• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VAR- tråden

Started by Gulløl, February 13, 2023, 13:03:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Wombat

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 07:35:22 AM
Quote from: Henki on July 21, 2024, 23:52:17 PMDet er liksom litt vanskelig å hente noe annet ut fra det du skriver. Bortsett fra at de som er uenig med deg er teit og ikke skjønner hvilken enorm konspirasjon og ond plan som foregår bak lukkede dører på Ullevaal da. Jeg er ikke NFF sin største fan jeg heller, men det er jo grenser for hvilke konspirasjonsteorier man skal tro på.

Det er helt fair å være mot VAR. Mange er som sagt det. Det som derimot er problematisk er å bruke sivil ulydighet for å få stoppet og avlyst kamper i eliteserien. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av dem som er mot VAR ikke er for aksjoner som har som mål at kamper ikke skal kunne gjennomføres.

Den eskaleringen i aksjonsform som vi så på Lerkendal i kveld er urimelig. De aksjonene som har vært til nå har vært tydelige og klare tegn på at det er mange som er mot VAR. Men hvis man forventer at man skal få stoppet VAR i løpet av en måned eller to og dermed eskalerer aksjonene for å få det til, ender man bare opp med å skade de klubbene man er glade i.

Vi er ca. halvspilt i Eliteserien 2024, noen har spilt litt flere kamper, noen litt færre. Man kan ikke fjerne VAR etter halvspilt sesong. Det sier seg selv at man må gjennomføre denne sesongen med de samme rammene som man startet den med. Hva som skjer før sesongen 2025 blir så opp til klubbene.

NFF er teite? Du er teit? Er det virkelig det du klarer å konkludere med ut i fra denne debatten som kanskje er den største og viktigste i fotballen i moderne tid?

Jeg skriver ikke at du er teit, men det jeg kan fortelle deg er at du er naiv, med et tydelig behov for å skulle belære andre om hvordan samfunnet visstnok fungerer, eller burde fungere i følge en snill gutt som deg. Maling på kunstverk, pøbler og eskalering? Det høres ut som beskrivelsen av NFF som har tvangs(snik) - innført dette på fotballen, med andre ord ødelagt fotballen. Det er pøbelaktig og nå forsøker NFF å eskalere det hele ved å stoppe kamper pga noen fiskekaker? Når ble en kamp sist stoppet pga "spillernes sikkerhet"? Aldri, selv ikke på lørdag, selv ikke under blussregnet på Åråsen for noen år siden. Det er absolutt bullshit. Så får du og dere kalle oss som er ikke finner oss i denne dritet for pøbler der dere sitter å nikker og er flinke gutter og tror dere er bedre enn alle andre.

At flertallet er for VAR er en fiktiv sannhet og myte. 13 av klubbene stemte aldri for VAR, de stilte seg nøytrale. Det var en klubb, Molde(surprise), der det var klart flertall blant de stvmmmeberettigde for å beholde VAR. Og alle med et snev av innsikt vet at avstemmingen i Molde foregikk i ren NFF regi, men det er kanskje en konspirasjonsteori jeg finner på?

VAR er en tapt sak og dere får gjerne nekte for det til dere går i graven, men det er fortsatt supporterne som sitter på makten, selv om dere ler av det. Så får dere fortsette med betraktningene deres av "sånne dere Ultras og andre pøbler" ,som visstnok lager storm i et vannglass her og ødelegger fordi de at de visstnok ikke innfinner seg i det flertallet (visstnok) vil.






Hatt mine små clasher med "ungdommen" her, men her er jeg 100% enig!

Får vel finne meg en ny klubb jeg også eller hva Achtung?

Fotball er supporterne, og da ikke pampene som sitter i VIP losjer. De er gjerne de som spytter penger inn i fotballen, men det er "vi" som har makten. Uten "oss" faller fotballen sammen som et korthus, uten "oss" 0 sponsormidler, uten "oss" ingen atmosfære

VAR ble udemokratisk snikinnført, og dere gråter over at det aksjoneres? Dakkars...

Forøvrig synes jeg at avbrutte kamper er over streken, og fryktelig tragisk for dem som ikke er lidenskapelig opptatt i VAR saken, men ansvaret er uansett 100% NFFs!
Don't bang the drum like monkeys do

ACHTUNG

Quote from: andreas1989 on July 21, 2024, 23:41:14 PM
Quote from: ACHTUNG on July 21, 2024, 23:37:25 PM
Quote from: andreas1989 on July 21, 2024, 23:28:11 PMVi taler for flertallet og det vil du erfare raskere enn du aner.

Dette kommer til å bli et jordskjelv du og NFF ikke kommer til å fatte. Det kommer til å bli et flertall fra klubbene og det kan skje allerede før sesongen er over, når mobiliseringen genererer ekstraordinære årsmøter.

Dere har nok litt vrangforestillinger om egen posisjon der, tenker jeg. Dere er i ferd med å sage av greinen dere sitter på, det er garantert store meningsforskjeller på Store Stå, det er nok en god del som vil bli dønn lei om dere fortsetter med jævelskapet. Jeg håper Brann foretar grundig kroppsvisitasjon til neste hjemmekamp og sjekker tribunene grundig, under seter etc, slik at dere ikke får gjort noe som helst mer faenskap. Om ikke Brann er obs på det allerede, så skal de få bli obs på at de må passe grundig på ved kommende hjemmekamper.

Hadde vært uhyre interessant å høre akkurat deg utrede og definere om vrangforestillinger?

Meg? Snakker jeg om deg? Hva har jeg, meg og den med saken å gjøre? Er det litt hersketeknikk ute og går for å tie den og den som reagerer på infantiliteten som du og andre NSA-klovner legger for dagen?

Du/dere har en grandios oppfatning av egen posisjon og betydning. Ingen supportere er større enn klubben, hverken du eller jeg, om det er så viktig for dere å skape mest mulig faenskap i en materie man ikke får gjort noe med før etter sesongen tidligst, da foreslår jeg heller at NSA-klovnene holder seg borte fra sine respektive hjemmearenaer og borteoppgjørene. Bare gi faen i å ødelegge flere kamper, poenget er tatt for lenge siden.

PS! Ta deg en kikk på RBKweb forum, der får dine likemenn enda hardere medfart, denne saken og måten "dere" opptrer på kan ødelegge supporter-Norge on galskapen får fortsette.


Fusentast

Quote from: Wombat on July 22, 2024, 08:54:55 AM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 07:35:22 AM
Quote from: Henki on July 21, 2024, 23:52:17 PMDet er liksom litt vanskelig å hente noe annet ut fra det du skriver. Bortsett fra at de som er uenig med deg er teit og ikke skjønner hvilken enorm konspirasjon og ond plan som foregår bak lukkede dører på Ullevaal da. Jeg er ikke NFF sin største fan jeg heller, men det er jo grenser for hvilke konspirasjonsteorier man skal tro på.

Det er helt fair å være mot VAR. Mange er som sagt det. Det som derimot er problematisk er å bruke sivil ulydighet for å få stoppet og avlyst kamper i eliteserien. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av dem som er mot VAR ikke er for aksjoner som har som mål at kamper ikke skal kunne gjennomføres.

Den eskaleringen i aksjonsform som vi så på Lerkendal i kveld er urimelig. De aksjonene som har vært til nå har vært tydelige og klare tegn på at det er mange som er mot VAR. Men hvis man forventer at man skal få stoppet VAR i løpet av en måned eller to og dermed eskalerer aksjonene for å få det til, ender man bare opp med å skade de klubbene man er glade i.

Vi er ca. halvspilt i Eliteserien 2024, noen har spilt litt flere kamper, noen litt færre. Man kan ikke fjerne VAR etter halvspilt sesong. Det sier seg selv at man må gjennomføre denne sesongen med de samme rammene som man startet den med. Hva som skjer før sesongen 2025 blir så opp til klubbene.

NFF er teite? Du er teit? Er det virkelig det du klarer å konkludere med ut i fra denne debatten som kanskje er den største og viktigste i fotballen i moderne tid?

Jeg skriver ikke at du er teit, men det jeg kan fortelle deg er at du er naiv, med et tydelig behov for å skulle belære andre om hvordan samfunnet visstnok fungerer, eller burde fungere i følge en snill gutt som deg. Maling på kunstverk, pøbler og eskalering? Det høres ut som beskrivelsen av NFF som har tvangs(snik) - innført dette på fotballen, med andre ord ødelagt fotballen. Det er pøbelaktig og nå forsøker NFF å eskalere det hele ved å stoppe kamper pga noen fiskekaker? Når ble en kamp sist stoppet pga "spillernes sikkerhet"? Aldri, selv ikke på lørdag, selv ikke under blussregnet på Åråsen for noen år siden. Det er absolutt bullshit. Så får du og dere kalle oss som er ikke finner oss i denne dritet for pøbler der dere sitter å nikker og er flinke gutter og tror dere er bedre enn alle andre.

At flertallet er for VAR er en fiktiv sannhet og myte. 13 av klubbene stemte aldri for VAR, de stilte seg nøytrale. Det var en klubb, Molde(surprise), der det var klart flertall blant de stvmmmeberettigde for å beholde VAR. Og alle med et snev av innsikt vet at avstemmingen i Molde foregikk i ren NFF regi, men det er kanskje en konspirasjonsteori jeg finner på?

VAR er en tapt sak og dere får gjerne nekte for det til dere går i graven, men det er fortsatt supporterne som sitter på makten, selv om dere ler av det. Så får dere fortsette med betraktningene deres av "sånne dere Ultras og andre pøbler" ,som visstnok lager storm i et vannglass her og ødelegger fordi de at de visstnok ikke innfinner seg i det flertallet (visstnok) vil.






Hatt mine små clasher med "ungdommen" her, men her er jeg 100% enig!

Får vel finne meg en ny klubb jeg også eller hva Achtung?

