• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann – Kristiansund, onsdag 29 mai kl.19.00 (runde 18)

Started by Gulløl, May 27, 2024, 12:44:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Rotete første kvarter her, slurvekvoten oppbrukt for lenge siden.
Gå av.

Erlend

Funnet rytmen nå etter en dårlig åpning, KJØR OVER PAKKET!!!

opplett

Hvor mange sjanser trenger vi for å score mål egentlig?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Quote from: opplett on May 29, 2024, 18:32:41 PMHvor mange sjanser trenger vi for å score mål egentlig?
Når vi bare skaper halvsjanser, så trengs det en del. Crone sin var god, men det er jo en back som avslutter.

Eivind

Problemet er jo at vi ikke skaper skikkelige sjanser. Veldig mye nesten nesten.

esp123

Story of the season dette. Vi spiller oss til gode posisjoner, men vi skaper for lite a-sjanser.

krakra


Spelaren

Gå av.

Erlend

Alltid tenkt at Sivert ligner litt på Paul Scholes ja

Churchill

Kornvig er en KLASSESPILLER! Vinner dueller, gjenvinner ballen og strør om seg med den ene lekre pasningen etter den andre.
...we shall never surrender.

Giles

Ny sentral vaktbikkje behøves. Spiller på grensen, er for treg, men maksimerer talentet sitt, det skal han virkelig ha..

Billy Elliott

Quote from: opplett on May 29, 2024, 18:32:41 PMHvor mange sjanser trenger vi for å score mål egentlig?

Sikkert ikke så mange, hadde vi bare skapt noen gode, men det gjør vi nesten ikke.

Men det er klart, det kan danne seg et slikt inntrykk når vi har mye ball inne på motstanders halvdel. Akkurat som mot Molde, som flere i etterkant har omtalt som «den beste kampen spillemessig under Horneland». 1,36 hadde vi xG da. Mot Moldes 2,10.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Slurvete start og Kristiansund tvinger oss til å spille langt, så kommer vi i gang uten å komme til de virkelig store sjansene så da tar vi et langskudd.

Castro spiller jo omtrent som en 10er(og er god),men da er det litt kjedelig at vi ikke har en backtype som Wolfe på venstre eller høyre for den del. Kunne ønske å se litt mer ambisiøst pasningsspill fra midtbanespillerne, men det får de gjerne ikke lov til eller helt evner.

Guye er jo som forventet et uromoment og den Islandske spissen har jo en fysisk tilstedeværelse vi må være obs på og denne Sivertsen er en luring så her får vi håpe konsentrasjonen ikke svikter. 

SeLyren

Quote from: Churchill on May 29, 2024, 18:45:29 PMKornvig er en KLASSESPILLER! Vinner dueller, gjenvinner ballen og strør om seg med den ene lekre pasningen etter den andre.
Støttes. God teknikk har han også.

andreas1989

Og først og fremst driv på Kornvig, det må vi få se mer av.

Billy Elliott

For øvrig enig i at Kornvig har vært vår beste, med Castro på en god annenplass. Ellers er selvfølgelig, Japhet - som alltid - god.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on May 29, 2024, 19:01:00 PMIneffektiviteten er et problem.
Sjanseskapingen er det største problemet. Vi kommer i gode posisjoner, og ender med å fyre på volley fra spiss vinkel. Det er ikke sløsing å ikke score på sånne sjanser.

esp123

Kornvig mangler fullstendig ro i avgjørende situasjoner. Litt overblikk så kunne han funnet Finne, istedenfor prøver han på elendige avslutningsforsøk. Fascinerende at han faktisk var straffetager tidligere i sesongen.

Kjell249

Skjønner ikke hvorfor Ruben ikke byttes ut. Klarer åpenbart ikke løpe.

Vi bør bytte flere også, for energien er helt borte...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Unødvendig å lage sånne frispark. Og selvsagt driter Dyngeland seg fullstendig ut.
Gå av.

SeLyren

Ka faen er det Horneland driver med? Ingen bytter når laget ser helt forferdelig ut?

esp123

Heggebø på kanten. Hvis ingen journalister stiller spørsmålstegnet ved dette så bør de alle miste jobben.

Og Kristiansen må åpenbart ut. Nå spiller vi med 10 mann.

Spelaren

Ballspark bruker ett minutt på å påpeke at Heggebø ikkje er kant.
Gå av.

vekkreist

Faen. nytt 2 poengs tap. minst.

Tror denne EM pausen kommer godt med.

De sier Bodø ikke er i flyten, men det er søren meg ikke Brann og!  

Burde ledet minst 3-0. Dejavu av Molde kampen


esp123

Burde ledet minst 3-0?! Jeg kan ikke huske én eneste stor sjanse i hele kampen.

krakra

Quote from: esp123 on May 29, 2024, 19:34:48 PMBurde ledet minst 3-0?! Jeg kan ikke huske én eneste stor sjanse i hele kampen.
Sjansen Crone bommet på var bra. Finne hadde en avslutning fra en god posisjon som ble blokkert, men det er samtidig en typisk situasjon som forsvarer har kontroll på og får blokkert. Så avsluttet Finne fra volley på skrått hold. Det er vel sjansene vi "brente"?

