• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2024

Started by Lasaron, December 15, 2023, 21:57:43 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Christian

Åtvidaberg snakker vi jo om fremdeles, så der er ingen grunn til å glemme Levanger med det første heller...

andreas1989


Lasaron

Jeg tror det egentlige styrkeforholdet mellom Brann og Astana i dag, er likere enn mellom Brann og Åtvidaberg den gangen. Det var en skandale å ryke for Åtvidaberg. Ikke skandale å ryke for Astana. Jo, de ligger langt nede på tabellen, men de kommer vel sigende etterhvert.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Lasaron on August 28, 2024, 09:42:00 AMJeg tror det egentlige styrkeforholdet mellom Brann og Astana i dag, er likere enn mellom Brann og Åtvidaberg den gangen. Det var en skandale å ryke for Åtvidaberg. Ikke skandale å ryke for Astana. Jo, de ligger langt nede på tabellen, men de kommer vel sigende etterhvert.

Litt som Ajax i fjor, uten sammenligning forøvrig.

Lasaron

Nei, det blir meningsløst å sammenligne Ajax og Astana, for de er ikke helt like. Det lærte jeg i Wolfe vs. Kvale-debatten.

Neida. Ja, litt sånn ja, bare at Ajax er et par knepp opp.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Lasaron on August 28, 2024, 13:30:12 PMNei, det blir meningsløst å sammenligne Ajax og Astana, for de er ikke helt like. Det lærte jeg i Wolfe vs. Kvale-debatten.

Neida. Ja, litt sånn ja, bare at Ajax er et par knepp opp.

Selvfølgelig. Men som med Ajax i fjor, så har Astana garantert mye mer inne enn det de har vist denne sesongen.

Corran

Quote from: Christian on August 28, 2024, 07:30:53 AMÅtvidaberg snakker vi jo om fremdeles, så der er ingen grunn til å glemme Levanger med det første heller...
Åtvidaberg snakker vi om for vi var så dårlig
Levanger nevnes som et lite stikk til de som sa StM var dårligere enn Levanger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Lasaron

Var de dårligere i den ene kampen enn de andre var i den ene kampen? Eller er de dårligere?
Tren på langskudd

opplett

Denne opplevelsen er en påminnelse om hvordan det er å følge Brann. Klubben som aldri når de helt store høydene, tross størrelsen på klubben. Nestenklubben Brann.

Er vel bare til å logge av noen dager for å få samlet seg før høstens kamper kommer..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Spelaren

Denne klubben lærer aldri, og dette var som en halvoppblåst ballong som raknet. Intet spektakulært og morsomt smell, men noe kjempedvaskt og kjedelig. Er så drita lei av "dette er viktig læring".
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on August 29, 2024, 18:49:12 PMDenne klubben lærer aldri, og dette var som en halvoppblåst ballong som raknet. Intet spektakulært og morsomt smell, men noe kjempedvaskt og kjedelig. Er så drita lei av "dette er viktig læring".

Nærmer seg 120 år med læring.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

haak

Så er vel vi også de eneste som selger kapteinen på laget for lommerusk før vi skal ut i Europa.

Falkman

For å gjøre dagen ( om mulig) enda bedre, kommer vel Molde seg videre i EL, også

opplett

Quote from: Falkman on August 29, 2024, 19:24:58 PMFor å gjøre dagen ( om mulig) enda bedre, kommer vel Molde seg videre i EL, også

Ser ut som Berisha skal hente inn overgangssummen sin..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Quote from: haak on August 29, 2024, 18:53:12 PMSå er vel vi også de eneste som selger kapteinen på laget for lommerusk før vi skal ut i Europa.
Er vel ikke så mange andre som har Judaser som kapteiner heller.

Kagain

Quote from: Spelaren on August 29, 2024, 18:49:12 PMDenne klubben lærer aldri, og dette var som en halvoppblåst ballong som raknet. Intet spektakulært og morsomt smell, men noe kjempedvaskt og kjedelig. Er så drita lei av "dette er viktig læring".

Jeg finner trøst i ett faktum: Brann gjorde ikke sånne kjøp som de gjorde i fjor sommer: overprisede spillere siden Brann skal ut i Europa. Ingen Soltvedt-typer kom inn.

Belfort

Quote from: Spelaren on August 29, 2024, 18:49:12 PMDenne klubben lærer aldri, og dette var som en halvoppblåst ballong som raknet. Intet spektakulært og morsomt smell, men noe kjempedvaskt og kjedelig. Er så drita lei av "dette er viktig læring".

