• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SK Brann vs Astana, ECL, torsdag 22. august, kl 19:00

Started by Eivind, August 16, 2024, 08:14:10 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Eivind

Bare å få opp kamptråden å skrape sammen info om dette laget, som de færreste nok har spesielt god kunnskap om i utgangspunktet.

I følge Transfermarkt er Branns stall verdt nesten det dobbelte av Astana sin stall (for hva det må ha å si). Men kan jo være en pekepinn.

De spiller visst ofte 3-4-3.

Mest verdifulle spillere er den sentrale midtbanespilleren Maks Ebong og stopperne Aleksa Amanovic og Branimir Kalaica.

Av en tropp på 24 spillere er 12 av dem fra Kasakhstan.

Europeisk erfaring:
Astana kvalifiserte seg til gruppespillet i UEFA Champions League i 2015-2016-sesongen, som den første klubben fra Kasakhstan.

De spilte da blant annet to uavgjorte mot Galatasaray, en uavgjort mot Benfica og en uavgjort mot Atletico Madrid. Tapte de andre kampene.

I fjorårets Conference tapte de 2-0 hjemme mot Dinamo Zagreb og 5-0 tap borte mot samme lag. De tapte også begge kampene mot Viktoria Plzen. Mens de spilte en uavgjort og en seier mot Ballkani fra Kosovo.

Eivind

I serien ligger de på 9.ende plass etter 13 kamper. Vunnet 5, 3 uavgjort og 5 tap.

andreas1989

Som nevnt i en annen tråd så kan jo statsene fra oppgjørne mot rumenerne tyde på at resultatet også lyger litt, og at Astana har scoret på så og si alt.

Dette bør jo være overkommelig, men det krever en bedre prestasjon enn kampen i går om man skal reise til Asia med selvsikkerhet.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Astana som klubb har brei erfaring fra Europa.

Jeg tok nettopp en liten kikk på spillernes historikk. Det ser ut til at de har hatt en del utskiftninger. Man kan hevde at dagens lag ikke har særlig mer erfaring fra Europa enn vi har. Og da må vi ha med at noen av våre spillere har spilt i Europa også for andre klubber. Og så minner vi på at Astana ligger på 9. plass i serien.
Tren på langskudd

Rossi

Må si at min kjennskap til Kazakstansk fotball er tilnærmet null. Om vi bruker Levanger som målestokk, er det da noen som kan anslå om Astana bedre eller dårligere? Greit å få det avklart.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

krakra

De er i alle fall bedre enn St Mirren, som er det dårligste laget vi har møtt i år. Om de er bedre enn Levanger er mer usikkert, men sannsynligvis.

Kristoffer M

Obs! Kampen har start kl 19.00 lokal tid, og kl 16.00 norsk tid. Kanskje endre dette i trådtittel.

Nixon

Quote from: Kristoffer M on August 17, 2024, 12:04:15 PMObs! Kampen har start kl 19.00 lokal tid, og kl 16.00 norsk tid. Kanskje endre dette i trådtittel.

Dette er hjemmekampen.
Rød makt på Hansa

Corran

Så vi kan gå på en ny Levanger smell? Det er det dere sier?

Der ellers at det arrangeres busstur til bortekampen.
Er leiet inn en dobbelt dekker og selges både sitte og ståplasser
Er Dangfart som arrangerer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Corran on August 17, 2024, 12:20:36 PMSå vi kan gå på en ny Levanger smell? Det er det dere sier?

Der ellers at det arrangeres busstur til bortekampen.
Er leiet inn en dobbelt dekker og selges både sitte og ståplasser
Er Dangfart som arrangerer
Med garantert stopp i Albania for bremsereparasjon. :)

Corran

Quote from: Hickok on August 17, 2024, 12:32:12 PM
Quote from: Corran on August 17, 2024, 12:20:36 PMSå vi kan gå på en ny Levanger smell? Det er det dere sier?

