men umiddelbart høres dette ut for min del som feil mann for Brann.

Superjack

Usikker på denne trådens navn. For Horneland burde ha en egen tråd.

Rett og slett utrolig det han har klart å få til i Brann de siste 3 årene.

Utrolig.

Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Quote from: Superjack on November 10, 2024, 12:00:59 PMUsikker på denne trådens navn. For Horneland burde ha en egen tråd.

Utrolig.

Helt sant, mannen fortjener virkelig hyllest!

Corran

Gjorde han det ikke OK i lsk og?
Etter ham nedturen der virkelig begynte vel.
Fikk inn litt annerledes trenere som forsvant kjapt pga andre jobber

krakra

Bakke er nok en grei trener for lag som vil spille på den måten, men både Sogndal, LSK og Åsane har spilt ganske kjip fotball under ham. Ikke helt på LAN-nivå, men kanskje Skarsfjord? Det vil ikke funke i Brann etter Horneland.

Så er det fullt mulig at Bakke klarer å få suksess med en mer ambisiøs spillestil også, men det vet man jo ikke.

Jeg er også usikker på hvordan Bakke vil framstå når ting butter litt imot i Bergen. Jeg mener å huske at han hadde noen utbrudd mot fansen, eller omgivelsene, i Sogndal. Hvis han syns det ble for voldsomt i Sogndal så får han det tøft i Brann. Husker Bakke som en spiller som kunne bli litt sutrete.

Kagain

Quote from: Superjack on November 10, 2024, 12:00:59 PMUsikker på denne trådens navn. For Horneland burde ha en egen tråd.

Utrolig.

Eirik Horneland har en egen tråd. Sist skrevet i 16. oktober d.å. om jeg ikke leser feil

https://www.bataljonen.no/forum/index.php?topic=12592.0

Rossi

Tror det er endel slitasje i BG nå, og at KK snart overlater trenerjobben til Helstrup. KK til Brann var jo drømmescenarioet, men er ikke så sikker på det lenger.

World domination within 5 years.

Dickens

Quote from: Rossi on November 11, 2024, 12:17:48 PMTror det er endel slitasje i BG nå, og at KK snart overlater trenerjobben til Helstrup. KK til Brann var jo drømmescenarioet, men er ikke så sikker på det lenger.

KK kommer garantert til å trene Brann en gang. Men om det blir om to eller ti år er umulig å spå.

andreas1989

Tror man kan påstå at Brann og Kjetil Knutsen i 2024 ville vært en ganske så åpenbar kulturkrasj.

Go Up