• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet sommeren 2024

Started by Lasaron, April 13, 2024, 18:48:53 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Aspmyra

July 11, 2024, 15:29:48 PM #650 Last Edit: July 11, 2024, 15:31:31 PM by Aspmyra
Quote from: andreas1989 on July 11, 2024, 12:13:33 PMTakk for innspill og innsikt. Uavhengig av Heggebø, hvilke andre spillere kan forlate Glimt i sommer? Adam Sørensen er på vei tilbake til dansk fotball?


Du har nevnt Adam Sørensen. Ettersom Määtta har ankommet Bodø, så er det ikke usannsynlig at Adam Sørensen ønsker seg bort, eller at Glimt er forberedt på et bud på Fredrik Bjørkan. Så skal det sies at Glimt har sagt at de ser for seg Määtta også i kantposisjon, der Jens Petter Hauge spiller. Hauge er ikke Glimts spiller, han er kun på lån, og spiller neppe for Glimt etter sesongen. Da har Glimt Petter Nosa Dahl tilbake og forhåpentligvis er Daniel Bassi skadefri.

Med tanke på at Bodø/Glimt har CL-kvalik framfor seg, så tror jeg ikke så mange kommer til å forlate Aspmyra uten en erstatter. På spissplass så er Espejord fortsatt skadet så han blir man jo ikke kvitt med det første. Kapskarmo kom inn for å være et tredjevalg, og det er han også. Kasper Høgh er inn og ut av skade, så det hviler størst tvil rundt spissplass. Det er eneste som kan tilsi at Glimt kan hente Heggebø. Glimt prøvde jo å hente Andrej Ilić fra Vålerenga før han dro til Lille.

Av de øvrige spillerne nevnt over så er faktisk Dyngeland en Glimt sikkert har kikkerten rettet mot. Glimt har Nikita Haikin, men bak Haikin er det Kjetil Haug (lån) og en Julian Faye Lund man helst ikke ser fortsetter karrieren sin i Bodø.

odø/Glimt førr evig!

fortune

Quote from: Aspmyra on July 11, 2024, 15:29:48 PM
Quote from: andreas1989 on July 11, 2024, 12:13:33 PMTakk for innspill og innsikt. Uavhengig av Heggebø, hvilke andre spillere kan forlate Glimt i sommer? Adam Sørensen er på vei tilbake til dansk fotball?


Du har nevnt Adam Sørensen. Ettersom Määtta har ankommet Bodø, så er det ikke usannsynlig at Adam Sørensen ønsker seg bort, eller at Glimt er forberedt på et bud på Fredrik Bjørkan. Så skal det sies at Glimt har sagt at de ser for seg Määtta også i kantposisjon, der Jens Petter Hauge spiller. Hauge er ikke Glimts spiller, han er kun på lån, og spiller neppe for Glimt etter sesongen. Da har Glimt Petter Nosa Dahl tilbake og forhåpentligvis er Daniel Bassi skadefri.

Med tanke på at Bodø/Glimt har CL-kvalik framfor seg, så tror jeg ikke så mange kommer til å forlate Aspmyra uten en erstatter. På spissplass så er Espejord fortsatt skadet så han blir man jo ikke kvitt med det første. Kapskarmo kom inn for å være et tredjevalg, og det er han også. Kasper Høgh er inn og ut av skade, så det hviler størst tvil rundt spissplass. Det er eneste som kan tilsi at Glimt kan hente Heggebø. Glimt prøvde jo å hente Andrej Ilić fra Vålerenga før han dro til Lille.

Av de øvrige spillerne nevnt over så er faktisk Dyngeland en Glimt sikkert har kikkerten rettet mot. Glimt har Nikita Haikin, men bak Haikin er det Kjetil Haug (lån) og en Julian Faye Lund man helst ikke ser fortsetter karrieren sin i Bodø.



Sett fra utsiden virker det veldig rart om Glimt skal gå til CL-kvalik uten en eneste spiss som over tid har bevist å holde eliteserienivå.  Heggebø er kanskje ikke spilleren som skyter Glimt til CL på egenhånd, men han er riktig spillertype, fin alder og holder bra eliteserienivå. I mine øyne har han vært Branns beste spiss i 2,5 av de siste tre årene, til tross for at Horneland foretrekker Finne.