Der ellers at det arrangeres busstur til bortekampen.
Er leiet inn en dobbelt dekker og selges både sitte og ståplasser
Er Dangfart som arrangerer
Med garantert stopp i Albania for bremsereparasjon. :)
Var Migen Minelli som skulle stå for det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Kampen foregår i Norge. Så lokal tid er norsk tid.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg har bestemt meg for at Astana er dårligere enn både St. Mirren og Go Ahead Eagles. Kombinasjonen av 9. plass i serien og 39. plass for Kasakhstan på koeffisienttabellen er overveldende. Men jeg tror Astana er bedre enn Levanger.
Tren på langskudd

ostraume

Selv om de kvallet inn til gruppespillet i Conference senest i fjor?

Eagles og Mirren helt uten Europa-erfaring.

Uten at jeg helt vet hvor mye det betyr.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg tror de er dårligere nå enn for et år siden.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Bortekampen blir et mye større usikkerhetsmoment enn de andre bortekampene vi har spilt i fjor og i år. Så vanlige objektive kriterier om kvalitet gjelder ikke like mye her frykter jeg.
Rød makt på Hansa

Rossi

Quote from: Lasaron on August 17, 2024, 13:21:28 PMJeg har bestemt meg for at Astana er dårligere enn både St. Mirren og Go Ahead Eagles. Kombinasjonen av 9. plass i serien og 39. plass for Kasakhstan på koeffisienttabellen er overveldende. Men jeg tror Astana er bedre enn Levanger.

Høø? Mirren var jo dårligere enn Levanger, hvordan kan da Astana være dårligere enn Mirren og bedre enn Levanger?

Anyway, jeg tror også at Astana er dårligere enn både St.M og Eagles - mest på grunn av resultatene i hjemlig serie.
An argument's a collective series of statements to establish a definite proposition. No it isn't. Yes it is! Look, if I argue with you, I must take up a contrary position. But it isn't just saying, "no it isn't."

Corran

Kan vi konkludere etter disse innleggene i denne tråden at Levanger er et veldig ustabilt lag med veldig høye topper og lave daler?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Skjønner ikke disse stadige stikkene om at St Mirren skulle være dårliger enn Levanger. Ingenting i de to kampene mot dem som tilsier at det var en spesielt kontroversiell påstand.

Lasaron

Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:12:29 PMSkjønner ikke disse stadige stikkene om at St Mirren skulle være dårliger enn Levanger. Ingenting i de to kampene mot dem som tilsier at det var en spesielt kontroversiell påstand.

Det handler om at noen konkluderte temmelig bombastisk om St. Mirren, basert på én kamp.

Jeg tror at lag som ligger rundt midten av skotsk eliteserie er bedre enn lag som ligger rundt midten av norsk nivå 2.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on August 17, 2024, 15:17:28 PM
Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:12:29 PMSkjønner ikke disse stadige stikkene om at St Mirren skulle være dårliger enn Levanger. Ingenting i de to kampene mot dem som tilsier at det var en spesielt kontroversiell påstand.

Det handler om at noen konkluderte temmelig bombastisk om St. Mirren, basert på én kamp.

og det var ingenting i den andre kampen som tilsa at de tok feil. De klarte å øke aggressiviteten og presse oss i perioder, men dette var åpenbart et veldig dårlig lag som hadde slitt å holde seg i ES. Det er jeg rimelig sikker på.

Lasaron

Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:19:38 PM
Quote from: Lasaron on August 17, 2024, 15:17:28 PM
Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:12:29 PMSkjønner ikke disse stadige stikkene om at St Mirren skulle være dårliger enn Levanger. Ingenting i de to kampene mot dem som tilsier at det var en spesielt kontroversiell påstand.

Det handler om at noen konkluderte temmelig bombastisk om St. Mirren, basert på én kamp.

og det var ingenting i den andre kampen som tilsa at de tok feil. De klarte å øke aggressiviteten og presse oss i perioder, men dette var åpenbart et veldig dårlig lag som hadde slitt å holde seg i ES. Det er jeg rimelig sikker på.

Det kan godt være du har rett i det siste der. At St. Mirren ville slitt med å holde seg i eliteserien. La oss si du har rett. Haugesund sliter med å holde seg i eliteserien. Jeg tror de er tydelig bedre enn Levanger, som ligger på 9. plass i 1. divisjon. Mens noen her mener St. Mirren er dårligere enn Levanger, kanskje som Åsane?
Tren på langskudd

Henrik9

Quote from: Nixon on August 17, 2024, 14:44:11 PMBortekampen blir et mye større usikkerhetsmoment enn de andre bortekampene vi har spilt i fjor og i år. Så vanlige objektive kriterier om kvalitet gjelder ikke like mye her frykter jeg.