Joggi Bogga

I denne handler det om å mure igjen og holde 1-1. Bør kunne klare det.
Men deretter må det endringer til.
Kornvig og Blomberg har forsøkt en stund nå. På tide å mikse opp start-elleveren litt, og det bør være første steg.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Spelaren

Gå av.

krakra

Jeg syns Kornvig er personfiseringen av Brann så langt i går. God mellom boksene, men klarer ikke å levere sluttprodukt verken i form av gode avslutninger, eller forløsende pasninger som gir store målsjanser. Han er på en stigende kurve dog, og bør være et stykke ned på listen over spillere som skal byttes ut. Problemet på kantene er at de som kunne spilt der istedenfor Blomberg og Castro er skadet.

esp123

Jeg fatter ikke at Finne skal stå og krige med stopperne mens Heggebø kommer rettvendt mot forsvarslinjen til KBK. Burde vært motsatt.

Churchill

Warming er jo fyr og flamme! Mannen må jo spille mer....
...we shall never surrender.

Spelaren

Dette har raknet helt.
Langball nr 100 mot lille Finne, som blir spist i en løpsduell. Håpløst og uten noe plan.
Gå av.

Eivind


esp123


Spelaren

Gå av.

Spelaren

Minner om Acosta 9 minutter på overtid mot samme lag.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on May 29, 2024, 19:58:53 PMMinner om Acosta 9 minutter på overtid mot samme lag.
Hadde slått av begge kampene med et halv minutt igjen av overtiden, før jeg fikk pushvarsel fra BT. Gjorde det ikke mot KBK sist. Skal gjøre det neste gang vi sliter på overtid mot dem.

Churchill

...we shall never surrender.

krakra

Soltvedt kan man jo bare bytte inn hvor som helst, så kan han være dødballekspert mot slutten av kampene.

Vi er i en litt ekkel periode for tiden. Vi virker ikke like mentalt robuste som før. Vi blir stressa i begge ender av banen, og har perioder av kampen der vi overhodet ikke har kontroll. Det er tilfeldigheter som gjør at vi vinner i dag.

I fjor hadde vi også noen svakere kamper, men det føltes ikke som om vi mistet kontrollen i noen av dem. (Utenom mot Godset og andreomgangen borte mot Glimt).

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123


Billy Elliott

Så håper jeg at Horneland lærer følgende av dette;

a) Vi skaper knapt kvalifiserte sjanser (selv mot dårlig motstand) med Finne som spiss
b) Heggebø er ikke kant
c) Det er lov å bytte før vi slipper inn
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

vekkreist

Må bare si etter å ha sett straffen B/G fikk .. den .. DEN ER BILLIG den!

Fysøren.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on May 29, 2024, 20:15:04 PMc) Det er lov å bytte før vi slipper inn

Både Heggebø og Kartum stod klare da Kristiansund skårte. Så bytte var planlagt.

Ellers dårlig kamp som gav årets feteste seier! Men noe lugger offensivt. På sitt beste klarer Brann å holde oppe tempoet mye bedre enn de gjør nå.
Rød makt på Hansa

Erlend

Quote from: vekkreist on May 29, 2024, 20:30:57 PMMå bare si etter å ha sett straffen B/G fikk .. den .. DEN ER BILLIG den!

Fysøren.

Jeg forsvarer ofte VAR, men når jeg ser at dommeren viser klink ikke straffe og VAR går inn og omgjør den der og dermed indikerer at det er clear and obvious straffe... Nei, da tror jeg at til og med jeg gir opp snart, et av hovedargumentene mine er at man bekjemper filming, men her blir det benyttet til å belønne filming.  Ikke meningen å starte enda en lang VAR-diskusjon her i kamptråden, men måtte bare få ut litt frustrasjon for akkurat den

Corran

En dårlig kamp som de bør ri av og avgjøre mye tidligere.
Var dårligt over hele linjen. Mål i mot er et billig frispark og en kjempe keepertabbe.
Og når en henger med hodet og forbereder seg på å gå hjem med 1 poeng men følelsen av å ha tapt så kommer scoringen.
Gu kor deilig

Ellers så vil eg  påstå at den eneste endringen en trenger å gjøre på laget til neste kamp er Finne ut og Heggebø inn.
Finne "ødelegger" mer enn han skaper for tiden og jeg tror at Brann scorer flere mål med Heggebø på banen.   

Og så er det jo et venstreback dilemma og det er skal en velge en som er treg, litt ok offensiv men med en fantastisk for eller defensiv trygghet og noen ytterst få vellykkede offensive bidrag.
Torsvik må bare bli 100% og komme seg i form i løpet av neste måned
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Minuser:

- Vi er alt for dårlige til å omdanne dominans til mål. Alt for dårlige, kronisk.
- Heggebø på kant igjen?
- Dyngeland sin tabbe.
- Når Soltvedt jogget med ballen, og Felix var nødt til å pådra seg et gult kort for å rette opp feilen til Sol.
- Finne

Plusser:

- Digg med seier. Vi knepper stadig inn på Glimt.
- Deilig mål av Sønnen
- Japhet
- Warming, hans beste kamp for oss så langt i år.


Avgjørelsen på tampen gir en god følelse inn mot Hamkampen, samtidig som prestasjonene generelt gjør at de samtidig er skjerpet. Til den kampen bør Heggebø starte som midtspiss, og Finne på benken.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Finfin respons

Alt er nevnt, så jeg kaster meg på siste taler. Synes Warming begynte å finne frem fin-pasningsspillet og fine relasjoner ute på høyrekanten. Hans beste innhopp tror jeg. Heldig som ble felt såklart, men ville vært spennende å se hva han ville fått ut av situasjonen hvis ikke. Veldig oppløftende!
Kanskje.

Rossi

Skurret litt i dag, men banens dårligste var likevel Ola Hobber Nilsen - ikke uventet.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Go Up