Jeg er også usikker på hvor sterke forhandlingskort Brann har på hånden med Heggebø, klubben har garantert brutt en del lovnader siden forrige kontraktssignering med tanke på spilletid. Når han fremdeles er andrevalg, sannsynligvis presser på for overgang og har halvannet år igjen på kontrakten, kan man fort gå litt rabatt på markedspris.
First is first, second is nothing

krakra

Hvis ikke Heggebø starter i helgen, så tror jeg det kan komme et press for å få gå. Hvis han derimot starter, så er han inne på laget og er man inne på laget så blir man gjerne der en stund. Syns ikke Horneland er typen som har favoritter. Han liker bare ikke å skifte på laget. Det så man jo da Heggebø var førstevalg og Finne bøttet inn mål fra benken også.

fortune

Quote from: krakra on July 11, 2024, 16:00:51 PMHvis ikke Heggebø starter i helgen, så tror jeg det kan komme et press for å få gå. Hvis han derimot starter, så er han inne på laget og er man inne på laget så blir man gjerne der en stund. Syns ikke Horneland er typen som har favoritter. Han liker bare ikke å skifte på laget. Det så man jo da Heggebø var førstevalg og Finne bøttet inn mål fra benken også.

Å bli satt inn på laget først etter at andre klubber har vist interesse, gir neppe Heggebø fornyet tro på spilletid. Da Finnes røde kort gav Heggebø sjansen i vår, varte tilliten bare inntil Heggebø hadde spilt én omgang under pari. Deretter har Finne vært klink igjen, til tross for svake prestasjoner over tid.
First is first, second is nothing

krakra

Det er en betydelig forskjell på at Heggebø kommer inn når Finne er ute, og beholder plassen i én kamp, og at Horneland vraker Finne til fordel for Heggebø. Sistnevnte er et veldig sterkt signal, for det er ikke noe Horneland gjør. Horneland er heller ikke typen som gir en spiller tillit bare fordi andre klubber har vist interesse.

Kagain

Jeg tror som Corran peker på at Warming kanskje kan være aktuell for en billig sum til Glimt da det ikke virker som Horneland har troen på han.

Dyngeland er også mulig

Nå har Glimt en ganske stor stall, så det velger nok sikkert sine spillere med omhu. Tror derfor ikke at Palle, Sery Larsen, Kronvig eller FHM er aktuelle. De tre sistnevnte har nok ikke Brann lyst å gi fra seg for småpenger, og det spørs om Glimt er villig til å bla opp store summer for noen av disse...

andreas1989

Den Dyngeland diskusjonen tror jeg vi bare kan legge død.

Klink fast på laget, viktig plass i spillergruppen og etablert seg etter å endelig ha kommet hjem.

Prestasjonene i Brann har gitt han en plass på landslaget, hvorfor skulle han dra til en annen klubb der han må spille seg inn på laget?

Vedrørende Heggebø så tror jeg Heggebø hadde fått sjansen i helgen hadde det ikke vært for at det var nettopp Glimt. Det har lagt i undertonen i flere uker nå at det må komme en sjanse fra start.

krakra

July 11, 2024, 18:03:32 PM #657 Last Edit: July 11, 2024, 18:07:25 PM by krakra
Tror Heggebø hadde gjort det bra mot Glimt. Det har han gjort før.

Vi får hva som skjer i helgen, men hvis han ikke starter så skjønner jeg godt hvis han presser på for en overgang, men jeg tror faktisk han er såpass lojal at han ikke vil gjøre det.

Akkurat nå tror jeg ikke det er bra for Finne å starte heller.

Dickens

Hvem er det Heggebø har som agent? Knut Arild Hareide? Må jo være verdens mest tålmodige type.

krakra

Tror han har Kjølø og Wivestad, samme som Wassberg

Rossi

Det kan oppfattes slik at Heggebø får starte først når presset fra omgivelsene blir for stort. Da føles det det ikke helt troverdig.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

esp123

Eventuelt at prestasjonene blir verre og verre.

De siste tre kampene har Finne spilt 60, 65 og 45 minutter. Det er et signal om at benken kommer nærmere og nærmere. Heggebø kommer ikke lenger inn på kant for at Finne skal forbli på banen. Han får sjansen som spiss.

Ps: Ja, jeg vet at Heggebø ikke kom inn for Finne mot Glimt.

andreas1989

Quote from: krakra on July 11, 2024, 18:03:32 PMTror Heggebø hadde gjort det bra mot Glimt. Det har han gjort før.

