• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet sommeren 2024

Started by Lasaron, April 13, 2024, 18:48:53 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Dickens

Quote from: Gulløl on May 31, 2024, 19:47:14 PMRomerikes Blad (RB) skriver at Kevin Krygård har vært på besøk hos LSK og har vært observert på Åråsen i dag.
LSK er, etter det RB erfarer, en av klubbene som ønsker å kjøpe ham ut av kontrakten med Casa Pia. LSK skal også ha lagt inn et bud på ham. LSKs sportssjef Simon Mesfin ønsker ikke å kommentere.

Et taktisk spill fra agentens side hvor klubbene blir satt opp mot hverandre for å presse opp personlige betingelser. Krygård er ikke en man sprenger banken for.

Kagain

Quote from: pidre on May 31, 2024, 10:40:26 AMLa oss si at vi kjøper denne Atle - selv om han er for gammel (24) og han slår til og løfter oss sportslig. Siden han er allerede er for gammel til å ha et videresalgspotensiale, blir han værende i klubben til han er 34. I 10 år spiller han for oss og bidrar til at vi får sportslig suksess - vi tar hjem flere pokaler i perioden, og har noen gode år i Europa. Men dette er altså ikke god nok grunn til å hente Atle. Vi skal heller hente en på 19 som kanskje slår til, og dersom han gjør det bidra til sportslige resultater bare en liten periode før han blir solgt.


Uten å ta dette inn i en lengre veltrådd motorvei av en diskusjon om spillerlogistikk så må jeg bare påpeke en feil med premisset her:

For Ã¥ sette det litt pÃ¥ spissen: Du forutsetter at Alte slÃ¥r til, men avviser at en yngre spiller kan slÃ¥ til. Dette er det tankesettet jeg tror Horneland deler med deg. AltsÃ¥ en litt risikoavers adferd. Det man egentlig er ute etter er en spiller med et bevist høyere bunnivÃ¥ enn en yngre spiller. Fullt forstÃ¥elig. 

Alte er som du påpeker 24 år. Mitt spørsmål er hvilken rolle tenkes det at han skal inn i? SHN-rollen? Hadde jeg vært Horneland hadde jeg heller forsøkt med spillere som allerede er i klubben. Med mindre onkelen til Sønnen lager kvalme er det vel mest sannsynlig at SHN har flere år igjen i Brann. Han er jo en type spiller som nok fint kan spille i flere år til, spesielt med tanke på at han har utviklet et bedre teknisk ferdighetsregister i denne Brann-perioden. Etterhvert kan han sikkert også være en solid backup som stopper. Men siden Brann allerede har Sønnen ville jeg heller forsøkt å få skolert spillere som Helland eller Kornvig inn i den rollen mens SHN fungerer som mentor for dem.

Det som mangler er selvsagt en innpiskertype. Det er jo en av ferdighetene som mange trekker frem med Sønnen; lederferdighetene. Jeg vet ikke om Helland eller Kornvig kan skoleres inn i de. Forutsetter vi dog at Alte, Krygård eller andre spillere på 24+ hentes for å fylle fotballskoene til Sønnen tror jeg at man muligens lager seg et problem. Med mindre ferdighetene til Sønnen faller brutalt og langt verre enn man forventer av en spiller på den alderen er det nok 2-3 sesonger til hvor han er førstevalget som defensiv midtbane. Da blir dyrekjøpte voksne spillere sittende på benken, siden Horneland ikke er den som rullerer mest. Om man derimot bruker tiden på å sondere i eget andrelag samt speide på yngre spillere i innland og utland som man kan se for seg kan fylle SHN-rollen (spiller med stor innsats og god fysisk tilstedeværelse, takler hardt og vinner 50/50 dueller temmelig ofte, er en ledertype og så videre) og prøver seg på litt utviklingsarbeid mens Sønnen gjør sine ting på A-laget tror jeg man kommer heldigere ut. Her tror jeg at Brann har tid til å tenke seg om.

Merk: dette betyr ikke "hent en unggutt for ublu summer og satse på at det går bra".

Quote from: pidre on May 31, 2024, 12:49:39 PMTja, sportslig suksess gir vel også store inntekter. FHM var vel 22 da han kom til oss, egentlig var også han for gammel da, eller?


