• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann i Europa 2024

Started by Superjack, December 09, 2023, 14:09:31 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

BrannAnd

Quote from: pidre on June 19, 2024, 15:03:59 PM
Quote from: mobli on June 19, 2024, 13:41:47 PMSer ut til at konsensus i Nederland er at Brann er den tøffeste motstanderen de kunne møte.

Hvem andre kunne de møte? Dudelange, Torshavn, Auda, det laget fra Andorra?
Valur fra Island, Vllaznia fra Albania, Magpies fra Gibraltar, Derry fra Irland, Häcken fra Sverige, Cliftonville fra Nord-Irland,

andreas1989

Quote from: Dickens on June 19, 2024, 13:35:19 PM
Quote from: krakra on June 19, 2024, 13:25:18 PMIkke noen avskrekkende motstander, under bunnen i Nederland skal ikke være bedre enn toppen av ES. Det er ingen særlig forskjell på toppen av Nederland og Molde/Glimt. De gir vel seeding i tredje kvalikk(?) og sånn sett en ganske ideell motstander.

Du kommer til å få deg en overraskelse.


Hva med å fortelle litt om dette laget fremfor å nok en gang skulle fortelle forumet her inne hvor lite peiling man har på nederlandsk fotball?

Go Ahead har vel hatt sin livs sesong i moderne tid når de kvalifiserer seg for europa? De har vel da lagt bra seg en god sesong noe som for et lag som Go Ahead typisk betyr at de står i fare for å miste flere av sine beste spillere? Sist laget spilte Europa kvalik var sommeren 2015 når de fikk en FairPlay plass, de røk i første kvalikrunden. Så de har med andre ord ikke noe erfaring fra Europa, selv sammenliknet med Brann. Ser enkelte beskriver de som solide bakover, målforskjellen fra seriespillet(47-46) tilsier jo ikke akkurat at de er særdeles gode bakover og heller ikke noe særlig vasse fremover.

Jeg tar ikke lett på denne motstanden, det var vel fort det nest verste vi kunne trekke, men det skal jo selvfølgelig være mulig å slå ut dette laget uten å bli kalt naiv optimist.

Morkel

Quote from: andreas1989 on June 19, 2024, 18:17:58 PMSer enkelte beskriver de som solide bakover, målforskjellen fra seriespillet(47-46) tilsier jo ikke akkurat at de er særdeles gode bakover og heller ikke noe særlig vasse fremover.



Solide bakover er kanskje litt feil bruk av ord. Men hvis du ser dem forsvare seg så tror jeg du skjønner hva jeg mener. De er et lag som forsvarer seg med hele laget og er ganske hardtarbeidende. Men de presser altså ikke høyt, men slipper motstander inn på egen banehalvdel.

De er på femteplass på tabellen over minst innslupne mål (dette til tross for at de ligger på niendeplass). Men på fjerdeplass med tanke på flest skudd og sjanser i mot. De er også på 2.plass over flest blokkerte skudd. Det tegner kanskje et bilde av hva slags type lag dette er defensivt.

Offensivt er de ikke helt fremmed for å holde på ballen og der kommer de fleste nøkkelpasningene fra vingen og backen. Tidvis ganske direkte. Dette er gjerne en kamp man ønsker Soltvedt til å fyre av offensivt, men kanskje ikke til å forsvare.


andreas1989

Jeg er med. Inntrykket av at de er direkte fremover ser jeg flere deler. Skal nok bli en spennende oppgave å løse.

Vi får følge med på hva som skjer i form overganger hos hollenderne fremover.

fortune

Blir en lang vei til gruppespill når man er uheldige med trekningen allerede ved første mulighet. Denne kampen blir helt åpen og om vi trekker minst like god motstand i de neste rundene blir det mange jevne oppgjør som skal bikkes i vår favør før vi får spille i Europa på ordentlig.

Jeg gir Brann 12,5 % sannsynlighet for å havne i gruppespill..
First is first, second is nothing

Morkel

Quote from: fortune on June 19, 2024, 20:07:20 PMBlir en lang vei til gruppespill når man er uheldige med trekningen allerede ved første mulighet. Denne kampen blir helt åpen og om vi trekker minst like god motstand i de neste rundene blir det mange jevne oppgjør som skal bikkes i vår favør før vi får spille i Europa på ordentlig.

