• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2024

Started by Lasaron, December 15, 2023, 21:57:43 PM

Corran and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: Christian on August 17, 2024, 12:56:52 PMGogic er vel ikke skotte.

Min feil, han er / spiller for Kypros

Lasaron

Kornvig skal forøvrig ut i karantene i neste kamp om han får gult i dagens (Japhet også). Mon tro hvordan de rokerer da. Minst mulig, med Saka inn? Eller Felix? Eller Thore P?
Tren på langskudd

Pete05

Og der gikk Viking på et tap i Trondheim. Vi tok 3p og 5 mål på Viking i dag. Det hjelper godt.

Lasaron

Vi er i bra form nå. Et (av sikkert flere) forbedringspotensiale jeg ser er noe vi har vært god på før, men som er ganske så fraværende nå. At en stopper tar med seg ballen opp i midtbaneleddet og skaper overtall, eller slår gode pasninger fremover gjennom ledd.
Tren på langskudd

Sint balle

Quote from: Lasaron on August 18, 2024, 20:44:24 PMVi er i bra form nå. Et (av sikkert flere) forbedringspotensiale jeg ser er noe vi har vært god på før, men som er ganske så fraværende nå. At en stopper tar med seg ballen opp i midtbaneleddet og skaper overtall, eller slår gode pasninger fremover gjennom ledd.
Vi har ikke for mange midtstoppere som har den egenskapen.
Sery er vel en av få

esp123

Soltvedt har tatt litt mer av det ansvaret kanskje. Han hadde 14 pasninger inn i siste tredjedel.

Ellers fremstår poengtapene hjemme mot Haugesund og Godset ekstremt unødvendige akkurat nå....

Lasaron

I omtrent hver kamp lar jeg meg frustrere av at Brann ser ut til å ville tråkle seg gjennom motstanderne heeeele tiden (selv om vi skyter mer enn før). Men jammen har vi mange mål i år med fint spill i forkant.
Tren på langskudd

Brannfan23

August 21, 2024, 08:58:22 AM #807 Last Edit: August 21, 2024, 13:52:15 PM by Brannfan23
Kan vi nå fastlå at Brann er en stabil toppklubb nå? Vi har vært stabilt i toppen siden 2022 så er det lenge nok?

Corran

Bør vel ha minst 3 sesonger i toppen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Quote from: Brannfan23 on August 21, 2024, 08:58:22 AMKan vi nå fastlå at Brann er en stabil toppklubb nå? Vi har vært stabilt i toppem siden 2022 så er det lenge nok?

Nei, spør du meg. Kom tilbake om 5 år så kan vi se hvordan det har gått. Bodø/Glimt er nærmere å være det, men det har kun gått 4-5 år for dem.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Rossi

Plutselig er medaljer innen rekkevidde for RBK - liker det ikke.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Corran

Vinner Sandefjord sin henge kamp så har de vel akkurat like mange poeng til medalje som til kvalikkplassen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Quote from: Corran on August 22, 2024, 22:05:23 PMVinner Sandefjord sin henge kamp så har de vel akkurat like mange poeng til medalje som til kvalikkplassen

Glad vi ikke er med bunnstriden i år. Det der blir et slags blodbad.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

esp123

Rosenborg leder hjemmetabellen. Blir en tøff bortekamp på Lerkendal!

Sint balle

Tidlig å friskmelde RBK, de har riktig nok hatt to gode kampen hjemme mot Viking og Lillestrøm nå i de siste.
Men om en ser på lagene de har vunnet på hjemmebane er det ikke fryktelig imponerende. Og de har vel noe heldige resultater, spesielt mot Sandefjord og Tromsø kunne fort dommeravgjørelser gjort de kampene vrien å få tre poeng i.

Kan være de slår Molde hjemme nå snart, ettersom Molde virker være litt sliten/lei av Moe? Kan fort være et gunstig tidspunkt å møte Molde på.

Superjack

Quote from: esp123 on August 23, 2024, 09:48:07 AMRosenborg leder hjemmetabellen. Blir en tøff bortekamp på Lerkendal!

Brann er vel topp 3 på bortetabellen?
Brannsupporter.

Lasaron

Patrik Berg sier at de ikke gidder spille mer hvis supporterne massemobiliserer og kaster styret.
Tren på langskudd

krakra

Det er nå en veldig upresis beskrivelse.

Lasaron

Quote from: krakra on August 24, 2024, 20:43:31 PMDet er nå en veldig upresis beskrivelse.

Sikkert. Det var noe jeg plukket opp på X i farten. Og tok det ikke 100% seriøst. Men mente det kunne være verdt en liten post.

