• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Go Ahead Eagles (NL), ECL, torsdag 1. august 2024 kl 19:00

Started by Kagain, July 26, 2024, 07:07:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Sivert hadde forlatt for hvemsomhelst som hadde betalt to Bugg mer enn Brann.

Definisjonen på fotballhxre.

Er skotsk fotball likt som det hadde rykte på? Fysisk og mye løping?

Brannsupporter.

ACHTUNG

Er det ikke lov å skrive fotballhore her? Sivert er først og fremst en god vattnisse som saboterte i Bodø for å tvinge Brann til å selge. Jeg ser konturene av et mye sterkere, dynamisk og spennede Brann etter Sivert, med Kornvig som anker, Thore P som Branns svar på Gerrard og Felix i all sin uendelige briljans. Castro viste sin storhet idag, Finne er ENDELIG tilbake og Warming trenger bare tid. Samtidig er det ikke feil om Ulrik Marhisen blir foretrukket. Dyngeland? Norges  beste keeper pr dato, sykt god og moden for en større klubb. Palle outstanding, Ruben ok, Soltvedt, for en skuddfot! Hellan var en åpenbaring, vi kommer til å få mye moro med ham. Glimrende taktikk også av Horneland idag!

Corran

For en kamp
Tror første omgangen er noe av det dårligste under Horneland
Men de tok over utover i 1 omgangen og en av de som gikk i bresjen var ThoreP.
Den mannen er ikke å bli klok på, men i dag var han viktig.
Han gikk foran og hauset opp medspillere og gikk foran i krigen.
Han var en gang så opptatt av å hause og prate at han ikke fikk med seg at ballen ble spilt mot ham.
Og han løp noe sykt mye innimellom. En del ganger pga at han var helt ute av posisjon andre ganger for å krige ballen tilbake. Offensivt bidrar han en del når han får det til, emn ser jo ofte ut som at han går på trynet hvert øyeblikk.
Det er ikke vakkert, men i dag funket det. Tror nok fremdeles han er for rotete og usikker til å ha en mer defensiv rolle.
Men alt i alt skal han ha mye av æren for at Brann snudde kampen.
Og han er klart bedre indreløper enn Kartum.

Hellan var også en positiv bekjentskap og håper det var pga at han var sliten han måtte ut og at det ikke er noe skade eller lignende.
Han har litt å gå på før han er på Crone sitt nivå, men han må jo få lov å spille seg inn i laget.

Eller var det som sagt mye rart spesielt i første men til slutt er det en helt fortjent seier.
Så blir det gøy minst et par uker til

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

Nydelig kamp. Brann var bakpå i første, det hakket. Men Ørnene skapte egentlig ikke SÅ mye. Brann hadde grei kontroll etter Finnes goal. Jeg satt faktisk med en følelse av trygghet etter Euro-Palles scoring, og det er ikke hverdagskost når jeg ser Brannmatcher. Synes Brann var klart best. Gøy med Hellan. Pedersen var god, og jobbet som en helt. Synes Kornvig spilte seg opp etter en heller svak åpning. Palle dominerte. En kamp man ikke glemmer. Herlig!
Lions led by donkeys.

Fusentast

Det som startet som ut til å bli en gigantisk fadese endte heldigvis som en europeisk festkveld!

Med perfekte rammer der både hjemme- og bortesupportere bidro til legendarisk stemning så det ut til at Brann ikke møtte opp til 1.omgang. Det gikk ikke med enn halvannet minutt før det skjedde en kollektiv svikt i forsvaret og Go Ahead enkelt kunne sende ballen i mål via stolpen. Brann virket helt rystet og fikk ikke noe som helst til å fungere den første halvtime, presset satt ikke og pasningene gikk konsekvent til motstander, det var rett og slett vondt å se på som Horneland også kommenterte etter kampen. Samtidig, Go Ahead skapte ikke mye de heller og det må vel kunne sies at de er et relativt begrenset fotballag.

