• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet sommeren 2024

Started by Lasaron, April 13, 2024, 18:48:53 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Dickens

Brann bør virkelig sikte høyere enn Thore som anker.

Eivind

Veldig vanskelig å se hvem Brann realistisk kan hente for å erstatte Sivert. Spesielt om man legger på filteret "skandinavisk talende".

BlobbyWin77

Mads Sande snart tilbake fra skade. Er han en kandidat?


Ellers sier Brann :
«Vi har etter en totalvurdering valgt å akseptere tilbudet»

Jeg regner med at en erstatter er en del av en slik vurdering siden den er «total». Det blir spennende å se hva og hvem de har vurdert.

Huff

Quote from: BlobbyWin77 on July 10, 2024, 21:44:22 PMMads Sande snart tilbake fra skade. Er han en kandidat?

NEI!

Ingen interne løsninger bør vurderes, FHM trengs lengre fremme. Sande er en ok eliteseriespiller som har vært ute i et år, Pedersen er en annen ok eliteseriespiller. Vi må ha inn noe som er mer enn ok. Med "ok" ryker hele sesongen.

Tror og vi vil se massiv misnøye i stallen hvis vi ikke satser og forsøker å hente noe bra, dette er ambisiøse spillere, de vil vinne noe, å kvitte seg med en nøkkelspiller uten erstatning vil neppe føre til god stemning blant de etterlatte...

Superjack

Sivert er også bare en OK eliteseriespiller, i utgangspunktet.

Er bare det andre da...
Spørsmålet er om det kan løses på andre måter enn en at Sivert skal piske.

Brannsupporter.

Churchill

Zachariassen inn og Kornvig som anker?
...we shall never surrender.

Superjack

July 10, 2024, 22:20:44 PM #606 Last Edit: July 10, 2024, 22:23:16 PM by Superjack
Hvorfor skal Zachariassen inn?

Håper virkelig ikke det.

Kanskje en ny spennende danske, evt en svenske?

Gammel POL kunne kommet med en Seyi fra Fana eller en Fussball Gott ala Scharner.
Noe slikt hadde passet nå.


Brannsupporter.

esp123

Quote from: Churchill on July 10, 2024, 22:18:12 PMZachariassen inn og Kornvig som anker?

Nei, nei og atter nei. Ser virkelig ikke noen ferdigheter hos Kornvig som passer som anker.

Corran

Quote from: BlobbyWin77 on July 10, 2024, 21:44:22 PMEllers sier Brann :
«Vi har etter en totalvurdering valgt å akseptere tilbudet»

Jeg regner med at en erstatter er en del av en slik vurdering siden den er «total». Det blir spennende å se hva og hvem de har vurdert.

Nei det er det nok ikke.
Dette er en totalvurdering på at de ikke ville ha en runde til med Sivert sutring og demonstrasjoner og forsuring av garderobe.
Så total vurdering betyr egentlig Drit og dra og kom ikke tilbake
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Quote from: Huff on July 10, 2024, 22:02:18 PM
Quote from: BlobbyWin77 on July 10, 2024, 21:44:22 PMMads Sande snart tilbake fra skade. Er han en kandidat?

NEI!

Ingen interne løsninger bør vurderes, FHM trengs lengre fremme. Sande er en ok eliteseriespiller som har vært ute i et år, Pedersen er en annen ok eliteseriespiller. Vi må ha inn noe som er mer enn ok. Med "ok" ryker hele sesongen.

Tror og vi vil se massiv misnøye i stallen hvis vi ikke satser og forsøker å hente noe bra, dette er ambisiøse spillere, de vil vinne noe, å kvitte seg med en nøkkelspiller uten erstatning vil neppe føre til god stemning blant de etterlatte...

Hvis vi  ikke tåler en sesong uten e-cup kan vi like godt legge ned hele klubben.  Ingen kjøpe-fest, takk.