Du vet jo like godt som meg at historien har en irriterende evne til og gjenta seg. At vi vinner cupen med 20 års sykluser og serien med 40-50 års sykluser tilsier jo at dette er normalen

Corran

Husk nå at, i alle fall jeg, har fått beskjed her inne om at historien ikke har noe å lære oss på fotballbanen. For det var jo sånn at nå er alt annerledes og et annet lag og andre trenere osv. osv. osv.   

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Med noen timer på puten er skuffelsen fortsatt der. Men krisemaksimeringen skrudd ned noen hakk. Vi vet at vi kan spille god fotball og vi har gjort mer av det den siste tiden. I går smalt det. Men det var én kamp.

Opp på hesten nå og fortsett i samme spor som de siste kampene (minus i går). La oss få den forbanna 2. plassen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kagain

Quote from: Corran on August 29, 2024, 21:34:44 PMHusk nå at, i alle fall jeg, har fått beskjed her inne om at historien ikke har noe å lære oss på fotballbanen. For det var jo sånn at nå er alt annerledes og et annet lag og andre trenere osv. osv. osv.   



Ja, det er jo både rett og feil dette med at historien teoretisk sett ikke skulle ha lært oss noe med tanke på at omstendighetene var helt annerledes, med tanke på andre spillere og trere. Men vi vet jo fra tidligere av at Brann for eksempel har hatt lag som de historisk har slitt mot uavhengig av trenere eller spillere på begge lag.

Når det gjelder Europa så var jo omstendighetene ganske like. Mange av de samme spillerne, den samme treneren også videre fra sist gang Brann stupte ut av Europa. Laget de tapte mot i fjor var bedre, men...

ostraume

Andreplass blir sykt viktig. Går vi useedet inn i Conference kval så vil jo mest trolig bli slått ut.

Viking og Molde med tøffe bortekamper i morgen. Opp på hesten og skaff en luke på tabellen!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Brann er nok helt avhengig av og kunne gå direkte inn i et sluttspill. Tipper vi kan spille play off i 10 år til, kommer uansett til og rote det til

Rossi

Vi får se hvordan Horneland og laget responderer etter fadesen mot Astana. Med en svak høst, kan vi ende opp utenfor topp 4-5. RBK er ikke mer enn 6 poeng bak oss.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Superjack

Nivået på tabbene fra Dyngeland og Soltvedt er jo så ekstremt latterlig at det nesten ikke går å tro det.

Og jeg tror det går på hodet.
Brannspillerene fikk totalt skjelven da Astana fikk 1-0.

I stedet for å angripe kampen så var de totalt ute av det.
Dybgeland skylder på lys. Tipper han hadde plukket den ballen greit om han mentalt var innstilt på at den skulle han ha.

Nå må Brann innta en angrepsmentalitet igjen.
Jeg vil se et Brannlag som vinner slle dueller og andreballer, fordi de er virkelig påskrudd og fokusert.

Nå er det «bare» serien å fokusere på.
Nå blir det tid for laget å trene i ukene, fokusere maks mot hver enkelt kamp i serien. Null støy og styr med å reise til utlandet osv.



Brannsupporter.

krakra

Det er jo først og fremst veldig dårlige valg. Dyngeland forsøker altså å bokse ballen gjennom en hel klynge med med- og motspillere, mens Soltvedt slår en tversover mot en presset stopper. Høy risiko, lav gevinst. Dumme valg, som ble utført dårlig.

Men det var ikke sånn at de sviktet laget. For hele laget var dårlig. Det var faktisk ikke en eneste spiller som var god mot Astana. Hadde vi spilt en god og solid kamp, og Dyngeland og Soltvedt hadde ødelagt med feilene sine så hadde jeg vært mer sint på dem, men jeg kjenner at jeg er mest frustrert på laget i sin helhet og at det ikke føles rett å single ut Dynge og Sol selv om de gjorde de avgjørende feilen.

Kornvigs inngripen på 1-0 var også ganske grov. Han hadde en lignende mot skottene. Forferdelig tafatt måte å forsvare egen boks på.

krakra

Når det gjelder resten av sesongen så forventer jeg tre ting:

- At vi ender på topp 4 og sikrer ny mulighet i Europa neste år
- At Helland, Holten, Haaland og etterhvert Hellan blir fastet inn i laget
- At man fortsatt er offensiv i tilnærmingen til kampene.