Det jeg hadde i tankene var dette med at Glimt jo skal passe oss så bra og at det da endelig skulle kunne løsne også for Finne. Derav så kan man vel tenke seg til at man ville fortsette å stå med Finne akkurat mot den motstanderen. Men det var jo ikke noe i veien for at også Heggebø skulle kunne gjøre det bra mot Glimt, og han endte vel opp som den enste som hadde noe å ta med seg fra den kampen til slutt, selv om det tok 75 min før han fikk slippe til.

ZsoltKorcsmar

Hvem tenker vi kan være aktuelle og realistiske erstattere i ankerrollen? Noen kjappe forslag jeg kommer på i farten:

Interne kandidater:

Thore Pedersen nevnes. Liker frekvensen, farten og trøkket i spillet. Mer skeptisk til ballbehandlingen. Syns ofte han ser uvøren og rotete ut med ball - kan være manglende kamptrening.

Kartum mener jeg bør være aktuell. Han blir ofte litt glemt hos meg, men han er en solid spiller som har levert bra i OBOS/Eliteserie over flere år. Fin fot, bra driv i spillet, trygg med ball og så trøkker han faktisk bra til i duellene. Jeg er egentlig mer fan av å satse på han i rollen av de interne.

Etablerte spillere som kan være realistiske:

Vebjørn Hoff. LSK. 28 år. Vi har snust på han tidligere - kriger som jeg har sansen for. God flere år i eliteserien. Kontrakt ut 2025. Tror spiller kan være positiv til Europa-mulighet, større/bedre klubb etc.

Henrik Bjørdal. VIF. 27 år. Snust på han også tidligere. Bra fysikk og trøkk i spillet. Kontrakt ut 2026 i VIF. Spiller er nok positiv til å gå fra OBOS til toppsjiktet i eliteserien.

Elias Hagen. VIF. 24 år. Syntes han gjorde en del bra i Glimt før han dro utenlands. Spesielt i et par av Europa-kampene var han meget bra. Har levert varierende etter det - og vært direkte svak for VIF i perioder. Har dog et eller annet som jeg tror kan bli meget bra i et velsmurt kollektiv som vi har. Kontrakt ut 2027.

Mer urealistiske (her må vi sprenge bank og virkelig satse for i det hele tatt å ha mulighet):

-Tobias Christensen. 24 år. Ansett som stort talent. Gikk via Molde til VIF og deretter til en midt på treet Ungarsk klubb. Spiller fast i Ungarske toppdivisjonen men de havnet utenfor topp 3 og skal ikke spille i Europa. Usikker på lønnsnivå i en slik klubb - men mistenker at vi her må strekke oss langt i norsk målestokk. Mulighet Europa-spill kan være forlokkende for han. Kontrakt ut 2025.

-Sakarias Opsahl. TIL. 24 år. Vært meget god for TIL - og flere klubber snuser på han. Kontrakt ut 2027. Derav blir nok pris høy - og han ønsker seg nok primært ut. Vi bør dog kunne utkonkurrere TIL på lønn og tilby Europa/medaljestrid.

-Odin Thiago Holm. Celtic. 21 år. Lang kontrakt i Celtic. Men virker helt ute i kulden der etter overgangen fra VIF. Ansett som Mega-talent, og stort sett alle norske klubber lå langflat etter han da han valgte VIF. Teknisk begavet, tilfører noe annet i den dype rollen. Har dog slitt med skader og ikke fått ut potensialet. Kjøpt for 3 millioner EUR av Celtic, verdi har nå falt til 2 millioner EUR i følge transfermarkt. Om spilleren finner ut at han må ned et steg fra Celtic for å kickstarte karriere - så er ikke toppen av norge langt bak midten av Skottland. Dyrt - men en eventuell signering med stort potensiale.

Markus Solbakken. Sparta Praha. 23 år. Bare 6 mnd siden han signerte der, så tidlig enda - men ikke kjempet seg til fast plass foreløpig. Stort sett innhopp her og der. Tjener nok godt, og skal nok gå hvert fall ett halvår til med begrenset spilletid før han begynner å se etter klubber som kan gi mer spilletid. I Norge bør Brann være en av få aktuelle, men er nok ikke helt realistisk.