Fotball er supporterne, og da ikke pampene som sitter i VIP losjer. De er gjerne de som spytter penger inn i fotballen, men det er "vi" som har makten. Uten "oss" faller fotballen sammen som et korthus, uten "oss" 0 sponsormidler, uten "oss" ingen atmosfære

VAR ble udemokratisk snikinnført, og dere gråter over at det aksjoneres? Dakkars...

Forøvrig synes jeg at avbrutte kamper er over streken, og fryktelig tragisk for dem som ikke er lidenskapelig opptatt i VAR saken, men ansvaret er uansett 100% NFFs!


Uten «oss» null sponsormidler... tenker du at avbrutte kamper og anarki er attraktivt for sponsorer?
I don't think you can the rules!

ACHTUNG

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 08:47:55 AM
Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 08:46:03 AM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 07:35:22 AM
Quote from: Henki on July 21, 2024, 23:52:17 PMDet er liksom litt vanskelig å hente noe annet ut fra det du skriver. Bortsett fra at de som er uenig med deg er teit og ikke skjønner hvilken enorm konspirasjon og ond plan som foregår bak lukkede dører på Ullevaal da. Jeg er ikke NFF sin største fan jeg heller, men det er jo grenser for hvilke konspirasjonsteorier man skal tro på.

Det er helt fair å være mot VAR. Mange er som sagt det. Det som derimot er problematisk er å bruke sivil ulydighet for å få stoppet og avlyst kamper i eliteserien. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av dem som er mot VAR ikke er for aksjoner som har som mål at kamper ikke skal kunne gjennomføres.

Den eskaleringen i aksjonsform som vi så på Lerkendal i kveld er urimelig. De aksjonene som har vært til nå har vært tydelige og klare tegn på at det er mange som er mot VAR. Men hvis man forventer at man skal få stoppet VAR i løpet av en måned eller to og dermed eskalerer aksjonene for å få det til, ender man bare opp med å skade de klubbene man er glade i.

Vi er ca. halvspilt i Eliteserien 2024, noen har spilt litt flere kamper, noen litt færre. Man kan ikke fjerne VAR etter halvspilt sesong. Det sier seg selv at man må gjennomføre denne sesongen med de samme rammene som man startet den med. Hva som skjer før sesongen 2025 blir så opp til klubbene.

NFF er teite? Du er teit? Er det virkelig det du klarer å konkludere med ut i fra denne debatten som kanskje er den største og viktigste i fotballen i moderne tid?

Jeg skriver ikke at du er teit, men det jeg kan fortelle deg er at du er naiv, med et tydelig behov for å skulle belære andre om hvordan samfunnet visstnok fungerer, eller burde fungere i følge en snill gutt som deg. Maling på kunstverk, pøbler og eskalering? Det høres ut som beskrivelsen av NFF som har tvangs(snik) - innført dette på fotballen, med andre ord ødelagt fotballen. Det er pøbelaktig og nå forsøker NFF å eskalere det hele ved å stoppe kamper pga noen fiskekaker? Når ble en kamp sist stoppet pga "spillernes sikkerhet"? Aldri, selv ikke på lørdag, selv ikke under blussregnet på Åråsen for noen år siden. Det er absolutt bullshit. Så får du og dere kalle oss som er ikke finner oss i denne dritet for pøbler der dere sitter å nikker og er flinke gutter og tror dere er bedre enn alle andre.

At flertallet er for VAR er en fiktiv sannhet og myte. 13 av klubbene stemte aldri for VAR, de stilte seg nøytrale. Det var en klubb, Molde(surprise), der det var klart flertall blant de stvmmmeberettigde for å beholde VAR. Og alle med et snev av innsikt vet at avstemmingen i Molde foregikk i ren NFF regi, men det er kanskje en konspirasjonsteori jeg finner på?

VAR er en tapt sak og dere får gjerne nekte for det til dere går i graven, men det er fortsatt supporterne som sitter på makten, selv om dere ler av det. Så får dere fortsette med betraktningene deres av "sånne dere Ultras og andre pøbler" ,som visstnok lager storm i et vannglass her og ødelegger fordi de at de visstnok ikke innfinner seg i det flertallet (visstnok) vil.







Dine tjenester er ikke ønsket, finn deg en ny klubb.

For det er det du som bedømmer? Det er direkte morsomt at du konstant tror at du selv representerer flertallet når du knapt har skrevet noe som helst inne på dette forumet som andre er enig i, uavhengig av sak.


Whataboutism? Du prøver deg fortsatt på hersketeknikk, noe du mestrer dårlig. Ser det ut som om det biter på Henki? Kan vi være enig i at poenget er tatt og at dere ikke trenger å hoppe mer etter NSAs pipe testen av sesongen? Og så ser vi om det blir nok klubber med i vinter til å få fjernet noe jeg og mange også ønsker bort?

andreas1989

Quote from: Fusentast on July 22, 2024, 09:10:09 AMUten «oss» null sponsormidler... tenker du at avbrutte kamper og anarki er attraktivt for sponsorer?

Tenker du tomme tribuner er attraktivt for sponsorene?

FARE! MERK FØLGENDE!

Poenget er tatt! Vi klovner må bare komme oss bort fra klubben, vi er alt annet enn i flertall, det har nemlig NFF vedtatt!

Eivind

Alt dette bunner jo i en enorm og eskalerende misnøye med NFF og måten VAR ble innført på. VAR kommer til å forsvinne, men det må gjøres på riktig måte. Bare så synd at så mange supportere sov i timen da man kunne melde seg inn i klubbene og stemme for mot VAR tidligere (so jo ble gjort her). NFF kommer aldri i livet til å kutte VAR midt i sesongen og la seg presse til det.

Skjønner frustrasjonen og demonstrasjonene (VAR er drepen for fotballen), men å få kamper avlyst er ikke veien å gå.

Ellers kan jo RBK virkelig betale en høy pris for dette. Nå står de med begge bena i nedrykksstriden (selv med denne kampen til gode) så kan det virke psykologisk negativt inn på spillerne der..  

Wombat

Man kan snu på det

Ingen klubb, ingen organisasjon er større enn fotballens sjel, og dens sjel står på spill

Vi overså og ignorerte at pampene overtok arbeiderklubbene, at de økte prisene globalt så det er nesten umlig å overvære en kamp med ens lag som familien har støttet i +100 år, at man gradvis har endret spillet til noe maskinelt (hands regelen f.eks som i min tid nok har blitt endret sikkert +20 ganger minst, fra det forståelige til det inkonsekvente uforståelige). Sensorer, kameraer, avbrudd for VAR og jeg vet ikke hva.

Det  begynner å ligne amerikansk fotball i rammen rundt, og jeg antar at vi ikke er langt unna programmerte reklamepauser. Vil dere da våkne?

Nok er nok
Don't bang the drum like monkeys do

Wombat

Quote from: Fusentast on July 22, 2024, 09:10:09 AM
Quote from: Wombat on July 22, 2024, 08:54:55 AM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 07:35:22 AM
Quote from: Henki on July 21, 2024, 23:52:17 PMDet er liksom litt vanskelig å hente noe annet ut fra det du skriver. Bortsett fra at de som er uenig med deg er teit og ikke skjønner hvilken enorm konspirasjon og ond plan som foregår bak lukkede dører på Ullevaal da. Jeg er ikke NFF sin største fan jeg heller, men det er jo grenser for hvilke konspirasjonsteorier man skal tro på.

Det er helt fair å være mot VAR. Mange er som sagt det. Det som derimot er problematisk er å bruke sivil ulydighet for å få stoppet og avlyst kamper i eliteserien. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av dem som er mot VAR ikke er for aksjoner som har som mål at kamper ikke skal kunne gjennomføres.

Den eskaleringen i aksjonsform som vi så på Lerkendal i kveld er urimelig. De aksjonene som har vært til nå har vært tydelige og klare tegn på at det er mange som er mot VAR. Men hvis man forventer at man skal få stoppet VAR i løpet av en måned eller to og dermed eskalerer aksjonene for å få det til, ender man bare opp med å skade de klubbene man er glade i.

Vi er ca. halvspilt i Eliteserien 2024, noen har spilt litt flere kamper, noen litt færre. Man kan ikke fjerne VAR etter halvspilt sesong. Det sier seg selv at man må gjennomføre denne sesongen med de samme rammene som man startet den med. Hva som skjer før sesongen 2025 blir så opp til klubbene.

NFF er teite? Du er teit? Er det virkelig det du klarer å konkludere med ut i fra denne debatten som kanskje er den største og viktigste i fotballen i moderne tid?

Jeg skriver ikke at du er teit, men det jeg kan fortelle deg er at du er naiv, med et tydelig behov for å skulle belære andre om hvordan samfunnet visstnok fungerer, eller burde fungere i følge en snill gutt som deg. Maling på kunstverk, pøbler og eskalering? Det høres ut som beskrivelsen av NFF som har tvangs(snik) - innført dette på fotballen, med andre ord ødelagt fotballen. Det er pøbelaktig og nå forsøker NFF å eskalere det hele ved å stoppe kamper pga noen fiskekaker? Når ble en kamp sist stoppet pga "spillernes sikkerhet"? Aldri, selv ikke på lørdag, selv ikke under blussregnet på Åråsen for noen år siden. Det er absolutt bullshit. Så får du og dere kalle oss som er ikke finner oss i denne dritet for pøbler der dere sitter å nikker og er flinke gutter og tror dere er bedre enn alle andre.

At flertallet er for VAR er en fiktiv sannhet og myte. 13 av klubbene stemte aldri for VAR, de stilte seg nøytrale. Det var en klubb, Molde(surprise), der det var klart flertall blant de stvmmmeberettigde for å beholde VAR. Og alle med et snev av innsikt vet at avstemmingen i Molde foregikk i ren NFF regi, men det er kanskje en konspirasjonsteori jeg finner på?