BrannAnd

Quote from: Churchill on July 10, 2024, 22:18:12 PMZachariassen inn og Kornvig som anker?
adde ikke sagt nei til Zachariassen når Felix eventuelt drar, men vi skal ha et ordentlig anker. Håper virkelig vi henter en som passer til ankerrollen. Hadde absolutt ikke sagt nei til Børkeeiet, selv om det neppe er alle her som hopper i taket av det her. God spiller og hadde passet fint inn. Litt annen type enn Sivert. Minuset er at han har slitt med mye smårusk. Synes han var tidvis god i RBK i fjor, frem til de valgte å hente hjem Selnæs som bekler samme rolle som han. Bør være billig, og en litt typisk signering for Brann i disse dager. En som trenger å restarte karrieren etter at det har gått nedover. Fortsatt "kun" 25 år.

Eventuelt vet jeg at Malte Højholt blant annet tidvis har vært linket til Viking tidligere. Ikke sett så mye av han selv, men vet han er en defensiv midtbanespiller som skal være sånn passe god. Vi liker jo dansker her i Bergen.

Finfin respons

Å spille anker er da lett hvis man er midtbanespiller og har duellkraft. Og fotballhodet/forstår fotball slik mye eldre og klokere mennesker gjør.

Kornvig og Felix ville ikke stått tilbake for "noen" i den rollen om de fikk muligheten.
Ja, selv Barmen herjet jo i noen kamper som anker en periode.

Begge er selvsagt fine lenger fremme men det kan vel strengt tatt trengs litt fornyelse lenger fremme snart.

Warming og Blomberg bør ikke spille anker, men ellers er det plenty med interne alternativer. Noe som også gjør at Thore nok vil passe i den rollen ekkelt godt. Passelig middels offensiv, forstår trenerens ønsker for spillflyten, og rå i duellene (men bør kanskje ikke være bakerste mann for ofte)
Kanskje.

Huff

Quote from: Falkman on July 10, 2024, 22:55:44 PM
Quote from: Huff on July 10, 2024, 22:02:18 PM
Quote from: BlobbyWin77 on July 10, 2024, 21:44:22 PMMads Sande snart tilbake fra skade. Er han en kandidat?

NEI!
..

Hvis vi  ikke tåler en sesong uten e-cup kan vi like godt legge ned hele klubben.  Ingen kjøpe-fest, takk.

Vi har to skikkelige salgsobjekt er i stallen, begge er skadet eller på vei tilbake fra langtidsskade, resten er tilnærmet verdiløse, med unntak av FHM. Vi er avhengig av e-cup for å henge med. Glimt selger nå Grønbech for mer enn hele Brann stallen er verdt. Selvfølgelig skal Brann satse, ingen av de interne erstatteren er i nærheten av SHN , og vi er på vei ned. Uten erstatter havner vi trolig maks på 5.plass.

Falkman

Quote from: Huff on July 10, 2024, 23:23:06 PM
Quote from: Falkman on July 10, 2024, 22:55:44 PM
Quote from: Huff on July 10, 2024, 22:02:18 PM
Quote from: BlobbyWin77 on July 10, 2024, 21:44:22 PMMads Sande snart tilbake fra skade. Er han en kandidat?

NEI!
..

Hvis vi  ikke tåler en sesong uten e-cup kan vi like godt legge ned hele klubben.  Ingen kjøpe-fest, takk.

Vi har to skikkelige salgsobjekt er i stallen, begge er skadet eller på vei tilbake fra langtidsskade, resten er tilnærmet verdiløse, med unntak av FHM. Vi er avhengig av e-cup for å henge med. Glimt selger nå Grønbech for mer enn hele Brann stallen er verdt. Selvfølgelig skal Brann satse, ingen av de interne erstatteren er i nærheten av SHN , og vi er på vei ned. Uten erstatter havner vi trolig maks på 5.plass.

Vi får se. Topp4 bør være greit innenfor rekkevidde uansett hva vi foretar oss, det er jo ikke akkurat sånn at det står kvalitetslag i kø, bak oss, heller.

E-cup representerer både det beste og verste i dagens fotball.  Legendarisk gøye kamper,og samtidig et helvetes mas om penger.