Billig/usikker løsning:

-Parfait Bizoza. Haugesund. 25 år. Regner med at Horneland har stålkontroll på han nå som han er i Haugesund. Var meget lovende/god i AAFK i 2019 - lysglimt der. Gikk så til Russland. Etter det virker det som utvikling har stoppet opp. Nå tilbake i Norge.

Jeg har her tenkt på spillere som er etablert, og de fleste vil kunne levere fra dag 1. Alle er minst 3-4 år yngre enn SHN.

Har ikke så god oversikt over yngre spillere, OBOS etc. Kan være uslepne diamanter i OBOS/post nord som jeg ikke har oversikt over. Samme med resten av Skandinavia. Begrenset kjennskap til defensive midtbanespillere i Sverige/Danmark. Andre som har noen aktuelle kandidater her?

Var ellers såvidt innom (ønsketenkning) Saletros, Rasmussen, Mannsverk, Zafeiris og Ifeani Matthews før jeg av ulike grunner avskrev disse.






Hickok

Sakarias Opsahl er ikke usannsynlig. Han er i fryseboksen i Tromsø, og bør være mulig å kjøpe fri om det skulle være aktuelt.

Lasaron

Jeg så noen kamper med Odin for Engen. En deilig spiller.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on July 12, 2024, 07:37:50 AMJeg så noen kamper med Odin for Engen. En deilig spiller.
Han kommer jo også fra vår foretrukne farmerklubb, så det burde jo telle positivt.

Nixon

July 12, 2024, 07:59:55 AM #667 Last Edit: July 12, 2024, 12:54:31 PM by Nixon
Jeg stemmer for Markus Solbakken.

Først og fremst for å se Vikingsupporterne implodere nok en gang.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Fin liste. Balansen mellom tilgjengelighet, økonomi og rett spillertype blir som alltid avgjørende.

Hagen og Solbakken er vel de to som peker seg ut som spillertypene som naturlig kan gå inn i den dype rollen, selv om særlig Hagen er en mer utpregete playmaker type enn et typisk anker, det samme må vel kunne sies om Holm. Om de er realistiske signeringer? Det tror jeg neppe og det ville nok også kostet.

Hoff og Bjørdal er i mine øyne indreløpere. De er opp i årene og spiller for rivaliserende klubber noe som betyr at de vil koste penger om de i det hele tatt er realistiske å få til Brann.

Christiansen og Bizoza kjenner jeg rett og slett ikke godt nok til å vurdere? Hva slags roller trives disse best i?

Men så har vi Opsahl som jo også er mer playmaker type som helst ikke skal sitte dypest på midtbanen. Umulig signering for et år siden, men nå kan faktisk kanskje dette være en realistisk signering der økonomien også er mulig å få til å gå opp? Det blir ikke billig, men det blir kanskje ikke umulig? Og kanskje den beste norske spilleren i rett alder som er mulig å til Brann denne sommeren? Men Opsahl blir jo ikke den som skal spille anker, så da er jo vi avhengig av at enten Kornvig eller Pedersen løser den rollen, eventuelt noen andre, internt eller eksternt.

Lasaron

Apropos potensielle overganger ut.

Hva om Norge gjør en ellevill turnering i U19-EM? Og Helland, Holten og Børsheim spiller grisegodt? Det er mange agenter og speidere på slike turneringer....
Tren på langskudd

andreas1989

July 12, 2024, 09:54:36 AM #670 Last Edit: July 12, 2024, 10:00:02 AM by andreas1989
Prøvd å snuse litt i Opsahl sin situasjon up there og her er et utdrag fra en kommentar skrevet av itromsø's sportskommentator for et par uker siden.

Quote from: itromsøNoe som er reelt, er at det i sommer jobbes for å selge Opsahl fra TIL. Selv skal Opsahl, etter opplysninger iTromsø sitter på, ha et ønske om å forlate klubben. Hvorfor blir vi kanskje litt klokere på den dagen han selv åpner opp.

Opsahl er ikke noe anker, men dette kan være en potensielt veldig god, norsk fotballspiller som kan være tilgjengelig for Brann i sommer.

Glimt kan jo seriøst ikke bli en realitet for enda en Tromsø spiller og midtbanen er vel ikke det Molde vil prioritere?