Så, nærmest ut av ingenting, får Bård Finne ballen upresset på hjørnet av Go Aheads 5-meter. Dette skjedde rett før pause og de fleste var begynt å forberede seg på 0-1 til pause med tanke på at Brann ikke hadde skapt noe som helst. Finn har vært i denne situasjonen mange ganger før denne sesongen, men da har han ikke klart å få ballen i mål. Men nå var det Europacup, Finne samlet seg mesterlig og bredsidet ballen kontant ned i motsatt hjørne. Endelig nettsus og Stadion eksploderte i glede! For Finne må dette ha vært ubeskrivelig, og for laget var det ekstremt viktig å få med seg et (høyst ufortjent!) mål inn i pausen. Tordentalen som Horneland hadde forberedt i hodet ble lagt til side, nå handlet alt om å bygge videre på det momentum som Brann hadde fått uten å sage halve laget og bytte 4 spillere.

Det Brannlaget som kom på banen i 2.omgang var helt forandret, det tok virkelig tak i kampen og overtok initiativet fullstendig. Spillet og presset begynte å sitte, og det ble skapt en del farligheter. Man kan si at det er mye vakkert i fotballen, men det er ikke mye som slår bildet av Pallesen som stiger til værs foran Frydenbø og stanger inn 2-1 til Brann. Kapteinen og lederen Pallesen, Branns lokale helt og alibi - det måtte jo nesten bare bli han, Bergens 8. fjell! Nederlenderne var fullstendig sjanseløse mot Møllarens store sønn!

Brann burde nok absolutt satt et par til; Heggebø kom rett fra benken og satte en i stolpen og Kornvig hadde en i tverliggeren også. Mathiesen hadde også et sylfrekt forarbeid og innlegg 45 ut i feltet, men der klarte keeperen av en eller annen grunn å få hånden på. Mot bedre motstand må slike muligheter settes! Når det er sagt så hadde også Go Ahead en enorm sjanse etter Branns 2-1-scoring, men Dyngeland viste sin klasse og reddet mesterlig 1-mot-1. Han hadde også en fin redning på et langskudd litt senere. Han har virkelig stått frem de siste kampene og vist sin (landslags-)klasse.

Etter å ha fått kampen litt på avstand så sitter jeg igjen med en følelse av at Brann faktisk har tatt steg som klubb, og at prestasjonene i Europa i fjor ikke var en tilfeldighet. Førsteomgangen i går var en katastrofe, det er det ingen tvil om, men måten de løfter seg, snur kampen og til slutt får det resultatet de trenger vitner om styrke og moral. Historisk har det i Europa kanskje vært mer vanlig at Brann har fått en tidlig ledelse for deretter å rote det bort når motstander våkner - i går var rollene byttet om og Brann gikk til slutt seirende ut. De viste også styrke ved å klare 0-0 i Deventer forrige uke og unngå tradisjonen om å gi bort et mål på slutten.

Deilig at Hellan også kom godt fra det, han tror jeg kan bli en viktig brikke fremover dersom han får anledning til det!

Nå venter skotsk motstand gjennom St. Mirren, hadde håpet på Valur og gjensyn med Sævarsson, men det virker uansett som overkommelig motstand. Nå må det mobilseres på nytt og skapes legendarisk stemning på Stadion!
I don't think you can the rules!

Corran

Quote from: nero on August 02, 2024, 00:51:31 AMNydelig kamp. Brann var bakpå i første, det hakket. Men Ørnene skapte egentlig ikke SÅ mye. Brann hadde grei kontroll etter Finnes goal. Jeg satt faktisk med en følelse av trygghet etter Euro-Palles scoring, og det er ikke hverdagskost når jeg ser Brannmatcher. Synes Brann var klart best. Gøy med Hellan. Pedersen var god, og jobbet som en helt. Synes Kornvig spilte seg opp etter en heller svak åpning. Palle dominerte. En kamp man ikke glemmer. Herlig!
Følte ikke mye grei kontroll når Kartum kom inn og prøvde å spille gjennom en GHE spiller. Då holdt eg på å klikke. Hjertet tåler ikke mange sånne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wombat

Enig i at TP hadde en relativt god kamp (til han å være)

Fra glimrende involveringer, til det helt håpløse. Han var "all over", og for meg er det ikke spesielt bra. Kan illustreres godt når han løper ned Warming for å komme tilbake i posisjon, han var ofte heldig underveis imo, og ble lite straffet for noen av hans valg som var håpløst risky
Men det han gjorde bra gjorde han virkelig godt igår, men han er nok på tross av at han er en likandes kar, min minst likte spiller på laget. Han er farlig og tar for mye sjanser når han ikke bør ta dem

Litt som Sol også igår, fra veldig gode involveringer, til det helt håpløse. Man kan ikke stole på dem, selv om de i enkeltkamper/situasjoner lykkes utrolig godt. Totalen blir uansett negativ for meg