VAR er en tapt sak og dere får gjerne nekte for det til dere går i graven, men det er fortsatt supporterne som sitter på makten, selv om dere ler av det. Så får dere fortsette med betraktningene deres av "sånne dere Ultras og andre pøbler" ,som visstnok lager storm i et vannglass her og ødelegger fordi de at de visstnok ikke innfinner seg i det flertallet (visstnok) vil.






Hatt mine små clasher med "ungdommen" her, men her er jeg 100% enig!

Får vel finne meg en ny klubb jeg også eller hva Achtung?

Fotball er supporterne, og da ikke pampene som sitter i VIP losjer. De er gjerne de som spytter penger inn i fotballen, men det er "vi" som har makten. Uten "oss" faller fotballen sammen som et korthus, uten "oss" 0 sponsormidler, uten "oss" ingen atmosfære

VAR ble udemokratisk snikinnført, og dere gråter over at det aksjoneres? Dakkars...

Forøvrig synes jeg at avbrutte kamper er over streken, og fryktelig tragisk for dem som ikke er lidenskapelig opptatt i VAR saken, men ansvaret er uansett 100% NFFs!


Uten «oss» null sponsormidler... tenker du at avbrutte kamper og anarki er attraktivt for sponsorer?

Jeg tror at en fotball med spontanitet, og genuine frustrasjons/sinne/gledesscener og atmosfæren det fører med seg er på sikt mer verdt for sponsorene
Don't bang the drum like monkeys do

Fusentast

Quote from: Wombat on July 22, 2024, 09:18:07 AM
Quote from: Fusentast on July 22, 2024, 09:10:09 AM
Quote from: Wombat on July 22, 2024, 08:54:55 AM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 07:35:22 AM
Quote from: Henki on July 21, 2024, 23:52:17 PMDet er liksom litt vanskelig å hente noe annet ut fra det du skriver. Bortsett fra at de som er uenig med deg er teit og ikke skjønner hvilken enorm konspirasjon og ond plan som foregår bak lukkede dører på Ullevaal da. Jeg er ikke NFF sin største fan jeg heller, men det er jo grenser for hvilke konspirasjonsteorier man skal tro på.

Det er helt fair å være mot VAR. Mange er som sagt det. Det som derimot er problematisk er å bruke sivil ulydighet for å få stoppet og avlyst kamper i eliteserien. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av dem som er mot VAR ikke er for aksjoner som har som mål at kamper ikke skal kunne gjennomføres.

Den eskaleringen i aksjonsform som vi så på Lerkendal i kveld er urimelig. De aksjonene som har vært til nå har vært tydelige og klare tegn på at det er mange som er mot VAR. Men hvis man forventer at man skal få stoppet VAR i løpet av en måned eller to og dermed eskalerer aksjonene for å få det til, ender man bare opp med å skade de klubbene man er glade i.

Vi er ca. halvspilt i Eliteserien 2024, noen har spilt litt flere kamper, noen litt færre. Man kan ikke fjerne VAR etter halvspilt sesong. Det sier seg selv at man må gjennomføre denne sesongen med de samme rammene som man startet den med. Hva som skjer før sesongen 2025 blir så opp til klubbene.

NFF er teite? Du er teit? Er det virkelig det du klarer å konkludere med ut i fra denne debatten som kanskje er den største og viktigste i fotballen i moderne tid?

Jeg skriver ikke at du er teit, men det jeg kan fortelle deg er at du er naiv, med et tydelig behov for å skulle belære andre om hvordan samfunnet visstnok fungerer, eller burde fungere i følge en snill gutt som deg. Maling på kunstverk, pøbler og eskalering? Det høres ut som beskrivelsen av NFF som har tvangs(snik) - innført dette på fotballen, med andre ord ødelagt fotballen. Det er pøbelaktig og nå forsøker NFF å eskalere det hele ved å stoppe kamper pga noen fiskekaker? Når ble en kamp sist stoppet pga "spillernes sikkerhet"? Aldri, selv ikke på lørdag, selv ikke under blussregnet på Åråsen for noen år siden. Det er absolutt bullshit. Så får du og dere kalle oss som er ikke finner oss i denne dritet for pøbler der dere sitter å nikker og er flinke gutter og tror dere er bedre enn alle andre.

At flertallet er for VAR er en fiktiv sannhet og myte. 13 av klubbene stemte aldri for VAR, de stilte seg nøytrale. Det var en klubb, Molde(surprise), der det var klart flertall blant de stvmmmeberettigde for å beholde VAR. Og alle med et snev av innsikt vet at avstemmingen i Molde foregikk i ren NFF regi, men det er kanskje en konspirasjonsteori jeg finner på?

VAR er en tapt sak og dere får gjerne nekte for det til dere går i graven, men det er fortsatt supporterne som sitter på makten, selv om dere ler av det. Så får dere fortsette med betraktningene deres av "sånne dere Ultras og andre pøbler" ,som visstnok lager storm i et vannglass her og ødelegger fordi de at de visstnok ikke innfinner seg i det flertallet (visstnok) vil.






Hatt mine små clasher med "ungdommen" her, men her er jeg 100% enig!

Får vel finne meg en ny klubb jeg også eller hva Achtung?

Fotball er supporterne, og da ikke pampene som sitter i VIP losjer. De er gjerne de som spytter penger inn i fotballen, men det er "vi" som har makten. Uten "oss" faller fotballen sammen som et korthus, uten "oss" 0 sponsormidler, uten "oss" ingen atmosfære

VAR ble udemokratisk snikinnført, og dere gråter over at det aksjoneres? Dakkars...

Forøvrig synes jeg at avbrutte kamper er over streken, og fryktelig tragisk for dem som ikke er lidenskapelig opptatt i VAR saken, men ansvaret er uansett 100% NFFs!


Uten «oss» null sponsormidler... tenker du at avbrutte kamper og anarki er attraktivt for sponsorer?

Jeg tror at en fotball med spontanitet, og genuine frustrasjons/sinne/gledesscener og atmosfæren det fører med seg er på sikt mer verdt for sponsorene

Ikke overbevist om at sponsorer vil identifiseres med slike aksjoner som dette og diskreditering av NFF nei. Jeg har som sagt tidligere full forståelse for ønsket om å fjerne VAR - for det er langt fra perfekt og mye som ikke fungerer - men det må møtes med objektive fakta som beviser at fotballopplevelsen blir dårligere med VAR. De argumentene jeg har sett er i hovedsak subjektive og emosjonelle og lite egnet til å få med en bred front mot VAR.
I don't think you can the rules!

ACHTUNG

July 22, 2024, 09:38:40 AM #459 Last Edit: July 22, 2024, 09:44:40 AM by ACHTUNG
Det må jo ringe en bjelle for noen og enhver når irritasjonen over pøbleriet til LSK- og RBK-fansen (det var vel tilfeldig at den ble plukket ut av NSA, dette kunne også ha skjedd på Brann Stadion) er større enn holdningen til VAR. NSA har malt seg opp i et hjørne, de har det sikkert fryktelig moro de enkelte ofte maskekledde, når de får muligheten til å vise kollektiv makt, men det går for langt når de rent faktisk ender opp med å få kampen avlyst. andreas og andre her inne applauderer aksjonen, men det er ikke like moro for barnefamilier som har reist langt for å se laget sitt. Og hva med LSK-erne som ikke var med på aksjonen og som hadde reist langt? De frykter vel for represalier om de tar til motmæle og må jo bare stå der og se på idiotene ødelegge. Det er noe uniformt, konformt over det hele som overgår den innbilte ideen disse har om at NFF bare er ute etter ødelegge og så er det faktisk disse som ender opp med å ødegge. Irionien er jo fullendt!

Wombat

Nå går det vel ganske tydelig frem at jeg akkurat med de ordene skriver om fotballen uten VAR, dvs post aksjoner

Og hva er fotballen om ikke emosjoner og subjektive følelser, den vil aldri bli A4 og målbar slik du kanskje ønsker


Jeg er så glad at jeg har fått oppleve fotballen slik den burde være i min tid, og verdsetter så mange minner fra den, mange minner som med VAR hadde vært kansellert. Og jeg mener ikke da bare positive, nei, et vidt spekter av følelser.

Mange vil ha sterkere følelser og minner enn meg, andre svakere, men jeg er sikker på at selv VAR supporterne ikke ville byttet bort noen av disse minnene, og har vi ikke da svaret uten målinger osv?
Don't bang the drum like monkeys do

Gulløl

Quote siste innlegg eller det en svarer på er en flott ting. Sitater som viser hva en egentlig svarer på. I tillegg slipper vi å slite ut tommelen ved å rulle nedover lange diskusjoner med mange svar. Bare en vennlig henstilling 😉
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Hva med at VAR-tilhengere og NFF heller kommer med noen fakta som forklarer hvorfor opplevelsen blir bedre med VAR? Vi hadde noe som fungerte greit nok fra før og så ble vi påtvunget VAR for å få «flere korrekte avgjørelser»? Uten noen fakta knyttet til om tilskuere ønsker produktet, om det blir mer/mindre skader, om VAR i det hele tatt påvirker endelig tabellposisjon eller noen andre positive effekter.

Bevisbyrden bør ligge på dem som vil endre noe som fungerte, ikke på dem som vil reversere endringen.
First is first, second is nothing

ACHTUNG

Quote from: Wombat on July 22, 2024, 09:18:07 AM
Quote from: Fusentast on July 22, 2024, 09:10:09 AM
Quote from: Wombat on July 22, 2024, 08:54:55 AM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 07:35:22 AM
Quote from: Henki on July 21, 2024, 23:52:17 PMDet er liksom litt vanskelig å hente noe annet ut fra det du skriver. Bortsett fra at de som er uenig med deg er teit og ikke skjønner hvilken enorm konspirasjon og ond plan som foregår bak lukkede dører på Ullevaal da. Jeg er ikke NFF sin største fan jeg heller, men det er jo grenser for hvilke konspirasjonsteorier man skal tro på.