Kommentaren kan leses her, https://www.itromso.no/meninger/i/JbEvqJ/paa-vei-bort-fra-tromsoe

Wombat

Tenker det er riktig før man drar opp lommeboken å prøve interne kandidater

Jeg likte Kagains tanke, prøve ut Sol i rollen. Tror han har mye av det som trengs i rollen, og venstrebent sentralt som ikke er en fordel for motstandere

Men blir nok TP
Don't bang the drum like monkeys do

fortune

Quote from: Wombat on July 12, 2024, 10:12:06 AMTenker det er riktig før man drar opp lommeboken å prøve interne kandidater

Jeg likte Kagains tanke, prøve ut Sol i rollen. Tror han har mye av det som trengs i rollen, og venstrebent sentralt som ikke er en fordel for motstandere

Men blir nok TP

Har langt mer tro på Soltvedt som indreløper enn som anker, så er alltids muligheter.
First is first, second is nothing

Wombat

Quote from: fortune on July 12, 2024, 10:16:08 AM
Quote from: Wombat on July 12, 2024, 10:12:06 AMTenker det er riktig før man drar opp lommeboken å prøve interne kandidater

Jeg likte Kagains tanke, prøve ut Sol i rollen. Tror han har mye av det som trengs i rollen, og venstrebent sentralt som ikke er en fordel for motstandere

Men blir nok TP

Har langt mer tro på Soltvedt som indreløper enn som anker, så er alltids muligheter.

Joda, det er vel hans opprinnelige DNA, men vil helst ikke se noen ut og han inn i rollen.
Med defensiv rutine han tross alt har (selv om jeg aldri har vært imponert), overblikk og pasningsfot tror jeg at han kunne passet som 6er. Så hadde vi også fått brukt en som er for dyr til å sitte på benken.
Don't bang the drum like monkeys do

Hickok

Quote from: fortune on July 12, 2024, 10:16:08 AM
Quote from: Wombat on July 12, 2024, 10:12:06 AMTenker det er riktig før man drar opp lommeboken å prøve interne kandidater

Jeg likte Kagains tanke, prøve ut Sol i rollen. Tror han har mye av det som trengs i rollen, og venstrebent sentralt som ikke er en fordel for motstandere

Men blir nok TP

Har langt mer tro på Soltvedt som indreløper enn som anker, så er alltids muligheter.
Sol har klare defensive svakheter, noe som fort blir veldig tydelig i DM rolle. Det tviler jeg på at ville fungert.

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Nei skjønner ikke helt lanseringen av Soltvedt som anker.
Han er jo rett og slett svak i det defensive.
Er jo ikke pga Rubens fantastiske offensive bidrag at han skjøv ut Soltvedt før Soltvedt ble skadet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wombat

Om dere tenker utelukkende forsvar er det jo bare å kjøre Serry opp. Var det virkelig det eneste shn bidro med?

Han er ingen god venstreback, ingen god ving, men har forsvars rutine.  Han er også en grei ballfordeler, jeg tror dere går glipp av skogen pga trærne. Men at han er en relativt dårlig forsvarer er vi helt enig om.

Hva 6mill bidrar med av kvalitet gitt... Skulle likt å vite hvem som først foreslo han i "ledelsen"
Don't bang the drum like monkeys do

Superjack

Så Glint har også forhørt seg om Felix.

Virker som Glimt bare ønsker å støvsuge for alt som er av gode fotballspillere.

Som indreløpere har Glimt igjen etter Grønbæk salget: Fet, Evjen, Mikkelsen og Saltnes.

I tillegg ønsker de inn Auklend.

Altså ikke dobbel, men trippeldekning.

De ønsker også Heggebø, og dermed ha de 3 spissene Heggebø, Höegh og Espejord (Nå er de to siste skadet, men uansett)


Nok no.
Dritt lei Glimt.

Ingen Brannspillere skal til Glimt i min verden.
Brannsupporter.

Hickok

Du glemte Sjøvold som egentlig er midtbanespiller (indreløper) og Kjær som er på utlån.

Lasaron

Felix vet ikke hva han tenker om at en toppklubb er interessert. Det betyr at han har litt lyst.
Tren på langskudd

Churchill

kornvig som anker og Sol inn som indreløper.
...we shall never surrender.

huleste

Brann kan altså miste sine to viktigste spillere uten å være forberedt. Uten å ha en plan. Fullstendig passivt og ødeleggende.

Medalje og Europa har jeg allerede glemt.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Lasaron on July 12, 2024, 13:40:34 PMFelix vet ikke hva han tenker om at en toppklubb er interessert. Det betyr at han har litt lyst.