Egentlig bør Hornis innfri på alle områder for at sesongen ikke skal være en fiasko, men skulle vi for eksempel vinne serien så skal jeg være rausere på de to andre.

ostraume

Forventer du virkelig at Haaland skal fases inn på laget? Dette hadde jo vært kult, så klart, men det er vel en liten rekke foran han i køen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

September 01, 2024, 14:32:21 PM #878 Last Edit: September 01, 2024, 14:34:28 PM by krakra
Quote from: ostraume on September 01, 2024, 14:28:31 PMForventer du virkelig at Haaland skal fases inn på laget? Dette hadde jo vært kult, så klart, men det er vel en liten rekke foran han i køen?
Ja, virkelig. På tide å følge sportsplanen. Vi mangler indreløpere som Haaland også. Kartum bør fortsatt selges.

ostraume

Nå har jeg ikke sett noe Brann2 så da blir spørsmålet om han passer som kant eller indreløper? Mener jeg leste et sted at han opererte som en falsk nier på Brann2?

Og dersom han spaserer forbi Mathisen i køen så er det et rimelig klart signal. Men for all del; begge kan jo få spilletid, Haaland har erstattet Warming så kanskje veien frem ikke er så sykt lang.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han har spilt mest indreløper i år. Ikke enig med Pamer i at han har vært spiss/hengende spiss. Han har vært indreløper, men kanskje enn mer offensiv indreløper.

Superjack

Naturlig backup for Kartum? Håper han kan fases inn, og lykkes.
Brannsupporter.

Rossi

Det gjelder å holde RBK og FFK bak oss og greie 4-5 plass.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

krakra

Det begynner å bli en stund siden gode fotballspillere tok nevneverdige steg for Brann.

Rossi

Mange uventede og rare taktiske disponeringer i dag. Ser vi en desperat Horneland? Nå gjelder det å holde hodet kaldt.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

krakra

17 poeng hjemme, 19 poeng borte. Ti kamper på begge. Det er jo ikke helt vanlig, men viser litt hvor skoen trykker.

Rossi

Vi skal huske på at laget består stort sett av OBOS-spillere og vrakgods fra andre klubber - det er et skjørt byggverk, og det kan bli en tung høst.

At vi har prestert såpass bra så lenge, er egentlig over all forventning. Greier vi topp 4 i år, skal vi være veldig fornøyde. 
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Lasaron

Enig. Fornøyd med topp fem, egentlig, særlig hvis den gir Europa.
Tren på langskudd

krakra

September 02, 2024, 08:38:42 AM #888 Last Edit: September 02, 2024, 08:43:28 AM by krakra
Quote from: Rossi on September 02, 2024, 08:21:51 AMVi skal huske på at laget består stort sett av OBOS-spillere og vrakgods fra andre klubber - det er et skjørt byggverk, og det kan bli en tung høst.

At vi har prestert såpass bra så lenge, er egentlig over all forventning. Greier vi topp 4 i år, skal vi være veldig fornøyde. 
Dette er er tull. Vi har en sterk stall som skal være konkurransedyktig i ES. To landslagsspillere. Hvem er OBOS-spillerne våre? Hvem er det Glimt har som ikke enten er hjemvendte utenlandsflopper, spillere hentet fra lavere divisjoner eller egenproduserte talenter? Gundersen fra TIL og Høgh fra nedrykkslaget Stabæk?

Vi har også forlatt sportsplanen for å jage medaljer og Europa. Da skal vi jaggu meg forvente medalje og Europa også.

Rossi

Stort sett alt vi har hentet siste årene er spillere som ikke har hatt fast plass på sitt lag, så det er ikke tull.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

ostraume

Quote from: krakra on September 01, 2024, 19:57:22 PMDet begynner å bli en stund siden gode fotballspillere tok nevneverdige steg for Brann.

Litt merkelig å si noen dager etter at FHM tog steget til å bli landslagsspiller.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Glimt har vel stort sett hentet det som har vært tilgjengelig av de beste spillerene i Norge de siste par årene.

Auklend, Høeg, Mikkelsen, Espejord, Isak Määttä, Elabdellaoui, Odin Bjørtuft, Jostein Gundersen, Håkon Evjen, Daniel Bassi og Runar Espejord.

Brann har hentet Hellan, et middels utviklingsobjekt fra Kongsvinger, Soltvedt (som var langt unna å være god nok for Brann tidligere, og Kartum fra Obos.

Brann sin stall er god, men langt unna Glimt og også
Molde sin. Mye som tyder på at de har vist peak og nytt og bedre utviklingsspillere må inn.