Ellers viste laget mental styrke, å hente seg inn igjen slik er ikke bare bare, selv om vi burde vunnet 9 av 10 ganger mot dem
Don't bang the drum like monkeys do

ACHTUNG

Det var voldsomt som BA og BT hypet opp GAE-fansen før kamp, mitt inntrykk er at de ikke er spesielt mer høylydte og engasjerte enn det Brannfansen er når de er ute på tur. Toget i Haugesund ifjor for eksempel, det var det lang mer trøkk i enn det man kunne se fra videoklipp av toget til GAE. De var jo stumme som østers også siste 15 minutt av kampen, før det hørte man mer fra den enerværende trommen de hadde med seg. Nei her vant Store Stå og Stadion en klar seier når det kom til steming.

Fusentast

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2024, 10:40:35 AMDet var voldsomt som BA og BT hypet opp GAE-fansen før kamp, mitt inntrykk er at de ikke er spesielt mer høylydte og engasjerte enn det Brannfansen er når de er ute på tur. Toget i Haugesund ifjor for eksempel, det var det lang mer trøkk i enn det man kunne se fra videoklipp av toget til GAE. De var jo stumme som østers også siste 15 minutt av kampen, før det hørte man mer fra den enerværende trommen de hadde med seg. Nei her vant Store Stå og Stadion en klar seier når det kom til steming.

Tror hypen var fordi det sjelden er såpass mange bortesupportere på Stadion, og de var jo godt synlige i bybildet og utenfor Stadion før kamp. Artig med en slik ramme på kamp! Gikk forbi da de marsjerte inn på tribunen og det kan rapporteres om bra trøkk og en brukbar gjeng.

Når det er sagt, jeg fikk veldig Rosenborgsupporter-vibber av de med den konstante hamringen på trommen, det eneste som manglet var finlandshetter.

Fusentast

Quote from: Fusentast on August 02, 2024, 11:02:25 AM
Quote from: ACHTUNG on August 02, 2024, 10:40:35 AMDet var voldsomt som BA og BT hypet opp GAE-fansen før kamp, mitt inntrykk er at de ikke er spesielt mer høylydte og engasjerte enn det Brannfansen er når de er ute på tur. Toget i Haugesund ifjor for eksempel, det var det lang mer trøkk i enn det man kunne se fra videoklipp av toget til GAE. De var jo stumme som østers også siste 15 minutt av kampen, før det hørte man mer fra den enerværende trommen de hadde med seg. Nei her vant Store Stå og Stadion en klar seier når det kom til steming.

Tror hypen var fordi det sjelden er såpass mange bortesupportere på Stadion, og de var jo godt synlige i bybildet og utenfor Stadion før kamp. Artig med en slik ramme på kamp! Gikk forbi da de marsjerte inn på tribunen og det kan rapporteres om bra trøkk og en brukbar gjeng. Og det skulle jo bare mangle at hjemmefansen vant en klar seier når det kom til stemning...

Når det er sagt, jeg fikk veldig Rosenborgsupporter-vibber av de med den konstante hamringen på trommen, det eneste som manglet var finlandshetter.

Fusentast

Quote from: Fusentast on August 02, 2024, 11:03:15 AM
Quote from: Fusentast on August 02, 2024, 11:02:25 AM

Tror hypen var fordi det sjelden er såpass mange bortesupportere på Stadion, og de var jo godt synlige i bybildet og utenfor Stadion før kamp. Artig med en slik ramme på kamp! Gikk forbi da de marsjerte inn på tribunen og det kan rapporteres om bra trøkk og en brukbar gjeng. Og det skulle jo bare mangle at hjemmefansen vant en klar seier når det kom til stemning...

Hickok

De hadde hetter når de fyrte opp blussene. Gule og røde.

Eivind

Satt rett bortenfor bortefansen og var skuffet over nivået faktisk. Trommen overdøvet alt de måtte ha av sang. Veldig RBK og LSK-vibber ja.

Men kudos til at de kom så mange og preget bybildet på en positiv måte.

Corran

Var også mange som hadde hyggelige interaksjoner med dem så alt gikk jo veldig bra Samt at de la ned krans på Kniksen statuen for å hedre våre falne helter som det sto så pent et sted

Var vist ikke så ille hooligans ;)

Go Up