Jeg gir Brann 12,5 % sannsynlighet for å havne i gruppespill..

12,5% tror jeg er en grei odds sånn alt i alt. Men 3 dobbeltoppgjør med et potensielt spenn fra Bruno's magpies til Chelsea er jo ikke så lett å regne ut.

For denne sannsynligheten er delvis trekning, delvis hvordan det går i andre kamper, delvis styrke på den faktiske motstanden man møter og mest av alt hvor Brann er nå etter pausen. + En ekstra utfordring med tanke på seeding-faktoren. Så potensielle utfall her er jo ganske store.

Sjansen for å møte 3 lag "man kan med ok teoretisk odds slå" er ikke liten. Men man vil samtidig mest sannsynlig møte lag som er bedre enn Brann i de fleste kampene. Så for å lykkes må Brann komme ut av sommerpausen og være i slag.

Men først Go Ahead. Må tross alt vinne der for at denne diskusjonen i det hele tatt blir relevant.

Rossi

An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Rossi

Quote from: BrannAnd on June 19, 2024, 15:44:48 PM
Quote from: pidre on June 19, 2024, 15:03:59 PM
Quote from: mobli on June 19, 2024, 13:41:47 PMSer ut til at konsensus i Nederland er at Brann er den tøffeste motstanderen de kunne møte.

Hvem andre kunne de møte? Dudelange, Torshavn, Auda, det laget fra Andorra?
fra Island, Vllaznia fra Albania, Magpies fra Gibraltar, Derry fra Irland, Häcken fra Sverige, Cliftonville fra Nord-Irland,

Ja sant, GoA Eagles er nok mer misfornøyd med trekningen enn oss.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Lasaron

Jeg tenker det er et eventyr om vi går videre, og overhode ikke noe flause om vi ryker ut.
Tren på langskudd

Rossi

June 20, 2024, 14:54:10 PM #159 Last Edit: June 20, 2024, 14:56:52 PM by pidre
Quote from: Lasaron on June 20, 2024, 13:10:10 PMJeg tenker det er et eventyr om vi går videre, og overhode ikke noe flause om vi ryker ut.
Ser vi på BG og Molde sine resultater i Europa, om vi tar den sammenligningen, så er det en flause om vi ryker.

Er ikke med på en sånn helgardering, Ambisjoner og forventninger må være høyere, enn at det er greit å ryke for Go Ahead Eagels.


An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Morkel

Quote from: pidre on June 20, 2024, 14:54:10 PM
Quote from: Lasaron on June 20, 2024, 13:10:10 PMJeg tenker det er et eventyr om vi går videre, og overhode ikke noe flause om vi ryker ut.
Ser vi på BG og Molde sine resultater i Europa, om vi tar den sammenligningen, så er det en flause om vi ryker.

Er ikke med på en sånn helgardering, Ambisjoner og forventninger må være høyere, enn at det er greit å ryke for Go Ahead Eagels.


Flause er vel å ta litt hardt i. Ruzemberok var en flause, Åtvidaberg var en flause. Men det var klubber med lavere budsjett som spilte på et lavere nivå. Go Ahead er et middels lag på nederlandsk nivå. Og selv om nivået under toppen i Nederland er lavere enn toppen i Norge, er det fremdeles et ganske bra bunnivå spiller for spiller. Man skal ikke se vekk fra at de kunne gitt B/G og Molde en fair kamp. Men jeg skal være med på ambisjonene og enig i at hvis Brann skal hevde seg er det jo nettopp disse lagene Brann SKAL og MÅ slå. Her skal man også ha en fin fordel av at man er i sesong, mens Go Ahead såvidt har begynt å varme opp til sesongen.

Morkel

Hadde forøvrig vært hendig om det hadde løsnet skikkelig for Finne nå rett etter pausen. Han har noen brente sjanser å kompensere for.

Lasaron

Det er et poeng at vi er i sesong. Der ligger vår store sjanse. Jeg står dog for at det ikke er flaut å ryke for de. Når det gjelder ambisjoner på Branns vegne trives jeg med at mine ambisjoner er lave :)
Tren på langskudd

andreas1989

En annen om ikke fordel, men definitivt ikke ulempe for oss er at vi slipper å ta noe særlig hensyn til seriespillet i forkant og i mellom disse oppgjørene. Er mer beskymret for turen til Marienlyst søndagen den 4 august.