Her er noe han er sitert på i Avisa Nordland:

"Først og fremst tror jeg det er noe av det dummeste de kan gjøre for egen del. Jeg tror det kan slå veldig hardt tilbake på dem. Jeg syns det er helt ufattelig. Hvis de begynner sånn, så tror jeg vi er en spillergruppe som legger fra oss skoene. Da gidder vi ikke å spille mer. Jeg gidder ikke at de skal kuppe en klubb som drives så godt."
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on August 24, 2024, 20:50:33 PM
Quote from: krakra on August 24, 2024, 20:43:31 PMDet er nå en veldig upresis beskrivelse.

Sikkert. Det var noe jeg plukket opp på X i farten. Og tok det ikke 100% seriøst. Men mente det kunne være verdt en liten post.

Her er noe han er sitert på i Avisa Nordland:

"Først og fremst tror jeg det er noe av det dummeste de kan gjøre for egen del. Jeg tror det kan slå veldig hardt tilbake på dem. Jeg syns det er helt ufattelig. Hvis de begynner sånn, så tror jeg vi er en spillergruppe som legger fra oss skoene. Da gidder vi ikke å spille mer. Jeg gidder ikke at de skal kuppe en klubb som drives så godt."
Det er ikke snakk om at Glimt-supporterne skal massemobilisere for å kaste styret. Det er en gruppering blant Glimt-supportere som planlegger et kupp der de prøver å få med seg supportere fra andre klubber til å melde seg inn i Glimt, innkalle til ekstraordinært årsmøte og fjerne både styret og daglig ledelse.

Det er dette Berg kommenterer.

Lasaron

Ok. Å melde seg inn i andre klubber enn sine egne, for å kuppe, er dårlig stil. Det er stygt og galt. Det håper jeg ingen gjør.

Rart at Glimt har klart å sette seg i denne situasjonen. De er på vei mot CL, kanskje, men så forkludres stemningen innad noe inni hampen. Det er ledelsen i klubben som har den formelle makten, og dermed størst mulighet til å roe ned. Slik dynamikken fungerer. De kan 1) legge seg på et mer normalt straffenivå, og 2) belite seg på at årsmøtet har vedtatt at klubben er mot VAR. Komme med en uttalelse som viser at de beliter seg. Da vil de mest kranglevorne supporterne roe seg kraftig, vil jeg tro.
Tren på langskudd

Corran

Det så ut som om det var lite folk på b/g kampen i dag. Eller kanskje det alltid er så glissent?
Men om de ønsker å gjøre noe så må de jo finne på litt protester som kan virke samtidig som at de får supportere av sin klubb til å melde seg inn og gå på årsmøtet.

Å boikotte noen kamper hadde jo vært effektivt selv om de ikke er så mange.
Men b/g merker sikkert ikke noe særlig for de er ikke så mange og de som det gjelder har sikkert betalt for årskort.

Synes også ene  supporterlederen kastet de som var blitt utestengt litt under bussen i et intervju tidligere i uken. Virket som at de synes straffene var litt strenge men de hadde jo gjort noe som de ikke støttet så ok at de ble straffet.

b/g virker jo også som en klubb det er veldig stor avstand mellom supportere og klubb/ledelse

Her i Bergen har jo supportere også vært et nødvendig onde har det føltes som i enkelte perioder, men det er heldigvis tider vi har lagt bak oss
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989


Lasaron

Jeg vil tro at publikum der oppe blir litt blasert innimellom. Og det er kanskje til å forstå. Dessuten har de et æssedårlig stadion, særlig i forhold til klimaet der oppe. Og i timene før kampstart var det ganske ufyselig. Og så er de midt mellom to CL-kamper.

Nei, det pleier ikke være så glissent.
Tren på langskudd

RepublikkenBergen

Ser ut som Viking drar iland en enkel seier.. Opp på 2 plass igjen.. Kan se ut som de har en litt lettere kampprogram enn Brann... Blir en spennende høst..

kabelmann

Hverken Godset eller Hamkam var interessert i å gi Brann en hjelpende hånd i dag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Både Fredrikstad, Molde og Viking møtte lag med langt færre poeng. Derfor tenkte jeg at om bare ett av lagene avgir poeng, skal jeg være fornøyd. Og FFK ikke bare avga poeng, de tapte. Vi er i ferd med å nærme oss å sikre oss topp fire, som garanterer Europa neste år.
Tren på langskudd

Rossi

Ja bra at FFK tapte, men nå kan det se ut som RBK er største utfordrer til topp 4.

Ser litt på kampen - dominerer fullstendig mot Odd.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Hickok

Quote from: Rossi on August 25, 2024, 18:52:59 PMJa bra at FFK tapte, men nå kan det se ut som RBK er største utfordrer til topp 4.

Ser litt på kampen - dominerer fullstendig mot Odd.
...men.. 1-1

Nixon

Det holder ikke helt inn for Odd.