Enig i dette. En tur som vil ta opp mot 20 timer "dør til dør" er slitsomt. I tillegg kommer en tidsforskjell på fem timer.

Jeg husker Celtic møtte dem borte i CL-kvalifisering for ca. ti år siden, og slet skikkelig borte. Så har dagens Astana-lag selvfølgelig ingenting med det laget å gjøre, men jeg tror det var mer med forholdene enn laget å gjøre.

For ti år siden hadde de noen voldsomt lange innkast hvor de kjørte hele laget inn i feltet så lenge ballen gikk ut på motstanderens banehalvdel. Men antar det også hadde mer med spillerne de hadde da enn selve klubben å gjøre.

Jeg tenker som dere andre både at vi bør være bedre enn dette laget, men at vi bør ha med oss en tomålsledelse fra hjemmekampen for å holde det komfortabelt.

krakra

Quote from: Lasaron on August 17, 2024, 15:30:51 PM
Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:19:38 PM
Quote from: Lasaron on August 17, 2024, 15:17:28 PM
Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:12:29 PMSkjønner ikke disse stadige stikkene om at St Mirren skulle være dårliger enn Levanger. Ingenting i de to kampene mot dem som tilsier at det var en spesielt kontroversiell påstand.

Det handler om at noen konkluderte temmelig bombastisk om St. Mirren, basert på én kamp.

og det var ingenting i den andre kampen som tilsa at de tok feil. De klarte å øke aggressiviteten og presse oss i perioder, men dette var åpenbart et veldig dårlig lag som hadde slitt å holde seg i ES. Det er jeg rimelig sikker på.

Det kan godt være du har rett i det siste der. At St. Mirren ville slitt med å holde seg i eliteserien. La oss si du har rett. Haugesund sliter med å holde seg i eliteserien. Jeg tror de er tydelig bedre enn Levanger, som ligger på 9. plass i 1. divisjon. Mens noen her mener St. Mirren er dårligere enn Levanger, kanskje som Åsane?
Ålesund rykket ned i fjor og jeg syns de er et betydelig dårligere lag enn Levanger

andreas1989

Elefanten entrer rommet.

Påstanden min var at det St Mirren laget var dårligere enn det Levanger laget vi møtte i VÅR som også slo ut Viking av cupen, dog på en heller falleferdig kunstgressbane.

St Mirren ble ikke et veldig mye bedre lag på en uke, selv om de hadde en annen tilnærming i presspillet sitt. Det tekniske nivået på St Mirren spillerne var nærmest sjokkerende over to kamper. Brann derimot ble et like sjokkerende dårligere fotballag fra spilleminutt 5 til 75 på torsdag.

Lasaron

Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:42:29 PM
Quote from: Lasaron on August 17, 2024, 15:30:51 PM
Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:19:38 PM
Quote from: Lasaron on August 17, 2024, 15:17:28 PM
Quote from: krakra on August 17, 2024, 15:12:29 PMSkjønner ikke disse stadige stikkene om at St Mirren skulle være dårliger enn Levanger. Ingenting i de to kampene mot dem som tilsier at det var en spesielt kontroversiell påstand.

Det handler om at noen konkluderte temmelig bombastisk om St. Mirren, basert på én kamp.

og det var ingenting i den andre kampen som tilsa at de tok feil. De klarte å øke aggressiviteten og presse oss i perioder, men dette var åpenbart et veldig dårlig lag som hadde slitt å holde seg i ES. Det er jeg rimelig sikker på.

Det kan godt være du har rett i det siste der. At St. Mirren ville slitt med å holde seg i eliteserien. La oss si du har rett. Haugesund sliter med å holde seg i eliteserien. Jeg tror de er tydelig bedre enn Levanger, som ligger på 9. plass i 1. divisjon. Mens noen her mener St. Mirren er dårligere enn Levanger, kanskje som Åsane?
Ålesund rykket ned i fjor og jeg syns de er et betydelig dårligere lag enn Levanger

Jeg føler du klamrer deg til unntak her nå. (Selv om Jerv også gikk den veien). For det der er ikke vanlig.