Det er helt fair å være mot VAR. Mange er som sagt det. Det som derimot er problematisk er å bruke sivil ulydighet for å få stoppet og avlyst kamper i eliteserien. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av dem som er mot VAR ikke er for aksjoner som har som mål at kamper ikke skal kunne gjennomføres.

Den eskaleringen i aksjonsform som vi så på Lerkendal i kveld er urimelig. De aksjonene som har vært til nå har vært tydelige og klare tegn på at det er mange som er mot VAR. Men hvis man forventer at man skal få stoppet VAR i løpet av en måned eller to og dermed eskalerer aksjonene for å få det til, ender man bare opp med å skade de klubbene man er glade i.

Vi er ca. halvspilt i Eliteserien 2024, noen har spilt litt flere kamper, noen litt færre. Man kan ikke fjerne VAR etter halvspilt sesong. Det sier seg selv at man må gjennomføre denne sesongen med de samme rammene som man startet den med. Hva som skjer før sesongen 2025 blir så opp til klubbene.

NFF er teite? Du er teit? Er det virkelig det du klarer å konkludere med ut i fra denne debatten som kanskje er den største og viktigste i fotballen i moderne tid?

Jeg skriver ikke at du er teit, men det jeg kan fortelle deg er at du er naiv, med et tydelig behov for å skulle belære andre om hvordan samfunnet visstnok fungerer, eller burde fungere i følge en snill gutt som deg. Maling på kunstverk, pøbler og eskalering? Det høres ut som beskrivelsen av NFF som har tvangs(snik) - innført dette på fotballen, med andre ord ødelagt fotballen. Det er pøbelaktig og nå forsøker NFF å eskalere det hele ved å stoppe kamper pga noen fiskekaker? Når ble en kamp sist stoppet pga "spillernes sikkerhet"? Aldri, selv ikke på lørdag, selv ikke under blussregnet på Åråsen for noen år siden. Det er absolutt bullshit. Så får du og dere kalle oss som er ikke finner oss i denne dritet for pøbler der dere sitter å nikker og er flinke gutter og tror dere er bedre enn alle andre.

At flertallet er for VAR er en fiktiv sannhet og myte. 13 av klubbene stemte aldri for VAR, de stilte seg nøytrale. Det var en klubb, Molde(surprise), der det var klart flertall blant de stvmmmeberettigde for å beholde VAR. Og alle med et snev av innsikt vet at avstemmingen i Molde foregikk i ren NFF regi, men det er kanskje en konspirasjonsteori jeg finner på?

VAR er en tapt sak og dere får gjerne nekte for det til dere går i graven, men det er fortsatt supporterne som sitter på makten, selv om dere ler av det. Så får dere fortsette med betraktningene deres av "sånne dere Ultras og andre pøbler" ,som visstnok lager storm i et vannglass her og ødelegger fordi de at de visstnok ikke innfinner seg i det flertallet (visstnok) vil.






Hatt mine små clasher med "ungdommen" her, men her er jeg 100% enig!

Får vel finne meg en ny klubb jeg også eller hva Achtung?

Fotball er supporterne, og da ikke pampene som sitter i VIP losjer. De er gjerne de som spytter penger inn i fotballen, men det er "vi" som har makten. Uten "oss" faller fotballen sammen som et korthus, uten "oss" 0 sponsormidler, uten "oss" ingen atmosfære

VAR ble udemokratisk snikinnført, og dere gråter over at det aksjoneres? Dakkars...

Forøvrig synes jeg at avbrutte kamper er over streken, og fryktelig tragisk for dem som ikke er lidenskapelig opptatt i VAR saken, men ansvaret er uansett 100% NFFs!


Uten «oss» null sponsormidler... tenker du at avbrutte kamper og anarki er attraktivt for sponsorer?

Jeg tror at en fotball med spontanitet, og genuine frustrasjons/sinne/gledesscener og atmosfæren det fører med seg er på sikt mer verdt for sponsorene

Jeg vil også ha det spontane tilbake, men det gjelder også på tribunefronten, der det har blitt alt for uniformt og konformt etter at NSA har gjort sitt inntog. Vær unik og ikke hopp hver gang NSA sier hopp! Dere er del av en organisasjon dere også, via NSA, pass på så dere ikke blir en mini-utgave av det dere selv hater; NFF. Min personlige oppfatning av NFF er at de gjør en grei jobb, jeg føler på ingen måte at NFF har skylden for at Brann ikke får fordel i en dommeravgjørelse, så derfor faller Hater NFF til steingrunn for min del.

BrannAnd

Jeg ønsker at VAR fjernes, men håper virkelig Bataljonen klarer å la være å gå like langt som det gikk i går. Det er MYE misnøye blant "mannen i gata" i Trondheim (og blant hjemmesitterne). Det skapte mye frustrasjon, jeg tror det slår tilbake på de som fikk kampen stoppet i går og jeg tror de som kjemper mot VAR mistet mye sympati blant mange.

Fortsett å protester, men fortsetter man å få kamper stoppet tror jeg det vil virke mot sin hensikt.

Erlend

Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 09:38:40 AMDet må jo ringe en bjelle for noen og enhver når irritasjonen over pøbleriet til LSK- og RBK-fansen (det var vel tilfeldig at den ble plukket ut av NSA, dette kunne også ha skjedd på Brann Stadion) er større enn holdningen til VAR. NSA har malt seg opp i et hjørne, de har det sikkert fryktelig moro de enkelte ofte maskekledde, når de får muligheten til å vise kollektiv makt, men det går for langt når de rent faktisk ender opp med å få kampen avlyst. andreas og andre her inne applauderer aksjonen, men det er ikke like moro for barnefamilier som har reist langt for å se laget sitt. Og hva med LSK-erne som ikke var med på aksjonen og som hadde reist langt? De frykter vel for represalier om de tar til motmæle og må jo bare stå der og se på idiotene ødelegge. Det er noe uniformt, konformt over det hele som overgår den innbilte ideen disse har om at NFF bare er ute etter ødelegge og så er det faktisk disse som ender opp med å ødegge. Irionien er jo fullendt!

Romerikes Blad måtte stenge kommentarfeltet på artikkelen på Facebook grunnet svært hissig stemning.  Blant annet en far som hadde kjørt fra Lillestrøm med kone og to barn som hadde gledet seg hele ferien til sin første bortekamp.  Når han prøvde å fortelle at han syntes det ble en kjip opplevelse kastet Kanari-gjengen seg over ham som en ulveflokk og forklarte at dette måtte man bare finne seg i, vi kjemper den store kampen, og hvis han ikke likte det kunne han finne en annen idrett å følge. God rekruttering der i gården altså, men "VAR kommer til å medføre tomme tribuner"...

Tror veldig mange (meg selv inkludert) er mye mer lei av VAR-protestene enn selve VAR nå

Superjack

Quote from: andreas1989 on July 21, 2024, 23:28:11 PMVi taler for flertallet og det vil du erfare raskere enn du aner.

Dette kommer til å bli et jordskjelv du og NFF ikke kommer til å fatte. Det kommer til å bli et flertall fra klubbene og det kan skje allerede før sesongen er over, når mobiliseringen genererer ekstraordinære årsmøter.

Om et flertall av klubbene kaller inn til ekstraordinære årsmøter, og fatter vedtak på å avvikle VAR, og dermed at det er flertall for å avskaffe var på fotballtinget (er vel der det kan vedtas), så blir VAR avskaffet på en demokratisk måte.
Men å sabotere fotballkamper er ikke bra for noen.

Og hva om det ikke blir flertall? Skal da det faktisk demokratiske mindretall ødelegge for fotballen også neste år?





Brannsupporter.

Corran

Synes det er litt viktig at vi holder disse to sakene adskilt
Diskusjonen om VAR
Og diskusjonen om aksjonsformer.

Jeg tror de fleste er enige med at det som skjedde i går så gikk det for langt når kampen ble avlyst. Både supporterne og NFF gikk etter min mening litt for langt i går.
Både NFF og Supporterne er med på å eskalere tingene her.
Det er også i ferd med å bli en helt svart hvitt diskusjon der det blir enten er du med oss eller så er du i mot oss. Dette er ingen tjent med.
Slik som Achtung og Andreas holder på her inn er ingen tjent med i en viktig diskusjon som dette jo faktisk er.

Det er pr i dag en del klubber der supporterne har tatt dette opp på årsmøter og fått gjennom at en skal være mot VAR men det er ikke mange nok klubber. Så her er det mange klubber som sikkert skal ta dette opp på årsmøtene sine slik at en kan få et flertall.

Og for å kaste inn en ny brannfakkel og prøve å spore diskusjonen enda mer av så regner jeg med at Bataljonen kommer til å stille med mye UEFA Mafia skilt og rop og dermed nye bøter til Brann under europacup kampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

For det første så er det neppe noen som tror at VAR vil avvikles umiddelbart, det man man jobber for er fremtiden og da må det dessverre radikale virkemidler til slik at pampene forstår at dette er alvor og at de har tapt.

Selvfølgelig kjipt for de unge som ikke forstår greien og får opplevelsen sin ødelagt. Men denne kampen kjemper man for deres del også, og en dag kommer de til å forstå det. Så om det blir noen fåtall slike utfall denne høsten, så får det faktisk bare våge seg. Dette er leve eller ikke leve for fotballen.

Så får supportere uten innsyn og forståelse sitte å fordømme "farlige typer" eller "Ultras" som dere av en en eller annen grunn definerer dem som, de er jo også i klart undertall? Denne sporten er skapt av de dere fordømmer og ikke av dere, dere er gratispassasjerer som ikke forstår hvilket skip dere er passasjerer på.