Sint balle

Poster kanskje i feil tråd, flytt der den passer 😉

https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-06-23-dbu-straffet-vil-finde-de-skyldige

UEFA på krigsstien igjen, denne gangen er det en dansk supporter som holder et banner med "FUCK UEFA". 10 000 euro bot.
Dansk fotballforbund viser seg uten ryggrad, og sier at de skal finne de skyldige og gi boten videre...

Hårsår gjeng...

ostraume

UEFA er en vits, men at DBU legger seg flate på den måten er enormt pinlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Og Ekstra Bladet i Danmark takker Brann og ber DBU om å gjøre som Brann
https://www.ba.no/danskene-har-fatt-uefa-bot-storavis-ber-dem-gjore-som-brann/s/5-8-2664946

Helvete Brann gjør seg kjent i Europa nå og på en meget positiv måte.
Laget som er eneste som tør å ta kampen mot UEFA Mafiaen

Er faktisk litt stolt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Blir spennende å se hva slags dømming vi får i Europa da...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

VAR? Er det VAR i Konferanseligaen?
Brannsupporter.

mobli

Forrige sesong var det VAR fra og med playoff. FHM ble utvist etter en VAR-sjekk

Rossi

Quote from: mobli on June 26, 2024, 06:42:40 AMForrige sesong var det VAR fra og med playoff. FHM ble utvist etter en VAR-sjekk

Ja nettopp. Hvordan er det med karantene, er det noe han drar med seg til i år?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Leffen

Quote from: pidre on June 26, 2024, 09:52:51 AM
Quote from: mobli on June 26, 2024, 06:42:40 AMForrige sesong var det VAR fra og med playoff. FHM ble utvist etter en VAR-sjekk

Ja nettopp. Hvordan er det med karantene, er det noe han drar med seg til i år?

Suspendert borte mot GAE ja

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

I morgen er det trekning for tredje kvalik runde. Spennende hvem Brann eventuelt skal spille mot.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Dette er lagene Brann kan fÃ¥ i neste kvalikrunde om vi slÃ¥r nederlenderne: 
Vinneren Valur (ISL) - St Mirren (SKO)
Taperen Kilmarnock (SKO) - Cercle Brugge (BEL)
Vinneren Brøndby (DAN) - Llapi 1932 (KOS)
Vinneren Stjarnan (ISL) - Paide Linnameeskond (EST)
Taperen Ružomberok (SVK) - Trabzonspor (TYR)

Trekning klokken 14.00 i dag.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Det er vel ikke så ille? Brøndby og Trabzonspor skiller seg vel ut?

Nixon

Sportslig er det vanskelig å vurdere alle lagene. Men reisemessig vil jeg unngå Kosovo og Tyrkia. Ellers en del potensielt fine borteturer der vel Skottland og Køben vil trekke flest folk på tur.

Men er redd for at dette kun blir teoretisk.
Rød makt på Hansa

andreas1989

July 22, 2024, 08:39:47 AM #177 Last Edit: July 22, 2024, 08:44:33 AM by andreas1989
Absolutt. Det er vel heldigvis lite sannsynlig med Trykia eller Kosovo om vi mot formodning skulle ta oss videre.

Valur og Stjärnan holder begge til i/utenfor Reykjavik.
St Mirren og Kilmarnock begge ikke så langt utenfor Glasgow.
Taperen Ružomberok ligger nært grensen til Polen og Krakow.
Paide Linnameeskond ser ut til å ligge ute på den estiske landsbygden, eksotisk.
Brügge er en fin by og København trenger jo ikke noen nærmere presentasjon, men litt kjedelig mtp at de fleste har vært der og kommer til å dra dit igjen uansett.

Wombat

Ružomberok, navnet virket kjent. Og joda, de har faktisk slått ut SKB i 2017/18 sesongen
Don't bang the drum like monkeys do

mobli

Valur eller St Mirren. Starter borte.

osoerli

Grei trekning, må berre slå ørnene først
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Fornøyd med den! Bør være overkommelig sportslig. Og kan bli en fin tur.
Rød makt på Hansa

Hickok

Island betyr vel fort behov for charterfly for å komme seg dit. Er begrenset med ledige seter til Island nå på sommeren, da de fleste setene går T/F USA via Island.

andreas1989

Hotell reservert i Glasgow og Reykjavik, med mulighet for å avbestille etter 1 august naturligvis.

andreas1989

Valur har en tilskuerkapasitet på 1524 på sin hjemmebane. St Mirren 7937.