Brannsupporter.

krakra

September 02, 2024, 09:22:02 AM #892 Last Edit: September 02, 2024, 09:26:30 AM by krakra
Quote from: Rossi on September 02, 2024, 09:15:16 AMStort sett alt vi har hentet siste årene er spillere som ikke har hatt fast plass på sitt lag, så det er ikke tull.
Soltvedt, Kartum, Sande, Pedersen og Hellan hadde da alle fast plass på sine lag.
Mathisen, Kronvig, Warming og Opsahl var ikke det. Så det er jo under halvparten.

Rossi

Hellan kom fra OBOS, Kartum og Blomberg også. Pallesen var benkefyll, det samme var Japhet og FHM. Gidder ikke liste opp alle. Poenget står uansett.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

krakra

September 02, 2024, 10:08:39 AM #894 Last Edit: September 02, 2024, 10:12:44 AM by krakra
Ja, vi har hentet noen unge spillere fra OBOS-ligaen og benken til andre lag tidligere. Dette har vært en suksessfaktor og vi har gjort det bra på grunn av denne bærekraftige innkjøpsstrategien. De siste årene har vi gått vekk fra denne tilnærmingen og i større grad hentet etablerte spillere som har vært fast på sine lag i alderen 24-28 år.

Etter dette har prestasjonene avtatt. Det har en sammenheng. Å hente spillere fordi de er gode på andre ES-lag er ingen vinneroppskrift. Noe Soltvedt, Pedersen og Kartum er gode eksempler på.

Det er ikke sånn at Glimt har hatt så veldig suksess med å hente nøkkelspillerne til andre lag. De fleste av dem har de jo kvittet seg igjen med etter kort tid.

Men å framstille laget vårt som et lag med "OBOS-spillere og vrakgods" er fortsatt bare tull. Vi har en sterk stall, med flere spillere som både Glimt og Molde hadde hentet på flekken hvis de kunne.

krakra

Quote from: Superjack on September 02, 2024, 09:16:25 AMGlimt har vel stort sett hentet det som har vært tilgjengelig av de beste spillerene i Norge de siste par årene.

Auklend, Høeg, Mikkelsen, Espejord, Isak Määttä, Elabdellaoui, Odin Bjørtuft, Jostein Gundersen, Håkon Evjen, Daniel Bassi og Runar Espejord.


Hvor mange av disse vil du si har vært en suksess i Glimt?

Superjack

Nevn 1 spiller som Brann har hentet som var en absolutt ledende spiller i klubben han kom fra? Og jeg snakker ikke om 27 år gamle stjerner fra Obos?

Brann kunne hentet kanskje prøvd å hente Ørjaseter.
De burde hentet den typen.

Rett alder, ferdigheter og potensial.

Brann hentet Sander K, Thore P og Mads Sande og andre poteter.
Potet gjør deg jo mett, men noe kulinarisk vinner blir jo aldri en rett med bare potet.


Warming var en mental kjeks. Ellers kunne han være unntaket som bekreftet regelen.



Brannsupporter.

Superjack

Quote from: krakra on September 02, 2024, 10:16:39 AM
Quote from: Superjack on September 02, 2024, 09:16:25 AMGlimt har vel stort sett hentet det som har vært tilgjengelig av de beste spillerene i Norge de siste par årene.

Auklend, Høeg, Mikkelsen, Espejord, Isak Määttä, Elabdellaoui, Odin Bjørtuft, Jostein Gundersen, Håkon Evjen, Daniel Bassi og Runar Espejord.


Hvor mange av disse vil du si har vært en suksess i Glimt?


Sikkert flopper. Du kan sikkert dette bedre enn meg.

Det jeg vet er at den gjengen er kraftig delaktig i at Glimt ligger 10 poeng forran resten av ES etter 2/3 serie.
Og i motsetning til Brann, skal spille gruppespill i Europaliga.

Brannsupporter.

andreas1989

To spillere vi i etterpåklokskapens navn definitivt burde hentet fra Obos er vel Hiim og Ørjasæter kontra 14 mill for Soltvedt og Warming?

Resgineringen av Sery må vel gå under profilert kategorien og som en klar forsterkning? Risikoen løp på skadehistorikken?

Kornvig og Opshal er vel begge to også profiler som ikke er for gamle, men likevel for gamle.

ostraume

Ørjasæter ville ikke til Brann. Ønsket å bo i nærheten av vennene i Oslo.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up