Pete05

Jeg er dessverre redd noen blant supportere overvurderer sin betydning. Sporten tjener i dag penger andre steder enn på stadion og selv om tilskuere er hyggelig så vil sporten bestå i veldig stor grad også uten de ekstreme supportere. Fotball supporter er ikke bare en positiv betegnelse. Litt for mange forbinder supporter med maske bluss med trøbbel og bråk.

Så her gjelder det finne en god balanse. Trofaste supportere skaper god stemning på stadion men alle de andre (og de er i klart flertall) kommer for å oppleve sporten. Ikke alltid du skjønner hvordan supportere kan stå med ryggen til banen og være sterk supporter samtidig.

Fotball og supportermiljøer er i utvikling og forandring. Pass på at man nå ikke henger igjen med nostalgi om at alt var bedre før. Det var ikke det - pund intended.

Wombat

Quote from: Pete05 on July 22, 2024, 11:02:50 AMJeg er dessverre redd noen blant supportere overvurderer sin betydning. Sporten tjener i dag penger andre steder enn på stadion og selv om tilskuere er hyggelig så vil sporten bestå i veldig stor grad også uten de ekstreme supportere. Fotball supporter er ikke bare en positiv betegnelse. Litt for mange forbinder supporter med maske bluss med trøbbel og bråk.

Så her gjelder det finne en god balanse. Trofaste supportere skaper god stemning på stadion men alle de andre (og de er i klart flertall) kommer for å oppleve sporten. Ikke alltid du skjønner hvordan supportere kan stå med ryggen til banen og være sterk supporter samtidig.

Fotball og supportermiljøer er i utvikling og forandring. Pass på at man nå ikke henger igjen med nostalgi om at alt var bedre før. Det var ikke det - pund intended.

Joda, sponsorene vil nok stå i kø når tribunekultur er redusert til et "Wimbledon publikum", og med innlagte reklameinnslag, og med det pauser i spillet kamuflert som drikkepauser for spillerenes sikkerhet. Hvor alle avgjørelser blir avgjort av AIs sensorer og kamerateknikk

Joda, jeg ser frem til det, og det er ikke langt unna, da blir fotballen rettferdig og vi kan endelig nyte den uten problematikk
Don't bang the drum like monkeys do

ACHTUNG

Quote from: Erlend on July 22, 2024, 10:02:05 AM
Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 09:38:40 AMDet må jo ringe en bjelle for noen og enhver når irritasjonen over pøbleriet til LSK- og RBK-fansen (det var vel tilfeldig at den ble plukket ut av NSA, dette kunne også ha skjedd på Brann Stadion) er større enn holdningen til VAR. NSA har malt seg opp i et hjørne, de har det sikkert fryktelig moro de enkelte ofte maskekledde, når de får muligheten til å vise kollektiv makt, men det går for langt når de rent faktisk ender opp med å få kampen avlyst. andreas og andre her inne applauderer aksjonen, men det er ikke like moro for barnefamilier som har reist langt for å se laget sitt. Og hva med LSK-erne som ikke var med på aksjonen og som hadde reist langt? De frykter vel for represalier om de tar til motmæle og må jo bare stå der og se på idiotene ødelegge. Det er noe uniformt, konformt over det hele som overgår den innbilte ideen disse har om at NFF bare er ute etter ødelegge og så er det faktisk disse som ender opp med å ødegge. Irionien er jo fullendt!

Romerikes Blad måtte stenge kommentarfeltet på artikkelen på Facebook grunnet svært hissig stemning.  Blant annet en far som hadde kjørt fra Lillestrøm med kone og to barn som hadde gledet seg hele ferien til sin første bortekamp.  Når han prøvde å fortelle at han syntes det ble en kjip opplevelse kastet Kanari-gjengen seg over ham som en ulveflokk og forklarte at dette måtte man bare finne seg i, vi kjemper den store kampen, og hvis han ikke likte det kunne han finne en annen idrett å følge. God rekruttering der i gården altså, men "VAR kommer til å medføre tomme tribuner"...

Tror veldig mange (meg selv inkludert) er mye mer lei av VAR-protestene enn selve VAR nå


Det er slik det blir når mennesker som ikke er vant til å håndtere makt, føler at de har makt og er mektige, når de står sammen med andre som på en oppkonstruert og tilgjort måte er "sint" på VAR. Innerst inne ønsker nok flere av de å bare følge laget og kampene, men når suggesjonen tar over og gruppepresset blir for stort, da bare hiver man seg med. Makt korruperer og "tøffingene" er ikke i stand til å se selv at de er i ferd med å gjøre seg selv til parodier.

andreas1989

For de største klubbene i verden så er nok den kampen gjerne tapt allerede. Det er så store mengder ikke fysiske supportere. Men for en klubb som Brann i et land der klubbene er medlemsstyrt så har supporterene reel makt og det er supporterne som finansierer hele gildet. Norsk fotball er i ferd med å bli et foregangsland som andre supportere nå ser til og det er ikke på grunn av NFF og Norsk Toppfotball, snarere tvert i mot, det er på grunn av supporterne.

Fotball skal være underholding, glem aldri det.

Superjack

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 10:49:28 AMSelvfølgelig kjipt for de unge som ikke forstår greien og får opplevelsen sin ødelagt. Men denne kampen kjemper man for deres del også, og en dag kommer de til å forstå det. Så om det blir noen fåtall slike utfall denne høsten, så får det faktisk bare våge seg. Dette er leve eller ikke leve for fotballen.

Ikke påta deg at dere kjemper en kamp for alle. Dere kjemper en kamp for dem som er imot VAR.

Jeg er ikke ung, og fortsatt dritkjipt om jeg får en kamp ødelagt av et aksjonsformat jeg ikke kan forstå.

Dette er ikke leve eller ikke leve for fotballen.


Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 11:14:03 AMDet er slik det blir når mennesker som ikke er vant til å håndtere makt, føler at de har makt og er mektige, når de står sammen med andre som på en oppkonstruert og tilgjort måte er "sint" på VAR. Innerst inne ønsker nok flere av de å bare følge laget og kampene, men når suggesjonen tar over og gruppepresset blir for stort, da bare hiver man seg med. Makt korruperer og "tøffingene" er ikke i stand til å se selv at de er i ferd med å gjøre seg selv til parodier.

Men hvor i allverden får du det i fra at dette er oppkonstruert? Om det er noe som er oppkonstruert så er det innføringen av VAR, hva er det du ikke skjønner med det? Og nei det er ikke noe flertall for å beholde VAR. ¨¨

Vi er bare nyttige idioter som ikke forstår "greien" i motsetning til deg?

ACHTUNG

July 22, 2024, 11:18:26 AM #475 Last Edit: July 22, 2024, 11:20:42 AM by ACHTUNG
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 10:49:28 AMFor det første så er det neppe noen som tror at VAR vil avvikles umiddelbart, det man man jobber for er fremtiden og da må det dessverre radikale virkemidler til slik at pampene forstår at dette er alvor og at de har tapt.

Selvfølgelig kjipt for de unge som ikke forstår greien og får opplevelsen sin ødelagt. Men denne kampen kjemper man for deres del også, og en dag kommer de til å forstå det. Så om det blir noen fåtall slike utfall denne høsten, så får det faktisk bare våge seg. Dette er leve eller ikke leve for fotballen.

Så får supportere uten innsyn og forståelse sitte å fordømme "farlige typer" eller "Ultras" som dere av en en eller annen grunn definerer dem som, de er jo også i klart undertall? Denne sporten er skapt av de dere fordømmer og ikke av dere, dere er gratispassasjerer som ikke forstår hvilket skip dere er passasjerer på.


Hvor på veien ble du så hjernevasket, andreas? Vi lever i 2024, du virker å være en reflektert kar, men her er du på fullstendig ville veier. Det er som å høre en MAGA, beklager å måtte si det. Tror dere NSA-ere virkelig at dere redder sporten med det fanskapet dere holder på med? Jeg tror ikke Brannfansen vil finne seg i at dere stopper kamper på den måten LSK- og RBK-fansen gjorde igår, her sitter ikke folk stille og bare ser at det skjer.


andreas1989

Quote from: Superjack on July 22, 2024, 11:17:05 AM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 10:49:28 AMSelvfølgelig kjipt for de unge som ikke forstår greien og får opplevelsen sin ødelagt. Men denne kampen kjemper man for deres del også, og en dag kommer de til å forstå det. Så om det blir noen fåtall slike utfall denne høsten, så får det faktisk bare våge seg. Dette er leve eller ikke leve for fotballen.

Ikke påta deg at dere kjemper en kamp for alle. Dere kjemper en kamp for dem som er imot VAR.

Jeg er ikke ung, og fortsatt dritkjipt om jeg får en kamp ødelagt av et aksjonsformat jeg ikke kan forstå.

Dette er ikke leve eller ikke leve for fotballen.




Man kjemper en kamp for å beholde de unike øyeblikkene av eufori i fotballen. Det er det som gjør sporten unik og ekte og det tror jeg absolutt alle kan skrive under på. Så jo det er et leve eller ikke leve for den ekte fotballen.

andreas1989

Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 11:18:26 AMHvor på veien ble du så hjernevasket, andreas? Vi lever i 2024, du virker å være en reflektert kar, men her er du på fullstendig ville veier. Det er som å høre en MAGA, beklager å måtte si det. Tror dere NSA-ere virkelig at dere redder sporten med det fanskapet dere holder på med? Jeg tror ikke Brannfansen vil finne seg i at dere stopper kamper på den måten LSK- og RBK-fansen gjorde igår, her sitter ikke folk stille og bare ser at det skjer.

Det er jeg som er hjernevasket? Og det er jeg som fremstår som en MAGA? Til sammenlikning med deg? Du er det mest virkelighetsfjerne man kommer her inne. Og kutt ut "komplimentene", når det kommer fra deg så er det ikke verdt noe som helst.

Og jeg har absolutt ingenting med NSA å gjøre selv om du tror det.

Og nei folk sitter ikke stille å ser på ting skje i denne klubben, det er det som gjør den unik, til din store forferdelse.