For en bedriten runde. Det hadde nok blitt fullbyrdet med tap om vi også hadde spilt i dag.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Stakkars Rosenborg. Jeg syns bare mer og mer synd på dem. NFF har gått fra å elske dem til å hate dem. De sliter sportslig (om de ikke vinner i dag), og har nettopp hatt det kjipeste målet i Norges VAR-historie. X er full av sinte Rosenborgsupportere som klager over at de ble fratatt scoringsjubel.

Jeg håper fortsatt de rykker ned, men jeg vet ikke hvor lenge det holder om dette fortsetter.
Tren på langskudd

RepublikkenBergen

RBK rykker neppe ned.. Men så lenge de holder seg under 5 plass er alt ok..

Lasaron

Det ser ut som at jeg må gi opp det håpet, ja. Jeg håpte lenge på at de skulle ta en Norling.
Tren på langskudd

opplett

Quote from: Lasaron on August 25, 2024, 19:36:41 PMStakkars Rosenborg. Jeg syns bare mer og mer synd på dem. NFF har gått fra å elske dem til å hate dem. De sliter sportslig (om de ikke vinner i dag), og har nettopp hatt det kjipeste målet i Norges VAR-historie. X er full av sinte Rosenborgsupportere som klager over at de ble fratatt scoringsjubel.

Jeg håper fortsatt de rykker ned, men jeg vet ikke hvor lenge det holder om dette fortsetter.

Leit med VAR. Samtidig, RBK har mange dommeravgjørelser på sparekonto i banken, så det blir lenge til jeg begynner å synes synd på dem.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Ja, det er fascinerende hvordan det har snudd. Etter jeg skrev det innlegget, har jeg sett en straffesituasjon i dagens kamp mot Odd. At ikke Rosenborg får straffe på den, når de har VAR, skyldes ikke inkompetanse for å si det sånn. Beviset er at jeg lett ser at det er straffe, og dommerne i den kampen kan mer om dette enn meg. Så det er klart at de ser det også, på VAR-rommet. Men velger likevel å ikke gripe inn.
Tren på langskudd

Corran

Ser at det lite folk på både viking og molde sin kamp Mye ledige seter.
Ser at Viking hadde 10000 og molde 6500, men med så mye ledige seter og da spesielt i stavanger så må faktiske oppmøtte være lavere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

La oss si at reell interesse for å gå på kamp, kan måles i hvor mange som betaler normale billettpriser for å gå på kamp.

Med en slik definisjon, så er interessen i Stavanger ganske lav, for der kaster de stadig billetter etter folk.

La oss si at reell interesse for å gå på kamp, kan måles i at når man har partoutkort så går man på nesten alle kampene.

Med en slik definisjon, så er interessen i Molde ganske lav.
Tren på langskudd

Dickens

Akkurat samme i Bodø i CL mot Røde Stjerner. Var ikke måte på hvor mange som skulle på kamp og klaget over at de ikke fikk billett. Ansatte i Glimt snakket om at de nesten kunne solgt ut Aspmyra x 2. Men, mot S08 i helgen var det flere tusen tomme seter.

Hickok

Quote from: Dickens on August 26, 2024, 07:58:51 AMAkkurat samme i Bodø i CL mot Røde Stjerner. Var ikke måte på hvor mange som skulle på kamp og klaget over at de ikke fikk billett. Ansatte i Glimt snakket om at de nesten kunne solgt ut Aspmyra x 2. Men, mot S08 i helgen var det flere tusen tomme seter.
De hadde 6223 på lørdag, noe som er rundt 600 under snitt og et par tusen usolgte plasser. Lørdag kveld er normalt noe som trekker flere tilskuere om det ikke er slik hver uke, så det er ingen tvil om at hverdagen ikke er like spennende som høydepunktene der oppe. Strengt tatt ikke ulikt andre plasser.

Lasaron

Quote from: Hickok on August 26, 2024, 08:32:27 AM
Quote from: Dickens on August 26, 2024, 07:58:51 AMAkkurat samme i Bodø i CL mot Røde Stjerner. Var ikke måte på hvor mange som skulle på kamp og klaget over at de ikke fikk billett. Ansatte i Glimt snakket om at de nesten kunne solgt ut Aspmyra x 2. Men, mot S08 i helgen var det flere tusen tomme seter.
dde 6223 på lørdag, noe som er rundt 600 under snitt og et par tusen usolgte plasser. Lørdag kveld er normalt noe som trekker flere tilskuere om det ikke er slik hver uke, så det er ingen tvil om at hverdagen ikke er like spennende som høydepunktene der oppe. Strengt tatt ikke ulikt andre plasser.