FHM var det flere av oss som hadde snakket om før han kom til Brann. Jeg for min del fordi jeg hadde sett han flere ganger gjøre det godt i Football Manager, og mente at det derfor kunne være verdt å speide på han i det virkelige liv. At den forrige klubben hans ikke brukte han skikkelig må de ta på sin kappe. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble bekymret da Brann brukte han på høyrebacken selv om han i sin forrige klubb hadde vært klar på at han ikke ville spille høyreback. Da tenkte (og skrev sikkert) jeg "Faen, nå driter Brann seg ut!". Heldigvis var det noen som tok til vettet på Stadion og brukte han der han selv mente at han var best, midtbanen.
 
Quote from: Dickens on June 01, 2024, 09:20:23 AMEt taktisk spill fra agentens side hvor klubbene blir satt opp mot hverandre for å presse opp personlige betingelser. Krygård er ikke en man sprenger banken for.

Korreksjon: Krygård er ikke en mann som man burde sprenge banken for. Med Brann sin overgangsstrategi friskt i minnet skulle det ikke forundre meg om de har laserfokus på han, ser ikke andre spillere og hiver seg inn i en budrunde som ender med at de betaler en mye større sum enn nødvendig.

Lasaron

BA har sak om at Brann er på glid angående å forlenge med Castro. Man føler han nærmer seg toppformen.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on June 01, 2024, 10:30:35 AMBA har sak om at Brann er på glid angående å forlenge med Castro. Man føler han nærmer seg toppformen.
Nest mest målpoeng på Brann laget i år før han er i toppform er bra det og en god søknad om forlenget kontrakt. Har startet 7 av 12 kamper, har 5 målpoeng.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Det er nå bra at Brann velger å gi han en ny kontrakt om de vil satse på han, i stedet for å la kontrakten gå ut, spillerne gå på gratis og så kjøpe han tilbake en måned senere.

Horneland er karakteristisk nok avdempet i rosen av Castro.

Sitat fra BA-artikkel

"Vi får nok ikke ut det beste av ham før til høsten, men han begynner å touche toppnivået sitt etter hvert. Nå gjelder det å få flere målpoeng ut av ham."

https://www.ba.no/vil-forlenge-med-castro-narmer-seg-toppnivaet-igjen/s/5-8-2639077

Så da får man håpe at kroppen nå er på stell igjen og at dette ikke blir enda en av de situasjonene hvor man forlanger med kjeksete spillere...

esp123

Quote from: Gulløl on June 01, 2024, 10:40:28 AM
Quote from: Lasaron on June 01, 2024, 10:30:35 AMBA har sak om at Brann er på glid angående å forlenge med Castro. Man føler han nærmer seg toppformen.
Nest mest målpoeng på Brann laget i år før han er i toppform er bra det og en god søknad om forlenget kontrakt. Har startet 7 av 12 kamper, har 5 målpoeng.

Han har da mest målpoeng?

Gulløl

Quote from: esp123 on June 01, 2024, 12:21:04 PMHan har da mest målpoeng?
Stemmer, trodde BÃ¥rd Finne hadde et mer men han har et mindre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: Lasaron on June 01, 2024, 10:30:35 AMBA har sak om at Brann er på glid angående å forlenge med Castro. Man føler han nærmer seg toppformen.

Så lenge man har tenkt å bruke Finne, er det en forutsetning at man har en playmaker-type på vingen. Heggebø spiller også godt sammen med Castro, så sånn sett er han relativt fleksibel. Han lider imidlertid av situasjonen på venstrebacken, hvor verken Ruben eller Soltvedt tilbyr tilstrekkelig trusser på utsiden til at backen trenger å ta dem særlig seriøst. De kommer også alt for sjelden på disse løpene.
First is first, second is nothing

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Jeg er enig med at Castro bør forlenges, men han mÃ¥ vise at han er skadefri nÃ¥ i løpet av sommerpausen og ikke  signeres for lenger enn 1 Ã¥r.
Fordi han har såpass mye skader og vært lite driftssikker over 1 1/2 år.
Brannsupporter.

Belfort

Ser for en gangs skyld på CL. Tanke eksperiment: Vinícius Júnior fant seg en bergenserinne og hun absolutt ville bo i Bergen, ville han kunne spilt på Brann all den tid han ikke snakker og forstår «skandinavisk»?

Dickens

Quote from: Belfort on June 01, 2024, 21:53:12 PMSer for en gangs skyld på CL. Tanke eksperiment: Vinícius Júnior fant seg en bergenserinne og hun absolutt ville bo i Bergen, ville han kunne spilt på Brann all den tid han ikke snakker og forstår «skandinavisk»?

Zzzz....Legg fra deg spriten.