Jeg tror han har veldig lyst. Det er nok kun fordi han ikke vil gjøre seg upopulær at han svarer litt diplomatisk. Patrick Berg har vel 10 mill i året? Eller er det Henriksen?

Faktum er at man egentlig er litt dum om man går ut og avfeier andre beilere i media, slik feks Heggebø har gjort - men han er jo unntaket fra regelen, superlojal på tross av lite tillit.

I alle jobbsammenhenger er det slik at om en konkurrent kontakter deg. Så vil de fleste utnytte situasjonen - enten det er snakk om å presse frem bedre betingelser der man er, eller fordi man ser bedre muligheter og betingelser hos konkurrenten. Man er attraktiv, pg vil utnytte den situasjonen.

Går man ut i media og sier «jeg skal ingen steder, det er her jeg vil lykkes, ikke interessert i å spille for andre konkurrerende klubber» så ødelegger man fort for egen karriere. Andre klubber slutter å prøve seg, og dagens klubb vet at de ikke trenger strekke seg langt for å beholde spilleren.

Kynisk, men dessverre slik det i stor grad er. Spillerne som tenker at lojalitet lønner seg og at man da vil belønnes for lojalitet kommer oftere dårlig ut av det - som ellers i arbeidslivet.

Kan vel fort doble lønn i Glimt. Pluss at de har gode muligheter på CL i år. Det er dessverre et stykke fra der vi er til å spille mot og slå klubber som Roma - slik Glimt blant annet har gjort de siste årene.

krakra

Tviler på at Horn Myhre vil presse gjennom noe som helst. Skal Glimt ha ham må de betale godt over markedspris.


Pete05

Quote from: krakra on July 12, 2024, 14:44:51 PMTviler på at Horn Myhre vil presse gjennom noe som helst. Skal Glimt ha ham må de betale godt over markedspris.



Hørte rykter forrige dagen. Og litt om betingelser. Det er stor avstand mellom dagens nivå og mulige rammer. Men tror samtidig at han vurderer dagens Brann lag som minst like gode. Rent sportslig er ikke spranget til B/G ett hopp oppover. Men deres interesse kan vel også fort trigge andre interessenter utenfor Norge. Da kan det bli verre å holde på han.

Superjack

Høres mest ut som han har ønsker om å prøve seg i utlandet når jeg leser intervjuet.

Sier at det ikke er så stor forskjell på Brann og Glimt pr nå, og Brann skal også prøve seg i Europa.

Brann må ikke selge noen som helst, og når Horneland / Huseklepp sier at ingen er til salgs for Glimt, så må enten Glimt slenge på bordet så mye penger at det ikke er mulig å si nei, eller at spilleren selv går til POL og sier at Glimt er drømmen.

Og litt på siden, heller ikke Glimt har uttømmelige lommer.
Det er for meg ting som tyder på at finansene oppe på Aspmyra gjerne er litt mer skjør enn de innrømmer utad. For selv med Kasper Høegh og Espejord ute, så har det ikke vært tilgjengelige midler å bruke noe særlig på en spiss, før Grønbæk nå ble solgt.

Høegh, Berg, Evjen, Mikkelsen, Bjørkan og Gundersen, hva har de i lønn?  Og hva har de kostet i overganger og SOF?



Brannsupporter.

krakra

July 12, 2024, 15:10:12 PM #687 Last Edit: July 12, 2024, 15:11:55 PM by krakra
Altså hvis Brann godtar et bud fra Glimt, så drar nok FHM dit. Det tror jeg gjelder så og si samtlige av våre spillere. Men jeg tror ikke FHM kommer til å legge noe press på Brann, slik andre ville gjort.

Det rimelig gode sjanser for at Glimt skal spille CL neste år, mens det er store sjanser for at vi ikke skal spille e-cup i det hele tatt. Så sportslig sett er det stor forskjell. Glimt er også et bedre utstillingsvindu for utlandet.

Superjack

Quote from: krakra on July 12, 2024, 15:10:12 PMAltså hvis Brann godtar et bud fra Glimt, så drar nok FHM dit. Det tror jeg gjelder så og si samtlige av våre spillere. Men jeg tror ikke FHM kommer til å legge noe press på Brann, slik andre ville gjort.

Klart, slenger Glimt eller Molde nok millioner på bordet, så er det jo tåpelig om det ikke blir vurdert.