Lasaron

5. plass er ikke det samme som at sesongen ryker. Da har vi vunnet langt flere kamper enn vi har tapt, og vi får en ny visitt i Europa. Vi skal ikke "satse" og forelde for å unngå en 5. plass. Da blir det fort nedre halvdel rundt neste sving. Osv.

Gøy med nedrykk? Nei.

Lære av historien? Ja. Det gir oss mer gøy over tid.
Tren på langskudd

Wombat

Herlighet, hva er det med folk? FHN som 6er? Noe jeg er sikker på at en så smart spiller hadde løst greit, men å drepe vårt offensive spill for å erstatte en posisjon som vi har både rutinerte og talenter som kan løse?

Samme med å flytte Serry opp sett fra forsvar synspunkt

Tror faktisk den kan løses av TP, så kanskje vi slipper merkelige uttak fra H i tillegg som involverer TP, win win! Men da må vi også tåle noen feilskjær mens hans rutine i rollen bygges opp
Don't bang the drum like monkeys do

Lasaron

Jeg tror Thore P kan bli en bra DM, jeg. Ganske duellsterk, tempo og frekvens, bra med ball, bra på kombinasjoner. Men, ja, trenger nok noen kamper for å bli stabilt bra i rollen.
Tren på langskudd

Rossi

Hadde gjerne sett at vi hentet Ruben Alte som anker, men erkjenner at den er tynn. TP kan bli bra det. Horneland har troen, og han har laget mye bra ut av gråstein før.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Kagain

En fordel med exit Sønnen er jo at han kan virke som var en av de spillerne som var best betalt i Brann. Enkelte av artiklene rundt overgangen til Skottland har pekt på at han fikk mer lønn etter fjorårets juli-syting. Så Brann har blitt kvitt en lønnsledende spiller samt får kanskje inn 3-4 millioner for han, noe som burde borge for at det er større sjansen for at det kommer andre spillere inn.

Jeg håper at POL og sportslig ledelse har gjort det som forventes av dem og kartlagt et 2., 3. og 4. alternativ for alle posisjonene på banen, og at om de henter inn en spiller så henter de inn en som passer i taktikken og som det er behov for og ikke en spiller i posisjoner hvor de allerede har masse folk (en Sande om du vil). Eller en spiller som ikke passer inn i taktikken (også kjent som en Soltvedt).

esp123

Quote from: pidre on July 11, 2024, 07:12:40 AMHadde gjerne sett at vi hentet Ruben Alte som anker, men erkjenner at den er tynn. TP kan bli bra det. Horneland har troen, og han har laget mye bra ut av gråstein før.

Men han er jo ikke anker?! Han spiller jo indreløper for KBK. En som leverer best offensivt også.

andreas1989

Ankerrollen krever mer enn at man løper mye og kriger. Det er nok mange løpssterke midtbanespillere som ikke ville funnet seg til rette i den dype rollen ettersom man da låser de i dypet samtidig som de gjerne heller ikke har spillforståelsen til å løse rollen.

Vi kan ikke hente inn en indreløper til å spiller anker.

Rossi

Quote from: esp123 on July 11, 2024, 07:55:56 AM
Quote from: pidre on July 11, 2024, 07:12:40 AMHadde gjerne sett at vi hentet Ruben Alte som anker, men erkjenner at den er tynn. TP kan bli bra det. Horneland har troen, og han har laget mye bra ut av gråstein før.

Men han er jo ikke anker?! Han spiller jo indreløper for KBK. En som leverer best offensivt også.

Sentral midtbane i utgangspunktet og som foretrukket posisjon, men ja, KBK bruker han som indreløper.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

BrannAnd

Hvis man skulle hentet noe i KBK måtte det vært Sebastian Jarl. Kunne passet fint som anker.

Huff

Er det egentlig noen klar Sivert-erstatter i Norge, som Brann realistisk sett kan hente?

Jeg vil anta at vi må se mot utlandet, og da mot skandinaviske spillere som både spiller i, og utenfor Skandinavia.