Kagain

Quote from: Belfort on June 01, 2024, 21:53:12 PMSer for en gangs skyld på CL. Tanke eksperiment: Vinícius Júnior fant seg en bergenserinne og hun absolutt ville bo i Bergen, ville han kunne spilt på Brann all den tid han ikke snakker og forstår «skandinavisk»?

Det sies jo at Horneland liker best at alle forstÃ¥r skandinaviske sprÃ¥k for samspillets skyld. Jeg vil dog tro at er spilleren tilstrekkelig dyktig og tilstrekkelig rimelig kan det hende at han er villig til Ã¥ flekse pÃ¥ dette kravet. Dessverre tror jeg ikke vi noensinne lenger havner i en situasjon hvor en spiller som "egentlig er for god for eliteserien" kommer rekende pÃ¥ en fjøl. I dagens regime vil det nok aldri komme en Charlie Miller-type til Brann. 


Lasaron

Den artikkelen beroliget meg. Jeg tror det er uklokt å satse på gull gjennom spilleroverganger nå i sommer. Uklokt, sier jeg eder. Kvalifiserer vi oss for eurokvalik nok en gang, skal vi være godt fornøyd.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Brannfan23 on June 02, 2024, 09:31:41 AMHvis noen som tror at dagens lag er gode nok for gull, da skjønner jeg ingenting

https://www.ba.no/sprengt-lonnsbudsjett-og-full-stall-horneland-forventer-ingen-spillerkjop-i-sommer/s/5-8-2641012

Dagens lag er godt nok til å lede serien pr i dag. Så hvorfor skal ikke samme stallen være i stand å kjempe helt i toppen ut sesongen?

Jeg tror ikke Brann tar seriegullet, men skulle Brann få flyt og få til å få mer effektivitet fremfor mål, så kan dette laget vinne serien. Toppnivået til Brann har vært ES beste denne sesongen.


Brannsupporter.

ostraume

Status er vel fortsatt at Molde og Glimt har bedre staller og bedre muligheter for å forsterke seg.

Medalje og hederlig innsats i Europa er vel der listen ligger for Brann.

....og så hadde jo den andreplassen vært utrolig digg å få akkurat i år. Tror Norge skal slite med å holde den plasseringen enda en sesong. Vi kan nesten ikke forvente så stor suksess fra Glimt of Molde hvert år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Churchill

ES holder et bedre nivÃ¥ denne sesongen enn jeg kan huske noen gang. Spesielt har "bunnlagene" hevet seg og det er ingen enkle kamper, hvor man pÃ¥ forhÃ¥nd kan innkassere tre poeng. I en slik serie, vil innstilling og innsats ha enorm betydning. Se bare pÃ¥ de tre siste kampene til Brann. Mot Molde hadde vi full kontroll i en time. SÃ¥ virker det som om all energien blir tappet ut av oss nÃ¥r  Molde fÃ¥r et par heldige mÃ¥l. Vi taper pÃ¥ innstilling i den kampen. Mot KBK og HamKam, var dette pÃ¥ plass igjen og vi kriger oss til seks poeng. Vi ga aldri opp og fikk belønning. Klarer vi Ã¥ spille kamper med den samme innstillingen som i disse to resten av sesongen, tror jeg vi blir en seriøs tittelutfordrer. Ser man litt pÃ¥ tallene bak prestasjonene, er Brann det laget som sÃ¥ langt har dominert mest i sine kamper og har den høyeste XG av alle. Klarer man Ã¥ justere inn siktene i sommerpausen, blir vi leie Ã¥ ha med Ã¥ gjøre.

Når det gjelder stallen, er nok Hornisen mest innstilt på ikke å miste nøkkelspillere som Sery og Felix. Klarer vi å unngå det, er det masse potensiale i denne stallen. Vi har spilt 13 kamper nå og fremdeles er det mange av de etablerte som har et stykke frem til sitt toppnivå. I tillegg spillere med stort potensiale som enda ikke har kommet igang i det hele tatt, som Warming, Torsvik, Pedersen og Mathisen. Så har vi en "dark horse" i Sande.