Wombat

Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 11:14:03 AM
Quote from: Erlend on July 22, 2024, 10:02:05 AM
Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 09:38:40 AMDet må jo ringe en bjelle for noen og enhver når irritasjonen over pøbleriet til LSK- og RBK-fansen (det var vel tilfeldig at den ble plukket ut av NSA, dette kunne også ha skjedd på Brann Stadion) er større enn holdningen til VAR. NSA har malt seg opp i et hjørne, de har det sikkert fryktelig moro de enkelte ofte maskekledde, når de får muligheten til å vise kollektiv makt, men det går for langt når de rent faktisk ender opp med å få kampen avlyst. andreas og andre her inne applauderer aksjonen, men det er ikke like moro for barnefamilier som har reist langt for å se laget sitt. Og hva med LSK-erne som ikke var med på aksjonen og som hadde reist langt? De frykter vel for represalier om de tar til motmæle og må jo bare stå der og se på idiotene ødelegge. Det er noe uniformt, konformt over det hele som overgår den innbilte ideen disse har om at NFF bare er ute etter ødelegge og så er det faktisk disse som ender opp med å ødegge. Irionien er jo fullendt!

Romerikes Blad måtte stenge kommentarfeltet på artikkelen på Facebook grunnet svært hissig stemning.  Blant annet en far som hadde kjørt fra Lillestrøm med kone og to barn som hadde gledet seg hele ferien til sin første bortekamp.  Når han prøvde å fortelle at han syntes det ble en kjip opplevelse kastet Kanari-gjengen seg over ham som en ulveflokk og forklarte at dette måtte man bare finne seg i, vi kjemper den store kampen, og hvis han ikke likte det kunne han finne en annen idrett å følge. God rekruttering der i gården altså, men "VAR kommer til å medføre tomme tribuner"...

Tror veldig mange (meg selv inkludert) er mye mer lei av VAR-protestene enn selve VAR nå


Det er slik det blir når mennesker som ikke er vant til å håndtere makt, føler at de har makt og er mektige, når de står sammen med andre som på en oppkonstruert og tilgjort måte er "sint" på VAR. Innerst inne ønsker nok flere av de å bare følge laget og kampene, men når suggesjonen tar over og gruppepresset blir for stort, da bare hiver man seg med. Makt korruperer og "tøffingene" er ikke i stand til å se selv at de er i ferd med å gjøre seg selv til parodier.

Jeg småler akkurat nå... Vi snakker om NFF, UEFA, og FIFA, og du snakker om at enkelte opphøyer seg selv når det gjelder egen posisjon

Og av nysgjerrighet, tror du virkelig at ditt ståsted kommer fra egen tanke, eller har du blitt inspirert av artikler, ledende kommentatorer, ex spillere, og NFF funksjonærer?

Om du velger å tro at du ikke er blitt influensert til å tenke det du gjør, tror jeg du er naiv. Suggesjon virker i så tilfelle på begge grupper, og begge veier. Du velger å følge argumentasjonen til en pampe organisasjon fordi det er det trygge, og fordi vi som gruppe er indoktrinert til å følge øvrigheten.

Så du er like mye ett "offer" for det du beskylder "vår" gruppe for, nemlig det å ikke gjøre seg opp egne meninger om dine ord skal vektlegges når det gjelder "hvorfor" man støtter
Don't bang the drum like monkeys do

ACHTUNG

Quote from: Wombat on July 22, 2024, 11:22:54 AM
Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 11:14:03 AM
Quote from: Erlend on July 22, 2024, 10:02:05 AM
Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 09:38:40 AMDet må jo ringe en bjelle for noen og enhver når irritasjonen over pøbleriet til LSK- og RBK-fansen (det var vel tilfeldig at den ble plukket ut av NSA, dette kunne også ha skjedd på Brann Stadion) er større enn holdningen til VAR. NSA har malt seg opp i et hjørne, de har det sikkert fryktelig moro de enkelte ofte maskekledde, når de får muligheten til å vise kollektiv makt, men det går for langt når de rent faktisk ender opp med å få kampen avlyst. andreas og andre her inne applauderer aksjonen, men det er ikke like moro for barnefamilier som har reist langt for å se laget sitt. Og hva med LSK-erne som ikke var med på aksjonen og som hadde reist langt? De frykter vel for represalier om de tar til motmæle og må jo bare stå der og se på idiotene ødelegge. Det er noe uniformt, konformt over det hele som overgår den innbilte ideen disse har om at NFF bare er ute etter ødelegge og så er det faktisk disse som ender opp med å ødegge. Irionien er jo fullendt!

Romerikes Blad måtte stenge kommentarfeltet på artikkelen på Facebook grunnet svært hissig stemning.  Blant annet en far som hadde kjørt fra Lillestrøm med kone og to barn som hadde gledet seg hele ferien til sin første bortekamp.  Når han prøvde å fortelle at han syntes det ble en kjip opplevelse kastet Kanari-gjengen seg over ham som en ulveflokk og forklarte at dette måtte man bare finne seg i, vi kjemper den store kampen, og hvis han ikke likte det kunne han finne en annen idrett å følge. God rekruttering der i gården altså, men "VAR kommer til å medføre tomme tribuner"...

Tror veldig mange (meg selv inkludert) er mye mer lei av VAR-protestene enn selve VAR nå


Det er slik det blir når mennesker som ikke er vant til å håndtere makt, føler at de har makt og er mektige, når de står sammen med andre som på en oppkonstruert og tilgjort måte er "sint" på VAR. Innerst inne ønsker nok flere av de å bare følge laget og kampene, men når suggesjonen tar over og gruppepresset blir for stort, da bare hiver man seg med. Makt korruperer og "tøffingene" er ikke i stand til å se selv at de er i ferd med å gjøre seg selv til parodier.

Jeg småler akkurat nå... Vi snakker om NFF, UEFA, og FIFA, og du snakker om at enkelte opphøyer seg selv når det gjelder egen posisjon

Og av nysgjerrighet, tror du virkelig at ditt ståsted kommer fra egen tanke, eller har du blitt inspirert av artikler, ledende kommentatorer, ex spillere, og NFF funksjonærer?

Om du velger å tro at du ikke er blitt influensert til å tenke det du gjør, tror jeg du er naiv. Suggesjon virker i så tilfelle på begge grupper, og begge veier. Du velger å følge argumentasjonen til en pampe organisasjon fordi det er det trygge, og fordi vi som gruppe er indoktrinert til å følge øvrigheten.

Så du er like mye ett "offer" for det du beskylder "vår" gruppe for, nemlig det å ikke gjøre seg opp egne meninger om dine ord skal vektlegges når det gjelder "hvorfor" man støtter


Jeg har null relasjon til NFF og null relasjon til NSA, men NFF er en langt mer legitim enn NSA som stort sett bare steller i stand fjas. Klaging på når og hvilke dager kamper skal spilles på, når man vet hvilke betydelige summer tv spytter inn og at blesten fra tv har medført at publikum er tilbake på tribunene, mas om VM i Quatar når Norge ikke en gang deltar og nå dette evinnelige VAR-maset. Jeg har stor sans for det som ble gjort på årsmøtene, at man da fulgte veien man måtte gå for å kunne ha noe som helst å si i om man skal ha VAR eller ei, men alt dette som har skjedd nå i det siste, med kampstoppen igår, det er bare helt komplett latterlig. Dere tror at dere er unike og alternativ, men makan til uniform oppførsel, der de engasjerte grupperingene i ES-klubbene har latt det gå sport i å overgå hverandre i oppsternasighet, det skal man lete lenge etter. Tenke sjæl, sang Trond Viggo, det kan være til ettertanke neste gang man står med x antall tennisballer, fiskekaker og stanser kampen når Brann minst trenger det.

Superjack

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 11:18:52 AM
Quote from: Superjack on July 22, 2024, 11:17:05 AM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 10:49:28 AMSelvfølgelig kjipt for de unge som ikke forstår greien og får opplevelsen sin ødelagt. Men denne kampen kjemper man for deres del også, og en dag kommer de til å forstå det. Så om det blir noen fåtall slike utfall denne høsten, så får det faktisk bare våge seg. Dette er leve eller ikke leve for fotballen.

Ikke påta deg at dere kjemper en kamp for alle. Dere kjemper en kamp for dem som er imot VAR.

Jeg er ikke ung, og fortsatt dritkjipt om jeg får en kamp ødelagt av et aksjonsformat jeg ikke kan forstå.

Dette er ikke leve eller ikke leve for fotballen.




Man kjemper en kamp for å beholde de unike øyeblikkene av eufori i fotballen. Det er det som gjør sporten unik og ekte og det tror jeg absolutt alle kan skrive under på. Så jo det er et leve eller ikke leve for den ekte fotballen.


Slik du definerer «den ekte» fotballen.

Du har ikke den ene og ekte sannhet i forhold til hva som er «den ekte» fotballen.

Andre kan og har nok andre syn på saken. Og de kan være akkurat like glad og opptatt av fotball som det du er.

Brannsupporter.

andreas1989

Hehe og hva med blussing? Hva tenker du om det?

Også må du huske en ting, det var NFF som stoppet kampen grunnet noen fiskekaker samtidig som de ikke stoppet lørdagens kamp i Kristiansand.

esp123

I avstemningen «Synes du VAR-aksjonene har gått for langt?» har 65 prosent svart «Ja, dette er en parodi». Og jeg er en av de.

Christian

Når selv folk som vil ha vekk VAR mener de siste protestene er over streken og mer til skade enn nytte, må det jo ringe noen bjeller.

Troen på at én gruppe av de mest ivrige supporterne er de som holder hele fotballnorge oppe, er jo også interessant. Selvtilliten er det ingenting å si på, litt værre med selvinnsikten.