Forøvrig_er_Aalesund bedre enn Levanger. Nå. De har fått en trener som har lang CV på å gjøre det bra med klubber i starten, de har vunnet de tre siste.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Henrik9 on August 17, 2024, 15:39:41 PMEnig i dette. En tur som vil ta opp mot 20 timer "dør til dør" er slitsomt. I tillegg kommer en tidsforskjell på fem timer.


Tidsforskjellen er bare tre timer heldigvis. Er vel fire timer om vinteren.

Men flyturen kan ta på i Brann sitt relativt lille charterfly som etter sigende skal bruke ti timer med mellomlanding. De reiser tirsdag morgen og lander på kvelden lokal tid. Så her kan det bli stive bein som går av det flyet knappe to døgn før kampen.

Vil tippe at det er svært ulikt hvordan dette innvirker spillerne. Warming er vel et vrak når han kommer frem!
Rød makt på Hansa

Hickok

Mye snakk om hvor ille reisen for Brann til Kazakstan er, men det er jo ikke noe anderledes for Astana. De skal fly like langt og lenge de før kampen på Stadion, så det er bare å utnytte det og kjøre over de.

Henrik9

Quote from: Hickok on August 17, 2024, 17:00:38 PMMye snakk om hvor ille reisen for Brann til Kazakstan er, men det er jo ikke noe anderledes for Astana. De skal fly like langt og lenge de før kampen på Stadion, så det er bare å utnytte det og kjøre over de.

Selvfølgelig. Kan vel til og med bli verre for Astana, hvis de først må reise fra Astana til Almaty i tillegg. Men poenget her var i hvertfall fra min side hvilke ulemper som ligger i bortekampen, og derfor viktigheten av at vi gjør det bra hjemme. Det poenget står uansett.

andreas1989

Kasakhstanerne er om ikke annet vant til disse lange flyturene.

Det er vel økonomiske årsaker som gjør at man drar avgårde først tirsdag? Det ideelle hadde vel vært å kommet seg avgårde mandagen, men da går taksameteret.

Vel så viktig er jo returen, det blir jo bli etter kampslutt for søndag kveld venter Sarpsborg på stadion.

Dickens

Det store spørsmålet her er om Horneland sparer noen spillere imorgen? Er jo ikke lite penger det er snakk om og det kan gå en liten mannsalder til Brann har samme mulighet igjen. Selvfølgelig er serien viktig, men dette er to kamper hvor man helst ikke bør ha spillere som er slitne i både bein og hode med så lang reise.

Nixon

Quote from: andreas1989 on August 17, 2024, 17:47:01 PMVel så viktig er jo returen, det blir jo bli etter kampslutt for søndag kveld venter Sarpsborg på stadion.


Men hva er best? Sette seg på flyet rundt midnatt og fly hjem hele natten med sliten kropp i trange flyseter. Eller sove i en seng og bruke fredagen på å reise. Ikke godt å si.
Rød makt på Hansa

krakra

Noen som vet hvor flyruten går. De er jo omgitt av sikkerhetsrisikoer .

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Vizitery

August 17, 2024, 20:47:27 PM #36 Last Edit: August 17, 2024, 20:50:17 PM by Vizitery
Quote from: krakra on August 17, 2024, 20:11:47 PMNoen som vet hvor flyruten går. De er jo omgitt av sikkerhetsrisikoer .

Kun spekulasjon , men  Bergen - Tyrkia (Istanbul/Ankara/Trabzon) - Almaty er vel ikke en høyoddser

krakra

Quote from: Vizitery on August 17, 2024, 20:47:27 PM
Quote from: krakra on August 17, 2024, 20:11:47 PMNoen som vet hvor flyruten går. De er jo omgitt av sikkerhetsrisikoer .

Kun spekulasjon , men  Bergen - Tyrkia (Istanbul/Ankara/Trabzon) - Almaty er vel ikke en høyoddser
Ja, det er vel en liten liten kanal inn der med land som ikke er i krig / borgerkrig / fiender av Vesten.

Får håpe Armenia-Aserbajdsjan-konflikten ikke blusser opp / eskalerer da.