Målsetningene i år bør være å vinne ES og hente hjem så mye penger og entusiasme som mulig fra Europa-spill.
...we shall never surrender.

fortune

Med tanke på hvordan sommervinduet endte i fjor, håper jeg vi unngår å måtte hente noen denne sommeren.
First is first, second is nothing

Lasaron

Jeg tror at om ingenting av betydning skjer i sommer, så er vi i praksis styrket. Men jeg mener foryngelsen bør starte nå i sommer. Kanskje Rosenborg i panikk vil sprenge banken for å hente "hjem" trønderen Kartum?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Churchill on June 02, 2024, 11:59:26 AMES holder et bedre nivÃ¥ denne sesongen enn jeg kan huske noen gang. Spesielt har "bunnlagene" hevet seg og det er ingen enkle kamper, hvor man pÃ¥ forhÃ¥nd kan innkassere tre poeng. I en slik serie, vil innstilling og innsats ha enorm betydning. Se bare pÃ¥ de tre siste kampene til Brann. Mot Molde hadde vi full kontroll i en time. SÃ¥ virker det som om all energien blir tappet ut av oss nÃ¥r  Molde fÃ¥r et par heldige mÃ¥l. Vi taper pÃ¥ innstilling i den kampen. Mot KBK og HamKam, var dette pÃ¥ plass igjen og vi kriger oss til seks poeng. Vi ga aldri opp og fikk belønning. Klarer vi Ã¥ spille kamper med den samme innstillingen som i disse to resten av sesongen, tror jeg vi blir en seriøs tittelutfordrer. Ser man litt pÃ¥ tallene bak prestasjonene, er Brann det laget som sÃ¥ langt har dominert mest i sine kamper og har den høyeste XG av alle. Klarer man Ã¥ justere inn siktene i sommerpausen, blir vi leie Ã¥ ha med Ã¥ gjøre.

Når det gjelder stallen, er nok Hornisen mest innstilt på ikke å miste nøkkelspillere som Sery og Felix. Klarer vi å unngå det, er det masse potensiale i denne stallen. Vi har spilt 13 kamper nå og fremdeles er det mange av de etablerte som har et stykke frem til sitt toppnivå. I tillegg spillere med stort potensiale som enda ikke har kommet igang i det hele tatt, som Warming, Torsvik, Pedersen og Mathisen. Så har vi en "dark horse" i Sande.

Målsetningene i år bør være å vinne ES og hente hjem så mye penger og entusiasme som mulig fra Europa-spill.
Bunnlagene har vært gode, men topplagene har vært svakere enn i fjor. Både Glimt, Brann, Viking og TIL er svakere enn i fjor vår. Molde er heller ikke veldig skarpe.

krakra

Ekspertene begynner å rasle med sablene og "kreve" at Brann "satser" i sommer. Hvor mange av våre beste spillere under Horneland var tunge signeringer? Stjernespillere? Og hvordan har det gått med de tyngste investeringene i samme periode?

I starten pekte man på at Brann hadde suksess med å hente spillere som hadde slitt i tidligere klubber, eller yngre spillere som ikke hadde slått igjennom ennå. Men "ekspertene" framstilte dette først og fremst som noe som gjorde Hornelands prestasjon sterkere. De har ikke vært inne på tanken på at dette kanskje har vært en viktig suksessfaktor.

Lasaron

Har nettopp oppdaget at Tromsø har en stopper, 02-modell, som er fra Sveio. Han startet i dag, og spilte visst godt. Det er det eneste jeg vet. Er neppe aktuell for dette vinduet, kanskje aldri. Men siden han liksom er fra Hordaland, tenkte jeg det var dumt at han var unevnt....
Tren på langskudd

Corran

Quote from: krakra on June 02, 2024, 14:11:55 PM
Quote from: Churchill on June 02, 2024, 11:59:26 AMES holder et bedre nivÃ¥ denne sesongen enn jeg kan huske noen gang. Spesielt har "bunnlagene" hevet seg og det er ingen enkle kamper, hvor man pÃ¥ forhÃ¥nd kan innkassere tre poeng. I en slik serie, vil innstilling og innsats ha enorm betydning. Se bare pÃ¥ de tre siste kampene til Brann. Mot Molde hadde vi full kontroll i en time. SÃ¥ virker det som om all energien blir tappet ut av oss nÃ¥r  Molde fÃ¥r et par heldige mÃ¥l. Vi taper pÃ¥ innstilling i den kampen. Mot KBK og HamKam, var dette pÃ¥ plass igjen og vi kriger oss til seks poeng. Vi ga aldri opp og fikk belønning. Klarer vi Ã¥ spille kamper med den samme innstillingen som i disse to resten av sesongen, tror jeg vi blir en seriøs tittelutfordrer. Ser man litt pÃ¥ tallene bak prestasjonene, er Brann det laget som sÃ¥ langt har dominert mest i sine kamper og har den høyeste XG av alle. Klarer man Ã¥ justere inn siktene i sommerpausen, blir vi leie Ã¥ ha med Ã¥ gjøre.

