• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skader og karantener

Started by Superjack, April 12, 2023, 11:31:01 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Er vel strengt tatt mange men ser hvor du vil ;-)
Men i dagens samfunn kan det jo være ubekreftede rykter via en twitter konto til en som kjenner fetteren og 5 minutter senere så har Palmer skrevet det på facebook
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Bt har forresten oppdatert saken med et anslag på seks uker ute. Så får vi håpe at Hellan har de samme selvhelbredende egenskapene som Horn Myhre.

Han rekker uansett å få en del kamper før Crone er tilbake, sannsynligvis.

ostraume

6 uker på Helland, altså.

Trenger ny høyreback inn. TP kan ta en Børsting og bli høyttrykksspiller som indreløper. Var god i går.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Bør være mulig å hente noens reserveback på et korttidslpn? Kanskje noen fra Danmark. Danskene liker seg jo i Brann.

Superjack

Da tipper jeg Blom blir backvikar
Brannsupporter.

Wombat

Kjørte han ikke Kristiansen på HB i en kamp? Om jeg husker rett tenker jeg det blir slik, eller TP
Don't bang the drum like monkeys do

Gulløl

TP et vår beste disponible høyreback, blir nok han. Stemmer at Kristiansen spilte en kamp på høyreback, men det gikk ikke så bra, middels minus.

Opsahl overtar vel midtbane plassen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Thore P sliter jo også stort med å holde seg skadefri i noe særlig med enn 3-4 kamper, så blir overrasket om vi ikke henter noen flere nå.

Vindheim? Eller har han signert for noen andre nå?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Erlend

Fra sak på Brann.no nå:

"- Martin har fått et brudd i et bein i foten som gjør at han blir ute de neste månedene, sier Brann-lege Arne Instebø. "

Liker ikke at han sier de neste månedene, hva legger han i det??

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Quote from: Erlend on August 02, 2024, 13:48:53 PMFra sak på Brann.no nå:

"- Martin har fått et brudd i et bein i foten som gjør at han blir ute de neste månedene, sier Brann-lege Arne Instebø. "

Liker ikke at han sier de neste månedene, hva legger han i det??

PÃ¥ bt.no leser jeg seks uker.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Hellan, Torsvik, Crone, Wassberg, Japhet og Simba.

I tillegg er en hel bråte spillere kjeksete.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Quote from: opplett on August 02, 2024, 13:52:51 PM
Quote from: Erlend on August 02, 2024, 13:48:53 PMFra sak på Brann.no nå:

"- Martin har fått et brudd i et bein i foten som gjør at han blir ute de neste månedene, sier Brann-lege Arne Instebø. "

Liker ikke at han sier de neste månedene, hva legger han i det??

PÃ¥ bt.no leser jeg seks uker.
HÃ¥per BT har rett, men regner med Brann sin lege vet bedre enn BT?
De neste månedene må jo være mer enn 8 uker

Ellers så skjedde det i følge Hellan tidlig i kampen og ble verre og verre utover i kampen

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg blir trøtt av alle skadene, altså. Mild optimisme er snudd til mild pessimisme.

Hent Tomar tilbake, så vi får bittelitt bredde.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Superjack

Synd på fyren. Vært åpen om at det har vært tungt, og når han endelig får muligheten, leverer og mest sannsynlig får plassen pga Crone er ute, så blir han skadet. Crone fort tilbake like fort slm Hellan da.
Brannsupporter.

BlobbyWin77

Dette var virkelig skuffende nyheter. En lovende spiller som var i ferd med å få verdifull spilletid.

Det ser ikke ut til å være noen ende på at Brann-spillere blir skadet? Alt kan ikke bare være uflaks?

Spelaren

GÃ¥ av.

Erlend

Quote from: BlobbyWin77 on August 02, 2024, 14:41:36 PMDette var virkelig skuffende nyheter. En lovende spiller som var i ferd med å få verdifull spilletid.

Det ser ikke ut til å være noen ende på at Brann-spillere blir skadet? Alt kan ikke bare være uflaks?

Mye av problemene (f eks den enorme mengden Gilmore's Groin) henger nok tett sammen med treningsregimet.

Et brudd i foten må nok bare settes på kontoen for uflaks.

krakra

Hvis det ikke var et tretthetsbrudd da.

ZsoltKorcsmar

Quote from: krakra on August 02, 2024, 15:33:16 PMHvis det ikke var et tretthetsbrudd da.

Tipper det var i en av de situasjonene der han stupte inn i takling. Så på ene reprisen at motstander tråkket han på vristen i den situasjonen, da bet han tennene sammen og hinket et par meter etterpå før han tilsynelatende ristet det av seg.