Pete05

Skøytebanen i Alma Ata var vel høylandsbane med gode tider pga høyden? Kan det påvirke kampen?

Nixon

Quote from: Pete05 on August 17, 2024, 20:59:49 PMSkøytebanen i Alma Ata var vel høylandsbane med gode tider pga høyden? Kan det påvirke kampen?

Skøytebanen ligger i fjellet utenfor byen på 1700 meter over havet, mens byen er bare på 500 meter over havet.

Ellers skulle det forundre meg også mye om det ikke blir mellomlanding i Tyrkia et sted.
Rød makt på Hansa

David

Lagene Astana måtte slå i fjor for å nå gruppespillet var Dinamo Tblisi (i CL-kvalik) og FK Partizani fra Albania. Mellom disse kampene tapte de mot Dinamo Zagreb (CL-kvalik) og Ludogorets (EL-kvalik). Så det er ikke veldig avskrekkende lag de har slått.

Hickok

Quote from: Nixon on August 17, 2024, 20:08:45 PM
Quote from: andreas1989 on August 17, 2024, 17:47:01 PMVel så viktig er jo returen, det blir jo bli etter kampslutt for søndag kveld venter Sarpsborg på stadion.


Men hva er best? Sette seg på flyet rundt midnatt og fly hjem hele natten med sliten kropp i trange flyseter. Eller sove i en seng og bruke fredagen på å reise. Ikke godt å si.
Det siste. Den første varianten hadde vært grei om de dro motsatt vei. Hjem igjen ender du med å reise på sen kveld og lande på morgenen en gang, og dermed slite med å få sove. Da ødelegger du fort dagen etter også.

andreas1989

Ja, det skal bli spennende dette med utreise, hjemreise, rute og fly. Det blir nok uansett en litt slitsom uke for gruppen, så den landslagspausen som kommer etter Sarpsborg kampen kunne vel nesten ikke kommet på et bedre tidspunkt.

Nixon

Været kan kanskje bli en faktor her. Det er meldt en del regn på torsdag som kan vare inn i kampen. Ikke like mye som nå på torsdag, men hvor uvant er dette for Astana-spillerne? Det regner betraktelig mindre i Astana enn i Bergen i løpet av et år.

PÃ¥ en annen side kan varmen bli et problem i Almaty for vÃ¥re spillere. Storm melder rundt 30 grader hele den uken, men temperaturen synker heldigvis litt til kampstart klokken syv. SÃ¥ forhÃ¥pentligvis burde det gÃ¥ greit. Om noe burde spillerne fÃ¥ energi av  Ã¥ komme til solen!
Rød makt på Hansa

Erlend

Quote from: andreas1989 on August 18, 2024, 07:58:13 AMJa, det skal bli spennende dette med utreise, hjemreise, rute og fly. Det blir nok uansett en litt slitsom uke for gruppen, så den landslagspausen som kommer etter Sarpsborg kampen kunne vel nesten ikke kommet på et bedre tidspunkt.

Men jeg misunner ikke akkurat Dyngeland som sannsnyligvis mÃ¥ ta turen ned igjen i løpet av den nevnte landslagspausen bare for Ã¥ sitte pÃ¥ benken.  Heldigvis er det første kampen i pausen slik at han fÃ¥r den reisen ut av kroppen i god tid før de viktige kampene

ostraume

Regnvær vil være klar fordel for oss så fremt det høye og intensive presset sitter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Det må vel være en fordel for Brann å bare ha halv reisebelastning sammenlignet med Astana?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

stigh

NÃ¥ vet ikke eg avstandene, men di har bortekamp etter kampen i Bergen. Kan jo ha en innvirkning

Erlend

I tillegg er jo hjemmekampen deres ca 1200km hjemmefra.  Blir som om vi skulle spilt hjemmekamp i Stockholm

Kjell249

Jeg tenkte mer på at Astana først skal reise til Bergen, med lang reise og tidsforskjell, så tilbake den samme veien, men vi bare reiser en vei før det hele er avgjort. Men, hvis de i tillegg har bortekamp mellom kampene, og spille hjemmekampene, så langt unna hjemme, så bør det være en klar fordel.

Kanskje det var flaks å få bortekamp sist i denne runden😀?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up