Finner vi ikke spilleren bør vi ikke gjenta fiaskoen fra sist, da vi hentet en bedre, men feil spiller (Yttergård Jensen).  I så fall tror jeg det er bedre å hente en indreløper med noen av SHNs ferdigheter og å så flytte ned en indreløper.

BrannAnd

Quote from: Huff on July 11, 2024, 10:18:15 AMEr det egentlig noen klar Sivert-erstatter i Norge, som Brann realistisk sett kan hente?

Jeg vil anta at vi må se mot utlandet, og da mot skandinaviske spillere som både spiller i, og utenfor Skandinavia.

Finner vi ikke spilleren bør vi ikke gjenta fiaskoen fra sist, da vi hentet en bedre, men feil spiller (Yttergård Jensen).  I så fall tror jeg det er bedre å hente en indreløper med noen av SHNs ferdigheter og å så flytte ned en indreløper.
Børkeeiet i RBK, Jarl i KBK og Owusu i Odd. Evnt. Elias Hagen i VIF.


andreas1989

Per-Ove til BA;

Quote from: BA- Vi har alltid flere navn på blokken som er aktuelle, men det er et stykke fra blokken til at noe skjer. Vi forhaster oss ikke, og vi har spillere i troppen allerede som kan løse den rollen.

Kagain

Quote from: Huff on July 11, 2024, 10:18:15 AMEr det egentlig noen klar Sivert-erstatter i Norge, som Brann realistisk sett kan hente?

Jeg vil anta at vi må se mot utlandet, og da mot skandinaviske spillere som både spiller i, og utenfor Skandinavia.

Finner vi ikke spilleren bør vi ikke gjenta fiaskoen fra sist, da vi hentet en bedre, men feil spiller (Yttergård Jensen).  I så fall tror jeg det er bedre å hente en indreløper med noen av SHNs ferdigheter og å så flytte ned en indreløper.

Jeg tror ikke man finner en ferdig innspilt SHN som er klar til å sette i gang og trøkke på. Det jeg håper er at Brann bruker god tid på å finsikte alternative kandidater de tror kan fylle rollen på sikt. I denne finsiktingen håper jeg også de vurderer Helland eller omskolering av andre spillere de allerede har i stallen (Helland, Soltvedt, Kornvig etc.) . Thore P. klarer sikkert å holde fortet inntil det hender da han er den som har mest erfaring fra posisjonen og som er tilgjengelig. Brann bør unngå et hail mary ala Soltvedt for Torsvik.

Quote from: BrannAnd on July 11, 2024, 10:35:37 AMMolde prøver å hente Heggebø

https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/tv-2-erfarer-molde-med-heggebo-framstot/16837513/?_sp_pass_consent=true&app=sporten&mode=app

Dette blir en spennende sak å følge videre. Om Heggebø sier ja kan jeg forstå det da han har fått litt lite tid trass i at han har vist lovende takter da han har fått sjansene. Jeg lurer i så fall på hvor mye Brann kan få for han. Samtidig lurer jeg litt på hva Moille tenker på med tanke på taktikk da Heggebø er en ganske annerledes type enn Berisha og Gulbrandsen...

Wombat

Soltvedt, ikke tenkt tanken engang, godt alternativ Kagain. Så han kanskje brukandes til litt mer enn å slå noen gode frispark her og der

Men blir nok uansett TP hfk, og gjør han det ok tror jeg nok plassen er hans
Don't bang the drum like monkeys do

Kagain

Quote from: Wombat on July 11, 2024, 10:56:09 AMSoltvedt, ikke tenkt tanken engang, godt alternativ Kagain. Så han kanskje brukandes til litt mer enn å slå noen gode frispark her og der