Når det gjelder stallen, er nok Hornisen mest innstilt på ikke å miste nøkkelspillere som Sery og Felix. Klarer vi å unngå det, er det masse potensiale i denne stallen. Vi har spilt 13 kamper nå og fremdeles er det mange av de etablerte som har et stykke frem til sitt toppnivå. I tillegg spillere med stort potensiale som enda ikke har kommet igang i det hele tatt, som Warming, Torsvik, Pedersen og Mathisen. Så har vi en "dark horse" i Sande.

Målsetningene i år bør være å vinne ES og hente hjem så mye penger og entusiasme som mulig fra Europa-spill.
Bunnlagene har vært gode, men topplagene har vært svakere enn i fjor. Både Glimt, Brann, Viking og TIL er svakere enn i fjor vår. Molde er heller ikke veldig skarpe.

Brann er vel ikke svakere enn i fjor vår?
Ja kanskje litt svakere spillemessig, men vi har vel flere poeng enn samme tid i fjor?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Falkman

Quote from: Lasaron on June 02, 2024, 18:47:33 PMHar nettopp oppdaget at Tromsø har en stopper, 02-modell, som er fra Sveio. Han startet i dag, og spilte visst godt. Det er det eneste jeg vet. Er neppe aktuell for dette vinduet, kanskje aldri. Men siden han liksom er fra Hordaland, tenkte jeg det var dumt at han var unevnt....

Guddal, altså. hentet fra Bryne for et par måneder siden.

Kagain

Quote from: Brannfan23 on June 02, 2024, 09:31:41 AMHvis noen som tror at dagens lag er gode nok for gull, da skjønner jeg ingenting

https://www.ba.no/sprengt-lonnsbudsjett-og-full-stall-horneland-forventer-ingen-spillerkjop-i-sommer/s/5-8-2641012

Fin oppsummering på hva som har blitt gjort det siste året i den artikkelen

"I fjor sommer var Brann svært aktive. Det startet med at Brann dro inn 32 millioner kroner på salgene av David Møller Wolfe og Mathias Rasmussen, en sum som trolig vil stige etter hvert. Disse pengene ble brukt til å hente inn spillere som Sander Kartum, Magnus Warming, Joachim Soltvedt og Mads Berg Sande. I vinter kom også Emil Kornvig og Martin Hellan inn, uten noen innbringende salg."

Av disse spillerne er det vel egentlig bare Soltvedt og Kornvig som er noenlunde faste. Horneland skryter av Kartum og mener han er på gang. Warming-situasjonen er merksnodig, men så langt ser det ikke ut som han skal få sjansen. Som jeg har nevnt til det kjedsommelige kjøpte Brann Mathisen når de ikke fikk Sande, og så har de fått Sande nå. Der vil jeg tro at det kan skje noe, men sikkert ikke før overgangsvinduet vinteren 2025 siden Sande må få tid til å spille seg i form.

Hellan er det spredte tilbakemeldinger om. I kampen mot Moille på direktesport ble det snakket av kommentatorene om at Hellan har virkelig sett hvass ut på trening, med det resultat at Crone har skjerpet seg og dermed fremdeles vinner kampen om høyrebacken. Her inne på forumet sitter jeg med et inntrykk om at det ikke er slik det har blitt oppfattet, og at Hellan ikke er "moden før startelleveren".

Jeg vil tippe at spesielt Warming,  Soltvedt og Kornvig har fÃ¥tt svært gode lønninger, mens Kartum og Sande kanskje ikke er helt i toppen. SÃ¥ det er ikke rart at lønningene har gÃ¥tt opp. Artikkelen nevner ogsÃ¥ at hele støtteapparatet fikk fornyet kontraktene sine, og da med lønnsøkninger. Vil tro at Rasmussen hadde topplønn og Wolfe mer pÃ¥ midten, sÃ¥ det er forstÃ¥elig at Brann ikke har det største økonomiske spillerommet selv om det i selvsamme artikkelen sier Kalvenes følgende:

"Det er handlingsrom, om vi mener det er riktig, men det må være en balanse mellom spillere ut og spillere inn."

Jeg leser dette som at de kan kanskje være interessert i å kjøpe en ny dyr spiller (eksempelvis Krygård), men de kommer ikke til å bruke penger på en mer uprøvd ungfole. Jeg er også usikker på hvem de skal få dyttet ut. Crone har gjort det bra, Castro får kanskje ny kontrakt, Thore P. fikk fornyet kontrakten sin, Pallesen Knudsen vil de nok beholde. EHJ går tidligst ut i vinter, selv om det er usannsynlig. Simba hører man nesten ikke noe om, så det går vel mot nok et utlån for han. Finne har vel falt såpass i prestasjoner at han ikke er like het potet nå, så da er det kanskje FHM eller Sery Larsen som de kan dytte ut.