Corran

Quote from: krakra on August 02, 2024, 15:33:16 PMHvis det ikke var et tretthetsbrudd da.
HÃ¥per virkelig ikke det.
Virket jo som dette kom etter en smell så får håpe det ikke er tretthetsbrudd for da er det store sjanser for at han får det igjen.
60 % av de som har tretthetsbrudd har hatt det før
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det kan vise seg at skaden til Japhet er lite alvorlig. Kanskje tilbake til bortekampen i Skottland? (Nå har Japhet vært en skuffelse i år. God, men skuffende.)
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Synes Jeff var kjempegod lenge, men de siste 2-3 kampene han spilte var lagt under hans topp nivå.
Så vil ikke si han har vært skuffende i år men i det siste har han vært dårlig sammen med mange andre som igjen har ført til nok en boss juli måned.

Men nå er det august så da........
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Er ikke bare bare å debutere på Brann
I fjor kom Torsvik inn og gjorde det kanon bra og ute siden.
I fjor fikk Sande sin debut og ødela kneet og ute til nå nettopp.
Og nå Helland som heldigvis (kryss fingre)"bare" er ute i 6-12 uker
Flere jeg ikke husker?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on August 02, 2024, 16:14:07 PMSynes Jeff var kjempegod lenge, men de siste 2-3 kampene han spilte var lagt under hans topp nivå.
Så vil ikke si han har vært skuffende i år men i det siste har han vært dårlig sammen med mange andre som igjen har ført til nok en boss juli måned.

Men nå er det august så da........

Og så var forventningene mine til en skadefri Japhet enorme. Skuffelsen min kommer utfra mine skyhøye forventninger.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Superjack

Japhet var bedre i tospann med Kristiansen.
Var en annen dynamikk der enn med Pallesen.

Mer duell en og en.
Brannsupporter.

Finfin respons

Den duellen skjedde rett forran nesen min. Jeg tenkte Det var Det. Men så glemte jeg at det er noe som heter vilje+adrenalin så ganske sprøtt at han holdt det gående en knapp time til. Da har man en vinnerskalle og det vil jeg hylle. Hill.
Kanskje.

Lasaron

Hvis vi later som at alle som er med i troppen til Skottland er skadefrie, begynner listen å bli relativt kort:

Hellan
Simba
Torsvik
Wassberg
Crone
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Erlend

Hehe, meget positiv vinkling pÃ¥ det.  Men joda, utenom pÃ¥ backplass begynner vi jo Ã¥ fÃ¥ en ganske fin bredde til det som forehÃ¥pentligvis blir en høst med veldig mange kamper

andreas1989

August 07, 2024, 21:42:00 PM #679 Last Edit: August 07, 2024, 22:13:37 PM by andreas1989
Glimt pådro seg skader på Saltnes og Moe i kveld. I Avisa Nordland sitt studio så går debatten etter kampen på om trenings belastningen er rett i Glimt, når det i Moe sitt tilfelle sannsynligvis er snakk om enda en hamstring skade.

Corran

Er nok litt av prisen for den høye intensiteten som både Brann og B/G spiller og trener med
Men den er også med på å gjøre at en kan møte bedre lag og gjøre det bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Må Glimt gjøre noe med treningsbelastningen? De overpresterer år etter år, de er best. De slo nettopp serievinneren i Polen helt greit på bortebane i CL-kvalik. Med Sondre Brustad Fet, Oskar Kapskarmo og Fredrik Sjøvold, blant andre.

Man kan saktens hevde at Glimt lykkes i treningsstrategien sin.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

De har også litt større stall og litt bedre kvalitet på bredden enn de fleste andre her i landet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Både Glimt og Brann må gjøre noe med totalbelastningen når de får såpass mye belastningsrelaterte skader. Intensitet i seg selv er ikke farlig, men kombinasjonen av mengde og intensitet kan ta knekken på hvem som helst. Og om alle trener relativt likt tar man først knekken på raske og eksplosive spillere, siden kroppene deres utsettes for større belastninger ved å gjennomføre nøyaktig de samme øvelsene som tregere spillere.

I Glimt skylder de blant annet på at de starter sesongen allerede i februar og at de ikke har funnet ut av hvordan de da kan gjennomføre en tilstrekkelig sesongoppkjøring.
First is first, second is nothing

krakra

Ja, lurer på hva som skjer med våre spillere hvis vi får ti kamper mer i sesongen og sesongstart i februar.

Corran

Det normale er da å også øke størrelsen på stallen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Absolutt, men man kan uansett ikke basere seg på å ha 25 % av spillerstallen skadet til enhver tid. Det er sterkt negativt for både klubb og spillere, både grunnet match-tilgjengelighet og at man mister store treningsmengdene for de skadede spillere.