Om Glimt slenger 70 mill på bordet for FHM og Heggebø, og mulige videresalgsklausuler, skal da Brann si nei? Det er i såfall ganske tøft gjort.
Det fører kanskje til at mulighetene for gruppespill i Europa ryker, men ikke sikkert det er umulig å forsterke slik at kampen om 2. plassen kan leve helt inn i år, og nye europamuligheter i 2025.

Brannsupporter.

Dickens

Om Glimt legger 20-25 mill på bordet for FHM og han selv vil flytte nordover så er det done deal. Folk som tror Brann får det dobbelte må stikke fingeren i jorden. Men POL bør være like kynisk som andre klubber kommer til å være når Brann begynner å by på erstatteren til Sønnen. Alle vet at Glimt er desperat etter å få inn en erstatter til Grønbæk, og Felix er kanskje det sikreste kortet de kan gå for. Han kjenner ES og intensiteten Knudsen kjører i Bodø.

Om de bør selge er en helt annen historie. Da er jeg redd hele korthuset faller sammen og Horneland må "begynne på nytt". Det vil garantert skape misnøye hos hele troppen å miste to bærebjelker på så kort tid.

Billy Elliott

20 millioner for vår beste spiller til vår største (sportslige) rival skjer jo selvsagt aldri. I dagens marked ville det vært sensasjonelt dårlig betalt, spesielt mtp at FHM relativt nylig forlenget kontrakten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Quote from: Billy Elliott on July 12, 2024, 16:12:03 PM20 millioner for vår beste spiller til vår største (sportslige) rival skjer jo selvsagt aldri. I dagens marked ville det vært sensasjonelt dårlig betalt, spesielt mtp at FHM relativt nylig forlenget kontrakten.

Det avhenger helt av hvilke (muntlige) avtaler som ble inngått med Felix da han signerte. I praksis ligger det sannsynligvis en utkjøpsklausul der, som muligens ikke gjelder norske klubber.
First is first, second is nothing

Churchill

Vi kommer ikke til å selge våre beste spillere til en konkurrent.
...we shall never surrender.

vitisvinifera

Brann er i forhandlinger med Sakarias Opsahl ifølge VG.

huleste

Quote from: vitisvinifera on July 12, 2024, 18:29:03 PMBrann er i forhandlinger med Sakarias Opsahl ifølge VG.

Er det på noen måte godt nok med de ambisjonene vi har?

Pete05

Quote from: huleste on July 12, 2024, 18:32:36 PM
Quote from: vitisvinifera on July 12, 2024, 18:29:03 PMBrann er i forhandlinger med Sakarias Opsahl ifølge VG.

Er det på noen måte godt nok med de ambisjonene vi har?

Han og Felix i tospann er vel det beste som kan skje. De spilte noen kamper sammen i vif på midten og var helt «outstanding» i de kampene. Kan kanskje være en liten tunge på vektskålen til at Felix blir ?

Nixon

Quote from: Hickok on July 12, 2024, 07:36:01 AMSakarias Opsahl er ikke usannsynlig. Han er i fryseboksen i Tromsø,

Med tanke på at han kanskje blir aktuell her: Hvorfor er han i fryseboksen?
Rød makt på Hansa

Pete05

Quote from: Nixon on July 12, 2024, 18:41:58 PM
Quote from: Hickok on July 12, 2024, 07:36:01 AMSakarias Opsahl er ikke usannsynlig. Han er i fryseboksen i Tromsø,

Med tanke på at han kanskje blir aktuell her: Hvorfor er han i fryseboksen?

Var vel litt skadet i starten av sesongen og ikke fått så mange sjanser etter det.

esp123

Personlig syns jeg Glimt er tynne på indreløper-plass nå som Grønbæk forsvinner. Eller egentlig før også. Fet og Saltnes er ikke det de en gang var. Og Evjen har vel ikke akkurat slått ut i full blomst. Skal de til CL må de opp et nivå i forhold til det som er vist i år. I større grad har de basert seg på enkeltspillere i stede for et lagmaskineri som har kjørt over motstanderen. Og den som har bidratt mest til det forsvinner nå.

Jeg heller nesten mot at det er Glimt som er de vi kan skvise for mest penger hvis vi selger Felix. Tipper de er ganske desperate nå.


Nixon

Tipper Glimt ser sitt snitt til å hente nok en spiller fra Tromsø og at denne Opsahl havner i Bodø.
Rød makt på Hansa

Go Up