Når flere av landets største klubber har vedtak på å jobbe for fjerning av VAR vil det skje noe etter sesongen. Å ødelegge for kampavvikling nå, vil bare være til skade for dette arbeidet. Det er mye enklere å argumentere og evt. krige mot mobben enn mot seriøs og organisert motstand fra klubbene og supporten.

andreas1989

Quote from: Superjack on July 22, 2024, 11:44:06 AMSlik du definerer «den ekte» fotballen.

Du har ikke den ene og ekte sannhet i forhold til hva som er «den ekte» fotballen.

Andre kan og har nok andre syn på saken. Og de kan være akkurat like glad og opptatt av fotball som det du er.



Det er slik jeg definerer den ekte fotballen ja.

Nixon

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 11:44:12 AMOgså må du huske en ting, det var NFF som stoppet kampen grunnet noen fiskekaker samtidig som de ikke stoppet lørdagens kamp i Kristiansand.

Jeg ser at flere har sammenlignet disse to kampene, men det er da ikke sammenlignbart. Alt som skjedde i Kristiansand skjedde før kampstart. Dersom folk hadde stormet banen gjentatte ganger under kampen, og trosset flere advarsler, så hadde  sannsynligvis den kampen også blitt stoppet.

Når det gjelder aksjonen i går så er jeg delt. Jeg skjønner at man for eksempel blir frustrert når denne Cato Haug sår tvil om at et flertall mot VAR vil bli tatt hensyn til. Da frister det ikke å bruke tid på demokrati og vente til hva som skjer på fotballtinget neste år. På en annen side er det lett for å skyte seg selv i foten når det får sånne konsekvenser.

Det jeg er mest spent på er hva som skjer videre på kampene nå. De aksjonerende supporterne som var på Lerkendal har fått unison støtte og hyllest fra sine likemenn i andre klubber. Og er det noe mange av disse supporterne ikke liker, så er det å være dårligere i noe. Som stemning og tifo. Så det kan lett bli en smitteeffekt her. Men tipper at Brann for lengst er på ballen og har dialog med Brannsupporterne.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Det er klart en forskjell på hva som skjer før avspark og etter at kampen har startet. Men når argumentet er spillernes sikkerhet så blir det likefullt relevant når man snakker om fiskekaker vs voldsopptøyer inne på banen.

Så er det også slik at det er ikke første gang at det har blitt kastet ting inn på banen underveis i kamper i Norge, men aldri før har en kamp blitt avbrutt.

Jeg vil påstå at dette er en eskalering fra NFF side i et forsøk på å strupe protestene eller demokratiet om man vil.

Nå tror jeg ikke det er reel fare for at det blir flere avbrutte kamper med mindre NFF skal legge seg på en latterlig linje der de ikke tolererer protester, eventuelt at det er andre ting som gjør at debatten eskalerer ytterligere.

Corran

Det har vel aldri vært kastet så mye ting på banen under en kamp i Norge før heller så ikke lett å sammenligne med det som har skjedd før.

Det er også en dårlig ide å la det eskalere videre.
Tenker NFF og NTF bør være litt runde og imøtekommende i sin dialog og at diverse supporter grupperinger ser litt innover seg selv og ser at om de fortsetter slik det var på rbk i går så ødelegger de vel så mye for oss som er mot VAR og ønsker faenskapen vekk.

Og så må det i de klubbene som ikke har vedtak mot VAR jobbes inn mot årsmøtene der.
Så er det dessverre slik at enkelte klubber har lagt til rette for mange medlemmer og at også supportere er velkomne, mens det er andre klubber det er dyrt å bli medlem slik at en holder bermen litt på avstand. Det har også litt med kultur for slikt i forskjellige klubber.
Viking er vel et eksempel på en klubb der det ikke vil bli lett å får dette gjennom på en demokratisk måte. 
Men en må jobbe med å få folk med ikke skremme folk vekk og blir det for ekstremt så skremmer en det brede lag vekk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

July 22, 2024, 13:36:15 PM #488 Last Edit: July 22, 2024, 13:39:26 PM by ACHTUNG
Dere skader saken mer enn dere gagner, noen ganger må voksne lytte til andre voksne. NSA tror de er de eneste som har sett lyset, de tror at det de gjør gagner fellesskapet og at vi må se forbi den ugagnen de gjør og heller se resultatene. All erfaring tilsier at dårlig oppførsel som vi ser utøvd nå, ikke gagner saken og at det kan ende med motsatt utfall. Det blir ingen enkel sak for de som skal argumentere for saken på årsmøtene og få gjennomslag, når det skapes et bilde av det er pøbler og vandaler som står bak motstanden. Bluss inn på en hybridbane innebærer jo blant annet at det blir skader på plastgresset og plastarmeringen, det er ren vandalisme det som ble gjort på Lerkendal og nå sist fra FKH-fansen på Stadion. De såkalt stuerene i NSA bør skjønne at de har å gjøre med flere fraksjoner, når de får såkalt kokende fans med på ulydigheten og der er det ofte promille med i bildet, så man vil med stor sikkerhet få flere innslag der det kommer det ene og det andre inn på banene, under dekket av at man ønsker VAR bort nå, noe som er en umulighet, i og med at VAR er implentert og brukt i alle kamper til nå. Og bøyer NFF av nå, da vil de også gi et signal til de ulydige at herfra og ut er det fritt frem, så lenge dere lager bråk, da bøyer vi av. Da vil NSA føle seg enda mer betyningsfulle og sterke og det vil nok bruke samme virkemidler vs annet de ikke måte være fornøyde med. Det må appelleres spesielt til de lærde i miljøet, de som har argumenter på årsmøtene, at det er på høy tid å bruke hodene og la det bero sesongen ut.

andreas1989

July 22, 2024, 13:49:39 PM #489 Last Edit: July 22, 2024, 13:51:23 PM by andreas1989
Bla, bla, bla, 50 tallet ringte og ville ha retorikken sin tilbake.

- VAR er snik innført på en ikke demokratisk måte.
- VAR har ikke flertall.
- Klubben du skal kaste flere av oss ut av er på demokratisk vis forpliktet til å jobbe i mot VAR, det var bla et årsmøte med argumenter fra flere ulike talere, men jeg vil tro de som talte mot VAR ikke er "lærde" i dine øyne? De pinlige forsøkene på å tale for VAR på samme årsmøte derimot var vel noe vi skal lytte til?
- NFF kommer til å måtte bøye av fordi demokratiet har talt og vil tale, og slik skal det være selv om du ikke tåler det.
- Ja til alkoholsververing og bluss!




Pete05

Quote from: Wombat on July 22, 2024, 11:13:40 AM
Quote from: Pete05 on July 22, 2024, 11:02:50 AMJeg er dessverre redd noen blant supportere overvurderer sin betydning. Sporten tjener i dag penger andre steder enn på stadion og selv om tilskuere er hyggelig så vil sporten bestå i veldig stor grad også uten de ekstreme supportere. Fotball supporter er ikke bare en positiv betegnelse. Litt for mange forbinder supporter med maske bluss med trøbbel og bråk.

Så her gjelder det finne en god balanse. Trofaste supportere skaper god stemning på stadion men alle de andre (og de er i klart flertall) kommer for å oppleve sporten. Ikke alltid du skjønner hvordan supportere kan stå med ryggen til banen og være sterk supporter samtidig.

Fotball og supportermiljøer er i utvikling og forandring. Pass på at man nå ikke henger igjen med nostalgi om at alt var bedre før. Det var ikke det - pund intended.

Joda, sponsorene vil nok stå i kø når tribunekultur er redusert til et "Wimbledon publikum", og med innlagte reklameinnslag, og med det pauser i spillet kamuflert som drikkepauser for spillerenes sikkerhet. Hvor alle avgjørelser blir avgjort av AIs sensorer og kamerateknikk

Joda, jeg ser frem til det, og det er ikke langt unna, da blir fotballen rettferdig og vi kan endelig nyte den uten problematikk

De fleste som går på kamp går pga at de har lyst til å se på fotball- mest mulig rettferdig dømt. Jada, VAR har sine klare begrensinger men denne opphøyde holdningen til en del typiske «fotballsupportere» henger igjen i gamle dager. Sponsor vurderer reklame basert på eksponering, dvs i dag via tv. Tror du at publikum blir borte fordi noen «Ultras» ikke kommer? Mange av dagens publikum har veldig lite til overs for dette miljøet allerede. Hvor mange % utgjør disse menneskene av det totale antallet på en kamp? 5-10% - maks?

Men det er tydeligvis bortkastet tid å diskutere noe som helst for de som skal oppleve euforien i øyeblikket. Var vel de samme som skulle kjepp jage dommere i «gamle dager» pga en feil avgjørelse.

Men helt enig at dagens VAR stinker slik den er satt opp i Norge. Endringer må til for at den skal bli bra nok til at de aller fleste er fornøyd. Så får heller de som ikke takler dette med å avvente 30 sek bli hjemme. Du har alltids tv som en mulighet.


andreas1989

Du anslår altså mengden som er motstandere til å være ubetydelige 5-10%? Riktig.

Henki

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 07:35:22 AM
Quote from: Henki on July 21, 2024, 23:52:17 PMDet er liksom litt vanskelig å hente noe annet ut fra det du skriver. Bortsett fra at de som er uenig med deg er teit og ikke skjønner hvilken enorm konspirasjon og ond plan som foregår bak lukkede dører på Ullevaal da. Jeg er ikke NFF sin største fan jeg heller, men det er jo grenser for hvilke konspirasjonsteorier man skal tro på.

Det er helt fair å være mot VAR. Mange er som sagt det. Det som derimot er problematisk er å bruke sivil ulydighet for å få stoppet og avlyst kamper i eliteserien. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste av dem som er mot VAR ikke er for aksjoner som har som mål at kamper ikke skal kunne gjennomføres.