Det var nok en god del færre enn 6200 på den kampen.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Hickok on August 26, 2024, 08:32:27 AM
Quote from: Dickens on August 26, 2024, 07:58:51 AMAkkurat samme i Bodø i CL mot Røde Stjerner. Var ikke måte på hvor mange som skulle på kamp og klaget over at de ikke fikk billett. Ansatte i Glimt snakket om at de nesten kunne solgt ut Aspmyra x 2. Men, mot S08 i helgen var det flere tusen tomme seter.
dde 6223 på lørdag, noe som er rundt 600 under snitt og et par tusen usolgte plasser. Lørdag kveld er normalt noe som trekker flere tilskuere om det ikke er slik hver uke, så det er ingen tvil om at hverdagen ikke er like spennende som høydepunktene der oppe. Strengt tatt ikke ulikt andre plasser.

Folk må slutte å bare se hva som står på VG-Live osv når det kommer til tilskuertall. Jeg hadde ikke laget et poeng ut av det om det faktisk var 6223. Vil tro det var max 4000 på lørdag.

Og i Stavanger var det aldri i verden 10k på tribunen. Flaut.

Lasaron

Hvis det var 6200 på Aspmyra, så har stadionet kapasitet på 11-12 000. Men når det er smikkfullt der, så er tilskuertallet noe med 7000.
Tren på langskudd

opplett

De fra Bodø mener det må ha vært rundt 4000 der, så stemmer nok det.

Men det var visst ufyselig vær, nesten slik at de skulle tro kampen skulle blitt avlyst. Så kan forstå det litt, siden Aspmyra er en bedriten stadion.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Quote from: opplett on August 26, 2024, 10:56:40 AMDe fra Bodø mener det må ha vært rundt 4000 der, så stemmer nok det.

Men det var visst ufyselig vær, nesten slik at de skulle tro kampen skulle blitt avlyst. Så kan forstå det litt, siden Aspmyra er en bedriten stadion.

Været var virkelig ufyselig tidlig på dagen, sånn før 11 tiden.

Var greit mot kampstart og utenom en del vind, ganske så greit under kampen.
Været var ingen unnskyldning.

Folk i Bodø begynner å bli mettet. Nå er det Champions League som teller. Serie er litt kjedelig for mange.

Samme gjelder Molde.
Men der er jo fotballen de driver også kjedelig.
Brannsupporter.

opplett

Morsom liten fakta: på søndag er Sarpsborg motstander tre dager etter siste playoff-kamp. Det var de i fjor også. Publikumsmessig var det skikkelig blåmandag, drittvær, slutt på Europarusen som hadde tatt all oppmerksomhet. 11503 solgte billetter, men sikkert en del færre innenfor portene.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Hickok

Quote from: opplett on August 27, 2024, 17:03:24 PMMorsom liten fakta: på søndag er Sarpsborg motstander tre dager etter siste playoff-kamp. Det var de i fjor også. Publikumsmessig var det skikkelig blåmandag, drittvær, slutt på Europarusen som hadde tatt all oppmerksomhet. 11503 solgte billetter, men sikkert en del færre innenfor portene.
Blir ikke det samme i år. Salget nærmer seg 13.000 allerede og Brann kommer til å være videre i Europa. :)

Superjack

Quote from: Hickok on August 27, 2024, 17:16:26 PM
Quote from: opplett on August 27, 2024, 17:03:24 PMMorsom liten fakta: på søndag er Sarpsborg motstander tre dager etter siste playoff-kamp. Det var de i fjor også. Publikumsmessig var det skikkelig blåmandag, drittvær, slutt på Europarusen som hadde tatt all oppmerksomhet. 11503 solgte billetter, men sikkert en del færre innenfor portene.
ikke det samme i år. Salget nærmer seg 13.000 allerede og Brann kommer til å være videre i Europa. :)

Tror du det?
Motstanderne vurderes på linje med Levanger.
Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on August 27, 2024, 17:23:19 PM
Quote from: Hickok on August 27, 2024, 17:16:26 PM
Quote from: opplett on August 27, 2024, 17:03:24 PMMorsom liten fakta: på søndag er Sarpsborg motstander tre dager etter siste playoff-kamp. Det var de i fjor også. Publikumsmessig var det skikkelig blåmandag, drittvær, slutt på Europarusen som hadde tatt all oppmerksomhet. 11503 solgte billetter, men sikkert en del færre innenfor portene.
ikke det samme i år. Salget nærmer seg 13.000 allerede og Brann kommer til å være videre i Europa. :)

Tror du det?
Motstanderne vurderes på linje med Levanger.
Glemte det. Da er vi sjanseløs.

Corran

Kor lenge kommer Levanger til å være barometeret her inne :D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Corran on August 27, 2024, 20:52:26 PMKor lenge kommer Levanger til å være barometeret her inne :D
Sikkert til neste gang vi ryker mot et amatørlag. Da blir de det nye barometeret. :)

Go Up