Belastningsskader kan selvfølgelig godtas om man spiller 2 kamper i uken og blir kjørt i veggen på de måten. Om det skyldes trening må man imidlertid gjøre tiltak, det er alltid bedre å la en spiller stå over noen treninger for å unngå å bli skadet, kontra å være ute i ukesvis med skader.
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: Corran on August 08, 2024, 10:08:53 AMDet normale er da å også øke størrelsen på stallen

Er det mye spillerom der? Brann har ikke akkurat den slankeste stallen som det er. Glimt har oppført 30 spillere på sine nettsider, mens Brann har 27 spillere. Begge lag stiller med fire keepere.

Finfin respons

Det er jo alltids mulig å rullere både startoppstilling og kamptropp og legge inn trening som forebygger i stedet for kampintensitet, det burde vel avhjelpe noe. Da snakker vi selvsagt en bredere tropp og en trener som våger.

Normal hverdag med fellestreninger med høy intensitet er uansett avgjørende om man vil ha høy intensitet i kamp. Man får ikke det ene uten det andre (der resultatet bl.a. blir: høyt bunnivå).

Vi husker hvordan energien forsvant etter cupfinalen i fjor. Slikt må trenes bort. Brann skal spille med 12 mann på banen, uansett hvor lang skadelisten er.
Kanskje.

Lasaron

Slenger meg på den. Jeg tror det går an å justere noe, og samtidig beholde intensiteten og kraften. Jeg tror det.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Det er umulig å spille med høy intensitet med høy kvalitet over litt tid uten å også gjøre det på trening.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Litt av poenget å kjøre kamplik intensitet også på trening forsvinner om det justeres ned.

Om prisen er flere skader så må nok det leves med.

Både Glimt og Molde kjører tøffe treninger og spesielt Glimt er vel enda mer skadeutsatt enn Brann.
Brannsupporter.

Lasaron

En mulig justering er å justere ned intensiteten noe.

En annen mulig justering, som er lettere å etterleve, er å la enkelte spillere - noen ganger - stå over de intensive øktene. Og heller ha noe annet.

Jeg heller litt mot det siste.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

ostraume

...og dette gjøres jo? Når vi har forumister som rapporterer fra trening (alltid gøy!) så får vi jo alltid vite hvem som er med og ikke med på de intensive øktene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Finfin respons

Jeg tenker at grunnivået før man blir Brannspiller til tider er for dårlig. De som er her nå og har vært med lenge har økt grunnivået sitt, f.eks Kartum som var langt unna da han kom.

I dette ligger et potensiale for Brann å gjøre god butikk. Spillere som harforøvrig har topp øvrige ferdigheter bør kunne trene seg opp.
For eksempel Warming kan bli helt enorm når han håndterer høytrykkspress skikkelig. Slik han er nå blir det 60 eller 30 minutter og da er butikken et stykke unna.
Kanskje.

Finfin respons

Dermed tar det kanskje ett til to år å bli god i Brann. Men treningshverdagen, den treningshverdagen (!!)
Kanskje.

Lasaron

Quote from: ostraume on August 08, 2024, 15:11:51 PM...og dette gjøres jo? Når vi har forumister som rapporterer fra trening (alltid gøy!) så får vi jo alltid vite hvem som er med og ikke med på de intensive øktene.

Åja, gjøres det? Det visste jeg ikke. Jammen da er jo alt tipp topp :).
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

fortune

Quote from: Lasaron on August 08, 2024, 15:35:26 PM
Quote from: ostraume on August 08, 2024, 15:11:51 PM...og dette gjøres jo? Når vi har forumister som rapporterer fra trening (alltid gøy!) så får vi jo alltid vite hvem som er med og ikke med på de intensive øktene.

Åja, gjøres det? Det visste jeg ikke. Jammen da er jo alt tipp topp :).

Man forsøker sikkert, men lykkes så langt ganske dårlig, noe skadestatistikken viser. Ingen blir bedre av å bli kjørt i senk og skadet gang på gang, verken ungdommer eller eldre spillere.
First is first, second is nothing

Lasaron

Ja. Ok. Det er jo litt dobbeltsidig, dette her. Kanskje Glimt og Brann er de som kjører hardest på dette her. Glimt sin sportslige suksess er jo udiskutabel. Brann sin sportslige suksess, økonomi tatt i betraktning, er vel også ganske bra.



Og så skal det ikke underslås hvor god økonomien vår egentlig er i ferd med å bli. Vi er gjeldfri, er i ferd med å få temmelig gode treningsforhold (endelig), og har et stabilt godt inntekstgrunnlag i form av relativt mye publikumsinntekter og dertil relativt bra sponsorinntekter.

Men jeg tror altså det går an å finne en enda bedre balanse mellom intensive treninger og skadefrekvens. Og jeg kan ta feil.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

ostraume

Ja, her er sikkert rom for forbedring.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up