Tipper derfor at det kanskje blir et dyrt kjøp inn mens noen ungfoler som Haaland, Børsheim, Klausen eller Tufekcic kan gis bort gratis. Brann kan kanskje forhandle seg frem til noen hundretusener for Holten eller Hjorteseth. Så kan Brann heller kjøpe de igjen senere om de lykkes andre steder.

andreas1989

June 03, 2024, 09:43:17 AM #227 Last Edit: June 03, 2024, 09:57:09 AM by andreas1989
Quote from: BADet startet med at Brann dro inn 32 millioner kroner på salgene av David Møller Wolfe og Mathias Rasmussen, en sum som trolig vil stige etter hvert

Ja om det er tilfelle at vi så langt kun har mottatt 32 mill så får vi da virkleig tro og håpe at den summen vil stige etterhvert.

Spørsmålet er jo SHN virkelig ikke fikk bedre betingelser? Hva betaler vi Kornvig?
Og hvor mye steg Thore Pedersen i lønn? Nå skal man forhandle med Castro og det har man vel tatt høyde for når man sier at det ikke er penger til å hente inn nye spillere mtp lønnsbudsjettet?

fortune

Quote from: andreas1989 on June 03, 2024, 09:43:17 AM
Quote from: BADet startet med at Brann dro inn 32 millioner kroner på salgene av David Møller Wolfe og Mathias Rasmussen, en sum som trolig vil stige etter hvert

Ja om det er tilfelle at vi så langt kun har mottatt 32 mill så får vi da virkleig tro og håpe at den summen vil stige etterhvert.

Spørsmålet er jo SHN virkelig ikke fikk bedre betingelser? Hva betaler vi Kornvig?
Og hvor mye steg Thore Pedersen i lønn? Nå skal man forhandle med Castro og det har man vel tatt høyde for når man sier at det ikke er penger til å hente inn nye spillere mtp lønnsbudsjettet.

Disse 32 millionene er vel også bruttosummer? Ryker nok en del til agenter og tidligere klubber før pengene er på Branns konto.
First is first, second is nothing

ostraume

Nye kontrakter til Felix og Finne i fjor sommer var nok ganske så dyrt.

Uten at det blir feil av den grunn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Morkel

Bra at Brann ikke har planer om å sprenge budsjettet for å ta en kortsiktig seier. Ser noen roper etter ny spiss i Ballspark-gruppa. Det blir jo litt som å pisse i buksa for å holde seg varm enn så lenge man ikke klarer å gi Heggebø tilstrekkelig med spilletid.
Eneste posisjonen Brann bør hente noen til er dekning pÃ¥ defensiv midt, mao langsiktig erstatter for Sivert. Ønsker gjerne en tydeligere profil pÃ¥ spillerutvikling og henting av yngre spillere. Men det blir jo to litt forskjellige diskusjoner. PÃ¥ kort sikt er jo troppen mer enn stor nok. SÃ¥ fÃ¥r man heller jobbe bedre pÃ¥ det langsiktige. 

Kagain

Quote from: Morkel on June 03, 2024, 11:33:57 AMØnsker gjerne en tydeligere profil pÃ¥ spillerutvikling og henting av yngre spillere. Men det blir jo to litt forskjellige diskusjoner. PÃ¥ kort sikt er jo troppen mer enn stor nok. SÃ¥ fÃ¥r man heller jobbe bedre pÃ¥ det langsiktige. 

Horneland kan gi deg 50% av dette. I samme artikkel snakker han litt om dette

"Det har vist seg at det tar tid å implementere nye spillere i måten vi spiller på, måten vi trener på og hvilke holdninger vi skal ha. Vi må først og fremst få til de vi allerede har hentet"

Så han ønsker utvikling i den forstand at de som er der skal passe bedre inn. Han snakker også om at det så langt har vært enkeltpersoner som har dradd lasset mens han ikke har fått maks av alle samtidig slik han mener han hadde i fjor høst. Nevner ikke unge spillere, men for å være rettferdig så er det kanskje ikke rette settingen om han ønsker å være ærlig med pressen. Kan ikke si at han satser på unge spillere om han ikke følger det opp. Sånn sett er det han sier (eller snarere ikke sier) i tråd med erfaringene så langt.