Men blir nok uansett TP hfk, og gjør han det ok tror jeg nok plassen er hans

Tror også det blir TP ja. Soltvedt er litt dark horse for meg. Han kan vel ikke sies å være like knallhard i fremtoningen som Sønnen var, men han har den mye omtalte venstrefoten som kan brukes bedre større ballsentral-variant. Han har i alle fall høyde og taklingsstyrke nok til at det burde gå. Har også erfaring fra midtbanen i andre klubber. Dette forutsetter selvsagt at Torsvik ser ut til å komme tilbake på venstrebacken, evt. at Kristiansen fortsetter der ut sesongen. Jeg anser det som usannsynlig at Horneland & co tør å la Kvale får spille seg inn der, selv om jeg har store spørsmålstegn med Torsvik (er han kjeks eller har han ristet av seg dette) og Kristiansen (alder samt om han har lyst å spille der eller om han nå ser på seg selv mer som en stopper)

krakra

Molde snuser på Heggebø. Lite hint til de som tror Brann bare kan bla opp og hente en spiss som er klart bedre enn de vi har.

Det er et tørt marked og vi har gode spisser

Kagain

Quote from: krakra on July 11, 2024, 11:04:47 AMMolde snuser på Heggebø. Lite hint til de som tror Brann bare kan bla opp og hente en spiss som er klart bedre enn de vi har.

Det er et tørt marked og vi har gode spisser

Ja, det må nok litt risikovilje til om man skal satse på spisser. Åsane vurderer salg av Myklebust til Særpingane og har en 28 år gammel spiss fra Sandviken (i 3. divisjon) på prøvespill. Moille har Berisha og Gulbrandsen skadet og vurderer en benkesliter fra Brann...

Superjack

At Molde snuser på Heggebø så viser det at de er desperat på jakt etter spiss.

Samme er Glimt, som også er på jakt etter Heggebø.

Budkamp?
Med Glimt sine 170 mill inn og Molde sine dype lommer og 30 mill for Berisha fra Sverige.

30-35 mill og videresalgsklausul hos Glimt?
Om Heggebø vil dra?
Brannsupporter.

Brannorama

Bør bli høy prislapp, både Molde og BG har mer enn nok penger til å bla opp 40-50 mill. Vil han dra så tror jeg alle forstår det. I motsetning til sønnen har han vist lojalitet til Brann i evigheter men aldri fått noe særlig tillitt, selv ikke når han leverer mål etter mål.

Superjack

Jepp, ord og handling henger litt mer sammen hos Heggebø. Iallefall så langt.

Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: BT- Aune skal ingen steder. Han vil vi ha her, sier Brann-trener Eirik Horneland.

Spilleren sier til BT etter Branns trening torsdag, at han ikke har hørt noe om det.

- Sånne ting blokker jeg ute. Fullt fokus på Brann. Det er ikke tvil om at det er her jeg vil lykkes, sier Heggebø.

Aspmyra

Har virkelig ingen tro på at Heggebø havner hos Bodø/Glimt. Brann kommer, som dere er inne på til å selge dyrt og da tror jeg ikke det er aktuelt for Glimt å bla opp mer enn 20 millioner for Heggebø. Sett at Patrick Berg muligens er unntaket så vil ikke Glimt med det første begynne å kjøpe spillere for over 30 millioner, og da er det snakk om spillere som mer eller mindre garanterer større inntekter, ala Albert Grønbæk.

Det som naturligvis taler for er at Bodø/Glimt sliter på spissplass. Kasper Høgh er spissen Glimt trenger, men han er for mye ute med skade, så man må ha en spiss som kan spille når Høgh er ute. Derimot tror jeg ikke Heggebø blir førstevalg hos Glimt heller. Kanskje Bodø/Glimt prøver seg på en byttehandel med Kapskarmo (tvilsomt at Brann er interessert).
odø/Glimt førr evig!

andreas1989

July 11, 2024, 12:13:33 PM #637 Last Edit: July 11, 2024, 12:20:09 PM by andreas1989
Quote from: Aspmyra on July 11, 2024, 12:11:07 PMHar virkelig ingen tro på at Heggebø havner hos Bodø/Glimt. Brann kommer, som dere er inne på til å selge dyrt og da tror jeg ikke det er aktuelt for Glimt å bla opp mer enn 20 millioner for Heggebø. Sett at Patrick Berg muligens er unntaket så vil ikke Glimt med det første begynne å kjøpe spillere for over 30 millioner, og da er det snakk om spillere som mer eller mindre garanterer større inntekter, ala Albert Grønbæk.

