• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2024

Started by Lasaron, December 15, 2023, 21:57:43 PM

esp123 and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: Nixon on September 15, 2024, 08:20:44 AMProblemet med Viking er at de har et mye lettere program ut sesongen enn det vi har.

De skal møte Brann borte. Ikke bare bare.
Brannsupporter.

Christian

Brann har i alle fall alle muligheter til å sikre 2. plassen selv. Det er da noe.

Nixon

Quote from: Superjack on September 16, 2024, 04:53:32 AM
Quote from: Nixon on September 15, 2024, 08:20:44 AMProblemet med Viking er at de har et mye lettere program ut sesongen enn det vi har.

De skal møte Brann borte. Ikke bare bare.

Frykter at den andreplassen er fordelt i god tid før siste seriekamp.
Rød makt på Hansa

esp123

Hovedproblemet til Viking er at de ikke er særlig gode. Svært avhengige av Tripic som er ute i neste kamp sammen med Bell.

De har også fem (av totalt 8 ) bortekamper igjen. Som Eliteseriens 9. beste bortelag, så vil jeg si det er et problem for de.

Vi har derimot 5 av 9 kamper igjen hjemme.

Jeg frykter ikke Viking. Det er andre lag i toppen som er bedre.

Lasaron

Quote from: esp123 on September 16, 2024, 09:03:40 AMHovedproblemet til Viking er at de ikke er særlig gode. Svært avhengige av Tripic som er ute i neste kamp sammen med Bell.

De har også fem (av totalt 8 ) bortekamper igjen. Som Eliteseriens 9. beste bortelag, så vil jeg si det er et problem for de.

Vi har derimot 5 av 9 kamper igjen hjemme.

Jeg frykter ikke Viking. Det er andre lag i toppen som er bedre.

Men vi har jo vært litt dårlige hjemme i år...
Tren på langskudd

Rossi

Seier over KFUM, og 3 poeng. Det gir oss litt luft - 6 poeng ned til RBK og FFK.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

ostraume

Noen (var det kanskje Ballspark, utrolig nok?) påpekte noe interessant her hin dagen. Dersom Molde vinner cupen og blir nummer to så vil tredjeplassen i serien gi Europa-league kval. Det kan altså være stor forskjell også på 3. og 4. plass.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Det en god mulighet at 3. plass vil kunne gi billett til Q3 i EL. Molde seiler vel opp til en favoritt til 2. plassen i  serien, og storfavoritt til Ã¥ vinne cupen. EL kvalik til Brann ville være nydelig det, bedre enn Conference League.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

chris_henrik

Quote from: Gulløl on Today at 11:56:50Det en god mulighet at 3. plass vil kunne gi billett til Q3 i EL. Molde seiler vel opp til en favoritt til 2. plassen i  serien, og storfavoritt til Ã¥ vinne cupen. EL kvalik til Brann ville være nydelig det, bedre enn Conference League.
Vi er Brann og play-off kamper er ikke vår greie.

2024 vil gå inn i historiebøkene som de tapte muligheters sesong.
Styret, administrasjon og sportslig ledelse har forholdt seg passiv til det meste som har med spillerlogistikk å gjøre.
Unntaket er at vi har sagt nei til henvendelser på våre spillere.

Selv med ineffektiviteten i vårsesongen, er det hovedsakelig juli måned som gjør at vi nå er 10 poeng bak 150 millioner i garanterte inntekter og garantert Europa Leauge spill. (CL må folk slutte å snakke om, det klarer vi aldri.)

Mangelen pÃ¥ nysigneringer i vintervinduet, har gjort at vi hadde for fÃ¥ gode strenger Ã¥ spille pÃ¥ nÃ¥r det kom formdupper og skader. 
Nå på høsten er jeg litt redd for at motivasjonen hos enkelte spillere skranter litt. Det meste av førsteelleveren vår ville nok tjent det dobbelte om de gikk til noen av rivalene i serien, og minst femgangen om de gikk utenlands. Da føles det sikkert bittert at alle henvendelser avvises.

Før vi skriver 1 desember og sesongen avsluttes, skal B/G også møte Porto, Gilloise, Braga, Qarabag og Man United. Sistnevnte tre dager før de skal møte Lillestrøm hjemme i siste runde. B/G kommer til å avgi poeng fremover.
Molde har langt mindre glamorøs motstand, men har 4 Conference Leauge kamper og en cup-kamp mot LSK.

Om vi med et mirakel klarer å heve oss mot B/G hjemme på søndag og avstanden opp reduseres til 7 poeng, blir passiviteten i korridorene i Idrettsveien ekstra ergerlig. Særlig dersom det gjør at Viking seiler opp og vinner hele dritten.
<BRANN> ..... DKFM

Lasaron

Det slo meg i går at årets sesong utmerket godt kan bli husket som en mellomsesong i en god periode, litt som i 2005. Dessuten bygger vi noe mye mer solid nå, som gjør at vi kanskje aldri blir dårligere enn under midten igjen. Kanskje aldri.
Tren på langskudd

Corran

Dette er jo egentlig den sesongen Brann pleier å slite. Året etter en har gjort det bra
Så historisk sett så er vel dette en bra sesong om vi holder topp 4
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Overgangsvinduet ifjor sommer viser jo nedsiden med å hente spillere for å hente spillere. Nå er vi stuck med spillere som strengt tatt ikke er gode nok, men som det er tilnærmet umulig å bli kvitt. Ikke bare brukte vi penger på disse spillerne, lønnskostnadene begrenser handlingsrommet vårt økonomisk.




Erlend

Men hvis vi får Q3 i EL og taper oss til playoff til ECL, blir vi da seedet i playoff?

fortune

Quote from: Lasaron on Today at 12:19:32Det slo meg i går at årets sesong utmerket godt kan bli husket som en mellomsesong i en god periode, litt som i 2005. Dessuten bygger vi noe mye mer solid nå, som gjør at vi kanskje aldri blir dårligere enn under midten igjen. Kanskje aldri.

Hva er det vi bygger som er så solid denne gangen? Et aldrende og stadig mer skadeutsatt førstelag? At man bruker mye penger på spillere som ikke passer inn og som i begrenset grad er ønsket på banen? At ungguttene får sjansen når man ikke har alternativer?

Foreløpig er der fortrinnsvis de eksterne bidragene som bygger en viss form for soliditet i Brann, dvs nytt treningsanlegg i gave og at Glimt og Molde tar såpass med europacuppoeng at vi fremdeles har en fair sjanse til å få spille i Europa neste sesong også. Sportslig sett ser jeg begrenset soliditet.
First is first, second is nothing

Go Up