Den eskaleringen i aksjonsform som vi så på Lerkendal i kveld er urimelig. De aksjonene som har vært til nå har vært tydelige og klare tegn på at det er mange som er mot VAR. Men hvis man forventer at man skal få stoppet VAR i løpet av en måned eller to og dermed eskalerer aksjonene for å få det til, ender man bare opp med å skade de klubbene man er glade i.

Vi er ca. halvspilt i Eliteserien 2024, noen har spilt litt flere kamper, noen litt færre. Man kan ikke fjerne VAR etter halvspilt sesong. Det sier seg selv at man må gjennomføre denne sesongen med de samme rammene som man startet den med. Hva som skjer før sesongen 2025 blir så opp til klubbene.

NFF er teite? Du er teit? Er det virkelig det du klarer å konkludere med ut i fra denne debatten som kanskje er den største og viktigste i fotballen i moderne tid?

Jeg skriver ikke at du er teit, men det jeg kan fortelle deg er at du er naiv, med et tydelig behov for å skulle belære andre om hvordan samfunnet visstnok fungerer, eller burde fungere i følge en snill gutt som deg. Maling på kunstverk, pøbler og eskalering? Det høres ut som beskrivelsen av NFF som har tvangs(snik) - innført dette på fotballen, med andre ord ødelagt fotballen. Det er pøbelaktig og nå forsøker NFF å eskalere det hele ved å stoppe kamper pga noen fiskekaker? Når ble en kamp sist stoppet pga "spillernes sikkerhet"? Aldri, selv ikke på lørdag, selv ikke under blussregnet på Åråsen for noen år siden. Det er absolutt bullshit. Så får du og dere kalle oss som er ikke finner oss i denne dritet for pøbler der dere sitter å nikker og er flinke gutter og tror dere er bedre enn alle andre.

At flertallet er for VAR er en fiktiv sannhet og myte. 13 av klubbene stemte aldri for VAR, de stilte seg nøytrale. Det var en klubb, Molde(surprise), der det var klart flertall blant de stvmmmeberettigde for å beholde VAR. Og alle med et snev av innsikt vet at avstemmingen i Molde foregikk i ren NFF regi, men det er kanskje en konspirasjonsteori jeg finner på?

VAR er en tapt sak og dere får gjerne nekte for det til dere går i graven, men det er fortsatt supporterne som sitter på makten, selv om dere ler av det. Så får dere fortsette med betraktningene deres av "sånne dere Ultras og andre pøbler" ,som visstnok lager storm i et vannglass her og ødelegger fordi de at de visstnok ikke innfinner seg i det flertallet (visstnok) vil.


Den største og viktigste saken i fotballen i moderne tid? Jeg ser for meg at de som har og fortsatt blir utsatt for rasisme på fotballbaner vil være uenig med deg der. Fremmedarbeidere i Qatar vil nok også ha et ord med i laget, og vil vel sikkert hevde at kamp mot sportsvasking bør være litt høyere på agendaen enn det VAR bør. Eller hva med skeive som fortsatt ikke føler seg fullstendig inkludert i spesielt herrefotballen? Vold og uro er fortsatt tilstede i fotballen, også i Norge, men kampen mot VAR er åpenbart viktigere enn det?

Nå har jeg jo ikke prøvd å belære deg om hvordan samfunnet "vistnok fungerer". Men du må gjerne fortelle meg hva jeg har sagt om bruk av sivil ulydighet du mener ikke stemmer.

Og fortsatt er det sånn at flertallet av klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen har ikke vedtatt at de er mot VAR. Men det har de muligheten til, noe vedtaket på Branns siste årsmøte er et godt eksempel på.

Igjen, det er helt fair å være mot VAR. Medlemsdemokratiet i SK Brann har bestemt at det skal være Brann sitt offisielle syn. Men aksjonsformen vi så på Lerkendal i går er selvsagt en gedigen overdrivelse. Jeg kan aldri tenke meg at flertallet av dem som er mot VAR synes aksjoner som har som mål å få avlyst kamper i Eliteserien er greit.

Det som heller ikke henger på greip er å påstå at alle som ikke er enig med deg er "pamper som sitter på kontor og heter Biggen" eller at de "er gratispassasjerer". Hvor arrogant og polariserende er ikke det? Hvis det er sånn at Sportsklubben Brann bare er til for "mannen i gaten" (hvem er det egentlig?) så hadde det ikke vært noe Sportsklubben Brann. Christen Gran og Birger Gjestland var foretningsmenn begge to og hadde mao. beina godt plantet i byens borgerskap. Ved å prøve å fremstille meningsmotstanderne dine på denne måten virker det som at du mener at det finnes ett ideal på hvordan en Brannsupporter skal være, og at du er bildet på dette idealet. Og det er du jo ikke.

Mye av det andre du tar opp i innlegget ditt over er vel svar på ting andre har tatt opp, det får du ta med dem det gjelder.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 13:49:39 PM- VAR er snik innført på en ikke demokratisk måte.
- VAR har ikke flertall.




Dette er et typisk eksempel det man opplever i USA, at noe blir uttalt, uten nødvendigvis å vise til noen som helst kilde eller at det har fundament noe som helst sted og så blir det en sannhet. Snikinnført? Grei gjerne ut om det. Ideen var at Norge skulle ha like premisser som ellers i Europa og at man blant annet ville ha VAR-systemet implementert. Jeg husker at det ikke var stor motstand da, de fleste tenkte at dette var en dyd av nødvendighet. Husker selv at jeg tenkte det ville bli godt å slippe soleklare offsidemål, som da Bendnter stod opptil flere meter offside på et baklengsmål på Stadion.

Vedrørende snikinnføring, så har Henki tidligere påpekt, uten hell tilsynelatende vs deg andreas, at NFFs styre tok beslutningen, et styre bestående av medlemmer som blant annet SK Brann har vært med på å stemme inn. Alle regler ble fulgt, VAR ble overhodet ikke snikinnført:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/mrzaqO/nff-styret-har-bestemt-var-innfoeres-i-eliteserien

ACHTUNG

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 14:04:48 PMDu anslår altså mengden som er motstandere til å være ubetydelige 5-10%? Riktig.

De som står for ulydigheten utgjør nok 5%+ maks.

Pete05

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 14:04:48 PMDu anslår altså mengden som er motstandere til å være ubetydelige 5-10%? Riktig.

Still deg spørsmålet, VAR blir stående. Hvor mange supportere blir borte fra tribunen? Jeg tviler sterkt på mer enn det

Superjack

July 22, 2024, 15:04:44 PM #496 Last Edit: July 22, 2024, 15:07:29 PM by Superjack
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 13:49:39 PMBla, bla, bla, 50 tallet ringte og ville ha retorikken sin tilbake.

- VAR er snik innført på en ikke demokratisk måte.
- VAR har ikke flertall.
- Klubben du skal kaste flere av oss ut av er på demokratisk vis forpliktet til å jobbe i mot VAR, det var bla et årsmøte med argumenter fra flere ulike talere, men jeg vil tro de som talte mot VAR ikke er "lærde" i dine øyne? De pinlige forsøkene på å tale for VAR på samme årsmøte derimot var vel noe vi skal lytte til?
- NFF kommer til å måtte bøye av fordi demokratiet har talt og vil tale, og slik skal det være selv om du ikke tåler det.
- Ja til alkoholsververing og bluss!


VAR ble ikke snikinnført.
Var heller ikke udemokratisk.

Det var innført slik det meste annet som blir gjort av endringer i fotballen. Klubbene stemmer over forslag.

Helt vanlig i alle saker.

Ellers, ja til fotball.
Driter egentlig i om det er bluss, en tufs med megafon eller ølsalg,
Når det er viktig å påpeke at det er så viktig med øl og bluss, så er kanskje ikke fotball den egentlige interessen?
 







Brannsupporter.

ACHTUNG

Når det gjelder dømming, uavhengig av om har VAR eller ei, så mener jeg det må løsere regler når det kommer til offside. Det kan ikke være slik at om Castro var noen få centimeter foran når de på VAR-rommet har strukket sine linjer og målt, så ender det med offside. Man har ganske løse tøyler på hands, vi ser jo at så lenge armen er foran kroppen eller ikke i en unaturlig posisjon vs kroppen, så  dømmes det ikke straffe, på samme måte bør det gå en grense flere centimeter, ikke 3-5 men 10 cm+ minimum før man reagerer. Lukaku ble jo fradømt 2 mål i EM på noen få centimeter offside begge gangene. Ventetiden og det at man må juble to ganger, eventuelt 1 og så forbannelse etter VAR-tommel ned, et har man på mange måter vent seg til, men det er avgjørelsen, de som er alt for marginale som man bør få bort.

kabelmann

Digresjon: Blir spennende å se om vi får en demokratisk prosess eller en snikinnføring av tromme på stadion.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Erlend

Quote from: ACHTUNG on July 22, 2024, 15:34:08 PMNår det gjelder dømming, uavhengig av om har VAR eller ei, så mener jeg det må løsere regler når det kommer til offside. Det kan ikke være slik at om Castro var noen få centimeter foran når de på VAR-rommet har strukket sine linjer og målt, så ender det med offside. Man har ganske løse tøyler på hands, vi ser jo at så lenge armen er foran kroppen eller ikke i en unaturlig posisjon vs kroppen, så  dømmes det ikke straffe, på samme måte bør det gå en grense flere centimeter, ikke 3-5 men 10 cm+ minimum før man reagerer. Lukaku ble jo fradømt 2 mål i EM på noen få centimeter offside begge gangene. Ventetiden og det at man må juble to ganger, eventuelt 1 og så forbannelse etter VAR-tommel ned, et har man på mange måter vent seg til, men det er avgjørelsen, de som er alt for marginale som man bør få bort.

Men da blir det jo bare samme forargelsen fordi Castro får godkjent sitt løp som er 9 cm offside mens en annen spiller blir avblåst for å være 11cm offside?  Marginene blir de samme selv om man flytter grensen

Go Up