Rossi

Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 13:50:30 PMHotell reservert i Glasgow og Reykjavik, med mulighet for å avbestille etter 1 august naturligvis.

Hvilken dato er bortekampen, antar at du vet.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Hickok

Quote from: Rossi on July 22, 2024, 21:27:22 PM
Quote from: andreas1989 on July 22, 2024, 13:50:30 PMHotell reservert i Glasgow og Reykjavik, med mulighet for å avbestille etter 1 august naturligvis.

Hvilken dato er bortekampen, antar at du vet.
Torsdag 08.08.

ostraume

Norge nå helt oppe på 12.plass på "live-rankingen" etter at den svake sesongen for fem år siden ble strøket. https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/country/?year=2025
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Rossi

Det var en kamp på Aspmyra, tror det var mot Bohemians Praha, der bortesupporterne hadde tatt med seg egne grønne søppelsekker og ryddet hele bortefeltet etter kampslutt. Det var fint gjort.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Rossi

Det sitter et stykke inne, men håper på alle norske - vi må tenke på rankingen. BG og Molde bør gå, og så er det ganske åpent for TIL og oss.

Danmark er et land vi kniver med i nasjonsrankingen. Sånn sett gunstig om Molde slår ut Silkeborg.

https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/country/?year=2025

An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Superjack

Helt enig. Ønsker ikke Glimt 4-500 mill som CL gruppespill gir, og jeg tror CL er en tap tap. Mindre muligheter for norske lag å vinne kamper der enn i EL og Konferanseligaen, og ranking poeng.

Skulle mot alle odds, alle 4 lagene komme seg inn i et gruppespill, og vinne et par kamper der også er det ikke utenkelig at Norge kan holde på 12. plassen på rankingen.
Brannsupporter.

Sint balle

Gis det mer rankingpoeng av å vinne i EL og Konf.ligaen enn å bare tape i CL? Totalt sett altså, blir det gitt mye poeng for å i det hele tatt komme seg til CL? Eller gis poeng utelukkende på resultat?

Hickok

Quote from: Sint balle on August 01, 2024, 07:35:46 AMGis det mer rankingpoeng av å vinne i EL og Konf.ligaen enn å bare tape i CL? Totalt sett altså, blir det gitt mye poeng for å i det hele tatt komme seg til CL? Eller gis poeng utelukkende på resultat?
De får noen ekstra poeng for å kvale til CL, deretter er det resultater på lik linje med EL og ECL. Totalt sett er det nok derfor lettere å hente poeng i ECL enn CL og EL.
https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/news/0252-0cda38714c0d-0874ab234eb6-1000--how-the-club-coefficients-are-calculated/

ostraume

Ja, for koeffisienten sin del er det bedre om Glimt havner i Conference og vinner en del kamper enn å være kasteball i CL.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Rossi

August 01, 2024, 09:55:23 AM #194 Last Edit: August 01, 2024, 10:10:20 AM by Rossi
Så ryker vi ut i dag, altså i 2. kval runde ECL sitter vi igjen med 1,5 poeng - om man da følger club coefficient sporet. Eller?
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Erlend

August 01, 2024, 20:11:49 PM #195 Last Edit: August 01, 2024, 20:18:17 PM by Erlend
Skottene har tatt ledelsen 1-0, og altsÃ¥ 1-0 sammenlagt, etter kvarteret spilt.  Ca 25 minutter spilt i skrivende stund.  Lenge siden jeg gadd Ã¥ se skotsk fotball, men dette skal vel være hakket svakere motstand enn vi nettopp har vært gjennom.  Kanskje bedre Ã¥ møte skottene, dÃ¥rlig nok at vi kan slÃ¥ de, men ikke sÃ¥ dÃ¥rlig at det bør være fare for Ã¥ undervurdere de.

Og selv om dette er Brann i Europa-tråden så tar vi også med oss at samtlige norske gikk videre denne uken, koeffisienten begynner å se bra ut

krakra

Hvordan gjør Abderdeen det i Europa?

Hickok


Superjack

2-0, ser ut som store muligheter for Skottland blir neste destinasjon.
Brannsupporter.

Erlend

Og 3-0, bare å kjøpe flybillett til Glasgow

Go Up