Superjack

Quote from: Morkel on June 03, 2024, 11:33:57 AMBra at Brann ikke har planer om å sprenge budsjettet for å ta en kortsiktig seier. Ser noen roper etter ny spiss i Ballspark-gruppa. Det blir jo litt som å pisse i buksa for å holde seg varm enn så lenge man ikke klarer å gi Heggebø tilstrekkelig med spilletid.
Eneste posisjonen Brann bør hente noen til er dekning pÃ¥ defensiv midt, mao langsiktig erstatter for Sivert. Ønsker gjerne en tydeligere profil pÃ¥ spillerutvikling og henting av yngre spillere. Men det blir jo to litt forskjellige diskusjoner. PÃ¥ kort sikt er jo troppen mer enn stor nok. SÃ¥ fÃ¥r man heller jobbe bedre pÃ¥ det langsiktige. 

Støttes 100%
Brannsupporter.

Morkel

Quote from: Superjack on June 03, 2024, 15:21:16 PM
Quote from: Morkel on June 03, 2024, 11:33:57 AMBra at Brann ikke har planer om å sprenge budsjettet for å ta en kortsiktig seier. Ser noen roper etter ny spiss i Ballspark-gruppa. Det blir jo litt som å pisse i buksa for å holde seg varm enn så lenge man ikke klarer å gi Heggebø tilstrekkelig med spilletid.
Eneste posisjonen Brann bør hente noen til er dekning pÃ¥ defensiv midt, mao langsiktig erstatter for Sivert. Ønsker gjerne en tydeligere profil pÃ¥ spillerutvikling og henting av yngre spillere. Men det blir jo to litt forskjellige diskusjoner. PÃ¥ kort sikt er jo troppen mer enn stor nok. SÃ¥ fÃ¥r man heller jobbe bedre pÃ¥ det langsiktige. 

Støttes 100%

Men Pamer og Co er ikke enige. I dagens pod snakker de om at Brann må sprenge banken og hente inn en stjerne for å vinne gullet. De trekker frem Brann 2018 og Viking i fjor som eksempler på lag som satset stort på sommeren for å vinne gullet. Merkelig nok bruker de altså to eksempler hvor lagene kollapset etter sommeren. Man skulle tro at de kunne grave frem noen eksempler på at et lag har lykkes med snarkjøp i sommervinduet.

Hovedargumentet for å bruke penger (man ikke har) er at Brann med stor sannsynlighet ikke vil være i gullkampen igjen på 15 år. Hvordan de har analysert seg frem til dette vites ikke.

Jeg mener at diskusjonen heller bør handle om hva Brann skal gjøre for å holde seg i medaljekampen også neste år og året etter der. Hva de skal bygge som fundament for å øke omsetningen og ha et godt lag år etter år. Den luksusfella-løsningen som de foreslår har Brann testet så mange ganger før, uten nevneverdig suksess. Kun mellom 04-07 hadde man suksess med denne oppskriften. Og selv da tok det 2 år før det virkelig funket.

Lasaron

Tren på langskudd

Pete05

De må gjerne åpne pengekranen men det må være for en god yngre spiller som kan bidra direkte. Det er helt innafor. Da er risikoen betydelig redusert.

pidre

Om ingen går ut, trenger vi ikke hente noen i sommer.
Saludar a los monos!

andreas1989

June 03, 2024, 17:57:17 PM #237 Last Edit: June 03, 2024, 18:15:37 PM by andreas1989
Heller seriegull i 2026 enn nedrykkskamp samme år som følge av en lite bærekraftig gulljakt sommeren 2024.

Kagain

Quote from: andreas1989 on June 03, 2024, 17:57:17 PMHeller seriegull i 2026 enn nedrykkskamp samme år som følge av enn lite bærekraftig gulljakt sommeren 2024.

Enig der. Brann bør være tålmodige og bygge klubb. Stein på stein, bare gjort skikkelig. Bærekraft på lang sikt.

BrannAnd

Quote from: fortune on June 03, 2024, 09:53:07 AM
Quote from: andreas1989 on June 03, 2024, 09:43:17 AM
Quote from: BADet startet med at Brann dro inn 32 millioner kroner på salgene av David Møller Wolfe og Mathias Rasmussen, en sum som trolig vil stige etter hvert

Ja om det er tilfelle at vi så langt kun har mottatt 32 mill så får vi da virkleig tro og håpe at den summen vil stige etterhvert.