Det som naturligvis taler for er at Bodø/Glimt sliter på spissplass. Kasper Høgh er spissen Glimt trenger, men han er for mye ute med skade, så man må ha en spiss som kan spille når Høgh er ute. Derimot tror jeg ikke Heggebø blir førstevalg hos Glimt heller. Kanskje Bodø/Glimt prøver seg på en byttehandel med Kapskarmo (tvilsomt at Brann er interessert).

Takk for innspill og innsikt. Uavhengig av Heggebø, hvilke andre spillere kan forlate Glimt i sommer? Adam Sørensen er på vei tilbake til dansk fotball?

huleste

Det frustrerer meg helt enormt at Brann ikke virker å ha noen plan for det som foregår. De må handle og vise at de er interessert i å være en toppklubb, eller tror de at det går av seg selv?

Jeg har resignert og tror nå på en pen 8. plass. God natt.

Dickens

Haha! At folk tror vi får 20-40 mill for Heggebø er jo helt sinnsykt. Er ikke FM dette her. Totalramme på max 12-15 og noen prosent videresalg.

krakra

Quote from: Dickens on July 11, 2024, 12:49:31 PMHaha! At folk tror vi får 20-40 mill for Heggebø er jo helt sinnsykt. Er ikke FM dette her. Totalramme på max 12-15 og noen prosent videresalg.
Nei takk. Istedenfor å ta oss betalt for å løse Glimt eller Moldes spissproblem kan vi bruke Heggebø til å løse vårt eget.

Dickens

Quote from: krakra on July 11, 2024, 12:54:07 PM
Quote from: Dickens on July 11, 2024, 12:49:31 PMHaha! At folk tror vi får 20-40 mill for Heggebø er jo helt sinnsykt. Er ikke FM dette her. Totalramme på max 12-15 og noen prosent videresalg.
Nei takk. Istedenfor å ta oss betalt for å løse Glimt eller Moldes spissproblem kan vi bruke Heggebø til å løse vårt eget.

Ja, fullstendig uaktuelt å selge til en konkurrent til de summene der. Da måtte de tatt en Berisha og bladd opp en fantasisum, noe de selvfølgelig ikke gjør for en som ikke har vært utenfor Norge.

Billy Elliott

At både Molde og Glimt er interessert i Heggebø, og ikke Finne, sier egentlig alt.

Han bør selvsagt ikke selges, han bør brukes fast som spiss på Brann.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Pete05

Tror kanskje Glimt snuser på flere av våre ... Kun veldig løse rykter ennå. Men det kan gå mot et spennende vindu.

Superjack

Kan du nevne navn? Selv om det bare er løse rykter?

Om Glimt hoster opp nok penger er alle til salgs.

Om Heggebø skal være backup til Finne så er det bedre for alle parter å selge, om prisen er høy nok.

35-40 mill og en saftig videresalgsklausul.

Er fort en vinn-vinn-vinn.

Brannsupporter.


Superjack

Sivert forsvant til Scotland, Grønbæk ble solgt for 170 mill til utlandet, Molde mangler spiss, Glimt mangler spiss.

Har falt noen sentrale dominobrikker i ES, så at det kommer til å skje ting er bankers.
Brannsupporter.

Pete05

Beklager, kan ikke si noen navn nå. Lovte det. Men tror det kommer ganske kjapt om der blir mer konkret.

krakra

At Glimt er interessert i Felix som erstatter for dansken er vel ikke så mystisk. Kan godt være de er interesserte i Warming også. Det var de før han dro utenlands.

Corran

B/G Kan fort være interessert i Warming
De ønsket jo ham tidligere.
De har også snust på Blomberg.
Serrey Larsen feilet hos dem så han er sikkert ikke aktuell.
Palle kunne jo vært en mulighet
Kronvig er jo dansk og dansker har de suksess med å selge dyrt
FHM er jo en av våre beste
Dyngeland tviler jeg på men han er jo i landslagsklasse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up