Spørsmålet er jo SHN virkelig ikke fikk bedre betingelser? Hva betaler vi Kornvig?
Og hvor mye steg Thore Pedersen i lønn? Nå skal man forhandle med Castro og det har man vel tatt høyde for når man sier at det ikke er penger til å hente inn nye spillere mtp lønnsbudsjettet.

Disse 32 millionene er vel også bruttosummer? Ryker nok en del til agenter og tidligere klubber før pengene er på Branns konto.
For ikke å snakke om at overgangssummer som regel betales over flere år, gjerne fordelt på ulike klausuler++. Det er ikke slik at man får de pengene på bok umiddelbart.

krakra

Man kan jo mistenke journalistene for å ha et vikarierende motiv for å etterlyse dyre signeringer av profiler.

Lasaron

De vil ha overskrifter å ting å snakke om NÅ! Mislykket gullsatsing med påfølgende krise trenger ikke være helt feil for media. Mye bedre for dem enn tre femteplasser på rad.

For meg, som tribunesliter, betyr en femteplass langt flere seire enn tap. Bare for å sette det i perspektiv.
Tren på langskudd

krakra

Det verste er at det virker som de prøver å bygge opp en eller annen misnøye med ledelsen med å framstille det som at de sitter og er gnitne og nekter å satse. Brann har brukt nær 30 millioner de siste to vinduene. Det er ikke sånn at vi sparer oss til fant.

andreas1989

Den Ballspark gjengen innser vel kanskje at deres egen popularitet er et resultat av at Brann har seilt i medvind i 2 år. Klart de kan tenke seg noen navn på Flesland i sommer slik at de kan fyre på alle sylindre og fortsette å snakke om gull og grønne skoger.

Blir det motgang må de vel kanskje begynne å bedrive journalisme igjen og skifte ut et par medlemmer ettersom det ikke er like koselig og fantastisk som de siste årene.

ostraume

Det er vel sunt med noe bevegelse inn/ut for dynamikken i gruppen. Men noe storkjøp og "målgarantist" er neppe veien å gå,nei.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Er det noen som kjenner til hvor mye spillere fra Brann 2 har vært med på A-lagstreninger etter seriestart?

Jeg spør fordi jeg har et nytt poeng å hente inn i debatten. Som tidligere sagt mener jeg Brann alltid skal vurdere interne opprykk når spillere skal erstattes. Mer eller mindre jevnlig må det også være løsningen. Jeg skal ikke gjenta gamle argumenter for det nå.

Men det blir stadig hevdet, senest fra Hornis i går, at det tar tid å komme inn i Brann. Holdninger, treninger, etc. Ungdommer fra Brann 2, som jevnlig trener med A-laget, vil kanskje allerede ha et forsprang der i forhold til eksterne løsninger. Enda et argument der, altså.
Tren på langskudd

Dickens

Ballspark er nærmest Rikets Sal med profeten Pamer i spissen. I salen sitter Ballspark-gjengen fra Facebook-gruppen og sluker alt rått. BT er kanskje Branns verste fiende. Selv når det går bra både sportslig og økonomisk må det graves frem noe som kan vinkles negativt og hylekoret blant de hjernevaskede Ballspark-fanbasen hiver seg på.

Selvfølgelig skal ikke Brann kaste millioner etter nye spillere nå i sommer pga "gulljakten". Det gjorde de i fjor og nå må Warming m.fl stå frem og vise at det var en grunn til at de ble hentet.

Skjønner at BT ønsker å selge aviser, men den agendaen de holder på med for å lage overskrifter er patetisk.

pidre

Otto Ulseth har en annen tilnærming, enn det pinlige Ballspark-tøvet - er det noen som tar det seriøst?

Interessant det Ulseth skriver, er der noe på gang i Trondheim?

https://www.nidaros.no/oppsiktsvekkende-fremgang-for-enkeltspillere/o/5-113-589483

Saludar a los monos!

Erlend

Og på Ballspark-Facebook er man atter en gang håpefulle om at Zachariassen skal inn og frelse oss...

krakra

Er de misfornøyde med Kornvig? Syns virkelig ikke det er behov for å hente en 30-åring på topplønn der. Men hvis Zachariassen er komfortabel med å gå ned til 600-700.000 i årslønn så fair nok.

Når det gjelder Ulseth er jo han også en tulling. Greit at det er potensiale i RBK, men at de har det høyeste toppnivået bak Glimt er jo bare tull. Har han glemt da vi fullstendig rundspilte dem? Det er den mest dominerende kampen jeg har sett i årets ES i alle fall.

Go Up